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「REAR-AXLE」に関連した英語例文の一覧と使い方(9ページ目) - Weblio英語例文検索


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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > REAR-AXLEの意味・解説 > REAR-AXLEに関連した英語例文

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REAR-AXLEの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 460



例文

The truck comprises a truck main body installed on a vehicle main body, a pair of main axles rotation supporting a pair of wheels at front and rear sides of the vehicle main body, and at least one sub axle rotation supporting the pair of the axles between a pair of main axles.例文帳に追加

この台車には、車両本体が載置される台車本体と、台車本体の前後でそれぞれ一対の車輪を回転支持する一対の主車軸と、一対の主車軸の間で一対の車輪を回転支持する少なくとも1つの副車軸とが備えられている。 - 特許庁

Each of right and left vehicular shock absorbers 11 includes an outer cylinder mounting part 18b coupled to the lower end of a shock absorber mounting member 8, and a rod mounting part 17b coupled to the mounting part 3c of a leaf spring 3, and attenuates the vibrations of a chassis frame 2 to a rear axle 4.例文帳に追加

左右の車体用ショックアブソーバ11は、ショックアブソーバ取付部材8の下端部に連結される外筒取付部18bとリーフスプリング3の取付部3cに連結されるロッド取付部17bとを各々が有し、リアアクスル4に対するシャシフレーム2の振動を減衰させる。 - 特許庁

To provide a center of gravity position estimating device for a vehicle capable of estimating the longitudinal position (center of gravity-distance between axles of front and rear wheels of a vehicle) of the center of gravity of the vehicle even during traveling of the vehicle without requiring a particular sensor for detecting axle loads.例文帳に追加

車軸荷重を検出する特別なセンサを要せずに、車両の走行中でも、車両重心の前後方向位置(車両の重心−前後輪の車軸間距離)を推定することのできる車両の重心位置推定装置を提供すること。 - 特許庁

Reversible devices 5a, 5b are arranged on a rear axle 20, first and second driven sprockets 4a, 4b of different size are turnably and pivotably supported thereby, and endless chains 3a, 3b are stretched between the first and second driving sprockets 1a and 1b and the first and second driven sprockets 4a, 4b.例文帳に追加

後車軸20に、それぞれ逆転自在装置5a,5bを配して回転自在に小大2個の第1及び第2被動鎖車4a,4bが軸支され、且つ第1及び第2駆動鎖車1a,1bと第1及び第2被動鎖車4a,4bとの間に無端鎖3a,3bが張架されている。 - 特許庁

例文

In the tricycle state, the handle bar 6 is mounted, the seat member 2 is fixed to a position at a relatively rear side relative to the vehicle body 3, the back rest 4 and the pushing rod 10 are removed, and a pedal 7 is mounted to a position eccentric to an axle of the front wheel 8.例文帳に追加

三輪車状態では、ハンドル6を取り付け、座席部材2を車両本体3に対して比較的後方の位置に固定し、背もたれ部4および押し棒10を取り除き、ペダル7を前輪8の車軸に対して偏心した位置に取り付ける。 - 特許庁


例文

A crank pin coupled with a rear wheel axle 30 is coupled rotatably at the point of application of a pedal arm 38a, and a pedal 40a is installed at the point of force at the forefront of the pedal arm, and a roller 42a is installed at the fulcrum at the tail of the pedal arm so that a swing fulcrum is formed.例文帳に追加

ペダルアーム38aの作用点には、後輪車軸30に連結されたクランクピン34aが回転自在に連結され、ペダルアーム先端の力点にはペダル40aが設けられ、更に、ペダルアーム後端の支点にはローラ42aが取り付けられ揺動支点を構成している。 - 特許庁

To provide a walking type rear-wheel driving lawn mower configured to move a wheel axle in a circular arc by operating a lever, capable of preventing scattering of mowed grass or pebbles, etc. to outside of a housing, and suppressing inability of travelling caused by riding on a swell on the lawn surface.例文帳に追加

レバー操作により車輪軸を円弧状に移動させる構造の後輪駆動の歩行用芝刈機であっても、ハウジング外部へ刈草および小石などが飛散しないようにし、且つ芝面の凸部乗り上げによる走行不能を抑制することである。 - 特許庁

A rear axle case 47 is provided with the driving mechanism composed of a normal and reverse rotation selecting device 72 and a two-stage planetary gear mechanism 76 or the like, and a speed ratio of the left and right crawlers 16, 16 is adjusted by sliding a clutch 75 for normal rotation whereby the car body is moderately revolved.例文帳に追加

リヤアクスルケース47内に正逆転切り換え装置72と二段式遊星ギヤ機構76等からなる伝動機構を設け、正転用クラッチ75を滑らせて左右のクローラ16,16の回転比を調整することにより、車体を緩旋回させる。 - 特許庁

The steering gear mechanism 21 is laid between a steering sprocket integrated with a middle transmission gear engaged with a drive side gear provided on a lower end of a steering shaft 6 and a pivot sprocket provided on an upper end of a pivot support member 25 pivotally attached with an axle 11 of the one rear wheel 10c by a steering chain.例文帳に追加

操舵用ギア機構21は、ステアリング軸6下端に設けた駆動側ギアに噛合する中間伝達ギアと一体の操舵スプロケットと、後一輪10cの車軸11を枢着した揺動支持部材25の上端に設けた揺動スプロケットとの相互間を操舵チェーンで掛巡する。 - 特許庁

例文

This traveling wind adjusting device is characterized in that an adjusting plate 11 preventing the traveling wind from blowing against the front axle 9 is provided in a rear side cover 7 in the front-side lower surface of the automobile and is rotationally disposed around a fitting part 13.例文帳に追加

自動車のフロント側下面に設けられた後側カバー7に、前車軸9へ走行風が当たるのを防止するための整流板11を設け、この整流板11を取付部13を中心にして回動可能に配置したことを特徴とする。 - 特許庁

例文

A hydraulic cylinder 13 is interposed between one end part of the rear axle 9 and the frame 1, and a solenoid selector valve 18, an accumulator 19 and pressure sensors 20, 21 are provided on oil passages 16, 17 connecting an upper chamber 13a to a lower chamber 13b of the hydraulic cylinder 13.例文帳に追加

後車軸9の一端部とフレーム1との間に油圧シリンダ13を介装し、油圧シリンダの上室13aと下室13bとを結ぶ油路16,17に電磁切替弁18とアキュムレータ19と圧力センサ20及び21を設ける。 - 特許庁

The support body 18 is fixed to a lower surface of the rear axle case 19 and a lower surface of the transmission case 17 and an outer end side in a left/right direction is positioned at a position approximately just below the drive wheel 12 and is projected to an outer side in the left/right direction than the truck frame 16.例文帳に追加

前記支持体18を後車軸ケース19の下面及び伝動ケース17の下面に固定し、かつ左右方向外端側を駆動輪12の略真下に位置してトラックフレーム16より左右方向外側方へ突出している。 - 特許庁

To obtain a handle supporter that has a simple structure and the mechanical strength and rigidity that are sufficient and stable as a handle supporter in a power tiller that is equipped with an axle shaft of the engine- transmission-single shaft, both left and right wheels and the rotary tilling unit in the rear.例文帳に追加

本発明は、エンジン・トランスミッション・単軸の車軸、左右2輪の車輪と後部のロータリ耕耘装置を有する耕耘機において、構造簡単にしてかつ、ハンドル支持構造として強度、剛性とも充分な安定した耕耘機のハンドル支持装置を得ることを目的とする。 - 特許庁

The work vehicle is equipped with the engine 5, a mower 2 arranged between the front and rear wheels 11 and 12, a power takeoff shaft 52 for work arranged under the engine 5 and above a front axle case 75, and a hydraulic friction multi-plate type clutch mechanism 54 installed in the power takeoff shaft 52 for the work.例文帳に追加

エンジン5と、前後車輪11,12間にモーア2を配置し、作業用動力取出軸52をエンジン5の下方で前車軸ケース75の上方に配置し、前記作業用動力取出軸52に油圧摩擦多板式クラッチ機構54を備えてある作業機。 - 特許庁

A rendering processing portion 19 is provided, which is controlled by a controlling portion 3 so as to viewpoint-convert the read-out past image data to a virtual viewpoint set above a present vehicular rear axle, and outputting the viewpoint converted past image data and the image data shot at a present position to a display 7.例文帳に追加

また、制御部3の制御により、読出した過去画像データを、現在の車両の後輪軸の上方に設定された仮想視点に視点変換し、視点変換した過去画像データと、現在位置で撮像した画像データとをディスプレイ7に出力する描画処理部19を備える。 - 特許庁

The fender is arranged so that the symmetrical line 32 of the fender 30 passes a center point 101 of a virtual circle 100 in consideration of the minimum virtual circle 100 substantially including, in a side view, the maximum diameter of the rear wheels mounted on the axle positions corresponding to the automobile ranks, respectively.例文帳に追加

そして、側面視において、車格に応じた車軸位置のそれぞれに取り付けられる後輪の最大径を略含有する最小の仮想円100を考えたときに、フェンダ30の対称線32が仮想円100の中心点101を通過するように当該フェンダが配置されている。 - 特許庁

The first end 261 of an axle beam 26 is twisted in a clockwise direction, observed from left, around a twist center C1 by ground reaction force upward at the ground contact point of a first rear wheel via a first knuckle and a first king pin.例文帳に追加

第1の後輪の接地点における上方への接地反力によって、第1のナックルおよび第1のキングピンを介して、アクスルビーム26の第1の端部261がねじり中心C1の回りに、左方から見て右回り(ねじりモーメントM1を参照)にねじられる。 - 特許庁

In the axle load increase/decrease device, a main fuel tank 8 is provided in a wheel base and a sub fuel tank 9 is provided at a rear overhang part to allow fuel to appropriately move between the sub fuel tank 9 and the main fuel tank 8.例文帳に追加

ホイールベース内にメイン燃料タンク8を装備すると共に、リヤオーバーハング部にサブ燃料タンク9を装備し、サブ燃料タンク9とメイン燃料タンク8との間で燃料を適宜に移動し得るように構成する。 - 特許庁

Bolts 53 for connecting the mission case 2 to the running frame 3 can be attached or detached from both the right and left sides of a running machine frame, while bolts 55, 57 for connecting the running frame 3 to the rear axle case 5 can be attached or detached from the upper side of the running machine frame.例文帳に追加

ミッションケース2と走行フレーム3との連結ボルト53を走行機体の左右両側面側から着脱可能に構成する一方、走行フレーム3とリヤアクスルケース5との連結ボルト55、57を走行機体の上面側から着脱可能に構成した。 - 特許庁

This illuminating direction control device for a vehicular lighting fixture 1 has a vehicle height detecting means 2 for detecting the height change of an axle part of front wheels or rear wheels of a vehicle, and obtains the pitch angle of the vehicle from a vehicle height detection signal to change the illuminating direction of a lighting fixture 6 according to the attitude change of the vehicle.例文帳に追加

車輌用灯具の照射方向制御装置1は、車輌の前輪又は後輪の車軸部の高さ変化を検出するための車高検出手段2を有し、その車高検出信号から車輌のピッチ角を求めて、車輌の姿勢変化に応じて灯具6の照射方向を変化させる。 - 特許庁

The cylinder guard 21 is provided with a slit 28 for preventing interference with a cylinder port 19, a plate part 30 constituting the rear axle beam 24 is raised so as to cover the part exposed from the slit 28 in the cylinder rod 14, and consequently, the cylinder rod 14 is protected from the outside over the overall length substantially.例文帳に追加

シリンダガード21はシリンダポート19との干渉を避けるためのスリット28を有し、シリンダロッド14のスリット28から露出する部分を覆うようにリアアクスルビーム24を構成する板部30が立設され、シリンダロッド14はほぼ全長に渡って外部から保護される。 - 特許庁

A circular plate shape is fixed to the peripheral part of the rim of each rear wheel 1, a chain shape 3 is adhered to the inner side, an axle bar and the round bar shape are arranged parallel at each position connected to the gear wheel shape 8 and a bearing and a support member are respectively fixed at the both sides.例文帳に追加

後輪1のリム周設に円形状の板状2を定着し、内側にチェーン状3を接着し、歯車状8と結合した位置で車軸棒4と丸棒状5を平行に位置して、ベアリング7と支え部材9を両側にそれぞれ固定する。 - 特許庁

The dustproof cover 55 consists of a fixed section 56 fixed on the rear axle supporting section, a cylindrical middle shell 57 extending outwards in the axial direction from the fixed section, and a front end section 58 having the seal lip 59 and formed at the front end of the middle shell 57.例文帳に追加

防塵カバー55は、後車軸支持部に固定される固定部56と、該固定部56から軸芯方向の外方に延びる筒状の中間胴部57と、上記シールリップ59を有すると共に中間胴部57の先端に形成された先端部58とから構成されている。 - 特許庁

The electrical plug connector (1) divides the plug connector housing (6) in the insertion direction into a front housing section (10) and a rear housing section (11) that are connected to a hinge joint by means of a swivel axle (21) that is oriented orthogonally to the insertion direction.例文帳に追加

本発明は、挿入方向においてプラグコネクタハウジング(6)を、挿入方向に直角に配置されたスイベル軸(21)によってヒンジ継手に接続される前方ハウジング部(10)と後方ハウジング部(11)に分割することを提案する。 - 特許庁

In order to improve the aerodynamic characteristic, in particular, the power take-out on a rear axle of an air guide device 11, an air guide element 12 has a transverse extension at the paid-out operational position D larger than that at the retracted non-operational position A.例文帳に追加

冒頭に記載した空気案内装置11の、空気力学上の特性、特に後車軸における動力取出しを更に改善するために、空気案内要素12が、繰り出された作動位置Dにおいて、引っ込められた非作動位置Aにおけるより大きな横方向延在を有していることが提案されている。 - 特許庁

When the vehicle starts to turn, the ECU calculates axle loads (loads), slip angles and slip ratios of the respective wheels based on the various types of sensors, and finds the magnitude of a braking force applied to turning rear inner wheels and the magnitude of a driving force applied to the respective front wheels based on the results.例文帳に追加

ECUは、車両の旋回動作が開始されたときは、各種センサ等に基づいて各車輪の軸重(荷重)、スリップ角及びスリップ率を計算し、この結果に基づいて、リア旋回内輪に付与する制動力の大きさと各前輪に付与する駆動力の大きさとを求める。 - 特許庁

The cylinder cover 30 protects the cylinder rod 14 of a steering cylinder 8 mounted between a rod coupling side knuckle arm 11b of a steering knuckle 10 making relative movement of a fork lift and the rear axle beam 24 of the vehicle body.例文帳に追加

シリンダカバー30は、フォークリフトの相対移動するステアリングナックル10のロッド連結側ナックルアーム11bと車体のリヤアクスルビーム24との間に架設されたステアリングシリンダ8のシリンダロッド14を保護する。 - 特許庁

To create a method for manufacturing a vehicle constituent member made of metal platinum in the shape of torsional profile by enabling mechanical properties of the torsional profile member to be correctly determined to the rear axle line of a combining connection trunk in consideration of adjustable integration as much as possible.例文帳に追加

ねじれプロフィールの機械的特性が出来るだけ可変な積分法を考慮して結合連結稈後軸線に正確に決定され得て、金属プラチナから成るねじれプロフィールの形態で自動車構成部材を製造する方法を創作すること。 - 特許庁

Furthermore, because the front wheels having large axle weight are braked by the slave cylinder 23 which can generate large brake oil pressure, the master cylinder 11 which brakes the rear wheels can be modified into a cylinder having no negative pressure booster, thereby achieving further cost reduction.例文帳に追加

しかも軸荷重が大きい前輪を大きなブレーキ液圧を発生可能なスレーブシリンダ23により制動するので、後輪を制動するマスタシリンダ11を負圧ブースタを持たない簡素なものとして更なるコストダウンを図ることができる。 - 特許庁

This suspension arrangement, when applied to the rear axle of an automobile, can enhance controllability and stability over a wide range of operating conditions at a minimal level of control input energy and with robust fail-safe operation.例文帳に追加

このような構成のサスペンションを自動車の後方の車軸に適用した場合、最小の制御入力エネルギー及び堅牢なフェールセーフ動作で広範囲な動作状態においても、操作性及び安定性を向上させることができる。 - 特許庁

A drive force input to the input shaft 16 is transmitted through a first drive gear 24 and a first driven gear 32 to a pinion gear 30 of the rear front axle 6, and through a second drive gear 26, an idler gear 36, and a second driven gear to the output shaft 18.例文帳に追加

入力軸(16)に入力された駆動力が、第1ドライブギア(24)及び第1ドリブンギア(32)を介して後前軸(6)のピニオンギア(30)に伝達されると共に、第2ドライブギア(26)、アイドラギア(36)及び第2ドリブンギア(34)を介して出力軸(18)に伝達される。 - 特許庁

To provide a multistage forging apparatus which easily forms, by a small number of man-hour and time, a plurality of kinds of rear axle shafts, for example, which have the same flange part in one end part of a columnar work by multistage upsetting forging and are different only in the length in the axial direction.例文帳に追加

円柱形状のワークの一端部に多段階の据え込み鍛造により同じフランジ部分を成形し且つ軸方向の長さのみが異なる例えば複数種のリヤアクスルシャフトを成形する際に、少ない工数および時間で容易に対応し得る多段式鍛造装置を提供する。 - 特許庁

To provide a technology for increasing the fastening rigidity of a rear axle on which a ring gear is installed to stabilize the meshing state between the ring gear and a pinion gear meshed with the ring gear, in a motorcycle including a final gear transmission mechanism.例文帳に追加

本発明は、ファイナルギヤ伝達機構が配置されている自動二輪車において、リングギヤを取り付ける後輪車軸の締結剛性を高め、リングギヤとこのリングギヤに噛み合うピニオンギヤとの間の噛み合い状態を安定させることができる技術を提供することを課題とする。 - 特許庁

When the user moves the weight backward, the body frame 5 is rotated backward around an axle of the driving wheels 4, and the rear casters 42 move backward or abut to a grounded surface G while moving backward to support the body frame 5.例文帳に追加

使用者が体重を後方に移動させると、上記駆動輪4の車軸400を中心として車体フレーム5が後方に回動すると共に、後部キャスター42が後方に移動しあるいは後方に移動しながら接地面Gに当接し車体フレーム5を支えるように構成されている。 - 特許庁

The loader supporting bracket 2 is mounted between a front axle bracket 4 located on the side of the engine body 3 and the side of a rear clutch housing 5 and is connected to the upper part of a rear plate 6 laid between the engine body 3 and the clutch housing 5.例文帳に追加

上部にフロントローダ1を取付け支持するローダ支持ブラケット2を、エンジンボディ3側部のフロントアクスルブラケット4と、後側のクラッチハウジング5側部との間にわたって取付けると共に、これらエンジンボディ3とクラッチハウジング5との間に介在されるリヤプレート6上部に連結したことを特徴とするフロントローダ取付装置の構成。 - 特許庁

In the crawler traveling device, at frame 1 rear ends on right and left both sides of a vehicle body, the axle housing 6 equipped with driving shafts 5 projecting to right and left sides of the transmission case 2 mounted on an engine 2 and around which crawler 4 rear end portions are wound through an elastic element 7 so as to vertically rock.例文帳に追加

車体の左右両側のフレーム1後端に、エンジン2搭載のミッションケース3の左右両側部に突出してクローラ4後端部を巻回する駆動軸5軸装のアクスルハウジング6を、弾性体7を介して上下揺動自在に支架したことを特徴とするクローラ走行装置の構成とする。 - 特許庁

In the vehicle having the output shaft 132 provided on one end of a crank shaft 121 of an engine via a centrifugal clutch 127 and driving a rear wheel by building chain over a drive sprocket 72 provided on the output shaft 132 and the driven sprocket provided on an axle of the rear wheel, the output shaft 132 is supported at both sides of the drive sprocket 72 via bearings 131, 135.例文帳に追加

エンジン27のクランクシャフト121の一端に遠心クラッチ127を介して出力軸132を設け、この出力軸132に設けたドライブスプロケット72と後輪の車軸に設けたドリブンスプロケットとにチェーンを掛け渡すことで後輪を駆動する車両において、出力軸132をドライブスプロケット72の両側でベアリング131,135を介して支持した。 - 特許庁

An axle 31 on one end part of which rear wheels 13 made of single wheels is axially supported on a pair of left and right brake bearings 30 on which left and right hind legs 14 are respectively mounted and the left and right bearings 30 are connected to each other with a connecting pipe 35 on the baby carriage the left and right rear wheels 13 of which are constituted of the single wheels.例文帳に追加

左右の後輪13が単輪によって構成されているベビーカーに関するものであり、左右の後脚14がそれぞれ取り付けられた左右一対のブレーキ軸受30に、一端部に単輪からなる後輪13が軸支された車軸31を装着するとともに、上記左右のブレーキ軸受30を連結パイプ35により連結した。 - 特許庁

In a tractor constructed in such a manner that a crawler 12 is wound on a driving sprocket 13 attached to a rear axle 10 and a follower wheels 21 and 22 attached to the front and rear sides of a truck frame 20, and the crawler 12 is rotary-driven by the driving sprocket 13, a tread adjustment is made by changing the disposing positions of the driving sprocket 13 and the truck frame 20.例文帳に追加

後車軸10に取り付けられた駆動スプロケット13と、トラックフレーム20の前後に夫々取り付けられた従動輪21、22とにクローラ12を巻き掛け、この駆動スプロケット13にてクローラ12を回転駆動するよう構成したトラクターにおいて、駆動スプロケット13及びトラックフレーム20の配設位置を横方向に変更してトレッド調節可能に構成する。 - 特許庁

The duct 5 connected to the discharge port 2 of the mower deck 3 is arranged on the upper side of the rear axle housing 6 on the one side part of the traveling transmission case 7.例文帳に追加

左右一対のブレード軸1を配置すると共に、これら左右のブレード軸1間の後側部に集草排出口2を形成したモーアデッキ3を、この排出口2を車体4の後方一側寄りに対向させるように斜め向き姿勢にして、この車体4腹部に装着し、このモーアデッキ3の排出口2に連結するダクト5を、リヤアクスルハウジング6上側で走行伝動ケース7の一側部に配置することを特徴とするモーアの構成とする。 - 特許庁

In this invention, the position of a rear wheel axle bracket integrated with a backrest is made to slide to a frame and fixes at a required position, the front and back position of a seat surface adjusting pipe provided on the cross member is made to slide and fixed simultaneously, and a seat surface bent and stored on the back side is appropriately extended/contracted, then the subject has been solved.例文帳に追加

本案は、フレームに対して背もたれと一体の後輪車軸ブラケット位置をスライドさせ、必要な位置で固定し、同時に、クロスメンバーに設けた座面調整パイプの前後位置をスライドさせ固定する、座面は裏側に折り曲げ収納してあるものを適宜伸縮することで上記課題を解決した。 - 特許庁

Vehicle dynamics control functions can be integrated into one control device if algorithm of the control includes a distribution unit (6) for generating, from control output quantityMz), operation requirements (ΔLwHA) for the operation element of the rear axle steering system (RWS) in addition to operation requirements (P_RadSoll, M_SoMot) for the operation elements of the vehicle dynamics control system (ESP).例文帳に追加

ビークルダイナミクス制御機能は、その制御のアルゴリズムが、コントローラ出力量(ΔMz)からビークルダイナミクス制御システムの操作要素のための操作要求(P_RadSoll、M_SoMot)の他に、後車軸操舵システムの操作要素のための操作要求(ΔLwHA)も生成する分配ユニット(6)を含めば、一つの制御装置に統合できる。 - 特許庁

A spring 6 and a damper 8 are supported by a rear axle longitudinal tube 1 at their lower ends through a common bracket 10 arranged nearly transverse to a vehicle and the damper 8 is revolvably retained at its upper end by a retaining device 7 fixed to a body retaining body 4, while the spring 6 is borne at its upper end by a bearing device integrally incorporated into the body retaining body 4.例文帳に追加

ばね(6)とダンパ(8)とがこれらの下側の端部で、車両に対してほぼ横方向に配置された共通のブラケット(10)を介してリヤアクスル長手方向管(1)に支持されており、ダンパ(8)がその上端部で、ボディー保持体(4)に固定された保持装置(7)に旋回可能に保持されており、ばね(6)がその上端部で、ボディー保持体(4)に一体的に組み込まれた支持装置に支承されている。 - 特許庁

A sprocket 16 of a crawler unit 11 is installed on the surface of a brake drum, and a stationary frame 17 of the crawler unit 11 is coupled with a rear axle housing 22 through a first attachment 13, and a part of vehicle apart in the fore-and-aft direction of the vehicle from the top of the first attachment 13 is coupled with its lower part by a rod 14.例文帳に追加

クローラユニット11のスプロケット16をブレーキドラム23面に取付け、クローラユニット11の固定フレーム17とリヤアクスルハウジング22を第1のアッタチメント13で連結し、第1のアッタチメント13上端から車両前後方向に離れた車両部位と第1のアッタチメント13下部とをロッド14で連結したクローラユニットの車両への取付け構造。 - 特許庁

This air suspension structure is provided with a support beam 4 attached to an axle 2 supporting a wheel 3, an air spring 5 provided at the rear edge of the support beam 4 in a longitudinal direction of a vehicle and supporting a chassis frame 1 and a coil spring 6 provided at the front edge of the support beam 4 in a longitudinal direction of the vehicle and supporting the chassis frame 1.例文帳に追加

車輪3を支持するアクスル2に取付けられたサポートビーム4と、サポートビーム4の車両前後方向後端側に設置されてシャーシフレーム1を支持するようにしたエアスプリング5と、サポートビーム4の車両前後方向前端側にシャーシフレーム1を支持するよう設けられたコイルバネ6を備える。 - 特許庁

A trailer body 1 has a cargo bed 11, an outrigger 12 provided on a front part of the cargo bed 11 and expandable by the power, two or more axles 13 rotatably provided on a rear part of the cargo bed 11, and two tires 14 provided on each of both ends of each axle 13 to support the cargo bed 11.例文帳に追加

トレーラ本体1が荷台11と、荷台11の前部に設けられて動力により伸縮可能なアウトリガー12と、荷台11の後部に回転可能に設けられた2本以上の車軸13と、各車軸13の両端に各端部につき2個づつ設けられて荷台11を支持可能なタイヤ14とを有する。 - 特許庁

To appropriately prevent excess oscillation so as not to cause uncomfortable feeling to an operator, and lengthen the life of a device in an oscillation control mechanism of a rear axle supported so as to be capable of oscillating to a car body in a forklift or the like used for the transport, loading and unloading of a load.例文帳に追加

荷物の移送、積み卸し作業等に供されるフォークリフト等で、車体に対して揺動可能に支持された後部車軸の揺動制御機構において、過剰の揺動を適切に防止し、オペレータに不快感を起こさせることなく、しかも装置の寿命も長持ちさせる様にしたものを提供することを課題とする。 - 特許庁

To improve a planting part supporting function of a traveling vehicle, and simplify a mounting structure, and improving function and simplifying structure of the transmission of the traveling vehicle by linking a gear case and a rear axle case at the lower part of a main frame and compactly installing right-and-left main frames between right-and-left main frames.例文帳に追加

メインフレームの下方でギヤケースとリヤアクスルケースの取付部材をサブフレームによって連結させ、さらに左右のロワーリンク間に左右メインフレームを左右幅コンパクトに設け、走行車の植付部支持機能の向上及び取付け構造の簡略化並びに走行車の伝動機能の向上及び伝動構造の簡略化などを容易に図る。 - 特許庁

This suspension device 100 is provided with: a leaf spring 110 having front and rear end parts rotatably supported on a frame 2 of a vehicle 1 and the longitudinal direction intermediate part fixed to an axle 3; and a stay 160 having a catch part 161 for regulating the leaf spring 110 behind the broken part from rotating, when the leaf spring 110 behind the intermediate part is broken.例文帳に追加

サスペンション装置100は、前後端部が車両1のフレーム2に回転自在に支持され且つ長手方向中間部がアクスル3に固定されたリーフスプリング110と、中間部より後側のリーフスプリング110が折損した場合に、折損部分より後側のリーフスプリング110が回転するのを規制する引っ掛かり部161を有するステー160とを備える。 - 特許庁

例文

In the reach stacker having a spreader performing container holding, moving, and transfer work, a boom or the like above a frame, a transfer 14 is provided in close proximity to a front differential 15 driving a front axle, and power from an engine 11 arranged in a rear part of a vehicle and a transmission 12 is connected with the transfer 14 through a propeller shaft 13.例文帳に追加

コンテナの保持、移動、積替え作業を行うスプレッダ、ブーム等をフレームの上方に有するリーチスタッカにおいて、フロントアクスルを駆動するフロントディファレンシャル15に近接してトランスファ14を設け、車両後方に配設されたエンジン11及びトランスミッション12からの動力を、プロペラシャフト13を介して、トランスファ14に接続する。 - 特許庁

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