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油圧ポンプの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 2787



例文

センタバイパスL1,L2上に介装されたネガコンリリーフ弁5,6と、ネガコン圧を油圧ポンプ2,3のレギュレータ2a,3aに伝達するためのネガコン通路L3,L4と、センタバイパスL1,L2の最高圧を規定するメインリリーフ弁8と、を有する作業機械の油圧システムにおいて、メインリリーフ弁8からリリーフされる作動油の流路の下流側に低圧リリーフ弁9を介装する。例文帳に追加

The hydraulic system of operating machines includes negative control relief valves 5 and 6 interposed on center bypasses L1/L2, negative control passages L3/L4 for communicating negative control pressure to regulators 2a/3a of hydraulic pumps 2 and 3, and a main relief valve 8 specifying maximum pressures of the center bypasses L1/L2. - 特許庁

オイル通路72に設けられた可変絞り機構77の絞り開度を低下されるか、又は可変絞り機構77の下流側に設けられた油圧センサ78で検出する油圧レベルの設定値を上げることによって、アーリポスト噴射開始時t_1までにオイル循環ポンプ74の動力を増大させる。例文帳に追加

The throttle opening of a variable throttle mechanism 77 provided in an oil passage 72 is reduced or a set value for a hydraulic pressure level detected by a hydraulic sensor 78 provided downstream of the variable throttle mechanism 77 is increased to increase the motive power of an oil circulation pump 74 before starting early post injection. - 特許庁

作業機器15を搭載した作業車両Vにおいて、エンジン1によりフライホイールPTO12を介して駆動される微速走行用油圧ポンプ14により、微速走行用モータ20を駆動し、その油圧モータ20によりトランスミッション4を介して作業車両Vを微速走行できるようにした。例文帳に追加

In the working vehicle V in which working equipment 15 is mounted, a motor 20 for crawling speed traveling is driven by a hydraulic pump 14 for crawling speed traveling that is driven by an engine 1 through a flywheel PTO 12, thus enabling the working vehicle V to travel at the crawling speed by the hydraulic motor 20 through a transmission 4. - 特許庁

この制御弁は、前記弁体がバルブスプリング30のばね力に抗して後退移動し始める導入部側の油圧Pvが、可変容量形ポンプのオイル吐出流量が変化する1段目の油圧P_3より低くなるように設定して、先に弁体が開いてメインオイルギャラリーに供給するようにした。例文帳に追加

In the control valve, oil pressure Pv at the introduction part side at which the valve element start retreat movement against spring force of a valve spring 30 is set lower than first stage oil pressure P_3 at which oil discharge flow rate of the variable displacement pump changes, the valve element opens first, and oil pressure Pv is supplied to the main oil gallery. - 特許庁

例文

第2設定手段は、ポンプ容量に対応した目標エンジン回転数の上限値として、操作レバーにより操作される前記油圧アクチュエータの種類又は前記操作レバーにより操作される複数の油圧アクチュエータの組合せに応じて、第2目標エンジン回転数以上で第1目標エンジン回転数以下の第3目標エンジン回転数を設定する。例文帳に追加

A second setting tool sets a third target engine speed not lower than the second target engine speed and not higher than the first target engine speed, as an upper limit value for the target engine speed corresponding to the capacity of the pump, depending on the type of the hydraulic actuator to be operated by an operation lever or the combination of the plurality of hydraulic actuators to be operated by the operation lever. - 特許庁


例文

本願発明のハイブリッド式エンジン装置は、発電機及び電動機として機能する発電電動機64と、油圧アクチュエータ9,16,20,23,26,27,29に対する油圧ポンプ48,51及び前記発電電動機64を駆動させるエンジン7と、前記エンジン7の駆動による前記発電電動機64の発電機作用にて充電する蓄電手段66とを備える。例文帳に追加

The hybrid type engine device includes: a generator motor 64 functioning as a generator or an electric motor; the engine 7 driving hydraulic pumps 48, 51 with respect to hydraulic actuators 9, 16, 20, 23, 26, 27, 29, and the generator motor 64; and an accumulating means 66 charged by the generator action of the generator motor 64 by the drive of the engine 7. - 特許庁

ケース11内の油溜部21とポンプ7とバルブ26とクラッチ装置3の油圧室PCとを連通して潤滑油Dを油圧室に給排させる油路52をケースの壁中に形成しているので、車両走行時に発生する走行風による該油路内の潤滑油の過冷却を防止することができる。例文帳に追加

An oil passage 52 for communicating an oil reservoir part 21 in a case 11, a pump 7, a valve 26 and the hydraulic chamber PC of the clutch device 3 and supplying and delivering the lubricating oil D to and from the hydraulic chamber is formed in a wall of the case, and excessive cooling of the lubricating oil in the oil passage caused by traveling air generated in traveling of the vehicle can be prevented. - 特許庁

エアの混入判定が為された場合、アイドリングストップ制御が禁止されるため、結果的にアイドリングストップ制御時に電動式オイルポンプ32で油圧を出力することが禁止され、エアの混入に起因する油圧不足で自動変速機14の摩擦係合装置がスリップしたり、車両の発進がもたついたりすることが未然に防止される。例文帳に追加

In the case an air inclusion is determined, the idling stop control is prohibited, resulting in prohibition of the oil pressure being outputted by the oil pump 32 when the idling stop control is conducted, and prevention is provided for such an occurrence that a friction engagement device of an automatic transmission 14 makes slippage owing to a shortage of the oil pressure originating from air inclusion or that the vehicle exhibits an insufficient performance of starting. - 特許庁

機関駆動式のオイルポンプから供給される作動油の圧力に基づいて作動する油圧式のアクチュエータと、変速比を連続的に変更可能な無段変速機とを搭載した車両において、同アクチュエータにおける作動油の供給油圧不足を補うことができ、これを適切な態様をもって作動させることのできる車両制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle controller which can compensate for a supply oil pressure shortage of hydraulic fluid in a hydraulic actuator and operate it in a suitable mode in a vehicle equipped with the hydraulic actuator operated based on a pressure of the hydraulic fluid supplied from an engine drive type oil pump, and a continuously variable transmission capable of continuously changing a speed-change ratio. - 特許庁

例文

差動シリンダに接続する2個の二方向定容量形ポンプ・モータのそれぞれで、1個の定められたポートのみを高圧にして、許容回転速度が高く、小型で容積効率を良く差動シリンダを駆動し、かつ差動シリンダのエネルギーを回生する差動シリンダ用油圧回路および油圧ユニット装置を提供する。例文帳に追加

To provide a hydraulic circuit for differential cylinders and a hydraulic power unit apparatus for increasing pressure only at one determined port in two bidirectional constant capacity type pumps/motors connected to a differential cylinder, driving the compact differential cylinder with an improved volume efficiency at a maximum allowable rotational speed, and regenerating the energy of the differential cylinder. - 特許庁

例文

アイドル回転速度の低下による機械式オイルポンプの吐出量の減少により、急発進時等に油圧の立ち上がりが遅れて油圧式動力伝達装置がスリップしたり走行用電動機が吹き上がったりすることを回避しつつ、アイドル回転速度を低下させてエンジン騒音を小さくする。例文帳に追加

To reduce engine noise by decreasing the idling rotating speed while avoiding the condition where in a sudden start, rising of oil pressure is delayed due to decrease in delivery quantity of a mechanical oil pump caused by a decrease in the idling rotating speed so that a hydraulic power transmission slips or blow-up of a running electric motor occurs. - 特許庁

セカンダリプーリ油室32cに作動油が流入する減速動作が所定の変速速度以上で実行されるときに、油圧ポンプ22が吐出した作動油をセカンダリプーリ油室32cへ供給するとともに、切替弁64がアキュムレータ28から油圧ライン66への作動油の供給を許容する。例文帳に追加

The hydraulic control device feeds to the secondary pulley oil chamber 32c the working fluid to which the hydraulic pump 22 delivers and at the same time permits the switching valve 64 to feed the working fluid from the accumulator 28 to the hydraulic line 66 when decelerated operation at which the working fluid flows into the secondary pulley oil chamber 32c is achieved at above a predetermined transmission speed. - 特許庁

油圧アクチュエータを駆動する油圧ポンプ3と、発電機作用と電動機作用を行う発電電動機4とが共通の動力源としてのエンジン1によって駆動され、発電電動機4の発電機作用によって蓄電装置7が充電されるとともに、この蓄電装置7の電力により発電電動機4が駆動されてエンジン1をアシストする電動機作用を行うように構成される。例文帳に追加

An oil hydraulic pump 3 which drives an actuator and a generator motor 4 which performs generator operation and motor operation are driven by the engine 1 as a common power source to charge an accumulator device 7 through the generator operation of the generator motor 4 which is driven with the electric power of the accumulator device 7 to perform motor operation for assisting the engine 1. - 特許庁

また、クラッチピストン2がキャンセル油圧室S2側へ移動する際の作動油の排出性が良く、しかも、ストッパ32の先端が回転方向を向いたものとすれば、クラッチピストン2が加圧室S1側へ復帰動作する際に、ストッパ32のポンプ作用によって、作動油がキャンセル油圧室S2内へ速やかに導入される。例文帳に追加

Besides, if an apical end of the stopper 32 is allowed to face a rotational direction, when a clutch piston 2 returns to a side of a pressurizing chamber S1, a pumping action of the stopper 32 permits the working oil to be rapidly introduced into the cancel oil chamber S2. - 特許庁

ケーシング22内に漏れた作動油を、弁42の開弁圧よりもケーシング22の内圧が高くなった際に、一方の手段39又は40の弁42が開かれるに伴い油口32又は33に排出し、ケーシング22内の漏油を、油圧ポンプの吸込み側の油タンクに至るドレーン配管を用いないで油圧モータ自体で処理することを特徴としている。例文帳に追加

In this way, leaking oil inside the casing 22 is processed by the hydraulic motor itself without using any drain pipe reaching an oil tank on an intake side of the hydraulic pump. - 特許庁

ウインチに設けた巻層検出器からの信号と、油圧モータに設けた一対の圧力検出手段で検出した圧力から差圧を計測してワイヤーロープの実負荷を求め、油圧ポンプからの作動油の圧力を制御する電磁比例リリーフ弁の設定値をオーガの引き抜き荷重制限値に対応して調整する。例文帳に追加

The actual load of a wire rope is obtained by measuring a differential pressure from a signal from a wound layer detector provided on a winch and a pressure detected by a pair of pressure detection means provided on a hydraulic motor, and a setting value of an electromagnetic proportional relief valve for controlling the pressure of hydraulic oil from a hydraulic pump is adjusted responding to a drawing load limit value of an auger. - 特許庁

筐体と、当該筐体に接続された作動油リザーバ14と、当該作動油リザーバ14に接続された電気モータ駆動式油圧ポンプ18と、当該筐体に可動的に取り付けられたラム20と、当該ラム20を当該筐体において少なくとも2つの異なる運動速度で前進させるためのマルチスピードラム前進システムとを具備する油圧圧着工具を提供する。例文帳に追加

The hydraulic crimp tool comprises a housing, a hydraulic oil reservoir 14 connected to the housing, a motor drive hydraulic pump 18 connected to the hydraulic oil reservoir 14, a ram 20 which is rotatably attached to the housing, and a multi-speed ram advancing system for advancing the ram 20 at least at two different moving speeds in the housing. - 特許庁

複数の油圧アクチュエータ1〜6の負荷圧のうち最も高圧の負荷圧を負荷信号圧として入力する一方、該負荷信号圧に基づいて油圧ポンプPの第一レギュレータ35に制御信号圧を出力するロードセンシング用信号回路26の回路圧力の制限を、可変リリーフ弁39で可変制御する構成にした。例文帳に追加

Load pressure being the highest pressure among load pressure of a plurality of hydraulic actuators 1 to 6 is inputted as load signal pressure, and limit of circuit pressure of a signal circuit 26 for sensing load for outputting control signal pressure to a first regulator 35 of the hydraulic pump P based on the load signal pressure is variably controlled by a variable relief valve 39. - 特許庁

好ましくは、制御装置27は、装置の制御状態が第1の油圧を必要とする第1の状態から第2の油圧を必要とする第2の状態に遷移することに応じて、第2の回転数X1よりもさらに高い第3の回転数X0に電動式オイルポンプ33の回転数を一時的に上昇させる。例文帳に追加

Preferably, the control device 27 temporarily raises the rotating speed of the oil pump 33 to a third rotating speed X0 further higher than the second rotating speed X1 according to transition of the control state of the apparatus from a first state needing the first hydraulic pressure to a second state needing the second hydraulic pressure. - 特許庁

旋回体2後部のボンネット14内にエンジン21及び油圧機器用の作動油タンク25を配設した旋回作業車において、エンジン21と該エンジン21に付設した油圧ポンプ22の上方に該作動油タンク25を配置し、該作動油タンク25をエンジン21側へ延設して、平面視において作動油タンク25とエンジン21とを寸法Dだけオーバーラップさせた。例文帳に追加

In this case, the tank 25 is arranged above the engine 21 and a hydraulic pump 22 attached to the engine 21 to extend the tank 25 to the side of the engine 21 in such a way that the tank 25 is overlapped with the engine 21 by the size D when viewed in a plane. - 特許庁

コントローラ30では、エンジン1によって駆動される油圧ポンプ2によって送られる作動油の圧力によって回転する油圧モータ7の正逆回転制御を行う際には、正逆回転制御の開始と同時に、エンジン1の回転数が上限値として設定された1200rpmを超えないように制御を行う。例文帳に追加

In performing the normal/reverse rotation control of the hydraulic motor 7 rotated by the pressure of an operating fluid fed by a hydraulic pump driven by an engine 1, a controller 30 performs control so that the rotating speed of the engine 1 does not exceed 1,200 rpm set as an upper limit value, simultaneously with the start of normal/reverse rotation control. - 特許庁

ラム型の油圧シリンダLCに一対の圧油給排用のポートp1,p2を設け、これら一対のポートp1,p2のうちの一方のポートp1と油圧ポンプ2の吐出口2aとを第1ポペット弁3を介して接続するとともに、他方のポートp2とドレン路10とを第2ポペット弁8を介して接続する。例文帳に追加

The ram hydraulic cylinder LC has a pair of pressure oil supply and discharge ports p1, p2, of which one port p1 is connected to a discharge port 2a of a hydraulic pump 2 via a first poppet valve 3 and of which the other port p2 is connected to a drain passage 10 via a second poppet valve 8. - 特許庁

油圧式無段変速装置とパワーステアリング装置とを備える作業車において、静油圧式無段変速装置のサーボ機構への圧油供給、及び、チャージ油の供給、ならびにパワーステアリング装置への圧油供給を、単一の圧油供給ポンプからの吐出油を共用することで行えるようにする。例文帳に追加

To provide a service vehicle provided with a hydrostatic continuously variable transmission and a power steering device and capable of supplying pressure oil to a servo mechanism of the hydrostatic continuously variable transmission, supplying charge oil, and supplying pressure oil to the power steering device using discharge oil from a single pressure oil supply pump in common. - 特許庁

油圧式のギア比可変パワーステアリング装置1は、操舵ハンドル31の回転角とピニオンシャフト33の回転角との間の回転伝達比を可変にする可変伝達比機構7と、作動流体を循環させる油圧ポンプ10の吐出流量を制御する流量制御弁40とを有する。例文帳に追加

The variable gear ratio power steering device 1 of hydraulic type is equipped with the gear ratio changing mechanism 7 to change the rotational transmission ratio of the rotating angle of a steering handle 31 to the rotating angle of a pinion shaft 33 and a flow control valve 40 to control the rate of discharging flow from a hydraulic pump 10 which is to circulate a working fluid. - 特許庁

油圧式のギア比可変パワーステアリング装置1は、駆動モータを有する可変伝達比機構7と、作動流体を循環させる油圧ポンプ10の吐出流量を制御する流量制御弁41と、操向ハンドル31に入力されたハンドル操舵角を計測する操舵角センサ310とを有する。例文帳に追加

This hydraulic reduction gear ratio adjustable power steering system 1 comprises a variable transmission ratio mechanism 7 having a driving motor, a flow rate control valve 41 for controlling a discharged flow rate of a hydraulic pump 10 for circulating work fluid, and a steering angle sensor 310 for measuring a steering wheel steering angle inputted to a steering wheel 31. - 特許庁

掘削装置本体20には、ケーシングチューブ71に係止できるグリッパー25と、一対のクラムシェル50と、そのクラムシェル50に開閉動作をさせる油圧シリンダ52と、同クラムシェル50をケーシングチューブ71の軸線回りに回転させる油圧モータと、泥水を排出するサンドポンプとを備える。例文帳に追加

Then, the main body 20 of the excavator is equipped with a gripper 25 for attaching to the casing tube 71, a pair of clamshell 50, a hydraulic cylinder 52 for giving opening/closing operation to the clamshell 50, a hydraulic motor for rotating the clamshell 50 around the axis line of the casing tube 71, and a sand pump for ejecting muddy water. - 特許庁

走行装置を駆動する油圧モータであって且つ速度を1速と2速との2段に変速可能な走行モータを制御する走行用制御弁を介して、油圧ポンプからの圧油を走行モータに供給するメイン供給回路を備えた作業機において、走行モータを2速状態にした際のトルク不足を解消する。例文帳に追加

To solve a problem on shortage of torque in a second gear speed state of a drive motor, in a working machine comprising a main supply circuit for supplying pressure oil from a hydraulic pump to the drive motor, through a drive control valve controlling the drive motor which is a hydraulic motor driving a traveling device and variable into two stages of first gear speed and second gear speed. - 特許庁

クローラ式トラクタTは、機体11を支持する左右一対のクローラ走行装置12,12間に架設された走行フレーム14を有し、この走行フレーム14上に、機体前後に延びる左右メインフレーム16,16が配置されていて、クローラ走行装置12は、エンジン18の動力で油圧ポンプ40を介し油圧モータにより駆動される。例文帳に追加

A crawler type tractor has a traveling frame which is provided between a pair of right and left crawler traveling devices to support a machine body, right and left main frames 16, 16 extending in the longitudinal direction of the machine body are arranged on the traveling frame, and the crawler traveling device is driven by a hydraulic motor by the power of an engine through a hydraulic pump. - 特許庁

斜板式アキシャルピストン形の油圧モータ又は油圧ポンプは、固定ハウジング内にシャフトと共に回転自在に設けられたシリンダブロック(16)と、このシリンダブロックに設けられた複数のボア(28)内に軸方向往復動自在に挿入されたピストン(18)と、ピストンの外端部に取り付けられたシュー(20)と摺動自在に係合していてピストンのストロークを決定する斜板(22)とを有する。例文帳に追加

A swash plate axial piston type hydraulic motor or pump comprises a cylinder block 16 rotatably provided in a fixed housing with a shaft, a piston 18 inserted in plural bores 28 provided in this cylinder block 16 to be capable of axially reciprocating, and a swash plate 22 slidably engaged with a shoe 20 installed on an outer end part of the piston 18 to decide the stroke of the piston 18. - 特許庁

アタッチメント用油圧アクチュエータ7に対応した油圧ポンプ1の吐出量制御を行うための減圧弁16を、標準装備用コントロールバルブ9〜12およびネガティブコントロールリリーフバルブ15が組込まれるメインバルブアッセンブリ13の外部にて、ネガティブコントロールラインBの中途部に組込む構成にした。例文帳に追加

A pressure reduction valve 16 in order to control the discharge amount of a hydraulic pump 1 responding to an oil pressure actuator 7 for attachment is assembled on the way of a negative control line B, at the outer part of a main valve assembly 13 in which control valves 9 to 12 for standard equipment, and a negative control relief valve 15, are assembled. - 特許庁

作動油タンク20及び作動油ポンプ21を含む車体側油圧回路Aと、リフトシリンダ7、ティルトシリンダ8、及び電磁比例弁アレイ23を含むキャリッジ側油圧回路Bとを、車体1とキャリッジ4とにわたって架着される、給油用テレスコピック管24、及び排油用テレスコピック管25にて接続する。例文帳に追加

A vehicle body side hydraulic circuit A including a hydraulic fluid tank 20 and a hydraulic fluid pump 21 and a carriage side hydraulic circuit B including a lift cylinder 7, a tilt cylinder 8, and an electromagnetic proportional valve array 23 are mutually connected by a telescopic pipe 24 for supplying oil and a telescopic pipe 25 for discharging oil which are stretched over the vehicle body 1 and the carriage 4. - 特許庁

冷間鍛造等の加工に油圧プレスを使用すると、大きな加工力を得るための高圧力と、金型を含む可動部を早く移動させるための大流量を備えた非常に大きな出力容量を持つ電動油圧ポンプが必要となり、大型で製造原価が高く、エネルギー効率が低い設備となる。例文帳に追加

To solve a problem that when a hydraulic press is used for working such as cold forging, an electrohydraulic pump with extremely large output capacity provided with a high pressure force for obtaining large working force, and a large flow rate for quickly moving a moving part including a mold becomes necessary, bringing about facilities large in scale, high in manufacturing costs, and low in energy efficiency. - 特許庁

エンジンがあり、前記エンジンからの動力を前進方向、後進方向に無段変速して、伝達可能な走行用変速機構があり、可変ポンプおよび油圧モータからなる油圧無段変速装置を用いて無段変速可能に構成される操向変速機構がある作業車において、操作性および走行性を向上させることを課題とする。例文帳に追加

To improve the operability and the traveling property of a working vehicle having an engine, a traveling transmission mechanism which performs the continuously variable transmission of power from the engine in the forward direction and the backward direction, and a steering transmission mechanism which performs the continuously variable transmission by using a hydraulic continuously variable transmission comprising a variable pump and a hydraulic motor. - 特許庁

油圧制御回路は、エンジン1の水温を検出する水温センサ1cと、この検出値の大きさが所定値に達したときに、コントローラ24からの指令信号により第一油圧ポンプ2からの吐出油をオイルクーラ19付きリターンラインL10にアンロードするアンロード弁31とを備えている。例文帳に追加

The present hydraulic control circuit comprises a water temperature sensor 1c for detecting temperature of water in an engine 1, and an unload valve 31 for unloading discharge oil from a first oil pump 2 into a return line L10 with an oil cooler 19 in accordance with a command signal from a controller 24 when the largeness of a detected value reaches a predetermined value. - 特許庁

一方、エンジン2の自動停止制御中は、油圧制御部10のオイルパン12に設けられた連通孔20と接続する吸入ホース22から電動オイルポンプ18によって作動油の吸い上げが行われ、吐出ホース24やライン圧検出用孔26を介して油圧制御部10に作動油が調圧されて戻される。例文帳に追加

On the other hand, while the engine 2 is automatically stopped and controlled, hydraulic fluid is absorbed by an electric oil pump 18 from an suction hose 22 connected with a communicating hole 20 provided in an oil pan 12 in the hydraulic control part 10, and hydraulic fluid is returned into the hydraulic control part 10 through a discharge hose 24 and a line pressure detection hole 26 after adjusting its pressure. - 特許庁

左右の走行装置を、油圧ポンプ油圧モータとを接続してなる各別の走行駆動装置により独立して駆動せしめるように構成されたアスファルトフィニッシャ等の作業機械において、直進走行の加減速中に、左右の走行装置や走行駆動装置の応答性の差異等で機体が曲ってしまうことを防止する。例文帳に追加

To provide a running drive control device for a working machine such as an asphalt finisher structured so that a left and a right running device are driven independently by respective running drive devices where a hydraulic pump and a hydraulic motor are connected, capable of preventing the machine body from being bent by a difference in the responsiveness between the left and right running devices or the running drive devices during acceleration or deceleration in straight running. - 特許庁

これにより、増圧ピストン33をばね37、38力により増圧室36の容積減少方向に付勢すると、増圧室36の圧力が増圧し、この増圧した圧力が負荷流路18に作用して油圧シリンダ6を十分に加圧でき、油圧ポンプPの連続運転を不要にできて省エネルギー化を図ることができる。例文帳に追加

As the pressure intensifying piston 33 is energized in a volume reducing direction of the pressure intensifying chamber 36 by force of the springs 37, 38, therefore, pressure of the pressure intensifying chamber 36 is intensified, intensified pressure acts on the load flow passage 18 to sufficiently pressurize a hydraulic cylinder 6, and continuous operation of a hydraulic pump P can be dispensed with, thereby energy can be saved. - 特許庁

ケーシングチューブ1を把持し揺動や回転させつつ地中に押し込むチュービング装置に履帯式の走行体30を設けた自走式オールケーシング掘削機において、チュービング装置を駆動する複数の油圧ポンプのいずれか一つの圧油を該走行体の左右の油圧モータ23、24へそれぞれ並列に設けた切換弁23a、24aを介して供給するようにした。例文帳に追加

This self-traveling all casing excavator is provided with a crawler type traveling body on a tubing device which grips and drives a casing tube into the ground while oscillating or rotating it, and pressure oil from either one of plural hydraulic pumps driving the tubing device is supplied to the right and left hydraulic motors 23, 24 of the traveling body via selector valves 23a, 24a provided in parallel. - 特許庁

コントローラ22は、作業アタッチメントが稼動可能な最大回動角度近傍又は最小回動角度近傍に回動したときに、油圧アクチュエータの作動を維持できる範囲内にて、油圧ポンプ13の駆動負荷に関連する吸収トルク等の状態量が減少するように制御する。例文帳に追加

The controller 22 controls a quantity of the state of absorption torque or the like related to the drive load of the hydraulic pump 13 to be reduced within a range for maintaining the operation of the hydraulic actuator when the work attachment is turned to a section near the maximum angle of turn or a section near the minimum angle of turn for allowing the work attachment to operate. - 特許庁

電磁切換弁36の作動不良等で容量操作に異常が生じたときには、コントローラ60が変速機28をニュートラルにするなどして油圧モータ26と走行用車輪30との連結を解除することにより、ポンプ容量が下がった状態で油圧モータ26が回転しつづけることによる回路圧の過度の上昇等を未然に回避する。例文帳に追加

When generating abnormal capacity operation caused by the operational failure of the electromagnetic selector valve 36, an excessive increase in oil pressure in the circuit caused by keeping the operation of the hydraulic motor 26 in a state of a lowered pump capacity is previously avoided so that connection between the hydraulic motor 26 and the wheel 30 for travelling is released by neutralizing the transmission 28 by a controller 60. - 特許庁

また、防除作業中は防除作業機を上昇状態で固定して散布作業をするので、第1油圧ポンプ28からの圧油はブーム昇降シリンダ27を経て操舵制御弁41、前・後操舵油圧シリンダ32,32に円滑に供給され走行車体の方向変向を円滑に行なうことができる。例文帳に追加

Since spraying work is performed by fixing the pest control work machine in a rising state at pest control work, pressure oil from the first hydraulic pump 28 is smoothly supplied to the steering control valve 41 and the front and rear steering hydraulic cylinders 32 and 32 via the boom lifting cylinder 27 so that the direction of a traveling car body can be smoothly changed. - 特許庁

排気弁作動システムを備える大型2サイクルディーゼルエンジンであって、当該の排気弁11を動かす油圧排気弁アクチュエータ34に、コンジット36を介して接続されるカム軸28によって駆動されるピストンポンプ32を備える、カム軸と油圧プッシュロッドを備える大型2サイクルディーゼルエンジンである。例文帳に追加

A large size two cycle diesel engine provided with an exhaust valve operation system is provided with a camshaft and a hydraulic push rod, and is provided with a piston pump 32 driven by the cam shaft 28 connected to a hydraulic exhaust valve actuator 34 moving the exhaust valve 11 via a conduit 36. - 特許庁

傾転規制手段は、オイルポンプ72が停止し、シリンダ機構50の油圧によりピン51cと溝52cとの相対距離を離す方向にピストン51に作用していたピストン油圧押圧力が低減することで、ピストン押圧力によりピストン51が移動し、ピン51cが溝52cに挿入される。例文帳に追加

In the tilt regulating means, by stopping an oil pump 72 and reducing piston hydraulic pushing and pressing force applied to the piston 51 in a direction increasing the relative distance between the pin 51c and the groove 52c by hydraulic pressure of the cylinder mechanism 50, the piston 51 is moved by the piston pushing and pressing force, and the pin 51c is inserted into the groove 52c. - 特許庁

揺動追従装置は、シリンダ装置38の油圧を測定する圧力センサ32と、水平ブーム14の角度を計測する角度計測器34と、圧力センサ32と角度計測器34の計測値に基づいてシリンダ装置38の油圧ポンプ44のモータ46を制御する制御装置36と、から構成される。例文帳に追加

The oscillation tracking device comprises a pressure sensor 32 for measuring oil pressure of a cylinder device 38, an angle instrument 34 for measuring an angle of a horizontal boom 14, and a controller 36 for controlling a motor 46 of a hydraulic pump 44 of the cylinder device 38 based on measuring values of the pressure sensor 32 and the angle instrument 34. - 特許庁

作動油タンク20及び作動油ポンプ21を含む車体側油圧回路Aと、リフトシリンダ7、ティルトシリンダ8、及び電磁比例弁アレイ27を含むキャリッジ側油圧回路Bとを、車体1とキャリッジ4とにわたって架着され、キャリッジ4の前後進退動作に伴なって伸縮する1本のテレスコピック管28で接続する。例文帳に追加

A vehicle body side hydraulic circuit A including a hydraulic fluid tank 20 and a hydraulic fluid pump 21 and a carriage side hydraulic circuit B including a lift cylinder 7, a tilt cylinder 8, and an electromagnetic proportional valve array 27 are mutually connected by one telescopic pipe 28 stretched between the vehicle body 1 and the carriage 4 and extending and contracting in accordance with advancing and backing operation of the carriage 4. - 特許庁

油圧建設機械のエンジン・ポンプトルク制御装置において、目標回転数毎のトルクレギュレーション特性に同じ定格回転数を持たせるエンジン制御を行う場合でも、目標回転数毎にトルクレギュレーション特性を生成することができかつポンプトルク制御に対してスピードセンシング制御を行うことができるようにする。例文帳に追加

To form torque regulation characteristics for each target rotation speed and perform speed sensing control of pump torque control even when engine control giving torque regulation characteristics for each target rotation speed same rated rotation speed in an engine and pump torque control device for a hydraulic construction machine. - 特許庁

エンジンからトルク供給されるメインポンプと、アキュムレータの蓄圧油或いは油圧アクチュエータから排出される高圧油からトルク供給されるハイブリッドポンプとが設けられている作業機械において、作業機械全体としての消費トルクが増加してしまうことを防止して、燃費低減を確実に達成できるようにする。例文帳に追加

To reliably achieve reduction in fuel consumption by preventing consumption torque as a whole of a working machine from increasing, in the working machine provided with a main pump supplied with torque from an engine, and a hybrid pump supplied with torque from accumulated oil of an accumulator or high-pressure oil discharged from a hydraulic actuator. - 特許庁

油圧ドライブシステム11は、ポートAから高圧アキュムレータ41を加圧するポンプモード及び高圧アキュムレータ41から駆動されるモータモードを有するポンプ−モータユニット35と、このユニット35の反対側のポートBに接続する低圧アキュムレータ39と、これらの間に配置されたフィルタ回路107とを含む。例文帳に追加

The hydraulic drive system 11 comprises a pump/motor unit 35 having a pump mode to pressurize a high-pressure accumulator 41 from a port A and a motor mode to be driven from the high-pressure accumulator 41, a low-pressure accumulator 39 connected to a port B on the side opposite to the unit 35, and a filter circuit 107 arranged therebetween. - 特許庁

シフトポジションが非駆動ポジションから駆動ポジションに変更された場合(ステップ370)に、急速増圧制御の実行態様を、エンジン及びオイルポンプの再始動による変速機の油路への油圧の立ち上がり度合いあるいは、エンジン及びオイルポンプの再始動からの経過時間に応じて変更する(ステップ380〜ステップ400)。例文帳に追加

When a shift position is changed from a neutral position to a drive position (step 370), forms for execution of rapid pressure increase control is changed in accordance with a build up rate of oil pressure to an oil passage of a transmission due to the restarting of an engine and an oil pump, or elapsed time from the restarting of the engine and the oil pump (steps 380 to 400). - 特許庁

例文

それでもエンジンが起動されず、連続動作が限界レベルに達してEOP連続動作不可が本判定された場合(S150)には、電動オイルポンプ停止により油圧供給が停止されても車両走行を再開可能とするための車両条件を確保可能するための処理とともに、電動オイルポンプが停止される(S160)。例文帳に追加

When an engine is not still actuated and it is primarily decided that the EOP continuous operation cannot be performed as the continuous operation reaches a limit level (S150), the electric oil pump is stopped (S160) and processing for securing a vehicle condition for restarting a vehicle travel even when oil pressure supply is stopped as the electric oil pump is stopped. - 特許庁

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