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「バッテリ端子」に関連した英語例文の一覧と使い方(18ページ目) - Weblio英語例文検索


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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > バッテリ端子に関連した英語例文

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バッテリ端子の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 947



例文

電源電圧切り替え回路12は、シリアル通信バス40が基準線41をバッテリBaの+B端子とショートさせる故障を生じたとき、DC−DCコンバータ11bの直流電圧を電源信号線43に供給する。例文帳に追加

A source voltage switching circuit 12 supplies DC voltage of a DC-DC converter 11b to a source signal conductor 43 when the serial communication bus 40 causes the failure short-circuiting a reference line 41 with + B terminal of a battery Ba. - 特許庁

バッテリ10が回生エネルギを回収できない過充電状態であると、平滑コンデンサ20の端子電圧から電圧レベル判定器176が判定した場合、回生/還流モード選択器120は、エネルギを消費する還流モードに切り替える。例文帳に追加

When a voltage level determining device 176 determines, from the terminal voltage of a smoothing capacitor 20, that the battery 10 is under an overcharging condition which cannot recover the regenerative energy, a regenerative/reflux mode selector 120 performs shifting to a reflux mode which consumes the energy. - 特許庁

バッテリー装置はケーシングと、電極板アセンブリと、少なくとも一つの導電プライマーと、少なくとも一つの密封カバーと、少なくとも一つの金属ワッシャーと、少なくとも一つの絶縁ワッシャーと、少なくとも一つの中空導電端子と、少なくとも一つのボルトとを含む。例文帳に追加

The battery device includes a casing, an electrode plate assembly, at least one conductive primer, at least one sealing cover, at least one metal washer, at least one insulation washer, at least one hollow conductive terminal, and at least one bolt. - 特許庁

電流検出装置100は、バッテリ端子を通してハーネス300に流れる電流を検出するものであって、回路基盤120を収納する凹部を有するケース130と、ケース130の凹部の開口を塞ぐ蓋150とを備える。例文帳に追加

The current detector 100 detecting a current flowing to a harness 300 through a battery terminal includes the case 130 having a recess for storing the circuit board 120; and the lid 150 covering the opening of the recess of the case 130. - 特許庁

例文

マスタバッテリの負極端子とシステムメインリレーとの間の接続点に印加する電圧と作用した電圧との接続点電圧差を用いて電気系のいずれかの箇所に生じた絶縁抵抗の低下を検出して絶縁抵抗低下検出フラグF1に値1を設定する。例文帳に追加

A drop in insulation resistance, which has occurred in one of power systems, is detected by using a voltage difference in a junction between a voltage, applied to a junction between the negative electrode terminal of a master battery and a system main relay, and an acted voltage, and a value 1 is set to an insulation resistance drop detection flag F1. - 特許庁


例文

OCVからの電圧変化を予測する計算方式として、等価回路計算方式10と濃度分極計算方式20の2種類を有しており、バッテリーの端子間電圧30は、いずれかの計算方式で計算された電圧変化をOCV40に加算することで算出される。例文帳に追加

In this method having two kinds, namely, an equivalent circuit calculation system 10 and a concentration polarization calculation system 20, as a calculation system for predicting a voltage change from OCV, the inter-terminal voltage 30 of the battery is calculated by adding a voltage change calculated by some calculation system to the OCV 40. - 特許庁

制御装置30は、リレーSMRB,SMRGのうち一方のリレーを接続した状態で、高圧バッテリB1の電圧とコンデンサC1の端子間電圧との電位差を求め、電位差が所定値より小さい場合にリレーSMRB,SMRGのうち他方のリレーの接続を指示する。例文帳に追加

This controller 30 seeks the potential difference between the voltage of the high-tension battery B1 and a voltage across the terminals of the capacitor C1 in a state with either of relays SMRB, SMRG connected; and when the potential difference is smaller than a prescribed value, the controller instructs connection of the other relay of the two relays SMRB, SMRG. - 特許庁

外部電圧検出端子あるいは電圧検出線に接触不良が生じた場合であっても車両用発電機の出力電圧の上昇を制限することができ、バッテリ等の電気負荷への過大な電圧の印加を防止することができる車両用発電制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a power generation control device for a vehicle limiting a rise in the output voltage of a generator for the vehicle, even when there is an inferior contact in an external voltage detection terminal or a voltage detection line, and preventing the application of an excessive voltage to an electrical load of a battery or the like. - 特許庁

バッテリ5の負極端子6から引き出されたアース線2が自動車のボディに短絡していない自動車の配線構造において、アース線2がエンジン筐体8を電気的に経由して前記エンジン筐体8の両側に引き回されている。例文帳に追加

An earth cable 2 is laid in both sides of an engine casing 8, passing electrically through the casing 8, in the wiring structure for the automobile in which the earth cable 2 led out from a negative electrode terminal 6 of a battery 5 is not short-circuited to a body of the automobile. - 特許庁

例文

補助箱部18は、車体に設けられているバッテリを含む車体側機器用のケーブルを制御装置7と接続するための第2端子部14を内部に備えており、箱本体部8の後壁部8eの外面34に設けられている例文帳に追加

The auxiliary casing 18 includes a second terminal 14 for connecting a cable for a vehicle body side equipment including a battery provided in the vehicle body to the control device 7, and the auxiliary casing 18 is provided on the outer surface 34 of a rear wall 8e of the casing body 8. - 特許庁

例文

バッテリ搭載型車両用電源装置の降圧型DC−DCコンバータの出力電圧を、空調ファン駆動モータ回路22とヘッドランプ駆動回路23との両方がオンの場合にヘッドランプ駆動回路23の端子電圧に応じて前記出力電圧を優先制御する。例文帳に追加

The output voltage of a step-down DC-DC converter of the power supply unit for two-battery equipped vehicle is preferably controlled, according to the terminal voltage of a head lamp driving circuit 23, when both an air-conditioning fan drive motor 22 and the head lamp drive circuit 23 are turned on. - 特許庁

電源検出回路22が、端子6、8が充電用電源とが接続されたことを検出すると、第1充放電制御回路25はトランジスタQ1をオンにし、第2充放電制御回路26がトランジスタQ2、Q3をオンにし、バッテリ10の充電を開始させる。例文帳に追加

When a power detecting circuit 22 detects that the terminals 6 and 8 and the power source for charging are connected with each other, the first charging/discharging control circuit 25 turns on a transistor Q1, and the second charging/discharging control circuit 26 turns on transistors Q2 and Q3 so as to start charging of a battery 10. - 特許庁

また、データスクロールダイヤル5の操作により、モジュール2の表示をスクロールしてデータを選択することができ、モジュール2の電源が消耗したときも電源ケーブル4及び給電端子3を通して携帯端末本体1のバッテリー11から給電することができる。例文帳に追加

Furthermore, the user can select data by scrolling the display of the module 2 through the operation of a data scroll dial 5 and a battery 11 of the mobile terminal body 1 can supply power to the module 2 through a power cable 4 and a feed terminal 3 even when the power of the module 2 is lost. - 特許庁

バッテリー1の正極側を、イグニッションスイッチ2、制御装置3の電源供給端子3a、ドレイン、ソース間に寄生ダイオードを有したN型パワーMOS−FETQ4,Q5および正極線4を介して制御部に接続する。例文帳に追加

The positive electrode side of a battery 1 is connected to a control unit through an N-type power MOS-FETs Q4, Q5, having a parasitic diode between ignition switch 2, a power supply terminal 3a of a control device 3; a drain and a source and through a positive electrode line 4. - 特許庁

その結果、蓄電用のバッテリまたはコンデンサ2の電位をモータ7の1端子の電圧としてそのまま利用することが可能となるため、1相分の半導体スイッチ素子2個を省略して、4個の半導体スイッチ素子8〜11で三相モータ7を駆動することができる。例文帳に追加

As a result, since the potential of the storage battery or the capacitor 2 can be utilized as it is as the voltage of one terminal of a motor 7, two pieces of semiconductor switch elements that correspond to one phase can be dispensed with, thus enabling the three-phase motor 7 to be driven by four pieces of the semiconductor switch elements 8 to 11. - 特許庁

SRモータ1の駆動装置において、コントローラ30は、目標トルク、モータ1の回転数およびバッテリ5の端子間電圧Vbに応じて予め定められた強制チョッピング時間を示す信号Tcをマップメモリ34から読出し、その信号Tcに従って強制チョッピングを行なう。例文帳に追加

In the driving unit of a SR motor 1, a controller 30 reads out a signal Tc that indicates a predetermined forcible chopping time in accordance with the number of revolutions of the motor 1 and an inter-terminal voltage Vb of a battery 5 and conducts a forcible chopping according to the signal Tc. - 特許庁

このとき、端子電圧V_Cが補機バッテリ50の開放電圧に基づいて決定される第2閾値以下であれば、制御部82は、DC/DCコンバータ40の駆動を許可する制御信号DCactをDC/DCコンバータ40に対して出力する。例文帳に追加

When the voltage V_C is equal to or below a second threshold value determined based on the open voltage of an accessory battery 50, the control section 82 outputs a control signal DCact for permitting the driving of the DC-DC converter 40 to the DC-DC converter 40. - 特許庁

バッテリパック9のMCU93が放電制御信号における電圧の論理レベルをHighに設定(放電許可)すると、トランジスタQ4がONし、信号端子11C,12Cにおける電圧の論理レベルがLowに設定される。例文帳に追加

When MCU 93 of the battery pack 9 sets the logic level of the voltage in the discharge control signal to High (discharge permission), a transistor Q4 is turned ON and the logic level of the voltage in the signal terminals 11C, 12C is set to Low. - 特許庁

つまり、バッテリ6は満充電状態であるため、再起動(停電回復リブート)後に停電が再発したとしても、インバータ回路4は所定の交流出力電圧Voの交流電力を、所定の時間、出力端子Bを介して負荷機器へ供給することが可能となる。例文帳に追加

Specifically, since the battery 6 is in a fully charged condition an inverter circuit 4 is capable of providing AC power of predetermined AC output voltage Vo to a load apparatus for a predetermined period through an output terminal B, even though the power failure recurs after the restart (power failure recovery reboot). - 特許庁

バッテリ200に充電器が極性を逆に接続されることが充電器逆接続検出回路によって検出される時の検出端子VMの電圧が、電源電圧VDDよりも高い電圧でなくて電源電圧VDDよりも低い所定電圧である。例文帳に追加

A voltage of a detection terminal VM when a charger reverse-connection detection circuit detects that a polarity of the charger is reversely-connected to the battery 200 is not higher than a power supply voltage VDD i.e., it is a predetermined voltage lower than the power supply voltage VDD. - 特許庁

アンテナ12はプラス接点18に導電線20を介して電気的に接続されており、アンテナ装置10がシガーライターソケットに差し込まれたとき、プラス接点18はソケットのプラス端子と接続し、これによりバッテリにつながる電源ケーブルに電気的に接続する。例文帳に追加

The antenna 12 is connected electrically to a plus contact 18 via a conductive wire 20, the plus contact 18 is connected to a plus terminal of the socket when the antenna unit 10 is inserted into the cigar lighter socket, and thereby connected electrically to an electric power source cable leading to a battery. - 特許庁

負荷に、ピーク値まで単調増加した後、ピーク値から定常値まで単調減少する突入電流が流れている期間、バッテリの放電電流とこの放電電流に対応する端子電圧とを電流・電圧測定手段23a−1が周期的に測定する。例文帳に追加

The discharge current of the battery and the terminal voltage corresponding to the discharge current are measured periodically by a current/voltage measuring means 23a-1 during a period when a rush current simply increasing up to the peak value and then simply decreasing from the peak value to a steady value flows in a load. - 特許庁

バッテリ端子に着脱可能に接続されるか、又は固定接続されるピン接触要素(22)と、金属インサート(25)の一部であるソケット接触要素(26)とを有するプラグコネクタ装置(10)が、操作のし易さ及び敏速さのために提供される。例文帳に追加

A plug connector device (10), which comprises a pin contact element (22) to be either connected with the battery terminal detachably or fixed and a socket contact element (26) being a part of the metal insert (25), is provided for easiness of handling and quick operation. - 特許庁

バッテリレス車両に設けられる外部接続端子に外部端末を接続してECUと外部端末との間で通信をする際、電源ラインに接続されている燃料ポンプを電源ラインから取り外す操作を確実に行わせるようにする。例文帳に追加

To surely conduct an operation for removing a fuel pump connected to an electric power source line, from the electric power source line, when connecting an external terminal to an external connection terminal provided in a battery vehicle, to be communicated between an ECU and the external terminal. - 特許庁

高圧バッテリのメインスイッチ81と、該メインスイッチ81と直接的に連係されて端子台カバー39aの取り外しを規制するインターロックバー83と、該インターロックバー83の動作をメインスイッチ81の状態に応じて規制するストッパ壁89とを備える。例文帳に追加

This is provided with the main switch 81 of a high voltage battery, an interlock bar 83 which regulates detachment of a terminal pedestal cover 39a by being directly linked to the main switch 81, and a stopper wall 89 which regulates the action of the interlock bar 83 according to a state of the main switch 81. - 特許庁

インバータ16の端子間電圧VPとメインバッテリ17の蓄電電圧VBとの電圧差が所定の電圧差#ΔV以下の場合に、モータジェネレータ12またはブリッジ回路16aの作動を停止して(ステップS17)、メインコンタクタ25を「ON」とする(ステップS18)。例文帳に追加

When a voltage difference between terminal-to-terminal voltages (DC input terminal voltage) VP of an inverter 16 is not higher than a specified voltage difference #ΔV, an operation of the motor-generator 12 or a bridge circuit 16a is stopped (step S17), and a main contactor 25 is switched on. - 特許庁

濃度分極成分による電圧降下を含む場合、この電圧降下を除いた第1及び第2の近似式のピーク値に対応する点における単位電流変化当たりの2つの端子電圧変化の値の中間の値を演算手段23a−3が求め、バッテリの純抵抗の値として測定する。例文帳に追加

In case voltage reduction by concentration polarization component is included, an intermediate value of two terminal voltage change values per unit current change at the point corresponding to the peak value of the first and the second approximation equations excluding this voltage reduction is calculated by a calculating means 23a-3, and the measurement is made as the pure resistance value of the battery. - 特許庁

放電電流の大きさに応じて降下する端子電圧中の電圧降下成分を算出する方法、並びに、算出した成分を利用して電圧降下成分を分離するバッテリにおける放電時電圧降下成分分離算出方法及び装置を提供する。例文帳に追加

To provide a method for calculating a voltage drop component in a terminal voltage falling corresponding to the magnitude of a discharge current, and a discharge time voltage drop component separation calculation method and a device in a battery for separating the voltage drop component by utilizing the calculated component. - 特許庁

電動工具において、スイッチが操作されたか否かを示す信号と、駆動部への電力の供給を許可するか否かを示す信号とを、1組の端子を介して、電動工具本体とバッテリパックとの間で入出力することが可能な技術を提供する。例文帳に追加

To provide technology capable of inputting/outputting a signal for indicating whether or not a switch is operated and a signal for indicating whether or not the feeding of electric power to a drive part is allowed between a power tool body and a battery pack through a pair of terminals in a power tool. - 特許庁

本発明の端子クランプは、クランプ要素(12)に加えて、接続ピン(18)を有し、この接続ピンのクランプ止めする部分の円周寸法は、予め定められ得る公差の範囲内で、車両バッテリの接続ピンのクランプ止めする部分の円周寸法に一致する。例文帳に追加

In addition to the clamping element 12, a connecting pin 18 is provided, whose circumferential dimensions in one clamping section correspond, within a predeterminable tolerance, to the circumferential dimensions of the clamping section of the connecting pin of the vehicle battery. - 特許庁

また、電話機1の下端面には、コネクタ部7が設けられており、電話機をPCカードスロット15内の通信用接続端子と接続させることで、パソコンとの通信が可能で、パソコンからの電源供給によりバッテリを充電する機能を備えた。例文帳に追加

A connector portion 7 is set on a bottom face of the telephone 1, a communication with the personal computer is possible by connecting the telephone to a communication connecting terminal in the PC card slot 15, and a function to charge a battery by a power source supply from the personal computer is provided. - 特許庁

内燃機関への電源投入直後でマイクロコンピュータ10の駆動電源Vccが立上がるまで、リセット端子からの出力信号がなくトランジスタTr3がOFF、バッテリ電源VB にて第1のパワートランジスタTr1がON、かつ第2のパワートランジスタTr2がOFFとなる。例文帳に追加

Until the drive power Vcc of a microcomputer 10 is turned on immediately after a power to the internal combustion engine is turned on, a transistor Tr_3 is turned off due to absent of an output signal from a reset terminal, a first power transistor Tr_1 is turned on with a battery source VB, and a second power transistor Tr_2 is turned off. - 特許庁

下板49と、ロータ部47とを設け、下板49に複数のバッテリB1〜B4のプラス・マイナス両端子にそれぞれ接続する固定電極m1,m3,m5,m7、固定電極m2,m4,m6,m8の一対を1組とする複数組の電極対を設ける。例文帳に追加

The simple switch changeover device is provided with a lower plate 49 and a rotor section 47 and plural electrode pairs, which are respectively composed of fixed electrodes m1 and m2, m3 and m4, m5 and m6, and m7 and m8 and connected to the positive and negative terminals of a plurality of batteries B1-B4 are provided on the plate 49. - 特許庁

濃度分極成分による電圧降下を含む場合、この電圧降下を除いた第1及び第2の近似式のピーク値に対応する点における単位電流変化当たりの2つの端子電圧変化の値の中間の値を演算手段23a−3が求め、バッテリの純抵抗の値として測定する。例文帳に追加

If a voltage drop caused by a concentration polarization component is included, this voltage drops are eliminated from the 1st and 2nd approximate formulas, then the middle value of the two terminal voltages at the points corresponding to the points of peak values for unit current increments is obtained by the arithmetic means 23a-3 which measures the value as the pure resistance of the battery. - 特許庁

バッテリ端子に接続される複数のヒュージブルリンクを備えたヒュージブルリンクユニットにおいて、ヒュージブルリンク間の交差角度を変更でき、この変更後の交差角度を保持することが容易であるヒュージブルリンクユニットを提供する。例文帳に追加

To provide a fusible link unit including a plurality of fusible links connected to a battery terminal allowing for changing an intersection angle of the fusible links and for easily changing the changed intersection angle. - 特許庁

電源オフ指示によるオフ信号(SW_OFF)が端子54に供給され、FF64の出力がローレベル(L)となるが、PCからシャットダウン信号(Shutdown COMP)が入力されるまでFF回路66の出力がHを維持するので、バッテリの給電に切り替わることがない。例文帳に追加

An OFF signal (SW-OFF) for commanding power OFF is supplied to a terminal 54, and the output of FF64 comes to low level(L), but the output of the FF circuit 66 keeps H until a shut down signal (shutdown COMP) is inputted from PC, so it is never switched over to the power supply of battery. - 特許庁

本発明によるヘッドホンは、電源スイッチ16によってバッテリ15による電圧供給が禁止される場合、受信部12の動作が停止状態とされ、経路切替部17がオーディオ信号出力経路を、入力端子11からスピーカー14L、14Rへ至る経路に切り替える。例文帳に追加

When voltage supply with a battery 15 in the headphone 1 is inhibited by a power switch 16, operation of a receiver 12 is an idle state, and a path switching portion 17 switches an audio signal output path into a path from an input terminal 11 to loudspeakers 14L and 14R. - 特許庁

導電率の比較的小さいボデーを有する車両内に設けられるワイヤハーネスの配策構造において、パワー系アース線と信号系アース線とを、車両前部から車両後部にかけて分離して配策すると共に、車載バッテリのマイナス端子近傍で接続させる。例文帳に追加

In the wiring structure of the wire harness provided in a vehicle having a body with comparatively small electric conductivity, a power system earth wire and a signal system earth wire are separated and arranged from the vehicle front part toward the vehicle rear part, and connected at the vicinity of minus terminal of an on-vehicle battery. - 特許庁

枠体3,3の先端部3a,3aの向かい合う両側に、バッテリ端子1の周側面に沿う接続面3bと、この周側面に先端が当接する導電性と弾力性を有する研磨部として例えばステンレス線材4bを多数有するブラシ4を設けた。例文帳に追加

On both of the opposed sides in tip parts 3a, 3a of frame bodies 3, 3, connection faces 3b formed along the circumferential side face of a battery terminal 1, and brushes 4 having multiple stainless steel wire materials 4b, for example, as conductive and elastic polishing parts with tips abutting to the circumferential side face of the terminal 1, are arranged. - 特許庁

そして、マイコン45は、モータ4の駆動状態が所定の条件に達すると両者の接続を直列に切替え、バッテリ1の端子電圧の約2倍となる電圧を、インバータ主回路40を介してモータ4に通電するように制御する。例文帳に追加

A microcomputer 45 switches the connection of them to serial connection when the drive state of a motor 4 reaches prescribed conditions, and controls a voltage that is almost the double of a terminal voltage of the battery 1 so as to pass to the motor 4 via an inverter main circuit 40. - 特許庁

エンジンに設けられたスタータと車載のバッテリ4のプラス側端子4aとを直接に接続する専用のスタータ用ハーネス7に、抵抗増加のための余分な冗長部21を設けて、エンジンルーム内での敷設に必要な本来の長さよりもハーネス7全長を長くした。例文帳に追加

A redundant part 21 is provided for increasing resistance to a starter harness 7 dedicated for direct connection of a starter provided in an engine and a plus side terminal 4a of a battery 4 loaded on a vehicle for having the entire length of the harness 7 longer than the original length necessary for installation in an engine room. - 特許庁

バッテリ電圧の瞬間的な低下によりシャットダウン機能が動作し、その後に電圧監視端子の電圧が閾値以上に回復した場合でも、シャットダウン機能の動作状態を保持することのできる電圧監視制御回路を提供する。例文帳に追加

To provide a voltage monitoring control circuit capable of holding an operation condition of a shut-down function, even when the shut-down function is operated by instantaneous lowering of a battery voltage, and when a voltage in a voltage monitoring terminal is restored thereafter to a threshold value or more. - 特許庁

制御部20は、加速度センサ4の検出値が予め定められた閾値以上である場合、スイッチ6をオフとすることにより、バッテリ7と1対の出力端子8及び9との間の電流パスを遮断して電流を遮断する。例文帳に追加

When the detected value of the acceleration sensor 4 exceeds a predetermined threshold, the control part 20 turns off the switch 6 so as to cut off the current, while the current path between the battery 7 and a pair of the output terminals 8, 9 is cut off. - 特許庁

外部電圧検出端子あるいは電圧検出線に接触不良が生じた場合であっても車両用発電機の出力電圧の上昇を制限することができ、バッテリ等の電気負荷への過大な電圧の印加を防止することができる車両用発電制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a power generation control device for vehicle, where increase in the output voltage of a generator for vehicle is limited even if there is any contact failure in an external voltage detection terminal or a voltage detection line, and application of excessive voltage to an electrical load such as a battery is prevented. - 特許庁

メインスイッチ17をONして電源端子bをバッテリ14に接続した後に、ヒューズ20を一旦取り外して所定時間後に再び取り付けると、電子制御ユニットUに記憶されたフェイルコードが自動的に呼び出されてインジケータ23に表示される。例文帳に追加

When the fuse 20 is temporarily detached after connecting the terminal (b) to the battery 14 by turning on a main switch 7 and attached after the lapse of prescribed time, the fail code stored in the unit U is automatically called and displayed on an indicator 23. - 特許庁

一方、スイッチ回路125は、出力電圧Vdcの低下時には、負極端子22をトランスTrの第2の二次側コイル103と接続することによって、出力電圧Vdcよりも高い電圧で補機バッテリ20を充電する。例文帳に追加

When the output voltage Vdc is lowered, the switch circuit 125 connects the negative terminal 22 to a second secondary coil 103 of the transformer Tr, thereby charges the auxiliary battery 20 with a voltage higher than the output voltage Vdc. - 特許庁

充電器101はバッテリを収容し充電用端子104から電圧を印加する充電器本体102と、回転軸106をカバー挿入用穴121、122に挿入してこれを中心に回転するカバー105から構成される。例文帳に追加

The charger 101 is composed of a charger body 102 storing the battery and applying voltage from a charge terminal 104, and a cover 105 inserting a rotary shaft 106 in cover insertion holes 121, 122 and rotating it as a center. - 特許庁

オペアンプOP3のシャント抵抗R3と酸素濃度センサAFSのプラス側端子AF+との間の信号経路には、バッテリ電源のプラス電圧VB側、グランド側(マイナス側)に対してそれぞれサージ吸収、ノイズ除去用のダイオードD2,D3が接続されている。例文帳に追加

Diodes D2, D3 for absorbing surges and eliminating noises are connected respectively to the plus voltage VB side and the ground (minus) side of a battery power supply in a signal path between the shunt resistance R3 of an operational amplifier OP3 and the plus terminal AF+ of an oxygen concentration sensor AFS. - 特許庁

本発明の一実施例によるバッテリーパックは、キャッププレート及びキャッププレートの中央領域に位置する電極端子を含むベアセル、キャッププレート上に位置して電極端子と対応する領域に形成された第1端子ホールを含む絶縁層、絶縁上に位置して、電極端子と対応する領域に形成された第2端子ホールを含む保護回路基板を含む保護回路モジュールを含むことを特徴とする。例文帳に追加

The battery pack under one embodiment includes: a bare cell including a cap plate and an electrode terminal positioned in a central region of the cap plate; an insulating layer including a first terminal hole formed in a region corresponding to the electrode terminal, which is located on the cap plate; and a protective circuit module, positioned on the insulating layer, including a protective circuit board containing a second terminal hole formed in the region corresponding to the electrode terminal. - 特許庁

例文

車両用発電機2の電圧制御装置1において、互いに直列に接続されたイグニッションスイッチ3と低消費電力で駆動する発光素子(発光ダイオード4)を介してバッテリ5の電圧を入力する入力端子Lを有し、この入力端子Lの電圧が所定値を越えた時に車両用発電機2のロータコイル201の励磁を開始する。例文帳に追加

The voltage controller 1 of a generator 2 for vehicle has an input terminal L receiving the voltage of a battery 5 through ignition switches 3 connected in series and a light emitting element (a light emitting diode 4) operating with low power consumption and excitation of the rotor coil 201 of the generator 2 for vehicle is started when the voltage at the input terminal L exceeds a given level. - 特許庁

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