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シャフを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 23965



例文

可変ディフューザ3は、連動リング5をベース4に対して回動駆動することにより、各ベーン6の外周側端部62におけるシャフト621がガイド溝51に沿って動くと共に各ベーン6が内周側端部61を中心に回動して、各ベーン6の傾斜角αを変更するよう構成してある。例文帳に追加

The variable diffuser 3 is configured to change the inclination angle α of each of the vanes 6, by rotationally driving the interlocking ring 5 with respect to the base 4 so that the shaft 621 in the outer peripheral end 62 of the each of the vanes 6 moves along the guide groove 51 and each of the vanes 6 turns about the inner peripheral end 61. - 特許庁

鋼製素管から塑性加工により成形され、パイプ部1aの両端部に軸部1bを一体に有する動力伝達シャフト1において、その内径面1cが高周波焼入れ・焼戻し処理により硬化処理され、前記内径面1cの表層部硬度をロックウェル硬さHRC35以上とする。例文帳に追加

In a power transmitting shaft formed by plastic working of steel tube material and including shaft parts 1b at both end parts of a pipe part 1a as one body, an inner diameter surface 1c is hardened by induction hardening and tempering and surface hardness of the inner diameter surface 1c is Rockwell hardness HRC 35 or more. - 特許庁

クランク角センサ25によるクランク角信号に基づく内燃機関1のクランクシャフト10の1回転毎の基準位置の判別後では、各気筒に対応するクランク角信号位置と吸気圧センサ22a,22bで検出される吸気圧PMa,PMbの遷移状態とに基づき行程判別される。例文帳に追加

After a reference position per one rotation of a crankshaft 10 of the internal combustion engine 1 is discriminated based on a crank angle signal by a crank angle sensor 25, stroke discrimination is performed based on a crank angle signal position corresponding to each cylinder and on the transition condition of intake pressure PMa, PMb detected by the intake pressure sensors 22a, 22b. - 特許庁

最大ストロークを必要としない鍛造品を鍛造する場合において、同一方向にのみエキセンシャフトが回転する場合に比べてサイクルタイムを短縮できるので、生産効率を向上させることができ、長物から、薄物、小物鍛造品など多品種の鍛造品を1台のプレスで成形することが可能となる。例文帳に追加

In the case of forging a forged product without needing the maximum stroke, a cycle time can be shortened as compared to the case of rotating the eccentric shaft to only the same direction, so that the producing efficiency can be enhanced and various forged products such as long material, thin material, small forged product can be forged by a single press. - 特許庁

例文

数値制御式工作機械及びその熱変位補正方法において、数値制御式工作機械の稼働後、温度上昇が安定化するまでの過渡的状態での、補正量をボールネジシャフトの実際の伸び量に近似させることができ、且つ長時間にわたって機械加工を行う場合に高精度の機械加工を行うことができること。例文帳に追加

To allow the correction amount in a transient state after the start of a numerical control machine tool until the temperature increase is stabilized to approximate to an actual elongation amount of a ball screw shaft and to allow machining with high accuracy when machining is performed over a long time in the numerical control machine tool and a thermal displacement correction method for the numerical control machine tool. - 特許庁


例文

操蛇補助出力発生用電動モータの出力をステアリングシャフトに伝達するための電動パワーステアリング装置用減速ギアにおいて、異形断面を有するガラス繊維を10〜50質量%の割合で含有する樹脂組成物からなり、その外周面にギヤ歯が形成された歯車を備える電動パワーステアリング装置用減速ギア。例文帳に追加

The reduction gear for an electric power steering device transmits the output of an electric motor for generating the steering auxiliary output to a steering shaft, and has a gear which is formed of a resin composition containing the glass fibers having an irregular shaped cross section at a rate of 10 to 50 mass% and where the gear teeth are formed on the outer peripheral surface. - 特許庁

スロットル装置10は、吸入空気が流れるボア17を形成するボデー本体12と、ボデー本体12に形成された軸受支持孔21内に軸受23を介して回動可能に支持されるシャフト部28及びボア17を開閉するバタフライバルブ式のバルブ部30を有するバルブ体14とを備える。例文帳に追加

This throttle device 10 comprises: a body 12 in which a bore 17 through which an intake air flows is formed; and a valve element 14 having a shaft section 28 supported in a bearing support hole 21 formed in the body 12 rotatably through bearings 23 and a valve part 30 of butterfly valve type for opening and closing the bore 17. - 特許庁

また、第1及び第2の回転板14及び16の板面に対向して、その回転に伴ってスリットが重なっているか否かに応じたパルス信号を出力する光電センサ18を配設し、コントロールユニット20で実行される制御プログラムにより、そのパルス信号に基づいてクランクシャフト12の回転方向を判別する。例文帳に追加

A photoelectric sensor 18 for outputting a pulse signal corresponding to a state whether each slit is overlapped or not following its rotation is disposed in the facing state to the first and second rotor plates 14, 16, and a rotation direction of the crank shaft 12 is discriminated based on the pulse signal by a control program executed by a control unit 20. - 特許庁

吸気用カムシャフト7を支持するシリンダヘッド2とカムキャップ30とをボルト15により結合するにあたって、シリンダヘッド2に形成された半球状の凹部23とカムキャップ30に形成された半球状の凹部33との間に跨って配置されるボール40を用いて、シリンダヘッド2に対するカムキャップ30の位置決めが行われる。例文帳に追加

When a cylinder head 2 supporting a camshaft 7 for intake and a cam cap 30 are joined to each other using bolts 15, the cam cap 30 is positioned relative to the cylinder head 2 using balls 40 disposed between a semi-spherical recess 23 formed at the cylinder head 2 and a semi-spherical recess 33 formed at the cam cap 30. - 特許庁

例文

エンジン14の回転速度N_Eが駆動系の捩り共振発生域となると、四輪駆動選択手段88によって四輪駆動モードを選択させることで、エンジン14から出力される駆動力が、プロペラシャフト28および電子制御カップリング12を介して後輪34にも伝達される。例文帳に追加

When the rotational speed N_E of an engine 14 becomes the torsional resonance generation area of the drive system, a driving force output from the engine 14 is transmitted to a rear wheel 34 through a propeller shaft 28 and an electronic control coupling 12 by selecting a four-wheel drive mode with a four-wheel drive selection means 88. - 特許庁

例文

回転子3は、固定子2に対して回転磁束を供給するランデル型ポールコア7と、シャフト6に対して回転自在に連結された磁性体で構成される磁性慣性体31と、ランデル型ポールコア7と一体に回転するとともに磁性慣性体31に対して磁束を供給する励磁源32とを備えている。例文帳に追加

The rotor 3 is provided with a Randel type pole core 7 supplying a rotation magnetic flux to the stator 2, a magnetic inertia body 31 constituted of magnetic materials which are rotatably connected to a shaft 6, and an energizing source 32 which rotates integrally with the Randel type pole core 7 and supplies magnetic flux to the magnetic inertia body 31. - 特許庁

操舵補助出力発生用電動モータの出力をステアリングシャフトに伝達するための電動パワーステアリング装置用減速ギアにおいて、金属製芯管の外周に、ポリエチレン樹脂を母材とする樹脂組成物を架橋してなり、かつその外周面にギヤ歯が形成された樹脂部を一体化してなるウォームホイールを備えることを特徴とする電動パワーステアリング装置用減速ギア。例文帳に追加

This reduction gear for the electric power steering device to transmit output of an electric motor for steering auxiliary output generation to a steering shaft is furnished with the worm wheel constituted by crosslinking a resin composite with polyethylene resin as a base material on an outer periphery of a metallic core pipe and constituted by integrating a resin part with a gear tooth formed on its outer peripheral surface. - 特許庁

ブラケット部材40によって、パーキングポール20の回動軸の両端を支持することにより、カウンタシャフト4上のアイドラギヤ6や出力ギヤの大きさに関係なく、アイドラギヤ6や出力ギヤの外周よりも内径側にパーキングポール20の回動軸を位置させることができる。例文帳に追加

Both ends of the rotation shaft of the parking pole 20 are supported by a bracket member 40, and the rotation shaft of the parking pole 20 can be thereby positioned on the inner diameter side of the peripheries of an idler gear 6 and an output gear, regardless of the sizes of the idler gear 6 and the output gear on a counter shaft 4. - 特許庁

また、回転数Neが閾値Nref以下になると、クランクシャフト26の回転を停止させる方向のトルクが当該方向において減少すると共にダンパ28の捩れがなくなるタイミングを含む時間帯にトルク変化の度合がより緩やかになるようにトルク指令Tm1*が設定される(ステップS220〜S250)。例文帳に追加

Also the torque instruction Tm1* is set (steps S220-S250) so that when the number of rotation Ne becomes not more than the threshold Nref, the degree of torque change becomes more moderate in the time period containing timing when the twist of the damper 28 is lost, while the torque in the direction to stop the rotation of the crankshaft 26 decreases in the direction concerned. - 特許庁

第1支点で揺動可能に支承されて機関弁に当接される第1ロッカアームと、カムシャフトのカムとの間に、変位可能な第2支点で揺動可能に支承される第2ロッカアームが介装されるリフト可変動弁装置において、第2ロッカアームにかかる曲げ荷重を抑制し、第2ロッカアームの重量増加を回避する。例文帳に追加

To suppress a bending load applied on a second rocker arm, and to prevent increasing the weight of the second rocker arm, in a lift variable valve system wherein the second rocker arm rockably suspended at a displaceable second fulcrum is interposed between a first rocker arm rockably suspended by a first fulcrum and abutting on an engine valve and a cam of a cam shaft. - 特許庁

マンホール蓋1に一体的に設けられたダイヤル錠3のレバーシャフト4が蓋受枠2に設けられた係合部材7に係合してマンホール蓋1が蓋受枠2に施錠され、R/W端末機10によりマンホール蓋1に設けられたIDチップ11から解錠符号情報を読み取って解錠するように構成したことを特徴とする。例文帳に追加

The lever shaft 4 of a dial lock 3 provided integrally on the manhole cover 1 is engaged with an engaging member 7 provided on the cover receiving frame 2 to lock the manhole cover 1 on the cover receiving frame 2, and the manhole cover 1 is unlocked by reading the unlocking code information from the ID chip 11 provided on the manhole cover 1 by the R/W terminal machine 10. - 特許庁

円筒状空間26の一端側を封止するメカニカルシール50を経てインペラ30側から漏れてきた水滴を円筒状空間26の他端側に設けたドレイン孔22bを介して大気側へ排出するウォータポンプにおいて、円筒状空間26内のシャフト24の外周面に環状突起24a(突起)を形成した。例文帳に追加

This water pump, which discharges water droplets leaking from an impeller 30 through the mechanical seal 50 for sealing one end of a cylindrical space 26 to the air through a drain hole 22b provided on the other end of the cylindrical space 26, is formed with an annular protrusion 24a (protrusion) on the outer periphery of a shaft 24 within the cylindrical space 26. - 特許庁

ダブルバイザ10におけるサブバイザ30のバイザ本体31は、シャフト32を一体化したヨーク形状の樹脂成形体からなるサポート体33と、このサポート体33に組み付けられる製品の外周形状に対応するワイヤフレーム34(34A,34B)とからバイザ本体31の芯部を構成する。例文帳に追加

In the visor body 31 of a sub visor 30 in a double visor 10, a core part of the visor body 31 is constituted of the support body 33 made of a yoke-shaped resin molded body integrated with a shaft 32 and wire frames 34 (34A, 34B) corresponding to an outer peripheral shape of a product assembled to the support body 33. - 特許庁

好ましくは、制御装置8は、運転環境が内燃機関2の始動に困難であると予測される環境である場合には、内燃機関2の運転中であっても第1のバルブタイミング情報に基づいて定まるクランクシャフト36の回転に対するエアバルブ28の開閉タイミングを第2のバルブタイミング情報に基づき制限する。例文帳に追加

Preferably, when the operation environment is predicted for the internal combustion engine 2 to be hard to start, the control device 8 restricts a timing of opening/closing the air valve 28 for the rotation of the crank shaft 36, determined in accordance with the fist valve timing information, in accordance with the second valve timing information even during the operation of the internal combustion engine 2. - 特許庁

本発明の船舶は、隔壁甲板4上に設けられた荷積み空間3であって、所与の高さh、所与の幅および所与の長さを有する少なくとも1つの荷積み空間3によって規定される少なくとも1つの積荷搬送設備を含む船体と、シャフト装置7によって駆動手段6に接続された少なくとも1つの操舵可能スラスタ・ユニット8を含む推進装置5とを有している。例文帳に追加

The vessel has a hull including at least one load carrying facility bounded by at least one loading space 3 as a space 3 provided on a bulkhead deck 4 and having a specified height h, width, and length and a propelling device 5 including at least one steerable thruster unit 8 connected with a driving means 6 by a shaft device 7. - 特許庁

この構成では、第2支持部7がロータ4及び第1支持部6と一体に回転することが無いので、ロータ4の回転時に、第2支持部7とコイルばね5との間、及び第2支持部7とシャフト3との間に摩擦トルクが発生することはなく、従来構造と比較して摩擦トルクを略半減できる。例文帳に追加

In this structure, since the second supporting part 7 does not rotate integrally with the rotor 4 and the first supporting part 6, no friction torque is generated between the second supporting part 7 and the coil spring 5 and between the second supporting part 7 and the shaft 3, and the friction torque can be reduced to an almost half in comparison with a conventional structure. - 特許庁

本発明はエレベーターシャフトなどの建造物の開口部と対応する建物の床躯体に目地部の寸法の2倍以下しかなくても、ほぼ目地部の寸法分の伸縮移動が可能であるとともに、床目地プレートを常時四角形状を保って移動することができる建造物の床目地装置を得るにある。例文帳に追加

To provide a flooring joint device of a structure capable of extending/retracting the generally full size of a joint part and moving a flooring joint plate while always maintaining a square shape even if the flooring skeleton of a building corresponding to the opening of the building such as an elevator shaft is twice or less than the dimension of the joint part. - 特許庁

駆動装置1のアーム2は、弾性連結体11を介してACサーボアクチュエータ6の回転出力部材7に連結され、このアーム2が回転可能に取り付けられている回転シャフト3はボールスプライン軸受け5を介してZ軸方向に直線移動可能な状態で、回転出力部材7に連結されている。例文帳に追加

An arm 2 of a driving device 1 is connected to a rotation output member 7 of an AC servo actuator 6 via an elastic connecting body 11, and a rotary shaft 3 for rotatably installing this arm 2 is connected to the rotation output member 7 in a state linearly movable in the Z axis direction via a ball spline bearing 5. - 特許庁

クランク角センサ25によるクランク角信号に基づく内燃機関1のクランクシャフト10の1回転毎の基準位置の判別後では、各気筒に対応するクランク角信号位置と吸気圧センサ22a,22bで検出される吸気圧PMa,PMbの遷移状態とに基づき正接または逆接が判別される。例文帳に追加

After discrimination of the reference position per one rotation of the crankshaft 10 of the internal combustion engine 1 based on a crank angle signal by a crank angle sensor 25, correct connection or wrong connection is discriminated based on a crank angle signal position corresponding to each cylinder and transition conditions of intake pressures PMa, PMb detected by intake pressure sensors 22a, 22b. - 特許庁

さらに、各ギアポンプ組立体310の駆動ギア324がギアポンプ組立体310の端面を通して半径方向外側へ突出し、塗布器組立体の共通駆動シャフトと有効に係合することにより、塗布器組立体上の複数のギアポンプ組立体310の独立した取り付けが容易にされる。例文帳に追加

Furthermore, in view of the fact that a driven gear 324 of each gear pump assembly 310 projects radially outwardly through an end face of the gear pump assembly 310 so as to operatively engage a common drive shaft of the dispensing assembly, the independent mounting of the plurality of gear pump assemblies 310 upon the dispensing assembly is facilitated. - 特許庁

装置のX軸及びY軸方向に部品を配置する装置であって、当該装置は第1及び第2のモータ、前記部品を担持するキャリッジ、前記キャリッジを前記装置の第1の軸に位置決めするためのリードスクリュー、及び前記装置の第2の軸に構成部品を位置決めするためのキー溝付きシャフトを備える。例文帳に追加

The device for disposing a component in the X and Y axial directions of the device, includes: first and second motors; a carriage for supporting the component; a lead screw to position the carriage on a first axis of the device; and a shaft with a key groove to position component on a second axis of the device. - 特許庁

そして、電動ステアリングロック装置が車体側に固定される際には、車両のステアリングシャフトの挿通される筒状のステアリングチューブ30の側壁に透設された開口部31の内周とガイド部12の先端の外周とのクリアランスCLに対してスペーサ20が挿入されるようにした。例文帳に追加

When this electric steering lock device is fixed to the vehicle body, the spacer 20 is inserted into the clearance CL generated between the inside surface of an opening 31 formed in the side wall of a cylindrical steering tube 30 to admit insertion of the steering shaft of a vehicle and the peripheral surface of the forefront of a guide part 12. - 特許庁

所要の厚さを確保しつつ表面平滑性を実現しうる真空注入成形法によるドロップシャフトの螺旋案内板の成形方法を確立し、製造時におけるスチレンの揮散を抑えて作業者や環境に配慮するとともに、熟練工を必要としない製品安定性の高い螺旋案内板の成形方法を提供する。例文帳に追加

To establish a molding method of the helical guide plate of a drop shaft, or a vacuum injection molding method capable of materializing surface smoothness while ensuring a necessary thickness, and to provide the molding method which restrains the vaporization of styrene in the manufacturing with consideration for the worker and the environment and brings forth high stability of the product without the need for skilled craftsmen. - 特許庁

クラッチ制御系異常判定手段208により、自動クラッチの係合解放作動を制御するための自動クラッチ用制御装置が異常であると判定された場合には、自動ニュートラル制御手段212により、変速機のシフト用制御装置すなわちシフト・セレクトシャフト、それを駆動するセレクトシリンダおよびシフトシリンダなどにより変速機を自動的にニュートラル状態とする。例文帳に追加

When clutch control system irregularity determining means 208 determines the irregularity of the automatic clutch control device for controlling the engagement releasing operation of an automatic clutch, automatic neutral control means 212 automatically puts the transmission into a neutral condition through a shifting control device for the transmission, namely, a shift selecting shaft, a selecting cylinder for driving it and a shifting cylinder. - 特許庁

本発明は、装置本体の一側にシフト操作力を軽減するアシスト手段を配置し、装置本体の他側にセレクト操作を規制するセレクト操作規制手段を配置してなる車両用変速機の操作装置に関し、セレクト操作規制手段によりインナーシャフトのアシスト手段側への移動を容易,確実に規制することを目的とする。例文帳に追加

To easily and surely regulate the movement to the assist means side of an inner shaft by a select operation regulating means, in an operation device of a vehicular transmission formed by arranging the select operation regulating means for regulating select operation on the other side of a device body, by arranging an assist means for reducing shift operation force on one side of the device body. - 特許庁

この複リンク機構は、支点31Aを中心に揺動可能に機関本体に支持されるロッカアーム31と、このロッカアーム31の一端とピストンのピストンピン34とを連結する第1リンク32と、ロッカアーム31の他端とクランクシャフト4のクランクピン5とを連結する第2リンク33と、を有する。例文帳に追加

The double-link mechanism has: a rocker arm 31 supported to a machine body so as to oscillate with a fulcrum 31A as a center; a first link 32 which connects one end of the rocker arm 31 and a piston pin 34 of the piston; and a second link 33 which connects the other end of the rocker arm 31 and a crank pin 5 of a crankshaft 4. - 特許庁

本実施形態におけるハイブリッド車両は、回転電機による動力のみによって走行する際に、エンジン151の吸気カム232と排気カム233を、第一の逆流カム234と第二の逆流カム235に切り替えて、回転電機の動力によるクランクシャフト181の回転によって、吸気管216に空気の逆流を発生させ、エアフィルタ241を逆洗する。例文帳に追加

The hybrid vehicle switches an air inlet cam 232 and an exhaust cam 233 of an engine 151 to a first backflow cam 234 and a second backflow cam 235 when the vehicle runs only by power of a rotating electrical machine; and generates backflow of air in a suction pipe 216 by rotating a crankshaft 181 with power of the rotating electrical machine to back-wash an air filter 241. - 特許庁

エレベータシャフト10が設けられている免震建物の各層間のずれの有無を検出する免震建物の第1及び第2の各層間ずれ検出器20A、20Bであって、各層間ずれ検出器20A、20Bは、各永久磁石21a、21bと、各リードスイッチ22a、22bとの組み合わせにより、各層間のずれの有無を非接触で検出する。例文帳に追加

The first and second respective layer detectors 20A, 20B detect the existence of the interlaminer deviation between the respective layers of the base-isolated building provided with the elevator shaft 10 and detect the existence of the deviation between the respective layers at non-contact by combination of respective permanent magnets 21a, 21b and respective lead switches 22a, 22b. - 特許庁

ロータ10は、永久磁石13と、この永久磁石13を収納する収納部16が設けられた略円柱形状のヨーク11と、このヨーク11の中心軸に沿って設けられたシャフト12と、ヨーク11の両端面に設けられて収納部16を塞ぐ上蓋14および底蓋15と、を備える。例文帳に追加

The rotor 10 is provided with permanent magnets 13, a substantially columnar yoke 11 having a storage part 16 for storing the permanent magnets 13, a shaft 12 provided along the center axis of the yoke 11, and an upper lid 14 and a bottom lid 15, that are provided on both end faces of the yoke 11 so as to close the storage part 16. - 特許庁

電子制御装置は、ロック機構におけるロックを解除してカムシャフトの実相対回転位相を変更するに際し、バルブタイミング可変機構のデューティ比dvtを、第1所定値「K−α」を開始値として第2所定値「K+γ」へと解除デューティ比を経由して増加方向に徐変させる。例文帳に追加

An electronic control device gradually increases duty ratio dvt of a variable valve timing mechanism to a second predetermined value "K+γ" with setting a first predetermined value "K-α" as an initial value via a releasing duty ratio when lock of the locking mechanism is released and actual relative rotation phase of a cam shaft is changed. - 特許庁

操作アーム52aを揺動させるために必要な揺動中心シャフト601aの揺動中心軸線71a回りの最小トルクM0は、操作レバー54aが中立位置にあるときに操作レバー54aを前方ヘストローグエンドまで操作したときに揺動中心軸線71a回りに発生するトルM1に対し、M0≧M1なるように設定されている。例文帳に追加

The minimum torque M0 of a swing center shaft 601a around the swing center axis line 71a required to swing the operation arm 52a is set so as to satisfy M0≥M1, where M1 is a torque generated around the swing center axis line 71a when the operation lever 54a as in a neutral position is operated forward up to the stroke end. - 特許庁

コントロールシャフトの移動を通じて最大バルブリフト量を変更する最大バルブリフト量可変機構と、作動油の供給量の調整を通じてバルブタイミングを変更するバルブタイミング可変機構とを備えるとともに、ピストンとエンジンバルブとの接触の回避に貢献することのできる機構を含めて構成されたエンジンの可変動弁機構を提供する。例文帳に追加

To provide a variable valve mechanism of an engine which includes a mechanism contributing to prevention of contact between a piston and an engine valve while containing a maximum valve lift amount variable mechanism for changing the maximum valve lift amount through the medium of movement of a control shaft and a valve timing variable mechanism for changing valve timing through the medium of adjustment of supply amount of working fluid. - 特許庁

本実施例に係るカムハウジングの製造方法は、カムハウジング10を製造するための金型に、成形後のカムハウジング10の剛性を強化するための固形状の補強部材50を配置して鋳込む行程と、鋳造後に、成形品に対してカムシャフト支持用の孔部を加工する行程と、孔部の加工後に、補強部材50をカムハウジング10から取り外す行程とを含む。例文帳に追加

This method for manufacturing the cam housing includes a process arranging solid reinforcement members 50 for reinforcing stiffness of the cam housing 10 after molding in a die for manufacturing the cam housing 10 and casting the same, a process forming a hole for supporting a camshaft on a molded component after casting, and a process removing the reinforcement member 50 from the cam housing 10 after forming the hole. - 特許庁

遊星歯車列は、太陽歯車56と、リングギア48と、プラネットキャリヤ62内に回転可能に取付けられ、かつ歯車56およびギア48にかみ合う遊星歯車46と、歯車56とシャフト28との間の不整合に適応するようにスピンドル42に連結された波状の可撓セクション44を有する太陽歯車継手と、を備える。例文帳に追加

The planetary gear train consists of a sun gear 56, a ring gear 48, a planetary gear 46 rotatably mounted in a planet carrier 62 for gearing with the gear 56 and the gear 48, and a sun gear joint having a wavy flexible section 44 connected to a spindle 42 adaptably for mismatching between the gear 56 and a shaft 28. - 特許庁

リードスクリュウ・モータは、シャフト2を回転自在に支承するピボット軸受11が軸方向から軸受収容孔12aに嵌入して成る軸受ホルダー12と、ピボット軸受11を軸方向に押圧付勢するための板バネ片13aを有し、軸受ホルダー12に取着されて成る軸受抜け止め板(軸受押え)13とを備える。例文帳に追加

A lead screw motor comprises a bearing holder 12 where a pivot bearing 11 supporting a shaft 2 rotatably is fitted in a bearing containing hole 12a from the axial direction, and a bearing retaining plate (bearing stopper) 13 having a leaf spring piece 13a for urging the pivot bearing 11 in the axial direction and fixed to the bearing holder 12. - 特許庁

ラジアル軸受の外側にスラスト軸受を備え、スラスト軸受とコンプレッサインペラの間に電動機を内蔵する場合でも、シャフトのオーバーハング量を短縮し、かつコンプレッサ方向の大きなスラスト力を受けるスラスト面へ十分な量の潤滑油を供給し、かつ潤滑油をスラスト面から円滑に排出することができる電動過給機を提供する。例文帳に追加

To provide a motor-driven supercharger which has a thrust bearing outside a radial bearing, shortens an overhang quantity of a shaft even when an electric motor is incorporated between the thrust bearing and a compressor impeller, supplies a sufficient quantity of lubricating oil to a thrust surface of receiving large thrust force in the compressor direction, and smoothly discharges the lubricating oil from the thrust surface. - 特許庁

船外機の下部において前後方向に軸支されたプロペラシャフトの後部に固定される船外機用プロペラ21であって、筒状に形成されたプロペラハブ40と、プロペラハブ40の外側に放射状に設けられた複数枚の羽根41と、を備え、羽根41の表面にショットピーニング処理が施されていることを特徴とする。例文帳に追加

This propeller 21 for the outboard motor is fixed to a rear part of a propeller shaft journaled in the longitudinal direction in a lower part of the outboard motor, includes a propeller hub 40 formed in a cylindrical shape and a plurality of blades 41 radially arranged on the outside of the propeller hub 40, and is characterized by applying shot peening processing to surfaces of the blades 41. - 特許庁

バタフライバルブ40A、40Bは、ノーマルクローズ構造であり、筒状のハウジング41と、ハウジング41の内壁面に沿って設けられた環状のバルブシート部42と、バルブシート部42の一端面側に設けられた弁体43と、弁体43を貫通して回動可能に軸支するシャフト軸45と、を備える。例文帳に追加

The butterfly valves 40A 40B are normal close structure, and include a cylindrical housing 41; a circular valve sheet part 42 installed along the inner wall surface of the housing 41; a valve body 43 installed on one end surface side of the valve sheet part 42; and a shaft axis 45 passing through the valve body 43 and pivotally mounted. - 特許庁

弾性連結機構29は、フライホイール21とクランクシャフト2を回転方向に弾性的に連結するための機構であって、軸方向に離れて配置され互いに固定された一対の出力側円板状プレート30,31と、それらの間に配置された入力側円板状プレート32と、両者を回転方向に弾性的に連結するためのコイルスプリング33とを有する。例文帳に追加

The elastic connecting mechanism 29 is a mechanical for elastically connecting the flywheel 21 and the crank shaft 2 in the rotating direction, and has a pair of output-side disc plates 30, 31 fixed in a state of being axially separated from each other, an input-side disc plate 32 mounted therebetween, and coil spring 33 for elastically connecting them. - 特許庁

駆動力を受け入れる外周部を有するハウジングと、ハウジング内に同軸に配置されたカムシャフトに連結され、ハウジングに対する角度位置を変えるように回転可能なロータと、ロータの穴にスライド可能に設けられたスプール104を有するスプールバルブ109と、スプール104内に形成されたチャンバ206とを設ける。例文帳に追加

This phase shifter comprises a housing having an outer circumferential part to receive a drive force, a rotor connected to a cam shaft coaxially disposed in the housing and rotatable so as to change the angular position to the housing, a spool valve 109 having a spool 104 slidably provided in a hole of the rotor, and a chamber 206 formed in the spool 104. - 特許庁

シャフトに対して弾性体層を配した後、該弾性体層の外表面にメッキにより連続した金属層を形成して、弾性体層および金属層を積層させることで、良好な永久圧縮歪み特性と、硬度、耐摩耗性、電気伝導性および耐汚染性とを両立させた積層ローラおよびその製造方法を提供する。例文帳に追加

To provide a laminated roller reconciling a good permanent compressive strain characteristic and hardness, abrasion resistance, electric conductivity, and pollution resistance and to provide its manufacturing method by arranging an elastic body layer for a shaft, then forming a continuous metal layer on the outer surface of the elastic body layer by plating, and laminating the elastic body layer and the metal layer. - 特許庁

該エンジンEは、、クランクウェブ63dに形成された駆動ギア65,該駆動ギア65と歯合する中間ギア81,該中間ギア81と共に回転する入力側ベベルギア83,及び該入力側ベベルギア83と回転軸方向が直交して前記出力シャフト14に同芯状に設けられた出力側ベベルギア84を備える。例文帳に追加

The engine E comprises a driving gear 65 formed on a crank web 63d, an intermediate gear 81 meshing with the driving gear 65, an input side bevel gear 83 to be rotated together with the intermediate gear 81, and an output side bevel gear 84 provided concentrically with the output shaft 14 with a rotating shaft directed perpendicular to the input side bevel gear 83. - 特許庁

ステアリングシャフトに発生する操舵トルクに応じて操舵軸に操舵補助トルクを与えるモータと、電流検出器によって検出された前記モータの電流検出値に基いて前記モータを制御するコントロールユニットを有して成る電動パワーステアリング装置において、前記コントロールユニットにおける発熱部をペルチェ素子により冷却する。例文帳に追加

This electric power steering system including the motor for generating steering auxiliary torque to a steering shaft according to steering torque applied to the steering shaft and the control unit for controlling the motor according to a detected value of the motor by a current detector cools down a heat generating area in the control unit using Peltier elements. - 特許庁

遊星歯車装置のピニオンシャフト5は、炭素を0.3質量%以上0.5質量%以下、クロムを2質量%以上5質量%以下、モリブデンを0.1質量%以上1.5質量%以下、マンガンを0.1質量%以上1.5質量%以下、ケイ素を0.1質量%以上1.5質量%以下含有する合金鋼で構成されている。例文帳に追加

A pinion shaft 5 of a planetary gear system is composed of alloy steel having a composition containing, by mass, 0.3 to 0.5% carbon, 2 to 5% chromium, 0.1 to 1.5% molybdenum, 0.1 to 1.5% manganese and 0.1 to 1.5% silicon. - 特許庁

例文

駆動力配分装置1は、カップリングケース20及びドライブピニオンシャフト6間の伝達トルクを調整するパイロットクラッチ50の両側に、カップリングケース20の端部ケース23内に収容された電磁石70とカップリングケース20の内周面に設けられたアーマチュア80とを備えている。例文帳に追加

This driving force distributing device 1 has an electromagnet 70 stored in an end part case 23 of a coupling case 20 and an armature 80 arranged on an inner peripheral surface of the coupling case 20, on both sides of a pilot clutch 50 for adjusting transmission torque between the coupling case 20 and a drive pinion shaft 6. - 特許庁

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