1016万例文収録!

「車両走行重量」に関連した英語例文の一覧と使い方(2ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 車両走行重量に関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

車両走行重量の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 105



例文

正常時及びランフラット走行時における乗り心地の悪化を抑制しつつ、SUV系自動車など、指定タイヤ高さが高く、車両重量が重い車両に装着してもランフラット走行に対する耐久性を確保することができるランフラットタイヤを提供する。例文帳に追加

To provide a run-flat tire capable of securing durability against run-flat travelling even when it is installed on a vehicle whose tire position is high and whose body weight is heavy such as an SUV type automobile, etc. while restraining deterioration of ride comfort in normal travelling and in the runflat travelling. - 特許庁

施工コスト・車両重量を大幅に上げことなく、鉄道車両走行するときに床下で発生する転動音・機器音などの騒音を効果的に吸音し、しかも、保守性に優れて高速走行時にも信頼性が確保された構造を提供する。例文帳に追加

To provide a structure with good maintainability and reliability secured at the time of high-speed traveling for effectively absorbing noises such as idling noises/machine noises generated under floor when a railway vehicle travels without significantly increasing construction costs/vehicle weight. - 特許庁

このため、車両重量の変化にかかわらず、車両重量に適合したトルクが駆動輪に作用することとなり、雨天時等のような摩擦抵抗係数が小さい状態であっても、駆動輪が空転することが防止され、走行安定性を向上することができる。例文帳に追加

Accordingly, torque suitable for the vehicle weight acts on the driving wheels regardless of the variation of the vehicle weight, so that the idling of the driving wheels is prevented and traveling stability can be improved even in a state of a small coefficient of friction resistance as in the rainy weather or the like. - 特許庁

前後方向において重量バランスを欠く、農業用クローラ式作業車両において、装着前後における車両本体の、重量バランスの変化を最小限に抑止し、且つ、有効的に走行部の接地面圧を均等化させる、バランスウエイトの配設方法を提供する。例文帳に追加

To provide an arrangement method of a balance weight which suppresses the change of a weight balance of a vehicle body before and after mounting to the minimum and effectively equalizes the ground surface pressure of a traveling part, in a crawler type working vehicle for agriculture lacking the weight balance in the longitudinal direction. - 特許庁

例文

さらに、あらかじめ記憶しておいた車両重量やタイヤ特性などの減速動作に関連する車両情報と、ドライバーの減速操作に関する癖の情報を参照し、さらに現在の走行時間、路面状況を考慮して車両の停止可能範囲を算出する(ステップS12、S13)。例文帳に追加

A vehicle stoppable range is calculated, while referring to previously stored vehicle information related to deceleration operation, such as vehicle weight and tire characteristics and information on the driver's habit as to deceleration operation, and further, taking into consideration the present driving time and road surface conditions (steps S12 and S13). - 特許庁


例文

積載物を搭載して走行する搬送車両において、搬送路や車両の条件に影響されることなく、かつ車両性能の低下を伴うことなく、搬送時に振動や衝撃により積載物が回転、転倒するのを防止して該積載物を安定して荷台上に載置でき、さらに大重量の積載物をも安定的に搬送可能とした搬送車両の積載物支持装置を提供する。例文帳に追加

To provide a loading cargo support device for a carrying vehicle capable of stably placing a loading cargo on a loading space and capable of stably carrying even a heavy weight loading cargo by preventing rotation and overturning of the loading cargo by vibration and impact at transport time without being influenced by conditions of a carrying road and the vehicle and without deteriorating vehicle performance in the carrying vehicle for traveling by mounting the loading cargo. - 特許庁

カーナビゲーション装置による走行経路案内において、次に進路変更すべき地点に関する進路変更情報の通報を車両重量を考慮した適切なタイミングで行なう。例文帳に追加

To inform the turning information regarding the next turning spot in an appropriate timing by taking into consideration the car weight during a car navigation system performing running route guidance. - 特許庁

車体重量車両旋回走行時の横荷重、連続凹凸の不整地を乗り越える時の上下荷重などがピボットシャフト(13)と各イコライザバー(14)とに分担して支持される。例文帳に追加

The car body weight, lateral load during vehicle turning travel, vertical load when the car climbs over a continuously uneven irregular ground, or the like is shared and supported by the pivot shaft 13 and each equalizer bar 14. - 特許庁

タイヤとガイド輪の双方で軌道に接すると共にその重量配分が走行時に変動するような車両において輪重抜け割合の測定を可能とする。例文帳に追加

To measure the decrease ratio of a wheel load in a vehicle in which both a tire and a guide wheel are brought into contact with a track, and the weight distribution is fluctuated during the travel. - 特許庁

例文

除雪車側の車体重量をさほど重くすることなく、トラックを前進状態で牽引走行させながら雪の積込みを行える除雪用の積込み車両を提供する。例文帳に追加

To provide a snow removing loading vehicle capable of loading snow on a motor truck while towing it in the advancing state without increasing the vehicle body weight of a snow removing vehicle so much. - 特許庁

例文

牽引車両走行状態に係らず、効率的にエンジン出力を行うことができると共に、重量アップや製造コストの増大を抑制できる電動駆動装置を提供する。例文帳に追加

To provide an electric drive device capable of efficiently performing an engine output regardless of a traveling state of a towing vehicle, and capable of suppressing an increase in weight and manufacturing cost. - 特許庁

コスト、重量を低減しながら、収納物から作用する大きな荷重を十分に支えられ、且つ低速走行車両を押して移動する際での車体の安定性が高められる自動二輪車を提供する。例文帳に追加

To provide a motorcycle which can sufficiently endure a large load applied from a stored object and increasing the stability of a vehicle body during low-speed traveling or moving of the vehicle by pushing while reducing its cost and weight. - 特許庁

車高の低い積載重量を計測できる運搬車両であっても、空気バネ及び板バネが本来の緩衝機能を100パーセント発揮して、凹凸の激しい道路を走行することができるという利点がある。例文帳に追加

Even if it is a transportation vehicle with a low vehicle height capable of measuring laden weight, the vehicle has an advantage that an air spring and a leaf spring exert 100% their original buffering function so as to allow the vehicle to travel on a severely uneven road. - 特許庁

重量物運搬車両走行する路面の傾斜又は不整地によるパンク検出の誤作動を防止することにより、パンク検出器としての信頼性を高めること。例文帳に追加

To improve reliability as a puncture detector by preventing erroneous operation of the puncture detection due to inclination and rough terrain of a road surface and on which a heavy equipment carrying vehicle runs. - 特許庁

車両走行時の操縦安定性の向上を図るとともに、重量増加を抑えることができ、かつ耐久性を向上できるタイヤホイールを提供する。例文帳に追加

To provide a tire wheel capable of improving controllability and stability when a vehicle travels, capable of restraining a weight increase, and capable of improving durability. - 特許庁

除雪車側の車体重量を重くすることなく、トラックを前進状態で追従走行させながら雪の積込みを行える除雪用の積込み車両を提供する。例文帳に追加

To provide a loading vehicle for snow removal capable of loading snow by making a truck run in a following manner in a forward state without making the body weight on a snow remover side heavier. - 特許庁

片持ち支持されている支持アームの先端部にて支持する重量を必要最小限に抑えて、車両走行時やアイドリング時における操作入力部の振動を抑制すること。例文帳に追加

To control the vibration of an operation input part in vehicle traveling or idling by suppressing weight supported a the tip of a cantilever support to a minimum. - 特許庁

また、リフレクタ13だけを回転させる構造のため、車両走行時の振動等が加わっても、回転駆動モータ18にはリフレクタ13の重量分の負荷しか加わらないため、ガタつきが生じない。例文帳に追加

Since the mechanism rotates the reflector 13 only, the rotation driving motor 18 gets only a load of the weight of the reflector 13 even if vibrations during a vehicle's running or the like are added, and a looseness does not occur. - 特許庁

エンジン及びミッションケースのようなパワーユニットの騒音・振動対策を施すと共に、走行機体の前後重量バランスを良好に確保できるようにした多目的車両を提供する。例文帳に追加

To provide a multipurpose vehicle capable of excellently securing the longitudinal weight balance of a traveling machine body, while applying a noise-vibration countermeasure of a power unit such as an engine and a transmission case. - 特許庁

路面部の下方に設置埋設することによって、路面等上の降雨水を地中に浸透させるようにした雨水の地下浸透構造に関し、走行車両重量及び振動に耐える強度を付与したものである。例文帳に追加

To provide an underground infiltration structure for rainwater allowing rainwater dropped on a road surface to infiltrate into the ground by burying and installing it below a road surface part so as to give such strength that can withstand weight and vibration of a running vehicle. - 特許庁

また、車両が登降坂補正区間および降坂路の少なくともいずれかを走行するとき、前記積載重量推定値で降坂勾配パラメータを補正する。例文帳に追加

In addition, when the vehicle is to run over at least either one of an ascending/descending correction range or a descending road, a descending slope parameter is corrected with the loading weight estimated value. - 特許庁

鉄道車両車体20において構え厚さや重量を大幅に増大させることなく遮音性を向上させることができ、高速走行時においても静粛な車室内環境を実現することができる。例文帳に追加

It is possible to improve the sound insulating property without extensively increasing the side-structure thickness and the weight on the railroad vehicle body 20 and to realize a silent indoor atmosphere even at the time of high speed travelling. - 特許庁

車両走行中の前突による衝撃力が車体前部に与えられた場合に、車体前部が集中的に大きくは変形しないようにし、かつ、これが車体の重量の増加を抑制して達成できるようにする。例文帳に追加

To prevent a vehicle body front part from being concentratedly and largely deformed when impact force due to a front collision during traveling of a vehicle is imparted to the vehicle body front part, and to attain the prevention of the deformation by suppressing an increase of the weight of the vehicle body. - 特許庁

車両走行時混雑時の市街地を除けば一般道、高速道においては巡行速度にて走行する時間が多い、そこで車輪の付いた重量物の慣性力を生かして燃料を使わず巡行速度を維持する事が出来ないかを課題として研究を進めた、例文帳に追加

To hold cruising speeds in running a vehicle without using fuel while utilizing the inertia force of a heavy load with wheels in consideration that vehicles often travel at cruising speeds on general roads and high-speed ways except crowded urban districts. - 特許庁

ごみなどを取り除く作業にそれほど支障を来たすことなく、且つ車などの走行でカタカタ、ガチャガチャといった音の発生を防止し得ることに加えて、重量車両走行しても跳ね上がり防止機能を果たし得るグレーチングを提供する。例文帳に追加

To provide a grating capable of performing a jump preventing function even under the travel of a heavy vehicle in addition to preventing rattling sound caused by the travel of vehicles or the like without interfering so much with removal work of rubbish or the like. - 特許庁

坂道走行時の車両重量や風等による外力による影響を考慮した適切なタイヤのスリップを防止が行えて、スリップ防止のための無駄な走行性能の制限を伴うことなく、確実なスリップ防止が行える電気自動車を提供する。例文帳に追加

To provide an electric vehicle that can prevent slipping of an appropriate tire that considers the effect by the external force such as the vehicle weights and the winds at the slope transit-time, and can perform certain slip prevention without accompanying the useless limitation about a running performance for the slip prevention. - 特許庁

人を乗せて走行させるだけでなく、シートサポートに対してシートを着脱自在に設け、シートを取り外して、カーゴラックに取り替え、歩行操縦位置でカーゴラックに重量物を積載して運搬走行できるようにした多機能型電動車両を提供する。例文帳に追加

To provide a multifunctional motor-driven vehicle capable of not only carrying a person on board, but also carrying a heavy cargo on a cargo rack at a walking control position by detachably mounting a seat to a seat support, removing the seat, and replacing the seat to the cargo rack. - 特許庁

より具体的には、変速の間、車両に作用する走行抵抗が変化しないとみなして変速の前後の入力トルクTin1,2と出力回転数の変化量ΔNC推定値、より具体的にはΔNC1,2とから車両重量を推定する(S504からS516)。例文帳に追加

Concretely, it is assumed so that the running resistance acting on the vehicle does not change during shifting, and the weight of the vehicle is presumed from the input torques Tin1, Tin2 before and after shifting and the change amount ΔNC presumed value of the output revolving speed or more concretely ΔNC1 and ΔNC2 (S504-S516). - 特許庁

マスコン2aおよび制動レバー2bによる操作により家庭用ゲーム機で現在の車両速度,重量と操作信号に基づき制御電圧が演算出力され、模型車両6は力行,惰行および制動特性のリアル走行が可能となる。例文帳に追加

By operating a master controller 2a and a brake lever 2b, control voltage is calculated and outputted in the machine 1 based on present car velocities, weights of cars, and operating signals, whereby the model cars 6 can be driven and braked in a real manner. - 特許庁

電子マニフェストデータを管理する第三者機関と、道路網に設けた監視装置、又は、輸送車両に設けた積載重量センサー及び位置センサーとを組合せ、走行中の廃棄物輸送車両の位置及び積載内容物を統合して一元的に監視する。例文帳に追加

This waste transportation monitoring system assembles a third system controlling electronic manifest data and monitors provided on a road network, or a loadage sensor and a positional sensor provided in a transportation vehicle together and integrates the positions and loading contents of the traveling waste transportation vehicles so as to unifiedly monitor them. - 特許庁

ロングレール運搬車1(定尺レール運搬車51)は、レールの積載重量の変化が大きく、1車両重量変化が大きい(約9〜12tも変化する)ので、車輪4を空転させずに走行させるには熟練した技術が必要である。例文帳に追加

A long rail transport vehicle 1 (a standard length rail carrying vehicle 51) is subjected to a large variation in the weight of rails carried thereon, with a resultant large variation in the weight of one vehicle (a variation of about 9 to 12 tons occurs), which requires a level of skillful techniques so as for wheels 4 to travel without turning idle. - 特許庁

雨水等の異物がリム部材の内周面に形成した凹溝に侵入してもこれを効率的に排出可能となすことで、ホイール重量を増大させたりホイールのデザインに対する制約を増やすことなく、高速走行時における車両走行安定性や居住性を向上可能な車両用ホイールを提供する。例文帳に追加

To provide a wheel for a vehicle capable of improving running stability and comfortableness of the vehicle in high speed running without increasing weight of the wheel or constraint to a design of the wheel, by efficiently discharging foreign matters such as rain water even when the foreign matters intrude into a recessed groove formed in the inner peripheral surface of a rim member. - 特許庁

非電化区間を走行する鉄道車両の駆動装置として最適であり、所要の動力を確保しつつ床下機器配置の自由度を向上させ、良好な輪重バランスが得られ、機器重量の分散によって台枠を含めた鉄道車両全体の軽量化も図れる鉄道車両の駆動装置を提供する。例文帳に追加

To provide a driving apparatus that is optimum for rolling stock running on non-electrified zones, improves the degree of freedom in under floor equipment layout while securing the required power, achieves a good wheel load balance, and can also lighten the weight of the rolling stock as a whole including the underframe through distribution of equipment weight. - 特許庁

格別の工事を要することなくレールに簡単に脱着でき、しかも1両の車両の全車輪について一度に輪重測定を行うことにより、正確な輪重、輪重比、車両の総重量等のデータが得られ、これを各部の調整に活かすことができ、以て車両の安全走行に寄与し得る輪重測定装置を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a wheel load-measuring device for contributing to safe drive of a rolling stock that can be easily attached to or detached from a rail without requiring any special construction, obtain data such as accurate wheel load, wheel load ratio, and total weight of wheels by simultaneously measuring the wheel load to all wheels of one rolling stock, and utilizing the data for adjusting each part. - 特許庁

乗客の人数や重量に左右されない安定した摩擦力を得ることができ、そのため急曲線を容易に曲がることができるとともに、高速直進時に安定して走行することができる旋回抵抗調整装置及び鉄道用車両を提供すること。例文帳に追加

To provide a turning resistance adjustment device and a railway vehicle, which provide stable friction force not depending on the number of passengers and weight, easily go around a sharp curve, and stably travel in high speed linear traveling. - 特許庁

捨型枠61は、フローティングラダーマクラギ5本体及びレール50の重量を略変形することなく支持すると共に、レール50上を車両走行する際には防振材55及び緩衝材57の変形量以上に変形する。例文帳に追加

The permanent form 61, which supports the weight of a body of the floating ladder sleeper 5 and a rail 50 almost without being deformed, is as greatly/more greatly deformed as/than the vibration-proof material 55 and the buffer material 57, when the vehicle travels on the rails 50. - 特許庁

昼間は通常のエンジンを走行や高所作業或いは重量物を持ち上げるための駆動装置や道路工事や岩盤掘削装置用の動力して使用し、夜間には静かな駆動源を使用することのできる移動用作業車両の内燃機関と外部電源併用システムを提供する。例文帳に追加

To provide a system for using both of an internal combustion engine on a movable working vehicle and an external power supply together, wherein a normal engine can be used as a drive unit for traveling, high lift working or lifting a heavy load for daytime, and as a power unit for road works or rock excavation, and a quiet drive source can be used at night. - 特許庁

運転状態演算部3はエアフローメータ14、空燃比センサ16により検出された評価対象車両の吸入空気量と空燃比とに基づきエンジン10が消費した燃料の重量を求め、これと走行距離とに基づき燃費を演算する。例文帳に追加

An operation state computing part 3 determines a weight of fuel consumed by an engine 10 based on an intake air amount of a vehicle to be evaluated, and an air fuel ratio detected by an air flow meter 14 and an air fuel ratio sensor 16 and computes fuel consumption based on the fuel weight and a running distance. - 特許庁

コスト増や重量増を招くことなく、ベント吹き出し口が選択されている自動制御モードでの走行時、排気管系からの熱により生じる乗員足元の温度上昇を抑え、乗員の快適性を確保することができる車両用空調装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a vehicular air conditioner capable of ensuring occupant's comfort by restraining a temperature rise at occupant's feet caused by heat from an exhaust system during traveling in an automatic control mode where a vent blower port is selected without causing a cost increase or a weight increase. - 特許庁

ただし、省エネルギー効果を上げるために、車両重量m、惰性走行時の減速度絶対値αiを極力小さくすることに加えて、前記αa・Ta あるいは αi ・Ti への要求条件を満足しつつVr 値、および加速時間Ta を極力小さく設定する。例文帳に追加

In order to enhance energy saving effect, the vehicle weight m and the absolute deceleration value αi at the inertia running are minimized, while the value of Vr and the acceleration time Ta are set as small as possible while satisfying the requirement of αa×Ta or αi×Ti. - 特許庁

重量を軽減し、電気車両走行を成功させるために必要な熱管理を取り入れ、エネルギー貯蔵容量又は出力を低減させないで、電池の信頼性を向上し、コストを削減することができる一体型電池パックを提供する。例文帳に追加

To provide a monoblock battery assembly improving reliability of a battery and reducing cost without reducing energy storage capacity or output, by lightening a total weight and incorporating heat management required to successfully run an electric vehicle. - 特許庁

構造の複雑化の回避、車両重量体格の増大の抑止、走行安定性の確保及び進行方向反転のための必要スペースの増大の回避を実現することにより実用性に優れた搬送用自走車を提供すること。例文帳に追加

To provide a self-traveling for conveyance with excellent practical use by realizing avoiding of complexity of a structure, suppression of increase of weight physiques of the vehicle, insurance of traveling stability and avoiding of increase of a required space for reversal in an advancement direction. - 特許庁

ウインチあるいはその関連部品等が車両の前方へ突出することがなく、部品点数の増加や重量の増大あるいは価格のアップを極力抑制でき、ウインチの搭載が容易な、ウインチ取付構造を備えた騎乗型四輪不整地走行車を提供する。例文帳に追加

To provide a ride-on type four-wheel off-road traveling vehicle provided with the winch fitting structure capable of preventing the projection of the winch or the related parts thereof in front of a vehicle and restricting the increase of the number of parts items, weight and the cost as much as possible, and to be easily loaded with the winch. - 特許庁

トルク伝達効率に優れ、しかも低速・高トルク出力を可能として特に車両に適用した場合に、発進・クリープ走行やヒルホールドを行うことが可能な動力伝達装置を安価に提供するとともに、コンパクト化および重量の軽減を図ることで車載性の向上を図ること。例文帳に追加

To provide an inexpensive power transmission with excellent torque transmission and capable of outputting high torque at a low speed and capable of starting, creep traveling and hill holding when it is applied to a vehicle in particular, and to improve on-vehicle property by miniaturizing and reducing weight. - 特許庁

この装置は、「非変速中」との判別がなされる毎に、「エンジントルクとシフト位置とから推定された車輪駆動力fd」と、「車速から推定された走行抵抗力fr」と、「検出された前後加速度α1」とに基づいて、車両重量推定データW1を繰り返し取得する。例文帳に追加

Whenever determining that it is "not shifting gears", this device repetitively acquires the vehicle total weight estimation data W1 based on "a wheel driving force fd estimated from an engine torque and a shift position", "a travel resistance force fr estimated from a vehicle speed", and "a detected longitudinal acceleration α1". - 特許庁

この装置は、「変速中」との判別がなされる毎に、車輪駆動力fdをゼロとみなして、「車速から推定された走行抵抗力fr」と、「検出された前後加速度α2」とに基づいて、車両重量推定データW2を繰り返し取得する。例文帳に追加

Whenever determining that it is "shifting gears", assuming that the vehicle driving force fd is zero, this device repetitively estimates the vehicle total weight estimation data W2 based on "the travel resistance force fr estimated from the vehicle speed" and "a detected longitudinal acceleration α2". - 特許庁

ビード部耐久性を十分に高めた上で、空気入りタイヤ1の重量増大を抑えて、車両の燃費向上を図ると共に、空気入りタイヤ1のユニフォーミティを向上させて、空気入りタイヤ1の本来の走行性能を十分に発揮させること。例文帳に追加

To accomplish enhancement of fuel economy of a vehicle by sufficiently enhancing durability of a bead part and suppressing increase of weight of a pneumatic tire 1 and to sufficiently exhibit original traveling performance of the pneumatic tire 1 by enhancing the uniformity of the pneumatic tire 1. - 特許庁

本発明の目的は、列車走行等の際に、過去のデータを参照するとともに今後の走行予定経路から、予め制御力特性を最適化したり、さらに、車両重量や気象条件等動的に変化する要因に対しても各種センサ情報を計測することで適応的に最適化したりする、さらに、振動抑制制御した結果改善しない等の状況から装置故障の診断も行うことを目的とする。例文帳に追加

To previously optimize control force characteristic by referring to the past data and from the traveling predetermined route, adaptively optimize dynamically changing factor such as the vehicle weight and climate condition etc by measuring information from various sensors, and perform the diagnosis of the failure of the device from the situation that the result by controlling the vibration suppression is not improved during train traveling. - 特許庁

先行車軸と後行車軸とが同一車両の車軸で無いと判定された場合は、該先行車軸までの軸重の計測結果と該後行車軸の軸重の計測結果とを分離し、分離された先行車軸までの軸重の計測結果に基づいて、走行車両1台毎の総重量を算出する。例文帳に追加

When it is determined that the preceding axle and the following axle do not belong to the same vehicle, the measurement result of the axle load up to the preceding axle is separated from the measurement result of the axle load to the following axle, and the total weight for one travelling vehicle is calculated based on the measurement result of the axle load up to the separated preceding axle. - 特許庁

例文

これにより、排気ガスの背圧の増加や気流音の発生を抑制しつつ、排気装置20の重量の増大や製造コストの増大を低減し、複雑な制御の追加を行わず簡素な構成で、気柱共鳴による音圧レベルの増大を抑制するとともに、車両走行状態によらずに気柱共鳴の抑制を行うことができる。例文帳に追加

Thereby, the increase in weight of the exhaust device 20 and the increase in the manufacturing cost thereof are reduced while suppressing an increase in back pressure of exhaust gas and occurrence of flow noise, the increase in the sound pressure level caused by the air column resonance is suppressed by the simple structure without adding the complex control, and also the air column resonance is suppressed without depending on the travelling condition of a vehicle. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS