1016万例文収録!

「油圧ポンプ」に関連した英語例文の一覧と使い方(53ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 油圧ポンプの意味・解説 > 油圧ポンプに関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

油圧ポンプの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 2787



例文

コントローラは、エンジン2の発生するパワーに応じて、燃料消費量が少なくなるようにエンジン2の回転数を変更し、エンジン2の回転数とエンコンダイヤル4のダイヤル位置と操作レバー5の操作量に基づいて、油圧ポンプ1の容量を変更する。例文帳に追加

The controller changes the rotational speed of the engine 2 so as to decrease fuel consumption in response to the power generated by the engine 2, and changes the capacity of the hydraulic pump 1 based on the rotational speed of the engine 2, the dial position of the engine control dial 4, and the control input of the control lever 5. - 特許庁

そして、情報処理装置60から送信される無線方式の駆動信号によりポンプ40が駆動し、圧油装置10内の油圧が規定値に戻るように集油装置30内の油が所定量吸い上げられて圧油装置10に供給される。例文帳に追加

A pump 40 is driven by a wireless drive signal transmitted from the information processor 60, and oil in the oil collecting device 30 is sucked by the predetermined amount and supplied to the pressure oil device 10 in order to return hydraulic pressure in the pressure oil device 10 to a defined value. - 特許庁

本発明の射出成形機の操作盤表示装置では、入力された駆動速度に対応する油圧ポンプの組み合わせ及び電動機を表示するとともに、この状態から電動機の数を一台減らすことができる駆動速度の値をガイダンスとして表示する。例文帳に追加

In the operation panel display apparatus of the injection molding machine, the combination of the hydraulic pumps and the electromotor corresponding to the inputted drive speeds are displayed and a value of a drive speed capable of reducing the number of the electromotors by one is displayed as a guidance. - 特許庁

油圧ポンプ20上に取付けブラケット16を介して取付けられる樹脂製リザーバ10において、取付けブラケット16上に突設されたリング状のインサート部材17を設け、リザーバ本体12の底部11にリング状のインサート部材17をインサート成形するようにした。例文帳に追加

The reservoir 10 made of resin and to be fitted on the hydraulic pump 20 through the fitting bracket 16 is provided with the ring-like insert member 17 projected upward from the fitting bracket 16, and the ring-like insert member 17 is inserted into a bottom part 11 of a reservoir body 12. - 特許庁

例文

また、遮蔽カバー17は、排気ガス処理装置18をエンジン9に接続する前に取付けることができるから、油圧ポンプ11と排気ガス処理装置18との狭い隙間を通す必要がなく、簡単な作業で配設することができる。例文帳に追加

Since the shielding cover 17 is attached before the exhaust gas treatment device 18 is connected to the engine 9, there is no necessity to pass the shielding cover through a narrow gap between the hydraulic pump 11 and the exhaust gas treatment device 18 and the shielding cover is arranged by a simple work. - 特許庁


例文

マルチグレード油圧油用摩耗防止剤としての要求性能である、ポンプ性能に合格すること、ワニス/スラッジの制御が満足されること、水に耐えること、熱に安定なこと、および環境的に受け入れられることを満足する潤滑添加剤組成物を提供。例文帳に追加

To provide a lubricant additive composition satisfying required performance: to be accepted with pump performance, to satisfy varnish/sludge control, to be water resistant, to be thermally stable and to be environmentally accepted as a lubricant additive for multi grade hydraulic fluids. - 特許庁

またセンサ23の出力量と、油圧ポンプ19A、19Bのコントロールレバーの出力量とがコントローラによって比較され、センサ23の出力量に応じたコントロールレバーの開閉変位量が設定されて、自動操舵による走行が行われることを特徴とする。例文帳に追加

The output amount of the sensor 23, and the out put amount of control levers of the hydraulic pumps 19A, 19B are compared by a controller, and an opening and shutting displacement magnitudes of the control levers are set according to the output amount of the sensor 23 to carry out the traveling by automatic steering. - 特許庁

走行用油圧ポンプの吸収トルク曲線のマッチングポイントを低回転側と高回転側との間で切り換える条件を最適化して、低燃費化を図りつつ運転者に違和感を与えることを回避可能な建設車両を提供する。例文帳に追加

To provide a construction vehicle capable of avoiding a sense of incongruity given to a driver while carrying out reduction of fuel consumption by optimizing a switching condition of a matching point of an absorption torque curve of a hydraulic pump for running between a low rotation side and a high rotation side. - 特許庁

これにより作動油流体の温度が上昇する運転パターン時は、油圧ポンプ11,12の最小傾転角を増大させてオイルクーラ40を通過する圧油の平均流量を増加させ、平均放熱量を増加させ、作動油流体の平衡温度を下げる。例文帳に追加

Under an operation pattern where temperature of working fluid rises, the minimum tilting angle of hydraulic pumps 11 and 12 is increased to increase average flow of hydraulic oil passing an oil cooler 40 so as to increase average heat radiation quantity, and lower the equilibrium temperature of working fluid. - 特許庁

例文

ブレーキバルブユニット31は、減圧弁70、逆止弁71、アキュムレータ69、2つの電磁開閉弁73,74、圧力センサ75を備え、荷役用ポンプ28から供給された圧油を蓄圧するアキュムレータ69を油圧源とする。例文帳に追加

The brake valve unit 31 comprises a pressure reducing valve 70, a non-return valve 71, an accumulator 69, two solenoid valves 73 and 74, and a pressure sensor 75, and a hydraulic pressure source is formed of the accumulator 69 for accumulating the pressure oil fed from a pump 28 for cargo handling operation. - 特許庁

例文

エンジン10はエンジンサポート17により支持され、該エンジン10の側面にベルフランジ18を介して油圧ポンプ16が連結された建設機械において、ベルフランジ18及びエンジンサポート17を1つの組立部品に一体化して形成する。例文帳に追加

In this construction machinery, an engine 10 is supported by an engine support 17, a hydraulic pump 16 is connected to a side face of the engine 10 via the bell flange 18, and the bell flange 18 and the engine support 17 are formed into integrated structure as one assembly part. - 特許庁

油圧ポンプの吐出圧と制御弁経由の調整された負荷圧との差圧を利用して傾斜板制御を行う回路において、安定した傾斜制御が行え、さらに制御弁の調整を最小限に抑えることのできる回路を提供しようとする。例文帳に追加

To provide a circuit capable of minimizing an adjustment of a control valve, while stably controlling an inclination, in a circuit for controlling an inclined plate by using differential pressure between delivery pressure of a hydraulic pump and load pressure adjusted via the control valve. - 特許庁

油圧ポンプ6からの作動油によりモータ8を駆動して冷却ファン7を回転させるモータ駆動ライン9には、モータ8よりも上流に方向制御弁21を配置し、前記温度センサ10と方向制御弁21のソレノイドを信号線22にて接続する。例文帳に追加

A direction control valve 21 is arranged in upstream of a motor 8 in a motor drive line 9 driving a motor 8 to rotate a cooling fan 7 with hydraulic fluid from a hydraulic pump 6, and the temperature sensor 10 and a solenoid of the direction control valve 21 are connected with a signal line 22. - 特許庁

上記駆動ナット104にはリングギア114が一体的に設けられており、このリングギア114には、電動モータSMの駆動軸に配設されたギア120が噛合するとともに、油圧ポンプ/モータP/M1の駆動軸に配設されたギア122が噛合している。例文帳に追加

The driving nut 104 is provided with a ring gear integrally, and with the ring gear 114, a gear 120 disposed on a driving shaft of the electric motor SM is engaged and a gear 122 disposed on a driving shaft of the hydraulic pump/motor P/M1 is engaged. - 特許庁

電磁開閉弁17Rを閉じると、ポンプ8Rから吐出された全油量は全てブラシ回転用油圧モータ6R、7Rに供給され、側ブラシ4R、5Rは設定回転数より高速の最高回転数で回転する。例文帳に追加

When the solenoid opening/closing valve 17R is closed, all amount of oil delivered from the pump 8R is supplied to the hydraulic motors 6R and 7R for brush rotation, and the side brushes 4R and 5R are rotated at the maximum revolution number which is higher than the set revolution number. - 特許庁

作業機駆動用の油圧ポンプを駆動する電動モータ用のバッテリが収納されたバッテリユニット19を、下部走行体11の一対のクローラ20,20で挟まれた下部空間21内を有効に利用して配置する構造にした。例文帳に追加

In the structure, a battery unit 19 with a battery for an electric motor to drive a hydraulic pump for driving a working machine stored therein is arranged by effectively utilizing a lower space 21 held by a pair of crawlers 20, 20 of a lower traveling body 11. - 特許庁

エンジンと、油圧ポンプと、発電機兼電動機と、バッテリと、発電機兼電動機により発電された電力をバッテリに充電し、バッテリの電力を用いて発電機兼電動機を駆動する第1制御器と、コントローラとを備える作業機械の駆動装置である。例文帳に追加

This driving gear for a work machine comprises an engine, oil hydraulic pump, generator and electric motor, battery, first controller charging the battery with power generated by the generator and electric motor to drive the generator and electric motor by using power of the battery, and a controller. - 特許庁

油圧ポンプ12と発電電動機13とをエンジン10によって駆動し、発電電動機13の発電機作用によってバッテリ20の充電を行うとともに、バッテリ電力により発電電動機13を駆動してエンジン10をアシストする。例文帳に追加

A hydraulic pump 12 and the power generation electric motor 13 are driven by an engine 10, and a battery 20 is charged by the generator action of the power generation electric motor 13, and the engine 10 is assisted by driving the power generation electric motor 13 by battery electric power. - 特許庁

吐出ポートCから制御弁30を介してサブ吸込ポートAに流入した高圧の作動油がサブ吸込ポートAからポンプ室Rを介してメイン吸込ポートBに流入しないようにして、油圧の脈動を低下させ異音発生を抑制すること。例文帳に追加

To restrain generation of an abnormal sound by reducing pulsation of hydraulic pressure by preventing a high pressure hydraulic fluid flowed in a sub-suction port via a control valve from a delivery port from flowing in a main suction port via a pump chamber from the sub-suction port. - 特許庁

ブームシリンダ(油圧アクチュエータ)24によって駆動されるブーム(被駆動体)18を備えた作業機械の駆動装置において、エンジン1と、該エンジン1の出力軸1aにそれぞれ接続された発電電動機21及びメインポンプ2と、を備える。例文帳に追加

This driving device of a work machine having a boom (driven body) 18 driven by a boom cylinder (hydraulic actuator) 24 comprises an engine 1 and a generator motor 21 and a main pump 2 connected to the output shaft 1a of the engine 1. - 特許庁

これにより、油圧ポンプの吐出脈動等によって斜板14が高周波振動を生じたとしても、この斜板14の振動をフィードバックリンク45の板ばね部45Bによって減衰することができ、フィードバックリンク45が破損するのを抑え、その耐久性を高めることができる。例文帳に追加

Accordingly, even when the swash plate 14 generates high frequency vibration caused by discharge pulsation of the hydraulic pump, the vibration of the swash plate 14 can be damped by the leaf spring part 45B of the feedback link 45, whereby the feedback link 45 is prevented from being broken, to enhance its durability. - 特許庁

ステアリング操作検出手段と作業機操作検出手段の検出結果に基づいて、作業機操作のみが行なわれたことが検出された場合には、作業機用制御弁側に必要な第2の流量Qcの圧油が油圧ポンプから吐出されるように、駆動手段が制御される。例文帳に追加

When the fact that only the operation of the working machine is conducted is detected based on the detection result of a steering operation detecting means and a working machine operation detecting means, a driving means is controlled so that the pressure oil with a second feed rate Qc necessary on the control valve side for the working machine is discharged from a hydraulic pump. - 特許庁

油圧シリンダ13L、13Rに対応して設けられている双方向流体ポンプ31をサーボモータ39により作動させて、作動油を上シリンダ室19Uまたは下シリンダ室19Lの一方のシリンダ室19U(19L)に供給してラム5Uを上下移動させて曲げ加工を行う。例文帳に追加

By actuating a bi-directional fluid pump arranged corresponding to respective hydraulic cylinders 13L, 13R with a servo motor 39 and supplying hydraulic oil to an upper cylinder chamber 19U which is one of the upper cylinder chamber 19U and an lower cylinder chamber 19L, so as to move a ram 5U up/down, bending is conducted. - 特許庁

また、油圧ポンプや最終減速装置が車両の前後略中央部に配置されていたので、作動油のヒートバランスを良好にするため専用のオイルクーラーが必要であり、車両重量の前後バランスをとるため車両前部にウェイト部材を設ける等の必要があった。例文帳に追加

A final reduction gear 19 coupled to a differential gear 17 for distributing a drive power from an engine between left and right crawler type running gear 1, is arranged within a lateral width W of a crawler, a torque is applied from a steering HST type pump 15 to the differential gear 17 for carrying out steering operation. - 特許庁

本発明は、運搬トラックの荷台に備え付けて運搬し、パワーゲートを利用して3段積みの鶏ケージを短時間に運搬トラックの荷台に9段積みに積載させると共に、エンジンの動力源を使用し、油圧ポンプ制御ができる鶏ケージリフターを提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a chicken cage lifter attached to a loading space of a carrier truck to be carried, loading the chicken cages stacked into three stages on the loading space of a carrier truck into nine stages in a short time using a power gate, and controlling a hydraulic pump using a power source of an engine. - 特許庁

コントローラ50はボトム圧検出器45から検出信号を入力し、シリンダボトム圧が所定時間、所定値以下の状態が続き、その後所定値を越えた時に掘削作業開始と判断し、可変容量型油圧ポンプ26の容量を最大容量以下の所定容量に低減する制御を行う。例文帳に追加

The controller 50 inputs detecting signals transmitted from the bottom pressure detector 45, determines a start of excavating operation when cylinder bottom pressure continues under a designated value or less during designated time and exceeds the designated value, and controls a capacity of the variable delivery type hydraulic pump 26 so as to reduce to the designated value with the maximum capacity or less. - 特許庁

そして、上記第1クラッチCL1及び第2クラッチCL2が接続状態で車両の減速度が所定減速度以上と判定すると、上記モータMGとは異なる駆動源で駆動する補助用の第2ポンプの駆動によって第1クラッチCL1の開放油圧を発生する。例文帳に追加

When this sudden deceleration control device for the vehicle decides that the first clutch CL1 and the second clutch CL2 are in a connection state and that the deceleration of the vehicle is a prescribed deceleration or above, the sudden deceleration control device generates release hydraulic pressure of the first clutch CL1 by drive of an assisting second pump driven by a drive source different from the motor MG. - 特許庁

ベルト式無段変速機の少なくともエンジンからの入力側あるいは駆動輪への出力側で油圧制御されるクラッチにより係合・開放され、ベルト式無段変速機用のオイルポンプがエンジンで駆動され、クラッチ圧およびベルト挟圧の制御に利用される。例文帳に追加

The belt type continuously variable transmission is engaged and disengaged by a clutch hydraulically controlled at least on the transmission input side from the engine or the output side to the driving wheels, and an oil pump for the belt type continuously variable transmission is driven by the engine to serve for performing control of the clutch pressure and the belt sandwiching pressure. - 特許庁

ポンプ付オイルクーラ29から油圧室Oaに供給された作動油は、絞り隙間tを通って排油室Obに流れ、ハウジング1と主軸のころがり軸受の外輪に嵌着された可動スリーブ部材7を冷却する。例文帳に追加

Hydraulic oil fed to an oil pressure chamber Oa from an oil cooler 29 with a pump passes through a restriction gap (t) to be flowed into an exhaust oil chamber Ob, to cool a movable sleeve member 7 fittedly mounted on a housing 1 and the outer wheel of the rolling bearing of a main shaft. - 特許庁

油圧発生による反力及び駆動伝達による反力により生じるポンプ軸の撓み量を小さく保ったまま、左右駆動力配分装置のコンパクト化及び部品点数、組み立て工数の削減を図ることが可能な車両の左右駆動力配分装置を提供する。例文帳に追加

To provide a right an left driving force distributing device for a vehicle, having a compact constitution with a small number of components and small assembling man-hours while maintaining the small deflection of a pump shaft caused by reaction caused by the generation of hydraulic pressure and reaction caused by to the transmission of drive. - 特許庁

走行時に走行装置以外の被駆動部材を複合動作させることによって、一方の油圧ポンプから左右の走行モータの一方に供給される圧油の流量が減少する場合でも、作業機械の走行直線性を保つことができるようにする。例文帳に追加

To maintain running linearity of a working machine, even if a flow rate of compressed oil supplied from one hydraulic pump to one of the right and left running motors is reduced, by complexly operating driven members other than running units during running. - 特許庁

目標差圧をエンジン1の回転数の変化によって変更するため、固定容量型の油圧ポンプ30の吐出路30a,30bに流量検出弁31を設け、その可変絞り部31aの前後差圧ΔPpを設定制御部32に導く。例文帳に追加

In order to change the target differential pressure with a change of the engine 1 speed, a flow detecting valve 31 is provided in discharge passages 30a and 30b of a fixed displacement type hydraulic pump 30, and the fore and aft differential pressure ΔPp of a variable throttle part 31a is led to a setting control unit 32. - 特許庁

デュアルチルト動作を行う時には、スイッチの選択結果に応じて差圧設定値が小さくなり、比較的小さな流量が油圧ポンプ7から左右のチルトシリンダ4、5に供給され、左右のチルトシリンダの伸縮速度が小さくなる。例文帳に追加

When conducting the dual-tilt operation, a preset level for differential-pressure becomes low according to a switch selected, and a relatively small flow quantity is supplied to a right and a left tilt cylinders 4, 5 from a hydraulic pump 7 so that extension rates of the right and the left tilt cylinders become small. - 特許庁

ワークの仕上げ加工時には油圧ポンプ21を停止すると、エアシリンダ36が作動してエア圧によってピストン34を下方に押圧して圧油貯留室35内の圧油を脈動のない状態で油通路31及び分岐油通路23a,23bから主軸装置10の静圧軸受機構に供給する。例文帳に追加

When the hydraulic pump 21 is stopped at the time of finishing of the work, the air cylinder 36 works and supplies the pressure oil in the pressure oil reservoir chamber 35 to a static pressure bearing mechanism of the spindle device 10 from the oil passage 31 and branch oil passages 23a, 23b in a state of no pulsation by air pressure. - 特許庁

縦型カム軸の上端部に潤滑油圧力を供給し、上記カム軸を支承するシリンダのカム軸穴の下端のシリンダに、カム軸の燃料カムと燃料噴射ポンプの燃料タペットとの摺動部に潤滑油を流下させる切欠を設け得る。例文帳に追加

Lubricating oil pressure is supplied to an upper end part of a vertical cam shaft, and a cutout for making lubricating oil flow a sliding part of the fuel cam of the cam shaft and the fuel tappet of the fuel injection pump, is disposed on a cylinder arranged on a lower end of the cam shaft hole of the cylinder for supporting the cam shaft. - 特許庁

電磁比例減圧弁3a,3bの一次ポートは第1管路4a,4bを介してパイロット油圧ポンプ5の吐出路6に接続され、電磁比例減圧弁3a,3bの二次ポートは第2管路7a,7bを介して方向切換弁50の受圧部52a,52bに接続される。例文帳に追加

Primary ports of solenoid proportional pressure reducing valves 3a, 3b are connected with a discharge passage 6 of a pilot hydraulic pump 5 via first ducts 4a, 4b, and secondary ports of the solenoid proportional pressure reducing valves 3a, 3b are connected with pressure receiving parts 52a, 52b of the direction changeover valve 50 via second ducts 7a, 7b. - 特許庁

作動油タンク11と油圧ポンプ12との間の吸込管路13の途中から採取管22の流入管部22Bを分岐させ、流入管部22Bを共通管部22Aを介して密閉容器21に接続すると共に、採取管22の流出管部22Cを作動油タンク11に接続する。例文帳に追加

An inflow pipe part 22B of a sampling pipe 22 is branched off in the midway of a suction pipe 13 between an operating fluid tank 11 and a hydraulic pump 12, the inflow pipe part 22B is connected to a chest 21 through a common pipe part 22A, and an outflow pipe part 22C of the sampling pipe 22 is connected to the operating fluid tank 11. - 特許庁

制御バルブ34は、作動油Lをジャッキ33に送る供給状態H1と作動油Lをタンク31に戻す回収状態H2とポンプ31からジャッキ33までの油圧経路P2,P3を閉じる封止状態H3とのいずれかに切り換わる。例文帳に追加

The control valve 34 is switched over to a supply state H1 in which hydraulic oil L is sent to the jack 33, to a recovery state H2 in which the hydraulic oil L is recovered to a tank 31, or to a sealing state H3 in which hydraulic passages P2, P3 from the pump 31 to the jack 33 are closed. - 特許庁

チャック用シリンダ(13)の保圧時に圧力センサ(37)の検出値が所定値未満に低下すると、油圧ポンプ(11)から作動油がバイパス通路(31,32,33)を介してチャック用シリンダ(13)へ流れるように圧力補償用切換弁(35)が切り換えられる。例文帳に追加

When the detected value of a pressure sensor (37) is dropped below a predetermined value when the pressure of the chuck cylinder (13) is maintained, the selector valve (35) for pressure compensation is changed so that working fluid flows from the hydraulic pump (11) to the chuck cylinder (13) via the bypass passages (31, 32, 33). - 特許庁

ストッパピストン7は、エンジン始動時ポンプ46から油圧室23および24に圧油が供給されていない状態では、先端部7cがストッパ穴20に嵌合しているのでシューハウジング3とベーンロータ9とが拘束され一体に回転する。例文帳に追加

At the time of starting an engine, a vane rotor 9 as a vane member is located at a most lag angle location for a shoe housing 3 as a housing member and transmits rotational driving force to a cam shaft 2 from a chain sprocket 1 via the shoe housing 3 and the vane rotor 9. - 特許庁

船舶用操舵システムにおいて、加算器10、コントローラ12、サーボモータ14、2方向流れ固定容量油圧ポンプ15、シリンダ50a、50bを設け、コントローラにおいてシリンダ50a、50bを操作し、舵60を操舵可能とする。例文帳に追加

This steering system includes an adder 10, a controller 12, a servomotor 14, a two-way flow fixed displacement hydraulic pump 15, and cylinders 50a, 50b, and in the controller, the cylinders 50a, 50b are operated to steer a rudder 60. - 特許庁

前記周期的な油圧供給における供給状態の時間割合は、エンジン回転速度Neが低く、エンジン駆動されるオイルポンプの吐出量が少ないときほど小さく変更され、エアー排出のために使用される油量を制限する。例文帳に追加

The lower an engine rotating speed Ne is and further the smaller a discharge amount of an oil pump driven by an engine is, the smaller a time ratio in a supplying condition at the periodical oil pressure supply is changed, to limit the amount of the oil used to discharge the air. - 特許庁

これにより、ギア段選択に応じて使用される油圧経路が変わることに対応させて、各ギア段選択時における電動オイルポンプ回転数を過不足なく設定して作動音の低減および燃費向上を図ることができる。例文帳に追加

According to this, the rotating speed of the electric oil pump in each gear stage selection is set in just proportion according to change in the hydraulic passage to be used according to the gear stage selection, whereby reduction in operation sound and improvement in fuel consumption can be attained. - 特許庁

電動モータにより駆動されるポンプの作動油をパワーシリンダ内に導いてアシスト力を発生させる油圧式パワーステアリング装置において、急操舵時の車両挙動を不安定にさせないステアリング構造を簡単な構造でコスト安価に提供する。例文帳に追加

To provide a simple and low-cost steering structure preventing vehicular behavior at the time of abrupt steering from being unstable at, in a hydraulic power steering device leading hydraulic fluid of a pump driven by an electric motor into a power cylinder to generate assisting force. - 特許庁

ダンパ(22)と別体に設けられて入力軸(18)のスプライン部(20)に嵌合する駆動ハブ(34)が、入力軸(18)と同一軸線上で回転作動して湿式摩擦クラッチ(10)に作動油を供給する油圧ポンプ(8)に入力軸(18)の回転を伝達する。例文帳に追加

Furthermore, a drive hub (34), which is provided separately from the damper (22) and fitted to the spline section (20) of the input shaft (18), transmits a rotation of the input shaft (18) to a hydraulic pump (8) supplying a hydraulic fluid to the wet-type friction clutch (10) by rotation on an axial line equivalent to the input shaft (18). - 特許庁

両HST25・28の油圧ポンプ23・26への入力軸23a・26aをセンタセクション126からミッションケース22側に突出させ、両入力軸23a・26aの突出部間をギア式伝達機構102などの中間伝達機構により連結連動した。例文帳に追加

Input shafts 23a and 26a to hydraulic pumps 23 and 26 for the both HST 25 and 28 are protruded from a center section 126 toward the transmission case 22 side, and the projection parts in the both input shafts 23a and 26a are connected together to be interlocked with each other by means of an intermediate transmission mechanism such as a gear type transmission mechanism 102. - 特許庁

内燃機関により駆動されて作動油を加圧するオイルポンプと、油圧に基づいて作動する可変動弁機構と、作動油中の異物を捕獲するオイルフィルタ18と、内燃機関以外の駆動源により駆動されて作動油を加圧する増圧器20と、を有する。例文帳に追加

A hydraulic drive device is provided with an oil pump driven by an internal combustion engine to pressurize hydraulic fluid, a variable valve mechanism actuated on the basis of hydraulic pressure, an oil filter 18 for capturing foreign matter in the hydraulic oil, and a booster 20 actuated by a driving source other than the internal combustion engine to pressurize the hydraulic fluid. - 特許庁

また、オイルポンプの非作動時には、両ポペット弁をスプリング50、51のばね圧で中立位置に保持して両開口端40a,40bを開いてバイパス通路を連通させ、前記両油圧室間を置換流動する作動油の流動抵抗の発生を抑制する。例文帳に追加

When the oil pump is out of operation, the poppet valves are held in the neutral position by a spring pressure given by springs 50 and 51 to open the two open ends 40a and 40b so that the bypass passage is put in communication, and thereby generation of the flow resistance of the hydraulic oil flowing substitutionally between the two oil pressure chambers is suppressed. - 特許庁

火災発生の危険性が高く、高温かつ高圧下で使用される用途に最適で、かつ高圧ポンプへの適用可能な、耐摩耗性、耐焼き付き性、スラッジ抑制性能に優れ、長期間使用可能な難燃性油圧作動油組成物を提供する。例文帳に追加

To provide a flame-retardant hydraulic fluid composition which is best for applications which have a high risk of fire and are used at high temperature under high pressure, can be applied to a high pressure pump, is excellent in abrasion resistance, seizure resistance and sludge suppression performance, and can be used for a long period of time. - 特許庁

例文

オイルポンプ23から供給された作動油を一定圧にしたモジュレータ圧により複数のソレノイド圧力制御弁LC1〜SLC3,SLB1,SLT,SLUの各々が選択的に作動されることでクラッチC1〜C3およびブレーキB-1,B-2が係合され、自動変速機10の各変速段を成立させる自動変速機の油圧制御装置である。例文帳に追加

In the hydraulic control device for the automatic transmission, by selectively operating each of solenoid pressure control valves LC1-SLC3, SLB1, SLT, SLU by a modulator pressure wherein hydraulic fluid supplied from an oil pump 23 is a certain pressure, clutches C1-C3 and brakes B-1, B-2 are engaged, and each speed stage of the automatic transmission 10 is established. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS