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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > panel door outerに関連した英語例文

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panel door outerの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 484



例文

To provide a mounting structure preventing a variation of hemming accuracy between an outer panel and a channel on a door frame from influencing appearance or an original water-tightness property of a door glass run.例文帳に追加

ドアフレームにおけるアウタパネルとチャンネル部とのヘミング精度がばらつきが、見栄えやドアグラスラン本来の水密性等に影響を与えない取付構造を提供する。 - 特許庁

To provide a vehicular door capable of improving tensional rigidity of a whole of an outer panel without adding a separate part, and preventing the door from being in a locking state at the time of the side collision with an inexpensive configuration.例文帳に追加

別部品を追加することなくアウタパネル全体の張り剛性を高めることができ、かつ安価な構成で側面衝突時にドアがロック状態となるのを防止できる車両用ドアを提供する。 - 特許庁

A mounting hole 14 having the same outside diameter as that of a case 7 of a key cylinder 3 is formed in a door outer panel 2a of a side door 2 mounting the key cylinder 3 thereto.例文帳に追加

キーシリンダ3が取付けられるサイドドア2のドアアウタパネル2aには、キーシリンダ3のケース7の外径に等しい取付孔14が形成されている。 - 特許庁

One end section 1a of a handle body 1 extended to the forward and backward directions of a vehicle and placed outward of a door outer panel 11 is supported by a handle base 2 fixed to the door outer panel 11 in a rotatable manner, and operation between a locking position for holding a locking state of a door and an unlocking position for releasing the locking state can be made.例文帳に追加

ドアアウターパネル11の外方に配置されて車両の前後方向に延びるハンドル本体1の一端部1aが、ドアアウターパネル11に固定されるハンドルベース2で回動可能に支持され、ドアの鎖錠状態を保持する鎖錠位置と前記鎖錠状態を解除する解錠位置との間での作動を可能とした。 - 特許庁

例文

To prevent wrong operation of a locking intention confirming means in an out steering wheel device of a vehicle having a steering wheel body, one end of which is rotatably supported on a door outer panel, a cover fitted to the door outer panel opposite to the other end of the steering wheel body put in the inoperative state, and the locking intention confirming means for confirming the door locking intention of a vehicle user.例文帳に追加

一端部がドアアウターパネルに回動可能に支承されるハンドル本体と、非操作状態に在る前記ハンドル本体の他端に対向してドアアウターパネルに取付けられるカバーと、車両ユーザのドア施錠意思を確認するための施錠意思確認手段とを備える車両のアウトハンドル装置において、施錠意思確認手段の誤操作が生じることを極力回避する。 - 特許庁


例文

As a door outer frame 17 and projecting sections 17b, 20b, 20c disposed on an operation panel unit outer frame 20 are positioned at optional intervals free from degradation of appearance quality, the difference in level between the door 11 and the operation panel unit can be controlled within the range when the door 11 is closed, thus the high-frequency heating device having high appearance quality can be provided.例文帳に追加

本発明は、扉外枠17と操作パネルユニット外枠20に設けた突起部17b、20b、20cが外観品位を損なわない任意の間隔を持って位置しているので、扉11を閉じた時には、その範囲内に扉11と操作パネルユニットの段差を抑えることが可能となるので、外観品位に優れた高周波加熱装置を提供することができる。 - 特許庁

To enable door outside portions at sides of a window opening to assure a desired strength and rigidity while restricting a door mass from being increased and also the outer size of a rear end segment of a vehicle body from being excessively increased in the case that a back door has a resin inner panel and a resin outer panel connected to each other like a bean-jam-filled wafer structure.例文帳に追加

バックドアが最中形状となるよう接合される樹脂製のインナ、アウタパネルとを有する場合において、ドアの質量の増加を抑制しつつ、かつ、車体の後端部の外形寸法が過大になることを抑制しつつ、ウィンド開口の側方におけるドアの外側部に、所望の強度と剛性とが確保できるようにする。 - 特許庁

A resin foam glass holder 10 is clamped and held between a door outer panel 3 and a door inner panel 4, a glass side fitting part 8 is projected to a channel A of a regulator provided in the bottom end of the door glass, and a fitting recess groove 20 clamping the glass side fitting part 8 in the bottom dead center of the door glass is provided.例文帳に追加

ドアアウタパネル3とドアインナパネル4との間に樹脂発泡体のガラスホルダ10を挟持保持し、かつドアガラスの下端に設けられるレギュレータのAチャンネルにガラス側嵌合部8を突設し、ドアガラスの下死点位置おいてガラス側嵌合部8挟持する嵌合凹溝20を備える。 - 特許庁

To suppress impact on the chest of an occupant caused by the preceding entry of a door upper part into the cabin interior by making a door lower part enter early into the cabin interior at the time of a side collision in automobile door structure with an impact beam disposed inside an outer panel along a longitudinal direction and with an impact absorbing member disposed between an inner panel and a door trim.例文帳に追加

アウタパネルの内側に前後方向に沿ってインパクトビームを配設し、インナパネルとドアトリムの間に衝撃吸収部材を配設した自動車のドア構造において、側面衝突時にドア下部が早期に車室内側に侵入し、ドア上部が先行して車室内側に侵入して乗員の胸部への衝撃を抑制する。 - 特許庁

例文

A door latch reinforcement 8 fixed to the door inner panel 3 to fix a door latch unit 5 is connected by a handle bracket 10 to a handle fixing part 2b bent and formed in a handle mounting opening 2a formed in the door outer panel 2 to fasten the screw part 6a of a handle unit.例文帳に追加

ドアインナパネル3に固設されている、ドアラッチユニット5を固設するドアラッチリンフォースメント8と、ドアアウタパネル2に形成したハンドル取付け口2aに曲げ形成されている、ハンドルユニットのねじ部6aを締結するハンドル固定部2bとをハンドルブラケット10により連結する。 - 特許庁

例文

An opening 14 smaller than a triangular region 17 is formed on the triangular region 17 of an outer panel 5, to which a door mirror of a front door is to be attached, and a mirror base 18 is inserted through the opening and fixed to an inner panel.例文帳に追加

フロントドアのドアミラーが取りつけられるアウターパネル5の3角形領域17に、この領域より小さい形状の開口14が形成され、この開口にミラーベース18が貫通して挿入され、インナーパネルに固定される。 - 特許庁

Accordingly, even when thermal expansion force (arrow F1) from the door outer panel 14 is applied to the door inner panel 16, the force is converted to the force for compressively deforming (elastically deforming) the first spring 38 and is absorbed by the first spring 38.例文帳に追加

従って、ドアインナパネル16にドアアウタパネル14からの熱膨張力(矢印F1)が作用された場合でも、この力は第一バネ38を圧縮変形(弾性変形)させる力に変換されて第一バネ38により吸収される。 - 特許庁

Both ends in the longitudinal direction of a vehicle of a belt line inner reinforcement 40 formed of a material having a coefficient of linear expansion smaller than that of a door outer panel 28 are coupled with an upper side in the vertical direction of a vehicle of a door inner panel 18 and both ends in the longitudinal direction of the vehicle.例文帳に追加

ドアインナパネル18の車両上下方向上側且つ車両前後方向両端側には、ドアアウタパネル28よりも線膨張係数の小さい材料で構成されたベルトラインインナリインフォースメント40の車両前後方向両端側がそれぞれ結合されている。 - 特許庁

The fender cover 9 has a cover body 21 covering an outer side surface 7g of the fender panel 7 at a lower portion thereof, and a protector 23 covering a surface of the fender panel 7 at the lower portion thereof, opposed to the side door 3, to shield the cover body 21 and the harness 19 from each other while constituting a part of the door frame 5.例文帳に追加

フェンダカバー9は、フェンダパネル7の下部における外側面7gを覆うカバー本体21及びフェンダパネル7の下部におけるサイドドア3に対向する面を覆ってカバー本体21とハーネス19との間を遮蔽しドア枠5の一部を構成するプロテクタ23を有する。 - 特許庁

To provide an inner panel for a vehicular door and its manufacturing method which enables hemming process of the end parts of a plurality of doors, and can secure sufficient rigidity and strength for the inner panel of the door in the plurality of doors having different outer shapes.例文帳に追加

外形形状が異なる複数のドアにおいて、複数のドアが共に端部のヘミング加工を可能とし、且つ、ドアのインナパネルに十分な剛性及び強度が確保出来る車両用ドアのインナパネル及びその製造方法の提供。 - 特許庁

A door inner panel 34 is formed with a projecting impact absorbing part 34C projecting to the door outer panel 32 side in a position opposed to the impact beam 30, and a top part of the impact absorbing part 34C is formed with a recessed part 34D for receiving a peripheral surface of the impact bream 30 in the side collision.例文帳に追加

ドアインナパネル34には、インパクトビーム30と対向する位置にドアアウタパネル32側に突出する凸状の衝撃吸収部34Cが形成されており、衝撃吸収部34Cの頂部には、側面衝突時にインパクトビーム30の周面を受ける凹部34Dが形成されている。 - 特許庁

A bracket 44 is provided adjacently to a cylinder body 43 of the door cylinder lock 28 and is fixed at both sides of the door cylinder lock 28 to a reinforcing plate 45 placed between the base member 15 and the door outer panel 12 which is sandwiched by the reinforcing plate 45 and the bracket 44.例文帳に追加

ドアシリンダ錠28のシリンダボディ43にブラケット44が連設され、ベース部材15およびドアアウターパネル12間に介在する金属製の補強板45との間にドアアウターパネル12を挟んだブラケット44が、ドアシリンダ錠28の両側で補強板45に固定される。 - 特許庁

This door comprises mutually connected door panels 22 equipped with an outer wall 52 and an inner wall portion 70 almost flat and a mutually connected door panel 22 equipped with upper and lower end edge portions 38 and 40; the upper and lower end edge portions 38 and 40 operate cooperatively during the operation and form a coupling portion which is capable of preventing one's finger being caught between them.例文帳に追加

ほぼ平らな外壁52及び内壁部分70と、上方及び下方端縁部38,40とを備えた相互接続ドアパネル22より成り、上方及び下方端縁部38,40はドアパネル同士の枢動時に協働してそれらの間に指が挟まれないような接合部を形成する。 - 特許庁

To provide a door handle assembly for a vehicle, capable of reducing work manhours, capable of improving installation workability, and capable of imparting a degree of freedom to design of a door, without applying special work to a door outer panel.例文帳に追加

ドアアウターパネルに特別な加工を施すことなく、加工工数を低減させることが出来ると共に組み付け作業性を良好にし、更にドアの設計デザインにも自由度を持たせることが出来る車両用ドアハンドル組立体を提供する。 - 特許庁

By opening the transparent opening/closing door 28 by unlocking a lock 28b which is provided on the transparent opening/closing door 28 in the second display chamber 27, by using a dedicated key, the advertising panel 29 in the second display chamber 27 can be exchanged from the front side of the outer door 22.例文帳に追加

第2展示室27の透明開閉扉28に設けられたロック28bを専用キーを用いて開けて透明開閉扉28を開放することにより、外扉22の前面側から第2展示室27内の広告パネル29の交換を行うことができる。 - 特許庁

To provide a belt molding mounting structure capable of resisting rotational force applied to a belt molding main body, in the belt molding mounting structure integrally provided with an end member to be mounted on a door frame of a vehicle door at an end part of the belt molding main body to be adhered to an upper edge part of an outer panel of the vehicle door.例文帳に追加

車両ドアのアウタパネルの上縁部に被着されるベルトモール本体の端部に、上記車両ドアのドアフレームに取り付けられるエンド部材を一体に設けたベルトモール取付構造において、ベルトモール本体に加わる回転力に抵抗できるベルトモールの取付構造を得る。 - 特許庁

A second display chamber 27 is provided on the lower part of an outer door 22, a front opening 27a thereof is covered with a transparent opening/closing door 28, and an advertising panel 29 visible through the transparent opening/closing door 28 is arranged in the second display chamber 27.例文帳に追加

外扉22の下部には第2展示室27が設けられていて、その前面開口27aは透明開閉扉28によって覆われており、第2展示室27には透明開閉扉28を通じて視認可能な広告パネル29が配されている。 - 特許庁

In the base material 36 of an instrument panel 10, the portion having a predetermined width (shaded area in Fig. 1) from the outer peripheral edge part 40C of both ends in the vehicle width direction to the outside in the width direction in an upper door part 40A and a lower door part 40B of an airbag door 40 is a skin peeled area 60.例文帳に追加

インストルメントパネル10の基材36におけるエアバッグドア40の上ドア部40A及び下ドア部40Bにおける車幅方向両端の外周縁部40Cから車幅方向外側へ所定幅の部位(図1の斜線の領域)は表皮剥離領域60となっている。 - 特許庁

To provide a door handle assembly for a vehicle capable of reducing working mandays and improving assembling workability without applying special work on a door outer panel and providing freedom in designing the door.例文帳に追加

ドアアウターパネルに特別な加工を施すことなく、加工工数を低減させることが出来ると共に組み付け作業性を良好にし、更にドアの設計デザインにも自由度を持たせることが出来る車両用ドアハンドル組立体を提供する。 - 特許庁

The door panel 20 includes an outer plate 21, an inner plate 23 which is pressed in an uneven shape to the outer plate 21 and adhered to the outer plate 21, and a structural adhesive 24 which is filled and hardened in a space 22 between the outer plate 21 and the inner plate 23.例文帳に追加

ドアパネル20は、外側板21と、この外側板21に対し凹凸状にプレス成形して外側板21に接着した内側板23と、これらの外側板21と内側板23との間の空間22に充填して硬化した構造用接着剤24とを具備している。 - 特許庁

As a result, both of the panels 3 and 12 are vibrated to have the same mode form of the secondary vibration of each vibration of the outer panel 3 and the cabin inside panel 12 when closing the front door 1.例文帳に追加

これにより、フロントドア1を閉じた時には、アウターパネル3と車室内側パネル12とのそれぞれの振動の内、2次の振動のモード形状が同じとなるように双方のパネルが振動する。 - 特許庁

A sub-inner panel 1 made of synthetic resin and assembled to a door outer panel is provided with window glass 2 in an elevating manner, and a pair of front and rear guide rails 3, 4 for engaging the window glass 2.例文帳に追加

ドアアウタパネルに組み付く合成樹脂製のサブインナパネル1にウィンドガラス2を昇降自在に設け、サブインナパネル1に、ウィンドガラス2をスライド自在に係合させる前後一対のガイドレール3,4を設けた。 - 特許庁

To increase the rigidity of a band part extending in the longitudinal direction of a vehicle, to form the doorway and its vicinity of a window pane together with an outer panel, in an inner panel for the vehicle door made of a casting material.例文帳に追加

鋳造材よりなる車両ドア用インナパネルにおいて,アウタパネルと協働して窓ガラスの出入口およびその近傍部を形成すべく,車両の前後方向に延びる帯状領域の剛性を向上させる。 - 特許庁

A partition projected rim 32 is formed to be projected toward the upper window frame panel 221 of the outer panel 22, in a reinforcement member 19 for reinforcing a hinge 13 of the back door 11.例文帳に追加

バックドア11のヒンジ13を補強する補強部材19には区画突条32がアウターパネル22の上部窓枠パネル221に向けて突出するように形成されている。 - 特許庁

In a rear door 1, a partition sash 4 and a guard beam 5 connected to the partition sash 4 are provided in a space 23 with an open upper part formed between an outer panel 21 and an inner panel 22.例文帳に追加

リヤドア1には、アウタパネル21とインナパネル22との間に形成されている上方が開口した空間23内にパーティションサッシュ4と、パーティションサッシュ4に結合したガードビーム5とが設けられている。 - 特許庁

An outer peripheral rib 31, an inner peripheral rib 32 and each door rib 33 are protruded from a panel body 21 toward a backing member 22 along a circumference of a joint surface of the panel body 21 and the backing member 22.例文帳に追加

パネル体21とバッキング部材22の接合面の周囲に沿って、パネル体21からバッキング部材22に向けて外周リブ31と内周リブ32と各扉リブ33を突出させる。 - 特許庁

Portions among the plurality of cross beam-like reinforcing protrusions 29c are notched in the frame of the outer frame-like reinforcing protrusions 29a, 29b and 29d, so that the large opening 25 for ventilation can be provided in the door panel 20 according to need, without deteriorating the rigidity of the panel.例文帳に追加

外枠状補強用凸部29a,29b,29dの枠内で複数の横梁状補強用凸部29cの間を切欠くことで、パネル剛性を損なうことなく、必要に応じてドアパネル20に大きな通気用開口部25を設けることが可能である。 - 特許庁

An outside mirror 19 is mounted on the external surface side of the front upper part 6a of the door panel 6, and a reinforcing plate 24 is mounted on the internal surface side of the front upper part 6a of the outer panel 6.例文帳に追加

上記アウタパネル6の前上部分6aの外面側にドアミラー19を取り付けると共に、上記アウタパネル6の上記前上部分6aの内面側に補強板24を取り付ける。 - 特許庁

To provide a door of a baggage box in a motor truck capable of discharging water intruded between a panel and a frame mounted to an outer peripheral edge of the panel to the outside.例文帳に追加

パネルと、このパネルの外周縁に取り付けた枠との間に侵入した水を外部に排水できる貨物自動車の荷箱の扉を提供する。 - 特許庁

The inner panel 16 of the inside of the cabin and the outer panel 17 of the outside of the vehicle composing a door body are formed so as to be concave shape to the inside of the vehicle, and the edge part of both panels are hemming joined.例文帳に追加

ドア本体を構成する車室内側のインナパネル16と、車外側のアウタパネル17を車内側に凹状になるように形成し、両者の縁部をヘミング接合する。 - 特許庁

The outer panel 12 and the inner panel 14 are superposed in the state that the folded end part 14D of the second folded part 14B is deviated to the door inner side than the folded end part 12C of the first folded part 12A.例文帳に追加

アウタパネル12とインナパネル14とは、第2折返し部14Bの折返し端部14Dが第1折返し部12Aの折返し端部12Cよりもドア内方へずれた状態で重ね合わされている。 - 特許庁

A hatch-back door 10 has an enclosed speaker box space formed by a speaker 1, an inner panel 10a, an outer panel 10b, and an adhesive 5 and a wall member at a rear part of the speaker 1.例文帳に追加

ハッチバックドア10は、スピーカ1の背部に、スピーカ1、インナーパネル10a、アウターパネル10b、接着剤5および壁部材によって形成された密閉されたスピーカボックス空間を有している。 - 特許庁

In the grab door 20, the airbag device S is arranged between an outer panel 21 on a rear surface side and an inner panel 61 on a front surface side, and a plurality of reinforcement ribs and voids are provided on a periphery of the airbag device.例文帳に追加

グラブドア20は、後面側のアウタパネル21と前面側のインナパネル61との間に、エアバッグ装置Sを配設させ、エアバッグ装置の周囲に、複数の補強リブと空隙部とを設けている。 - 特許庁

Thus, the rotational deformation of the hinge side panel 18 associated with the thermal expansion of the door outer panel 14 can be received and suppressed by the belt line reinforcing member 40.例文帳に追加

これにより、ドアアウタパネル14の熱膨張に伴うヒンジサイドパネル18の回転変形をベルトライン補強部材40によって受け止めて抑制することができる。 - 特許庁

A glass outer weather strip 21 installed along the belt line is equipped with a base part 22 attached to a door outer panel 7 and an upper stage seal part 26 and a lower stage seal part 27 protruding from the base part 22 toward inside of the vehicle and making a slide contact with the outside face of the door glass DG.例文帳に追加

ベルトラインに沿って設けられるガラスアウタウエザストリップ21は、ドアアウタパネル7に取付けられる基部22と、基部22から車内側に突出し、ドアガラスDGの外側面に摺接する上段シール部26及び下段シール部27とを備えている。 - 特許庁

The vehicle door 1 is constituted so that the deformation absorption part 44 deforms when the outer panel 2 and a body part 41 oscillate in the inner/outer direction in closing to the vehicle.例文帳に追加

車両用ドア1は、車両に対して閉じる際に、アウターパネル2と本体部41とが車両内外方向へ振動するときには、変形吸収部44が変形するよう構成してある。 - 特許庁

The side door 9 is provided with outer and inner panels 20, 21, and a front panel 22 extended along a body-width direction to connect respective front end edges of the outer and inner panels 20, 21 each other.例文帳に追加

上記サイドドア9がアウタ、インナパネル20,21と、車体幅方向に延びて上記アウタ、インナパネル20,21の各前端縁を互いに結合させる前部パネル22とを備える。 - 特許庁

An outer reinforcement 11 connects an upper edge and a lower edge of a door opening to each other on a cabin side of an outer panel, and has an upper part 11a, a lower part 11c, and an intermediate part 11b therebetween.例文帳に追加

アウタレインフォース11は、ドア開口の上縁部と下縁部とをアウタパネルの車室側で連結し、上側部分11aと下側部分11cとこれらの間の中間部分11bとを有する。 - 特許庁

Respective doors 71-73 provided on a vehicle body are structured such that an inner panel 74 on a vehicle inner side and an outer panel 75 on a vehicle outer side are connected at a peripheral part, and door glass 76 is supported at an upper edge opening so as to be freely elevated and lowered.例文帳に追加

車体に設けられている各ドア71〜73は、車内側のインナパネル74と車外側のアウタパネル75とを周辺部にて結合させた構造であり、上縁開口部にはドアガラス76が昇降自在に支持されている。 - 特許庁

In a side impact, the projecting member 41 is fitted to the opening part 44 formed in the receiving reinforcement 43 through the front inner panel 23, a center outer panel 17, and the outer reinforcement 19 to suppress ingress of the front door 20 in a cabin.例文帳に追加

側面衝突時には、凸状部材41が、フロントインナパネル23、センターアウタパネル17およびアウタリーンフォース19を貫通して、受け用リーンフォース43に形成された開口部44に嵌まることにより、フロントドア20の車室内への侵入が抑制される。 - 特許庁

To provide a manufacturing method of a wiper grommet capable of being easily manufactured which is mounted to a through-hole formed in an outer panel of an opened/closed vehicle door to prevent water intrusion into the outer panel from a gap between the through-hole and a pivot shaft.例文帳に追加

開閉される車両ドアのアウタパネルに設けられた挿通孔とピボット軸との間から該アウタパネル内への浸水を防止すべく該挿通孔に装着されるワイパグロメットであって、容易に製造することができるワイパグロメットの製造方法を提供する。 - 特許庁

To improve mounting workability to an outer panel of an opened/ closed vehicle door and to improve durability without reducing water resistance by easily following the oscillation of a pivot shaft, in a wiper grommet mounted to a through-hole formed in the outer panel to prevent water intrusion into the outer panel from a gap between the through-hole and the pivot shaft.例文帳に追加

開閉される車両ドアのアウタパネルに設けられた挿通孔とピボット軸との間から該アウタパネル内への浸水を防止すべく該挿通孔に装着されるワイパグロメットであって、アウタパネルへの組付け作業性を良好とし、ピボット軸の揺れに容易に追従して防水性を低下させることなく、耐久性を向上すること - 特許庁

A projecting member 41 having a substantially columnar projecting part 41a projecting inward of the vehicle width direction is mounted on a supporting panel 40 provided between a front outer panel 22 and a front inner panel 23 to constitute a front door 20.例文帳に追加

フロントドア20を構成するフロントアウタパネル22−フロントインナパネル23間に設けられた支持パネル40には、車幅方向内側に向かって突出する略円柱状の凸部41aを有する凸状部材41が取り付けられている。 - 特許庁

A lid fixing part 50A positioned at the other end side of a hinge member 46 whose one end side is supported on a hood inner panel 18 is fixed to the door part 42, and a panel fixing part 50B fixed to the hood outer panel 16 is positioned at an intermediate part of the hinge member 46.例文帳に追加

ドア部42には、一端側がフードインナパネル18に支持されたヒンジ部材46の他端側に位置するリッド固着部50Aが固着しており、ヒンジ部材46の中間部には、フードアウタパネル16に固着されたパネル固着部50Bが位置している。 - 特許庁

例文

It is possible to adhere the grommet 7 on the cylinder body part 13 of the trim panel 4 by fastening the outer cylinder part 19 of the grommet 7 which is a mounting part of the grommet 7 to the trim panel 4 from the circumference by a rib 25 of the door panel 3.例文帳に追加

トリムパネル4へのグロメット7の取付部分であるグロメット7の外筒部19をドアパネル3のリブ25により周囲から締め付けることにより、グロメット7をトリムパネル4の筒体部13に密着させることができる。 - 特許庁

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