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vspを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 103



例文

The overheat of the transmission 2 is prevented by limiting so that the vehicle speed VSP does not exceed VSP_Lim_OVRH, with a limiting vehicle speed VSP_Lim as the overheat preventive limiting vehicle speed VSP_Lim_OVRH by FLAG=1.例文帳に追加

FLAG=1により制限車速VSP_Limを過熱防止用制限車速VSP_Lim_OVRHとして、車速VSPVSP_Lim_OVRHを超えないよう制限し、変速機2の過熱防止を図る。 - 特許庁

In order to gradually reduce Ta from the maximum value Tma when VSP=0 as VSP increases, Tm reduces as VSP increases after starting.例文帳に追加

VSPの上昇につれTaがVSP=0時の最大値Tmaから漸減するため、発進後TmはVSPの上昇につれ低下する。 - 特許庁

A 4WD controller 8 sets target motor torque Tm* based on a wheel speed difference ΔV between front wheels 1R and 1L and rear wheels 3R and 3L, and vehicle speed VSP, and increases target motor torque corresponding to the vehicle speed VSP according as the vehicle speed VSP becomes high, and controls the output torque of a motor 4 according to the target motor torque Tm*.例文帳に追加

4WDコントローラ8は、目標モータトルクTm^*を前輪1L,1Rと後輪3L,3Rとの車輪速差ΔVと車速VSPとに基づいて設定し、車速VSPに応じた目標モータトルクを、車速VSPが高いほど増加させ、目標モータトルクTm^*に応じてモータ4の出力トルクを制御する。 - 特許庁

It is judged whether VSP is less than or not less than the fixed change gear ratio range speed V(GP, TV0) in S32.例文帳に追加

S32 ではVSP が、GPおよびTVO で決まる固定変速比領域車速V(GP,TVO ) 未満か以上かを判定する。 - 特許庁

例文

When a vehicle speed VSP is low, the motor torque response is made a low response by making a torque response determination coefficient K small, and the motor torque response is made a high response by making the torque response determination coefficient K larger as the vehicle speed VSP becomes higher.例文帳に追加

車速VSPが低いときはトルク応答決定係数Kを小さくしてモータトルク応答を低応答にし、車速VSPが高くなるにつれトルク応答決定係数Kを大きくしてモータトルク応答を高応答にする。 - 特許庁


例文

The following describes when master cylinder hydraulic pressure Pmc is generated by treading a brake pedal at t1 and the vehicle speed VSP decreases as shown.例文帳に追加

t1にブレーキペダルの踏み込みでマスターシリンダ液圧Pmcが発生し、車速VSPが図示のごとくに低下する場合につき説明する。 - 特許庁

Target slip rotationNet is determined from accelerator opening APO and a vehicle speed VSP (here, corrected by a divider 34) based on a map.例文帳に追加

マップを基にアクセル開度APOおよび車速VSP(但し、除算器34で補正したもの)から目標スリップ回転tΔNetを求める。 - 特許庁

The circuit further generates the rotating speed signal VSP based on the second pulse signal P2, and outputs the rotating speed signal VSP to the motor driver.例文帳に追加

さらに、第2パルス信号P2に基づいて回転速度信号VSPを形成し、この回転速度信号VSPをモータドライバへ出力する。 - 特許庁

During anti-skid (S4), since left and right driving wheel detected values Vwdl and Vwdr represent a vehicle speed, their average value Vwd=(Vwdl+Vwdr)/2 is used as the vehicle speed VSP in S8.例文帳に追加

アンチスキッド中(S4)は、左右駆動輪速検出値Vwdl,Vwdrが車速を表すから、S8でその平均値Vwd =(Vwdl+Vwdr)/2を車速VSPとする。 - 特許庁

例文

During braking (S10) or when a throttle opening TVO is 0 (S9), noise intrusion judgement is correct in operation with noise intruding in Vwdl or Vwdr, a third detected value from Vwdl, Vwdr, and left and right driven wheel speed detected values Vwnl and Vwnr is used as VSP in S11, and VSP is calculated by using Vwnl and Vwnr.例文帳に追加

スロットル開度TVOが0の時(S9)、または制動中なら(S10)、Vwdl,Vwdrにノイズが混入する運転でノイズ混入判断が正しいから、S11でVwdl,Vwdrおよび左右従動輪速検出値Vwnl,Vwnrのうち、3番目の検出値をVSPとし、Vwnl,Vwnrを用いてVSPを算出する。 - 特許庁

例文

When the vehicle speed VSP has reached the set vehicle speed VSP1, and transiting to the high vehicle speed range (VSPVSP1) in which the oil stirring resistance exceeds the acceptable level, driving control of the oil pump is carried out so that the oil pumping quantity Q becomes the prescribed quantity Qconst in which the oil levels of the right and left in wheel-motor cases are the same.例文帳に追加

車速VSPが設定車速VSP1に達して、オイルによる攪拌抵抗が許容レベルを超える高車速域(VSPVSP1)への移行時に、オイル吸送量Qが左右インホイールモータケース内のオイルレベルを同じとなす所定量Qconstとなるようオイルポンプを駆動制御する。 - 特許庁

Looping is executed until the CPU judges as Vsp≥0.39 at the substep sb1-4.例文帳に追加

このループはCPUがサブステップsb1−4においてVsp≧0.39であると判断するまで実行される。 - 特許庁

A voltage applying part applies voltage Vspf and voltage Vsp so as to satisfy following relation.例文帳に追加

電圧印加部が次の関係を満たすように電圧Vspf,Vspを印加する。 - 特許庁

The target idling speed Nset is set higher as the vehicle speed VSP becomes higher.例文帳に追加

ここで、車速VSPが高いほど、目標アイドル回転数Nset を高くする。 - 特許庁

When a vehicle speed VSP is less than a shift starting vehicle speed VSP1 to start a shift from the lowest different every accelerator opening APO, target throttle opening tTVO is determined as reference opening corresponding to a map for a low vehicle speed, and afterwards, the target throttle opening tTVO is gradually increased to opening with every accelerator opening APO corresponding to a map for a high vehicle speed for increasing the vehicle speed VSP.例文帳に追加

車速VSPがアクセル開度APOごとに異なる最ローからの変速を開始すべき変速開始車速VSP1未満である間、目標スロットル開度tTVOを低車速用マップに対応した基準開度に決定し、その後は車速VSPの上昇につれて目標スロットル開度tTVOを高車速用マップに対応したアクセル開度APOごとの開度へと漸増させる。 - 特許庁

Vehicle speed VSP starts up as shown by the actual line by generation of tolerance driving force (T-R) from t1 where T becomes a torque Tb balanced with the traveling resistance R2 to start running-over a step.例文帳に追加

Tが走行抵抗R2と釣り合うトルクTbになるt1より、車速VSPは余裕駆動力(T−R)の発生により実線で示すように立ち上がり、段差乗り越えが開始される。 - 特許庁

A setting part 31 sets target driving force from opening APO of an accelerator and vehicle speed VSP, and a static torque distribution part 32 decides a combination of ideal engine torque tTeo for realizing the target driving force and ideal motor torque tTm1o, tTm2o.例文帳に追加

設定部31は、アクセル開度APOおよび車速VSPから目標駆動力を設定し、静的トルク分配部32は、この目標駆動力を実現する理想エンジントルクtTeoと理想モータトルクtTm1o,tTm2oとの組み合わせを決定する。 - 特許庁

Then, the reference value VTref is corrected (S10, S18) based on the detected toner density VSP of a reference image formed on a photoreceptor and the detected toner concentration VT inside the developing device (S5, S6).例文帳に追加

そして、感光体に形成した基準画像の検出画像濃度VSPおよび現像装置内の検出トナー濃度VTに基づいて(ステップS5、S6)、基準値VTrefを補正する(ステップS10、S18)。 - 特許庁

During automatic running, even when a deceleration request for decelerating a vehicle speed VSP in a time between t1 and t2 as shown in (a), the regenerative braking is started at t0 before t1 as shown in (b).例文帳に追加

自動走行中、車速VSPを(a)のごとくt1〜t2間において低下させる減速要求があった時でも、(b)のごとくt1よりも前のt0に回生制動を開始させる。 - 特許庁

When a vehicle speed VSP and the engine intake air temperature TEMP_ENG_AIR rise as illustrated by accelerator stepping of t1, a transmission overheat determining time TM_OVRH corresponding to these combinations becomes 0 by reducing as illustrated.例文帳に追加

t1のアクセル踏み込みにより車速VSPおよびエンジン吸気温度TEMP_ENG_AIRが図示のごとく上昇した場合、これらの組み合わせに応じた変速機過熱判定時間TM_OVRHが図示のごとくに低下して0になる。 - 特許庁

An operation part 32 defines the largest target acceleration tG in a range where abrupt feeling of vehicle acceleration is not problem from vehicle speed VSP and an accelerator opening APO based on the map corresponding to vehicle speed VSPf at a time of stepping in.例文帳に追加

演算部32においては、踏み込み時車速VSPfに対応するマップを基に車速VSPおよびアクセル開度APOから、車両加速度の唐突感が問題とならない範囲でできるだけ大きな目標加速度tGを求める。 - 特許庁

Before a vehicle speed deviation ΔVSP between a limit vehicle speed LmtVSP and an actual vehicle speed VSP decreases to a set value ΔVSPs (S12), a control gain G is set to a large gain G(1) for overshoot prevention (S13).例文帳に追加

制限車速LmtVSPおよび実車速VSP間の車速偏差ΔVSPが設定値ΔVSPsに低下する前は(S12)、制御ゲインGをオーバーシュート防止用の大きなゲインG(1)にする(S13)。 - 特許庁

Therefore, when transiting to the high vehicle speed range (VSPVSP1), the right and left oil levels are the same, and the deterioration of the travel stability can be avoided without causing the difference in driving force between the right and left wheels.例文帳に追加

よって、高車速域(VSPVSP1)への遷移時に左右オイルレベルが同じで、大きな左右輪駆動力差を発生することがなく、走行安定性の悪化を回避することができる。 - 特許庁

A calculating part 24 computes a desired low-temperature engine speed Ni1 for achieving the required engine output Pdt at the worst fuel consumption while the vehicle speed VSP remains unchanged.例文帳に追加

算出部24は、エンジン要求出力Pdtを車速VSP不変のまま最低燃費で達成するための低温時目標エンジン回転速度Ni1を演算する。 - 特許庁

Then, uTm varies according to a vehicle speed VSP in such a manner as to be increased with the increase in a vehicle speed, and therefore, immediately after t6, tTm does not vary rapidly in a stepwise shape so as to avoid shock.例文帳に追加

ところでuTmが車速VSPに応じ高車速ほど大きくなるよう変化することから、t6の直後において、tTmがステップ状に急変せず、ショックを回避し得る。 - 特許庁

A calculating part 25 computes a desired high-temperature input (engine) speed Ni2 for achieving the required engine output Pdt while the vehicle speed VSP remains unchanged, in such a manner that losses at motors/ generators MG1 and MG2 become zero.例文帳に追加

算出部25は、エンジン要求出力Pdtを車速VSP不変のまま、モータ/ジェネレータMG1,MG2の損失が0になるような態様で達成するための高温時目標入力(エンジン)回転速度Ni2を演算する。 - 特許庁

Target acceleration map 31-0(GMAP0), 31-1(GMAP1), 31-n(GMAPn) indicating change characteristics of target acceleration tG in relation to vehicle speed VSP with setting accelerator opening APO are prepared beforehand for each vehicle speed at a time of stepping in.例文帳に追加

アクセル開度APOをパラメータとし、車速VSPに対する目標加速度tGの変化特性を表した目標加速度マップ31−0(GMAP0),31−1(GMAP1),31−n(GMAPn)を、踏み込み時車速VSPfごとに予め用意しておく。 - 特許庁

Thereby, the transmission overheat determining time TM_OVRH becomes smaller than a vehicle speed limiting timer value TM_VSP_Lim up to an overheat preventive vehicle speed limit, and it is determined that the oil temperature is rising.例文帳に追加

これにより変速機過熱判定時間TM_OVRHが、過熱防止用車速制限までの車速制限タイマ値TM_VSP_Limよりも小さくなり、油温上昇中と判定する。 - 特許庁

An ultimate input rotational number Nin* of a stationery objective is retrieved from a vehicle speed VSP in S31, a manual change gear stage GP and a throttle position TV0 based on a manual change gear map.例文帳に追加

S31 で、マニュアル変速マップをもとに車速VSP 、マニュアル変速段GPおよびスロットル開度TVO から定常目標の到達入力回転Nin*を検索する。 - 特許庁

A vehicle speed VSP is loaded (S3) and an added rotational speed Nup is set corresponding to the vehicle speed VSP and the basic target idling speed Nset0 (S4).例文帳に追加

次に、車速VSPを読込み(S3)、車速VSP及び基本目標アイドル回転数Nset0に応じて、加算回転数Nupを設定する(S4)。 - 特許庁

A joint controller 9 obtains the first target driving force tFdl on the basis of the acceleration operated quantity, and obtains a target change gear ratio tG of a continuously variable transmission 2 on the basis of the first target driving force tFd1 and the car speed VSP.例文帳に追加

統合コントローラ9は、アクセル操作量APSに基づき第1の目標駆動力tFd1を求め、この第1の目標駆動力tFd1と車速VSPとに基づき無段変速機2の目標変速比tGを求める。 - 特許庁

To prevent this, T is reduced from the broken line to the actual line on and after t3 where completion of step running-over is determined, and the rise of the vehicle speed VSP is suppressed as the actual line from the broken line.例文帳に追加

これを防止するため、段差乗り越え終了判定時t3以後、Tを波線から実線のように低下させ、車速VSPの上昇を波線から実線のように抑制する。 - 特許庁

A VSP generating section 14 generates and outputs a VSP2 signal, with a timing shifted from the standard VSP generating position by the equivalence of the remaining of the output operated by the calculating section 14 to permit the reverse scan.例文帳に追加

VSP生成部14が演算部14で演算された出力の余り分相当だけ基準のVSP生成位置からシフトしたタイミングでVSP2信号を生成、出力し、逆スキャンを可能にする。 - 特許庁

The driving section includes signal transmission circuits 21 and 22 for successively transmitting signals VSP(Vertical Start Pulse) for timing inputted from the outside from one end to the other end.例文帳に追加

駆動部は、外部から入力されたタイミング用の信号VSPを一端から他端に順次伝送する信号伝送回路21,22を含む。 - 特許庁

A target value setter 5 outputs analog voltage Vsp corresponding to a target current value Isp to the microcomputer 4-1.例文帳に追加

目標電流値Ispに対応するアナログ電圧Vspを目標値設定器5よりマイクロコンピュータ4−1へ与える。 - 特許庁

An arithmetic part 31 finds required minimum normal target driving force TS corresponding to operating conditions from a vehicle speed VSP and an accelerator opening APS.例文帳に追加

演算部31は車速VSPおよびアクセル開度APSから、運転状態に応じた必要最小限の通常目標駆動力T_S を求める。 - 特許庁

The third amplifying circuit 30 includes a peak hold circuit 40 for detecting the peak values of the voltage signals VSp and VSn and a comparator 45.例文帳に追加

第3の増幅回路30は、電圧信号VSp,VSnのピーク値を検出するピークホールド回路40と比較器45とを含む。 - 特許庁

The judgment of gear shifting of the AT is performed by referring to the prepared gear shifting judging rule on the basis of the horsepower request value Hp and the vehicle speed Vsp.例文帳に追加

そして、予め用意された変速判定規則を参照して、馬力要求値Hpおよび車速Vspに基づき、ATの変速判定を行う。 - 特許庁

The comparator 45 compares a signal intensity of a value provided by dividing an output of the peak hold circuit 40 with that of the voltage signals VSp and VSn, so that the logical level can be accurately detected even if the voltage signals VSp and VSn are low speed and low duty ratio.例文帳に追加

比較器45は、ピークホールド回路40の出力を分圧した値と、電圧信号VSp,VSnの信号強度とを比較することによって、電圧信号VSp,VSnが低速かつ低デューティ比の場合であってもその論理レベルを正確に検知できる。 - 特許庁

To suppress this, a momentary target deceleration G1 required to reduce vehicle speed VSP to the safe curve passing speed, and the up-shift shifting line is moved to higher vehicle speed side at t1 in which the deceleration is a set deceleration G1s or more, or when it is predicted that the high-side shift stage limitation is needed.例文帳に追加

これを抑制するため、カーブ入口で車速VSPを安全なカーブ通過速度に低下させるのに必要な時々刻々の目標減速度G1を演算し、設定減速度G1s以上になるt1に、即ちハイ側変速段の制限が必要になると予想されるとき、アップシフト変速線を高車速側へ移動させる。 - 特許庁

In this case, if the absolute value of the amount of charged toner 12 is q[μC/g], the peripheral speed of the developing roller 14 is Vdv[mm/sec], and the peripheral speed of the sponge roller 13 is Vsp[mm/sec], they are set so as to satisfy 30≤q×(Vdv÷Vsp)≤120.例文帳に追加

ここで、トナー12における帯電量の絶対値をq[μC/g]、現像ローラ14の周速度をVdv[mm/sec]、及び、スポンジローラ13の周速度をVsp[mm/sec]としたとき、30≦q×(Vdv÷Vsp)≦120を満たすように設定されている。 - 特許庁

A heating performance compensating input rotating speed lower limit value δ determined to suppress a lowering of operating performance and a variable speed quality while compensating heating performance for every vehicle speed VSP is set, and when there is a heating performance compensating demand, variable speed control of the continuously variable transmission is performed so that the input rotating speed is not less than δ.例文帳に追加

車速VSPごとに暖房性能を補償しつつ運転性能および変速品質の低下を抑制するよう定めた暖房性能補償用入力回転数下限値δを設定し、暖房性能補償要求がある時は、入力回転数がδを下回らないよう無段変速機を変速制御する。 - 特許庁

In a low vehicle speed range of less than the set vehicle speed VSP1 (VSP<VSP1) in which the oil stirring resistance in the in-wheel motor case does not exceed an acceptable level, noise is prevented by controlling the rotation speed including stop of an oil pump by gradually increasing the oil pumping quantity Q from the oil pump according to the increase of the vehicle speed.例文帳に追加

インホイールモータケース内のオイルによる攪拌抵抗が許容レベルを超えない設定車速VSP1未満の低車速域(VSP<VSP1)では車速上昇につれ、オイルポンプからのオイル吸送量Qを徐々に増大させるようにし、オイルポンプの停止を含む回転数抑制により騒音防止を図る。 - 特許庁

If steps 31 to 33 determine that a D range is selected, a vehicle speed VSP is below a given value VDPS, and a decelerating phase shift control condition is satisfied, a step 36 checks not the vehicle speed detection value VSP but a lower vehicle speed side look-ahead vehicle speed VSPINC corresponding to deceleration to determine whether normal deceleration is in effect.例文帳に追加

31〜33において、Dレンジで、車速VSPが所定値VSP_S 未満で、且つ、減速時変速制御条件が揃っていると判定する時、36で車速検出値VSPよりも、減速度に応じた低車速側の先読み車速VSP_INC をチェックして通常減速を判定する。 - 特許庁

When switched from engine torque control selected when a required acceleration and deceleration speed is low to engine torque control plus brake control selected when a required acceleration and deceleration speed is high, an initial value of a vehicle speed command value Vsp* is set to a value obtained by deviating from an own vehicle speed Vsp by a predetermined value ΔV_1*.例文帳に追加

必要な加減速度が小さい場合に選択されるエンジントルク制御から、必要な加減速度が大きい場合に選択されるエンジントルク制御+ブレーキ制御に切り換わった場合、車速指令値Vsp^*の初期値を、自車速Vspから所定値△V_1^*だけずらした値にセットするようにした。 - 特許庁

The output of the sensor is converted into a toner adhesion amount based on a relational formula between a toner adhesion amount and a ratio (Vsp/Vsg) of a pattern portion output Vsp detected by the toner image detection sensor 310 to a base portion output Vsg detected just before (or immediately after) detecting the pattern portion.例文帳に追加

そして、トナー像検知センサ310で検知したパターン部出力Vspと、パターン部の検知の直前(又は直後)に検知した地肌部出力Vsgとの比(Vsp/Vsg)の値とトナー付着量との関係式に基づきトナー付着量に変換している。 - 特許庁

An estimated value of auxiliary power, a differential gear loss, and a motor loss calculated by a motor loss calculating part 22 are added to a desired engine output Pde obtained when a desired driving force To* calculated by a calculating part 21 is multiplied by vehicle speed VSP and a constant K1, to obtain a required engine output Pdt.例文帳に追加

算出部21で求めた目標駆動力To^*に車速VSPおよび定数K1を掛けて求めたエンジン目標出力Pdeに、補機電力推定値と、差動装置損失分と、モータ損失演算部22で求めたモータ損失分とを加算してエンジン要求出力Pdtを求める。 - 特許庁

A requested horse power HPs is obtained from a requested driving force Ts and an axle rotational speed Ns calculated from an accelerator depressing amount APS and a car speed VSP, and a target engine output Te* generating this HPs at a minimum fuel cost and a transmission target input rotational speed Npri* are calculated based on an engine characteristic curve.例文帳に追加

アクセル踏量APS 、車速VSP から求めた要求駆動力T_S 41と車軸回転数N_S とにより要求馬力HP_S を求め43、このHP_S を最低燃費で発生させる目標エンジン出力T _e ^* および変速機目標入力回転数N_pri ^* をエンジン特性曲線を基に求める44。 - 特許庁

Alternatively, an upper limit value Vta of the allowable vehicle speed range of the turning assist control is set higher than a lower limit value Vsp of an allowable vehicle speed range of oversteer suppressing control, and the lower limit value of the allowable vehicle speed range of the turning assist control is set lower than the lower limit value Vsp of the allowable vehicle speed range of the oversteer suppressing control.例文帳に追加

或いは旋回補助制御の許可車速域の上限値Vtaはオーバーステア抑制制御の許可車速域の下限値Vspよりも高いが、旋回補助制御の許可車速域の下限値はオーバーステア抑制制御の許可車速域の下限値Vspよりも低い。 - 特許庁

例文

In S12, target front wheel slip quantity ΔVw necessary for achieving the ideal slip ratio of the front wheel to maximize a road surface friction coefficient μ (for maximizing the front wheel grip force) is calculated, and a front wheel speed for the road surface friction coefficient maximization is calculated, by adding the ΔVw to a current vehicle speed VSP.例文帳に追加

S12では、路面摩擦係数μが最大となる(前輪グリップ力が最大となる)前輪の理想スリップ率を実現するのに必要な目標前輪スリップ量ΔVwを演算し、このΔVwを現在の車体速VSPに加算して路面摩擦係数最大用前輪速を求める。 - 特許庁

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