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圧縮行程の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 786



例文

高圧に圧縮しておいた燃焼用気体を、機関の排気行程の後半の特定の時期に燃焼室内に供給し、その後当該燃焼用気体を燃焼爆発させて、燃焼室内に位置する作動子を往復運動あるいは回転運動させる。例文帳に追加

To enable an actuator positioned in a combustion chamber to make reciprocating motion or rotary motion, by burning and exploding combustion gas, after supplying the combustion gas compressed to high pressure in the combustion chamber in the specific timing of the latter half of an exhaust stroke of an engine. - 特許庁

燃焼室内に直接燃料を噴射する燃料噴射弁6は、少なくとも1回の圧縮行程中の燃料噴射と、該燃料噴射開始以前に終了する燃料噴射と、を含む1サイクル中に少なくとも2回の燃料噴射を行う。例文帳に追加

A fuel injection valve 6 for directly injecting fuel into a combustion chamber performs at least two fuel injections during one cycle containing at least one fuel injection during compression stroke and a fuel injection ended before starting this fuel injection. - 特許庁

超高圧燃料を用いて圧縮行程で燃料噴射を行うエンジン1は、燃焼室2内に噴射される燃料噴霧に乱れを生じさせ、且つ、燃料噴射時期の調整を通じてその乱れが減衰するタイミングを調整する。例文帳に追加

An engine 1 to perform fuel injection in a compression stroke by using super-high pressure fuel generates disturbance in fuel spray to be injected in a combustion chamber 2, and adjusts the timing of attenuation of the disturbance through adjustment of the fuel injection timing. - 特許庁

また、主たる燃料噴射であるメイン燃料噴射と、メイン燃料噴射の後に行われるサブ燃料噴射とが行われるときに、エンジンの圧縮行程中であってピストンの頂面が交点Pを通過する前に、前記サブ燃料噴射が行われる。例文帳に追加

When main fuel injection which is primary injection and sub fuel injection performed subsequent to the main fuel injection are performed, before the top face of the piston passes through the intersection point P during the compression stroke of the engine, the sub fuel injection is performed. - 特許庁

例文

高負荷側運転領域では、低セタン価燃料を燃焼室の全域に分布させると共に、高セタン価燃料をキャビティに配置し、燃焼室の燃焼が圧縮行程終点後にキャビティから始まる燃焼法を用いる。例文帳に追加

It uses combustion technique in a high load operation region for starting the combustion in the combustion chamber at its cavity after ending the compression stroke, wherein the low cetane value fuel is distributed throughout the combustion chamber and the high cetane value fuel is arranged in the cavity. - 特許庁


例文

筒内噴射式エンジンにおいてインジェクタから圧縮行程で燃料を噴射させて成層燃焼を行わせるときに、適度に混合気を分散させて局所的な混合気の過濃を抑制する作用を高め、成層燃焼可能な領域をより拡大する。例文帳に追加

To expand the region of stratified combustion by properly dispersing an air-fuel mixture to suppress the local excessive concentration thereof when stratified combustion is performed by injecting fuel from an injector in a compression process in a cylinder injection type engine. - 特許庁

暖機完了状態での機関始動後に最初に圧縮行程となる燃焼室内の圧力が無駄に高められ、それに伴い内燃機関に大きな振動が発生するのを抑制することのできる内燃機関の始動装置を提供する。例文帳に追加

To provide a starting device for an internal combustion engine, suppressing the occurrence of great vibration in the internal combustion engine following wastefully increased pressure in a combustion chamber getting into the first compression stroke after starting the engine in a warm-up completed condition. - 特許庁

制御ユニットは、圧縮行程中に水素噴射弁HIJを駆動して水素H_2をシリンダ11内に直接供給し、供給された水素H_2は、シリンダ11の内壁面に沿って水素噴射弁HIJの対角位置まで流動する。例文帳に追加

The control unit directly supplies hydrogen H_2 in a cylinder 11 by driving a hydrogen injection valve HIJ at a compression stroke, and the supplied hydrogen H_2 flows up to a diagonal position of the hydrogen injection valve HIJ along an inner wall surface of the cylinder 11. - 特許庁

エンジン11の燃料噴射弁40に供給される燃料の圧力が圧縮行程時に燃料噴射可能な要求値に達していないとき、エンジン11の電子制御ユニットは、燃焼方式を「均質ストイキ燃焼」に設定する。例文帳に追加

When the pressure of fuel supplied to a fuel injection valve 40 of an engine 11 has not reached a required value which can inject fuel during a compression process, an electronic control unit of the engine 11 establishes a combustion mode in a homogeneous stoichiometric combustion. - 特許庁

例文

スタータモータ36を併用して再始動制御を実行する際、スタータモータ36を駆動した後に圧縮行程を迎える気筒において自着火を確実に防止することができるので、温間ロックを回避し、始動性を高めることが可能になる。例文帳に追加

When performing restarting control by simultaneously using the starter motor 36, since self-ignition can be surely prevented in the cylinder meeting with the compression stroke after driving the starter motor 36, the warm lock is avoided, and startability can be enhanced. - 特許庁

例文

前記燃料噴射装置には、前記コモンレール部内の圧力値がほぼ一定となるよう、各圧縮行程において複数の吐出動作を行うチョッパ部を備えた制御部で動作制御される少なくとも1つのバイパスソレノイドバルブが設けられている。例文帳に追加

The fuel injector is provided with at least one bypass solenoid valve 14 for controlling operation by a control part having a chopper part for performing a plurality of delivery operations in the respective compression strokes so that a pressure value in the common rail part becomes substantially constant. - 特許庁

燃料内に水分を含有させたエマルジョン燃料を用いた内燃機関において、メイン噴射時期よりも以前の圧縮行程中にメイン噴射よりも少量のエマルジョン燃料を複数回に亘って噴射するマルチ噴射を行う。例文帳に追加

In an internal combustion engine using the emulsified fuel containing water, multiple injection is performed where the emulsified fuel less than that in main injection is injected several times in a compression stroke before a main injection timing. - 特許庁

筒内噴射式エンジンの成層燃焼時において、圧縮行程内に燃料をインジェクタから噴射させ、また、エタノールの濃度およびエンジン運転状態に応じて燃料噴射量を増加させ、燃料噴射期間を調整する。例文帳に追加

In stratified combustion of a cylinder injection type engine, fuel is injected from an injector within a compression stroke, and the amount of fuel injected is increased according to the concentration of ethanol and an engine operating condition to adjust a fuel injection period. - 特許庁

高オクタン価燃料用燃料噴射弁16は、圧縮行程の途中からピストン冠面の中央部に形成されたキャビティ17に向けて燃料を噴射するように、低オクタン価燃料用燃料噴射弁15よりも噴霧角が狭い。例文帳に追加

The fuel injection valve 16 for high octane number fuel has a narrower atomization angle than that of the fuel injection valve 15 for low octane number fuel of high octane number so that the fuel is injected toward a cavity 17 formed in the central part of the piston crown face from midway through the compression stroke. - 特許庁

そして、上記のようにクランクシャフト9の回転が停止させられると、始動開始後に最初に圧縮行程となる燃焼室2内から所定量のガスが抜けるのに必要とされる時間が上記期間中に的確に確保され、上記燃焼室2内の圧力が下がる。例文帳に追加

When the rotation of the crankshaft 9 is stopped, a time required for releasing a preset amount of gas from the combustion chamber 2 being in the first compression stroke after starting the engine is accurately kept in the period and pressure in the combustion chamber 2 is lowered. - 特許庁

圧縮行程時に副連通路15から供給される補助空気SAにより渦流中心部に空気の乱れが生じ、渦流中心部において流速が増大され、燃料と空気との混合が促進され、燃焼速度及び燃焼効率が改善される。例文帳に追加

The turbulence of air is generated at a swirl center by auxiliary air SA supplied from the auxiliary passage 15 during a compression stroke, a velocity at the swirl center is increased, the mixing of fuel and air is accelerated, and combustion speed and combustion efficiency are improved. - 特許庁

電気制御装置は、圧縮行程中であって燃料の分解開始時点よりも前の所定の時期において混合ガスの温度の不均一性を増大させるように、空気などの高圧流体を空気噴射弁38から混合気に対して噴射する。例文帳に追加

The electric control device injects high pressure fluid such as air to mixed gas from an air injection valve 38 to increase unevenness of temperature of mixed gas at predetermined timing before time of start of decomposition of fuel during a compression stroke. - 特許庁

圧縮行程中に2流体噴射弁3を介して運転状態に応じた量の空気と燃料とを筒内に噴射供給し、筒内既燃ガスGb中に理論空燃比の可燃混合気層Gaを形成し、これを着火燃焼させる。例文帳に追加

Air and fuel of quantities corresponding to an operating condition are injected and supplied into the cylinder via a two fluid injector 3 in a compression stroke, and combustible gas mixture layer Ga of theoretical air fuel ratio is formed in burned gas Gb in the cylinder and is ignited and burns. - 特許庁

エンジン始動時のクランキング中に、各気筒2の圧縮行程でインジェクタ5から微小量の燃料を噴射し、その燃料が実際に自己着火したときに着火判別手段40aにより着火可能状態であると判別する。例文帳に追加

During cranking in engine start, a small amount of fuel is injected from an injector 5 in a compression stroke of each cylinder 2 to judge that a condition is an ignition possible condition by an ignition judging means 40a when the fuel is actually self-ignited. - 特許庁

機関運転を制御する電子制御ユニット(40)は、触媒昇温要求などに応じて、理論空燃比近傍の所定空燃比を目標値とした空燃比フィードバック制御を行いつつ圧縮行程で燃料を噴射する運転モードに切り換える。例文帳に追加

An electronic control unit 40 for controlling an engine operation switches the prescribed air fuel ratio near a theoretical air fuel ratio to an operation mode for jetting a fuel in a compression stroke, while carrying out the target air fuel ratio feedback control following a catalyst temperature increase request. - 特許庁

可変圧縮比機構は、複リンク式ピストン−クランク機構を用いており、ピストンスラスト荷重を決めるアッパリンクの倒れ角θが、燃焼圧力の高い膨張行程前半で0付近となるように、そのリンク構成が設定される。例文帳に追加

The variable compression ratio mechanism is formed of a double link type piston-crank mechanism, and the link structure is set so that a tilting angle θ of an upper link for deciding a piston thrust load becomes near 0 in a first half of an expansion process having a high combustion pressure. - 特許庁

EGRの実行中の内燃機関が減速運転へと移行する際に、減速直前の運転状態におけるEGR量が所定値以上の場合(S102)は、減速運転における内燃機関の燃料噴射タイミングを圧縮行程とし、燃焼形態を成層燃焼に切り替える(S103)。例文帳に追加

When the internal combustion engine transfers to the deceleration operation when performing the EGR, when an EGR quantity in an operation state just before deceleration is a predetermined value or more (S102), a combustion form is switched to stratified combustion with the fuel injection timing of the internal combustion engine in the deceleration operation as a compression stroke (S103). - 特許庁

この燃料噴射制御手段33は、触媒が活性温度よりも低い未暖機状態にあるときに、暖機促進制御として、圧縮行程の期間中に複数回の分割噴射を行なわせるように上記インジェクタ11を制御する。例文帳に追加

When the catalyst 22 is in a non-warmed up state where the catalyst 22 has a lower temperature than its active temperature, the fuel injection control means 33 controls the injector 11 such that the injector 11 executes plural split injections as warming-up acceleration control during a compression stroke. - 特許庁

燃焼制御方法は、低負荷側運転領域では、低セタン価燃料を燃焼室の全域に分布させると共に、高セタン価燃料を燃焼室の外周部に配置し、燃焼室の燃焼が圧縮行程終点前に燃焼室の外周部から始まる燃焼法を用いる。例文帳に追加

A combustion control method uses combustion technique in a low load operation region for starting the combustion in the combustion chamber at its outer periphery portion before ending a compression stroke, wherein the low cetane value fuel is distributed throughout the combustion chamber and the high cetane value fuel is arranged on the outer periphery portion of the combustion chamber. - 特許庁

パティキュレートフィルタ44の再生時に、酸化触媒43が活性温度以下であることが検出されたとき、エンジン10の圧縮行程末期に噴射する燃料の噴射時期を遅角させかつ、EGRガス還流量を増量させることによって、酸化触媒43を昇温させる。例文帳に追加

Injection time of fuel to be injected at the last stage of a compression stroke of the engine 10 is delayed when it is detected that the oxidation catalyst 43 is lower than the active temperature when reactivating the particulate filter 44, and EGR gas circulating quantity is increased to raise the temperature of the oxidation catalyst 43. - 特許庁

燃料噴射制御手段10は、圧縮行程において燃料噴射手段6,8から第1の燃料及び第2の燃料を噴射すると共に、負のオーバーラップの直前またはその間に燃料噴射手段8から第2の燃料を噴射する。例文帳に追加

The fuel injection control means 10 injects the first fuel and second fuel from the fuel injection means 6, 8 in the compression stroke, and also injects the second fuel from the fuel injection means 8 immediately before or during a negative overlap. - 特許庁

火種自己着火燃焼モードにおいて、内部EGRガス量、圧縮行程噴射の噴射時期および点火プラグの点火時期を適切に制御することができ、それにより、良好な燃焼状態を得ることができる内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device of internal combustion engine which properly controls the quantity of an internal EGR (Exhaust Gas Recirculation) and the injection timing of a compression stroke injection and the ignition timing of an ignition plug in a torch self ignition combustion mode and thereby, providing excellent combustion condition. - 特許庁

イオン電流検出部62によって検出されるイオン出力値の最大値に基づき、完全失火が生じたと判断された場合、その直後の圧縮行程において、筒内噴射弁52から燃料噴射させ、点火プラグ36に放電火花を生じさせる処理を行う。例文帳に追加

When judged that complete misfire has occurred, based on the maximum value of an ion output value detected by an ion current detection unit 62, fuel is injected from an injection valve 52 in a cylinder and an ignition plug 36 is made to generate a discharge spark in the subsequent compression step. - 特許庁

また、ノッキング発生領域になった場合には、燃料噴射量の少なくとも一部を、第1燃料噴射弁により吸気行程で噴射し、第1燃料噴射弁が噴射した燃料をシリンダ内で気化させて圧縮温度の低下を図る。例文帳に追加

When it is determined that an area where knocking occurs is set, at least a part of the amount of fuel injected is injected in the intake stroke by the first fuel injection valve, and the fuel injected by the first fuel injection valve is evaporated in a cylinder, thereby lowering compression temperature. - 特許庁

メインバッテリの劣化が大きい場合(ステップS23でYESの場合)には、再始動条件が成立したときに停止時圧縮行程気筒のピストン位置が所定停止範囲外にあったとしても、グロープラグを非作動としてエンジンを再始動させる。例文帳に追加

In the case that deterioration of the main battery is significant (yes in a step S23), the engine is restarted while the glow plug is set as inoperable even if the piston position of the compression stroke cylinder on stopping is out of the predetermined stop range when the restart condition is satisfied. - 特許庁

一方、大容量運転時にはスプール33によりサブ吸入口39が閉鎖されてメイン吸入口38のみが開放された状態となっているため、ピストンの圧縮行程においてシリンダボア内のガスがサブ吸入口39を通って吸入ガス側に流入することが防止される。例文帳に追加

Since the sub suction opening 39 is closed by a spool 33 and only the main suction opening 38 is opened at a time of large displacement operation, gas in the cylinder bore is prevented from flowing in a suction gas side through the sub suction opening 39 in a compression stroke of the piston. - 特許庁

十分な体積効率を維持しつつ、残留ガスバイパス通路の高圧側開口と導通路の開口との連通を速やかに終了して、吸入行程を速やかに開始することが可能なピストン式圧縮機を提供すること。例文帳に追加

To provide a piston compressor capable of being quickly started for a suction stroke by maintaining a sufficient volumetric efficiency and quickly ending the communication of an opening at the high pressure side of a residual gas by-pass passage with the opening of a conducting passage. - 特許庁

ステップ5で、吸入圧縮行程にある気筒のピストンの位置が下死点よりも所定以上乖離していると判別した場合は、ステップ6でリフト可変機構1に作動角を大きく制御して吸気弁の閉時期をやや遅角側に目標値を補正する。例文帳に追加

When the position of a piston in a cylinder in a compression stroke is determined at Step 5 to deviate a predetermined distance or more from a bottom dead center, at Step 6, the operation angle of the lift variable mechanism 1 is greatly controlled and a target value for the close timing of the intake valve is corrected to a slightly-delay side. - 特許庁

エンジンの運転停止が指示されたとき、エンジンを、吸気弁を閉じた後に圧縮行程に向かう際の吸気が膨張する領域を避けた位置、例えば、吸気弁が閉じられたときの位置として設定された目標停止位置で停止させる(S210,S220)。例文帳に追加

When the operation stop of the engine is instructed, the engine is stopped at a position deviating from a region where intake air is expanded when tending to a compression stoke after the intake valve is closed, for example, at a target stop position which is set as a position with the intake valve closed (S210, S220). - 特許庁

燃料を気筒外の吸気管に設置されたインジェクタ32aから供給し、前記ピストン位置が下死点及び下死点から圧縮行程にあり、燃料が噴射される任意の気筒21の吸気弁28を、燃料噴射に伴い開弁させる手段を備える。例文帳に追加

A means to open an air intake valve 28 of the optional cylinder 21 according to fuel injection to supply fuel from an injector 32a arranged in an air intake pipe out of the cylinder and to inject fuel when the above piston position is at the bottom dead center or in the compression stroke from the bottom dead center is furnished. - 特許庁

特殊運転モードとされる運転領域の高負荷側運転領域では、後続気筒に対する燃料の噴射時期を圧縮行程の後半に設定するとともに、先行気筒において理論空燃比の略2倍以下の空燃比で燃焼を行わせる。例文帳に追加

In an operation region on a high load side of the operation region in the special operation mode, an ignition timing for fuel in the following cylinders is set at the second half of the compression stroke, where combustion is performed in preceding cylinders at an air-fuel ratio about twice or less a theoretical air-fuel ratio. - 特許庁

この燃料噴射制御手段51は、外気温度が0°C以下の冷間状態における始動時に、上記燃料噴射弁18からの燃料噴射時期を、圧縮行程において燃焼室6内の圧力が所定圧力以上に上昇する所定期間内とするように制御している。例文帳に追加

The fuel injection control means 51 controls timing of fuel injection from the fuel injection valve 18 to keep the same in a designated period when pressure in the combustion chamber 6 rises above a designated pressure in a compression stroke in start up under a cold condition of outside temperature belowC. - 特許庁

機関のクランキング中であって機関回転数NEが所定範囲(NEL,NEH)内にあるときに、圧縮行程における筒内圧センサの出力が、高圧側基準圧PCHに対応する高圧側筒内圧PCYLSiHとして記憶される(S23,S24)。例文帳に追加

When the engine revolution speed NE is within a given value range (NEL, NEH) during engine cranking, the sensor output of the cylinder inner pressure in a compression process is stored as cylinder inner pressure PCYLSiH (S23, S24) at a high-pressure side corresponding to reference pressure PCH at the high-pressure side. - 特許庁

このように、エンジン停止時に圧縮行程にある気筒の気筒内圧力Pcがインテークマニホールド内圧力Pinよりも高いときに限って該気筒の気筒内圧力Pcを調整するため、エンジン始動にあたりエンジンの気筒内圧力Pcを無駄なく効率的に調整することができる。例文帳に追加

Thus, since the cylinder internal pressure Pc of the cylinder is adjusted only when the cylinder internal pressure Pc of the cylinder existing in the compression stroke is higher than the intake manifold internal pressure Pin when stopping the engine, the cylinder internal pressure Pc of the engine can be serviceably and efficiently adjusted when starting the engine. - 特許庁

内燃機関の圧縮行程におけるクランク角信号に基づく今回の周期が、その1つ前の突起部に対応して発生されたクランク角信号に基づく前回の周期Ta(old)とそれらクランク角信号の発生間隔T360とから予測にて算出される。例文帳に追加

A current cycle based on a crank angle signal in the compression stroke of an internal combustion engine is computed by prediction from a previous cycle Ta(old) based on a crank angle signal generated just before in response to a protrusion and a generation interval T360 between these crank angle signals. - 特許庁

特殊運転モードとされる運転領域で、後続気筒2B,2Cに対する燃料の噴射終期を圧縮行程の後半に設定し、エンジンの負荷増大時には少なくとも後続気筒2B,2Cに対して燃料噴射量を増量する。例文帳に追加

In the operating range where the engine is operated in the special operation mode, the injection end period of fuel to the subsequent cylinders 2B and 2C is set to the latter half of the compression stroke, and when a load on the engine is increased, the amount of injection of fuel is increased to at least the subsequent cylinders 2B and 2C. - 特許庁

吸気弁の閉時期が圧縮行程の下死点と上死点との中間位置付近であるガソリンエンジン1の始動装置において、ガソリンエンジン1の吸気通路4に電動機7を駆動源とする過給機6を備え、エンジン始動時には過給機6を駆動して過給を行う。例文帳に追加

In this engine starter for a gasoline engine 1 with the closing timing of the intake valve set to the vicinity of the middle position between the bottom dead center and top dead center of the compression stroke, a supercharger 6 using an electric motor 7 as a driving source is provided in an intake passage 4, and when the engine is started, the supercharger 6 is driven to perform supercharging. - 特許庁

圧縮行程の後期において、凸状突起部8を凹状部24に突入する際に、ピストン5上面のスキッシュ面9とシリンダヘッド10との間に第1のスキッシュリアS1を形成し、凸状突起部8と凹状部24との間に第2のスキッシュエリアS2を形成する。例文帳に追加

When the convex projection 8 enters the recessed part 24 at a rear stage of a compression stroke, a first squish area S1 is formed between the cylinder head 10 and the squish surface 9 at the upper surface of the piston 5, and a second squish area S2 is formed between the convex projection 8 and the recessed part 24. - 特許庁

エンジン運転状態に基づいて吸気ポート吹き返しスモーク量Smretを算出し(S108)、このSmretが許容量Aretを越えていれば(S110で「YES」)、圧縮行程燃料噴射時では燃料噴射時期を進角補正する(S114〜S118)。例文帳に追加

A intake port blow back smoke amount Smret is calculated based on a engine operation state (S108). - 特許庁

一部が回転弁を構成する駆動軸13には、吸入室1aと吸入行程にある各圧縮室19a、19bとを各吸入通路21、23を介して順次連通する吸入案内路13a、13b、13cが形成されている。例文帳に追加

Suction guide passages 13a, 13b and 13c for successively communicating a suction chamber 11a with the respective compression chambers 19a and 19b existing in a suction stroke via the respective suction passages 21 and 23, are formed in a driving shaft 13 having a part for constituting a rotary valve. - 特許庁

内燃機関は、筒内直噴型ガソリン機関であり、触媒が中間活性温度Tm以下(S1)の不活性状態であると、噴射時期が圧縮行程中でかつ通常時よりも多少遅角した第1の噴射時期(S3)となり、点火時期も通常時より遅角した第1の点火時期となる(S4)。例文帳に追加

The internal combustion engine is a direct injection gasoline engine, and in an inert state where a catalyst is not higher than an intermediate active temperature Tm (S1), injection timing becomes a first injection timing which is in a compression stroke and slightly lags than usual (S3), and ignition timing becomes a first ignition timing which slightly lags than usual (S4). - 特許庁

これにより、エンジン22の停止位置を始動時の始動ショックが小さい範囲、即ち、いずれかの気筒の圧縮行程における上死点の前の角度Aref1から上死点の後の角度Aref2の範囲内とすることができる。例文帳に追加

Thereby, the stop position of the engine 22 can be within the range where the start shock at starting is small, i.e., within the range between the angle Aref1 before the top dead center in the compression process of any of the cylinders and the angle Aref2 after the top dead center. - 特許庁

吸気行程のみで燃料噴射を行う均質ストイキオ燃焼での運転中に、各シリンダ14a間の圧縮上死点の移行時間から、点火プラグ33の周囲の混合気が希薄となることによる失火の発生、又は、失火が発生しそうな燃焼悪化状態を検出する。例文帳に追加

During operation of uniform stoichiometric combustion wherein fuel is injected only in an intake stroke, the occurrence of misfire caused by the lean state of a mixture around the spark plug 33, or a deteriorated combustion state where the misfire is likely to occur, is detected from the transition time of the compression top dead center between cylinders 14a. - 特許庁

燃焼室4内に直接燃料を噴射する燃料噴射弁7より圧縮行程中に燃料を噴射して点火栓8近傍に混合気を偏在させる成層燃焼を行う際に、成層燃焼を損なうことなく、機関の燃料系で発生した蒸発燃料の処理を可能とする。例文帳に追加

To process an evaporated fuel generated in the fuel system of an internal combustion engine, without impairing the stratified combustion when fuel is injected in the combustion stroke from a fuel injection valve to inject the fuel directly into a combustion chamber, so as to perform stratified combustion where the mixture gas exists unevenly in the neighbourhood of an ignition plug. - 特許庁

例文

筒内噴射用インジェクタ110および吸気通路噴射用インジェクタ120を備えたエンジンの始動時に、前回のエンジン停止時におけるクランクシャフト200の回転角に基づいて、初回の圧縮行程でのプレイグニッション(過早点火)の危険性を判定する。例文帳に追加

When starting the engine having the injector 110 for the cylinder injection and the injector 120 for the intake passage injection, a danger of preignition (excessively early ignition) in an initial time compression stroke is determined on the basis of a turning angle of a crankshaft 200 when stopping the engine last time. - 特許庁

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