1016万例文収録!

「ドアロック」に関連した英語例文の一覧と使い方(24ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > ドアロックの意味・解説 > ドアロックに関連した英語例文

セーフサーチ:オフ

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

ドアロックを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 1183



例文

ラッチ11および切換部材12を含んで構成されるドアロック主ユニット7と分離した施・解錠機構8が、ドア5内に収納されるパネル16の車室側に設けられ、該施・解錠機構8および切換部材12がパネル16の車室側に配置される伝動部材9を介して連結される。例文帳に追加

A locking-unlocking mechanism 8 separated from a door lock main unit 7 constituted, containing a latch 11 and a changeover member 12 is installed on the cabin side of a panel 16 housed in a door 5, and the locking- unlocking mechanism 8 and the changeover member 12 are connected through a transmission member 9 arranged on the cabin side of the panel 16. - 特許庁

ドアロック装置の錠前ユニット3は、回動してケース10から進出し、ボルト受け71に係合してドア70の閉鎖状態を保つデッドボルト12と、このデッドボルト12にピニオン16を介して回転を与えるラック15と、円筒カムによりラック15をスライドさせるモータ25とを備える。例文帳に追加

A lock unit 3 of this door lock device is provided with a dead bolt 12 turning and advancing from a case 10, being engaged with a bolt receiver 71, and retaining the closed state of a door 70, a rack 15 applying the rotation to the dead bolt 12 via a pinion 16, and a motor 25 sliding the rack 15 by a cylindrical cam. - 特許庁

自動車用ドアロック装置は、自動車のボディーに設けた掛止手段と係脱可能に掛止するドアに設けた被掛止手段を備えたサブベースユニット40が、被掛止手段を作動させる作動機構を備えたハウジングユニット10に一体化された状態にて、ドアに組付けられるようにしたものである。例文帳に追加

The automotive door locking device is composed such that a sub-base unit 40 provided with the engagement receiving means arranged in the door to be engaged and disengaged with and from the engaging means arranged on the automotive body is incorporated in a housing unit 10 having the activation mechanism for activating the engagement receiving means, and then installed in a door. - 特許庁

電源オフ時またはその他の機械的欠陥によって使用不能状態になった場合、マグネットを内蔵した金属カードを挿入して外部からドアを容易に開けることができるだけでなく、駆動モーターや電子的な構成部品の故障の際アウトユニットのハンドルグリップを上側に回転させればデッドボルトがロックされ施錠機能を行えるようにしたドアロック装置を提供する。例文帳に追加

To provide a door lock device capable of not only easily opening a door from an external part by inserting a metallic card incorporated with a magnet when becoming an unusable state by power source OFF or its other mechanical defect but also performing the locking function by locking a dead bolt by rotating a handle grip of an outer unit to the upper side in failure of a driving motor and an electronic component. - 特許庁

例文

内蔵電池18の電力が消耗して枯渇してしまい、第1のトランスポンダ部13からIDコードが送信されなくなっても、第2がトランスポンダ部14からIDコードが送信されるので、携帯機8からIDコードを送信させることができ、ドアロックコントローラ10などの車両用負荷を適格に制御することができる。例文帳に追加

Even when the internal battery 18 is consumed and used up and the 1st transponder part 13 does not send the ID code any more, the 2nd transponder part 14 sends the ID code, so the IC code can be sent from the portable device 8 to properly control the load for a vehicle such as a door lock controller 10. - 特許庁


例文

ハンドルによって駆動されるオープンレバー207と、オープンレバー207上で直線移動するように設けられたスライダ223と、解錠/施錠手段によって駆動され、スライダ223をドアロック装置のラチェット123に当接する位置/離反する位置へ移動させるロッキングレバー(移動手段)235とで構成する。例文帳に追加

A cancel mechanism of a door lock device is constituted of an open lever 207 driven by a handle, a slider 223 provided so as to linearly move on the open lever 207 and a locking lever (moving device) 235 driven by an unlocking/locking device and making the slider 223 move to a position coming into contact with a ratchet 123 of the door lock device and a position separated therefrom. - 特許庁

前述の相対距離が所定時間継続して測定された場合、ECU8はドアロックモータ5に駆動電流を供給してドアをアンロックするとともに、ドア開閉モータ7に駆動電流を供給し、距離測定器2が測定した測定距離が所定距離と一致するよう、ドアを開閉駆動させる。例文帳に追加

When the relative distance is continuously measured for a predetermined time, the ECU 8 supplies the drive current to a door lock motor 5 to unlock the door, and supplies the drive current to a door opening/closing motor 7 to open/close the door so that the measured distance by the distance measurement instrument 2 is matched with the predetermined value. - 特許庁

用紙搬送経路中のジャムが発生した個所によりドアロック機構を動作させるか否かを判別する手段を有し、プリント用紙へのプリントデータ転写が行なわれた後の用紙搬送路においてジャムが発生した場合は、ロック機構を動作させ、プリントデータ転写前の用紙搬送路にてジャムが発生した場合には、ロック機構を解除することを特徴とする。例文帳に追加

When the jamming is brought about in the paper transfer path before the printing data is transferred, the lock mechanism is released. - 特許庁

ケーシングを覆って該ケーシングに装着される合成樹脂製のカバーと、該カバーに取付けられる金属製の支持板との間に、ドア開放操作に応じた回動を可能とする入力レバーが配置される車両用ドアロック装置において、組付作業能率を向上した上で入力レバーを充分な支持剛性で支持する。例文帳に追加

To not only improve assembling operating efficiency but also support an input lever with sufficient supporting rigidity in a door lock device for a vehicle in which the input lever capable of conducting rotation corresponding to door opening operation is arranged between a cover installed to a casing, covering the casing and made of a synthetic resin and a supporting plate mounted on the cover and made of a metal. - 特許庁

例文

室外側ドアロックノブ1のローズプレート3に形成された複数対のネジ筒取付穴32にそれぞれ合致する複数対の穴を形成した型紙を用意し、型紙をドア8の一対のガイド穴82にあてがい、ドア8の一対のガイド穴82の間隔に合致する一対の穴を選択する。例文帳に追加

A pattern forming a plurality of pairs of holes respectively corresponding to a plurality of pairs of screw cylinder mounting holes 32 formed in the rose plate 3 of the door lock knob 1 on the outdoor side is prepared, the pattern is applied to a pair of guide holes 82 of a door 8, and a pair of holes coinciding with an interval of a pair of guide holes 82 of the door 8 are selected. - 特許庁

例文

ドアロック装置の錠前ユニット10は、ドア枠2に固定される筐体11と、垂直面内で回動して筐体11から出没し、ドア3に設けられたボルト受け3aに係合してドア3の閉扉状態を保ち、ボルト受け3aから抜け出したときはドア3の開扉を可能とするデッドボルト12を備える。例文帳に追加

The lock unit 10 of the door lock device is provided with a case 11 fixed to the door frame 2, and the dead bolt 12 turned within a vertical plane to project and recede from the case 11 and engaged with a bolt receiver 3a provided at a door 3, to keep a closed door state while allowing the door 3 to be opened when slipping out of the bolt receiver 3a. - 特許庁

一端がドアラッチ手段に連結されたケーブル71と、前記ケーブルの他端に連結されてドアロック手段のロータ22の回動を前記ケーブルの直線動に変換する作動力変換手段と、前記ケーブルを摺動可能に囲繞して外部から遮断するチューブ72とから構成する。例文帳に追加

This locking device for car door comprises a cable 71 having one end connected to the door latch means, an operating force converting means connected to the other end of the cable and converting the rotation of the rotor 22 of the door lock means into the linear motion of the cable, and a tube 72 slidably covering the cable to cut out the cable from the outside. - 特許庁

ドアとドア枠の隙間に挿入可能な太さの一本の線材を折り曲げ、操作部11と、操作部11に対して折り曲げられた、ドアの厚さより長い直線部分である枢軸部12と、枢軸部12に対して折り曲げられた接続部13と、接続部13の先端に設けられた、表面に滑り止め処理を施した作業部14とを備えるドアロック開錠器具を使用する。例文帳に追加

The working part 14 is placed vertically and put into the clearance between the door and the door frame, and upon reaching the interior of the door, the operating part 11 is operated to rotate the working part 14 around the pivot part 12. - 特許庁

キーレスリモコン制御部34は、リモコン送信機1からID情報を伴う解錠信号または施錠信号を受信したとき、受信信号から抽出したID情報と利用許可ID記憶部35に記憶された利用予約者のIDとを比較し、一致したときに解錠または施錠動作をドアロックアクチュエータ37に指示する。例文帳に追加

The keyless remote control part 34 compares the ID information extracted from a receiving signal with the ID of the user stored in the use permission ID storing part 35 in receiving an unlocking signal or a locking signal in accompany with the ID information from the remote transmitter 1, and instructs the unlocking or locking operation to a door lock actuator 37 in agreement as a result of the comparison. - 特許庁

車両2側の制御システム3は、受信した端末ID情報が予め登録された照合用ID情報と一致した場合のみ、少なくとも車両用ドアロック機構をアンロックする処理、自車両の車両用設備のセッティング状態を受信した個人情報に対応して記憶されているセッティング状態に変更する処理を実行する。例文帳に追加

A control system 3 at the vehicle 2 executes a procedure to unlock at least a vehicle door lock mechanism only in a case where the received terminal ID information coincides with collation ID information that is preliminarily registered, and a procedure to change the setting state of the vehicle facility of the own vehicle into setting states recorded as corresponding to the received personal information. - 特許庁

一方、乗車時に、運転者がロックリモートコントローラによりドアロック操作を行ってキーレスドアアンロック信号が送信された時には、ステップS1→ステップS2→ステップS3→ステップS6→ステップS7→ステップS8の流れとなって、カーテンタイマ開作動が成され、カーテンが自動的に開かれる。例文帳に追加

Whereas, when the driver carries out door lock operation by the lock remote controller and the keyless door unlock signal is transmitted at getting on, flow of step S1->step S2->step S3->step S6->step S7->step S8 is formed to form curtain timer open operation and the curtain is automatically opened. - 特許庁

事故や故障等の発生によりアンラッチ用アクチュエータが解除作動しなくなった場合にドアロックのラチェット3を解除操作させるためのバックアップ操作手段を、ラチェット駆動レバー5の回転中心部41に、アンラッチ用アクチュエータの出力軸7を介して直結される手動解除ノブ9により構成した。例文帳に追加

A backup operation means for releasing the ratchet 3 of a door lock when an actuator for unlatch does not function to unlock by an accident or a trouble comprises a manual releasing knob 9 directly connected to the rotating center part 41 of a ratchet drive lever 5 through the output shaft 7 of the actuator for unlatch. - 特許庁

車両側のコントローラは、車両のドアの周囲部に磁気通信信号を出力し、使用者により携帯所持されるカード形の携帯送信機2が、その受信可能範囲に侵入してIDコードを含む制御信号を出力すると、そのIDコードを照合してドアロックを解除すると共にステアリングロックを解除する。例文帳に追加

A vehicle side controller outputs a magnetic communication signal to the peripehral part of a vehicle door, and when a card type portable transmitter 2 carried by a user enters a receivable range and outputs a control signal including an ID code, the vehicle side controller collates the ID code and releases door lock and steering lock. - 特許庁

パッドと、ドアロックアセンブリと、ハンドルと、ヒンジ部及びレバ−が一体に形成されてドアの外側パネルの装着部に装着されるハンドルアセンブリと、外側パネルの後方面に装着されてそのハンドルアセンブリが装着されるベ−スを備えているノンハウジンググリップタイプドアハンドル及びその組み立て工程を特徴とする。例文帳に追加

The non-housing grip type door handle and its built-up process include a handle assembly installed to an installation section of an outside panel of a door by integrally forming pad, door lock assembly, handle, hinge section and lever and the base installed on the backward surface of the outside panel and installing the handle assembly thereon. - 特許庁

このようなドアハンドル10に対し、静電容量の変化に基づいてドアロック指令が発せられた旨を検知する静電容量センサのロック検知用電極31をその第2のハンドルケース12の上下壁の内側面に設けるとともに(上下は車両上下方向を示す)、その周囲を防水性を有する弾性体50によって囲繞する。例文帳に追加

A lock detecting electrode 31 of an electrostatic capacity sensor for detecting that door lock instructions are issued, on the basis of a change in electrostatic capacity, is provided on the inside surface of the vertical wall of the second handle case 12 for the door handle 10 (this vertical direction indicates the vertical direction of the vehicle), and its periphery is enclosed with a waterproof elastic body 50. - 特許庁

車両情報提示システムにおいて、車両情報通信装置10は、少なくとも車両ドアのロック状態を示すドアロック状態情報を含む車両の状態を示す各種車両情報を収集し、ブルートゥースに準拠した無線通信回線を介して移動体端末50に転送する。例文帳に追加

In a car-information presentation system, a car-information communication device 10 collects a variety of car information indicating the state of the car including at least door-locking state information displaying at the locked state of the car door, and transmits the car information to a mobile terminal 50 through a radio communication circuit conforming to Bluetooth (R). - 特許庁

枠材7に重ね合わせるようにして固定した支持部材81と、この支持部材81の両端部から吊元側に向かってそれぞれ一体に延ばしてなる一対の補強部材82とを具備する取付構造体8を設け、この取付構造体8を構成する前記支持部材81にドアロック装置4を取り付けるようにした。例文帳に追加

The mounting structure 8 with a supporting member 81 fixed so as to be superposed to the frame material 7 and a pair of reinforcing members 82 integrally extended towards the shaft side from both end sections of the supporting member 81 respectively is secured, and the door lock device 4 is set up to the supporting member 81 constituting the mounting structure 8. - 特許庁

ドアのドアロック機構のストライカを補強するレインフォースを、キャブのアウトサイドパネルの内側にスポット溶接したキャブオーバ型トラックに於て、上記レインフォースをアウトサイドパネルに沿ってキャブの側部まで延設し、前面衝突時に、当該レインフォースによってドアをキャブの側部外方へ案内させることを特徴とする。例文帳に追加

In this cab-over type truck wherein a reinforcement for reinforcing a striker of a door lock mechanism in a door is spot-welded to an inside of an outside panel of a cab, the reinforcement is extended along the outside panel upto a side part of the cab to guide the door toward an outside of the side part of tire cab by the reinforcement when front-clashed. - 特許庁

そして、イグニッションスイッチ30がON位置からOFF位置に切り替えられ、パーキングブレーキが制動状態とされた状態のときにイグニッションキー13がイグニッションスイッチ30から抜き取られると、イグニッションスイッチ側送受信部46とキー側送受信部47との交信が途絶えてドアロックは解錠状態に切り替えられる。例文帳に追加

When the ignition key 13 is pulled out of an ignition switch 30 in a state in which the ignition switch 30 changes over from an on-position to an off-position and in which a parking brake is put on, communication between the transmission/reception parts 46 and 47 is cut off so that a door lock can be switched to a released state. - 特許庁

自己発電式の発信装置10と、この発信装置1からの信号を受信する受信装置20と、から構成された車両用不正アクセス防止装置Aを、車両用ドアDのドアパネル間に配設されたドアロック機構の作動ロッド1に固着されてなるマグネット2に吸着自在に取り付けた。例文帳に追加

This access preventing device A for vehicle comprising a self-generating transmitting device 10 and a receiving device 20 for receiving a signal from this transmitting device 1 is installed on a magnet 2 fixed capable of attraction to an operating rod 1 of a door lock mechanism arranged between door panels of a door D for vehicle. - 特許庁

規制部材を介してダブルロックレバーの変位をロッキングレバーで止めてダブルロックレバーをダブルロックのセット若しくはアンセット状態の位置へと変位させても、これらロッキングレバー及びダブルロックレバーの意図しない揺動を抑制することができる車両用ドアロック装置を提供する。例文帳に追加

To provide a door lock device for a vehicle which restrains unintended swinging movement of a locking lever and a double locking lever by stopping the displacement of the double locking lever with the locking lever by a restraining member, even when the double locking lever is displaced to a position of a set state or an unset state. - 特許庁

車両のドアのロック又はアンロックを制御することが可能なドアロック制御装置において、ドア20がロック状態か否かを判定し、かつIDキー30が車両の車室内に存在するか否かを判定し、車両部材21、22が車両のユーザーであると認証するための操作がされたか否かを判定する。例文帳に追加

In the door lock controller capable of controlling locking or unlocking of a door of a vehicle, whether or not doors 20 are in a locked state is determined, whether or not an ID key 30 is present inside a compartment of the vehicle is determined, and whether or not vehicle members 21 and 22 are operated to authenticate a user of the vehicle is determined. - 特許庁

フロントドアを開閉機構により平行状態を維持したまま開閉させる車両用ドア開閉構造において、車体の開口部の車両前後方向の両端部にそれぞれストライカを固定し、フロントドアの車両前後方向の両端部にそれぞれ対応するストライカに係合するラッチを備えたドアロック機構を設ける。例文帳に追加

The vehicle door opening/closing structure opens/closes a front door while maintaining a parallel state by an opening/closing mechanism, wherein strikers are fixed to both ends in the vehicle longitudinal direction of an opening of a vehicle body, and door lock mechanisms having latches engaged with the corresponding strikers are provided at both ends in the vehicle longitudinal direction of the front door. - 特許庁

携帯機1が送出する無線信号の電界強度に応じて車載機2がドアロック機構3のロック・アンロック動作を制御するシステムにおいて、設定スイッチ30により所定時間が設定されたとき、車載機2は、受信信号の電界強度に関わらずに当該所定時間経過後にロック動作を指示する。例文帳に追加

In this system for controlling the lock and unlock operation of a door lock mechanism 3 by an on-vehicle machine 2 according to the field strength of a radio signal transmitted from a portable machine 1, when designated time is set by a setting switch 30, the on-vehicle machine 2 instructs lock operation after the lapse of designated time regardless of field strength of a received signal. - 特許庁

電子キー装置10は、運転者に携帯され、当該運転者を識別する第1ID情報が出力される携帯装置20と、車両1に取り付けられ予め第2ID情報が登録されており、運転者が車両1を乗降するときに運転席ドア5が閉められると第1ID情報と第2ID情報とのID照合を開始し、該照合結果を運転席ドア5が閉められてから所定時間T保持するID照合装置30とを具備し、該照合結果に基づいてステアリングロック装置3bとドアロック装置9との作動開始の規制を解除する。例文帳に追加

The electronic key device releases the regulation of the operation start of a steering lock device 3b and a door lock device 9 on the basis of the collating result. - 特許庁

車両がドアロックされた状態を検出する手段と、施錠のためのキーを用いたか否かを判別する手段と、前記施錠キーが使用されていないときに車両内の変化を検出する複数のセンサを備え、少なくとも一つのセンサは重量センサであり、シートにかかる重量を検出すると共に、前記複数のセンサの何れかが車両内の変化を検出したときに、車両に搭載された撮像/録音装置を起動させて撮像/録音することを特徴する車両用盗難監視装置。例文帳に追加

At least one of the sensors is the weight sensor which characteristically detects the weight applied on the seat and picks up images and records by activating an image pick-up and recording device loaded on the vehicle when any one of a plurality of the sensors detects the change in the inside of the vehicle. - 特許庁

ドアに固定されるベースプレートと、インサイドハンドルおよびアウトサイドハンドルの操作に応じて作動するレバーを少なくとも含んでベースプレートに回動可能に支承される複数のレバーと、それらのレバーのうち特定のレバーの作動を検出するスイッチとを備え、ドアを所定状態でロック可能なラッチ機構を少なくともインサイドハンドルおよびアウトサイドハンドルの操作に応じてロック解除側に作動せしめるドアロック用遠隔制御装置において、スイッチの配置上の自由度ならびにコードの配線上の自由度を高める。例文帳に追加

To increase a degree of freedom in arrangement of a switch and a degree of freedom in wiring of a cord. - 特許庁

例文

セキュリティ装置5は、パーキングブレーキが動作され且つトランスミッションがパーキングポジションへシフトされるというアンド条件が成立したことを車両情報取得装置2を通じて検知した場合に、自動車電話機4及び運転者が保持する携帯電話機6の双方が自動車/携帯電話基地局8と通信可能な状態にあることを条件に、キーロック装置3を通じてドアロック機構をロックする。例文帳に追加

When a security device 5 detects that the AND condition which parking brake is operated and a transmission is shifted to a parking position is satisfied through a vehicle information acquisition device 2, it locks the door lock mechanism through a key lock device 3 based on the condition that both of an automobile telephone 4 and a cellular phone 6 held by a driver can communicate with an automobile/cellular phone base station 8. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS