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「ダッシュ」に関連した英語例文の一覧と使い方(17ページ目) - Weblio英語例文検索


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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > ダッシュの意味・解説 > ダッシュに関連した英語例文

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ダッシュを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 1102



例文

ダッシュボード1の中央の吹き出し口3が排出用ダクト9に連通して排出用吸込み口をなすように切替え可能の排出切替弁11を設けた。例文帳に追加

The air conditioner is provided with a discharge changeover valve 11 capable of being changed such that the blowoff port 3 in the center of a dashboard communicates with the discharging duct 9 and functions as a discharging suction port. - 特許庁

エンジンルーム2と車室3とを画成するダッシュパネル1に、車幅方向中央部において後方に向けて膨出された膨出部1aが形成されて、この膨出部1aの分だけエンジンルーム2が後方へ拡大される。例文帳に追加

An expansion part 1a expanded backward on a central part along the vehicle width direction is formed on a dash panel 1 partitioning an engine room 2 and a cabin 3, and the engine room 2 is extended backward for the expansion part 1a. - 特許庁

ダッシュパネル33とインスツルメントパネル35との間には、ECU37と車速センサ39とが設置され、車速センサ39の検出信号がECU37に伝達される。例文帳に追加

An ECU 37 and a car speed sensor 39 are installed between a dash panel 33 and an instrument panel 35, and a detection signal of the car speed sensor 39 is transmitted to the ECU 37. - 特許庁

棒状に形成した本体部1の一端1aをブレーキペダル2に突き当て、他端1b寄りの位置をダッシュボード3に係止して突っ支い棒状に配置する。例文帳に追加

The inspection unit for the brake lamp is arranged in a prop-like state by abutting one end 1a of a body part 1 formed to a rod-like shape to a brake pedal 2 and locking a position close to the other end 1b to a dashboard 3. - 特許庁

例文

この車体前部構造は、ロッカ(12)と、フロントピラー(14)と、ダッシュ(18)と、エプロンアッパ(20)とに少なくとも接合された補強パネル(30)を備える。例文帳に追加

It is also provided with a reinforcement panel 30 which is joined with at least the rocker 12, the front pillar 14, the dash 18 and the apron upper 20. - 特許庁


例文

縦壁部24は、その前端辺24aがストラットハウジング16に近接配置され、後端辺24bがダッシュパネル20に近接配置され、下端辺24cがフロントサイドメンバ14に近接配置されている。例文帳に追加

In the vertical wall 24, a front end side 24a is disposed close to a strut housing 16, a rear end side 24b is disposed close to a dash panel 20, and a lower end side 24c is disposed close to a front side member 14. - 特許庁

摺擦ローラ8の回転速度を感光体ドラム1の回転速度に対し周速比を100%以上に維持させることにより、ダッシュマークの発生を抑制する。例文帳に追加

Occurrence of a dash mark is suppressed, by keeping a peripheral speed ratio of the rotation speed of the frictional sliding roller 8 to that of a photoreceptor drum 1 at100%. - 特許庁

乗員保護装置1は、車両室内のダッシュボード107下部に設けられると共に、着座乗員Dの膝頭の略前方に設置されている。例文帳に追加

This occupant crash protection device 1 is arranged under a dashboard 107 in a vehicle room, and is substantially arranged in front of knees of a seating occupant D. - 特許庁

ダッシュパネル上部となる閉断面部22とフロントピラー10の屈曲部10Aとの間には、平面視及び側面視で直線状に延びる第1の補強部材24が配設されている。例文帳に追加

A first reinforcing member 24 extending in a straight line when viewed from the top and side is arranged between a closed cross section part 22 as the top of the dash panel and a bent part 10A of a front pillar 10. - 特許庁

例文

ブースタ取付用レインフォースメント19はレイン本体20とこのレイン本体20から車幅方向内側に延出してダッシュクロスメンバ10の車幅方向中央部に接合される補強アーム部21とを有する。例文帳に追加

The booster installation reinforcement 19 comprises a reinforcement body 20, and a reinforcing arm part 21 extended from the reinforcement body 20 inward of the car width direction to be jointed with the car width direction center part of the instrument panel cross member 10. - 特許庁

例文

接続ジョイント12の車室外側接続口18は、車室外側ブレーキパイプ15の一端がダッシュパネル6面の延在方向とほぼ直交して配設させている。例文帳に追加

A vehicle exterior side connection port 18 of the connection joint 12 is arranged so that one end of a vehicle exterior side brake pipe 15 crosses the dash panel 6 surface extending direction at right angles substantially. - 特許庁

車体重量の増加を抑制しつつ、フロントサイドメンバの後端部とダッシュパネルとの結合部を効果的に補強することができる車体前部構造を得る。例文帳に追加

To provide a vehicle body front part structure, capable of effectively reinforcing a connecting part between a rear end part of a front side member and a dash panel, while suppressing increase in the weight of a vehicle body. - 特許庁

携帯可能なナビゲーション装置を車室内のダッシュボード上に取り付ける支持スタンド装置に於いて、CD−ROM等の記録媒体を容易に交換可能にする。例文帳に追加

To enable easy replacement of a recording medium such as a CD-ROM, in a support stand device for attaching a portable navigation device on a dashboard inside the vehicle compartment. - 特許庁

フットレスト1は、フロア面の凹部に対応する衝撃吸収部7と、ダッシュボードの下方の前方壁面に対応する足載せ部8と、その間を繋いでいる屈曲部9とを有して一体に構成されている。例文帳に追加

This footrest 1 is integrally constituted by having an impact absorbing part 7 to correspond with a recessed part of a floor surface, a footrest part 8 to correspond with a front wall surface below the dashboard and a bent part 9 to connect both of them to each other. - 特許庁

車体前部がオフセット衝突したときに、後方へ移動したドライブシャフトを受け止めることによって、ダッシュボードの変形を抑制できるとともに、ドライブシャフトを受け止める直前の衝撃を緩和すること。例文帳に追加

To inhibit deformation of a dashboard of a vehicle at the time of offset collision at the front of the body of the vehicle by catching a driveshaft moved to the rear and to buffer the impact just before catching the driveshaft. - 特許庁

ゲル状の層と吸盤本体とが剥がれることなく一体化され、重量のある車載機器を車のダッシュボード上に安定した状態で保持できる吸盤の製造方法を提供すること。例文帳に追加

To provide a manufacturing method of a suction cup which consists of an integration of a gelled layer and a suction cup body without peeling and can stably hold a heavy in-vehicle instrumentn on the dashboard of a vehicle. - 特許庁

ダッシュパネルの貫通穴に挿入配置されて流体を流通する配管が接続された空調ユニットの、車両搭載の作業性を向上させる。例文帳に追加

To improve vehicle installation workability of an air-conditioning unit having piping inserted and arranged in a through hole of a dash panel and distributing fluid connected thereon. - 特許庁

そして、ケース外筒構成体41とダッシュボード100との間が比較的離れた車種でも、従来のV字形のワイヤのような問題が発生しなくなる。例文帳に追加

Further, even in the type of the vehicle in which the case outer cylinder constitution body 41 and the dash board 100 are relatively far, a problem as in the conventional wire of V shape is not generated. - 特許庁

このブレースは、立壁部38側が棚部に接合され、立壁部32側が後壁44のダッシュパネルの縦壁50の接合位置に対応する位置に接合されている。例文帳に追加

A standing wall part 38 side of the brace is joined to the shelf part, and a standing wall part 32 side of the same is joined to a position corresponding to a joint position of a vertical wall 50 of the dash panel on a rear wall 44. - 特許庁

ダッシュインシュレータフロント等の車両用吸音材の成形方法及び成形用金型であって、ホットプレス成形に費やす成形タクトを短縮化しても良好な成形性能を確保する。例文帳に追加

To ensure good moldability even if a molding tact to be expended for hot press molding is shortened, in a method for molding a sound absorbing material for a vehicle such as a dash insulator front or the like, and a mold adapted thereto. - 特許庁

フロントサイドメンバ12の閉断面部16における後端部16Aは、ダッシュパネル14の下方傾斜部14Aの下端部14Bで終わっている。例文帳に追加

A rear portion 16A of a closed cross section portion 16 of a front side member 12 terminates at a lower end portion 14B of a downward tilting portion 14A of a dash panel 14. - 特許庁

アクセルペダルを取付けているダッシュパネルが入力により室内側に移動してもアクセルペダルの室内侵入量を抑えられる車両用ペダルを提供する。例文帳に追加

To provide a vehicular pedal suppressing a cabin intruding amount of an accelerator pedal even when a dash panel for attaching the accelerator pedal moves toward a cabin side by input force. - 特許庁

さらに、ダッシュパネル12やカウル28の肉厚や断面を大きくするのみで剛性を向上させるものではないため、重量の大幅な増加を防止できる。例文帳に追加

In addition, since the rigidity is not enhanced by only increasing the wall thickness and the section of the dash panel 12 and the cowl 28, and considerable increase of weight can be prevented. - 特許庁

GPSカーナビゲーション装置のGPSアンテナ装置をダッシュボードの上、或いは中に配置した場合において、周辺に存在する部品との干渉によって指向性に歪みが生ずることを軽減する。例文帳に追加

To reduce the generation of the distortion of the directivity of a GPS antenna apparatus of a GPS car-navigation apparatus, which is caused by its interference with the components present in its periphery generated when disposing it on or in a dashboard. - 特許庁

ダッシュパネル16の裏面側には、ステアリングギヤボックス26の中心位置Pよりも低い位置に上壁部38Aが配置されたクロスメンバ38が固定されている。例文帳に追加

To the rear surface of a dash panel 16, a cross-member 38 is fixed where an upper wall part 38A is installed in a position lower than the center P of a steering gear box 26. - 特許庁

膝とダッシュボード3の間には膝前エアバッグ1aが展開するのを妨げる障害物がないため、エアバッグ1aは所定の楔形状に展開することができる。例文帳に追加

Because an obstacle obstructing the expansion of the air bags 1a located at the front of the knees are not present between the knees and a dashboard 3, the air bags 1a can be expanded in a specified wedge shape. - 特許庁

これにより、衝突エネルギーを効率良く吸収でき、エンジンユニット38によるダッシュパネル26の車室30側への局部変形を抑制できる。例文帳に追加

Consequently, collision energy can be efficiently absorbed, and partial deformation of the dash panel 26 onto a vehicle interior 30 side by the engine unit 38 is suppressed. - 特許庁

衝撃を車両前方より受けた場合に、ダッシュパネルを変形させることなく、衝撃を効果的に吸収することが可能な車両前部構造を提供すること。例文帳に追加

To provide a vehicle front structure capable of efficiently absorbing a shock without deforming a dash panel if the shock is received from the front side of a vehicle. - 特許庁

軽量性に優れると共に剛性が高く、自動車のエンジンルームにおけるフードサイレンサーや、ダッシュサイレンサーとして好適な吸音材を提供する。例文帳に追加

To provide an acoustic material which is excellent in lightweight and high in rigidity and is suitable as a hood silencer and dash silence in an engine room of an automobile. - 特許庁

電子スロットル装置に吸い込まれる直前の通気抵抗を減少させると共に、ダッシュパネル前部に機器設置スペースを確保して、しかも、メンテナンス作業性が良好なエンジンルーム内部品配設構造を提供する。例文帳に追加

To provide a structure for disposing parts in an engine compartment, capable of reducing air-flow resistance immediately before suction into an electronic throttle, obtaining a space for mounting devices in the front part of a dash panel, and attaining satisfactory maintenance workability. - 特許庁

ホットダッシュ要求のある低温端末数が減少するか、設定時間が経過すれば、ふろ熱動弁を再度閉めて高効率化優先に切換える(S7,S8,S9)。例文帳に追加

The bath heat valve is closed again when the number of low-temperature terminals having hot dash demand is reduced, or the set time has passed, to switch the priority to high efficiency (S7, S8, S9). - 特許庁

またダッシュパネルを通過した音波は、発泡体層内で散乱するとともに、無数の孔内で音エネルギーが熱エネルギーに変換されることで減衰あるいは消滅して吸音される。例文帳に追加

The sound wave passed through the dash panel is spattered in the foaming material layer, and while the sound energy is converted to the thermal energy inside of multiple holes so as to be damped or eliminated for sound adsorption. - 特許庁

二輪車におけるスタートダッシュ時のスクウォート現象の発現阻止を可能にしながら通常走行時の最適な減衰力の発生を可能にする。例文帳に追加

To generate an optimum damping force at the time of usual travel, while deterring a squat phenomenon from being expressed in start-dash of a two-wheeled vehicle. - 特許庁

第1のノイズ低減部材42は、組み付けられた位置において、パイプ30の外周表面と接触し、かつダッシュボードマット70の一部と重なる。例文帳に追加

The first noise abating member 42 is kept into contact with a surface of an outer periphery of the pipe 30 at an assembling position, and overlapped to a part of a dashboard mat 70. - 特許庁

これらで、複数の閉断面を形成して、前突の衝撃力で、フロントサイドメンバー1のうちダッシュパネル6の前面に接合した箇所が車室側に屈曲しないように補強する。例文帳に追加

A plurality of closed sections are formed thereby to realize reinforcement so that a part joined with a front side of the dash panel 6 out of the front side member 1 is not bent to a cabin side. - 特許庁

車両のダッシュボードの前方に位置する不審者に対して、「視線で追われている恐怖感」を与えることになり、従来よりも、車両に対する犯罪を未然に防止しやすい。例文帳に追加

The "feeling of fear of being pursued by the line of sight" is given to the dubious person positioned in front of the dashboard of the vehicle to prevent occurrence of crime against the vehicle more than the conventional device. - 特許庁

車体の前面衝突時に衝突荷重を確実に吸収できると共に、運転室のダッシュ部分やシルが下がることを防止できる車体前部構造の提供。例文帳に追加

To provide a vehicle body front part structure capable of certainly absorbing collision load at collision of a front surface of a vehicle body and preventing a dashboard part of a driver's cabin and a sill from being descended. - 特許庁

ダッシュボードアッパ14には、車体前方を向くとともにエンジンECU21が締結される設置面41と、設置面41の左右方向中央で上下方向に延設された凹溝42とが形成されている。例文帳に追加

In the dashboard upper 14, an installation surface 41 which turns forward of the vehicle body and the engine ECU 21 is joined and a recessed groove 42 extended in a vertical direction at the center of a horizontal center of the installation surface 41 is formed. - 特許庁

可変動弁装置を備える車載内燃機関にあって、車両の減速時のダッシュポット制御をより適正に実行することのできる内燃機関の吸入空気量制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an intake air quantity control device of an internal combustion engine which is an on-vehicle internal combustion engine furnished with a variable valve system and capable of more properly carrying out dashpot control at the time of decelerating a vehicle. - 特許庁

ダッシュクロスメンバ40の膨出部44の上面44Aには、アッパーリインフォース50の前端フランジ部56及びガセット60の下端フランジ部68が結合されている。例文帳に追加

A front end flange part 56 of an upper reinforcement 50 and a bottom end flange part 68 of a gusset 60 are connected on an upper surface 44A of an evagination part 44 of the dash cross member 40. - 特許庁

フロアパネル5の底面およびダッシュパネル6の前面に接合されたフロントサイドメンバー1の後半部3に、断面凹形状のフロントサイドメンバーリインフォースメント8を嵌め込む。例文帳に追加

A front side member reinforcement 8 of recessed section is fitted to a rear half portion 3 of a front side member 1 joined with a bottom side of a floor panel 5 and a front side of a dash panel 6. - 特許庁

コクピットモジュール1は、車幅方向に延長されるステアリングメンバを主体としてインストルメントパネル3などの各種部品が組み付けられて、車体のダッシュ部に取り付けられる。例文帳に追加

In the cockpit module 1, various kinds of parts such as an instrument panel 3 mainly made of a steering member extended in a vehicle width direction are assembled and are mounted on a dash part of a vehicle body. - 特許庁

車体構造10は、車体骨格部材としてのエンドフレーム22に、被接合部材としてのロアダッシュボード42が設けられた構造である。例文帳に追加

The vehicle body structure 10 is a structure that a lower dash board 42 as a member to be joined is provided on an end frame 22 as a vehicle body skeleton member. - 特許庁

主に線形構造で、センタコンソールボックスを備えない自動車に使用可能であり、主として自動車のダッシュボードに設置可能な、自動車の車室の暖房換気および/または空調装置を提供する。例文帳に追加

To provide a heating and ventilating or air-conditioning device for a cabin of an automobile which is usable for the automobile of a mainly linear structure, and without any center console box, and mainly installable on a dashboard of the automobile. - 特許庁

ダッシュパネル40は前壁部42と後壁部44との二重隔壁構造とされており、前壁部42と後壁部44とを連結する複数のリブ46を有している。例文帳に追加

A dash panel 40 is formed so as to have a double-wall structure composed of a front wall portion 42 and a rear wall portion 44, and has a plurality of ribs 46 for connecting the front wall portion 42 and the rear wall portion 44. - 特許庁

バッテリの取付構造は、車室20の内と外を区画するダッシュパネル15と、クロスメンバ30と、バッテリ25と、第2のブラケット50と、ホルダ部60と、を備える。例文帳に追加

The mounting structure of the battery includes the dash panel 15 for partitioning the inside of a vehicle cabin 20 from the outside, a cross member 30, the battery 25, a second bracket 50, and a holder part 60. - 特許庁

嵩上げ材は、車両のダッシュボード下方の前方壁面とそれに連なるフロア面の凹部とにわたって配置して、座席に座った搭乗者が足を載せて楽な姿勢を保たせるための嵩上げ材1である。例文帳に追加

The level raising material 1 is arranged over a front wall surface under a dashboard of a vehicle and a recessed part of the floor surface continuing with its front wall surface, for allowing an occupant sitting down on a seat to keep an easy posture by placing feet. - 特許庁

カウルトップパネル16のフードヒンジ4の取付部に略L字形のリーンフォース23を裏当てし、リーンフォース23にダッシュサイドパネル21をスポット溶接によって結合する。例文帳に追加

An L-shaped reinforcement 23 is attached to a back of an attaching part of the hood hinge 4 of the cowl top panel 16, and a dash side panel 21 is coupled to the reinforcement 23 by spot welding. - 特許庁

ダッシュパネルの開口部周縁とケースとの間をシールする場合に、シール部材の形状をシンプルにして成形を容易にしながら、シール性を確保できるようにする。例文帳に追加

To secure sealability while facilitating molding by simplifying a shape of a seal member when a clearance between the opening peripheral edge of a dash panel and a case is sealed. - 特許庁

例文

左右一対のワーク供給治具5は、移動体27の前進により供給治具係合ピン31が、第1のワーク係合孔21aに挿入されてダッシュモジュールを保持する。例文帳に追加

A pair of right and left work feeding tools 5 hold a dash module by inserting a feeding tool engagement pin 31 in a first work engagement hole 21a by the advancement of a moving body 27. - 特許庁

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