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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 列車速度の意味・解説 > 列車速度に関連した英語例文

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列車速度の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 244



例文

本発明の課題は、地上装置から軌道回路に伝送される許容速度情報と許容区間長情報とを列車の車上装置で受信して、列車の走行状態を制御することである。例文帳に追加

To control a running condition of a train by receiving allowable speed information and allowable distance information transmitted through track circuit from a ground device with an on-vehicle device of the train. - 特許庁

本発明の列車停止制御装置は、地上装置から停止信号を含むATC信号を受信器により受信したとき、軌道回路進入時の進入速度と自列車の空走時間により空走距離を算出する。例文帳に追加

This train stop control device calculates an idle traveling distance from the approaching speed when a train enters the track circuit and an idle time of an own train when receiving the ATC signal including a stop signal from an on-ground device. - 特許庁

1系ATS−P制御装置4は、列車の第1車輪のTG6により発生された車速パルス等に基づいて列車速度V1aを演算する。例文帳に追加

A first system ATS-P controller 4 calculates the train speed V1a, based on a train-speed pulse and the like generated by the generator TG6 of a first wheel in the train. - 特許庁

乗り心地評価方法において、列車上で測定された加速度波形から乗り心地評価に有用な周波数と振幅を算出し、乗り心地評価線図上に表示することにより、列車の乗り心地評価を行う。例文帳に追加

In the riding comfortableness evaluating method, the frequency and amplitude useful for evaluating riding comfortableness from an acceleration waveform that is measured on a train is calculated and is displayed on a riding comfortableness charge, thus evaluating the riding comfortableness of a train. - 特許庁

例文

速度発電機等2〜4からの信号を受信し、固定点に列車1が在線中は、固定点に所在していることを入力し、列車位置を基準固定点の位置情報に合わせる。例文帳に追加

Signals from the speed generator, and the like, 2-4 are received and when a train 1 is located at a fixed point, that fact is inputted and then the train position is matched to the positional information of the reference fixed point. - 特許庁


例文

列車2が踏切3に接近すると、車上装置21は、自らの列車2の位置・速度情報を所定の間隔で踏切制御装置31に送信する。例文帳に追加

When a train 2 approaches a railroad crossing 3, a pick-up device 21 transmits a position-speed information of its own train 2 at a predetermined interval to a railroad crossing control device 31. - 特許庁

多重系保安装置において、各系の列車速度などの演算値に差が生じた場合、安全性の高い演算値を各系が共に採用してブレーキ制御を行ない、列車の安全性を向上する。例文帳に追加

To improve safety in train by concurrently applying a high-security calculated result at each system to control braking operation, when there is a difference in calculated values, such as train speed in each system, in a multiple-system safety device. - 特許庁

また、自列車が無線ソーンAの外部(無線不感帯)に在線する場合、自列車は、地上子130から点制御ATSの制限速度情報を受信する。例文帳に追加

When the automatic train is present in outside (wireless neutral zone) of a wireless zone A, the automatic train receives the speed limit information of the point control ATS from the ground piece 130. - 特許庁

2系ATS−P制御装置5は、列車の第2車輪のTG7により発生された車速パルス等に基づいて列車速度V1bを演算する。例文帳に追加

A second system ATS-P controller 5 calculates the train speed V1b, based on the train-speed pulse, and the like, generated by the generator TG7 of a second wheel in the train. - 特許庁

例文

自動列車制御システム1において、地上装置20は、検知した列車の走行位置或いは所定の走行速度制限区間に基づいて所定の許容走行速度情報と許容走行区間長情報とを読み出して軌道回路に伝送する。例文帳に追加

In an automatic train control system 1, the ground device 20 reads the predetermined permissible traveling speed information and permissible traveling section length information based on the detected train traveling position or the predetermined traveling speed limit section, and transmits it to the track circuit. - 特許庁

例文

先ず、列車の走行区間における地上設備情報および速度制限情報、並びに列車の走行速度と距離程との関係を表す運転曲線情報に基づいて既存の運転曲線を運転曲線作成画面上に表示する。例文帳に追加

Firstly, the existing operation curve is displayed on an operation curve formation screen based on ground equipment information in a traveling section of a train, speed limiting information and operation curve information which shows the relation between the traveling speed of the train and a distance. - 特許庁

停電や車上ATO処理部の故障などにより車上ATO処理部が距離情報を失った場合にも、ATC駅停車パターンBの定める保安速度に従って列車を制御することにより、列車速度を位置に応じて漸減させ、駅に自動的に停止させることができる。例文帳に追加

Even when the onboard ATO processor has lost the distance information because of the power cut or the failure of the ATO processor, the speed is gradually slowed down according to the location, by controlling the train according to the safety speed determined by the ATC station stopping pattern B, which stops the train automatically. - 特許庁

地上側から常時入手する所定の情報に基づいて速度照査パターンを生成し、その生成された速度照査パターンを用いて列車制御を行うとともに、地上子からの所定の位置情報に基づいてその生成された速度照査パターンを補正する列車制御装置において、前記列車の運転開始に伴う立上時に前記地上側から所定の情報を入手したときに、その入手した所定の情報に基づいて自列車の在線する軌道回路を検出する検出手段と、検出された軌道回路の列車進行方向側の次の軌道回路の進入位置に自列車の先頭が位置しているとして仮りの速度照査パターンを生成する生成手段と、生成された仮りの速度照査パターンを用いて前記地上子までの間の列車制御を行う制御手段とを有することを特徴とする。例文帳に追加

This train control device generates the speed check pattern on the basis of prescribed information constantly obtained from an aboveground side, performs train control by using the generated speed check pattern, and corrects the generated speed check pattern on the basis of the prescribed information from an aboveground element. - 特許庁

各軌道回路に送信するATS信号を列車検知用に使用して地上装置の構成を簡略化して列車検知と列車速度制御を行うとともに列車が在線する軌道回路に送信されているATS信号と他の軌道回路に送信されているATS信号とを誤認することを防止する。例文帳に追加

To prevent false recognition of an ATS signal transmitted to a track circuit with a train being on-rail and an ATS signal transmitted to the other track circuits, while controlling the speed of the train and detecting the train with a simplified ground apparatus by using the ATS signal transmitted to each track circuit for train detection. - 特許庁

本発明の課題は、地上装置から絶対停止区間の一区間後方の軌道区間に伝送される許容停止区間情報を列車の車上装置で受信し、前記絶対停止区間の一部を許容停止区間として列車の走行速度を制御する自動列車制御装置、及び自動列車制御方法を提供することである。例文帳に追加

To provide an automatic train control device and an automatic train control method, that receive permissible stop-section information transmitted from a ground device to a track section by one section behind the absolute stop-section and control the run speed of a train by treating a part of the absolute stop-section as being a permissible section. - 特許庁

また、ブレーキ性能上120km/hを最高速度とする国鉄485系電車で運転される「雷鳥(列車)」は、踏切のない湖西線内では最高速度130km/h運転が特別に認められている。例文帳に追加

The Limited Express 'Raicho (train)' (comprised of JNR/JR limited express Series 485), whose maximum speed is 120 km/h for its braking performance, is exceptionally permitted to run at a maximum speed of 130 km/h within the Kosei Line, where there is no crossing.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

列車200の運転の際、GPS210から得られるGPSデータから生成した運転速度及び運転経路と、標準速度データベース及び標準経路データベースとを比較することにより運転異常を検出する。例文帳に追加

When the train 200 is traveling, the operation abnormality is detected by comparing a travel route and a travel speed generated from GPS data obtained from the GPS 210 with the standard speed database and the standard route database. - 特許庁

この発明は、カメラを使用して映像を取得しマッチング処理することによって、通常走行時はもとより、車軸空転時にも、より正確な対地速度を計測することのできる列車速度計測システムを得ることを目的とする。例文帳に追加

To obtain a train speed measuring system capable of more correct measurement of ground speed not only during normal travel but also during slip of an axle by acquiring an image using a camera and matching. - 特許庁

列車の位置を正確に検出できない路線においても、勾配のある区間で速度を目標速度バンド内に精度よく保って走行する。例文帳に追加

To travel while keeping speed with high level of accuracy in a target speed band in a section with gradient, in a train route in which a position of own train cannot be correctly detected. - 特許庁

また、ホームに進入した列車速度が徐行速度まで低下したときには、軌道側領域を完全に開放しても乗客の安全性が損なわれることがない。例文帳に追加

In addition, when the speed of the train approaching the platform is reduced to low speed, the safety of the passengers is not impaired even if a track side region is completely opened. - 特許庁

車両の停止前後などにおいて、列車走行速度が一定速度以下である場合に車内圧力と車外圧力とが等しくなるように前記各給排気ファンの回転数を制御する。例文帳に追加

Before and after stopping of the vehicle, when a train traveling speed is a constant speed or less, the number of revolution of each air feeding/discharge fan is controlled such that an in-vehicle pressure and a vehicle outside pressure become equal to each other. - 特許庁

具体的には、撮影画像をパーソナルコンピュータ12に取り込んで、撮影画像における画素p1、p2間の距離や角度を検出し、これらをもとに列車の動揺変位、動揺速度、動揺加速度等を算出すればよい。例文帳に追加

To be specific, the shot images are read into a personal computer 12, a distance and an angle between picture elements p1 and p2 are detected, and on the basis of the distance and angle, rocking displacement, rocking speed, rocking acceleration or the like of the train are calculated. - 特許庁

他方、列車の移動速度が所定の速度未満の場合には、在線情報を一のフレームにおける所定の無線スロットに乗せ、ログ情報を他のフレームにおける所定の無線スロットに乗せる。例文帳に追加

Meanwhile, when the moving speed thereof is under the predetermined speed, it loads train on-rail information onto a predetermined slot in one frame, as well as log information onto a predetermined slot in the other frames. - 特許庁

第2の手段は、列車速度が所定の速度以下になった場合に、換気装置の送風装置20を停止し、車内圧力を低下させることにより、問題の発生を阻止する。例文帳に追加

A second means is for reducing pressure inside the vehicle when the speed of the vehicle is a predetermined speed or less by stopping a fan device 20 of the ventilation device, so that the problem of the plug door being difficult to open is prevented. - 特許庁

既設のアナログ式列車速度計を使用することで、機器更新費用を削減し、運転手に対しての訓練を不要としたATS速度照査装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ATS speed checking device capable of reducing an updating cost of an equipment to eliminate necessity for training an operator by using an existing analog type train speedometer. - 特許庁

自動列車制御システム100において地上装置10は、速度制御テーブル記憶装置12の速度制御テーブルから走行位置検知器11による列車の走行位置に基づく速度制御テーブルデータをテーブルデータ抽出部13により抽出して伝送器14を介して軌道回路毎に伝送する。例文帳に追加

In an automatic train control system 100, the ground device 10 extracts speed control table data based on train traveling position detected by a traveling position detector 11 in the speed control table of a speed control table memory device 12 from a table data extraction part 13 and transmits the data to each track circuit via a transmitter 14. - 特許庁

駅別検知地点・基準速度データベース12は、列車が走行する走行区間内に存在する全ての駅に対して、当該駅毎に列車のブレーキ動作を開始すべき位置である検知地点(検知位置)を示す駅別検知地点データ(駅別検知位置データ)及び当該検知地点に対応する基準速度を示す基準速度データを格納する。例文帳に追加

A detection point classified by station-standard speed database 12 stores detection point data classified by station (detection position data classified by station) indicating the detection point (detection position) which is the position to start the braking motion of the train by station, and standard speed data indicating the standard speed corresponding to the detection point for all stations existing in the traveling section where the train travels. - 特許庁

停止パターン演算手段5は、距離検知手段3で検知した停止現示信号機までの距離内に踏切の警報始点位置があるときは、踏切警報始点位置の手前に列車を停止させるための停止パターンを演算し、速度照査手段8は、列車1の走行速度が停止パターンの制限速度内となるようにブレーキ制御を行う。例文帳に追加

A stop pattern calculating means 5 calculates stop patterns for stopping a train before the crossing alarm start position, when the alarm start position for a crossing is located within the distance up to the stop display signal detected by a distance detecting means 3 and a speed collating means 8 controls the braking operation, so that the run speed of the train 1 is set within the limit of the stop patterns. - 特許庁

制御指令算出手段8は、前記減速度比算出手段にて算出された減速度比を用いて、前記車両特性データを更新し、列車速度及び位置と前記更新された車両特性データに基づいてブレーキ装置へのブレーキノッチ指令値を算出する。例文帳に追加

A control command calculation means 8 uses the deceleration ratio calculated by the deceleration ratio calculating means to update the rolling stock characteristic data, and calculates a brake notch command value to a braking system on the basis of the speed and position of the train and the updated rolling stock characteristic data. - 特許庁

既存のATS車上装置に影響を与えることなく、地上装置や車上装置に速度制限区間の距離情報や制限速度情報といった情報伝送機能を持たせることなく、簡単な構成で列車速度をパターン制御する。例文帳に追加

To pattern-control the speed of a train with a simple constitution, without requiring a ground device and an on-vehicle device to have an information transmission function such as distance information and restriction speed information of a speed restriction section, without giving influence on the existing on-ATS vehicle device. - 特許庁

これにより、YP信号受信開始から前記所定時間以下の時間で上限速度パターンの設定が完了した場合については、より確実に目標停止位置の手前で列車速度を所定の終端速度以下とすることができる。例文帳に追加

Consequently, when setting of the upper limit speed pattern is completed within time shorter than the predetermined time from the start of YP signal reception, train speed can be reduced to be the predetermined terminal speed or less in front of the target stop position more securely. - 特許庁

例えばイギリスのLondonandNorthEasternRailwayがロンドン-エディンバラ間に運転していた特急列車「フライング・スコッツマン」は、蒸気機関車牽引で最高速度160km/h以上での営業運転を行っており、ドイツ国鉄では気動車列車「フリーゲンダー・ハンブルガー」が150km/h以上の高速で営業運転していた。例文帳に追加

For example, the steam locomotive-driven 'Flying Scotsman,' a limited-express between London and Edinburgh, was operated by London and North Eastern Railway of England at a maximum speed of more than 160 km/s on a business basis, and Deutsche Bahn AG operated 'Fliegender Hamburger,' a diesel train, at speeds more than 150 km/s on a business basis.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

なお、前記制限速度の読み取りは、列車前方の撮影画面の全領域の中からパターンマッチングのための探索エリアを確実に絞り込み、リアルタイムでパターンマッチングを行って列車前方の信号機を認識することを含む画像処理を含む。例文帳に追加

Besides, reading the limit speed includes an image processing for completely narrowing a search area for pattern matching from an entire range of the photographed image in the front of the train, and for recognizing a signal in the front of the train by performing pattern matching in real time. - 特許庁

CPU5Bは、前記各速度照査用タイマ値と、検知用地上子3から列車検知信号が入力されてからの経過時間とが一致したときに、各制御用地上子の列車制御情報を、停止情報から無情報に切り換える。例文帳に追加

When the timer value of each of the speed checkers matches the time which has elapsed since a train detection signal was inputted from the ground slave 3 for detection, the CPU 5B switches the train controlling information of the respective ground apparatuses for control from stopping information into none. - 特許庁

左右動ダンパ5のシリンダ51内に、ピストン52を挟んで画成される両流体圧室54,55とを連通する回路56に設けた電磁弁57を、列車速度又は列車位置情報を基に制御装置13にて開閉してダンパの減衰力を変更可能とする。例文帳に追加

The damping force of the damper can be controlled by switching a solenoid valve 57 disposed in a circuit 56 communicating with fluid pressure chambers 54, 55 partitioned on both sides of the piston 52 in the cylinder 51 of the lateral movement damper 5 with a control device 13 based on train velocity or train position information. - 特許庁

車上装置3は列車1が軌道回路3Tに進入したとき、軌道回路3T〜5Tに送信されているATS信号を受信したとき、列車1が進出した軌道回路2Tを走行しているときに選択したATS信号に含まれる前方軌道IDと一致する当該軌道IDを含むATS信号を選択して列車1の速度を制御する。例文帳に追加

An on-vehicle apparatus 3 controls the speed of a train 1 by selecting the ATS signal with the track ID corresponding to the front track ID included in the ATS signal selected when the train 1 enters into the track circuit 3T, when the ATS signal transmitted to the track circuits 3T-5T is received, and when the train 1 enters into and travels on the track circuit 2T. - 特許庁

車上側の列車制御装置では、踏切開の場合の停止パターン、踏切閉の場合の停止パターンがデータベースとしてメモリに記憶してあり、列車制御装置では、地上装置より受信した信号により、踏切開閉情報に対応した停止パターンを参照して列車速度制御を行う。例文帳に追加

A stop pattern in case of open railroad crossing and a stop pattern in case of closed railroad crossing are stored as a database in the memory of a train controller on the vehicle, and the train controller performs speed control of a train by a signal received from the ground unit with reference to a stop pattern corresponding to the opening/closing information of a railroad crossing. - 特許庁

車上装置6はレール2に送信された列車検知信号を受信し、列車検知用拡散信号により区間境界に達したことを検出し、情報送信用拡散信号に含まれる区間境界のキロ程と区間境界を検出したとき速度発電機8から出力するパルス数により列車1の走行位置を区間長の変化に対応させて検出する。例文帳に追加

An on-train device 6 receives the train detection signal transmitted to the rail 2, detects that the train reaches the territory boundary by the diffusion signal for train detection and detects a travelling position of the train 1 by corresponding it to a change of length of the territory by the pulse number output from a tachometer generator 8 in detecting the kilo distance and the territory boundary included in the diffusion signal for information transmission. - 特許庁

最大許容速度を規定する速度制御パターンを作成する速度制御パターン作成部15と、速度制御パターン情報に基づいて実際の列車走行状態を制御するための走行パターンを作成する走行パターン作成部18を、1個のマイクロプロセッサに組み込み、ATC制御及びATO制御の両制御機能を備えた車上制御装置10とする。例文帳に追加

An on-board control apparatus 10 comprises only one microprocessor, a speed control pattern generating means 15 for generating speed control patterns for regulating the maximum allowable speed and a run pattern generating means 18 for generating run patterns to control the actual train run conditions based on the speed control pattern information, in order to provide both the control functions for ATC control and ATO control. - 特許庁

駅のホームごとの階段位置を記憶部30の階段位置データベース31に記憶した情報と、列車のホーム上の現在位置を検出する位置検出部41及び速度を検出する速度検出部42を備えた現在位置認識部40からの情報が照合される。例文帳に追加

Information stored in a stair position database 31 in a memory part 30 storing stair positions on platforms in the station is collated with information from a current position recognition part 40 provided with a position detection part 41 to detect the current position of the train on the platform and a speed detection part 42 to detect the speed. - 特許庁

車上装置3の信号受信処理部32は、受電器30によって受信した速度情報S1と、車上子31によって受信した距離情報(L1)及び勾配情報(θ1)とによって列車速度制限パターンを生成する。例文帳に追加

A signal receiving and processing unit 32 of the on-vehicle device 3 generates a train speed limit pattern by the speed information S1 received by the receiver 30, and the distance information (L1) and the gradient information (θ1) received by the pick-up coil 31. - 特許庁

車上子5が同一周波数f1の2個の地上子2a,2bを一定時間以内に検出したとき、無条件で周波数f1が持つ制限速度からブレーキパターンBPを発生して、既存のATS装置に影響を与えることなく、簡単な構成で列車3の速度をパターン制御する。例文帳に追加

When an on-vehicle element 5 detects two ground elements 2a, 2b of the same frequency F1 within a constant time, a brake pattern BP is generated from the restriction speed possessed by the frequency f1 without condition and the speed of the train 3 is pattern-controlled by the simple constitution without giving the influence to the existing ATS device. - 特許庁

符号ATC信号送信器110cにより従来のATC信号を符号化して、多量の情報の送受信が行われると共に、上記多量の情報を送受信することにより、列車の運行状況に応じた速度パターンに基づく可変速度パターン制御が行われる。例文帳に追加

A conventional ATC signal is coded by a code ATC signal transmitter 110c to transmit and receive a large amount of information, a variable speed pattern is controlled on the basis of a speed pattern corresponding to the train situation by transmitting and receiving a large amount of information. - 特許庁

前を走行する普通列車速度に合わせて走るため守口市~京橋間の所要時間は急行線を走る区間急行より2~3分遅い。例文帳に追加

As these trains have to run in concordance with the velocity of the local train running ahead, the required time between Moriguchishi Station and Kyobashi Station is two or three minutes longer than that of the trains going on the track for express trains.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

しかし、普通列車は行き違いや追い抜きのための停車時間が長くなり、また、区間内ではカーブが多く、速度制限があるため、所要時間はあまり短縮されていない。例文帳に追加

The travel times of local trains, however, haven't been reduced very much, due to the stoppage time required for passing each other or waiting for the passing of other trains, as well as the speed limit necessitated by the existence of many curves in the section.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

新幹線の列車愛称はJR東海・西日本が運営している東海道・山陽新幹線では速度別に付けられているが、JR東日本が運営している路線では方向・目的地別に付けられている。例文帳に追加

On the Tokaido Shinkansen line and the Sanyo Shinkansen line, which are operated by JR Tokai and JR West, respectively, the nickname of a train is given based on its operating speed, and on the Shinkansen line operated by JR East, it is given corresponding to its operating direction or its destination.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

新幹線の開業後、1981年に本格的な超高速列車TGVを開発し、営業最高速度260km/hというスピード世界一の一覧を達成し、新幹線の記録を凌駕した。例文帳に追加

After starting operation of a new trunk railway line, France developed full-scale super-high-speed TGV trains in 1981 and achieved the world fastest speed in business operation of 260 km/s with the train, surpassing the record of the Shinkansen line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

走行試験を除く営業運転速度は、2008年10月現在、日本の新幹線はやて(列車)やドイツのICE3の技術を導入した中国北京・天津高速鉄道の350km/hが世界最高である。例文帳に追加

As of October 2008, the fastest speed in business operation, except that in experimental testing, is 350 km/h achieved by the Hayate train of Shinkansen in Japan and by BeijingTianjin Intercity Railway in China where the ICE3 technology of Germany has been introduced.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

新幹線による貨物輸送は、最高速度や制動距離などの違いからダイヤグラム上で旅客列車と混在させることは現状では困難である。例文帳に追加

At present, it is difficult to operate cargo trains and passenger trains mixed in a train schedule, because of differences in the maximum speeds and in the braking distances.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

首相はまた「速度よりも安全が重要だ。私たちはこの事故を教訓として扱う必要がある。そうすれば,私たちの高速列車を安全で国際的に競争力のあるものにすることができると私は信じている。」と述べた。例文帳に追加

He also said, "Safety is more important than speed. We need to treat this accident as a lesson. Then, I believe we can make our high-speed trains safe and internationally competitive."  - 浜島書店 Catch a Wave

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