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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > ドアロックの意味・解説 > ドアロックに関連した英語例文

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ドアロックを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 1183



例文

無資格者がドア近くの電界通信用電極の上に立っている状態で正規のIDを取得した電界通信端末を携帯している資格者がその近くを通り過ぎるような状況で、無資格者のために誤ってドアロックを解除してしまう誤検出を防止する。例文帳に追加

To prevent erroneous detection, resulting in erroneous release of a door lock for an unqualified person in the situation that a qualified person carrying an electric field communication terminal for which a regular ID is acquired passes nearby in the state that the unqualified person is standing on an electrode for electric field communication near a door. - 特許庁

監視ECU53は、ドアロック制御機6から解除信号が出力された際、1にセットされている警告フラグがある場合には、当該フラグに対応するタイヤの空気圧が低下していることを示す警告音声を、スピーカ54から出力する。例文帳に追加

When a release signal is outputted from a door lock control machine 6 and a warning flag set in a sensor unit 1 exists, a monitoring ECU 53 outputs warning sound indicating that the air pressure of the tire in correspondence with the flag is lowered from a speaker 54. - 特許庁

この電子キーシステムは、車両10と無線通信を行う電子キー20がマスターキー21及びサブキー22,23から構成されるとともに、無線通信を通じたマスターキー21及びサブキー22,23の認証に基づいて、ドアロック機構15を通じた車両ドアのアンロックを実行する。例文帳に追加

The electronic key 20 of the electronic key system which is used for performing wireless communication with the vehicle 10 consists of a master key 21 and subkeys 22, 23, and performs unlocking of a vehicle door through a door lock mechanism 15 based on the authentication of the master key 21 and the subkeys 22, 23 through wireless communication. - 特許庁

この車両盗難防止回路は、ドアロックモータ10と接続する赤色電線と、車外から接触可能な箇所で前記電線と一緒に配索され、且つ、アースされている、前記電線と同一の電線色を有する複数のダミー電線42とを有する。例文帳に追加

This vehicle burglary prevention circuit has: the red electric wire connected to a door lock motor 10; and a plurality of dummy electric wires 42 wired with the red electric wire at a point free to make contact from outdoor, earthed and having the same electric wire color as the red electric wire. - 特許庁

例文

ドアロックハンドル装置に2つの錠を設けて、施錠をより厳重にすると共に、必要に応じて、それぞれの鍵で共に施錠及び開錠できたり、或いは一方の鍵では施錠及び開錠ができても、他のかぎでは開錠できないよう、択一的に変更可能とする。例文帳に追加

To tighten locking by providing a door lock handle device with two locks, and enable an alternative change to be executed according to need so that the locks can be shut/opened with either of respective keys or the locks cannot be opened with one key even if the locks can be shut/opened with the other key. - 特許庁


例文

乗りかご2には、かごドア12a,12bを所定の戸開幅に制限してロックするかごドアロック装置25およびこのロック装置25を連動するトリガプレート45を設け、ホールドア6aの背面にはトリガプレート45と接触可能な押しローラ50を設ける。例文帳に追加

The car 2 is provided with a car door locking device 25 locking car doors 12a, 12b to restrict the width of the car doors 12a, 12b to a prescribed door opening width and a trigger plate 45 interlocking the locking device 25, and a pressing roller 50 contacting the trigger plate 45 on the back face of the hall door 6a. - 特許庁

車載器側コントロールユニット2は、車両が駐車状態となったとき、バッテリー消費機器ONとドアロックOFFの少なくとも一方が所定時間継続した場合に、携帯機4に対し、警告出力指令を出力する。例文帳に追加

A control unit 2 on an on-vehicle instrument side outputs a warning output instruction to a portable equipment 4 when a vehicle is in a parking mode, and at least either the state of the battery consumption appliance being ON or the state of the door lock being OFF is continued for a predetermined time. - 特許庁

水抜孔30,40は、ドアロック装置の真上よりも車両の前端側に偏倚した位置に設けられていると共に、ガラス係合溝36の底面部31の上面31aは、車両の後端側から水抜孔39に向かって下り勾配になる傾斜面になっている。例文帳に追加

The water bleeding holes 30 and 40 are provided in positions eccentric toward the front end of the vehicle from right over the door lock device, and the oversurface 31a of the bottom surface part 31 of the grove 36 is formed in a slope having a down-gradient from the tail of the vehicle to the water bleeding hole 39. - 特許庁

制御プログラム変更の際には、モバイルコンピュータ6よりプログラム変更データを車載コンピュータ5に転送し、ドアロック/アンロックに関する動作、車両のライトやパワーウインドなどの動作に関する制御プログラムを書き換える。例文帳に追加

When the control program is altered, the program alteration data is transferred to the on-vehicle computer 5 from the mobile computer 6, and the control program for operation of door lock/unlock, light of the vehicle, power window or the like is rewritten. - 特許庁

例文

サーバ10は、アクセサリー電源がOFFであり、かつドアロックがなされていない状態が所定時間経過した後、車両2が修理中でなければ、携帯電話40に操作忘れ通知を行うが、車両2が修理中であれば通知を行わない。例文帳に追加

The server 10 gives a warning to the mobile phone 40 when the vehicle 2 is not under repair after the accessory power source is turned off and a door is kept unlocked for a predetermined time, while giving no notice when the vehicle 2 is under repair. - 特許庁

例文

そして、両者の間に位置ズレがある場合には、係合部42Eに設けられた凹部42F内に脚部24Aが挿入されるようにドアストライカ20の取付位置を調整すれば、ドアストライカ20がドアロック機構16に対して正確に位置決めされる。例文帳に追加

When there is the positional dislocation between the both, by adjusting an installation position of the door striker 20 so that the leg part 24A is inserted into a recessed part 42F provided in the engaging part 42E, the door striker 20 is accurately positioned to the door lock mechanism 16. - 特許庁

ドアセンサに触れたとき、車載ユニットと携帯機が双方向認証通信を行い、ドアロックを解錠するが、解錠の必要のないときにドアセンサに触れられたときにリクエスト信号を契機とする双方向認証通信が行われることによる電力の消費を回避する。例文帳に追加

To avoid the consumption of power by a two-way certification communication, taking a request signal as an opportunity when a person touches with a door sensor when an unlocking is not required although an in-car unit and a portable machine conduct the duplex certification communication when the person touches with the door sensor. - 特許庁

地震などの災害時の応急トイレ用に多量に保管可能であるとともに簡単に組みたてることができ、更にドア本体に一体のドアロック機構を有した段ボール製組立式ブースを提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a built-up type booth made of corrugated board, which can be stored in a large number for an emergency toilet in the case of a disaster such as an earthquake while being able to be assembled simply and which has a door lock mechanism unified with a door body. - 特許庁

車体側のストライカとの係合により閉扉方向に回動することを可能としてケーシングに支持されるラッチを備える車両用ドアロック装置において、ラッチがフルラッチ位置よりもさらに回動したときの衝撃を緩和する。例文帳に追加

To relax an impact at a time when a latch is rotated to a section more than a full-latch position in a door lock device for a vehicle with the latch supported by a casing, enabling rotation in the door closing direction by engagement with a striker on the vehicle body side. - 特許庁

しかも、車両12のドア14L、14R、16L、16Rに既設されたドアロック装置18を流用して危険状況の報知を行うので、構造を簡素化することができると共に、製造コストの増加を抑制することができる。例文帳に追加

Since the reporting of the state of the risk is performed using the door lock devices 18 already installed in the doors 14L, 14R, 16L, 16R of the vehicle 12, the structure of the alarm device can be simplified and the manufacturing cost can be suppressed. - 特許庁

そして、受信信号処理装置2は、受信信号共振部21,21’を用いて、デフォッガ1にて受信される種々の周波数の信号からドアロック操作信号のみを電圧信号に変換し、この電圧信号を受信信号処理部22にて処理する。例文帳に追加

Then the reception signal processor 2 converts only the door lock operation signal among the signals with various kinds of frequencies which are received by the defogger 1 into a voltage signal and a reception signal processing part 22 processes the voltage signal. - 特許庁

しかも、第2没入規制レバー50とデッドボルト26とは、共に案内シャフト35に挿通されて、ドアの厚さ方向で重ねた配置となるから、従来のものに比べて、ドアの上下方向で、ドアロックユニットの小型化を図ることができる。例文帳に追加

Since the second sinking regulation lever 50 and the dead bolt 26 are inserted in the guide shaft 35 together and arranged to be superposed in the thickness direction of a door, the door locking unit can be miniaturized in the vertical direction of the door as compared with the conventional. - 特許庁

1個のリンクレバー8で車両用ドアロック3の噛み合いを解除することで、アンラッチ用モータ6の回転出力またはインサイドハンドルレバー23の操作力の伝達効率を向上し、且つリンク部品の部品点数を削減する。例文帳に追加

To improve the transmission efficiency of the rotary output of a motor for unlatching or the operating force of an inside handle lever by releasing the engagement of a door lock for a car by one link lever, and to reduce the number of link parts. - 特許庁

蓄光材含有プラスチック組成物を用いたシートベルト用プレスボタン、パワーウインドウ駆動スイッチ、シガレットライター頭部、ドアハンドル用ベース部材、ドアロックノブ、パワーシート操作スイッチ、シフトノブ、オーディオ用スイッチ等の車両用プラスチック部品。例文帳に追加

The plastic components for the vehicle are provided, such as a press button for seat belt, a power window driving switch, a head part of cigarette lighter, a base member for door handle, a door lock knob, a power seat operation switch, a shift knob, and an audio switch, all of which are using a luminous material containing plastic composition. - 特許庁

側方からの軽衝突等を受けても、ドアアウタパネルに固設されているハンドルユニットとドアインナパネルに固設されているドアラッチユニットとの相対位置が大きくずれることがなく、ドアロック装置を正常に動作させることができるようにする。例文帳に追加

To make a door lock device operate normally without the occurrence of a large displacement in the relative locations of a handle unit fixed to a door outer panel and a door latch unit fixed to a door inner panel even at the reception of a light collision, etc., from the side. - 特許庁

電子キーシステムは、車両2から発信されたリクエスト信号Srqを電子キー1が受信すると、電子キー1がIDコード信号Sidを車両2に返信するスマート通信によるID照合が行われ、ID照合が成立すれば、車両2に設置されたドアロックやエンジンの操作が可能となる。例文帳に追加

In this electronic key system, ID checking through smart communication for making an electronic key 1 return an ID code signal Sid into a vehicle 2 is performed when the electronic key 1 receives a request signal Srq transmitted from the vehicle 2, and the operation of a door lock and an engine mounted on the vehicle 2 becomes possible if the ID checking is satisfied. - 特許庁

ここでは、オン操作されることによりドアロック制御部30にアンロック指令を出力するトランジスタ16と、集中操作スイッチ10のアンロックスイッチ15及び車両に設けられる各種スイッチ51〜53の出力信号に基づいてトランジスタ16をオンさせるスイッチ制御部17とを設ける。例文帳に追加

The door locking device further includes a transistor 16 operated on to output the unlocking command to the door locking control unit 30, and a switch control unit 17 switching on the transistor 16 based on output signals from an unlocking switch 15 of the central operation switch 10 and various switches 51-53 provided in the vehicle. - 特許庁

アクティブレバーをロック位置からアンロック位置へ移動可能な機械的な操作部材(インサイドドアハンドルまたはロックノブ)の操作フィーリングを損なうことがなく、かつ、パニック状態となった場合でも、アンロック状態への切り替えを円滑に行うことが可能なダブルロック式車両用ドアロック装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a double lock type door lock device for a vehicle, without impairing operational feeling of a mechanical operating member (an inside door handle or a lock knob) capable of moving an active lever from a locking position to an unlocking position, and smoothly achieving switching to an unlocking state even in the case of panic state. - 特許庁

車両用ドアロック装置Aoは、ラッチ機構A1と、インサイドドアハンドルのドア開操作時に作動するインサイドオープンレバー32と、これと連係作動可能なオープンリンク33と、これの位置を切り替えるロック機構A3と、これの作動を規制または許容するダブルロック機構A4を備えている。例文帳に追加

This door lock device Ao for a vehicle includes: a latch mechanism A1; an inside open lever 32 operated when the inside door handle is operated to open a door; an open link 33 operable linking with the lever; a locking mechanism A3 for switching the position thereof; and a double lock mechanism A4 for regulating or allowing the operation thereof. - 特許庁

車両用ドアロック装置は、オープンリンクをロック状態またはアンロック状態とするアクティブレバー31と、内側オープンレバー(21)に組み込まれアンセット状態で外側オープンレバーからオープンリンクへの押動力伝達を有効としセット状態で前記押動力伝達を無効とするチャイルドロック機構40を備える。例文帳に追加

The door locking device for vehicles comprises an active lever 31 that locks and unlocks an open link, and a child lock mechanism 40 that is incorporated in an internal opening lever (21), and the child lock mechanism validates transmission of pushing force from an external opening lever to the open link in an unset state, and invalidates the transmission of pushing force in a set state. - 特許庁

車両用ドアロック装置Aoは、ドアハンドルの操作に伴って駆動されるオープンレバー32と、オープンレバー32とラッチ機構のリフトレバー23との間に介装されるオープンリンク33と、オープンリンク33をアンロック位置またはロック位置に切り替えるためのロック操作ユニット41と、ロック操作ユニット41を駆動するためのロッキングレバー53を備えている。例文帳に追加

This door lock device Ao for the vehicle includes: an open lever 32 which is driven along with the operation of the door handle; an open link 33 which is interposed between the open lever 32 and a lift lever 23 of a latch mechanism; a lock operation unit 41 for switching the open link 33 between unlocking and locking positions; and a locking lever 53 for driving the lock operation unit 41. - 特許庁

車両用ドアロック装置100は、ハウジング90が、電気モータとウォームの外側を被覆する被覆部91aとアクティブレバーの外側軸支部91bとウォームホイールの外側軸支部91cとを有する外側ハウジング体91と、アクティブレバーの内側軸支部とウォームホイールの内側軸支部とを有する内側ハウジング体を備えている。例文帳に追加

In a door lock device 100 for a vehicle, a housing 90 comprises an outer housing body 91 including a covering part 91a for covering an outside of an electric motor and a worm, an active lever outer shaft supporting portion 91b, and a worm wheel outer shaft supporting portion 91c, and an inner housing body including inner shaft supporting portions of an active lever and a worm wheel. - 特許庁

車両用ドア10における盗難防止装置は、ドアアウタパネル15に取り付けられるフレーム16と、フレーム16に取り付けられるキーシリンダ11と、キーシリンダ11の操作に連動して動作するリンク部材12と、リンク部材12の動作に応じて車両用ドア10を施錠、解錠するドアロック装置13と、リンク部材12を保護するプロテクタ18とを備える。例文帳に追加

The antitheft device for a vehicle door 10 includes: a frame 16 mounted on a door outer panel 15; a key cylinder 11 to be mounted in the frame 16; a link member 12 which operates corresponding to the operation of the key cylinder 11; a door lock device 13 which locks and unlocks the vehicle door 10 in accordance with the operation of the link member 12; a protector 18 which protects the link member 12. - 特許庁

ドアロック機構、ウィンドウレギュレーター、シートレール、電動パワーステアリング等の自動車部品、各種装置における歯先部分、噛み合い部、ロック部、係止部等の動き部分を構成する摺動部に使用する際に起きる焼付き等を防止でき、長期耐久性があり、摺動特性を良好にする潤滑油およびグリースなどの潤滑剤組成物を提供する。例文帳に追加

To provide a lubricant composition such as a lubricant and grease which can prevent seizing or the like caused when used in automotive parts such as a door lock mechanism, a window regulator, a seat rail, and electric power steering and in a sliding part constituting a moving part such as a tip, an intermeshing part, a lock part, and an engaging part in various devices, has long-term durability, and improves sliding properties. - 特許庁

手動解除ノブ9とラチェット駆動レバー5とを直結することで、組付け作業性を向上し、バックアップ操作手段の部品点数を減少することで、バックアップ操作手段の製品価格の上昇を抑えることのでき且つ、盗難防止性を向上することのできる車両用ドアロック操作装置を提供する。例文帳に追加

To provide a door lock operating device for vehicle capable of increasing an assembly operation by directing connecting a manual releasing knob 9 to a ratchet drive lever 5, suppressing the product price of a backup operation means from rising by reducing the number of parts of the backup operation means, and increasing a burglarproofness. - 特許庁

ケーシングを覆って該ケーシングに装着される合成樹脂製のカバーと、該カバーに取付けられるとともにチャイルドロック機構が装着される金属製の支持板との間に、ドア開放操作に応じた回動を可能とした入力レバーが配置される車両用ドアロック装置において、組付作業を容易とする。例文帳に追加

In the door lock device for the vehicle in which an input lever capable of conducting rotation corresponding to door opening operation is arranged between a cover, which is installed, covering a casing and made of a synthetic resin, and a supporting plate, which is mounted on the cover while a child locking mechanism is secured and made of a metal. - 特許庁

ロック予約スイッチ32は、車両に設けられ、携帯キー40が予め定められたドアロックエリアSA内に存在する状態での入力操作によりロックスイッチ31が操作されるまではアンロック状態とし、ロックスイッチ31が操作された後はアンロック状態からロック状態へと移行させるロック予約状態を設定する。例文帳に追加

The lock reservation switch 32 is provided at the vehicle and sets a lock reservation state of maintaining an unlocked state until the lock switch 31 is operated by input operation in the state of the portable key 40 existing within a predetermined door lock area SA and shifting into a locked state from the unlocked state after the lock switch 31 is operated. - 特許庁

制御回路11は、ドアロック解除信号が検出されたとき、メモリ11dに障害物Oの検知位置情報が記憶されているか否かを判定し、障害物Oの検知位置情報が記憶されていると判定したとき、その障害物Oの検知位置情報に対応した位置のターンランプ12a〜12d(室外ランプ)を点灯制御する。例文帳に追加

The control circuit 11 determines whether or not the detected position information of the obstacle O is stored in the memory 11d when the door unlocking signal is detected, and performs lighting control of turn lamps 12a-12d (outdoor lamps) at positions corresponding to the detected position information of the obstacle O when it is determined that the detected position information of the obstacle O is stored. - 特許庁

本発明に係る車両用ドアハンドル組立体10は、バックドア30のドアロック機構を電動操作する電動スイッチユニット11a等から構成されるスイッチ体11を保持したベースブラケット12と、このベースブラケット12を外側から覆うドアハンドル本体13とで構成され、バックドア30のドアパネル31の外側に取り付けられるようになっている。例文帳に追加

This door handle assembly 10 for the vehicle is composed of a base bracket 12 for holding a switch body 11 composed of an electric switch unit 11a for electrically operating a door lock mechanism of a back door 30, and a door handle body 13 for covering this base bracket 12 from the outside, and is installed outside a door panel 31 of the back door 30. - 特許庁

主軸の回転の停止が確認できない場合に惰性回転の停止に要する見込みの時間におけるロックの解除を不能として、オペレータが主軸が回転している状態で加工領域に進入することを防止し、オペレータの安全性を高めた上で、更に作業性ないし効率に配慮した工作機械のドアロック制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a door lock control device for a machine tool, which disables unlocking during a period of time estimated to be required to stop inertial rotation when a spindle cannot be confirmed to have stopped rotating, prevents an operator from entering a machining region with the spindle rotating, thereby improving operator's safety, and further considers ease of work and efficiency. - 特許庁

本発明に係る車両用ドアハンドル組立体10は、バックドア30のドアロック機構を電動操作する電動スイッチユニット11a等から構成されるスイッチ体11を保持したベースブラケット12と、このベースブラケット12を外側から覆うドアハンドル本体13とで構成され、バックドア30のドアパネル31の外側に取り付けられるようになっている。例文帳に追加

This door handle assembly 10 for the vehicle is constituted of a base bracket 12 holding switch body 11 constituted of an electric switch unit 11a to electrically operate a door lock mechanism of a back door 30, etc., and a door handle main body 13 to cover this base bracket 12 from outside and is devised to be mounted on the outside of a door panel 31 of the back door 30. - 特許庁

ステアリングの操舵状態に関する情報(トルクセンサ24や舵角センサ25からの信号)を取り込む操舵情報取込手段(マイコン2)と、操舵情報取込手段により取り込んだステアリングの操舵状態に関する情報に基づいて、ドアをロックする制御を行うドアロック制御手段(マイコン2)とを装備する。例文帳に追加

This door lock controller is provided with a steering information taking-in means (a microcomputer 2) for taking in the information about a steering condition of steering (signals from a torque sensor 24 and a steering angle sensor 25) and a door lock controlling means (the microcomputer 2) for controlling door locking based on the information about the steering condition of steering taken in by the steering information taking-in means. - 特許庁

スマート制御部10によりIDコードの受理認証がされ、かつ、スマート制御部10及びモーションセンサ15によりユーザの意思が推認されることを条件として、ボデー制御部20がドアロック/アンロックモータ21を駆動し、ドア開閉モータ22あるいはトランク開閉モータ23を駆動する。例文帳に追加

Based on conditions that the smart control section 10 performs a verification acceptance of an ID code and the smart control section 10 as well as the motion sensor 15 presume user intention, the body control section 20 drives the door locking/unlocking motor 21 and the door opening/closing motor 22 or the trunk opening/closing motor 23. - 特許庁

ドアラッチユニット5を固設するドアラッチリンフォースメント8とハンドルユニットとがハンドルブラケット10により連結されているため、側方からの軽衝突等を受けても両ユニット間の相対位置が大きくずれることが無く、軽衝突後もドアロック装置4を正常に動作させることができる。例文帳に追加

As the door latch reinforcement 8 to fix the door latch unit 5 is connected to the handle unit by the handle bracket 10, the relative locations of both units are not largely displaced even at the reception of a light collision, etc., from the side and it is possible to make the door lock device 4 operate normally after the light collision. - 特許庁

ドアに取付けられるケーシングに、車体側のストライカを進入させる進入溝が設けられ、前記ストライカに当接して衝撃を緩和するためのストッパラバーが、前記進入溝の内端に弾発、嵌合される車両用ドアロック装置において、進入溝からのストッパラバーの浮上がりを防止する。例文帳に追加

To prevent the lifting of a stopper rubber from an advancing groove in a door lock device for a vehicle in which the advancing groove advancing a striker on the vehicle body side is formed to a easing installed to a door and the stopper rubber for relaxing an impact by abutting against the striker is fitted elastically to the inner end of the advancing groove. - 特許庁

災害情報を受信して近くに大きな災害が発生したことを検出することにより自動的に、或いは手動によって緊急避難モードの作動を開始した後、キーを挿入したままドアロックせずにドライバーが避難すると、その後エンジンの始動を検出した時には、車両の現在位置、及び移動軌跡を予め登録した携帯電話に送信する。例文帳に追加

In the state in which the driver takes refuge without locking the doors with the key inserted after operation in emergency refuge mode is started automatically or manually on detecting the large disaster occurring in the vicinity by receiving disaster information, the current position and movement track of the vehicle are transmitted to a previously registered mobile phone on detecting the engine being started thereafter. - 特許庁

電子キーは、車両からの通信を契機に車両との無線通信を開始するスマート通信と、自身からの通信を契機に車両との無線通信を開始するワイヤレス通信とのいずれかでID照合が可能であり、ID照合の成立を条件にドアロック及びエンジンの操作が可能となる。例文帳に追加

An electronic key is capable of ID collation by any of smart communication which starts radio communication with a vehicle in response to communication from the vehicle, or wireless communication which starts radio communication with the vehicle in response to communication by the key itself, and with the ID collation being successful, a door lock and an engine can be operated. - 特許庁

マイクロコンピュータなどで構成した制御手段42は、洗浄/排水ポンプ、ヒータ6等を制御して行程を逐次制御するとともに、運転を開始させる入力手段41からのスタート信号を受けてソレノイド34を動作させ、ドアロックスイッチ38によりドアのロック状態を検知した後、行程の逐次制御を開始するように構成する。例文帳に追加

A control means 42 comprising a microcomputer and the like performs sequential control of processes by controlling a washing/draining pump, a heater 6, and the like, operates the solenoid 34 in response to a start signal from an input means 42 starting operation, and starts the sequential control of the processes after the locked condition of the door has been detected by means of the door lock switch 38. - 特許庁

続いて、受信部15がインテリジェントキーからドアロックをオフする信号を受信し且つ、バッテリの電力の残量データを受信すると、充電に必要な時間を計算し、充電開始から計算された時間が経過すると、制御部11は切替部17を制御することにより、商用電源16からの電力をコンセント18に供給することを禁止する。例文帳に追加

Subsequently, when the receiving unit 15 receives a signal for locking off the door from the intelligent key, and the remaining capacity data of the battery, a time required for charging is calculated, and when a calculated time elapses from the start of charging, the control unit 11 controls the switch 17 to inhibit power supply from the commercial power supply 16 to the outlet 18. - 特許庁

本発明の自動車ドアロック制御用送信装置は、操作回数をローリングコードとして三つの記憶領域 , , に格納しておくEEPROM2と、これらのローリングコードを順にインクリメントしていく操作回数加算部と、暗号化されたローリングコードを含んだメッセージを生成するメッセージ生成部とを有する。例文帳に追加

A transmitter for controlling an automobile door lock has a EEPROM 2 storing the number of operations as rolling codes in the three storing regions (1), (2) and (3), an adding section which sequentially perform increment for these rolling codes, and a message creating section which creates a message containing coded rolling codes. - 特許庁

また、ダブルロックレバー9に一体成形された突起片42とセクタギヤ7に一体成形された突起部37とで、ニュートラル状態とダブルロック状態とを切り替えるクラッチ手段を構成することで、車両用ドアロック操作装置1のリンク部品のリンク数を大幅に削減できるようにした。例文帳に追加

The number of the links of the link part for the door-lock operating device for the car can be reduced largely by configuring a clutch means changing over a neutral state or a double, locking state by a projecting piece 42 integrally formed to a double locking lever 9 and a projecting section 37 integrally molded to a sector gear 7. - 特許庁

ドアパネル31によるドア開口部16の閉塞状態を保持するドアロック機構50のラッチ機構部51を、ドアパネル31の展開時にドア開口部内16に対向し、且つ、ドアパネル31の折り畳み時にフロントドアパネル部31Fに対向する位置でリヤドアパネル部31Rに固設する。例文帳に追加

A latch mechanism part 51 of a door lock mechanism 50 holding the closed state of the door opening 16 with a door panel 31 is fixed to a rear door panel part 31R in a position to face the inside of the door opening 16 when developing the door panel 31 and to face a front door panel part 31F when folding the door panel 31. - 特許庁

リモートコントローラ1により車両ドアロックを施錠する場合、車両に取り付けられたキーレスエントリー装置本体2はリモートコントローラ1からロック信号を受信すると、車両ドアを施錠すると共に、車両搭載機器の設定状態データをリモートコントローラ1へ送信し、リモートコントローラ1は車両状態データを記憶する。例文帳に追加

When a vehicle door lock is locked by means of a remote controller 1, a keyless entry device body 2 mounted in the vehicle locks the vehicle door on receiving a lock signal from the remote controller 1 and transmits data about the set condition of on-board equipment to the remote controller 1, which in turn stores vehicle condition data. - 特許庁

車を運転している時に近くに大規模災害が発生し、緊急避難を行う時に、車のキーを差したまま、またドアロックをせずに避難する際、その後救急隊員等がその車を他の場所に移動した時にその位置等の情報等をドライバーに知らせることができるようにした「緊急避難モード付ナビゲーションシステム」とする。例文帳に追加

To provide a "navigation system with emergency evacuation mode" that informs a driver of information on the position of a vehicle etc., when a rescue worker etc., moves the vehicle to another place after the driver takes refuge in emergency without locking the doors with a vehicle key inserted in case of occurrence of a nearby large-scale disaster during driving of the vehicle. - 特許庁

例文

IDカード格納式携帯機13に設けられた通常の携帯側アンテナ部17によって、車載機10との間で、交信することにより、IDカード格納式携帯機13から発信されたID情報の内容を照合して、登録済みのID情報と一致した場合に、ドアロックの施開錠やエンジン始動を許可するインテリジェントキーシステムである。例文帳に追加

This intelligent key system permits unlocking of a door lock and starting of an engine, when being coincident with registered ID information, by collating the content of the ID information transmitted from an ID card storage type portable machine 13, by communicating with an on-vehicle machine 10 by an ordinary portable side antenna part 17 arranged in the ID card storage type portable machine 13. - 特許庁

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