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ダッシュを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 1102



例文

ここで、ダッシュサイレンサ62に凹部66を設け、この凹部66内へ雄部材12を収納させることで、ボディパネル60と雄部材12との間に隙間を設け、ボディパネル60と雄部材12とが直接接触しないようにしている。例文帳に追加

Thereupon, the structure is configured to provide clearance between a body panel 60 and the male member 12 by providing a recessed part 66 on the dash silencer 62 and accommodating the male member 12 in the recessed part 66 and so that the body panel 60 is out of direct contact with the male member 12. - 特許庁

車室22内からダッシュパネル20を貫通してエンジンルーム21へ伸びるステアリングシャフト30と、車幅方向に伸びると共にサブフレーム1を介して車体に取付けられるステアリングギヤボックス10とを備えている。例文帳に追加

The steering device fitting structure comprises a steering shaft 30 extending to an engine room 21 through a dash panel 20 from the inside of a cabin 22, and a steering gear box 10 which extends in the vehicle width direction and is fitted to a vehicle body via a sub frame 1. - 特許庁

ダッシュパネル1に取付けたペダルブラケット3(のブラケット本体7)に、第1支軸13を介してペダル本体2の上端部が前後方向に揺動自在に保持されると共に、第2支軸17を介して回動レバー5が前後方向に揺動自在に保持される。例文帳に追加

An upper end part of the pedal body 2 is rockingly held in the longitudinal direction via a first support shaft 13 by a pedal bracket 3 (of a bracket body 7) installed on a dash panel 1, and a rotary lever 5 is rockingly held in the longitudinal direction via a second support shaft 17. - 特許庁

内外の接合部63,64にロアダッシュボード42を接合することで閉断面構造75が形成され、異種金属同士の接触界面入口である内外の境界部76,77に構造用接着剤81が塗布されている。例文帳に追加

A closed cross section structure 75 is formed by joining a lower dash board 42 to the inner and outer joint parts 63, 64, and inner and outer border parts 76, 77, i.e., a contact interface entrance of mutual different metals are coated with a structure adhesive 81. - 特許庁

例文

車載用電子機器のブラケット10は、車両のダッシュボード上に固定される固定部1と、太陽光エネルギーを電気に変換する太陽電池2を備えたソーラーパネル部3と、車載用電子機器を着脱自在に連結する連結部4とを備えている。例文帳に追加

The bracket 10 for the in-vehicle electronic equipment includes: a fixing part 1 fixed on a dashboard of a vehicle; a solar panel part 3 provided with a solar cell 2 for converting solar energy into electricity; and a connecting part 4 for freely and detachably connecting the in-vehicle electronic equipment. - 特許庁


例文

排水用溝部12の底部には、排水用溝部12から凹状体7の下側に更に深く掘り込まれた形状を有し、カウルパネル2とダッシュパネル3との剥離変形を抑制するための掘り込み凹部13が形成されている。例文帳に追加

At a bottom part of the groove part 12 for drainage, a dug recessed part 13 which has a shape dug deeper from the groove part 12 to a lower side of the recessed body 7 to suppress peeling deformation of the cowl panel 2 and the dash panel 3 is formed. - 特許庁

燃料タンク9の一部(前方左方)にマフラー収納用の凹部を設け、またパネルダッシュ(壁)10の後方凹部に燃料タンク9の後端部を収納させることで、補助タンクを設けることなく、比較的大容量の燃料タンクが得られ、設備コストの低減が可能になる。例文帳に追加

By providing a recessed part for storing the muffler 7 on the part (the front left side) of the fuel tank 9 and storing the rear end part of the fuel tank 9 in a rear recessed part of the panel dash (wall) 10, the fuel tank 9 of comparatively large capacity is obtained without providing an auxiliary tank, and equipment cost is reduced. - 特許庁

表示画面部(7)をダッシュボード(5)表面から所定距離離れた高さ位置まで調整が可能な高さ調整機能部(8、9、10、11、13、14)と、その調整された高さ位置に応じて前記表示画面部の傾斜角度を調整する傾斜角度調整機能部(8)とを備えたものである。例文帳に追加

This display device for the vehicle is furnished with height adjusting function parts 8, 9, 10, 11, 13, 14 free to adjust the displaying screen part 7 to a height position separated from a surface of the dash board 5 by a specified distance and an inclination adjusting function part 8 to adjust inclination of the displaying screen part in accordance with the adjusted height position. - 特許庁

クリップ10のシール部20Aの下面に形成されたリブ32の支柱28との連結部には、ノッチ34が形成されており、ダッシュサイレンサ14の差し込み孔18を通過するときは、ノッチ34を起点にしてシール部20Aが変形するようになっている。例文帳に追加

A notch 34 is formed at a connecting part of the lower surface of a seal part 20A with a strut 28 of a rib 32 formed on the lower surface of a seal part 20A of a clip 10 and the seal part 20A is deformed taking the notch 34 as a starting point when the notch 34 passes an insert hole 18 of a a dash silencer 14. - 特許庁

例文

取り付けパネル(ダッシュボード1)のコネクタボックス取付け用開口部2の一方側に配置して前記開口部に固定し、前記取り付けパネルの両側にそれぞれ配置されるハーネスの接続部分を収納するコネクタボックス本体10を備える。例文帳に追加

The connector box is arranged on one side of an opening part 2 for mounting the connector box of a mounting panel (dashboard 1) to be fixed to the opening part, and equipped with a connector box main body 10 to house a connecting part of harnesses respectively arranged on both sides of the mounting panel. - 特許庁

例文

フロントウインドウ10に映り込む車室内のダッシュボード12上に配列されている通風口80の画像の虚像Vimgを、撮像装置20を通じて降雨なしの状態であらかじめ撮像し、同虚像Vimgの画像情報を基本パターンとして記憶部30に記憶保持する。例文帳に追加

A virtual image Vimg of an image of vent holes 80 arrayed on a dashboard 12 inside vehicle interior, reflected on a front window 10 is imaged beforehand in the no-rainfall state through the imaging device 20, and image information of the virtual image Vimg is stored and held as a fundamental pattern in a storage part 30. - 特許庁

車両のダッシュボードに設置するためのロータリースイッチはスイッチハウジング(14)と、スイッチハウジング内で回転自在に配置された作動シャフトと、作動シャフトの一端に装着されたノブ(10)と、ノブを取り巻き、スイッチハウジングに着脱自在に締結された面板(12)とを有する。例文帳に追加

A rotary switch to be mounted on a vehicular dashboard has a switch housing (14), a working shaft freely rotatably arranged in the housing (14), a knob (10) mounted on one end of the working shaft, and a surface plate (12) detachably fastened to the housing (14). - 特許庁

ステアリングシャフトカバー10上端のシール部11がダッシュパネル52と密着する突き合わせ面11bには、ステアリングシャフトカバー10の円筒部10aを取り囲むように、弾性素材から成るシールリップ12を盛り上げて多重に配置する。例文帳に追加

The seal structure is multiply disposed by mounding a seal lip 12 consisting of an elastic material on an abutting surface 11b where a seal part 11 of the upper end of the steering shaft cover 10 adheres to a dash panel 52 so as to surround a cylindrical part 10a of the steering shaft cover 10. - 特許庁

内燃機関とラジエータとが接続された循環流路から冷却水を導いて蓄えると共に蓄えた冷却水を太陽熱を用いて加温する温水器54aを、ダッシュボード62上などの車室内における太陽光が入射可能な領域に配置する。例文帳に追加

In this automobile, a hot water device 54a for storing cooling water by guiding the cooling water from a circulation flow passage for connecting the internal combustion engine with a radiator and heating the stored cooling water by solar heat is arranged in a region in a vehicle interior where sunlight can reach such as a place on a dashboard 62. - 特許庁

アンテナ送受信部101を車両外部のボンネットまたはルーフ上に配置し、光送受信外部装置107をフロントガラス外側面に固定し、フロントガラス内側面に光送受信内部装置108を固定し、装置本体部109を車両内部のダッシュボード上に配置する。例文帳に追加

An antenna transceiving part 101 is arranged on a bonnet or roof outside the vehicle, a light transceiving external device 107 is fixed onto a front glass outer face, a light transceiving internal device 108 is fixed onto a front glass inner face, and a device main body part 109 is arranged on a dash board inside the vehicle. - 特許庁

フロントサイドメンバブラケット16は、ダッシュパネル18に固定されたフランジ部56と、フロントサイドメンバ12から荷重が入力される平板部52と、平板部52からフロアトンネル22及び24に荷重伝達可能に設けられた中リブ58、60を有する。例文帳に追加

The front side member bracket 16 is provided with a flange part 56 fixed on the dash panel 18, a plate part 52 to which a load is input from the front side member 12, and middle ribs 58 and 60 capable of transmitting the load from the plate part 52 to the floor tunnels 22 and 24. - 特許庁

フロントサイドメンバインナ28の後端部のフランジ部(インナ側上部フランジ28D及びインナ側側部フランジ28E)とダッシュパネル14との間には、平面視でL字状のフロントサイドメンバエクステンション34が介在されている。例文帳に追加

A front-side member extension 34, having an L-shape in plane view, is interposed between a flange part (inner-side upper-part flange 28D and inner-side side-part flange 28E) at the rear-end part of the front-side member inner 28 and a dash panel 14. - 特許庁

操作ペダルの枢軸の支持孔を,枢軸の外周面と対応した円形に形成し得て,両者間にガタを発生させず,しかもダッシュボードの後退変形時には,枢軸を後方移動させて,操作ペダルの踏み部のドライバへの接近を防ぐようにする。例文帳に追加

To provide an operating pedal device structured so that a supporting hole in the pivot of a pedal is formed circularly mating with the peripheral surface of the pivot, generating no play between the two surface and preventing the stamping part of the pedal from approaching the driver by moving the pivot backward when a dashboard is deformed in retreat. - 特許庁

動作表示変更部114は、ダッシュによりボールに追いついたゲームキャラクタからの送球操作が操作部10により行われた場合に、ゲームキャラクタの移動方向、ボールの送球方向等に応じて、ゲームキャラクタの動作表示を変化させる。例文帳に追加

When the ball throwing operation from the game character catching up with the ball by the dash is performed by the operation part 10, an action display change part 114 changes the action display of the game character according to the moving speed of the game character and the throwing direction of the ball. - 特許庁

また、ダッシュパネル13と遮音パネル16の外周側覆い部17aとにより吸音材15の外周側に区画形成される環状の空間18aには、同空間18aの周方向における騒音の伝搬を抑制するための複数のリブ19aが設けられている。例文帳に追加

A plurality of ribs 19a for suppressing the propagation of the noise in the peripheral direction of a space 18a are provided in the annular space 18a to be demarcated on the outer peripheral side of the noise absorption material 15 by the dash panel 13 and the outer peripheral side covering part 17a of the noise insulation panel 16. - 特許庁

ダッシュインシュレータ側端部14には、前端縁に、水平方向に延設されるこのアンダーカバー部材12の防音板部13から、面内,外方向を車幅方向に向けて、立設される平板状で、先端Rを有する垂直リブ部16…が、形成されている。例文帳に追加

On the dash insulator side end part 14, vertical rib parts 16 are formed having a flat plate shape erected while directing inner/outer face direction from the acoustic plate part 13 of the undercover member 12 extended in a horizontal direction toward a vehicle width direction and having a distal end R at a front end edge. - 特許庁

本願発明の目的は、様々な医療状況に基づいた医療患者の治療で看護師および医師を支援するように、ダッシュボードの形態のウィンドウペイン表示を調整するためのロバストなウィンドウペイン表示システムおよび方法を提供する。例文帳に追加

To provide a robust window pane display system and method for coordinating window pane displays in the form of dashboards so as to assist nurses and doctors in the treatment of a medical patient based upon various medical situations. - 特許庁

前部側がダッシュパネルに固定されると共に後部側がサポートビームに固定されるペダルブラケット25と、ペダルアーム41を揺動可能に支持するペダルシャフト59と、ペダルシャフト59よりも車両前方側に配設される押圧部材69とを備える。例文帳に追加

The vehicular pedal supporting structure is provided with a pedal bracket 25 with a front side fixed to a dash panel and a rear side fixed to a support beam, a pedal shaft 59 swingably supporting a pedal arm 41, and a pressing member 69 arranged in a vehicular forward side than the pedal shaft 59. - 特許庁

ダッシュボードロアパネル60の後部に接続されて車幅方向に延びるクロスメンバ15に設けた取付ブラケット14は、バッテリ12を搭載したトレー11の前部フレーム31にボルト59およびナット58で締結される。例文帳に追加

A fitting bracket 14 provided in a cross member 15 connected to a rear part of a dashboard lower panel 60 and extending in the vehicle cross direction is fastened to a front frame 31 of the tray 11, which is loaded with the battery 12, by a bolt 59 and a nut 58. - 特許庁

コラムホールカバー1は、ダッシュパネル7の挿通穴70の周縁に取り付けられる筒状の車体側シールブーツ2と、ステアリングシャフトの外周面に取り付けられステアリングシャフトとともに回転する筒状で周面に蛇腹形状をもつシャフト側シールブーツ3と、を持つ。例文帳に追加

This column hole cover 1 includes cylindrical vehicle body side seal boots 2 installed on the peripheral edge of the insertion hole 70 of a dash panel 7, and shaft side seal boots 3 installed on an outer peripheral surface of the steering shaft, being a cylindrical shape of rotating together with the steering shaft and having a bellows shape on the peripheral surface. - 特許庁

ステアリングギアボックス10の車幅方向一端部及び他端部を各々、ダッシュクロスメンバ16の上面16Cに、2点の締結により結合し、ステアリングギアボックス10の車幅方向両端部の車両上下方向の軸回りの回転を拘束する。例文帳に追加

One end and the other end in the vehicle width direction of a steering gear box 10 are fastened to the top face 16C of a dash cross member 16 at two points, and constrains axial rotation in the vertical direction of a vehicle at both ends in the vehicle width direction of the steering gear box 10. - 特許庁

従って、空調ユニット7の位置決めの際に配管10を貫通穴5aに狙う必要がなくなるので、空調ユニット7の車両搭載の作業性を向上でき、しかも、空調ユニット7の位置決めの際に配管10がダッシュパネル5に当たって損傷してしまうことを防止できる。例文帳に追加

Consequently, since it is not necessary to aim the piping 10 at the through hole 5a in positioning of the air-conditioning unit 7, vehicle installation workability of the air-conditioning unit 7 can be improved, damage to the piping 10 due to hitting the dash panel 5 in positioning of the air-conditioning unit can be prevented. - 特許庁

本発明は、運転席8の前方に設けたダッシュボ−ド10にメ−タパネル12を装着して設け、該メ−タパネル12の左右側方に位置して作業車両の運転作業操作等に必要な被操作装置の操作スイッチ具14,15を配置してあることを特徴とする。例文帳に追加

A dashboard 10 provided in front of a driver's seat 8 is attached with the meter panel 12, the operation switch tools 14, 15 of the controlled device, which are necessary for driving operation or the like of the working vehicle, are arranged on the lateral side of the meter panel 12. - 特許庁

車体前部構造10は、右ホイールハウス16およびダッシュボードロア18の結合部46が凹状に形成され、凹状に形成された結合部46の開口部46aを閉塞するように後連結部36が設けられている。例文帳に追加

In this vehicle body front section structure 10, the joined part 46 of a right wheel house 16 and a dashboard lower part 18 is formed in a recessed shape, and a rear connection part 36 is so formed as to close the opening part 46a of the joined part 46 formed in a recessed shape. - 特許庁

コストアップとレイアウトスペースの削減を図りながら、衝突時におけるパワーユニットの運動に着目した有効なエネルギ吸収により、車両潰れ量の減少と共にダッシュ後退量の改善を図ることができる衝撃エネルギ吸収構造を提供すること。例文帳に追加

To provide an impact energy absorbing structure capable of effectively absorbing energy in consideration of movement of a power unit upon a crash while reducing cost and layout space, thus decreasing deformation amount of a vehicle and improving backward displacement amount of a dash panel. - 特許庁

車両の前方衝突に備えてシートに着座した乗員の前方に空間を良好に確保して衝突時におけるステアリングホィールやダッシュボードによる乗員の障害を軽減可能な車両用衝突保護装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a collision protection device for a vehicle capable of reducing an occupant's damage due to a steering wheel or a dashboard at the collision by appropriately securing the space in front of the occupant sitting on the seat in case of the head-on collision. - 特許庁

機体前部にエンジン3を内設するボンネット2を備え、ボンネット2と、このボンネット2後部に連設するダッシュボード17との間に設けたエアカットプレート100の前面100aにステー100cを介して設けた取付板102に、電装部品104を集約して備える。例文帳に追加

A bonnet 2 with an engine 3 provided therein is provided in a front part of a vehicle body, and electrical units 104 are provided in a concentrated manner on a fitting plate 102 provided via a stay 100c on a front side 100a of an air-cut plate 100 provided between the bonnet 2 and a dashboard 17 continuous to a rear portion of the bonnet 2. - 特許庁

インナーカバー8は、第1筒状部10と、第1筒状部10の下端から延出してダッシュパネル3に密接する第1フランジ部11と、第1筒状部10の上端を閉塞する第1上部壁13と、を有している。例文帳に追加

The inner cover 8 has a first cylindrical part 10; a first flange part 11 extending from a lower end of the first cylindrical part 10 and closely contact with a dash panel 3; and a first upper wall 13 for closing an upper end of the first cylindrical part 10. - 特許庁

補強部材であるタワーバー15とダッシュパネル13との対向する一対の面の間に上記ジャッキJを配置し、そのジャッキJを伸展し当該ジャッキJの伸縮方向両端部をそれぞれ上記対向する面に当接させてジャッキを固定し車体に格納する。例文帳に追加

A jack J is arranged between a pair of opposing faces of a tower bar 15 which is a reinforcing member and a dash panel 13, the jack J is expanded, and the jack is fixed by abutting both ends of the jack J in the expanding direction on the opposing faces, respectively and stored in a vehicle body. - 特許庁

ガイドパイプがペダル取付部材からダッシュパネルに向いかつ下方に湾曲し、ワイヤケーブル他端をリターンスプリングを介してペダル取付部材に取付けるためのケーブル取付手段48がワイヤケーブル他端及びペダル取付部材間に設けられる。例文帳に追加

The guide pipe is directed from the pedal mounting member to the dash panel, bending downward, and a cable attaching means 48 for attaching the other end of the wire cable to the pedal mounting member via a return spring is provided between the other end of the wire cable and the pedal mounting member. - 特許庁

自動車の車室前部の車体構造において、ダッシュパネル1とその上部に配設されたカウルトップパネル2との接合部12に、ステアリングサポートメンバー4から前方に延設されたスティフナー5の前端部52が固定されている構成とした。例文帳に追加

This vehicle body structure of the cabin front part of an automobile is constituted so that a front end part 52 of a stiffener 5 extended to the front from a steering support member 4, is fixed to a joining part 12 between a dash panel 1 and a cowl top panel 2 arranged in its upper part. - 特許庁

動作表示変更部114は、ダッシュによりボールに追いついたゲームキャラクタからの送球操作が操作部10により行われた場合に、ゲームキャラクタの移動方向、ボールの送球方向等に応じて、ゲームキャラクタの動作表示を変化させる。例文帳に追加

An action display change section 114 varies the action display of the game characters in accordance with the movement direction of the game characters, the return direction of the ball or the like when the return of the ball from a game character who catches up with the ball by making a dash is made by the operating section 10. - 特許庁

フロントサイドメンバ10の後部14となる部位では、フロントサイドメンバロア20の上壁部20Cの幅方向中央部に凹部30が形成されており、ダッシュパネル16の傾斜部16A及び平面部16Bの各部位にはビード32が前後方向に沿って形成されている。例文帳に追加

A recess part 30 is formed at the center in the width direction of an upper wall part 20C of a front side member lower 20 at a portion to be a rear part 14 of a front side member 10, and a bead 32 is formed in the front and rear direction at each portion of an inclined part 16A and a flat part 16B of a dash panel 16. - 特許庁

移載ロボットの手首71の先端の手首部材71cに取付けるロボットハンド72に、手首部材71cの回転軸線wを含む面で背中合わせの関係になるようにバルクヘッドW4用の保持手段73とダッシュボードW5用の保持手段74とを設ける。例文帳に追加

Retaining means 73 for the bulkhead W4 and retaining means 74 for the dashboard W5 are provided on a robot hand 72 mounted on a wrist member 71c at the tip of the wrist 71 of the transfer robot so that the both have the back-to-back relation on the plane including the rotating axial line w of the wrist member 71c. - 特許庁

車両内前部に車両駆動用のバッテリ30を配置する自動車のバッテリ搭載構造であって、上記バッテリ30はダッシュパネル3の車内側に沿って運転席側と助手席側とにわたってインストルメントパネル33の前方に配置されたことを特徴とする。例文帳に追加

In the battery mounting structure for the automobile in which the battery 30 for driving the vehicle is arranged at a front part in the vehicle, the battery 30 is arranged at a front side of the instrument panel 33 over the driver's seat side and the front passenger seat side along the indoor side of the dash panel 3. - 特許庁

この発明の車両の前部車体構造は、内方側メンバ部材113を車両中央側の上方に大きく延設し、その延設した部分に車両中央側斜め上方に延びる膨出部分113dを形成し、その膨出部分113dとダッシュパネル31との間で閉断面部34を構成している。例文帳に追加

In this structure, an inward side member 113 is greatly extended to an upper side on a vehicle center side, a swollen part 113d extending to an oblique upper side on the vehicle center side is formed in the extended part, and a closed section part 34 is constituted between the swollen part 113d and a dash panel 31. - 特許庁

ペダル後退抑制装置Sは、車両前部のダッシュパネルに前方が固定されたペダルブラケット4と、ペダルブラケット4に支持されて車両前後方向に回動可能なペダル3と、ペダルブラケット4とステアリングハンガ6とを固定する取付ブラケット5と、を備えている。例文帳に追加

This pedal retreat restraining device S is furnished with a pedal bracket 4, the front of which is fixed on a dash panel of a front part of a vehicle, the pedal 3 supported on the pedal bracket 4 and free to revolve in the longitudinal direction of the vehicle and a mounting bracket 5 to fix the pedal bracket 4 and a steering hanger 6. - 特許庁

エンジンルームEと車室Rとを隔てる車体側隔壁部材Dに設けられた配管貫通開口部16と、開口を一致させるようにダッシュ側パッキン15を介して2分割構成の上ケースおよび下ケース13が固定される。例文帳に追加

A piping through opening part 16 provided on a car body side bulkhead member D separating an engine room E and a car room R from each other and an upper case and a lower case 13 constituted divided into two through a dash side packing 15 so as to make their openings matched with each other are fixed. - 特許庁

車体10は、車体前部をダッシュボード41にて前部のエンジンルーム42と後部の車室43とに仕切り、エンジンルーム内で車体前後に延びる左右のフロントサイドフレームにエンジン搭載用サブフレーム44を取付けたものである。例文帳に追加

The vehicle body 10 has the front part of the vehicle body partitioned by the dash-board 41 into a front part engine room 42 and a rear part cabin 43, wherein a sub-frame 44 for mounting the engine is installed to the right and left front side frames extending in the front and rear direction of the vehicle body within the engine room. - 特許庁

車両のダッシュパネルDの下部とインストルメントパネルIの下部間の開放部Oを塞ぐアンダーカバー10において、前記アンダーカバー10の内面側が物品収容部11とされるとともに、該アンダーカバー10の車両後方側端部が物品出入り口12となっている。例文帳に追加

In this undercover 10 closing an open part O between a lower part of dash panel D and a lower part of an instrument panel I in a vehicle, the inner face side of the undercover 10 is served as an article storage part 11, and a vehicular rear side end part of the undercover 11 serves as a port 12 for taking an article in and out. - 特許庁

クロージングパネル5によってインストルメントパネル3とダッシュパネル4との間の間隙が塞がれているので、足首ないし甲がエアバッグ14の下部に当ったときにエアバッグ14が該間隙に入り込むように退動することがない。例文帳に追加

Since the space between the instrument panel 3 and the dash panel 4 is closed by the closing panel 5, the airbag 14 does not retract into the space when the ankles or the insteps have hit against the lower part of the airbag 14. - 特許庁

単一のシフトレバーLでシフトレンジの選択と、シーケンシャル式のシフトチェンジとを行うことができ、しかもシフトアップおよびシフトダウンを行う際に、シフトレバーLがダッシュボード32やステアリングホイール34と干渉し難くして操作性を向上させることができる。例文帳に追加

The single shift lever L suffices to select a shift range and trigger a sequential shift, and is less liable to interfere with a dashboard 32 and a steering wheel 34 during the upshift and downshift operations, which results in improved operability of the shift lever L. - 特許庁

従来の鑑識用シートでは指紋採取を十分に行うことができなかった車のダッシュボード等の、微細な凹凸構造を有する表面からも高い精度で指紋の隆線を転写することができる、鑑識用シートを提供する。例文帳に追加

To provide a sheet for judgement, capable of transferring skin ridges of a fingerprint in high accuracy from the surface having a fine relief structure such as a dashboard of a car from which the detection of the fingerprint can not sufficiently carried out by a conventional sheet for the judgement. - 特許庁

本発明では、ダッシュパネルをダンパハウジング近傍まで前方へ位置させた車両の構造において、エンジンの後退ストロークを確保した配設が容易となるブレーキ液圧発生装置の車体取付構造を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a structure for attaching a brake liquid pressure generator to a vehicle body capable of facilitating the arrangement ensuring a retraction stroke of an engine in a structure of a vehicle positioning a dash panel forward up to the vicinity of a damper housing. - 特許庁

例文

マット本体101の表面101aには、ヤシの木の模型106を着脱自在に取り付けることができるようにされており、かつ、ヤシの木の模型106に関連して、海102と、波103と、砂浜104と、が描かれていることを特徴とするダッシュボードマット100を提供する。例文帳に追加

In the dashboard mat 100, a palm tree model 106 is detachably attached to the surface 101a of a mat body 101, and the sea 102, waves 103, and sands 104 are drawn in association with the model 106. - 特許庁

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