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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > REAR-AXLEの意味・解説 > REAR-AXLEに関連した英語例文

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REAR-AXLEの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 460



例文

An inter-axle differentials (IAD) disposed in a carrier assembly for front wheel drive axles (Illegal Access Detector) takes in a drive input and distributes the input to a front wheel and a rear wheel drive axles.例文帳に追加

前輪駆動車軸用にキャリヤ組立物内に置かれた車軸間差動装置(IAD)は、駆動入力を取り入れその入力を前輪及び後輪駆動車軸に分配する。 - 特許庁

In a suspension assembly 10 including a first suspension member such as a rear axle housing 12 having first and second opposing sides 14, the housing 12 includes spaced apart corners 16.例文帳に追加

第1のサスペンション部材、例えば、第1および第2の対向する側部14を有する後方アクスルハウジング12を含むサスペンション組立体10において、ハウジング12は、間隔をあけて配置されたコーナー16を含む。 - 特許庁

In a rear axle beam 24 of a forklift 1, a pair of left and right power steering cylinders 8 for steering and driving left and right steering wheels 7, 7 are arranged.例文帳に追加

フォークリフト1のリアアクスルビーム24には、左右の操舵輪7,7を操向駆動するためのパワーステアリングシリンダ8が左右一対設けられている。 - 特許庁

To enable oil exchange of a rear axle case while carrying a chemical tank in an agricultural work vehicle equipped with a control spraying apparatus and a chemical tank.例文帳に追加

防除散布装置及び薬液タンクを備えた農用作業車において、薬液タンクを搭載したままでリヤアクスルケースのオイル交換をできるようにする。 - 特許庁

例文

A flange part 3 is integrally formed on a rear end of the cylinder block 2, so that a transmission or a trans-axle is coupled to a flange part 12 of an oil pan 5.例文帳に追加

シリンダブロック2の後端にフランジ部3が一体に形成されており、オイルパン5のフランジ部12とに亘って、トランスミッションもしくはトランスアクスルが結合される。 - 特許庁


例文

This steering device 1 include a hydraulic cylinder 5 disposed in a rear axle beam 2, a steering knuckle 4 supporting wheels 3, and tie rods 8 for connecting a piston rod 6 of the hydraulic cylinder 5 to the steering knuckles 4.例文帳に追加

操舵装置1は、リアアクスルビーム2に配設された油圧シリンダ5と、車輪3を支持するステアリングナックル4と、油圧シリンダ5のピストンロッド6とステアリングナックル4との間を連結するタイロッド8とを備える。 - 特許庁

The treads of the rear axle wheels 16A are widened from traveling treads to mounting treads after the load-carrying platform 18 is jacked up to separate the wheels 16A from the ground face by an outrigger 12.例文帳に追加

アウトリガー12により荷台18をジャッキアップして後軸車輪16Aを地面から離間させた後、該後軸車輪16Aを走行用トレッドから搭載用トレッドまで拡幅させる。 - 特許庁

To the left side of a transmission case 15 between a left side tank 11L and a rear axle case 16, an oil path block 160 is bolted where part of a hydraulic circuit 110 is formed.例文帳に追加

ミッションケース15の左側部のうち左側タンク11Lと後車軸ケース16との間に、油圧回路110の一部が形成された油路ブロック160をボルト締結する。 - 特許庁

A rubber block 12 to which a shackle of the auxiliary leaf spring 10 can apply tension is provided between the center of the auxiliary leaf spring 10 and the rear axle.例文帳に追加

補助リーフスプリング10の中心とリアアクスルとの間に、補助リーフスプリング10のシャックルがいつでもテンションを加えられるようにするゴムブロック12がある。 - 特許庁

例文

The working machine body is prevented from tilting toward a rear wall side by limiting the rotation of the axle relative to the right and left wheels by the right and left rotation limiter.例文帳に追加

左右の回転規制手段で左右の車輪に対する車軸の回転を規制して作業機本体が後壁部側に傾動することを防ぐようにした。 - 特許庁

例文

By merely inserting the pin 43 into the elongated hole 42 of the shaft 22, the rear axle part 7 can be positioned in axial direction and installed on a frame 12 side without adjusting the clearance.例文帳に追加

ピン43を軸22の長穴42に挿入するだけで、隙間調整を行なうことなくリヤアクスル部7を軸方向に位置決めしてフレーム12側に取り付けることができる。 - 特許庁

In the transplanter provided with a lateral pair of front wheels 6 and a lateral pair of rear wheels 7, the lateral mounting angle of a front axle 23 for rotatably supporting the front wheels 6 is changeable.例文帳に追加

左右一対の前輪6と左右一対の後輪7とを備えた移植機において、前輪6を回転自在に支持する前車軸23の、左右方向に対する取付角度を変更自在とする。 - 特許庁

A rotating air joint 30 distributing air to a tire attached to a rotating hub 14 of a follower axle is placed next to a parking brake of a rear disc brake structure.例文帳に追加

従動車軸の回転ハブ14に取付けたタイヤに空気を配分する回転空気継手30を、後部ディスク・ブレーキ構造の駐車ブレーキに隣接して位置させる。 - 特許庁

Moreover, even when the balance of the machine body is offset to either right or left side, the right and left weight balance of the machine body can be maintained by disposing both the HST turning motor and the brake on either one of the right and left rear axle cases.例文帳に追加

また、機体バランスが左右何れかに偏った場合であっても、HST旋回モータと、ブレーキとの両方を、左右リアアクスルケースの何れかに配置して機体の左右重量バランスをとることが可能である。 - 特許庁

A rear axle 8 of a motorcycle 1 is positionally adjustable in the longitudinal direction of a motorcycle body by an adjustment means comprising an adjust plate 16 and an adjust bolt 18.例文帳に追加

自動二輪車1の後車軸8はアジャストプレート16やアジャストボルト18等からなる調節手段により車体前後方向に位置調節可能である。 - 特許庁

In this rear suspension structure 1, a trailing arm 4 is installed between a frame 2 for mounting a body and an axle housing for rotatably supporting a wheel.例文帳に追加

リヤサスペンション構造1は、ボディを載置するフレーム2と車輪を回動自在に支持するアクスルハウジング3との間にトレーリングアーム4が取付けられている。 - 特許庁

A pressing arm 5 is positioned in front of a rear axle through a plane pressure part 7 in view of the traveling direction FR, and supported by a heel plate 4a of a car body extending almost in parallel with respect to the surface of a roadway.例文帳に追加

押圧アーム(5)が、平面状の押圧部(7)を介して走行方向(FR)に見て後車軸の前に位置し、かつ車道表面にほぼ平行に延びる車体のヒールプレート(4a)に支持されている。 - 特許庁

To provide a motorcycle preventing a vehicle speed sensor from abutting on a swing arm, when an axle of a rear wheel is moved in the fore-and-aft direction of a vehicle body.例文帳に追加

後輪の車軸を車体の前後方向に移動させた場合に、車速センサがスイングアームに当接することを防止できる、自動二輪車を提供する。 - 特許庁

A clamp 38 is disposed between the hanger bracket 5 of the leaf spring 4 and the rear axle housing 12 and, at an upper end of the clamp 38, the harness 32 is clamped.例文帳に追加

更に、前記リーフスプリング4の前記ハンガーブラケット5とリヤアクスルハウジング12の間の部位にクランプ38を配置し、該クランプ38の上端に前記ハーネス32をクランプする。 - 特許庁

This shifts the front-rear-wheel axle-load distribution toward front wheels, leading the vehicle into understeer tendency, which improves the steering stability of the vehicle.例文帳に追加

これにより前後輪軸重配分が前輪寄りとなって、車両がアンダーステア傾向にされることで、車両の操縦安定性を向上させることができる。 - 特許庁

Further, the engagement portion is formed so that the angular change of the axle member with respect to the frame becomes a predetermined value or less even when the front and rear of the engagement portion contact with the locking member.例文帳に追加

更に係合部は、係合部の前後が係止部材に当接しても、車軸部材のフレームに対する角度変化が所定値以内となるように形成する。 - 特許庁

A vehicle is equipped with a rotary shaft coupled to an axle shaft 10 of a rear wheel RW1 through the medium of a stepless continuous transmission 11 and a rotor discharging or accumulating kinetic energy at acceleration/deceleration of a vehicle.例文帳に追加

車両は、後輪RW1の車軸10に無段階連続変速機11を介して連結されている回転軸と、車両の加減速時に運動エネルギーを放出または蓄積する回転体とを備える。 - 特許庁

To shift the front-rear-wheel axle-load distribution toward front wheels, leading the vehicle into understeer tendency, thereby improving steering stability, even the driving direction of a driver-seat-direction changeable vehicle is in either direction.例文帳に追加

運転席方向可変車両の運転方向が何れ方向の場合も、前後輪軸重配分が前輪寄りとなって、車両がアンダーステア傾向により操縦安定性を向上されるようにする。 - 特許庁

To provide a rear axle with a simple and economic shock absorber mounting section which limits stress to be applied on suspension arms.例文帳に追加

サスペンションアームにかかる応力を制限することができる簡便かつ経済的なショックアブソーバ取付部を備える後車軸を提供すること。 - 特許庁

To provide a counterweight structure in a tricycle forklift constituted so that a control unit, a transformer and a rear axle are arranged and mounted on the counterweight side.例文帳に追加

カウンタウエイト側に、コントロールユニット、トランス、リヤアクスルなどを配置、搭載するように構成した三輪フォークリフトにおけるカウンタウエイトの構造を提供すること。 - 特許庁

The ventilation passage for introduction and the ventilation passages 42a, 42b and 42c for feeding-out are provided with a second ventilation passage for feeding-out and a second ventilation passage 42b for feeding-out provided along the axial direction of an axle 104 of each rear wheel and front wheel 102, respectively.例文帳に追加

又、導入用通気路及び送出用通気路42a、42b、42cは、各後車輪、前車輪102の車軸104に軸方向に沿って明けられた第2送出用通気路、第2送出用通気路42bを夫々備えている。 - 特許庁

To provide a device easily feeding a lubricating oil to a joining surface with a contact pat of an axle supporting portion joined with a plate spring, in a plate spring suspending device for rear wheel two shafts of an automobile and the like.例文帳に追加

自動車等の後輪二軸用板バネ懸架装置において、板バネと接合する車軸支持部のコンタクトパットとの接合面に、潤滑油を容易の供給する装置を提供する。 - 特許庁

A spring 13 is interposed between a spring bracket 9c of the rear lower link 9 and a vehicle body, and a shock absorber 15 is connected between the proximity of the axle 11 of the front lower link 7 and the vehicle body.例文帳に追加

後部ロワリンク9のスプリング受け9cと車体との間にスプリング13を介装し、前部ロワリンク7のアクスル11近傍と車体との間にショックアブソーバ15を連結する。 - 特許庁

To provide an axle fastener having a fastener function for covering a rail part for eliminating the risk of falling trash, dust and small articles to a rail part under a moving seat in the rear of an automobile and nipping the fingers of a child therein.例文帳に追加

乗用車後部移動座席下のレール部分へのゴミ、ほこり、小物の落下 小児の指等挟む危険性を解消する為、レール部分をふさぐファスナー機能の軸輪ファスナーを提供する。 - 特許庁

The cabin 8 is elastically supported via a vibration isolation mechanism 7 at least four points including the pair of mounting stays 12 and two of right and left points of a pair of rear axle case 9 or the transmission case 3.例文帳に追加

キャビン8は、少なくとも一対の取付ステー12と一対のリヤアクスルケース9又はミッションケース3の左右2箇所との4箇所において防振機構7を介して防振支持されている。 - 特許庁

A rear end connection part 70 of upper and lower cases 54 and 55 is offset upward of the arm center line C extending in the longitudinal direction of a swing arm 14a through the axis of an axle 15.例文帳に追加

上部および下部ケース54,55の後端連結部70が、車軸15の軸線を通ってスイングアーム14aの長手方向に延びるアーム中心線Cよりも上方にオフセットして配置される。 - 特許庁

To provide a vehicle having a double-axle-rear-wheel arrangement that achieves an improvement in frame rigidity against twist stress in the vehicle-width direction by adding a simple structure.例文帳に追加

この発明は、簡単な構造の追加によって車幅方向の捩れ応力に対するフレーム剛性を高めることができる後輪2軸車両を提供することを課題とする。 - 特許庁

To provide a dump truck at least equipped with a rear axle of air suspension type including a coupling device capable of pushing the dump truck with a pusher of a trailing asphalt finisher to execute works of road paving.例文帳に追加

エアサスペンション式のリアアクスルを少なくとも備えるダンプ車を、後続するアスファルトフィニッシャのプッシャーで押圧しながら道路舗装工事を行なえる連結装置及びこれを装着したダンプ車の提供。 - 特許庁

To provide a rear axle having a strengthened anti-roll rigidity regardless of the restriction concerning the installing place of an anti-roll bar or of the limitation in terms of the strength and dimensions.例文帳に追加

アンチロールバーの設置場所に関する制約と、強度上及び寸法上の限界に係わりなく、強化されたアンチロール剛性を有するリヤアクスルを提供する。 - 特許庁

A truck frame 12 of a semi-crawler 10 provided in a rear axle 8 is supported by a rock support shaft 16 freely to be rocked in the vertical direction in a tractor main body 4, and a rock range of the truck frame is regulated by a limiting means.例文帳に追加

後車軸8に備えたセミクローラ10のトラックフレーム12を揺動支軸16によって上下動可能としてトラクタ本体4に支持するとともに、制限手段によって揺動範囲を規制している。 - 特許庁

To improve efficiency of assembly by simplifying a part in the case of providing a braking device in a rear axle housing mounted on both right and left side of a transmission case.例文帳に追加

ミッションケースの左右両側に装着されるリヤアクスルハウジングにブレーキ装置を設けるに際して、部品を簡素化して組立作業の効率を向上する。 - 特許庁

A tip portion of drive frame 6 constituting the auxiliary drive 4 is supported detachably to an axle 5 of the handcart, and a rear portion of the drive frame 6 is supported to a main body frame 1.例文帳に追加

補助駆動装置4を構成する駆動装置フレーム6の先端部分を手押し運搬車の車輪軸5に着脱自在に支持させるとともに、駆動装置フレーム6の後方部分を本体フレーム1に支持させる。 - 特許庁

The lower part of a cabin includes: a floor panel 50; floor frames 41, 42 extending in the front and rear directions; and cross members 31-33 extending in the axle, the cross members being on the floor frames 41, 32.例文帳に追加

車室下部に、フロアパネル50と、前後方向に伸びるフロアフレーム41、42と、フロアフレーム41,32上において車幅方向に伸びるクロスメンバ31〜33とを有する。 - 特許庁

In order to normally operate a signal system that performs the detection of a train by short-circuiting the rails 17, 17 by the wheel shaft, it is preferable to arrange trailer shafts 24 whose both wheels 23, 23 are electrically conductive in front of and in the rear of the drive axle 13, 130.例文帳に追加

なお、車軸でレール17,17間を短絡し、列車検知を行なう信号システムを正常に動作させるために、駆動軸13,130の前後に両輪23,23間が電気的に導通しているトレーラ軸24を配置するのが好ましい。 - 特許庁

A prescribed number of shims 40 are installed in the other shaft 23, and a clearance L is formed in the shaft 22 with no shim 40 installed therein for inserting the rear axle 7 between upper-side receiver parts 25 and 31.例文帳に追加

他方の軸23には所定数のシム40を装着しておき、軸22にはシム40を装着せずに、リヤアクスル7が上側受け部25、31間に挿入できるように隙間Lがあくようにしておく。 - 特許庁

Because a tire speed is used instead of a roller speed for traveling resistance control and synchronous control, control accuracy of a front- rear axle load distribution ratio can be improved.例文帳に追加

走行抵抗制御及び同期制御にローラ速度を用いずにタイヤ速度を用いているので、前後軸負荷分担比率の制御精度が向上する。 - 特許庁

To provide a rocking range limiting structure capable of preventing large impact force and impulsive sound from occurring unnecessarily and capable of easily limiting the rocking range of a rear axle.例文帳に追加

大きな衝撃力や衝撃音が不必要に生じることを防止できると同時に、リヤアクスルの揺動範囲を容易に制限し得る揺動範囲制限構造を提供する。 - 特許庁

A vertically longer elongated hole 42 passed through to both sides of the shaft 22 of the rear axle part is drilled at the tip part of the shaft 22, and a pin 43 inserted from the outer side of a bearing part 24 is inserted into the elongated hole 42.例文帳に追加

リヤアクスル部7の軸22の先端部に両側に貫通する上下方向に長い長穴42を穿孔し、この長穴42に軸受け部24の外側から挿入したピン43を挿入する。 - 特許庁

The rotary arm 6 is mounted on the wheelchair body 2 to rotate around the axis of a first rotating shaft 6S parallel to the axle 4S of the rear wheel 4, and extended backward from the first rotating shaft 6S to the oblique upper side.例文帳に追加

回動アーム6は、車椅子本体2に対して、後輪4の車軸4Sと平行な第1回動軸6Sの軸線回りに回動可能に装着され第1回動軸6Sから後方斜め上方に延びる。 - 特許庁

To provide a vehicle stabilizer in limit running condition to coordinate stabilizing intervention between a vehicle dynamics control system and a rear axle steering system, and a vehicle stabilizing method.例文帳に追加

ビークルダイナミクス制御システムと後車軸操舵システムとの安定化のための介入を協調させる、限界的走行状況における車両の安定化装置および方法を提供する。 - 特許庁

As shown in Fig. 4, if the height of an axle of a known vehicle is the same, the same force is applied to a front wheel and a rear wheel and a large power is necessary for moving the vehicle.例文帳に追加

図4 に示すように今までの乗り物車軸の高さが同じですと前車輪 後車輪同じように力が掛かり動かすのに大変な動力が必要でした。 - 特許庁

Working fluid is supplied to the drive hydraulic pressure chamber 81 from a radial direction outside of a pulley bearing 112 rotatably supporting the primary pulley 50 on a transverse axle rear cover 23.例文帳に追加

駆動油圧室81には、トランスアクスルリヤカバー23に対してプライマリプーリ50を回転自在に支持するプーリ軸受112の径方向外側から作動油が供給される。 - 特許庁

The rear axle 5a is provided with an elevating mechanism 20, while the elevating mechanism 20 has an operation plate 22 connected to the extension bar 33 and turned by the transmitted steering force to vertically move a suspension mechanism 12.例文帳に追加

リアアクスル5aに、エクステンションバー33が連結されて伝達される操舵力によって回動されて、サスペンション機構12を昇降させる作用板22を有する昇降機構20を設ける。 - 特許庁

An axle of either front wheels or rear wheels is supported rotatabely by making the center of widthwise direction of a carriage body a rotating shaft and the wheels are mounted so as to be movable vertically.例文帳に追加

前輪と後輪のどちらか一方の車軸を、台車本体の幅方向中心を回転軸として回転可能に支持させ、車輪を上下動可能に装着した。 - 特許庁

例文

A bezel 19 as the first body to be attached, to the backside of which the axle of the flap body 43 is pivotally attached, is fitted in the fitting opening 17 of a rear end trim 15.例文帳に追加

フラップ本体43の軸部が裏面に枢着される第1被着体としてのベゼル19をリヤエンドトリム15の嵌合開口部17に嵌合する。 - 特許庁

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