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シャフを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 23965



例文

上ケース111Aと下ケース111Bは共に開口部を相手側に向けた状態で、両者の内底部間に接続された中空の軸孔を内部に備えた4本の連結シャフト112によって連結され、上ケース111Aの開口縁部と下ケース111Bの開口縁部との間には僅かな隙間が形成されている。例文帳に追加

Upper and lower cases 111A, 111B are coupled through four coupling shafts 112 having a hollow shaft hole connecting the inner bottom parts thereof while facing the openings each other and a slight gap is formed between the edge of opening of both cases 111A, 111B. - 特許庁

一方、「YES」の場合にはクルーズコントロール時に要求されるC/C要求トルクのクランクシャフトの軸端での目標トルクを算出し(ステップS04)、目標トルクに対応するアクセルペダル開度を算出し(ステップS05)、目標トルクに対応するアクセルペダル開度を、AT制御用アクセルペダル開度に設定する(ステップS06)。例文帳に追加

On the other hand, if YES, a target torque at the shaft end of a crankshaft of C/C required torque required at the cruise control time is calculated (step S04), an accelerator pedal opening corresponding to the target torque is calculated (step S05), and the accelerator pedal opening corresponding to the target torque is set to an accelerator pedal opening for AT control (step S06). - 特許庁

シャフトの軸受部にシールリングによりラビリンスを形成して排気ガスの漏れ量を低減するものにおいて、シールリングにスラスト方向への荷重を付与して排気ガスの漏出量の一層の低減を図るとともに、このスラスト方向への荷重を付与する弾性体を軸受部内に収納して軸受部の小型化を図る。例文帳に追加

To reduce leakage of exhaust gas further by applying load on a seal ring in a thrust direction and miniaturize a bearing part by storing an elastic body applying load in the thrust direction into the bearing part in a device reducing leakage of exhaust gas by forming a labyrinth by the seal ring at the bearing part of a shaft. - 特許庁

作業者の経験年数や熟練度にかかわらず、しかもシャフトの長手方向の形態に左右されることなく常に均一な塗膜による塗装を自動的に行うことが出来、作業性及び生産性の向上を図ることが出来る棒状部材のシゴキ自動塗装方法及びそのシゴキ自動塗装装置を提供する。例文帳に追加

To provide an automatic die coating method of a rod-shaped member which always enables the automatic coating due to a uniform coating film without being affected by the forming in the longitudinal direction of a shaft regardless of the number of experience years or skillfulness of a worker to achieve the enhancement of workability and productivity, and an automatic die coating apparatus therefor. - 特許庁

例文

後側スクリュー4および前側スクリュー5の駆動源を、一つのステータ61を共用するインナロータ62とアウタロータ63を備えた複軸多層モータ6とし、複合電流を通電することによりそれぞれのシャフト2,3を各ロータ62,63の出力によって別個独立して駆動制御する。例文帳に追加

A driving source of the rear side screw 4 and the front side screw 5 is a multiaxial multilayer motor 6 including an inner rotor 62 and an outer rotor 63 that share a single stator 61, which is applied with a composite current to separately control driving of the shafts 2 and 3 by the separate output from the rotors 62 and 63, respectively. - 特許庁


例文

動力伝達機構10は、エンジンのクランクシャフト11の一端側に回転一体に取り付けられるクランクプーリ12と、ウォータポンプの回転軸21の一端側に回転一体に取り付けられるウォータポンププーリ22と、これらクランクプーリ12とウォータポンププーリ22との間に掛け渡された伝動ベルト31とを備えている。例文帳に追加

The power transmission mechanism 10 includes: a crank pulley 12 rotatably and integrally mounted to one end side of a crankshaft 11 of an engine; a water pump pulley 22 rotatably and integrally mounted to one end side of a rotary shaft 21 of a water pump; and a transmission belt 31 stretched between the crank pulley 12 and the water pump pulley 22. - 特許庁

ドーザレバー16およびエンジンコントロールレバー17の基端部を、シートサポート18から左右方向を向く状態で突設されたシャフト20に第一、第二揺動プレート21、22を介してそれぞれ前後揺動自在に支持する一方、ドーザレバーおよびエンジンコントロールレバーの先端部側は、前後方向に略一列状となるように配した。例文帳に追加

The base end parts of the dozer lever 16 and the engine control lever 17 are supported on a shaft 20 projected from a seat support 20 in the state of pointing in the lateral direction through first and second rocking plates 21, 22 to freely rock forward and backward, and the forward end parts sides of the dozer lever and the engine control lever are substantially in a line in the longitudinal direction. - 特許庁

この目的を達成するために、本発明のトルク検出装置は、シャフト24の転がり軸受26aを筺体22に支持するハウジング部25a内に略矩形形状のスロット30を設け、このスロット30内の前記転がり軸受26aに対向する側壁31上に歪検出素子32を装着することにより、ペダルに加えられる踏力をトルクとして検出するものである。例文帳に追加

The torque detector of the present invention is provided with a roughly rectangular slot 30 inside a housing 25a supporting a rolling bearing 26a of a shaft 24 in a case 22 and mounts a distortion detecting element 32 on a side wall 31 positioned inside the slot 30 and facing the rolling bearing 26a, so as to detect a pedaling force applied to a pedal as a torque. - 特許庁

例えば、焼鈍工程を伴いながら電気溶接鋼管を用いてベローズ付きシャフト1を形成した場合、そのベローズ部1aの肉厚に対する当該ベローズ部1a表面の脱炭層の厚さの比を0.14以下、好ましくは0.05以下とすることにより、脱炭による強度の低下を抑制する。例文帳に追加

When forming the shaft 1 with a bellows by using an electric resistance welded pipe, for example, while carrying annealing process, the deterioration of strength due to decarburization is suppressed by making the thickness ratio of the decarburized layer of the surface of the bellows part 1a to the wall thickness of the bellows part 1a 0.14 or less, preferably, 0.05 or less. - 特許庁

例文

これにより、ケーシング内にエアを残留させることなく作動油を速やかに注入することができるだけでなく、ロータシャフト35Rの貫通孔35aを利用して作動油を注入することでケーシングに作動油の注入口を特別に設ける必用をなくし、ケーシングの加工工数を削減することができる。例文帳に追加

Whereby not only the hydraulic oil can be quickly injected without allowing the air to remain in the casing, but also the man-hour for processing the casing can be reduced by dispensing with a hydraulic oil injection port exclusively formed on the casing by injecting the hydraulic oil from the through hole 35a of the rotor shaft 35R. - 特許庁

例文

作動機構部17が、ピストンケース20とタペットアッセンブリ50と、レバー30と、嵌合部材の組立体からなるアジャスタアッセンブリ60とを含む、間隙自動調整機構を有するディスクブレーキ装置であって、アジャスタアッセンブリ60のアジャスタシャフト61をピストンケース20に対して常に一方向に偏倚させる偏倚手段80を具備すること特徴とする。例文帳に追加

This disc brake device has an operation mechanism 17 including a piston case 20, a tappet assembly 50, a lever 30 and an adjuster assembly 60 composed of an assembly of a fitting member, and has an automatic clearance adjusting mechanism, and is characterized by having a bias means 80 always biasing an adjuster shaft 61 of the adjuster assembly 60 on one direction to the piston case 20. - 特許庁

このエンジンのシリンダブロックは、複数のシリンダ31を含めて形成されたシリンダ構造体3と、シリンダ31を収容する外壁部51、クランクシャフトを収容するクランクケースC及びクランク室を区画する隔壁57Aを含めて一体形成されたブロック本体5との組み合わせにより構成される。例文帳に追加

This cylinder block for the engine is composed of a combination of a cylinder structure body 3 formed with including a plurality of cylinders 31, an outer wall part 51 storing the cylinders 31, a crank case C storing a crank shaft, and a block main body 5 formed as one piece with including a partition wall 57A partitioning the crank chamber. - 特許庁

プレス金型によって形成されるクランクシャフト粗材11の両端部11A、11Bのパーティングライン(P/L)が、後工程のツイスト加工の捩り方向へ水平方向から傾斜させられ(図1(A))、当該両端部のパーティングラインがツイスト加工後に同一平面内に位置することになる。例文帳に追加

Parting lines (P/L) in both parts 11A, 11B of a crankshaft blank 11 formed with press die, are inclined from a horizontal direction to a twisting direction of a twist forging performed in a post-process [Figure 1 (A)] and the parting lines at these both end parts are positioned in the same plane after twist forging. - 特許庁

駆動力伝達装置は、互いに同軸的かつ相対回転可能に位置する鉄材のみからなる外側のフロントハウジング31aと内側のインナシャフト30bとの間に配設された摩擦クラッチ34、電磁石33に対する通電により作動して前記摩擦クラッチ34を摩擦係合させるアーマチャ35を備える。例文帳に追加

This driving force transmitting device comprises a friction clutch 34 mounted between a front housing 31a at the outside and an inner shaft 30b at the inside, made of only an iron material and coaxially and relatively rotatably positioned to each other, and the armature 35 operated in supplying the power to an electromagnet 33 for allowing the friction clutch 34 to be frictionally engaged. - 特許庁

クランクシャフトには、回転質量によって生じる慣性力を少なくとも部分的に補償するための2つのカウンターウエイト21,22を、各々外側のクランク11,13に割り当てて、その少なくとも一方と対応するクランクとの角度間隔を、30°+n×180°(nは自然数若しくは零)とは異なる所定の角度(α_counter)に設定する。例文帳に追加

In the crankshaft, two counterweights 21 and 22 for at least partially compensating an inertial force caused by a rotary mass are assigned to the outside cranks 11 and 13, respectively, and the angle interval between at least one of the counterweights and the crank corresponding thereto is set to a predetermined angle α_counter different from 30°+n×180° (n is a natural number or zero). - 特許庁

ダイナミックダンパ100は、ドライブシャフト200に設けられるダイナミックダンパ100であって、質量部材134を含むと共に、質量部材134とダイナミックダンパ100とを連結する弾性部材131を含み、ダイナミックダンパ100に固定された固定ダンパ130と、質量部材134に着脱可能に設けられた質量部材114を含む着脱ダンパ110とを備える。例文帳に追加

The dynamic damper 100 is provided on a drive shaft 200 and includes a fixed damper 130 including a mass member 134 and an elastic member 131 connecting the mass member 134 to the dynamic damper 100, the fixed damper 130 being fixed to the dynamic damper 100, and a detachable damper 110 including a mass member 114 provided attachably to and detachably from the mass member 134. - 特許庁

AlあるいはSUS等の非磁性金属から成るスリーブ11の内壁11a側に、外周面のそれぞれがN極あるいはS極に着磁された円弧状のボンド磁石から成る磁極片12a,12bを、上記互いに隣接する磁極同士が異なるように順次埋設してリニアモータ用シャフトを作製する。例文帳に追加

This shaft for linear motor is formed by sequentially embedding magnetic pole pieces 12a, 12b constituted of annular bonded magnets whose outer peripheries are polarized into N-pole or S-pole respectively on the inner wall 11a of a sleeve 11 constituted of non-magnetic metal such as A1 or SUS so that magnetic poles adjacent to each other may be different. - 特許庁

本発明は、起動時、低速運転時などシャフトに設けられた給油機構の遠心ポンプ作用による冷凍機油のスラスト摺動面への供給が不十分な状態においても、スラスト摺動面の金属接触による摩耗の低減を図り、信頼性を向上させた軸受構造を備えた圧縮機を提供することを目的とする。例文帳に追加

To improve reliability by reducing abrasion due to metal-to-metal contact on a thrust sliding, even in a state that the supply of refrigerating machine oil to the thrust sliding surface is insufficient in times of starting, low-speed operation and so on, in the centrifugal pump effect of an oil feeding mechanism installed in a shaft. - 特許庁

フライホイール33を備えたクランクシャフト19の回転により駆動されるスライド駆動機構20を設け、該スライド駆動機構20の直下に油圧駆動のラム駆動機構22を設け、該ラム駆動機構に前記スライド機構のスライド41の加圧力を伝達または遮断可能なクラッチ機能を設けたことを特徴とするプレス機械。例文帳に追加

The press machine is characterized in that it is provided with a slide drive mechanism 20 driven by the rotation of a crankshaft 19 equipped with a flywheel 33, a hydraulic ram drive mechanism 22 right below the slide drive mechanism 20, and a clutching device capable of transmitting or blocking pressure applied to the hydraulic ram drive mechanism from a slide 41 on the slide drive mechanism. - 特許庁

変速機は、可動シーブと、可動シーブに嵌合されるピストンと、可動シーブとピストンとの間に形成される油圧室と、油圧室に作動油を供給するバルブボディ600と、油圧室側の油路127を形成するセカンダリシャフト120と、バルブボディ600側の油路を形成するパイプ部700とを備える。例文帳に追加

The transmission includes a movable sheave, a piston fitted to the sheave, a hydraulic chamber formed between the movable sheave and the piston, the valve body 600 for supplying operating oil to the hydraulic chamber, a secondary shaft 120 forming an oil path 127 on the side of the hydraulic chamber, and a pipe 700 forming an oil path on the side of the valve body 600. - 特許庁

吐出圧力Pdは、これが異常高圧になると、クランク室の圧力Pcとの差圧によりスプリング20を撓ませながらシャフト18を押し開けてクランク室へリリーフされるので、クランク室の圧力Pcが上昇し、可変容量圧縮機を吐出容量最小運転側に移行させて、異常高圧を低下させる。例文帳に追加

When discharge pressure Pd becomes abnormally high pressure, the shaft 18 is pushed and opened by bending the spring 20 due to difference between the discharge pressure Pd and pressure Pc in a crank chamber for relief into the crank chamber so that pressure Pc in the crank chamber rises and the variable displacement compressor is shifted to the minimum discharge capacity operation side to reduce abnormally high pressure. - 特許庁

筒軸(デファレンシャル1のサイドギア10,11)と回転軸(ドライブシャフト2,3)とをスプライン嵌合により連結する構造において、総嵌合長さに関係なく、比較的簡単かつ確実に着脱できるようにしながら、スプライン嵌合部分における回転方向のガタを無くす状態を長期にわたって維持する。例文帳に追加

To provide a structure for connecting cylindrical shafts (side gears 10, 11 of differential 1) and rotating shafts (drive shafts 2, 3) by spline fitting, capable of keeping a state free from rattling in the rotating direction at a spline fitting part for a long period while comparatively easily and surely mounting and demounting them regardless of the total fitting length. - 特許庁

本発明は、三次元カムの軸方向両端部に設けたカムプロフィールより径方向に突出した凸部によって、カム移動機構を用いて三次元カムをカムシャフト軸方向に移動させた場合でも、三次元カムが正常な移動範囲を超えて移動せず、システムの信頼性を向上し得ることを目的としている。例文帳に追加

To prevent a three-dimensional cam from moving exceeding a normal scope of travel even when moving the three-dimensional cam in the axial direction of a camshaft using a cam traveling mechanism by a projecting part protruding in the radial direction more than the cam profile provided in both end parts in the axial direction of the three-dimensional cam to improve reliability of a system. - 特許庁

コンテナの保持、移動、積替え作業を行うスプレッダ、ブーム等をフレームの上方に有するリーチスタッカにおいて、フロントアクスルを駆動するフロントディファレンシャル15に近接してトランスファ14を設け、車両後方に配設されたエンジン11及びトランスミッション12からの動力を、プロペラシャフト13を介して、トランスファ14に接続する。例文帳に追加

In the reach stacker having a spreader performing container holding, moving, and transfer work, a boom or the like above a frame, a transfer 14 is provided in close proximity to a front differential 15 driving a front axle, and power from an engine 11 arranged in a rear part of a vehicle and a transmission 12 is connected with the transfer 14 through a propeller shaft 13. - 特許庁

ロックユニット10にはPレバー13aとRレバー13bとを一体成形したロックレバー13が回動可能にコイルばね15で回転付勢してシャフト14でユニットベース11に軸支され、両レバー13a,13bは常に開口部11a,1aから筺体1内に回り込ませてある。例文帳に追加

A lock lever 13 integrally molding a P lever 13a and an R lever 13b is rotationally energized by a coil spring 15 free to revolve and axially supported on a unit base 11 by a shaft 14 and both of the levers 13a, 13b are constantly turned into the inside of the case body from opening parts 11a, 1a on this lock unit. - 特許庁

上記した目的を達成するため、本発明の課題解決手段は、上記した目的を達成するため、本発明の課題解決手段は、シャフト12に固定される整流子4に摺接する複数のブラシ5a,5b,5c,5dを備えた直流モータ1であって、整流子4の回転時において対向する各ブラシ5a,5b(5c,5d)の整流子4外周における整流子片15への接触タイミングが異なることを特徴とする。例文帳に追加

The DC motor 1 equipped with a plurality of brushes 5a, 5b, 5c, 5d slidably contacting a commutator 4 fixed on a shaft 12, wherein the brushes 5a, 5b (5c, 5d) are opposite to each other and have different contact timing to the commutator pieces 15 in the external circumference of the commutator 4 when the commutator 4 rotates. - 特許庁

縦方向アクチュエータ130を第3支持部材60に取り付ける台座82およびネジ64を制振合金から形成し、シャフト134と伝達部材72、74との間に制振板部材76、78を設けて縦方向アクチュエータ130による振動および異音の発生を効果的に防止する。例文帳に追加

Then, a setting 82 and a screw 64 for fitting the longitudinal actuator 130 to the third support member 60 is formed of a damping alloy and a damping plate members 76, 78 are provided between the shaft 134 and the transfer members 72, 74, thereby efficiently preventing the occurrence of vibration and abnormal noise due to the longitudianl actuator 130. - 特許庁

ガイドプレート14は、ソレノイド部16によって軸方向に進退されるシャフト5を保持する筒状ガイド部14dと、この筒状ガイド部14dと同軸に形成され、ソレノイド部16のソレノイドコイル24の筒状突起ガイド部24bが感動され、ソレノイド部16を保持するいんろう部14cを備えている。例文帳に追加

A guide plate 14 comprises a cylindrical guiding part 14d adapted to hold a shaft 5 that moves forward/backward axially by a solenoid part 16, and a spigot joint part 14c formed coaxially with the cylindrical guiding part 14d for having a cylindrical protrusion guiding part 24b of a solenoid coil 24 of the solenoid part 16 fitted with the spigot joint part 14c to hold the solenoid part 16. - 特許庁

上流軸受けと下流軸受け内で案内されるシャフトを含んだターボ機械にして、上流軸受けは、下流軸受けを担持した第2環状支持体を介してケーシングにボルトによって締結された第1環状支持体によって担持されている、ターボ機械であって、締結ボルトの端部は、第2支持体またはケーシングに封止するように締結された環状カバーによって覆われていることを特徴とする、ターボ機械。例文帳に追加

The turbo-machine has a shaft guided in an upstream bearing and a downstream bearing, wherein the upstream bearing is borne by a first annular support fastened with bolts to a casing via a second annular support which bears the downstream bearing, wherein the end of the fastening bolt is covered with an annular cover fastened to the second support or casing so as to be sealable. - 特許庁

電子制御カップリング装置は、メインクラッチ50を押圧可能なメインクラッチ側カム部材20と、メインクラッチ側カム部材20に対向し、パイロットクラッチ20PCに係合するパイロットクラッチ側カム部材31と、所定の温度以下において、メインクラッチ側カム部材20によるメインクラッチの押圧を、出力シャフト50に係合することで制限するバイメタル22とを備える。例文帳に追加

The electronically controlled coupling device includes a main clutch side cam member 20 capable of pressing the main clutch 50, a pilot clutch side cam member 31 opposing the main clutch side cam member 20 and engaging with a pilot clutch 20PC, and a bimetal 22 for restricting by engaging main clutch pressing by the main clutch side cam member 20 with an output shaft 50 at a predetermined temperature or below. - 特許庁

エンジンおよび変速機に少なくとも潤滑用のオイルを供給するようにしてクランクシャフトに連動、連結される第1オイルポンプと、変速機に潤滑用のオイルを供給するようにした第2オイルポンプとを備えるハイブリッド型車両用パワーユニットにおいて、第2オイルポンプ専用の電動モータを不要とし、部品点数を少なくし、コストの低減を図る。例文帳に追加

To eliminate the need to provide a motor exclusive for a second oil pump, and to reduce the number of components, and to reduce costs in a power unit for a hybrid type vehicle equipped with a first oil pump interlinked and connected to a crankshaft so as to supply lubricating oil to an engine and a transmission and the second oil pump configured to supply lubricating oil to the transmission. - 特許庁

斜板式アキシャルピストン形の油圧モータ又は油圧ポンプは、固定ハウジング内にシャフトと共に回転自在に設けられたシリンダブロック(16)と、このシリンダブロックに設けられた複数のボア(28)内に軸方向往復動自在に挿入されたピストン(18)と、ピストンの外端部に取り付けられたシュー(20)と摺動自在に係合していてピストンのストロークを決定する斜板(22)とを有する。例文帳に追加

A swash plate axial piston type hydraulic motor or pump comprises a cylinder block 16 rotatably provided in a fixed housing with a shaft, a piston 18 inserted in plural bores 28 provided in this cylinder block 16 to be capable of axially reciprocating, and a swash plate 22 slidably engaged with a shoe 20 installed on an outer end part of the piston 18 to decide the stroke of the piston 18. - 特許庁

導電性シャフトの外周に導電性の樹脂層を形成して作製した現像ローラ25と、非磁性一成分現像剤と、規制ブレード28を有する現像カートリッジ20において、該規制ブレード28の材質がリン青銅板で、該規制ブレード28が現像ローラ25に当接圧平均10〜50N/mで当接していることを特徴とする現像カートリッジ20。例文帳に追加

In the developing cartridge 20 having the developing roller 25 produced by forming the resin layer having conductivity on the outer periphery of the conductive shaft, the non-magnetic one-component developer and the regulating blade 28, the material of the regulating blade 28 is a phosphor bronze plate, and the regulating blade 28 abuts on the developing roller 25 with average abutting pressure of 10 to 50 N/m. - 特許庁

電動モータの出力軸42oの両端を電動モータのハウジング42hから突出させ、一端42o1をスロットルシャフト54に動力伝達機構58を介して接続すると共に、他端42o2を、電動モータ42の取り付け部であるユニットケース60に形成された凹状のボス76に挿入する。例文帳に追加

Both ends of the output shaft 42o of the electric motor protrude from a housing 42h of the electric motor, one end 42o1 is connected with the throttle shaft 54 through the power transmission mechanism 58, and the other end 42o2 is inserted into a recessed boss 76 formed in a unit case 60 which is a mounting part of the electric motor 42. - 特許庁

ハウジング36と、該ハウジングによって支持された可動ハンドル24と、ハウジングから遠位方向に延び、長手方向軸線を構成する細長い本体と、少なくとも一部がハウジング内に支持された作動シャフトと、細長い本体の遠位端に支持されたローディングユニットと、レバーとカム部材とを備えた関節運動機構とを有する、外科用ステープル止め装置。例文帳に追加

The surgical stapling apparatus 10 comprises a housing 36, a movable handle 24 supported by the housing, an elongated body which extends distally from the housing and defines a longitudinal axis, an actuation shaft at least partially supported inside the housing, a loading unit supported at the distal end of the elongated body, and an articulation mechanism including a lever and a cam member. - 特許庁

また、刃具の先端エッジとシャフトの円柱状部との間でバンパーを横方向に押し切り、かつ、相対する刃具の側面との間でバンパーを縦方向に剪み切るように構成した刃具を嵌め外し可能にすることにより、刃具費用およびメンテナンス工数を大巾に削減することができ、しかも騒音を小さくすることができる。例文帳に追加

The cost of the blade and the maintenance man hour can be considerably reduced, and the noise level can also be reduced by providing an attachable/detachable blade which presses and cuts the bumper in the transverse direction between a tip edge of the blade and a columnar part of the shafts, and shears the bumper in the longitudinal direction between side surfaces facing each other of the blade. - 特許庁

第1容積変動室Aは、第2プランジャ呼吸路15bを介して第2容積変動室Bに連通するようになっており、その第2容積変動室Bは、プランジャ内呼吸路15a、シャフト内呼吸路21a、第3容積変動室Cを介して第1呼吸孔11fに連通するようになっている。例文帳に追加

The first volume-variable chamber A is communicated with the second volume-variable chamber B through a second plunger respiration passage 15b, and the second volume-variable chamber B is communicated with a first respiration hole 11f through a plunger respiration passage 15a, a shaft respiration passage 21a and a third volume-variable chamber C. - 特許庁

2段階装置は、カムシャフトから排気弁に動きを伝達し、動き伝達位置では排気リブリーズローブから排気弁に動きを伝達させ、動き阻止位置では排気リブリーズローブから排気弁に動きが伝達されるのを妨げるように、動き伝達位置と動き阻止位置との間で切り替え可能である。例文帳に追加

A two-step device is provided for transmitting motion from the camshaft to the exhaust valve and is switchable between a motion transmitting position and a motion preventing position such that the motion transmitting position allows motion to be transmitted from the exhaust rebreath lobe to the exhaust valve and the motion preventing position prevents motion from being transmitted from the exhaust rebreath lobe to the exhaust valve. - 特許庁

ロータシャフト12にロータコア13を圧入し、かつロータコア13の永久磁石支持孔13cに永久磁石14を挿入すると、ロータコア13の外周部が円周方向に引き伸ばされて外側ブリッジ部13fが補極部13dに接続されるa部に引張応力が集中する。例文帳に追加

When the rotor core 13 is press-fitted on a rotor shaft 12 and besides a permanent magnet 14 is inserted into the permanent magnet supporting hole 13c of the rotor core 13, the periphery of the rotor core 13 is drawn out in its circumferential direction, and tensile stress concentrates on a part a where an outer bridge part 13f is connected to an interpole part 13d. - 特許庁

樹脂により成形された筐体2aと、筐体2a内に配設された固定子7と、固定子7内でシャフト9と共に回転する回転子8と、筐体2aの両側面に配設されたモールドフランジ11と、を有する樹脂成形モータにおいて、筐体2a内にモールドされてモールドフランジ11どうしを連結する連結部材31を備えたものである。例文帳に追加

In the resin molded motor provided with a casing 2a molded by resin, a stator 7 arranged in the cabinet 2a, a rotor 8 which rotates together with a shaft 9 in the stator 7, and mold flanges 11 arranged on both side surfaces of the cabinet 2a, a coupling member 31 which is molded in the casing 2a and interconnects the mold flanges 11 is installed. - 特許庁

ブレーキキャリパ4にはスクリューシャフト12の軸線L1方向に沿って突出する嵌合凸部4aが形成され、該キャリパ4に組み付けられる駐車ブレーキアクチュエータ3の収容ケース23には該嵌合凸部4aと軸線L1方向に沿って嵌合する嵌合凹部23dが形成される。例文帳に追加

A projecting portion 4a for fitting projecting along an axis L1 direction of a screw shaft 12 is formed on a brake caliper 4, and a recessed portion 23d for fitting to be fitted on the projecting portion 4a for fitting along the axis L1 direction is formed in a housing case 23 of an actuator 3 for a parking brake to be assembled with the caliper 4. - 特許庁

本発明によるフラットパネルディスプレイの製造ための基板処理装置は、基板搬送のための複数の搬送シャフトを有するコンベヤー部材と、前記コンベヤー部材によって搬送される基板を非接触方式で冷却する冷却部材と、基板が前記冷却部材と接触しないように前記基板と前記冷却部材との間の間隔を維持する間隔維持部材と、を含む。例文帳に追加

The substrate processing apparatus for manufacture of the flat panel display includes: a conveyer member having a plurality of conveyance shafts for conveying a substrate; a cooling member which cools the substrate to be conveyed by the conveyer member by a non-contact system; and an interval maintenance member which maintains an interval between the substrate and the cooling member so that the substrate does not come into contact with the cooling member. - 特許庁

ブラシローラ48は、回転軸124の軸受128を、ブラケット138の切込み144に入り込ませると共に、回転軸126のカップリング134を、ブラケット146に取り付けている受け部材150の受け部152に対抗させ連結孔136に、駆動シャフト152の連結部材156を嵌め込んで、バックアップローラに載せる。例文帳に追加

A brush roller 48 is mounted on the backup roller by putting the bearing 128 of the rotary shaft 124 into the cut 144 of the bracket 138, making a coupling 134 of the rotary shaft 126 face a receiving part 152 of a receiving member 150 attached to the bracket 146 and fitting a connection member 156 of a driving shaft 152 to a connection hole 136. - 特許庁

第1目標入力回転数マップから第2目標入力回転数マップに切り換わったときに(ステップS7)、目標インプットシャフト回転数NEDの下降量が大きく(ステップS8)、かつ差回転数SNDRの絶対値が大きいとき(ステップS9)にFlgAに「1」を設定する(ステップS10)。例文帳に追加

In change-over from a first target input rotating speed map into a second target input rotating speed map (Step S7), when the reduced amount of the target input shaft rotating speed NED is great (Step S8) and an absolute value for a difference rotating speed SNDR is great (Step S9), [1] is set in FlgA (Step S10). - 特許庁

特に、ファン2の軸方向保持手段を形成しかつ/または非常時軸受を形成する手段が、保持ディスク28を備え、該保持ディスク28は、駆動シャフト5に搭載され、かつファン2を軸方向に保持するためのフランジ18の停止ディスク33およびフランジ18の長手方向スリーブ32と協働し、非常時軸受を形成する。例文帳に追加

In particular, the means 28 forming the axial retaining means for the fan 2 and/or forming the emergency bearing is provided with a retaining disk 28, and the retaining disk 28 is mounted on the drive shaft 5, cooperates with a stop disk 33 of a flange 18 for axially retaining the fan 2 and with a longitudinal sleeve 32 of the flange 18 to form the emergency bearing. - 特許庁

エンジンを空吹かしして所定の測定周期Tf毎のクランクシャフトの角速度ω_T および角加速度ω_T ^* を算出し(S15,S18)、予め設定した慣性モーメントのデフォルト値Mdおよび最大馬力のデフォルト値Pd_max を用いて、仮の最大馬力Pv_max および仮の慣性モーメントMvを算出する(S20,S1)。例文帳に追加

An engine is raced and an angular velocity ΩT and an angular velocity ΩT* of a crank shaft for each specific measurement period Tf are calculated (S15 and S18), and a default value Md of a preset inertia moment and a default value Pdmax of the maximum horse power are used to calculate tentative maximum horse power Pvmax and tentative inertia moment Mv (S20 and S1). - 特許庁

軸線O回りに回転されるテーパシャフト2に、内周にテーパ面を設けたテーパスリーブ12が取り付けられ、テーパスリーブ12の外周に圧延リング14が取り付けられて構成されている圧延ロール10であって、テーパスリーブ12の外周にテーパ面が形成されていることを特徴とする。例文帳に追加

A rolling roll 10 constituted by mounting a taper sleeve 12 having a tapered surface in its inner circumference to a taper shaft 2 which is rotated around the axial line O and further mounting a rolling ring 14 on the outer circumference of the tapered sleeve 12, is characterized in that a tapered surface is formed on the outer circumference of the taper sleeve 12. - 特許庁

自動変速機のレンジポジションを検出するポジションセンサ1は、自動変速機ケース2に支持されるセンサハウジング10と、該センサハウジングに回転自在に収容配置され、マニュアルシャフト3に嵌合するセンサロータ11と、自動変速機ケースに固定され、センサハウジングを抜け止めする支持手段40とを備える。例文帳に追加

The position sensor 1 which detects a range position of an automatic transmission includes the sensor housing 10 which is supported by the automatic transmission case 2, a sensor rotor 11 which is housed and disposed in the sensor housing so as to freely rotate and engaged with the manual shaft 3, and a supporting means 40 fixed at the automatic transmission case to prevent the sensor housing from falling off. - 特許庁

また、一側で、前記ジョグダイヤルをフロントパネルに軸受を介して保持するシャフトに、他側で前記ジョグダイヤルよりも大径に形成したホイールを設け、該ホイールに1周あたりのスリット数が135以上のシャッター部を設けて光センサーとの組み合わせで制御パルスを出力できる。例文帳に追加

Also, the shaft holding the jog dial by means of the bearing at a front panel is provided with a wheel formed to a diameter greater than the diameter of the jog dial on the other side and the wheel is provided with the shutter section of135 in the number of the slits per round of the wheel and control pulses can be outputted by a combination thereof with an optical sensor. - 特許庁

例文

たくし上げカーテンの回転シャフト5で回転が付与される従動回転部材13を保持したケーシング12の内部に、前記従動回転部材13の回転を増速する回転増速機構14と、この回転増速機構14によって回転が付与されて増速回転する制動軸23を収納し、前記制動軸23の両端にそれぞれ制動機構15と15を設けた。例文帳に追加

A rotation accelerating mechanism 14 for accelerating the rotation of a rotated member 13, and a braking shaft 23 rotated by the rotation accelerating mechanism 14 and making accelerated rotation, are stored in the interior of a casing 12 for holding the rotated member 13 rotated by the rotating shaft 5 of the tucking-up curtain and braking mechanisms 15 and 15 are provided at both ends of the braking shaft 23. - 特許庁

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