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油圧ポンプの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 2787



例文

エンジンの再始動時に、電動オイルポンプ19bとアキュムレータ123との双方から、自動変速機の前進クラッチであるC1クラッチ105aおよび後退クラッチであるC2クラッチ105bに油圧を供給するように制御が行われる。例文帳に追加

A control is carried out when restarting the engine such that an oil pressure is fed from both of the motor-driven oil pump 19b and the accumulator 123 to a C1 clutch 105a, i.e., an advancement clutch of an automatic transmission and a C2 clutch 105b, i.e., a retreating clutch. - 特許庁

心押台クランプ用シリンダ206の圧力が、下限値よりも下回ると、心押台クランプ用切換弁204を遮断状態から連通状態にして、油圧ポンプ1から流体を供給して、シリンダ206内の圧力を設定値に回復させる。例文帳に追加

When the pressure of the tailstock clamping cylinder 206 lowers less than a lower limit value, the tailstock clamping selector valve 204 is switched from a cutout state to a communicated state to supply a fluid from the hydraulic pump 1 so as to recover the pressure in the cylinder 206 to the set value. - 特許庁

この制御装置は、油圧が小さい場合であって、吸気弁11の開閉時期の目標値VTtが急変した場合、筒内噴射量fic、電磁スピル弁33のデューティ比を「0」とし、高圧燃料ポンプの仕事量が最小とされる。例文帳に追加

When the hydraulic pressure is low and the target value VTt for the opening/closing timing of an intake valve 11 is suddenly changed, the control device sets a direct injection amount fic and the duty ratio of a solenoid spill valve 33 to be zero to minimize the workload of the high pressure fuel pump. - 特許庁

車輌がエンジン自動停止走行を行うときまたは牽引されて走行するとき、変速制御用電動オイルポンプの吐出オイルを車輌変速制御装置のクラッチや潤滑部の油圧源にするよう油路を切り換える油路切換手段を設ける。例文帳に追加

An oil passage switching means is provided to switch an oil passage to use the oil discharged form the shift control electric oil pump as an oil pressure source for a clutch and a lubrication part of the vehicle shift control device when the vehicle travels with an engine, which automatically stopping, or when the vehicle is towed for traveling. - 特許庁

例文

装置本体11と、アシスト力を発生する油圧ポンプ80と、これを駆動するモータ70と、オイルタンク90と、モータ駆動回路100と、電子制御装置250と、車速センサ261と、オイル温度センサ262と、バッテリ電圧センサ263とを有する。例文帳に追加

The operation force assist controlling device comprises a device body 11, a hydraulic pump 80 to generate an assist force, a motor 70 to drive the pump, an oil tank 90, a motor drive circuit 100, an electronic control device 250, a vehicle speed sensor 261, an oil temperature sensor 262, and a battery voltage sensor 263. - 特許庁


例文

走行速度や走行距離などの走行状態を、走行体を駆動するために、油圧ポンプから供給される作動油の流量から検出するようにした新規な茶畝跨走型茶園管理機における走行状態検出方法を提供する。例文帳に追加

To provide a method for detecting a traveling state in a new tea ridge striding and traveling type tea garden tending machine, capable of detecting the traveling state such as travel speed, travel distance, etc., from the flow rate of hydraulic oil supplied from a hydraulic pump so as to drive a traveling body. - 特許庁

第1チェック弁42と直列に接続され、油圧ポンプ40から下部孔41に向かってのみの第1の油13(a)の流動を許容する第3チェック弁51と、第2の油13(b)の圧力により、第3チェック弁51を開弁させる他のシャトル弁52とを備える。例文帳に追加

The rocking device has a third check valve 51 connected in series to the first check valve 42 and allowing a flow of the first oil 13(a) only toward the lower hole 41 from the hydraulic pump 40, and the other shuttle valve 52 for opening the third check valve 51 by pressure of the second oil 13(b). - 特許庁

給油路40は、カウンターバランス弁20が開状態Oにある際、カウンタバランス弁20の給油側油路25に連通している操作油路11に取出しポート21からの油を油圧モータ10のポンプ作用によって流入させる。例文帳に追加

In the refueling path 40, oil from the taking out port 21 is made to flow into the operating oil path 11 communicated to the refueling side oil path 25 of the counterbalance valve 20 by means of the pump action of a hydraulic motor 10, when the counter balance valve 20 is in the open state. - 特許庁

自動車の減速開始後に次回の発進及び加速に備えて変速比を最もロー側の変速比となるようベルト式無段変速機4を変速動作させる際には、プライマリプーリ18に作用する油圧を高くする必要があることからオイルポンプ11の仕事量が増える。例文帳に追加

When a belt-type continuously variable transmission 4 is shifted so that a change rear ratio is on the lowest side change rear ratio in preparing for next start and acceleration after start of deceleration of an automobile, an oil pressure acting on a primary pulley 18 is required to be high, and therefore, work load of an oil pump 11 is increased. - 特許庁

例文

本発明において、板状の保護カバー4に上下動可能な風船形ピストンが設けられており、油圧ポンプのハンドルを上下動すると作動油が風船形ピストンに送られ膨張しコンクリート2次製品を持ちあげるゴム形ジャッキ装置を使用することにある。例文帳に追加

The rubber type jack device in use is constituted by providing plate-like protective covers 4 with a vertically movable balloon type piston which is expanded to lift the secondary concrete product by moving a handle of a hydraulic pump up and down to feed an operating fluid to the balloon type piston. - 特許庁

例文

作業機の駆動中に油圧ポンプからの吐出量が増加した場合でも、ボトム回路から排出されるドレイン量を減らして圧油をできる限り有効に用いることでエネルギーロスを低減することが可能なリリーフロス低減装置およびこれを備えた作業機械を提供する。例文帳に追加

To provide a relief loss reduction device capable of reducing energy loss by reducing drain amount discharged from a bottom circuit and using pressure oil as effectively as possible even when discharge amount from a hydraulic pump is increased during driving of a working machine, and the working machine equipped with the relief loss reduction device. - 特許庁

作動油タンク9を旋回フレーム4の右側に設置すると共に、この作動油タンク9を構成するタンク本体10の背面板10Bには、タンク本体10内の作動油を油圧ポンプの吸込側に導くための吸込管12を取付ける。例文帳に追加

A hydraulic oil tank 9 is set on the right side of a revolving frame 4, and a suction pipe 12 for introducing hydraulic oil in a tank body 10 to a suction side of a hydraulic pump is attached onto a rear plate 10B of the tank body 10. - 特許庁

建設機械に搭載したエンジンの制御において,作業機の非操作状態から操作状態に変化させる場合の油圧ポンプの負荷変化を検出し,該負荷変化が急激であると判断した場合に該エンジンのアイドリングの出力トルクを大きくするように制御したことを特徴とする。例文帳に追加

In a control of an engine mounted on a construction machine, the control is characterized by detecting a load change in a hydraulic pump when a working machine is changed from a non-operating state to an operating state and increasing output torque of idling of the engine when the load change is judged to be rapid. - 特許庁

第1クラッチCL1および第2クラッチCL2を有するAMT1は、油圧ポンプ109と両クラッチCL1,CL2との間に設けられ、両クラッチCL1,CL2に供給する作動油の流量を制御する第1バルブ107aおよび第2バルブ107bを備える。例文帳に追加

An AMT 1 having a first clutch CL1 and a second clutch CL2 is equipped with a first valve 107a and a second valve 107b provided between a hydraulic pump 109 and both the clutches CL1 and CL2 so as to control a flow rate of the hydraulic oil to be supplied to both the clutches CL1 and CL2. - 特許庁

サーボ弁3を操作するサーボ制御装置14の出力は、サーボ弁3に供給されると同時に、インバーター13にも供給され、サーボ弁3の開度に応じて油圧ポンプ2の回転数が変化するようになっている。例文帳に追加

Output of a servo control device 14 to operate the servo valve 3 is supplied to the servo valve 3, and it is also supplied to an inverter 13 simultaneously, thereby a rotation number of the hydraulic pump 2 is changed in accordance with the opening of the servo valve 3. - 特許庁

補正トルク演算部45で第3油圧ポンプ4の吐出圧力から補正トルク値を算出し、加算部46で基準値Tfにその補正トルク値Tmを加算して目標吸収トルクTnを算出し、この目標吸収トルクTnが得られるよう第1レギュレータ31を制御する。例文帳に追加

A correction torque value is calculated from a delivery pressure of the third hydraulic pump 4 by a correction torque operation part 45, the correction torque value Tm is added to the reference value Tf by an addition part 46 to calculate the target absorption torque Tn, and a first regulator 31 is controlled so as to obtain the target absorption torque Tn. - 特許庁

イグニッションスイッチON時におけるシステム自己診断時等、自動制動制御非作動時におけるサブポンプの内圧上昇を防止することにより、モータ振動を低減させ、これにより、油圧ユニットにおける音・振動性能を向上させることができるブレーキ制御装置の提供。例文帳に追加

To provide a brake control device reducing the vibration of a motor and improving sound and vibration performances in a hydraulic unit by preventing the internal pressure of a sub pump from increasing during not operating an automatic braking control such as a system self-diagnosis with an ignition switch turned on. - 特許庁

脈動低減ホース17の先端側にシリンダ23、ピストン24、圧縮ばね26等からなる管路長可変機構22を設け、油圧ポンプからの吐出圧に応じてピストン24がシリンダ23内を摺動変位する構成とする。例文帳に追加

A pipe length variable mechanism 22 composed of a cylinder 23, a piston 24 and a compression spring 26 is arranged on the tip side of a pulsation reducing hose 17, and is constituted so that the piston 24 is slidingly displaced in the cylinder 23 according to delivery pressure from the hydraulic pump. - 特許庁

吸引口114aを通ったリザーバ部18内のオイルは、ストレーナ19を通過して油圧ポンプ17により吸引された後、モータハウジング11内に吐出されて、クラッチ装置の接続を解除する作動油として機能する。例文帳に追加

The oil in the reservoir part 18, which passes the suction port 114a, passes through the strainer 19, is sucked by the hydraulic pump 17, is discharged into the motor housing 11 and functions as hydraulic oil releasing connection of the clutch device. - 特許庁

また、弁手段は、作動油を作動油タンクに導く場合にはアキュムレータから作動油タンクへの作動油の流れを阻止し、作動油をアキュムレータに導く場合には油圧ポンプから作動油タンクへの流れを阻止するようになっている。例文帳に追加

The valve means stops the flow of working fluid from the accumulator to the working fluid tank when the working fluid is led to the working fluid tank, and stops the flow of working fluid from the accumulator to the working fluid tank when the working fluid is led to the working fluid tank. - 特許庁

横置きエンジンのクランク軸と同軸に配置された第1軸Inputに、トルクコンバータ3、油圧ポンプ6、及び変速歯車機構2がそれぞれ配置され、第1軸Inputに対し平行に配置された第2軸43に、パーキングギヤ7が配置される。例文帳に追加

A torque converter 3, a hydraulic pump 6 and a shift gear mechanism 2 are respectively arranged on a first shaft Input coaxially arranged with a crankshaft of a transverse installation engine, and the parking gear 7 is arranged on a second shaft 43 arranged in parallel to the first shaft Input. - 特許庁

作業者がいちいち操作することなく、作業台の移動操作を行っていない間油圧ポンプ駆動用エンジンのアイドリングストップを行うことができ、エンジン駆動に消費される燃料の節約と排気ガス及び騒音の低減を図る。例文帳に追加

To stop the idling of a hydraulic pump driving engine while the moving operation of a working table is not carried out without being operated by a worker each time, to save fuel consumed by engine drive and to reduce exhaust gas and noise. - 特許庁

ポンプから供給される圧油はハウジング7に形成された第1の圧油流路7aから第1バルブ部材31に形成された第2の圧油流路31aを介して前記絞り部に導かれた後に、操舵補助力発生用油圧アクチュエータに導かれる。例文帳に追加

Pressurized oil fed from a pump is led to the reduction part from a first pressurized oil flow passage 7a formed in the housing 7 via a second pressurized oil flow passage 31a formed in the first valve member 31, and led to a hydraulic actuator for generating the steering assist force. - 特許庁

油圧式無段変速装置が容量の大きい大型で高価なものになる不都合を招くことなく、ポンプ軸における第3連結部の軸径を大きくして、第3連結部にかかる作業負荷に対して第3連結部が十分な強度を有するように構成する。例文帳に追加

To compose a third connection part so as to have sufficient strength against a work load imposed on the third connection part by increasing the shaft diameter of the third connection part in a pump shaft without causing such inconvenience that a hydrostatic continuously variable transmission has large capacity, and becomes large and expensive. - 特許庁

油圧ポンプからの流体の一部を補正流量として、オービットロールの計量機構部をバイパスしてステアリングシリンダに供給するバイパスライン(127)が設けられ、該バイパスライン中に電磁開閉弁(123)が設けられている。例文帳に追加

A bypass line 127 is arranged for supplying a part of fluid from the hydraulic pump to the steering cylinder as a correction flow rate by bypassing the weighing mechanism part of the orbit roller, and a solenoid opening-closing valve 123 is arranged in the bypass line. - 特許庁

インバータコントローラ13は、定馬力制御のテーブルを参照して、圧力センサ17からの油の圧力に対応する回転数で、同期モータ12を介して固定容量型油圧ポンプ11を駆動して、定馬力制御をする。例文帳に追加

The inverter controller 13 drives the fixed displacement type hydraulic pump 11 by way of the synchronous motor 12 by reference to a table for constant horse power control by means of revolution in response to the pressure of oil from a pressure sensor 17, so that constant horse power control is thereby executed. - 特許庁

バルブタイミング可変機構13を油圧動作させるためのオイルを吐出するオイルポンプ25として、エンジン1によって駆動される機械式のものであって、且つエンジン回転速度一定の条件下でオイルの吐出圧を可変とすることの可能な可変容量式のものが用いられる。例文帳に追加

A variable volume type, which is a mechanical type driven by an engine 1 and can vary discharge pressure of oil under conditions of a constant rotation speed of the engine, is used for an oil pump 25 for discharging oil for hydraulic operation of a valve timing varying mechanism 13. - 特許庁

車両の自動変速機や、車両用減速差動装置に用いられるプラネタリー軸受部分の潤滑を、油圧ポンプを使用することなく良好にして、プラネタリー軸受部分の寿命を延長させ、しかもピニオン部分の摩擦損失を小さくすることを課題とする。例文帳に追加

To favorably lubricate a planetary bearing portion used for an automatic transmission of a vehicle or a reduction differential gear for a vehicle without using a hydraulic pump, to extend the life of the planetary bearing part, and to reduce a friction loss of a pinion part. - 特許庁

油圧ポンプの吐出圧122と油温126とドレインのフィルタ差圧120を検出し、フィルタ差圧と吐出圧との相関関係128を求め、相関関係から、一定の代表的な吐出圧の下での代表的なフィルタ差圧130を計算する。例文帳に追加

The delivery pressure 122 of the hydraulic pump, an oil temperature 126, and drain filter pressure difference 120 are detected, a relation 128 between the filter differential pressure and the delivery pressure is obtained, and based on the relation, a typical filter pressure difference 130 under a specified typical delivery pressure is calculated. - 特許庁

遊星歯車式の差動機構22を収容したデフケース21と左右の車軸24,25のうち何れか一方の車軸とによって内部封止されたケーシング26を形成すると共に、油圧ポンプ23からの作動油をケーシング26内に給排可能とする給排油路27を一方の車軸に形成する。例文帳に追加

A casing 26 is internally sealed by a differential case 21 storing a differential mechanism 22 of a planetary gear type and one of right and left axles 24, 25, and a supply/discharge oil path 27 is formed in one axle for supplying/discharging operating oil from a hydraulic pump 23 into the casing 26. - 特許庁

ワークアーバ4は油圧ポンプ8に連結されて所定の回転抵抗が付与されており、噛み合い状態で歯車ワーク5およびドレッシング歯車6の、歯形の歯面のうち一方のみが互いに当接して、歯車ワーク51の一方の歯面が歯すじ方向と交差する方向へ研削される。例文帳に追加

The work arbor 4 is connected to a hydraulic pump 8 and is given specified rotational resistance, only one of toothform tooth surfaces of the gear work 5 and the dressing gear 6 in an engaged state makes contact with each other, and one tooth surface of a gear work 51 is ground in a direction to cross with the tooth trace direction. - 特許庁

充填工程から保圧工程に移行して、圧力センサ17の検出圧力が上昇し始めても、コントローラ5は、油圧ポンプ装置3を大吐出容量に制御したままで、圧力センサ17の検出圧力が目標圧力を超えるまで、吐出容量の切り換えを行わない。例文帳に追加

Even if pressure detected by a pressure sensor 17 starts to rise after transiting from a filling process to a pressure holding process, a controller 5 dose not switch a discharge capacity until the pressure detected by the pressure sensor 17 exceeds target pressure, controlling a hydraulic pump device 3 while keeping the hydraulic pump device at a large discharge capacity. - 特許庁

流体継手4と、摩擦クラッチ8と、流体作動手段6とを備え、流体作動手段6は、油圧ポンプ60と液圧室815とを連通する通路に配設された摩擦クラッチ用電磁切換弁742とを備えている動力伝達装置。例文帳に追加

This power transmission device is provided with a fluid coupling 4, a friction clutch 8, and a fluid operation means 6, and the fluid operation means 6 is provided with a solenoid directional control valve 742 for a friction clutch disposed in a passage communicating a hydraulic pump 60 with a liquid pressure chamber 815. - 特許庁

外部動力によって駆動される可変容量型のポンプと、これに連通接続されたモータとを共通のケーシングに収容してなる油圧式無段変速装置において、チャージ回路へのチャージ油供給を確実なものにして油切れの発生を抑制することができるようにする。例文帳に追加

To restrain the occurrence of oil shortage by surely supplying charge oil to a charge circuit in a hydraulic continuously variable transmission housing a variable displacement pump driven by external power and a motor communicatively connected therewith in a common casing. - 特許庁

通常走行状態にあっては、エンジンによりメインオイルポンプ21が駆動状態にあり、作動油として各油圧アクチュエータに供給又は排出されると共に、潤滑油として供給され、オイル溜り117,119のオイルレベルATFが低くなる。例文帳に追加

In a regular driving mode, a main oil pump 21 is in a drive mode by an engine, the oil is fed/discharged to/from each hydraulic actuator, and fed as the lubricating oil, and the oil level ATF in oil sumps 117 and 119 is lowered. - 特許庁

シフトレバーがPレンジに操作されている時には、変速機の変速や潤滑用の作動油を出力する電動オイルポンプの作動を停止する場合に、シフトレバーが走行レンジへ操作された時に速やかに十分な量、油圧の作動油を出力できるようにする。例文帳に追加

To output working oil of sufficient quantity and hydraulic pressure speedily at the time when a shift lever is operated to a travelling range in the case of stopping actuation of an electric oil pump to output the working oil for speed change and lubrication of a transmission at the time when the shift lever is operated to a P range. - 特許庁

そして、低温始動時などオイルの粘性が高い状態の時にサブバルブ26を開弁させることで、フィルタ23をバイパスしたオイルポンプ21の吐出油圧が進角室Aに供給され、VCTを進角側へ応答性良く可変することができる。例文帳に追加

By opening the sub valve 26 in a state of higher oil viscosity, for example, at the time of a low-temperature start, the ejection hydraulic pressure of the oil pump 21 having bypassed the filter 23 is supplied to the lead angle chamber A for varying the VCT to the lead angle side with a good response. - 特許庁

中継アーム176及びセクタギヤ174を最大強制減速位置まで回動させると、直進用デテント杆135が中立位置まで戻り回動して直進用回動軸105(第1油圧ポンプの回転斜板)を中立位置に移動させ、走行機体が実質上停止する状態まで減速する。例文帳に追加

When the joining arm 176 and the sector gear 174 are rotated to the maximum reduction position, a straight travel detent rod 135 is return-rotated to a neutral position to rotate the straight travel rotation shaft 105 (rotation swash plate of the first hydraulic pump) to a neutral position. - 特許庁

上部旋回体1の側部に1つのマニホルド20を設け、油圧ポンプ駆動装置6、オイルパン12、作動油タンク8、旋回減速機13、14にそれぞれ設けたドレンコック21〜23,18,19をドレンホース24〜28を介してマニホルド20に接続する。例文帳に追加

A manifold 20 is mounted on a side part of an upper rotating body 1 and drain cocks 21-23, 18 and 19 mounted respectively on a hydraulic pump driving device 6, an oil pan 12, a hydraulic oil tank 8, and revolving reduction gears 13 and 14 are connected to the manifold 20 via drain hoses 24-28. - 特許庁

内蔵電動機の冷却と電動機回転による作動油汚染防止とを同時に果たすことができ、しかも水分の混入した作動油や水性系作動油を給排しても内蔵電動機の電気的トラブルを生じることのない電動機内蔵油圧ポンプを提供する。例文帳に追加

To simultaneously perform cooling of an electric motor and contamination prevent of working oil by forming a housing of a hydraulic pump with a built-in electric motor as a metallic cylinder as an electric motor frame where a stator of the electric motor is installed inside, and separating the motor side space in the cylinder by a seal mechanism. - 特許庁

橋梁の主桁2を押出し工法により下り勾配で架設する際に、主桁2を押出方向へ押し出す水平押出部5と、この水平押出部5における押出速度が複数段階に亘って減速するようにこれを制御するための油圧ポンプ10、インバータ11、操作盤12とを備える。例文帳に追加

The incremental launching construction apparatus comprises: a horizontal launching section 5 for horizontally launching the main girder 2 in a launching direction; and a hydraulic pump 10; an inverter 11 and a console panel 12 for controlling the horizontal launching section 5 so as to decelerate its launching speed in a plurality of stages. - 特許庁

当該油圧モータ停止の場合、主ポンプから減圧された圧油が流路100bを介して小型ピストンSPSに与えられるので弁板を押圧し、結果として弁板はシリンダブロック16の左端面を押圧しスリップの抑制を行う。例文帳に追加

When the hydraulic motor is stopped, the reduced pressurized oil from the main pump is imparted to the compact piston SPS via the passage 100b, the valve plate is pressed, and accordingly, the valve plate presses the left end surface of a cylinder block 16, thus suppressing a slip. - 特許庁

車両停止時や低速走行時の油圧確保のために補助電動モータ20が設けられており、2つのワンウェイクラッチ61,62からなるポンプ駆動切換機構60によって、相対的に回転数が高い方の部材によりロータ21aが回転駆動される。例文帳に追加

The auxiliary electric motor 20 is provided for securing the hydraulic pressure in stopping the vehicle or the low-speed traveling and a pump driving changeover mechanism 60 comprising two one-way clutches 61 and 62 drives and rotates a rotor 21a by a member having relatively high rotation speed. - 特許庁

ポペット弁体を弁座に着座してアクチュエータに接続の負荷流路から給排流路への流れを阻止した状態で、油圧ポンプの連続運転を不要にしてアクチュエータを加圧し、省エネルギー化を図るパイロット操作逆止め弁を提供。例文帳に追加

To provide a pilot operation check valve capable of saving energy by dispensing with continuous operation of a hydraulic pump as a puppet valve element is seated on a valve seat to prohibit flow from a load flow passage connected to an actuator to a supply/discharge flow passage in pressurizing the actuator. - 特許庁

制御機構9は、オイルポンプ24から圧送された油圧を第1、第2作動室30,31に選択的に給排してベーン部材32を正逆回転させて制御軸19を回転制御し、吸気弁のバルブリフト量を機関運転状態に応じて制御する。例文帳に追加

A control mechanism 9 rotatably controls a control shaft 19 by reciprocally rotating a vane member 32 by selectively supplying and discharging hydraulic pressure forcibly fed from an oil pump 24 to first and second operation chambers 30 and 31, and controls a valve lift quantity of the intake valve in response to an engine operation state. - 特許庁

オペレータの好みに応じてポンプ流量制御を行なえるようにして運転フィーリングを向上させ、油圧アクチュエータの作動スピードの急増やこれに誘発されるハンチング現象を抑制しつつ、負荷感応フィーリングを確保する。例文帳に追加

To improve an operation feeling by enabling control of a pump flow rate in accordance with the preference of an operator and to ensure a load response feeling, while suppressing a rapid increase of an operating speed of a hydraulic actuator and a phenomenon of hunting induced thereby. - 特許庁

ストッパピストン7は、エンジン始動時ポンプ46から油圧室23および24に圧油が供給されていない状態では、先端部7cがストッパ穴20に嵌合しているのでシューハウジング3とベーンロータ9とが拘束され一体に回転する。例文帳に追加

In a condition that no pressure oil is supplied to pressure oil chambers 23, 24 from a pump 46 at the time of starting an engine, tip 7c of a stopper piston 7 is fitted into a stopper hole 20, so as to lock a shoe housing 3 and a vane rotor 9 integrally rotated. - 特許庁

レギュレータ52付きのスプリットポンプ51に接続されたアンロード通路12,13と、当該アンロード通路12,13にそれぞれ接続された第1系統の第1方向切換弁4w〜4zおよび第2系統の第2方向切換弁5w〜5yとを備える油圧回路1である。例文帳に追加

This hydraulic circuit 1 includes unloading passages 12 and 13 connected to a split pump 51 with a regulator 52, first directional control valves 4w-4z of a first system and second directional control valves 5w-5y of a second system respectively connected to the unloading passages 12 and 13. - 特許庁

上部枠体19を昇降するアクチュエータ25の駆動回路は、メインユニット40と、操作系ユニット50と、パワーサプライユニット60とを直列に介して油圧ポンプ25aにまで繋がれており、いずれか一つのユニットがOFFである場合にはアクチュエータ25を駆動することができない。例文帳に追加

The drive circuit of an actuator 25 for lifting and lowering the upper frame body 19 is connected through a main unit 40, an operation-system unit 50 and a power supply unit 60 in series to a hydraulic pump 25a and the actuator 25 can not be driven when any one unit is OFF. - 特許庁

例文

又、シングルチルト動作を行う時には、スイッチ1の選択結果に応じて、差圧設定値が大きくなり、比較的大きな流量が油圧ポンプ7から左チルトシリンダ4に供給され、左のチルトシリンダ4の伸縮速度が大きくなる。例文帳に追加

Also, when conducting the single-tilt operation, according to the switch 1 selected the preset level for differential-pressure preset becomes high and a relatively large flow quantity is supplied to the left tilt cylinder 4 from the hydraulic pump 7, and the extension rate becomes larger. - 特許庁

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