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「シャフ」に関連した英語例文の一覧と使い方(468ページ目) - Weblio英語例文検索


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シャフを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 23964



例文

モータ3aの出力軸35やアーマチュアシャフト33など、モータ3aとワイパアームとの間に、モータ3aについて予め設定された所定回転方向の回転をワイパブレード側に伝達し、ワイパブレード側から入力される所定回転方向とは逆方向の回転によりモータ3aが逆転するのを防止するワンウェイクラッチ40を設ける。例文帳に追加

Output shaft 35 of a motor 3a or an armature shaft 33 is provided, between the motor 3a and the wiper arm, with a one-way clutch 40 for transmitting rotation in a predetermined rotational direction preset for the motor 3a and preventing reverse rotation of the motor 3a due to rotation reverse to rotation in the predetermined rotational direction being inputted from the wiper blade side. - 特許庁

複数の燃焼室毎の吸気通路および排気通路をそれぞれ開閉する吸気弁および排気弁に、カムシャフトが連動、連結される多気筒エンジンにおいて、燃焼室のS/V比を比較的小さく設定可能とするとともに点火プラグの配置上の自由度を増大せしめた上で、吸気弁および排気弁を極めて簡単な機構で開閉駆動可能とする。例文帳に追加

To drive an intake/exhaust valve opened/closed by a very simple mechanism after increasing a freedom degree in arrangement of a spark plug while S/V ratio of a combustion chamber can be relatively set small, in a multi- cylinder engine connecting a cam shaft linked with the intake/exhaust valve opening/closing intake/exhaust passages respectively in each of a plurality of the combustion chambers. - 特許庁

無人搬送車12の本体フレーム15の底部の四隅部に位置して、4個の車輪26を設け、そのうち1個の車輪を本体フレーム15の底部に取付け、残りの車輪を、本体フレーム15の下部にシャフト47を中心に上下に揺動可能に設けられた揺動フレーム44に取付ける。例文帳に追加

Four wheels 26 are provided to be located at four corners on the bottom of the body frame 15 of the automatically guided vehicle 12, with one of the wheels mounted to the bottom of the body frame 15 and the other wheels mounted to an oscillating frame 44 provided at the underside of the body frame 15 in such a manner as to be vertically oscillatable about a shaft 47. - 特許庁

本発明によれば、眼鏡レンズに適用される面取り動作の正確さを改善する方法において、一方の、使用される面取り工具(14)あるいは加工される眼鏡レンズ(10)によって構成された部材についての周部と、他方の、前記部材の支持シャフトとの間に弾性変形の吸収容量をもつ補償手段(22,22′,18,18′)を挿入することを特徴とする方法。例文帳に追加

In this method of improving the accuracy in the chamfering motion applied to the spectacle lens, compensating means 22, 22', 18, 18' having the elastic deformation absorbing capacity, are inserted between a peripheral part of a member composed of a chamfering tool 14 to be used or the spectacle lens 10 to be worked as one member, and a supporting shaft of the member as the other member. - 特許庁

例文

スロットルバルブ2の開度を検出するスロットルセンサ44は、スロットルバルブ2と一体的に回転するスロットルシャフト9に設けられた支持部材11に回転軸線Lを間に対向状に配置された一対の磁石47,48と、スロットルボデー1に配置されかつ一対の磁石47,48の間に発生する磁界の方向を検出する磁界方向検出装置54とを備える。例文帳に追加

A throttle sensor 44 for detecting the opening of the throttle valve 2 has a pair of magnets 47, 48 arranged across a rotational axis L in opposition to a supporting member 11 provided on a throttle shaft 9 to be rotated integrally with the throttle valve 2 and a magnetic filed direction detector 54 arranged on the throttle body 1 for detecting the direction of a magnetic field generated between the pair of magnets 47, 48. - 特許庁


例文

電動駆動部20は、後輪8をシャフト9の周りに回転させる回転ケーシング51と、回転ケーシング51の内部に設けられた固定ケーシング52と、固定ケーシング52の内部に設けられたモータ24と、チェーンステー10に固定されかつ後輪用ブレーキ29が内蔵されたブレーキケース53とを備えてなる。例文帳に追加

An electric motor driving part 20 is provided with a rotating casing 51 for rotating a rear wheel 8 around a shaft 9, a fixed casing 52 provided in the interior of the rotating casing 51, a motor 24 provided in the interior of the fixed casing 52, and a brake case 53 fixed to a chain stay 10 and containing a rear wheel brake 20. - 特許庁

このローダは、ローラーフレーム上に昇降動可能に荷受台が載せられており、荷受台を昇降動させるリンク装置5は、ローラーフレームに第1シャフト28で枢着されたクランク部23と、クランク部23に形成された差し込み穴27と、差し込み穴27に先端部26が挿入される操作レバー25と、を備えている。例文帳に追加

In this loader, a load receiving table is placed on a roller frame to be elevated, and a link device 5 for elevating the load receiving table is provided with a crank part 23 pivoted on the roller frame by a first shaft 28, an insert hole 27 formed in the crack part 23, and the operating lever 25 having the tip part 26 inserted in the insert hole 27. - 特許庁

クランプ装置1は、ワーク2をパレット3に着脱自在にクランプするものであり、図3(a)のアンクランプ状態から第2押圧プレート28を押し下げると、コイルバネ16の弾性力がリテーナ15及び第1作動ボール14を介してクランプシャフト5に作用してクランプアーム6が押し下げられ、(b)の状態となる。例文帳に追加

This clamp device 1 clamps a work 2 removably to a pallet 3, and when a second pressing plate 28 is pushed down from an unclamped state in the drawing (a), the elastic force of a coiled spring 16 is applied to a clamp shaft 5 through a retainer15 and a first operating ball 14 to thereby push down a clamp arm 6 to enter a state (b). - 特許庁

流量制御弁1は、ハウジング3に形成されたバイパス通路2の開口面積を調節するためのバルブ4の作動中心軸(シャフト5)とハウジングシール面6の中心軸9とをオフセット配置したことにより、バルブ4のシート部7とハウジングシール面6との間に形成される隙間が大きくなる。例文帳に追加

The flow control valve 1 adopts an offset arrangement of an operational center axis (shaft 5) of the valve 4 for controlling an opening area of a bypass passage 2 formed in a housing 3 and a center axis 9 of the housing sealing surfaces 6, so that a wide clearance is formed between the seat portion 7 of the valve 4 and the housing sealing surfaces 6. - 特許庁

例文

そして、エンジン20のシリンダ26内に燃料を噴射するフューエルインジェクタと、フューエルインジェクタに燃料を供給する高圧燃料ポンプ80とを備え、高圧燃料ポンプ80をエンジン20のクランクシャフトの軸心よりも前方、かつ給排気装置60における吸気管61の中心線よりも下方に位置させる。例文帳に追加

A fuel injector injecting fuel and a high-pressure fuel pump 80 supplying the fuel into the fuel injector and provided in the cylinder 26 of the engine 20, and the high-pressure fuel pump 80 is located in front of the axial center of the crankshaft of the engine 20 and below the center line of an intake air pipe 61 of the air supply/discharge device 60. - 特許庁

例文

これにより、圧縮反力Fが旋回スクロールに作用したときに、旋回スクロールの中心Θbが正規中心Θoに一致するように旋回スクロールは移動するので、仮に、シャフトが傾いた状態で旋回スクロールが旋回したときであっても、両スクロールの渦巻歯部が噛み合って形成される作動室の密閉性を維持することができる。例文帳に追加

Thereby, since the turning scroll moves so that the center Θb of the turning scroll coincides with the normal center Θo when the compression reactive force F acts on the turning scroll, the sealability of the working chamber formed by gearing the spiral tooth parts of both the scrolls with each other can be kept even when the turning scroll turns in a state of the shaft is tilted. - 特許庁

走行時の車輪や車体の振動により、重量の重いダブルカルダン型等速自在継手4が振動するが、エクステンションシャフト5の軸方向長さの略中間位置に弾性軸継手7が介在しているため、ダブルカルダン型等速自在継手4の振動が弾性軸継手7の弾性体72により吸収される。例文帳に追加

A heavy double Cardan constant velocity universal joint 4 is vibrated by vibration of the wheels and the vehicle body at the time of traveling, but since an elastic shaft coupling 7 is interposed at a substantially intermediate position of an axial length of the extension shaft 5, the vibration of the universal joint 4 is absorbed by an elastic body 72 of the elastic shaft coupling 7. - 特許庁

補機類駆動用のベルト駆動システムを廃した内燃機関に対し、クランクシャフトの一端部に取り付けられたマスダンパをカバーで覆いながらも、マスダンパの機能として、クランクスプロケットの回転位相とカムスプロケットの回転位相との相対位置関係を確認するための部材としての機能が維持できる構成を提供する。例文帳に追加

To provide a composition capable of maintaining a function as a member for confirming a relative positional relationship between a rotation phase of a crank sprocket and a rotation phase of a cam sprocket as a function of a mass damper even while covering a mass damper attached to one end of a crankshaft by cover, with respect to an internal combustion engine not using a belt drive system for auxiliary machine driving. - 特許庁

関節運動制御装置が、力を長さ方向軸線に対して実質的に横方向に加え、力は、一方向または逆方向に加えられると、それぞれ、第1または第2のバンドを介してエンドエフェクタに伝えられてエンドエフェクタをシャフトに対して関節運動ピボット回りに第1または第2の回転方向へ回転させる。例文帳に追加

A strength is applied to the longitudinal axis line and thus substantially crosswise, and when the strength is applied in one direction or reverse direction, the strength was passed through the first or second band respectively to the end effector, consequently an articular movement-controlling device rotates the end effector around the arthrokinematic pivot in the first or second rotative direction to the shaft. - 特許庁

リアデフ13の構成として、増速用クラッチ120及び減速用クラッチ121の係合に応じて、駆動力偏移機構Sを介してエンジンからのトルクの一部をインナケーシング112と右側のドライブシャフト14との間で伝達して、左右の後輪3Rへのトルク分配を変更する構成を採用し、自由にオーバーステアモーメントを発生可能とする。例文帳に追加

As the structure of the rear differential gear 13, part of the torque from an engine is transmitted between an inner casing 112 and a right drive shaft 14 via a driving force deviating mechanism S according to the coupling of a speed increasing clutch 120 and a speed reducing clutch 121, the torque distribution to the right and left rear wheels 3R is changed, thereby oversteer moment can be freely generated. - 特許庁

無潤滑圧縮機はクランクシャフト10に装着したスライダ14と、スライダ14を装着しピストン2の軸方向に往復動可能に支持されたスライダフレーム16と、ピストン2とスライダフレーム16を連結するピストンロッド7とを有し、シリンダ1内とクランクケース9内をオイルシール28でシールする。例文帳に追加

This non-lubricant compressor includes a slider 14 mounted on a crankshaft, a slider frame 16 on which a slider 14 is mounted and which is supported to reciprocate in the axial direction of a piston 2, and a piston rod 7 connecting the piston 2 and the slider frame 16 to each other, and the interior of the cylinder 1 and the interior of the crankcase 9 are sealed with an oil seal 28. - 特許庁

ダイナミックダンパ10は、ドライブシャフト1内に圧入により挿嵌される板状の取付金具11と、取付金具11の両面に対してそれぞれ離間して配置された一対の質量金具14と、一対の質量金具14と取付金具11の両面間をぞれぞれ弾性的に連結する一対のゴム弾性体16とを備えている。例文帳に追加

The dynamic damper 10 comprises attaching fitting 11 inserted in the drive shaft by pressing-in, a pair of mass fittings 14 separately arranged on both surfaces of the attaching fittings 11, and a pair of rubber elastic elements 16 elastically coupling the pair of the mass fittings 14 and both surfaces of the attaching fitting 11. - 特許庁

ハイブリッド車両の駆動装置は、同軸上に各ロータの回転中心軸が配置されるモータジェネレータMG2およびMG2の奥に配置されるモータジェネレータMG1と、クランクシャフトの回転中心軸と同軸上にかつモータジェネレータMG1およびMG2の間に配置される動力分割機構と、モータジェネレータMG1,MG2の制御を行なうパワー制御ユニット21とを備える。例文帳に追加

The drive device for the hybrid vehicle comprises a motor generator MG2 coaxially disposing rotation center shafts of rollers and a motor generator MG1 disposed behind the MG2; a power dividing mechanism disposed coaxially with a rotation center shaft of a crank shaft and between the motor generators MG1, MG2; and a power control unit 21 controlling the motor generators MG1, MG2. - 特許庁

クランクシャフト2のジャーナル部21をアッパーメタル6及びロアーメタル7を介してシリンダブロック1の下側の台座11とそれに結合されるクランクキャップ5との間に挟んだ状態で回転自在に支持する構造の前記クランクキャップ5を、ロアーメタル7の在否を検査する際に、簡単、迅速かつ正確に行ううえで適した構成とする。例文帳に追加

To make a crank cap 5 of a structure rotatably supporting a journal part 21 of a crankshaft 2 under a condition where the journal part 21is put between a plinth 11 of a lower side of a cylinder block 1 and the crank cap 5 via an upper metal 6 and a lower metal 7 a suitable structure for simply, quickly and accurately performing inspection of existence of the lower metal 7. - 特許庁

本発明にかかる電子部品実装機の装着ヘッド(10)は、電子部品(D)を真空吸着する吸着ノズル(20)と、吸着ノズルを移動させる円筒型リニアモータ(40)とを備え、円筒型リニアモータが、固定子としてのコイル(42)と、可動子としてのマグネット(41)と、吸着ノズルと接合する中空シャフト(S)とを備える。例文帳に追加

This mounting head 10 of the electronic part mounting device is furnished with a suction nozzle 20 to vacuum-suck an electronic part D and the cylindrical linear motor 40 to move the suction nozzle, and the cylindrical linear motor is furnished with a coil 42 as a stator, a magnet 41 as a needle and a hollow shaft S to be connected to the suction nozzle. - 特許庁

その結果として、体積が350cc以上であり、シャフト軸Sからの重心後退量GRが15mm以上であり、フェース面1aの最大高さFHとフェース面1a上での重心高さGHとから求まる重心位置比率GH/FHが0.61以下であるゴルフクラブヘッドを得る。例文帳に追加

As a result, the golf club head having a volume ≥350 cc, the center-of-gravity retreat quantity GR from a shaft axis S ≥15 mm, a center-of-gravity position ratio GH/FH obtained from the maximum height FH of a face surface 1a and the center-of-gravity height GH on the face surface 1a ≤0.61. - 特許庁

弁部10は、スプール弁体16と、スプール弁体16を弁孔に対して挿入方向に付勢するコイルスプリング15と、そのばね力に抗してスプール弁体16のリフト量を制御するシャフト17とを有し、吐出圧力Pdの冷媒の流量を制御してクランク室の圧力Pcにする。例文帳に追加

A valve portion 10 includes a spool valve body 16, a coil spring 15 energizing the spool valve body 16 to a valve hole in the insertion direction, and a shaft 17 controlling an amount of lift of the spool valve body 16 against the spring force, and a flow rate of a cooling medium with a discharge pressure Pd is controlled to determine a pressure Pc in a crank chamber. - 特許庁

前記センターベアリング装置15よりも車体の前方側に位置するプロペラチューブ7に、プロペラシャフト1の軸方向に所定の力が加わったときに、半径方向外方に膨出すると共に、センターベアリング装置15及び/またはブラケット20に当接可能な変形部26を形成した。例文帳に追加

When a prescribed power is applied in the direction of the axis of a propeller shaft to a propeller tube 7 which is located closer than the center bearing device 15 to the front side of the car body, a transformed part 26 which evaginates radially and outwardly, and can contact the center bearing device 15 and/or the bracket 20 is formed. - 特許庁

制御部10は、セレクタ26が検出部21,23や演算部24,29により検出または演算された複数の検出信号及び演算信号の中から何れか1つの信号を選択信号として選択すると、セレクタ26により選択された信号に基づいて、夫々異なった態様の負荷をシャフト4に対して与えるようにモータ9を制御する。例文帳に追加

When a selector 26 selects one signal from a plurality of detection signals and calculation signals detected or calculated by detection parts 21 and 23 and calculation parts 24 and 29 as a selection signal, a control part 10 controls a motor 9 so as to give the loads of forms different from each other to a shaft 4 on the basis of the signal selected by the selector 26. - 特許庁

固定シャフト18上を摺動可能の第1ピストン20と、第2ピストン22と、第1バネ26と、第2バネ28と、第1及び第2ピストン間に圧縮空気を供給する圧縮空気供給路30と、圧縮空気により第1及び第2ピストンが所定の間隔だけ離された時点で排気するための排気路34とを有する。例文帳に追加

This pneumatic reciprocating tool has a first piston 20 slidable on a fixed shaft 18, a second piston 22, a first spring 26, a second spring 28, a compressed air supply passage 30 for supplying the compressed air between the first and second pistons, and an exhaust passage 34 for exhausting air when separating the first and second pistons by a predetermined interval by the compressed air. - 特許庁

本方法は、第1のファン組立体(50)と第2のファン組立体(52)とを含む二重反転ファン組立体(16)に対して駆動シャフト(32)の周りで回転可能な低圧タービンを結合して、第1のファン組立体が第1の方向(80)に回転しかつ第2のファン組立体が逆の第2の方向(82)に回転するようにする段階を含む。例文帳に追加

This method comprises the step of joining a low-pressure turbine rotatable around a drive shaft 32 to a double reversal fan assembly 16 including a first fan assembly 50 and a second fan assembly 52 so that the first fan assembly can be rotated in a first direction 80 and the second fan assembly can be rotated in a second direction 82 reverse to the first direction. - 特許庁

また、エンジン始動時には、ベーンロータ3およびベーン10が中間ロック位相近傍で停止しているため、進角アシストスプリング7の反発力は極めて少なく、カムシャフト2の駆動トルクによりベーンロータ3が遅角側に移動でき、中間ロック位相でロックピンによりベーンロータ3をロックできる。例文帳に追加

When starting the engine, the vane rotor 3 and the vane 10 stops near the intermediate lock phase, therefore the repulsion of the lead angle assist spring is very small, the vane rotor 3 moves to the retardant angle side with the driving torque of the cam shaft 2 and the vane rotor 3 can be locked by a lock pin at the intermediate lock phase. - 特許庁

後輪60は、固定シャフトと、ホイールリムセットと、ホイール本体と、ギヤホイールおよび複数の遊星ギヤを有する遊星ギヤセットと、ギヤホイールを単一方向で回転させる一方向回転部材と、遊星ギヤに接続したクランチセットと、クランチセットを囲むように配置されたフライホイールセットとを有する。例文帳に追加

The rear wheel 60 includes a fixed shaft, a wheel rim set, a wheel body, a planetary gear set having a gear wheel and a plurality of planetary gears, a unidirectional rotary member for actuating unidirectional rotation of the gear wheel, a clutch set connected with the planetary gears and a flywheel set located so as to surround the clutch set. - 特許庁

左右のフレーム間を連結するクロスメンバ部16と、該クロスメンバ部16の両端部下面に下方に向かうにつれ車幅方向外側へ開くように一体成形され且つトラニオンシャフトを軸支するためのボス部18を有する一対のトラニオンブラケット部19とによりクロスメンバ一体型トラニオンブラケット20を構成する。例文帳に追加

This cross member-integrated trunnion bracket 20 includes a cross member part 16 connecting between right and left frames, and a pair of trunnion bracket parts 19 integrally formed at a lower face of both ends of the cross member 16 to open outward in the vehicle width direction toward the lower part and each having a boss part 18 for pivotably supporting a trunnion shaft. - 特許庁

スリップジョイントのパイプとシャフト間及びスリップジョイントとヨークジョイント間において遊隙補償と振動低減そして温度と回転力とに対する剛性が向上するように、半径方向に弾性力を発生させる弾性手段と、さらに大きな回転力を伝達する伝達手段とを備えたユニバーサルジョイントを提供する。例文帳に追加

To provide a universal joint having elastic means for generating elastic force in the radial direction and transmitting means for transmitting more greater rotating force, thus achieving clearance compensation and reduced vibration between a pipe and a shaft of a slip joint and between the slip joint and a yoke joint and improved rigidity for temperature and rotating force. - 特許庁

サンバイザを必要に応じて車両の天井側から取り外すことが可能な脱着式サンバイザの取付け構造であって、サンバイザのサポートシャフト12を回転および脱着可能に支持するホルダー20が、天井50側に固定される台座30に対してサンバイザをフロント遮光位置とサイド遮光位置とに移動させる方向への回転可能に結合されている。例文帳に追加

In a detachable sun visor mounting structure capable of detaching a sun visor from a ceiling of a vehicle as the need arises, a holder 20 rotatably and detachably supporting a support shaft 12 of the sun visor is jointed to a pedestal 30 fixed on a ceiling 50 side rotatably in a direction of movement between the front shade position and the side shade position. - 特許庁

中央部にロッカーローラ4を有するロッカーアーム3と、ロッカーアーム3の一端とHLA40を介して当接するバルブ2と、カムシャフトの回転と同期した周期的動作によってロッカーローラ4を周期的に押圧する揺動アーム8と、を備え、ロッカーアーム3の他端を定位置で回動可能に支持した。例文帳に追加

This valve train has a rocker arm 3 having a rocker roller 4 in a central part, a valve 2 abutting on one end of the rocker arm 3 via an HLA 40, and a rocking arm 8 for periodically pressing the rocker roller 4 by periodic operation synchronized with rotation of a camshaft, and the other end of the rocker arm 3 is turnably supported in a fixed position. - 特許庁

傾角調整の前段階の工程として、光ディスクの記録面とピックアップを搭載する2本のシャフトで構成する平面を平行になるように調整することにより、最低限フォーカスONを可能とするピックアップモジュールの傾角調整装置、及び傾角調整方法を提供する。例文帳に追加

To provide a device and a method for adjusting the inclination angle of a pickup module with which device for realizing at least the focus ON by adjusting the recording face of an optical disk and a plane formed by two shafts on which the pickup is mounted to be parallel to each other as a preliminary procedure of the adjustment of the inclination angle. - 特許庁

モータ部11は、シャフト18に固定された整流子19を有する回転子17と、整流子19に接触するブラシ43,44とブラシ43,44に一端側が接続され他端側が外部電源に接続可能とされた平板状の配線兼用プレート39とが設けられたブラシ装置26とを備える。例文帳に追加

A motor part 11 is equipped with a rotor 17 which has a commutator 19 fixed to a shaft 18, and a brush device 26 which is provided with brushes 43 and 44 in contact with a commutator 19 and a planar plate 39 doubling as wiring, with its one end connected to the brushes 43 and 44 and other ends connectable with an external power source. - 特許庁

減速段駆動装置1は遊星歯車式動力伝導装置として構成されていて、太陽歯車21はメイン・モータを介して駆動されるともに、中空歯車27は重ね合わせモータを介して駆動され、遊星歯車担体25は分配段動力伝導装置2の第1の被駆動シャフト4と接続されている。例文帳に追加

The reduction stage power transmission device 1 is a planetary gear type, in which a sun gear is driven via a main motor, a hollow gear 27 is driven via a superposition motor, and a planetary gear carrier 25 is connected to the first driven shaft 4 of a distribution stage power transmission device 2. - 特許庁

第1プロペラシャフト10の内部にダイナミックダンパ22とペーパーダンパ30A、30Bが装着された状態では、ダイナミックダンパ22のインナーウエイト24と対向するペーパーダンパ30A、30Bの径方向内側の傾斜端部44、46がインナーウエイト24から大きく離間するように位置した構造になる。例文帳に追加

The structure in which tilting ends 44, 46 located radially inside the paper damper 30A, 30B which are opposed to the inner weight 24 of the dynamic damper 22 are arranged far apart from the inner weight 24 is taken when the dynamic damper 22 and the paper damper 30A, 30B are installed in a first propeller shaft 10. - 特許庁

車両の駆動源から駆動輪までの駆動力伝達系の途中に設けられるピニオンアッセンブリは2つのはすば歯車にそれぞれ噛み合いうピニオン1と、ピニオン1を回転自由に支持するピニオンシャフト2と、ピニオン1の軸方向変位を規制する2つの壁面6,7とを備える。例文帳に追加

This pinion assembly is arranged in the middle of a driving force transmission system up to a driving wheel from a driving source of a vehicle, and has a pinion 1 respectively meshing with two helical gears, a pinion shaft 2 for rotatably supporting the pinion 1, and two wall surfaces 6 and 7 for regulating displacement in the axial direction of the pinion 1. - 特許庁

ステアリングホイール11のシャフト30に、ボールネジ35が設けてあり、このボールネジ35に螺合するボールナット36が非回転で且つ軸方向に移動自在に設けてあり、このボールナット36が移動した際、圧縮バネ40によりボールナット36を中立位置に復帰するように付勢している。例文帳に追加

A ball screw 35 is mounted on a shaft 30 of the steering wheel 11, a ball nut 36 engaged with the ball screw 35 is unrotatable and axially movable, and the ball nut 36 is energized by a compression spring 40 to be returned to a neutral position in the movement of the ball nut 36. - 特許庁

発酵槽の入口開口から投入した処理物を、シャフトに固定された撹拌羽根を回転させて撹拌し、その処理物中に多数の給気体を入り込ませて処理物に酸素を供給することによりその発酵効率を高め、発酵した処理物を発酵槽の出口開口から排出させる発酵装置において、給気体が発酵槽外へ排出されることを阻止する。例文帳に追加

To prevent gas feed bodies from being discharged outside a fermentation tank in a fermentation apparatus in which treatment substances charged from the input of the tank are agitated by rotating agitation blades fixed to a shaft, numbers of the gas feed bodies are mixed into the substances, the fermentation efficiency is increased by supplying oxygen to the substances, and the fermented substances are discharged from the outlet of the tank. - 特許庁

ハイブリッドECUが、ディスプレイ駆動回路に対してエンジン走行モードに対応する画面をディスプレイ70上に表示するよう要求すると、ディスプレイ駆動回路は、駆動力源であるエンジンを示す領域Egを点灯させ、ドライブシャフトを示す領域Ds、車軸を示す領域Axおよび車輪を示す領域Whを動力伝達方向に明滅させる。例文帳に追加

When a hybrid ECU commands a display driving circuit to indicate a screen that corresponds to an engine traveling mode on a display 70, the display driving circuit illuminates the range Eg representing the engine as the source of the driving force and flashes the range Ds representing a drive shaft, the range Ax representing an axle and the range Wh representing wheels in the direction of transmitting power. - 特許庁

ギヤボックス101とは別体である軸受ユニットBUにより、アッパシャフト105を回転自在に支持すると共に、軸受ユニットBUをブラケット30を用いて車体に固定しているので、従来技術のようにコラムチューブを必要とせず、軽量且つ簡素な構成で低コストなステアリング装置を提供することができる。例文帳に追加

Because an upper shaft 105 is rotatably supported by a bearing unit BU that is separated from a gear box 101, while the bearing unit BU is fixed to the vehicle body using a bracket 30, the lightweight and simple steering device can be provided at a low cost without requiring a column tube as used in the art. - 特許庁

磁石の反発力を利用して回転の開始時又は停止時にシャフトのバランスを保持する磁気バランス手段を備えた液体動圧軸受及びこの液体動圧軸受を用いたスピンドルモータにおいて、液体動圧軸受を傾けたり逆さまにして使用しても前記バランスが阻害されないようにすること。例文帳に追加

To prevent degradation in balance even when a liquid dynamic pressure bearing is used in an inclined state or turned state, in the liquid dynamic pressure bearing provided with a magnetic balance means for holding balance of a shaft at the time of starting or stopping of rotation using repulsion of a magnet, and a spindle motor using the liquid dynamic pressure bearing. - 特許庁

可変圧縮比機構は、ピストン9に連結されたアッパーリンク3と、アッパーリンク3に連結されるとともに、クランクシャフト12のクランクピン5に連結されたロアーリンク4と、ロアーリンク4と偏心カム8とを連結してロアーリンク4の自由度を規制するコントロールリンク7と、を備える。例文帳に追加

The variable compression ratio mechanism is equipped with an upper link 3 coupled with a piston 9, a lower link 4 coupled with the upper link 3 and also coupled with a crank pin 5 on a crank shaft 12, and a control link 7 to couple the lower link 4 with an eccentric cam 8 and restrict the degree of freedom of the lower link 4. - 特許庁

パワートレーンは、トランスミッションの曲げ剛性が全ての直交方向でほぼ等しくされていることにより、プロペラシャフトの軸線方向に直交するある第1方向での曲げ剛性と、第1方向に直交し、かつ、軸線に直交する第2方向での曲げ剛性との剛性比がほぼ「1」とされている。例文帳に追加

The power train is formed so that the rigidity ratio of the bending rigidity thereof in a first direction orthogonal to the axial direction of a propeller shaft to the bending rigidity thereof in a second direction orthogonal to the first direction and the axis of the propeller shaft is made approximately "1", since the bending rigidity of the transmission is generally uniformized in all directions orthogonal to each other. - 特許庁

ハブ13からシャフト22に伝達されるトルクの向きと同一の向きのトルクにて内筒部15bを締め付けたきに、座面15gの面圧を増大させる向きの軸力を発生させる向きのネジを形成するとともに、このネジを必要伝達トルクより大きく、かつ、破断トルクより小さなトルクで締め付ける。例文帳に追加

When an inner cylinder part 15b is tightened by torque in the same direction as that of torque transmitted from a hub 13 to a shaft 22, a screw in a direction in which axial tension in a direction in which the bearing pressure of a bearing surface 15g is increased is generated, and the screw is tightened by a torque higher than necessary transmission torque and lower than breaking torque. - 特許庁

非対称なばね力によって生じる横方向の力が大幅に減少するように、弁シャフトの領域に、同心状のボールソケット7を備えたばねプレートを設け、このボールソケット内に、外周側球形部6及び環状くさび部材を受け入れる内周側円錐部4を備えたリング5が配置される。例文帳に追加

To remarkably decrease lateral force produced by asymmetrical spring force, a spring plate having a concentric ball socket 7 is provided in an area of the valve shaft, and a ring 5 including an outer peripheral side spherical part 6 and an inner peripheral side conical part 4 for receiving the annular wedge member is disposed in the ball socket. - 特許庁

ステアリングシャフトとキーロック部材の間に滑りリングを間挿させ、盗難時に瞬間的に発生する大きな破壊荷重を緩衝させることで、トレランス仕様を安価に提供するとともに、キーロック部材を、板金物で構成したり、パイプの膨出一体成形で構成し、装置の軽量化およびコスト削減を図ることにある。例文帳に追加

To provide inexpensive tolerance specification by interposing a slip ring between a steering shaft and a key lock member so as to buffer a large destructive load generated instantaneously at a theft and to reduce the size and cost of a device by constituting the key lock member by sheet metal and constituting a pipe in swelling integral forming. - 特許庁

ステアリングシステムは、角度をなしたステアリングシャフト4を連結するために、トルク伝達用の複数のボール30を有する一対の固定式等速自在継手8を用い、一方の固定式等速自在継手8のボール溝位相と他方の固定式等速自在継手8のボール溝間位相を合わせてある。例文帳に追加

The steering system uses the pair of fixed type constant velocity universal joint 8 having a plurality of balls 30 for torque transmission in order to connect a steering shaft 4 with an angle, and adjusts a ball groove phase of one fixed type constant velocity universal joint 8 and a phase between ball grooves of the other fixed type constant velocity universal joint 8. - 特許庁

そして、回転伝達機構13は、歯車23の少なくとも一の歯が回転体22の隣り合う二つのボール21に挟持されるようにこれら回転体22と歯車23とが噛み合わされることにより、同回転体22と歯車23、即ち入力軸6と中空シャフト3とを回転伝達可能に連結する。例文帳に追加

The rotation transmitting mechanism 13 connects the rotor 22 to the gear 23, namely the input shaft 6 to the hollow shaft 3 freely to transmit rotation by engaging the rotor 22 with the gear 23 so that at least one tooth of the gear 23 is pinched by adjacent two balls 21 of the rotor 22. - 特許庁

例文

モータ(13)の出力軸(13a)と一体で回転するピニオン(16)をハウジング(12)に支持する第一の軸受(20)と、カムシャフト(19)と一体で回転する減速装置(24,25等)のキャリア(19a)をハウジング(12)に支持する第二の軸受(21)とが、半径方向で重なり合うように設けられる。例文帳に追加

A first bearing 20 for supporting against a housing 12 a pinion 16 which rotates integrally with the output shaft 13a of a motor 13 and a second bearing 21 for supporting against the housing 12 the carrier 19a of a reduction gear 24, 25 or the like which rotates integrally with a camshaft 19 are provided in radially overlapping relationship. - 特許庁

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