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ダッシュを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 1102



例文

この握り部4を介して本体部1の他端1b寄りの位置に、ダッシュボード3との係止部5を、本体部1の長手方向と直交する方向に突き出させて、且つ本体部1の長手方向に沿って摺動して位置が調節自在になるよう設ける。例文帳に追加

A locking part 5 to the dashboard 3 is projected at a position close to the other end 1b of the body part 1 in a direction perpendicular to a longitudinal direction of the body part 1 through the grip part 4, and made slidable along the longitudinal direction of the body part 1 to freely adjust its position. - 特許庁

左右のフロントピラー12、14を互いに連結するインパネリインホースメント24と、左右のフロントサイドメンバ30、32を互いに連結するステアリングギヤボックス50とが、左右のインパネダッシュブレース70によって互いに連結されている。例文帳に追加

An instrument panel reinforcement 24 to connect right and left front pillars 12, 14 to each other and a steering gear box 50 to connect right and left front side members 30, 32 to each other are connected to each other by right and left instrument panel dash braces 70. - 特許庁

また、ダッシュリインフォースメント48における車幅方向端部48Aの近傍の部位48Bは、サスペンションタワー42の前方において車体前面視で垂直上方から左右のフロントサイドメンバ12に結合されている。例文帳に追加

Those parts 48B of the dash reinforcement 48 which are located in the neighborhood of the end parts 48A, are coupled with the left and right front side members 12 in front of a suspension tower 42 from above vertically when viewed on the frontal elevation of the car. - 特許庁

この床暖房システムにおいては、運転開始時に開閉弁24、25を閉じ、流量制御弁22、23を全開にして床暖房ユニット12、床暖房ユニット13に高温(例えば、80℃)の暖房温水を供給してホットダッシュ運転を行なう。例文帳に追加

In the floor heating system, on/off valves 24, 25 are closed when starting operation, flow control valves 22, 23 are fully opened for supplying heated hot water at high temperature (for example 80°C) to the floor heating unit 13 for a 'hot dash' operation. - 特許庁

例文

窓ガラスを少し下げて走行する際、窓枠の上枠部分周辺における風の巻込みを抑制することにより、室内に、ダッシュボード等に形成された給気口から窓の隙間に向かう安定した気流を生じさせ、車内の自然換気を良好に行わせるようにする。例文帳に追加

To naturally and excellently ventilate the inside of a car by generating a stable air current turning to clearance of a window from an air supply port formed in a dashboard in a room by restraining rolling-in of wind on the upper frame part periphery of a window frame when traveling by lowering window glass a little. - 特許庁


例文

搭載ハンド7の両端に設けたワーク搭載治具9は、位置決めプレート40上に載置して位置決めした状態で、アクチュエータ49の駆動により搭載治具係合ピン55を前進させて第2のワーク係合孔21bに挿入しダッシュモジュール1を保持する。例文帳に追加

Each of work mounting tools 9 provided on both ends of a mounting hand 7 allows a mounting tool engagement pin 55 to be advanced and inserted in a second work engagement hole 21b by the drive of an actuator 49 to hold the dash module 1 while placed on and positioned at a positioning plate 40. - 特許庁

これにより、ブレーキマスターシリンダ21とこれに連結させるブレーキペダル22との連結体30全体を車室6側に配置することができ、従来のようにダッシュパネル3にブレーキペダル22を貫通させる必要がない。例文帳に追加

Therefore, an entire connection body 30 of the brake master cylinder 21 and a brake pedal 22 connected to it can be arranged on the compartment 6 side, so that there is no need for penetrating the brake pedal 22 through the dash panel 3 unlike the conventional one. - 特許庁

車両のダッシュパネル3に装着されたグロメット2を通過させたオープナケーブル7を、開口部11aからガイド孔11内に挿入して倣わせることにより、その配索経路を案内して、他部材との干渉を避けて容易に配索を行うことができる。例文帳に追加

Wiring can be easily performed while avoiding interference with other members by inserting an opener cable 7 passed through a grommet 2 fitted to a dash panel 3 of the vehicle into a guide hole 11 from the opening part 11a, and copying the guide hole to guide a wiring path. - 特許庁

車体前部構造10は、ダッシュボード13から立ち上げられ、左フロントピラー23を補強する左上補強チューブ部38と、左上補強チューブ部38および左ホイールハウス12の頂部12aを連結する上下のダンパー補強チューブ51,52とを備えている。例文帳に追加

The vehicle body front structure 10 includes: a left upper reinforcement tube 38 erected from a dash board 13 and reinforcing a left front pillar 23; and upper and lower damper reinforcement tubes 51, 52 for connecting the left upper reinforcement tube 38 to an apex 12a of the left wheel house 12. - 特許庁

例文

このような緩衝材1は自動車20のドア21,22のインナパネル23とアウタパネル24との間に挿入したり、ダッシュパネル26の乗員室側に装着すれば、厚みは薄くても衝撃吸収性が充分発揮される緩衝構造となる。例文帳に追加

The shock absorbing material 1 may be inserted between an inner panel 23 and an outer panel 24 of the doors 21 and 22 of the automobile 20 or be installed on the cabin side of a dash panel 26, which allows establishing a shock absorbing structure capable of exerting sufficiently the shock absorptiveness despite its thinness. - 特許庁

例文

そして、載置部材18と水平滑動部材16は、ダッシュポット38、40(又は32、34)及びばね部材28(又は22)により、垂直又は水平方向の移動(振動)を粘性抵抗作用とばね弾性作用で、振動性状(波形)を長周期化させて免震作用を奏する。例文帳に追加

The placing member 18 and the horizontally sliding member 16 provide base isolation action by achieving a long period of vibration property (wave shape) for travel (vibration) in the vertical or horizontal direction by viscous resistance action and spring elastic action by dash pots 38, 40 (or 32, 34) and a spring member 28 (or 22). - 特許庁

車室3内の温度が所定温度以上で且つエアコンがオフの場合、切り替え弁25は第1位置に設定され、通気路は車室3内と車外とを連通し、ダッシュボード4の冷却と同時に車室3内の換気が行われる。例文帳に追加

When the temperature in a vehicle compartment 3 is equal to or higher than a predetermined temperature and an air conditioner is turned off, the selector valve 25 is set to the first position and the ventilation passage makes the inside of the vehicle compartment communicate with the outside of the vehicle so as to simultaneously cool the dashboard 4 and to ventilate the vehicle compartment 3. - 特許庁

グロメット30を、ダッシュパネル10の貫通穴部12に密着する筒状の貫通穴側シール部31と、空調ケース21のパッキン24に密着する筒状の構造体側シール部32と、両シール部31、32を連結する蛇腹形状の連結部33とから構成する。例文帳に追加

A grommet 30 is composed of a cylindrical seal part 31 on through hole side adhering closely to a through hole part 12 of the dash panel 10, a cylindrical seal part 32 on structural body side adhering closely to packing 24 of an air conditioning case 21, and a connection part 33 connecting both seal parts 31 and 32 and having a bellows shape. - 特許庁

ダッシュパネル10では、発泡成形体である芯材12の貫通孔12Aに、繊維強化樹脂製のバルク18の筒部18Aが嵌合しており、筒部18Aの軸線方向両端部に設けられた鍔部18B、18Cが繊維強化樹脂製の表皮層14、16に接合されている。例文帳に追加

In a dash panel 10, a cylindrical part 18A of an FRP bulk 18 is fitted in a through hole 12A of a core 12 as a foamed body, and flange parts 18B, 18C provided on both ends in the axial direction of the cylindrical part 18A are joined with FRP surface skin layers 14, 16. - 特許庁

フロントピラー1下部に、サイドシル3より上方へ屈曲した屈曲部15を、レインフォースアウタ13とレインフォースインナ14により形成し、レインフォースインナ14に連設したダッシュサイドインナ17に作業穴18を設ける。例文帳に追加

At the lower part of a front pillar, a bending part 15 bent upward from a side sill is formed by a reinforce outer 13 and a reinforce inner 14, and a working hole 18 is provided in a dash side inner 17 connected to the reinforce inner 14. - 特許庁

ダッシュボードの部分で左右のフロントサイドフレーム間にクロスメンバ21を掛け渡し、このクロスメンバから後方へ延長部102を延ばし、この延長部の後端部に車体前後に延びるフロアトンネル15の前端部62を接合した。例文帳に追加

A cross member 21 is disposed between the right and left front side frames at the dashboard, and the extension part 102 is extended backward from the cross member, connecting the front end part 62 of a floor tunnel 15 extending in the front and rear directions of the vehicle body to the rear end part of the extension part. - 特許庁

乗り物用フロントガラスに対するダッシュボード反射像の映り込みを低減することができ、優れた防眩効果を備え、熱線遮蔽効果により乗り物内の温度上昇を防止できる窓用偏光膜及び該窓用偏光膜を用いた乗り物用前窓の提供。例文帳に追加

To provide a polarizing film for a windshield capable of reducing reflection of a reflected image of a dashboard on a windshield for a vehicle, having an excellent glare preventing effect and capable of preventing temperature rise in the vehicle by a heat ray shielding effect and to provide the windshield for the vehicle using the polarizing film for the windshield. - 特許庁

また、フロントサイドメンバロア20の上壁部20Cにおける両側部20D上に、ダッシュパネル16におけるビード32の両外側部16Cが重合されており、フロントサイドメンバロア20の上方側からのみ溶接する片側溶接にて溶着(溶着部P)されている。例文帳に追加

Both outer side parts 16C of the bead 32 in the dash panel 16 are overlapped on both side parts 20D in the upper wall part 20C of the front side member lower 20 and welded by one-side welding for welding only from the upper side of the front side member lower 20 (weld part P). - 特許庁

そして、各フロントサイドメンバ部材3,3と、ダッシュパネル部材7との間には、車体前部空間2を、車両の上方の空間部13及び下方の空間部14として上下方向に分割する水平パネル部材10が接合されている。例文帳に追加

A horizontal panel member 10 dividing the vehicle body front part space 2 into an upper and lower directions as an upward space part 13 and a lower space part 14 of a vehicle is joined between each of the front side members 3, 3 and the dash panel member 7. - 特許庁

ダッシュボード2のフード部2Aに隠れた乗員からの死角位置から撮影ユニット1のデジタル出力する赤外・近赤外カメラ1Aがメータパネル3に装備されたコールドフィルタ4による反射光によって乗員の顔面を正面向きで撮影する。例文帳に追加

An infrared/near infrared camera 1A with digital output of a photographing unit 1 photographs the face of the passenger facing the front direction by a reflection light by a cold filter 4 installed on a meter panel 3 from a dead angle position from the passenger hidden in a hood part 2A of a dashboard 2. - 特許庁

エンジンルーム用ワイヤハーネスのダッシュパネル貫通作業及びコネクタ嵌合作業を簡略化することができ、空調装置と電気接続箱とを電気的に接続するためのワイヤハーネスを省略することができる電気接続箱付き車両用空調装置を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicular air conditioner with an electrical connection box that can simplify dash panel passing work and connector fitting work of a wire harness for an engine room and can dispense with a wire harness for electrically connecting the air conditioner and the electrical connection box. - 特許庁

フロントサイドメンバからダッシュブレース側に稜線を連続させて衝撃力を効率良く伝達し、もって、側部骨格部材の反力を有効に利用して、衝撃力に応じた所期のフロントサイドメンバの変形を実現できる車体構造を提供する。例文帳に追加

To provide vehicle body structure which realizes desired deformation of a front side member according to impact force by continuing an edge line from a front member to a dash brace side, by efficiently transmitting the impact force, and by effectively utilizing the reaction force of the side skeleton member. - 特許庁

取付け時にバキュームホースブラケット10にスタッドボルト12を中心にして回動する力が作用しても、その力はバキュームホースブラケット10に設けた脚10cがダッシュパネル1の折返し部1aに接して受けられるので、回動を防止することができる。例文帳に追加

Even if a rotating force acts on the vacuum hose bracket 10 about the stud bolts 12 at the time of installation, the force is received by the legs 10c provided on the vacuum hose bracket 10 coming in contact with the folded-up part 1a of the dash panel 1, thus preventing the rotation. - 特許庁

また、車両前方の広範囲において検出した障害物をダッシュボード上で運転席側から助手席側にかけて広範囲に設置されたインパネディスプレイ200に対してシースルー表示することができるようにする。例文帳に追加

The obstacle detected in the wide range ahead of the vehicle can be also see-through displayed on the instrument panel display 200 installed on a dashboard in a wide range from a side of the driver's seat to a side of the passenger seat. - 特許庁

開口孔12aを有するダッシュパネル12に内外気切換ケース21が設けられ、外気吸入口21aと内気吸入口21bとが内外気切換ケースに形成され、内外気切換ダンパ22とファンロータ23とが配設され、外気フィルタ28と内気フィルタ29を備える。例文帳に追加

An inside outside air switching case 21 is arranged on a dash panel 12 having an opening hole 12a, an outside air suction port 21a and an inside air suction port 21b are formed in the inside outside air switching case, an inside outside air switching damper 22 and a fan rotor 23 are arranged, and an outside air filter 28 and an inside air filter 29 are provided. - 特許庁

左右フロントサイドフレーム4,5や左右サイドシルインナ7,8、左右フロアフレーム9,10、左右アウトリガー11,12、フロントクロスメンバ13、ミドルクロスメンバ14、フロアトンネルフレーム15、ダッシュボードロアクロスメンバ16等を骨格部材としてボディ1を構成する。例文帳に追加

The body 1 is constituted by using: left and right front side frames 4, 5 and left and right side sill inners 7, 8; left and right floor frames 9, 10; left and right outriggers 11, 12; a front cross member 13; a middle cross member 14; a floor tunnel frame 15; and a dash board lower cross member 16 as skeleton members. - 特許庁

自動車の製造工程で据え付け装置の台部を取り付けるケースをダッシュボード上部の面の下に埋め込み、また、ケース内側の広さを据え付け装置台部より一回り広くして一定にし、そのゆとりの範囲内で台部の変化に対応できるようにした。例文帳に追加

In a manufacturing process of an automobile, the case on which an installation device base part is mounted is embedded in a lower part of an upper surface of a dashboard, and the width of an inside of the case is one size larger than that of the installation device base part to be kept constant so as to cope with the variation of the base part within a range of its space. - 特許庁

本発明は、例えば車両のダッシュボードに搭載され、各種計測情報や報知・警報情報を表示する計器装置のごとき表示装置に関し、透視パネルへの写り込みを活用して斬新な視覚表現が可能な表示装置を提供する。例文帳に追加

To provide a display device capable of new visual expression by utilizing reflection on a see-through panel, concerning the display arrangement mounted on a dashboard of a vehicle, similar to an instrument device, for displaying various measuring information or broadcast/alarm information. - 特許庁

カウル10は上部ダッシュパネル2から車両前方に延び、且つ左右方向に広がる底面部11と、該底面部11の前端近傍から上方にボンネット6の下端近傍まで延びる立面部12とを備える。例文帳に追加

The cowl 10 comprises a bottom surface part 11 extending in the front part of a vehicle from an upper dash panel 2 and spreading in the width direction, and a vertical plane part 12 upwardly extending from the vicinity of the front end of the bottom surface part 11 to the vicinity of the lower end of a bonnet 6. - 特許庁

ユニットケース本体3とカバー4とによってユニットケース2には、自動車のダッシュパネルに設けられた冷媒配管用開口部に一致して配置され冷媒配管用開口部から連結部材44をエンジンルーム内へ露出させる露出口を形成する。例文帳に追加

An exposure port arranged so as to coincide with a refrigerant pipe opening part provided on a dash panel of the automobile and for exposing the connecting member 44 from the refrigerating pipe opening part to the inside of the engine room is formed on the unit case 2 by the unit case main body 3 and the cover 4. - 特許庁

ダッシュパネルの開口部に対してステアリングギヤボックスが相対変位しても同開口部を確実に封止することができ、しかも、重量増加や組付性悪化を招くことなくエンジン室と車室間の遮音性を向上することができるコラムホールカバーを提供する。例文帳に追加

To provide a column hole cover capable of surely sealing an opening part of a dash panel, even if a steering gear box is relatively displaced in relation to the opening part, to improve the sound insulating properties between an engine room and a cabin without causing an increase of weight and deterioration of assemblability. - 特許庁

車両10は、車体11の前部をダッシュボード12にて前部のエンジンルーム13と後部の車室14とに仕切り、エンジンルーム13内で車体フレーム20にエンジン32を取付け、エンジン32にドライブシャフト35を介して前輪を連結した乗用車である。例文帳に追加

The vehicle 10 is a passenger car, in which the front of the body 11 is divided by the dashboard 12 into an engine room 13 in the front and a cabin 14 in the rear, an engine 32 is attached to the body frame 20 inside the engine room 13, and front wheels are connected to the engine 32 via the driveshaft 35. - 特許庁

不織布の接着強度不足や高温雰囲気下で使用した場合の変形等の問題を解消し、天井材、ドアパネル、クォーターパネル、ダッシュボード等の内装材に好適な固綿および自動車用内装基材を提供する。例文帳に追加

To provide a solid cotton which can solve problems such as the insufficient adhesion strength of a nonwoven fabric and the deformation of the fabric, when the fabric is used in a high temperature atmosphere, and is suitable for automotive interior parts such as ceiling materials, door panels, quarter panels and dashboards, and to provide an interior base material for automobiles. - 特許庁

外気取入口7から下方に向う下方導入部12aと該下方導入部12aの下端からダッシュパネル11に設けた開口11aに至る後方導入部12bを大略L字状に連設して構成したダクト12を設ける。例文帳に追加

A duct 12 is constituted by connecting a lower introduction part 12a extending downward from the outside air intake port 7 and a rear introduction part 12b extending toward the aperture 11a on the dash panel 11 from a lower end of the lower introduction part 12a to be in a large L shape. - 特許庁

自動車のダッシュパネル11後方に配設された操作ペダル21と、操作ペダル21近傍に配設される自在ジョイント64を有するステアリングシャフト61とを備えた自動車のペダル支持構造において、前突時にステアリングシャフト61が向きを変えてしまうことを回避する例文帳に追加

To prevent the displacement of a steering shaft 61 at head-on collision in a pedal supporting structure of an automobile comprising an operation pedal 21 mounted at a rear part of a dash panel 11 of the automobile, and the steering shaft 61 having an universal joint 64 mounted near the operation pedal 21. - 特許庁

この取付け構造には、引っ張りコイル(ばね体)18により回動支柱16の支持・非支持セット位置のセット位置安定化機構を付与するとともに、ばね体16と協働するダンパ機構をダッシュポット34等によりさらに付与する。例文帳に追加

A set position stabilizing mechanism for support/non-support set positions of the strut 16 is attached to the fixing structure by a tensile coil (spring body) 18 and a damper mechanism co-operating with the spring body 18 is also added by a dash pot 34, etc. - 特許庁

自動車を運転していると、太陽光の差し込む方向によっては、フロントガラスの車内面に、ダッシュボードの上面が反射して、フロントガラスの前方が見えにくくなることがあったが、このことを解消し安全で快適な運転を提供する。例文帳に追加

To establish a safe and comfortable drive of an automobile by solving a conventional problem such that the oversurface of a dash board is reflected to the intra-vehicular surface of the windshield to cause the person driving the automobile to be difficult to see the scene ahead of the windshield depending upon the direction in which the solar beam is cast. - 特許庁

このため、車両前面衝突時にダッシュパネル12の下部12Aとフロアパネル10の前部10Aが傾斜変形しても、膨張展開したフットエアバッグ20の踏面支持部20Fが車両前後方向から見て略水平となるようになっている。例文帳に追加

Therefore, even if the lower part 12A of the dash panel 12 and the front part 10A of the floor panel 10 are inclined/deformed at vehicle front surface collision, a step surface support part 20F of the inflated/deployed foot airbag 20 becomes approximately horizontal viewed from a vehicle longitudinal direction. - 特許庁

エンジンルーム3内のエンジン4の後方に位置するダッシュパネルに、車体の前方に向けてマスタシリンダ7を取付けた自動車において、エンジン4のシリンダヘッドカバー6のマスタシリンダ7に対向する部分に、下方に向けた傾斜面6aを設けた。例文帳に追加

In an automobile wherein a master cylinder 7 is mounted toward the front of a car body on a dash panel positioned in the rear of an engine 4 in an engine room 3, a down slope 6a is formed at the part, positioned opposite to the master cylinder 7 of the cylinder head cover 6, of the engine 4. - 特許庁

解析対象の振動特性を表現する為,パラメータとしてバネとダッシュポットの特性を規定する固有振動数と振動減衰を決定し、また、土体中のすべりや構造物の滑動を表現する為に滑動余裕度を決定する。例文帳に追加

The natural frequency and vibration damping for regulating a characteristic of the spring and the dash pot, are determined as a parameter for expressing a vibration characteristic of an analytical object, and the sliding allowance degree is also determined for expressing sliding in an earth body and sliding of the structure. - 特許庁

車両のダッシュボードに設置された胴体部とこの胴体部に回動可能に連設された頭部とを備えているロボット型とし、前記胴体部に駆動手段を設け、この駆動手段によって前記頭部を回動させるようにした。例文帳に追加

This crime prevention device is the robot type device provided with a trunk part provided on a dashboard of a vehicle and a head part provided turnably and continuously with the trunk part, which is provided with a driving means to turn the head part by the driving means. - 特許庁

ボックス状カウル部4のカウル後壁を形成して上端部分でフロントガラスの下端部分を支持する平坦状ダッシュアッパパネル11に、車幅方向に延在する開口部29を形成して断面くの字形の屈曲部20を設ける。例文帳に追加

A dash upper panel 11 in flat shape forming a cowl rear wall of a box-shaped cowl part 4 and supporting the bottom of a windshield by its top part is furnished with a bent part 20 having a section in a sideways facing chevron shape where an opening 29 stretching in the direction across the vehicle width is formed. - 特許庁

車両10は、車体11の前部をダッシュボード12にて前部のエンジンルーム13と後部の車室14とに仕切り、エンジンルーム13内で車体フレーム20にエンジン32を取付け、エンジン32にドライブシャフト35を介して前輪を連結した乗用車である。例文帳に追加

The vehicle 10 is a passenger car, in which the front of the body 11 is divided by the dashboard 12 into an engine room 13 in the front and a cabin 14 in the rear, an engine 32 is attached to the body frame 20 inside the engine room 13, and front wheels are connected to the engine 32 via a driveshaft 35. - 特許庁

グロメット10のシール部20は、ダッシュパネル16に形成された貫通孔18内を挿通するヒータパイプ24の外周部24Aに接触しており、シール部20における圧作用側面20Aの傾斜角度αが鈍角(α>90°)となっている。例文帳に追加

A sealing part 20 of the grommet 10 contacts with the external periphery 24A of a heater pipe 24 that penetrates a through-hole 18 formed in a dash panel 16, and an angle of inclination α of a pressure acting side 20A in the sealing part 20 forms an obtuse angle (α>90°). - 特許庁

動力源室であるモータルーム10は、車両の前後方向中間部に設けられたダッシュパネル20と、車両の幅方向両側に設けられた一対のフェンダー側内側パネルとを含み、全体を枠状に構成する。例文帳に追加

A motor room 10 as a power source room includes a dash panel 20 provided in an intermediate part in the longitudinal direction of a vehicle, and a pair of fender inner side panels provided on both side in the width direction of the vehicle, and the entire motor room is constituted as a frame. - 特許庁

フロントサイドメンバエクステンション34はダッシュパネル14に沿って車両幅方向に延在する基部34Aと、この基部34Aの内側下端部から車両前方側へ垂直に延出する延出部34Bと、によって構成されている。例文帳に追加

The front-side member extension 34 is constituted of a base part 34A, which extends in the vehicle width direction along the dash panel 14 and an extension part 34B, which is extended perpendicularly, from an inside lower end part of the base part 34A to a vehicle front side. - 特許庁

エンジンルームと車室とを区画するダッシュパネル15の上方に配置したカウルフロントパネル11の下面に、車両用電装品であるヒューズボックス1及び電子制御式燃料噴射装置(EPI)2をバッテリ4に接近させて配設した。例文帳に追加

A fuse box 1 and an electronically controlled fuel injection device (EPI) 2 as electric equipment for a vehicle are installed close to the battery 4 on the undersurface of a cowl front panel 11 installed over a dash panel 15 which partitions the engine room from a cabin. - 特許庁

ペダルアーム8の上端を支持するアーム支持部材を、ダッシュパネル1に取付けられ車体の後方に延びる第1のブラケット13とその上方に取付けられ下方に延びる第2のブラケット14とで構成し、第2のブラケット14に後方に開いた切欠き14aを設ける。例文帳に追加

An arm support member supporting the upper end of a pedal arm 8 is constituted of a first bracket 13 attached to a dashpanel 1 and extending rearward of a car body and a second bracket 14 attached to its upward and extending downwards, and a cutout 14a opened rearward is provided in the second bracket 14. - 特許庁

ダッシュパネル42後方のペダル取付部材43にアクセルペダル11が回動可能に取付けられ、このアクセルペダルの操作量を検出するアクセルセンサの検出出力に基づいてコントローラ14がエンジン20への燃料供給量を制御する。例文帳に追加

An accelerator pedal 11 is rotatably mounted to a pedal mounting member 43 at the back of a dash panel, and a controller 14 controls a fuel supply amount to the engine 20 based on the detected output of an accelerating sensor which detects the operating quantity of the accelerator pedal. - 特許庁

例文

水熱交換器12の暖房2次出口側にサーミスタを配し、床暖房運転およびホットダッシュ運転初期時に暖房2次サーミスタ14による検知温度が一定値を保つように暖房1次循環ポンプ15を制御する。例文帳に追加

The thermistor is arranged on the heating secondary outlet side of a water heat exchanger 12, and a heating primary circulation pump 15 is controlled so that the detected temperature by the heating secondary thermistor 14 is maintained to a certain value during a floor heating operation and the start of a hot dash operation. - 特許庁

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