1016万例文収録!

「イグニッション」に関連した英語例文の一覧と使い方(9ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > イグニッションの意味・解説 > イグニッションに関連した英語例文

セーフサーチ:オフ

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

イグニッションを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 1289



例文

プルアップ電源がイグニッションスイッチを介して開閉スイッチに供給される構成とした開閉部材制御装置であって、イグニッションスイッチのオフに基づいた開閉スイッチの操作の誤認識を防止し、装置の誤作動を防止すること。例文帳に追加

To prevent the false recognition of the operation of a switch on the basis of the off of an ignition switch, and to prevent the malfunction of a switching-member controller in the controller constituted by supplying the switch with a pull-up power supply through the ignition switch. - 特許庁

その際、複数の接続線Acc,IG1,IG2,ST,12Vのうちイグニッション接続線IG1,IG2にリレーRY6,RY7を分岐線11,12よりもイグニッションスイッチ1側に介装し、リレーRY6,RY7により接続線IG1,IG2を遮断する。例文帳に追加

At that time, relays RY6 and RY7 are interposed in the ignition connection lines IG1 and IG2 out of the plural connection lines Acc, IG1, IG2, ST and 12V on the more ignition switch 1 side than the branch lines 11 and 12, and the connection lines IG1 and IG2 are cut off by the relays RY6 and RY7. - 特許庁

イグニッションスイッチのOFF時には、バイパス通路14を閉じた状態(マックスホットとした状態)で、それ以前(イグニッションスイッチがONの状態)における吹出モード及び導入空気モードの状態を問わず、吹出モードをデフモードとし、かつ、導入空気モードを外気モードとする。例文帳に追加

In the OFF state of the ignition switch, a blowing mode is set to be a differential mode and introduced air mode is set to be an external air mode in a closing state of a bypass passage 14 (max hot state), regardless of states of the blowing mode and the introduced air mode before it (ON state of the ignition switch). - 特許庁

イグニッションキーのONで揺動駆動機構30を介してレジスタ本体10を、支持軸304を中心に揺動して第1の吹出し口111をパネル5上に突出させ、イグニッションキーのOFFでパネル5(ベゼル3)内に格納する。例文帳に追加

A first blowing out port 111 is projected on a panel 5 by oscillating the register body 10 around the support shaft 304 through the oscillating drive mechanism 30 with ON of the ignition key, and stored in the panel 5 (bezel 3) with OFF of the ignition key. - 特許庁

例文

そして、イグニッションオフ時に「0」にリセットされた位置カウンタPに対し、イグニッションオン時に上記補正値ΔP分の補正が加えられ、その補正後の値がブラシレスモータの回転角を検出するための検出用位置カウンタPkのカウンタ値とされる。例文帳に追加

Then, correction as much as the correction value ΔP portion is applied at the ignition-on time to the position counter P reset to "0" at the ignition-off time, and the value after correction is used as a counter value of a position counter Pk for detection for detecting the rotation angle of the brushless motor. - 特許庁


例文

イグニッションオフ時でも車載電源からの受電が可能な電子機器の作動制御装置において、その負荷のオープン異常検知用の監視を可能としつつ、イグニッションオフ時には該異常検知に伴う暗電流の発生を防止する。例文帳に追加

To prevent occurrence of dark current incident to detection of malfunction when ignition is turned off while making possible to monitor open abnormality detection of a load, in the operation controller of an electronic apparatus which can receive power from a vehicle mounted power supply even when ignition is turned off. - 特許庁

スイッチ装置35は、イグニッションスイッチ30とベゼル33とスイッチホルダ34とから構成されており、ベゼル33の外端面とイグニッションスイッチ30の操作ボタン36とが露出するようにインストルメントパネルの内側に配設されている。例文帳に追加

The switching device 35 is constituted by an ignition switch 30; a bezel 33; and a switch holder 34, and is arranged at an inner side of an instrument panel such that an outer end surface of the bezel and an operation button 36 of the ignition switch 30 are exposed. - 特許庁

車両用バッテリ保護装置において、イグニッションスイッチがオフ状態になった後、イグニッションスイッチがオフ状態であってもバッテリの電力が供給可能な電気負荷が消し忘れられていることを原因として、バッテリが上がってしまうことを抑制する。例文帳に追加

To provide a battery protective device for a vehicle, capable of preventing a battery from becoming dead because of an electric load being forgotton to cut off that is fed by the battery even when an ignition switch is in off condition after the ignition switch is put off. - 特許庁

案内装置は、イグニッションセンサによりイグニッションオフを検出すると、現在位置から目的地までの案内情報を、バーコード変換プログラムに従って、二次元バーコードに変換し、そのバーコードを表示装置の画面に、所定時間表示する。例文帳に追加

The guiding device detects ignition-off by an ignition sensor, and then converts the guiding information from the present position to a destination into a two-dimensional barcode, in accordance with a barcode conversion program to display the bar code on the screen of a displaying device for a predetermined time. - 特許庁

例文

イグニッションキーのうちの1本を紛失した場合、残ったイグニッションキーのIDコードを使用してエンジンの始動及び停止操作を行うと、マイコン10が設定時間だけID信号の登録を有効化した登録設定許可状態に切り替わる。例文帳に追加

In the case where one of the ignition keys is lost, when starting and stopping operation of the engine is carried out using the ID code of the remaining ignition key, the microcomputer 10 is switched to the registration set permission state making the registration of the ID signal effective by the set time. - 特許庁

例文

遮熱板34はイグニッションコイル29の下面を覆う遮熱壁41と、遮熱壁41をボルト44でシリンダヘッド12に固定する取付壁42と、イグニッションコイル29に連なるハーネスを支持するハーネス支持ステー43とを備える。例文帳に追加

The thermal shielding plate 34 comprises a thermal shielding wall 41 for covering a lower surface of the ignition coil 29, a mounting wall 42 for fixing the thermal shielding wall 41 to a cylinder head 12 with a bolt 44, and a harness supporting stay 43 for supporting a harness joining with the ignition coil 29. - 特許庁

ECMには、イグニッションスイッチのオン・オフ信号が入力され、イグニッションスイッチがオフされてからセルフシャットオフ時間が経過したときに、自身への電源供給をオフすると同時に、VELコントローラへの電源供給をオフする。例文帳に追加

An ECM turns off power supply to itself and power supply to a VEL controller at the same time when ON/OFF signal of the ignition switch is input, the ignition switch is turned off, and a self shutoff time has elapsed. - 特許庁

イグニッションスイッチのオン操作によりメインリレーが通電するように構成された電子制御装置において、低外気温の状況下でイグニッションスイッチがオフ操作された後に、メインリレーの接点部が氷結することを回避する。例文帳に追加

To prevent a contact point of a main relay from being frozen after an ignition switch is turned off under a circumstance of low surrounding atmosphere temperature in an electronic control device having the main relay electrically energized through turning-on of the ignition switch. - 特許庁

車両を運転している時に不意にドライバーがイグニッションスイッチ21をOFFした時には、イグニッションスイッチ21をOFFしてからエンジンが停止するまでの間は、メインリレー25のOFFを遅延させることで、ECU9へのECU電源の供給を継続させるようにしている。例文帳に追加

At the time a driver suddenly turns off an ignition switch 21 when driving the vehicle, the ECU power source is made to continue to supply to the ECU 9 by delaying turning off a main relay until the engine is stopped since the ignition switch 21 has been turned off. - 特許庁

第1イグニッションコイル71に入力される点火信号を第1基準パルスとして検出する第1点火信号ピックアップ21、および第2イグニッションコイル72に入力される点火信号を第2基準パルスとして検出する第2点火信号ピックアップ22と、をそれぞれエンジン70に設置する。例文帳に追加

The first ignition signal pickup 21 for detecting an ignition signal inputted into the first ignition coil 71 as the first reference pulse and the second ignition signal pickup 22 for detecting an ignition signal inputted into the second ignition coil 72 as the second reference pulse are installed respectively in an engine 70. - 特許庁

タイミングコントローラ3は、車両のイグニッションがオンとなっているときだけでなく、イグニッションがオフとなっているときにも、液晶表示パネル13の画素の各行の選択期間を制御する選択期間制御信号と、液晶表示パネル13の画素の極性を制御する極性制御信号とを生成する。例文帳に追加

A timing controller 3 generates a selection period control signal for controlling the selection period of each row of pixels in a liquid crystal display panel 13 and a polarity control signal for controlling the polarity of pixels in the liquid crystal panel 13, not only when the ignition of a car is turned on but when the ignition is turned off. - 特許庁

車両用シートベルト装置1は、所定のトリガー信号を受信すると所定時間に亘って電源48から処理装置46に電力を供給する電力供給制御部55と、イグニッションスイッチ61からイグニッションのオフを示す信号が出力された以後において、電源48から処理装置46に電力が供給されている累積時間を計時する計時部56とを備える。例文帳に追加

A seat belt device 1 for a vehicle includes a power supply control part 55 supplying power to a processor 46 from a power source 48 over a prescribed time when the prescribed trigger signal is received, and a clocking part 56 clocking an accumulated time when power is supplied to the processor 46 from the power source 48 after a signal indicating OFF of ignition is output from an ignition switch 61. - 特許庁

そして、これらの制御が両方とも実行されてプリイグニッションが回避された場合には、圧縮行程の中期以降まで遅角された上記一部の燃料の噴射時期を進角側に戻す制御を実行し(S43)、その後もプリイグニッションが検出されなければ、上記リッチ化後の空燃比をリーン側に戻す制御を実行する(S45)。例文帳に追加

When both of the controls are executed and the preignition is avoided, control for returning the injection timing of a part of the fuel retarded to the middle period of the compression stroke or later to an advance side is executed (S43), and control for returning the air-fuel ratio after being enriched to the lean side is executed when the preignition is not detected after that (S45). - 特許庁

無段変速機の油圧制御装置11では、ベルトを介して連結された一対の可変プーリからなる無段変速機において、イグニッションキー18がOFFしたことを検出する検出手段を備え、イグニッションキー18がOFFしたことを検出してから所定時間だけアクチュエータの駆動を継続し、所定時間経過後は前記アクチュエータの駆動を停止する。例文帳に追加

A hydraulic control device 11 of the continuously variable transmission consisting of a pair of variable pulley connected through belt is equipped with a detecting means for detecting a condition that an ignition key 18 has been turned OFF, wherein an actuator is driven continuously by a predetermined time after the ignition key 18 has been detected in OFF, and then the actuator is stopped with a lapse of the predetermined time. - 特許庁

イグニッションスイッチがオンの場合には、装着検出スイッチ45の検出結果に応じた状態を現在の装着状態として決定し、イグニッションスイッチがオフの場合には、信号変化検出手段65が信号の変化を検出したときに、状態記憶手段58に記憶されている検出状態と逆の状態を現在の装着状態として決定する。例文帳に追加

When the ignition switch is turned on, a state corresponding to the detecting result of the installation detecting switch 45 is determined as a present installation state, and when the ignition switch is turned off, when the signal change detecting means 65 detects a change in a signal, an inverse state of a detecting state stored in the state storage means 58 is determined as a present installation state. - 特許庁

これにより、イグニッションオフ後にコモンレール等に流入する燃料の量を減らすとともに、上昇量が大きいと予測される場合には、実レール圧を減圧するための処理を実行することで、イグニッションオフ後の実レール圧の上昇を抑え、コモンレール等の機器の破損の虞を確実に低減することができる。例文帳に追加

Thus, the amount of the fuel flowing into the common rail is reduced after ignition-off, and processing for reducing the actual rail pressure is executed when the rising amount is predicted to be larger, reliably reducing the possibility of breaking the equipment such as the common rail while suppressing the rise of the actual rail pressure after ignition-off. - 特許庁

この期間に、新たに用意したイグニッションキーからID信号を送信する操作を行った後に、エンジンの始動及び停止操作を再度行うと、マイコン10は、そのID信号に含まれるIDコードを、残ったイグニッションキーのIDコードとは異なるIDコードに上書きすることにより登録する。例文帳に追加

During the period, when the starting and stopping operation of the engine is carried out again after the operation for transmitting the ID signal from the newly prepared ignition key is carried out, the microcomputer 10 registers the ID code included in the ID signal by rewriting to the ID code different from the ID code of the remaining ID code. - 特許庁

イグニッションキースイッチSWを介することなく車両用電源Vに接続されたイオン発生装置1と、イグニッションキースイッチSWのオンオフ状態にかかわらず予め設定された条件に応じて上記イオン発生装置にイオン発生動作を開始させる制御手段とを備える。例文帳に追加

This ion generating device for the vehicle comprises an ion generator 1 connected to a vehicle power source V without passing through an ignition key switch SW, and a control means for allowing the ion generator to start ion generating operation according to preset conditions regardless of the on/off state of the ignition key switch SW. - 特許庁

ブラシレスモータのエンジン停止中における回転角の変化量が、イグニッションオフ時の電気角カウンタEのカウンタ値Eg、及び、イグニッションオン時の電気角カウンタEのカウンタ値Eiに基づき、当該変化量を位置カウンタPのカウンタ値の変化に置き換えた値である変化量相当値Xとして算出される。例文帳に追加

Variations in the rotation angle during engine stop of a brushless motor are calculated as some variations equivalent value X which is a value determined by replacing the variation with the change of the counter value of a position counter P, based on a counter value Eg of an electric angle counter E at an ignition-off time and on a counter value Ei of the electric angle counter E at an ignition-on time. - 特許庁

自動車が停止したことを検出するCPU11Aおよびイグニッションキースイッチ17と、このCPU11Aおよびイグニッションキースイッチ17によって自動車が停止したことを検出した時にカーナビゲーションシステムのディスプレイ14に地図画像を表示している地図画像データを携帯端末機Tに送信する送信回路11Cおよび発信部11Dとを備えている。例文帳に追加

The apparatus for delivering map data is equipped with a CPU 11A and an ignition key switch 17 for detecting that car stops and a transmission circuit 11C and a transmission part 11D for transmitting the map image data displayed on the display 14 of the car navigation system, when the stop of the car is detected by the CPU 11A and the ignition key switch 17, to the portable terminal machine T. - 特許庁

車両の電源回路10において、外気温0℃以下のとき、エンジン暖気不足でイグニッションリレー12が十分に暖まっておらず、結露などの水分がリレー接点12a上で氷結する虞がある場合、イグニッションスイッチOFF後のセルフシャットオフ時間を延長するコントロールユニット15aを設けるようにする。例文帳に追加

In a power supply circuit 10 of a vehicle, a control unit 15a is provided that extends self-shut-off time after an ignition switch is turned off when moisture caused by condensation etc. may be frozen on the relay contact point 12a under the outside temperature of 0°C or lower and when an ignition relay 12 is not sufficiently warmed up by the insufficient warming up of an engine. - 特許庁

イグニッションOFFからイグニッションONとなったとき、ステアバイワイヤ制御装置40は、ステアリングアングルセンサ30から入力される検出信号に基づいてハンドル回転角を認識するとともに、転舵角センサ57から入力される検出信号に基づいてタイヤ切れ角を認識する。例文帳に追加

When the state is changed from ignition OFF to ignition ON, a steer-by-wire control device 40 recognizes the rotational angle of a steering wheel based on the detection signal to be received from a steering angle sensor 30, and also recognizes the tire steered angle based on the detection signal received from a turning angle sensor 57. - 特許庁

そして、上記符号アの場合には、イグニッションスイッチをONしてエンジンを始動させ、そのときの燃料残量FTLと前回イグニッションスイッチをOFFしたときに記憶された燃料残量FTLmとの差が所定の給油判定閾値より小さければ、給油は行われていなく、フィルタは閉塞故障であると判定する。例文帳に追加

In the case of the symbol a, an ignition switch is turned on to start an engine, here when a difference between a fuel residual amount FTL and a fuel residual amount FTLm stored when the ignition switch is turned off in the preceding time is smaller than a prescribed supply oil decision threshold value, the filter is decided in the blocking failure with no oil supplied. - 特許庁

イグニッションコイルに代えダミーコイルを、エンジンコントロールユニット(ECU)に接続する事により、イグニッションコイルにコンデンサ放電点火装置(CDI)の高電圧を供給しても、エンジンコントロールユニット(ECU)は影響されず、ダミーコイルに繋がれた回路を通して点火信号を取得する事により、同調したコンデンサ放電点火装置(CDI)からの放電ができる。例文帳に追加

By connecting a dummy coil to the engine control unit ECU instead of an ignition coil, even if high voltage of the capacitor discharge igniter CDI is supplied to the ignition coil, the engine control unit ECU is not influenced, and discharge can be performed from the synchronized capacitor discharge igniter CDI by acquiring an ignition signal via a circuit connected to the dummy coil. - 特許庁

制御部6は、シフトポジション情報取得部2からシフトポジションがパーキングレンジ以外のシフトポジションである旨の情報を受けている状態において、イグニッション電源オンオフ情報取得部3からイグニッション電源がオンからオフへ変化した旨の情報を受けると、シフトポジションをパーキングレンジにするように促す旨の情報を表示手段7に表示させる。例文帳に追加

When information that the shift position is in a shift position other than a parking range is received from the shift position information acquiring part 2, and information that the ignition power supply is changed from on to off is received from the ignition power on-off information acquiring part 3, the controller 6 causes the display means 7 to display information prompting a driver to change the shift position to the parking range. - 特許庁

セーフティエンジンスタートシステムは、イグニッションスイッチ3と、イグニッションスイッチ3のオン動作により励磁されるスタータリレー5と、スタータリレー5の励磁により起動されるスタータ6と、スタータリレー5のリレーコイル51を含む配線上に接続された、手動でオン動作する、車外スイッチ1と、を備えている。例文帳に追加

The safety engine start system is provided with an ignition switch 3; a starter relay 5 excited by "ON" operation of the ignition switch 3; a starter 6 activated by the excitation of the starter relay 5; and an external vehicle switch 1 connected on wiring including a relay coil 51 of the starter relay 5 and manually "ON" operated. - 特許庁

イグニッションスイッチ20がオフ状態のときと、イグニッションスイッチ20がオン状態で、かつニュートラル検出センサ11がニュートラル位置を検出し、アクセルペダル踏み込み検出センサ13がアクセルペダル18の踏み込みを検出しないとき、開閉駆動装置4によるドアの自動開閉を許可する。例文帳に追加

If an ignition switch 20 is off, or if the ignition switch 20 is on, if a neutral detection sensor 11 detects the neutral position, and if an accelerator-pedal depressing detection sensor 13 does not detect the depression of an accelerator pedal 18, the door 3 is allowed to open and close automatically by an opening/closing drive device 4. - 特許庁

イグニッションスイッチオン信号Soに応答してタイマ27が作動し、イグニッションオンから所定期間だけは起動電流値データDDが出力選択部26において選択され、駆動部28からレベルの大きいソレノイド駆動電流ISが電磁弁7Bに与えられ、電磁弁7Bの弁体226の動きを円滑にさせることができる。例文帳に追加

A timer 27 is actuated in response to an ignition switch ON signal So, the starting current value data DD is selected in an output selection part 26 in a predetermined period since the ignition is turned ON, and the solenoid driving current IS large in level is supplied to the solenoid valve 7B from a driving part 28, whereby the valve element 226 of the solenoid valve 7B can be smoothly operated. - 特許庁

放電ランプ11に放電用高電圧パルス(イグニッション電圧)を供給する手段7と、放電ランプ11に交流駆動電流を供給する手段5と、イグニッション電圧の供給時に、交流駆動電流の波形を、プラスになる期間がマイナスになる期間よりも長い波形に変換する手段6とを備えた。例文帳に追加

This discharge lamp lighting device comprises a means 7 for supplying the high-voltage pulse for discharging (ignition voltage) to the discharge lamp 11, a means 5 for supplying the AC driving current to the discharge lamp 11, and a means 6 for converting the waveform of the AC driving current into the waveform wherein a positive period is longer than a negative period, in supplying the ignition voltage. - 特許庁

アクチュエータ100a〜100eのいずれかのアクチュエータの出力軸127の実際の回転角度と記憶回路402に記憶される回転角度とが異なる状態にてイグニッションスイッチIGのオフされた場合には、電子制御装置400は、次回にイグニッションスイッチIGのオンされたとき、該当するアクチュエータの初期位置設定を行うようにする。例文帳に追加

When an ignition switch IG is turned off in a state that the actual rotational angle of an output shaft 127 of an actuator among actuators 100a to 100e and a rotational angle stored in a memory circuit 402 are different from each other, an electronic control device 400 performs the initial position setting of the correspondent actuator when the ignition switch IG is turned on next. - 特許庁

電源制御部15は、エンジンが停止しているとともに機能ポジションがイグニッションONとなっている機能ON状態にあっては、車両室内に乗員が存在するか否かを判断し、乗員が車両室内に存在しないと判断した場合には、機能ポジションをイグニッションOFF状態に切り換えることにより、エンジンの始動を禁止する。例文帳に追加

The power source control part 15 determines whether or not an occupant stays in a vehicle room when the engine is stopped and the function position is put in a function ON state being ignition ON, and prohibits starting of the engine by switching the function position to an ignition OFF state when determining that the occupant does not stay in the vehicle room. - 特許庁

ステアリングホイール1に連結するステアリングシャフト3に補助操舵機構11を設け、車両の停止時にイグニッションキー6をイグニッションキーシリンダ7から抜いたときに、降車動作開始と判断して、電動モータ12を駆動してステアリングホイール1を運転者の降車動作を補助する降車アシスト方向に回転させる。例文帳に追加

An auxiliary steering mechanism 11 is provided at a steering shaft 3 connecting to a steering wheel 1 and when an ignition key 6 is pulled out from an ignition key cylinder 7, it is determined as starting operation for getting out, the steering wheel 1 is turned into the direction to assist a driver with getting out by driving an electric motor 12. - 特許庁

車両において、イグニッションスイッチがオフにされたときに自車両の車高を下げる車高調整装置に、自車両が輸送中であるか否かを判定する判定手段と、この判定手段により自車両が輸送中であると判定されたときに、イグニッションスイッチがオフにされたときの車高調整の実行を禁止する禁止手段とを備える。例文帳に追加

In a vehicle, a vehicle height adjusting device for lowering a height of one's own vehicle when an ignition switch is turned off comprises judgment means for judging whether the own vehicle is being transported or not, and ban means for banning execution of the vehicle height adjustment at the time of turning off the ignition switch if the judgment means judges that the own vehicle is being transported. - 特許庁

車両が停止しイグニッションスイッチがオフ操作されると、車載サーバ3が、HDD(不揮発性記憶部)16aにアクセスしシャットダウン処理を行うが、当該処理動作が行われている間に再びイグニッションスイッチがオン操作され車両が始動すると、メイン車載電源5からの電力が低下する。例文帳に追加

When a vehicle comes to a stop and an ignition switch is turned off, the on-vehicle server 3 accesses an HDD (nonvolatile storage section) 16 to apply shut-down processing thereto, and when the ignition switch is again turned on to start the vehicle while the processing is performed, the voltage of the power supplied from the main on-vehicle power supply 5 is decreased. - 特許庁

1次巻線及び2次巻線を有するイグニッションコイルと、2次巻線に高電圧を誘導させるため点火タイミング信号に応じて1次巻線にパルス電圧を供給する高圧制御回路と、イグニッションコイルと高圧制御回路とを収納し、点火プラグに結合可能にされた収納部材とを備えた。例文帳に追加

This ignition device for an internal combustion engine comprises an ignition coil having a primary winding and a secondary winding, a high voltage control circuit supplying a pulse voltage to the primary winding according to an ignition timing signal so as to induce the high voltage to the secondary winding, and a storing member which stores the ignition coil and the high voltage control circuit and can be united to an ignition plug. - 特許庁

このロータの回動に応じたイグニッションスイッチ18のスイッチング態様変化をスイッチ信号検査手段67で検査するとともに、ロック機構の作動状態をロック作動状態検査手段で検査することにより、少なくともイグニッションスイッチ18およびロック機構の作動検査を連続的かつ自動的に行うことができる。例文帳に追加

Change in the form of switching operation of the ignition switch 18 in compliance with the rotation of the rotor is inspected by a switch signal inspecting means 67 and also the actuation condition of the lock mechanism is inspected by a lock actuation condition inspecting means, and thereby the actuation inspection at least of the ignition switch 18 and the lock mechanism can be performed continuously and automatically. - 特許庁

吸気通路内に設けられた電子制御スロットル弁によって内燃機関の運転状態に応じた空気量が供給される内燃機関の吸気制御装置において、内燃機関のイグニッションスイッチがアクセサリ位置、オン位置、スタータ位置の何れの状態にあるかを検出しておき、イグニッションスイッチがオン位置にされた時に、電子制御スロットル弁が全閉位置に制御される。例文帳に追加

When an ON-position signal is inputted from an ignition switch 17, a process for reducing an opening TA of an electronic throttle valve (an opening/closing valve) 3 for a prescribed opening Tai is performed by an ECU 10 so as to control a throttle valve 3 in the closing direction. - 特許庁

制御部13は、イグニッションスイッチSW1のオンオフ操作に対応したイグニッション操作信号を入力し、該スイッチのオフ状態に対応したLレベルの操作信号が入力された時には、開閉スイッチSW2〜SW5からの開閉指令信号をマスク処理し、開閉スイッチSW2〜SW5の操作が行われなかったとみなす。例文帳に追加

A control section 13 inputs an ignition operation signal corresponding to the on-off operation of the ignition switch SW1, mask-operates a switching-command signal from the switches SW2 to SW5 when an operation signal at an L level corresponding to the off state of the switch SW1 is input, and regards the switches SW2-SW5 as a nonoperation. - 特許庁

マイクロコンピュータ23はイグニッション端子10の端子電圧Vtを検出し、この端子電圧Vtがイグニッションオフ判定電圧Voより低い電圧から高い電圧に変化したと判定したとき(ステップS1でNo、ステップS3及びステップS4でYes)に初期表示処理を行う(ステップS5)。例文帳に追加

A microcomputer 23 detects the terminal voltage Vt of an ignition terminal 10, and performs the initial indication (Step S5) when it is determined that the terminal voltage Vt is changed from the voltage lower than the ignition-OFF determination voltage Vo to the voltage higher than that (No in Step S1, and Yes in Step S3 and Step S4). - 特許庁

この場合、イグニッションスイッチ16がオフである場合に、燃料電池21の運転を開始し、その後、イグニッションスイッチ16がオンにされたときに、燃料電池21の運転を停止させるようになっているので、アイドルストップを行うためにエンジン11を停止させても、庫内の温度を低温に維持することができる。例文帳に追加

In this case, since the operation of the fuel cell 21 is started when the ignition witch 16 is turned off and when the operation of the fuel cell 21 is stopped when the ignition switch 16 is turned on thereafter, even if the engine 11 is stopped for idle stopping, the temperature in the chamber can be maintained at a low temperature. - 特許庁

燃料制御ECU1のマイコン11は自ECUのIG信号Aからイグニッション情報を検出するとともに、AD変換器12によりセンサ51からの電圧値Bを検出し、この電圧値Bが0V付近であるか否かを判定することにより、イグニッションスイッチのオン、オフ状態を判別する。例文帳に追加

A micro-computer 11 of fuel control ECU 1 determined the ON/OFF state of an ignition switch by detecting ignition information from IG signal A of the ECU, detecting a voltage value B from a sensor 51 by an AD converter 12 and determining whether or not the voltage value B is near 0V. - 特許庁

プレイグニッションが発生するための条件が成立していない時に、モニタ気筒内で発生するイオン電流を検出するイオン電流検出手段から得られる信号にプレイグニッションが発生している時の現象が見られた場合、イオン電流検出に関連する部位の故障と診断する。例文帳に追加

If there is a phenomenon like a time where pre-ignition is generated in a signal acquired from an ionic current detection means detecting the ionic current when a condition for generating pre-ignition is not satisfied, it is diagnosed that there is a failure in the part relating to the ionic current detection. - 特許庁

イグニッションキー14がオフ状態であるときに零表示を行う帰零式の燃料計20を備えており、イグニッションキー14がオフ状態であることが検出され、かつトリップスイッチ16がオン状態であることが検出された場合に、帰零式の燃料計20において燃料残量の表示を行う。例文帳に追加

A zero reset type fuel gauge 20 to indicate zero in the off state of the ignition key 14 is provided and remaining fuel quantity is indicated by the zero reset type fuel gauge 20 when the off state of the ignition key 14 is detected and an on state of a trip switch 16 is detected. - 特許庁

モータ2の高回転時にイグニッションがオフされることにより、オン状態であったメインコンタクタ11がオフされた後、再度イグニッションがオンされた場合において、エンジン制御装置4は、エンジン1の回転数を、モータ2の回生によって発生する電圧がパワードライブユニット7の耐電圧以下となる回転数になるようにエンジン1を制御する。例文帳に追加

In the case that a main contactor 11 placed in an on-condition is turned off by turning off an ignition at high rotation time of a motor 2, thereafter the ignition is again turned on, an engine control device 4 controls an engine 1 so that its rotational speed becomes a rotational speed where voltage generated by regeneration of the motor 2 is withstand voltage or less of a power drive unit 7. - 特許庁

例文

水素とガソリンとを切換え可能としたデュアルフューエルエンジンにおいて、使用燃料をガソリンから水素に切り換える際における水素のプリイグニッションの発生を抑制する。例文帳に追加

To suppress occurrence of pre-ignition of hydrogen in changing over used fuel from gasoline to hydrogen, in a dual fuel engine capable of executing changeover between hydrogen and gasoline. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS