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例文

車体フレーム2(2a)を車体の幅方向に跨いで設けられる燃料タンク8内に配設される燃料ポンプ16を備え、この燃料ポンプを、前記燃料タンクの内部で、前記車体フレームへ対向させられる側面に沿って配設してなることを特徴とする。例文帳に追加

The automobile fuel supply system is characterized in that a fuel pump 16 is arranged in a fuel tank 8 straddling a car body frame 2 (2a) in a width direction of the car body and the fuel pump is arranged in the fuel pump along a side wall opposing to the car body frame. - 特許庁

余分な電力及びスペースを必要とせずに液体燃料の残量を把握でき、しかも搭載方向によらず常に安定して燃料を供給して発電できる燃料電池及び燃料電池用カートリッジを提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a fuel cell of which remaining quantity of liquid fuel can be grasped without requiring an extra power and space, capable of generating power by supplying the fuel always stably regardless of installation direction and a cartridge for fuel cell. - 特許庁

燃料電池用の燃料が収容されるカートリッジに係り、特に燃料電池における生成水がその燃料電池が搭載される対象(例えばデジタルカメラや携帯電話機やPC(パーソナルコンピュータ)等の電子機器)に与える影響を低減する。例文帳に追加

To reduce influence of produced water in a fuel cell on a fuel cell built-in object (for example, an electronic instrument such as a digital camera, a cellular phone, or a personal computer) in a cartridge for housing fuel for the fuel cell. - 特許庁

貼着不良が発生した際に容易に剥離して貼り直すことが可能な粘着テープであって、基材の少なくとも一方の面に粘着剤層を有するものであり、前記粘着剤層は、ガラス転移温度が0〜15℃である樹脂からなり、かつ、ゲル分率が40〜70%である貼り直しが容易な粘着テープ。例文帳に追加

The adhesive tape capable of being easily peeled and re-pasted when defective pasting occurs has an adhesive agent layer on at least one surface of the substrate, where the adhesive agent layer is composed of a resin having a glass transition temperature of 0-15°C and a gel fraction of 40-70%. - 特許庁

例文

低温域から高温域に亙って脱硫活性を十分に発揮することができる炭化水素系燃料用の脱硫剤の製造方法、炭化水素系燃料用の脱硫剤、炭化水素系燃料用の脱硫方法及び燃料電池システムを提供する。例文帳に追加

To provide a method for producing a desulfurization agent for a hydrocarbonaceous fuel which is capable of sufficiently displaying a desulfurization activity in the region from a low temperature to a high temperature, a desulfurization agent for the hydrocarbonaceous fuel, a desulfurization method for the hydrocarbonaceous fuel and a fuel cell system. - 特許庁


例文

液化燃料ガスを水蒸気改質すると共に、熱源として燃焼する改質システムにおいて、液化燃料ガス供給源(1)と改質器(2)とを接続するライン(10)に複数の気化器(4)を並列配置して択一連通可能とし、燃焼器(3)とも連通接続する。例文帳に追加

In the reforming system for steam-reforming the liquefied fuel gas and burning as a heat source, a plurality of vaporizers (4) are arranged in parallel in a line (10) for connecting a liquefied fuel gas supply source (1) to a reformer (2) to alternatively communicate with and are also connected to a combustor (3) to communicate with. - 特許庁

そして、適宜のタイミングで発せられる駆動信号に基づいて遮断弁26を開閉駆動しつつ、各燃料供給系統2a,2bを通じて各燃料ボンベ8a,8b内の燃料を内燃機関4の各気筒に供給する。例文帳に追加

The shut-off valve 26 is opened and closed depending on a driving signal generated with a suitable timing to supply the fuel in each of gaseous cylinders 8a and 8b into each cylinder of the internal combustion engine 4 via each of fuel supply systems 2a and 2b. - 特許庁

各気筒の燃焼状態を検出する検出機器を備えたもので、検出機器の個体差、経時変化に係わらず、各気筒の燃焼状態を表す代表値を精度よく検出可能な内燃機関用燃料噴射制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection control device for an internal combustion engine, having a detector for detecting the combustion state of each cylinder, whereby the representative value showing the combustion state of each cylinder can be detected with good accuracy regardless of a solid-state difference of the detectors and a change with the passage of time. - 特許庁

吸気通路へのブローバイガスの流出に伴い燃料噴射量が減量されるとき、同燃料噴射量が下限値を越えて少なくなり、安定した燃料噴射を行えなくなるのを抑制することのできる内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device of an internal combustion engine capable of suppressing that stable fuel injection cannot be performed due to a reduction in fuel injection amount beyond a lower limit value when the fuel injection amount is reduced according to the outflow of blowby gas into an intake passage. - 特許庁

例文

圧力伝播距離とこの周期Δtから求められた燃料の圧力伝播速度a,燃料噴射に基づくコモンレール圧力の圧力降下量ΔP,燃料密度ρにより燃料の体積弾性率K(=ρa^2 +ΔP)が求められる。例文帳に追加

Moreover, a bulk modulus K (=πa2+ΔP) is sought by a pressure propagation velocity (a) of fuel sought from a pressure propagation distance and this period Δt, a pressure dropping quantity ΔP and fuel density ρ of the common rail pressure on the basis of fuel injection. - 特許庁

例文

電気的アクチュエータ駆動部に加える駆動パルスをオン、オフすることにより弁部材が噴孔を開閉し燃料噴射を断続する燃料噴射装置において、燃料圧力が一定であれば、燃料噴射量は駆動パルス幅により直接制御される。例文帳に追加

In this fuel injection device for intermittently executing the fuel injection by opening and closing a nozzle hole by a valve member by switching on and off a driving pulse to be added to an electric actuator driving part, the fuel injection amount is directly controlled by a driving pulse width when the fuel pressure is constant. - 特許庁

長辺側側壁15Bと短辺側側壁15Cとを備えた燃焼盤15と、この燃焼盤15の内側の燃焼室22内に設けられた気化筒16と、前記燃焼盤15の底壁15Aと各側壁15B,15Cの外側に形成されたガス室25とを備えてバーナー10が構成されている。例文帳に追加

A burner 10 is adapted to include a combustion panel 15, provided with a long-side sidewall 15B and a short side sidewall 15C, a vaporizing cylinder 16 provided in a combustion chamber 22 inside the combustion panel 15, and gas chamber 25 formed outside a bottom wall 15A of the this combustion board 15 and respective sidewalls 15B, 15C. - 特許庁

制御サーボバルブ8が、内燃機関の燃料インジェクター1のケーシング内に収容されており、また、アクチェータ9と、燃料の入口5並びに燃料の出口通路22に連通している制御チャンバ13と、シャッター35とを有している。例文帳に追加

A control servo valve 8 is stored in a casing of the fuel injector 1 of the internal combustion engine, and has an actuator 9, a control chamber 13 communicating with a fuel inlet 5 and a fuel outlet passage 22, and a shutter 35. - 特許庁

3 2009年度経済対策による時限付き措置として、①2009、2010年度に税額控除ができる限度額を、当期の法人税額の20%から30%に引き上げるとともに、②2009、2010年度に生じる税額控除限度超過額について、2011、2012年度に税額控除の対象とする措置を講じている。例文帳に追加

3: As temporary policy actions under the FY2009 economic crisis policy package, the government takes the following actions: 1) The upper limit on tax exemption in FY2009 and FY2010 would be raised from 20% of the amount of the corporate taxes to be paid for the relevant fiscal year to 30%; and 2) the portion of the experiment and research costs in excess of the upper limit in FY2009 and FY2010 would be eligible for tax exemption in FY2011 and FY2012, respectively.  - 経済産業省

※3 2009年度経済対策による時限付き措置として、①2009、2010年度に税額控除ができる限度額を、当期の法人税額の20%から30%に引き上げるとともに、②2009、2010年度に生じる税額控除限度超過額について、2011、2012年度に税額控除の対象とする措置を講じている。例文帳に追加

*3: As temporary policy actions under the FY2009 economic crisis policy package, the government takes the following actions: 1) The upper limit on tax exemption in FY2009 and FY2010 would be raised from 20% of the amount of the corporate taxes to be paid for the relevant fiscal year to 30%; and 2) the portion of the experiment and research costs in excess of the upper limit in FY2009 and FY2010 would be eligible for tax exemption in FY2011 and FY2012, respectively. - 経済産業省

オンサイトでバイオマス由来の原燃料を、脱水のできる減容器によって造粒し、前記造粒されたバイオマス由来の原燃料をモバイル車両によって運搬し、前記運搬されたバイオマス由来の原燃料をセメント原燃料としてセメントキルン又はボイラーに投入することを特徴とするセメント工場へのセメント原燃料の供給方法を提供する。例文帳に追加

The raw fuel originating in the biomass is granulated by a volume reducing container capable of dehydrating the raw fuel originating in the biomass on site and the granulated raw fuel originating in the biomass is transported by a mobile vehicle and the transported raw fuel originating in the biomass is charged into a cement kiln or a boiler as the cement raw fuel. - 特許庁

燃料と、燃料極拡散電極と燃料極触媒層とからなる燃料極と、固体高分子電解質膜と、セパレータと、酸化剤極触媒層と酸化剤極拡散電極からなる酸化剤極とがこの順で積層された構造を有し、前記セパレータと前記酸化剤極とは、液体アルカリ性電解質を含むことを特徴とする燃料電池。例文帳に追加

The fuel cell has structure formed by stacking a fuel electrode comprising fuel, a fuel electrode diffusion electrode, and a fuel electrode catalyst layer; a solid polymer electrolyte membrane; a separator; an oxidant electrode comprising an oxidant electrode catalyst layer and an oxidant electrode diffusion electrode, in this order, and the separator and the oxidant electrode contain a liquid alkaline electrolyte. - 特許庁

高圧燃料ポンプ37から燃料噴射弁33への燃料圧力がエンジン11の運転状態に応じた要求燃料圧力よりも高い状態で上記要求通電時間の制限が行われるときに、その制限に伴い生ずる燃料噴射量の増量に応じて、スロットルバルブ18を開き側に駆動して吸入空気量を増量させる。例文帳に追加

When the requested electricity carry time is controlled under a condition where fuel pressure to the fuel injection valve 33 from the high pressure fuel pump 37 is higher than requested fuel pressure according to the operation condition of the engine 11, the throttle valve 18 is actuated to an open side to increase intake air quantity according to increase of fuel injection quantity produced with accompanying the control. - 特許庁

高分子電解質型の燃料電池FCと、その燃料電池FCを発電可能な状態にする燃料供給手段25と、前記燃料電池FCの両極間に1秒以内の時間で大電流を生じさせる電流制御のサイクルを繰り返し行う制御手段13とを備える燃料電池システム。例文帳に追加

The fuel cell system includes a polymer electrolyte fuel cell FC, a fuel supply means 25 for making the fuel cell FC generate power, and a control means 13 for repeating a current control cycle for generating a large current within one second between both electrodes of the fuel cell FC. - 特許庁

燃料噴射制御装置(100)は、アクセル開度に基づいて算出される要求燃料噴射量(RFQ)と、前記オートマチックトランスミッションのシフトチェンジが検出(101,102)されるとき、変速ショックを低減するために算出される燃料噴射量(AFQ)との差に応じて、前記パイロット燃料噴射の燃料噴射量を補正するよう構成されている。例文帳に追加

The fuel injection control device (100) corrects a fuel injection amount of the pilot fuel injection, according to a difference between a request fuel injection amount (RFQ) calculated based on accelerator opening and a fuel injection amount (AFQ) calculated to reduce a speed change shock when the shift change of the automatic transmission is detected (101, 102). - 特許庁

主噴射の前に早期噴射を行う本発明の内燃機関の燃料噴射制御装置は、燃焼室内圧力を検出する筒内圧センサ29と、該筒内圧センサで検出した実際の燃焼室内圧力と機関クランク角とを用いて燃焼室内に発生した筒内発熱量に関する発熱パラメータを算出する発熱パラメータ算出手段とを具備する。例文帳に追加

This fuel injection control device for the internal combustion engine performing early stage injection before main injection is provided with a cylinder pressure sensor 29 detecting pressure in a combustion chamber and a heat release parameter calculation means calculating a heat release parameter relating to an in-cylinder heat release quantity generated in the combustion chamber by using actual pressure in the combustion chamber detected by the cylinder pressure sensor and engine crank angles. - 特許庁

製造中、運転中、停止中又は保存中において燃料電池中に有機物質が混入する可能性がある場合であっても、燃料電池の損傷を十分に抑制しつつ当該燃料電池の電池性能の低下を容易且つ十分に防止することのできる、燃料電池システム及び燃料電池システムの運転方法を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel cell system capable of easily and sufficiently preventing the deterioration of the cell performance of a fuel cell while sufficiently suppressing damage to the fuel cell even if organic substances may be mixed into the fuel cell, such as during manufacturing, during operation, during stopping or during the storage, and to provide its operation method. - 特許庁

燃料電池10には、燃料電池セルが積層された燃料電池スタック20,26と、燃料電池スタックの積層方向の両端側に設けられたエンドプレート42,44と、燃料電池スタックの積層方向の側面側に配置され、両エンドプレートと結合されたテンションプレート54,56が含まれている。例文帳に追加

A fuel cell 10 includes the fuel cell stacks 20, 26 in which fuel battery cells are laminated, end plates 42, 44 installed at both end sides of the laminating direction of the fuel cell stack, and the tension plates 54, 56 which are arranged on a side face side of the laminating direction of the fuel cell stack and joined to the both end plates. - 特許庁

電子制御装置22は、排気温度センサ21によって検出された燃焼ガス温度に基づいて、均質燃焼運転時の燃焼ガス温度が低下したとき、或いは成層燃焼運転時の燃焼ガス温度が上昇したときに、タンブル比が増大したとして、吸気デポジットの堆積等によるタンブル比の変化を推定する。例文帳に追加

An electronic control device 22 estimates a change in the tumble ratio by the deposition of the intake air deposit as an increase in the tumble ratio when the combustion gas temperature in homogeneous combustion operation drops, or when the combustion gas temperature in stratified combustion operation rises on the basis of the combustion gas temperature detected by an exhaust temperature sensor 21. - 特許庁

反りを有する金属セパレータの積層位置の位置決め精度を向上させ、また加圧工程によって金属セパレータがずれることを防止し、燃料電池の性能を安定化させるようにした燃料電池の製造装置、燃料電池の製造方法、および金属セパレータを提供する。例文帳に追加

To provide a manufacturing device of a fuel cell enhancing positioning accuracy of the laminate position of a metallic separator having a warpage, preventing slippage of the metallic separator caused by a pressing process, and stabilizing the performance of the fuel cell, and to provide the manufacturing method and the metallic separator. - 特許庁

石炭火力発電システムにおいて燃料となる石炭の燃焼残渣である石炭灰を用いた本発明の土木建築材料製造方法は、石炭を燃焼させ、燃焼残渣としての石炭灰を回収する石炭灰回収工程と、この石炭灰及び土木建築材料原料から土木建築材料を生成する土木建築材料生成工程と、を備える。例文帳に追加

The method for manufacturing civil engineering and construction materials by using coal ash being combustion residues of coal to be used as fuel in a coal-burning power generation system comprises: a coal ash recovery step of burning coal and recovering coal ash as combustion residues; and a civil engineering and construction material production step of producing civil engineering and construction materials from the recovered coal ash and raw materials for the civil engineering and construction materials. - 特許庁

燃料を酸化するアノードと、酸素を還元するカソードと、前記アノードと前記カソードの間に形成される固体高分子電解質膜とを有する燃料電池に用いられる燃料電池用触媒において、中空構造の貴金属粒子を燃料電池用触媒として用いる。例文帳に追加

In the fuel cell catalyst used in the fuel cell that has an anode to oxidize a fuel, a cathode to reduce oxygen, and a solid polymer electrolyte membrane formed between the anode and the cathode, noble metal particles having a hollow structure are used as the catalyst for the fuel cell. - 特許庁

複数の隔絶された貯留空間を有する燃料タンク14と、燃料タンク14から燃料が供給されるエンジン1と、複数の貯留空間の各々における燃料の劣化状態を判定する劣化状態判定手段を有する制御装置24と、を備えた車両100である。例文帳に追加

The vehicle 100 includes: a fuel tank 14 having a plurality of isolated storage spaces; an engine 1 supplied with fuel from the fuel tank 14; and a control device 24 having a degradation state determiner to determine the degradation state of fuel in each of the plurality of storage spaces. - 特許庁

燃料電池発電装置を輸送手段で輸送するための燃料電池輸送構造は、燃料電池発電装置の下面に着脱可能に取り付けられ、輸送手段の所定位置に設置され、燃料電池発電装置を支持する緩衝部40を有する。例文帳に追加

The fuel cell transportation structure for transporting a fuel cell generator apparatus by transporting means includes a cushioning part 40 that is mounted removably on the under surface of the fuel cell generator apparatus, disposed at a prescribed position of the transporting means, while supporting the fuel cell generator apparatus. - 特許庁

コンピュータプログラム(300)は、以前の燃料サイクルで収集した経験的情報及び次の燃料サイクルでの原子炉の運転計画(304)に基づいて炉心内の各燃料棒に関する個別の燃料棒出力履歴を作成する(308)。例文帳に追加

A computer program (300) construct individual fuel rod power history (308) for each nuclear fuel rod in the reactor core based on empirical information acquired during previous fuel cycles and the projected operation of the reactor in an upcoming fuel cycle (304). - 特許庁

コントローラ43は、燃料電池本体1へ供給する空気流量Qinと、燃料電池本体1の空気通路容積V0と、燃料電池内部圧力の時間微分dP/dtから、高温多湿状態の燃料電池出口の排空気流量Qout を推定する。例文帳に追加

A controller 43 estimates a drainage air flow Qout at an outlet of a fuel cell at a high-temperature and high-humidity state from an air flow Qin supplied to a fuel cell main body 1, an air channel volume VO of the fuel cell main body 1, and a time differential of pressure inside the fuel cell dP/dt. - 特許庁

固体電解質形燃料電池は、上記固体電解質形燃料電池用インターコネクタと、該固体電解質形燃料電池用インターコネクタの集電層と電気的に接続された固体電解質形燃料電池の空気極とを備えている。例文帳に追加

The solid electrolyte fuel cell includes the interconnector for the solid electrolyte fuel cell, and the air electrode of the solid electrolyte fuel cell which is electrically connected to the current collecting layer of the interconnector for the solid electrolyte type fuel cell. - 特許庁

運転条件に応じて第1燃料供給手段28、第2燃料供給手段24、及び第3燃料供給手段26からの燃料供給を制御することにより、従来よりも広い運転領域おいて効率的な運転を行うことができる。例文帳に追加

An efficient operation can be conducted in the broader operation region than in the conventional art by controlling fuel supply from the first fuel supply means (28), the second fuel supply unit (24) and the third fuel supply unit (26) according to operation conditions. - 特許庁

燃料噴射開始時に第2電磁式弁装置9が開弁され、噴射弁8の圧力制御室21の燃料がオリフィス23、燃料戻り通路33からタンク10に排出され、針弁25が上昇して低圧燃料が噴射される。例文帳に追加

When starting fuel injection, a second solenoid valve device 9 is opened, fuel in a pressure controlling chamber 21 of the injection valve 8 is exhausted from an orifice 23 and a fuel return passage 33 to a tank 10, and low pressure fuel is injected when a needle valve 25 rises. - 特許庁

安易で安価な材料、学習、研究用小型固体高分子型燃料電池用組立キットを実現し、固体高分子型燃料電池の仕組み、発電を理解してもらうことができる小型固体高分子型燃料電池及び燃料電池用ガスセパレータを提供する。例文帳に追加

To provide a small-sized solid polymer fuel cell and a gas separator for a fuel cell by easily realizing an assembly kit for a small solid polymer fuel cell for learning and research with an inexpensive material, and capable of providing the understanding of the mechanism and power generation of the solid polymer fuel cell. - 特許庁

多様な燃料電池内部の状態や外部の環境に対応して、燃料電池内部の温度と湿度を発電に最適な環境に制御し、所要の電力を安定して出力することが可能な燃料電池システムおよび燃料電池運転方法を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel cell system and a fuel cell operation method capable of controlling the temperature and the humidity in the fuel cell to an environment optimum for power generation in response to various conditions in the fuel cell and the external environment, and thereby capable of stably outputting required power. - 特許庁

シート5の前部5aは燃料タンク40の上方に位置し、燃料ポンプ50は、当該燃料ポンプ50の上端が下端に対して車体の前後方向の前方又は後方に位置するとともに、当該燃料ポンプ50の軸線が鉛直方向に対して斜めになるように配置される。例文帳に追加

A front part 5a of the seat 5 is positioned above the fuel tank 40, and the fuel pump 50 is arranged such that an upper end of the fuel pump 50 is positioned at a front side or a rear side in a longitudinal direction of the vehicle body relative to a lower end and an axis of the fuel pump 50 becomes oblique relative to a vertical direction. - 特許庁

アイドル運転域での筒内噴射用インジェクタの燃料配管内の燃料圧力を監視し、該燃料圧力が機関停止後の残圧として過大となる所定の第1の値以上となるとき(残圧あり)、筒内噴射用インジェクタによる燃料噴射を強制実行する。例文帳に追加

Fuel pressure in a fuel pipe of the injector for injection in the cylinder in an idle operation region is monitored to perform fuel injection by the injector for injection in the cylinder forcedly when fuel pressure exceeds a first predetermined value at which it becomes excessive as remaining pressure after the engine stops (there is remaining pressure). - 特許庁

燃料噴射部付近の燃料供給管内におけるベーパの発生を防止してリターン配管を除去し、燃料噴射部付近の配管を簡素化すると共に、配管取り回しを容易にするようにした汎用内燃機関を提供する。例文帳に追加

To provide a general purpose internal combustion engine which simplifies piping near a fuel injection part by removing a return pipe by preventing formation of vapor in a fuel supply pipe near the fuel injection part, and facilitates layout of piping. - 特許庁

及び、水素と酸素との電気化学的反応により発電する燃料電池1aと、燃料電池1aを密閉的に収容する非通気性のカバー3と、カバー3内に燃料電池1aと共に収容された脱酸素剤2とを備える燃料電池発電装置。例文帳に追加

This fuel cell power generation device is provided with the fuel cell 1a generating power by the electrochemical reaction between hydrogen and oxygen; the non-permeable cover 3 for storing the fuel cell in a sealed form; and the deoxidizer 2 stored in the cover 3, along with the fuel cell 1a. - 特許庁

シリンダ2内への燃料噴射弁12を、前記シリンダ2の頂部を塞ぐシリンダヘッド3のうち吸気ポート8側に設けて成る筒内燃料噴射型の内燃機関において、噴射燃料の吸気に対する混合性を、総ての回転域において向上する。例文帳に追加

To increase the mixing property of a jetted fuel with an intake air in all rotating areas in a cylinder fuel injection type internal combustion engine in which a fuel injection valve 12 for injecting fuel into a cylinder 2 is installed on the intake port 8 side of a cylinder head 3 closing the top part of the cylinder 2. - 特許庁

この高圧燃料通路42内の燃圧が所定の噴射許可燃圧に対して不足する場合に、制御弁62を閉じて右バンクのコモンレール46Rを高圧燃料ポンプ45側から遮断して、左バンクの気筒から燃料噴射を開始する例文帳に追加

When pressure of fuel in the high pressure fuel passage 42 is insufficient for predetermined injection allowable fuel pressure, a control valve 62 is closed to shut off a common rail 46R on a right bank from a high pressure fuel pump 45 side to start fuel injection from a cylinder on a left bank. - 特許庁

燃料添加弁28から内燃機関1の排気枝管18内に添加された燃料の一部がEGR通路25を流通して排気枝管8に搬送されたことが検出された場合、搬送された添加燃料の量に応じて筒内噴射量を減量制御する。例文帳に追加

When it is detected that a part of fuel added from a fuel adding valve 28 to the inside of the exhaust branch pipe 18 of the internal combustion engine 1 is circulated through an EGR passage 25 and carried to an exhaust branch pipe 8, a cylinder injection amount is controlled to be reduced according to an amount of carried added fuel. - 特許庁

次に、MEA1と共に燃料用配流板3及び酸化剤ガス用配流板4を組み付けることにより、燃料用配流板3に燃料を供給する燃料通路5と、酸化剤ガス用配流板4に酸化剤ガスを供給する酸化剤ガス通路6とをもつスタック2を構成する。例文帳に追加

Next, by assembling a current-distributing plate 3 for fuel and a current distributing plate 4 for an oxidizer gas together with the MEA 1, a stack 2 having a fuel passage 5 for supplying the fuel to the current-distributing plate 3 for the fuel and having the oxidizer gas passage 6 for supplying the oxidizer gas to the current-distributing plate 4 for the oxidizer gas is constituted. - 特許庁

燃料タンクと、関連する燃料システムと、関連する取付部品の完全な再加工を必要とすることなく、特に重力供給型の燃料タンクを用いた小型エンジンの上に、燃料蒸気の放出用制御に必要な機能を提供するような方法又は手段を提供する。例文帳に追加

To provide a method and means providing function necessary for control for discharging fuel vapor on a small size engine using a gravity supply type fuel tank without complete re-machining of a fuel tank, a relevant fuel system and a relevant attachment part. - 特許庁

発電用燃料及び水を気化し、所定の触媒反応により水素を含む特定の燃料成分を生成して、この特定の燃料成分を用いた電気化学反応により発電する電源システムにおいて、電源システムを起動させるときは、制御部130はバルブV2を開けさせることで水の供給を開始させた後、バルブV3を開けさせることで発電用燃料の供給を開始させる。例文帳に追加

For starting the power supply system in which fuel for power generation and water is evaporated to produce specific fuel ingredients containing hydrogen by a given catalytic reaction, and power is generated by an electrochemical reaction using the specific fuel ingredients, a control part 130 starts to supply water by opening a valve V2, and then, starts supply of fuel for power generation by opening a valve V3. - 特許庁

車両外部の燃料供給装置1から供給される燃料を車両搭載部2の高圧燃料容器12に充填するためのシステムにおいて、車両搭載部2の燃料充填用レセプタクル11と高圧燃料容器12との間の燃料充填ライン13に充填保護装置16を配設する。例文帳に追加

In the system for charging the fuel supplied from a fuel supply device 1 outside of the vehicle into a high pressure fuel container 12 of the vehicle loading section 2, a charge protection device 16 is installed at a fuel charge line between a fuel charge receptacle 11 and a high pressure fuel container 12 of the vehicle loading section 2. - 特許庁

燃料供給経路を切り替えることにより燃料噴射圧を切り替える内燃機関の燃料供給装置において、高圧リターン通路に溜まった凝縮水が機関停止中に凍結して高圧リターン通路が閉塞されることを抑制することのできる内燃機関の燃料供給装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel supply device for an internal combustion engine switching a fuel injection pressure by switching fuel supply passages wherein closing of a high pressure return passage can be restrained which is caused by freezing of condensed water collected in the high pressure return passage during stopping of the engine. - 特許庁

プロペラシャフト7を通すために燃料タンク11に設けられているセンタトンネル12を挟む燃料タンク11の一方側に深底燃料室11aを備えるとともに、燃料タンク11の他方側には深底燃料室11aのタンク底よりも上げ底とする浅底燃料室11bを備えている。例文帳に追加

A deep bottom fuel chamber 11a is provided on one of sides of fuel tank 11 putting a center tunnel 12 provided on the fuel tank 11 for making a propeller shaft 7 pass through therebetween, and a shallow bottom fuel chamber 11b having a push-up bottom higher than a tank bottom of the deep bottom fuel chamber 11a is provided on another side of the fuel tank 11. - 特許庁

例文

四 使用済燃料貯蔵施設の位置、構造及び設備が使用済燃料又は使用済燃料によつて汚染された物による災害の防止上支障がないものであること。例文帳に追加

(iv) that the location, structure and equipment of the spent fuel interim storage facilities are such that they will not hinder the prevention of disasters resulting from nuclear fuel material or by material contaminated by nuclear fuel material.  - 日本法令外国語訳データベースシステム

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※この記事は「日本法令外国語訳データベースシステム」の2010年9月現在の情報を転載しております。
  
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