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燃料容量の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 498



例文

フッ素系電解質より構成され、^19F−NMRで算出されるイオン交換容量C_1に対する、滴定で算出されるイオン交換容量C_2の比C_2/C_1が、0.95〜1.1である燃料電池用電解質膜である。例文帳に追加

This is the electrolyte membrane for the fuel cell which is constructed of a fluorine system electrolyte and of which the ratio C_2/C_1 of the ion exchange capacity C_2 calculated by titration against the ion exchange capacity C_1 calculated by ^19F-NMR is 0.95-1.1. - 特許庁

容量QBATの増大に伴い増大傾向に変化する始動時燃料徐々加算遅延時間(残容量)TMKSTDLYQを設定する(ステップS12,S14)。例文帳に追加

A starting fuel gradual addition delay time (a remaining amount) TMKSTDLYQ is set which changes in an increasing manner with an increase of the remaining amount QBAT (Steps S12, S14). - 特許庁

補助電源の残存容量が低下している場合にも、その残存容量に応じて効率的に起動することができる燃料電池システムを提供する。例文帳に追加

To provide a fuel cell system which can be efficiently started conforming to a residual capacity even when the residual capacity of an auxiliary power supply is lowered. - 特許庁

旋回槽5内への燃料供給手段として設けられたジェットポンプ7への連結管9と、燃料移送装手段3として設けられたジェットポンプ8とを一体成形して、ジェットポンプユニット6を形成することにより、旋回槽5および燃料移送手段3を設けてあっても、燃料タンク1の容量を十分に確保することができ、しかも組み付け作業性を向上することができる。例文帳に追加

By forming a jet pump unit 6 by forming a connecting pipe to a jet pump provided as the fuel feeding means into a rotary tub, and the jet pump 8 provided as the fuel transfer means 3, integrally, the capacity of a fuel tank can be secured sufficiently, even though the rotary tub 5 and the fuel transfer means are provided, and furthermore, the assembly workability can be improved. - 特許庁

例文

始動時燃料徐々加算遅延時間(エンジン水温)TMKSTDLYTおよび始動時燃料徐々加算遅延時間(残容量)TMKSTDLYQおよび始動時燃料徐々加算遅延時間(車速)TMKSTDLYVのうち最も大きい値を、始動時燃料徐々加算遅延時間TMKSTDLYとして設定する(ステップS16)。例文帳に追加

The largest value for one of the starting fuel gradual addition delay time (the engine water temperature) TMKSTDLYT, the starting fuel gradual addition delay time (the remaining amount) TMKSTDLYQ and the starting fuel gradual addition delay time (the vehicle speed) TMKSTDLYV is set as a starting fuel gradual addition delay time TMKSTDLY (Step S16). - 特許庁


例文

燃料電池及びバッテリに流れる電流の分配状態を適切に制御して、バッテリの容量を増大させることなく、適切にバッテリを充電することができ、また、燃料電池及びバッテリの出力配分を所定の状態に維持して、燃料電池装置全体として効率ができるだけ高くなるように燃料電池及びバッテリを作動させることができるようにする。例文帳に追加

To enable charging a battery properly by properly controlling a distributing condition of current flowing in a fuel cell and a battery without increasing battery capacity, and also to drive the fuel cell and the battery by maintaining output distribution of the fuel cell and the battery in a given condition, so as to keep efficiency of the fuel cell device as a whole as high as possible. - 特許庁

ハイブリッド自動車(HEV)や燃料電池自動車などの高容量の蓄電デバイスとして好適な、放電容量が高く、電流密度に対する高い容量保持率を特徴とする電気二重層キャパシタを提供する。例文帳に追加

To provide an electric double layer capacitor which is suitable as an electricity accumulation device with a high capacity, such as a hybrid vehicle (HEV) or a fuel cell vehicle, and which is high in discharge capacity, and which is high in a capacity holding rate to current density. - 特許庁

10容量%留出温度が180〜235℃、90容量%留出温度が280〜350℃の蒸留性状を有し、硫黄分が10質量ppm以下であり、飽和分が70〜86容量%で、芳香族分が14〜30容量%で、かつ、カウリブタノール価が20〜50以上であるディーゼルエンジン用燃料油組成物。例文帳に追加

This fuel oil composition for diesel engine has satisfactory distilling property having 10 volume% distilling temperature of 180-235°C, 90 volume% distilling temperature of 280-350°C and has sulfur content of 10 wt.ppm or less, saturated substance content of 70-86 volume%, aromatics content of 14-30 volume%, and a kauri-butanol value of 20-50 or more. - 特許庁

そして、この予測された最低外気温に基づいて、システム再始動時に2時電池2に要求されるであろう残存電力容量のしきい値(予想必要電力容量)を決定し、2時電池2の残存電力容量が予想必要電力容量以下の場合にのみ、燃料電池スタック1の発電により2次電池2を充電する。例文帳に追加

Then, based on the lowest outer air temperature forecast, a threshold value of a remaining electric power capacity (an anticipated necessary power capacity) required of the secondary battery when restarting the system is determined, and the secondary battery 2 is charged by generation of a fuel battery stack 1, only when a remaining power capacity of the secondary battery 2 is lower than the anticipated necessary power capacity. - 特許庁

例文

燃料電池に用いられる水素発生装置において、室温かつ低圧環境下で、高容量の水素を制御よく発生させ、小さなエネルギーで注入制御機構を作動させることにより、燃料電池を稼働できる水素発生装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a hydrogen production apparatus capable of operating a fuel cell by well controllably producing a large volume of hydrogen at a room temperature under low pressure environment and working an injection control mechanism with a small energy in the hydrogen production apparatus used for the fuel cell. - 特許庁

例文

本発明は、燃料クロスオーバーが低くかつ電極との密着性が良好な電解質膜を提供し、さらには、高出力、高エネルギー容量を達成できる膜電極複合体および高分子電解質型燃料電池を提供せんとするものである。例文帳に追加

To provide an electrolyte membrane which has a low crossover of fuel and has a good adhesion with an electrode, and a membrane-electrode composite, and a polymer electrolyte fuel cell capable of achieving a high output and a high energy capacity. - 特許庁

水素を含む改質ガスを生成する改質器2と、改質ガスと空気の供給を受けて発電する燃料電池1と、燃料電池システム内で循環する水を貯留しうる蛇腹構造をもつ容量可変なアキュムレータ10を備える。例文帳に追加

The fuel cell system is provided with a reformer 2 generating reformed gas containing hydrogen, a fuel cell 1 generating power with the supply of reformed gas and air, and an accumulator 10 with variable capacity having a cornice structure capable of reserving water circulating within the system. - 特許庁

システムの停止期間中には、水素供給流路L1において中圧水素バルブ13と水素調圧バルブ14との間に保持された所定容量の水素(中圧水素)をバイパス流路L2を介して、燃料電池スタック1の燃料極側に供給することができる。例文帳に追加

During the stop period of the system, the prescribed volume of hydrogen (medium pressure hydrogen) retained between the medium pressure hydrogen valve 13 and the hydrogen pressure regulation valve 14 in a hydrogen supply flow passage L1 can be supplied to the fuel electrode side of the fuel cell stack 1 via a bypass flow passage L2. - 特許庁

単電池もしくは数セルの小容量の固体高分子電解質型燃料電池において、セルの適正加圧と適正な温度管理の条件を満足しつつも、加熱冷却水系と関連配管構成を不要とすることにより、燃料電池の簡略化と低コスト化を図る。例文帳に追加

To simplify a fuel cell and reduce cost by eliminating a heating cooling water system and related piping constitution, and at the same time, satisfying conditions of optimum pressurization and optimum temperature control of a cell in a small capacity solid polymer electrolyte fuel cell having a single cell or several cells. - 特許庁

燃料電池の電解質膜がドライアップ状態にあり、且つ蓄電手段の蓄電量が最大蓄電容量に達している場合でも燃料電池の発電を継続でき、これによりドライアップ状態を常に正常な状態に回復させることができる技術の提供を課題とする。例文帳に追加

To provide a technology for continuing power generation of a fuel cell and recovering a dry-up state to a normal state constantly even when an electrolyte membrane of the fuel cell is in the dry-up state and a power storage amount of a power storage means reaches a maximum power storage capacity. - 特許庁

燃料電池及びバッテリに流れる電流の分配状態を適切に制御して、バッテリの容量を増大させることなく、適切にバッテリを充電することができ、また、燃料電池及びバッテリの出力配分を所定の状態に維持することができるようにする。例文帳に追加

To enable to appropriately charge a battery without increasing the capacity of battery by appropriately controlling distribution state of current flowing in a fuel cell and a battery, and enable to maintain the output distribution of the fuel cell and the battery at a prescribed condition. - 特許庁

エンジン運転状態に基づいて吸気ポート吹き返しスモーク量Smretを算出し(S108)、このSmretが許容量Aretを越えていれば(S110で「YES」)、圧縮行程燃料噴射時では燃料噴射時期を進角補正する(S114〜S118)。例文帳に追加

A intake port blow back smoke amount Smret is calculated based on a engine operation state (S108). - 特許庁

燃料電池スタック1の冷却系13の冷媒である不凍液を、低温環境下における発電始動時において、一旦タンク136へ回収して燃料電池スタック1の熱容量を減少させた後、発電始動を開始する。例文帳に追加

Antifreezing fluid which is refrigerant in a cooling system 13 of a fuel cell stack 1 is once recovered into a tank 136 when starting power generation under low temperature environment to reduce heat capacity of the fuel cell stack 1 and then start power generation. - 特許庁

石油燃料若しくはガス燃料からなる燃焼源に水を10乃至40容量%割合で混合のうえ所要の圧力で加圧移送させつつ複数連接された衝突撹乱破砕具を流通せしめて、微細分散混合させたうえバーナーで燃焼させる。例文帳に追加

The water of 10-40 volume% is mixed in the combustion source made of oil fuel or gas fuel, and circulated in a plurality of connected collisional stirring and crushing tools while pressure-fed with a required pressure to be finely dispersed and mixed, and then burned by a burner. - 特許庁

これにより、冷却液流量を減少させる際、燃料電池の熱容量の影響等によって、燃料電池スタックの入口側及び出口側の冷却液温度の温度差が過渡的に大きくなることがなくなり、冷却液流量が増減のハンチングを起こすことを抑制できる。例文帳に追加

Thereby, when the cooling liquid flow rate is decreased, transitional increase of the temperature difference between cooling liquid temperature on the inlet side and that on the outlet side of the fuel cell stack, due to the influence of the heat capacity or the like is prevented, and generation of increasing and decreasing of hunting in the cooling liquid flow rate can be suppressed. - 特許庁

容量型の燃料タンクにおいて、残量が満タンの状態から空の状態に至るまでの全体に渡って、残量の表示を安価な手段で適切に行うことができ、しかも低残量領域での残量表示を正確に行うことができる燃料の残量表示システムを提供する。例文帳に追加

To provide a system for indicating a residual amount of fuel capable of properly indicating a residual amount by an inexpensive means over all the states of the residual amount from a full state to an empty state, in a large capacity type fuel tank, and capable of indicating accurately the residual amount in a low residual amount range. - 特許庁

そして、燃料電池システムが備える制御ユニットが、燃料電池スタックへの要求出力に応じて、アクチュエータ640を制御することによって、空気が圧縮されたときの圧縮室610の実質的な容量を変化させる。例文帳に追加

The actuator 640 is controlled by a control unit included in the fuel system in accordance with a requested output to the fuel cell stack so that the substantial capacity of the compression chamber 610 is changed when air is compressed. - 特許庁

また、燃料タンク12の容量が小さい場合には、ガス供給開始スイッチ66A,66Bの何れか一方を操作することで対応するガス供給経路50A,50Bの何れか一方を用いて燃料タンク12へのガス充填制御を行なう。例文帳に追加

When the fuel tank 12 has a small capacity, by operating either of the gas supply start switches 66A, 66B, either of the gas supply passages 50A, 50B corresponding thereto is used and gas filling into the fuel tank 12 is controlled. - 特許庁

初留点が135〜170℃、95%留出温度が270℃以下の蒸留性状を有し、側鎖を有する芳香族分が20容量%以下で、かつ、全硫黄分が80質量ppm以下であることを特徴とする燃料電池用燃料油。例文帳に追加

The fuel oil for the fuel cell has distillation properties of 135-170°C initial boiling point and ≤270°C 95% distillation temperature, and also has ≤20 vol.% content of an aromatic component having a side chain, and ≤80 mass-ppm total sulfur content. - 特許庁

起動から停止までの段階において、熱容量の大きい部分と小さい部分との温度差を少なくして応力集中が生じるのを抑制して、耐久性の向上を実現することが可能である燃料電池スタック構造体の温度制御方法及び燃料電池スタック構造体を提供する。例文帳に追加

To provide the temperature control method of a fuel cell stack structure enhancing durability by suppressing the generation of stress concentration by reducing the temperature difference between the large part of heat capacity and the small part of it in a stage from starting to stop, and to provide the fuel cell stack structure. - 特許庁

燃料タンクおよび吸気装置が別個のユニットとして設計されており、別個の固定点が必要であるために、燃料タンクおよび吸気装置を自動二輪車上で場所を取らないように形成することができず、タンク容量が大幅に削減される。例文帳に追加

To solve a problem that a fuel tank and an intake apparatus are designed as separate units, separate fixing points are necessary, the fuel tank and the intake apparatus cannot be formed so as not to occupy a place on a motorcycle, and a tank capacity is considerably reduced. - 特許庁

携帯型再生装置が垂直状態でなければ(S401のNo)、前回計測若しくは予測時からの燃料液の消費量を予測し、前回の計測値若しくは予測値から現在の燃料液の残容量を予測する(S405)。例文帳に追加

If the device is not in a vertical state (S401, No), a consumption volume of the fuel liquid at the previous measurement or since prediction time is predicted to predict a current residue of the liquid fuel from the previous measurement value or the predicted value (S405). - 特許庁

この駆動要求パワーが閾値パワーXps以下の低負荷領域の燃料電池発電運転で得られるものである場合には、燃料電池機器群を停止させ、2次電池30単独でその残存容量Qによりモータ32を回転させて、車両を駆動要求パワーで駆動する。例文帳に追加

When this demanded driving power is obtained by generating operation of the fuel cell in a low load region below a threshold power Xps, the fuel cell equipment group is let stop and a motor 32 is rotated by a secondary battery 30 alone with its remaining capacity, to drive the vehicle with the demanded driving power. - 特許庁

ガスシールが容易で複雑なシール構造が不要であると共に、耐熱衝撃性に優れ、集電損失が小さく、さらに熱容量が小さく起動性に優れた管状燃料電池用セル体と、このような燃料電池用セル体の製造方法を提供する。例文帳に追加

To provide a cell body for a tubular fuel battery in which gas seal is easy and complex seal structure is not required and which is superior in thermal shock resistance and has little current collection loss, and furthermore has small heat content and excellent starting performance, and a manufacturing method of the fuel battery cell body. - 特許庁

炭素数2の炭化水素化合物の含量が5容量%以下、炭素数4の炭化水素化合物の含量が25容量%以下であり,かつ,メタノールの含量が30質量ppm以下で、残分が炭素数3の炭化水素化合物からなる液化石油ガスがガス状の燃料として供給される燃料電池システム。例文帳に追加

The fuel cell system is supplied with a liquefied petroleum gas as a gaseous fuel in which content of a hydrocarbon compound with carbon number 2 is 5 vol% or less, content of a hydrocarbon compound with carbon number 4 is 25 vol% or less, and content of methanol is 30 mass ppm or less, and the rest is made of a hydrocarbon compound with carbon number 3. - 特許庁

本発明は、二次電池のように一定容量の電力を消費する度に充電することなく、燃料を補給することによって容易に発電が継続できる燃料電池発電装置を提案し、体積エネルギー密度を損なわずに複数の単セルを直列接続した信頼性の高い前記燃料電池発電装置とこれを用いた携帯機器を実現することにある。例文帳に追加

To propose a fuel cell power generator capable of continuing power generation easily by fuel replenishment, without being charged upon every consumption of a certain quantity of power like a secondary battery, and to realize the power generator with high reliability in which a plurality of single cells are connected in series without loss of volume energy density, and a portable device using this power generator. - 特許庁

水に所要の放射周波数と放射強度で且強い振幅によりキャビテーション作用等をなさしめてイオン化水となし、更にこのイオン化水に所要の放射周波数と放射強度でキャピラリー波を生成せしめてイオン化ミストとなしたうえ、化石燃料若しくは液化ガス燃料に20乃至45容量%で混合させてなる混合燃料例文帳に追加

The blended fuel is prepared by performing a cavitation action and the like on water at a needed radiation frequency and radiant intensity and an intense amplitude to make ionized water, further generating a capillary wave at a needed radiation frequency and radiant intensity for the ionized water to make ionized mist, and mixing a fossil fuel or a liquefied gas fuel with the ionized mist at 20-45% by volume. - 特許庁

燃料電池の廃熱回収温度を高くして廃熱利用設備の利用価値の向上を図り、かつ電池冷却水を冷却する系統の機器容量の不適当な増大なしに、所定温度の電池冷却水を燃料電池へ供給可能な燃料電池発電装置とその制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel cell power generating device and its control method in which improvement is aimed in utilization of a waste heat using equipment by increasing the exhaust-heat recovery temperature of the fuel cell, and a cell cooling water having a predetermined temperature can be supplied to the fuel cell without unreasonable increase of the equipment capacity of a system which cools the cell cooling water. - 特許庁

ガスタービン燃焼器用デュアルオリフィス形液体燃料噴射ノズルにおいて、エアアシスト形液体燃料噴射ノズル等に適用される大容量圧縮機や熱交換器等の大規模な設備を設けずに点火から昇速途中までの燃焼安定性を図ると共に、燃料供給ポンプの吐出圧力を低減する。例文帳に追加

To attain combustion stability up to the middle of speed-up from ignition; and to reduce delivery pressure of a fuel supply pump without arranging large-scale equipment such as a large capacity compressor and a heat exchanger applied to an air assist type liquid fuel injection nozzle in a dual orifice type liquid fuel injection nozzle for a gas turbine combustor. - 特許庁

燃料電池自動車等の移動体に搭載されて運転を行う燃料電池システムにおいて、当該燃料電池システム1を構成する蓄電装置15の残容量が所定のしきい値よりも高い状態下で制動要求があった場合、カソード圧縮機5を所定時間のみ動作させることとする。例文帳に追加

In a fuel cell system which is mounted on a movable body such as the fuel cell vehicle and operated, when braking is required in such a state that the residual capacity of a power storage device 15 constituting the fuel cell system is higher than the prescribed threshold value, a cathode compressor 5 is operated for only the prescribed time. - 特許庁

運転キャビンを防振搭載したキャビン付きトラクタにおいて、燃料タンクの容量を少なくすることなく、また、運転キャビンの居住空間を犠牲にすることなく燃料タンクを設置することができるとともに、防振支持された運転キャビンの変位に対しても燃料タンクを損傷することなく支持することができるようにする。例文帳に追加

To provide a tractor with a drive cabin mounted thereon in a vibration-isolating manner in which a fuel tank can be installed without reducing the capacity of the fuel tank and without sacrificing a living space of the drive cabin, and the fuel tank can be supported without damages even with the displacement of the drive cabin supported in a vibration-isolating manner. - 特許庁

セル強度に優れると共に軽量であって、スタック化した場合の容量及び重量を低減することができ、電気的電極あるいは電極リードを容易に設置することができる固体酸化物形燃料電池用セル板と、このようなセル板を用いた燃料電池スタック及び固体酸化物形燃料電池を提供する。例文帳に追加

To provide a cell plate for a solid oxide fuel cell which is superior in cell strength and is light-weighted, in which capacity and weight can be reduced in the case a stack is made, and in which an electric electrode or an electrode reed can be installed easily, and provide the fuel cell stack and the solid oxide fuel cell using such a cell plate. - 特許庁

燃料電池発電装置の該当部位の温度が許容温度に達した場合、排熱処理設備の設備容量、設置スペース及びコストの増大を招かず且つ燃料電池発電装置の出力を最低出力まで下げず、該当部位の温度を許容温度以下になるようにすることができる燃料電池発電システムを提供する。例文帳に追加

To provide a fuel cell power generation system capable of reducing the temperature of a relevant part to become lower than an allowable temperature when the temperature of the relevant part of a fuel cell power generation device reaches the allowable temperature without increasing the capacity, installation space, and the cost of a waste heat processing device. - 特許庁

第1に、設備が小型化しコスト面に優れ、第2に、バイオマス燃料の発熱量が向上し、第3に、タールが確実に低減,除去されると共に、第4に、各種燃料に対応したエンジン制御が行われ、第5に、このような制御が可能で容量的難点も克服されるインジェクターを採用した、バイオマス燃料対応型のエンジンシステムを提案する。例文帳に追加

To provide an engine system matching with biomass fuel which firstly miniaturizes equipment and is excellent in cost, secondly improves a heat value of the biomass fuel, thirdly securely reduces and removes tar, fourthly carries out engine control matching with various fuels, and fifthly employs an injector capable of such a control and overcoming a capacity difficulty. - 特許庁

本発明は、燃料噴射弁の噴孔部近傍に付着・堆積したデポジットの量が許容量を超えた時にデポジット除去処理を行う内燃機関の燃料噴射システムにおいて、内燃機関が使用する燃料の粘度に基づいて前記噴孔部近傍に付着・堆積したデポジット量を判定することにより、デポジット除去処理が適正なタイミングで行われるようにした。例文帳に追加

In a fuel injection system for an internal combustion engine performing a deposit removing process when quantity of deposit adhering and accumulating near the injection hole part of a fuel injection valve exceeds allowable quantity, the quantity of deposit adhering and accumulating near the injection hole part is judged based on viscosity of fuel used in the internal combustion engine to perform deposit removing process at appropriate timing. - 特許庁

これにより多くの高圧燃料を供給するために高圧燃料供給ポンプを大容量型にした場合においても、ポンプ自体の大きさをさほど大きくすることなく、ポンプハウジングの余剰スペースを有効に利用しながら、十分なリリーフ機能を奏する高圧燃料供給ポンプを得ることができた。例文帳に追加

Thereby, the high-pressure feeding pump that exerts a sufficient relief function is provided without increasing the size of the pump itself so much using a surplus space of the pump housing effectively even when the high-pressure fuel feed pump is increased in capacity for increasing the feed amount of high-pressure fuel. - 特許庁

これにより、燃料電池スタック1内部に滞留する所定温度以上の冷媒の熱容量によって燃料電池スタック1を保温することができるので、水分の蒸発潜熱によって燃料電池スタック1の温度が低下する前に内部に残留している水分を速やかに除去することができる。例文帳に追加

Since the fuel cell stack 1 can be insulated by the heat capacity of the coolant having prescribed temperature or higher, remaining on the inside of the fuel cell stack 1, water remaining inside is quickly removed before the temperature of the fuel cell stack 1 decreases by the evaporative latent heat of water. - 特許庁

光源48及び複数配列された光センサ49を有する本体30に着脱自在に設けられ、内部に燃料17を収容する筐体11と、筐体11内において燃料17の収容量に従って光センサ49の配列方向に移動する移動体20とを備える燃料容器10である。例文帳に追加

The fuel container 10 is provided with a case 11 which is installed detachably in a main body 30 having a light source 48 and a plurality of photosensors 49 arranged in a row and contains a fuel 17 inside, and a moving body 20 which moves in an arrangement direction of the photosensors 49 according to the containing amount of the fuel 17 in the case 11. - 特許庁

固体高分子型燃料電池において、酸素極内で酸素が供給される近傍における触媒中のイオン交換樹脂のイオン交換容量を、酸素が排出される近傍におけるイオン交換樹脂のイオン交換容量より低くする。例文帳に追加

The solid high-polymer fuel cell has an oxygen pole, where the ion exchange capacity of an ion exchanging resin in a catalyst in the close area where oxygen is supplied is lower than the ion exchange capacity of the ion exchange resin in the close area where oxygen is exhausted. - 特許庁

固体高分子型燃料電池において、酸素極内で酸素が供給される近傍における触媒中のイオン交換樹脂のイオン交換容量を、酸素が排出される近傍におけるイオン交換樹脂のイオン交換容量より高くする。例文帳に追加

The solid high-polymer fuel cell has an oxygen pole, where the ion exchange capacity of an ion exchanging resin in a catalyst in the close area where oxygen is supplied is lower than the ion exchange capacity of the ion exchanging resin in the close area where oxygen is exhausted. - 特許庁

本発明によるガソリンエンジン用燃料は、90%留出温度が165℃以下であり、芳香族分の含有量が40容量%以下であり、イソプロピルベンゼン、4−エチルトルエンおよび1,3,5−トリメチルベンゼンの合計含有量が8容量%以上であることを特徴とする。例文帳に追加

This fuel for gasoline engine is characterized in that the fuel has ≤165°C of 90% distillation temperature, ≤40 mass% content of aromatic compounds and ≥8 mass% total content of isopropyl benzene, 4-ethyltoluene and 1,3,5-trimethylbenzene. - 特許庁

液晶性ポリエステル樹脂および/またはポリフェニレンスルフィド樹脂から選ばれる1種以上の熱可塑性樹脂1〜40容量%とフィラー99〜60容量%からなるフィラー高充填樹脂組成物を成形してなることを特徴とする燃料電池用セパレーター、およびその製造方法。例文帳に追加

The separator is manufactured by forming a filler high filling resin composition which comprises one or more kinds of thermoplastic resin of 1 to 40 volume % selected from a liquid crystalline polyester resin and/or a polyphenylene sulfide resin, and the filler of 99 to 60 volume %. - 特許庁

本発明に係るガソリン燃料組成物は、芳香族炭化水素の含有量が40容量%以下、飽和炭化水素の含有量が40容量%以上、比誘電率が2.10以下で、リサーチ法オクタン価が96以上である。例文帳に追加

In the gasoline fuel composition, the content of aromatic hydrocarbon is 40% by volume or less, the content of saturated hydrocarbon is 40% by volume or more, the relative dielectric constant is 2.10 or less, and the research octane number is 96 or more. - 特許庁

本発明に係るガソリン燃料組成物は、芳香族炭化水素の含有量が27容量%以下、飽和炭化水素の含有量が52容量%以上、比誘電率が2.03以下で、リサーチ法オクタン価が89以上96未満である。例文帳に追加

In the gasoline fuel composition, the content of aromatic hydrocarbon is 27% by volume or less, the content of saturated hydrocarbon is 52% by volume or more, the relative dielectric constant is 2.03 or less, and the research octane number is 89 or more and less than 96. - 特許庁

例文

シクロペンタン類の含有量が7容量%以下、ペンテン類の含有量が4容量%以下であり、かつ温度及び圧力が下記高温酸化反応式(1)を具備する条件下に高温酸化反応が開始することを特徴とする予混合圧縮自己着火式エンジン用燃料例文帳に追加

The fuel for the premixed compression autoignition engine is the one which has a cyclopentane content of ≤7 vol%, a pentene content of ≤4 vol% and initiates the high temperature oxidation reaction under the condition that the temperature and the pressure satisfy the high temperature oxidation reaction formula (1) mentioned below. - 特許庁

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