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TREAD RUBBERの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1572



例文

The envelope fitting device for fitting the envelope to a base tire with tread rubber stuck to a crown part is applied to an envelope in a shape to be able to wrap the whole surface including the inner circumference surface and the peripheral surface of the tire by itself.例文帳に追加

クラウン部にトレッドゴムが貼着された台タイヤに対し、エンベロップを装着するための装置であって、1枚でタイヤの内周面および外周面を含む全表面を被包し得る形状のエンベロップに適用されるエンベロップの装着装置である。 - 特許庁

This runflat tire 1 has a toroidal carcass 6 reaching a bead core of a bead part 4 from a tread part 2 through a side wall part 3 and side reinforcing rubber 9 arranged in a side wall region and on the inside in the tire axial direction of the carcass 6.例文帳に追加

トレッド部2からサイドウォール部3を経てビード部4のビードコアに至るトロイド状のカーカス6と、サイドウォール領域かつ前記カーカス6のタイヤ軸方向内側に配されたサイド補強ゴム9とを有するランフラットタイヤ1である。 - 特許庁

To provide a pneumatic tire capable of suppressing the flow of viscous rubber in a tire width direction and a tire circumferential direction, thereby, exhibiting excellent flat tire prevention performance over a shoulder part from a tread part and improving riding comfortability.例文帳に追加

粘性ゴムのタイヤ幅方向およびタイヤ周方向の双方への流動を抑制し、トレッド部からショルダー部にわたり優れたパンク防止性能を発揮すると共に、乗り心地性の向上を図ることができる空気入りタイヤを提供すること。 - 特許庁

This antiskidding tool body 1 is composed of a metal chain 2 mounted on a tread central part Wa of a tire W, and a nonmetallic chain 3 (constituted of a rubber or urethane material) mounted ranging from a shoulder Wb of the tire W to its side part.例文帳に追加

滑り止め具本体1は、タイヤWの接地踏面部中央Waに装着する金属製チェーン2と、タイヤWのショルダーWbからサイド部にかけて装着する非金属チェーン3(ゴムまたはウレタン材料から構成される)とで構成されている。 - 特許庁

例文

To provide a split mold apparatus for vulcanization of a tire which can prevent a rubber for an unvulcanized tire from being bitten between tread mold parts and can extend life of the mold and can attempt to improve quality of the tire, to achieve cost reduction and to improve productivity.例文帳に追加

本発明は、トレッド金型部間に未加硫タイヤのゴムが噛み込むのを防ぎ、金型の寿命を延ばし、タイヤの品質、コストダウン及び生産性の向上を図ることが可能なタイヤ加硫用の割金型装置を提供することにある。 - 特許庁


例文

The run-flat tire 1 is provided with a carcass 6, a belt layer 7 arranged outside the carcass 6 in the radial direction of the tire and arranged inside a tread part 2, and a side reinforcing rubber layer 9 arranged in a side wall part 3 and having a substantially crescent cross section.例文帳に追加

カーカス6と、このカーカス6のタイヤ半径方向外側かつトレッド部2の内方に配されたベルト層7と、サイドウォール部3に配された断面略三日月状をなすサイド補強ゴム層9とを具えたランフラットタイヤ1である。 - 特許庁

The pneumatic run flat radial tire has: a tread part 4; a side wall part 6; and a bead part, and is provided with: a carcass 3 arranged between the respective bead parts 1; a bead filler 9; and a side reinforcement rubber layer 7 of an approximately crescent-like cross section shape.例文帳に追加

トレッド部4と、サイドウォール部6と、ビード部1とを有し、それぞれのビード部1間に配設したカーカス3と、ビードフィラー9と、断面形状が略三日月状のサイド補強ゴム層7と、を備える空気入りランフラットラジアルタイヤである。 - 特許庁

In the tread rubber composition, a ratio of dynamic storage modulus in the direction of a periphery of the tire E' (periphery) to that in the direction of diameter of the tire E' (diameter) (E' (periphery)/E' (diameter)) is 1.060 or less when used for tire treads.例文帳に追加

タイヤのトレッド部に用いられた際に、該タイヤの周方向における動的貯蔵弾性率E’(周)と、該タイヤの径方向における動的貯蔵弾性率E’(径)との比(E’(周)/E’(径))が1.060以下であることを特徴とするトレッド用ゴム組成物である。 - 特許庁

A cylindrical and wide rubber shrinking tube 3 that has a back surface having a projecting or recessed shape opposite to the recessed or projecting shape 4 of the outer surface of a base tire, engages with the base tire perfectly after thermal shrinkage, and has a front surface that becomes the tread surface of the studless tire after the thermal shrinkage.例文帳に追加

このベースタイヤの外表面の凹または凸型形状(4)に、裏面が凸または凹型の逆形状で熱収縮後完全にベースタイヤに勘合し、かつその表面には熱収縮後にスタツドレスタイヤのトレツド面となる円筒状広幅のゴム収縮チューブ(3)を製作する。 - 特許庁

例文

The conductive part 13 includes a first conductive part 13a extending inside in the tire radial direction from a grounding surface and reaching an outer peripheral surface of the base part 11, and a second conductive part 13b reaching a side surface of the tread rubber 10 toward the tire width direction from the first conductive part 13a.例文帳に追加

導電部13は、接地面からタイヤ径方向内側に延びてベース部11の外周面に達する第1導電部13aと、その第1導電部13aからタイヤ幅方向に向かってトレッドゴム10の側面に至る第2導電部13bとを有する。 - 特許庁

例文

The run-flat tire 1 has a carcass 6 in toroidal form leading to the bead core 5 of a bead part 4 via a side wall part 3 from the tread part 2 and a side reinforcing rubber 9 provided in the side wall region Y and inside about the tire axial direction of the carcass 6.例文帳に追加

トレッド部2からサイドウォール部3を経てビード部4のビードコア5に至るトロイド状のカーカス6と、サイドウォール領域Yかつ前記カーカス6のタイヤ軸方向内側に配されたサイド補強ゴム9とを有するランフラットタイヤ1である。 - 特許庁

A rubber layer 9 arranged at an inner surface side of a carcass 5 comprising one or more sheets of carcass plies is made to a thick portion 9a having the maximum thickness T in a range of 7-20 mm at a portion corresponding to at least the central area of the tread surface 7.例文帳に追加

一枚以上のカーカスプライからなるカーカス5の内面側に配設されるゴム層9を、トレッド踏面7の少なくとも中央域と対応する部分で、最大厚さTが7〜20mmの範囲の厚肉部分9aとしてなることを特徴とする。 - 特許庁

Between the entangling main belt layer and the tread, a protect layer is laid consisting at least of one layer of rubber-lined steel cords, in which the steel cords at least at the outermost of the protect layer are arranged alternately with the S-twist and Z-twist.例文帳に追加

交錯主ベルト層とトレッドとの間に、少なくとも1層のゴム引きスチールコードからなるプロテクト層を有し、プロテクト層のうち少なくとも最外層のスチールコードが、S撚りとZ撚りとが交互に配列されてなる。 - 特許庁

In the region outside the vehicle more than the tire center line CL in the tire fitted condition, the cap tread rubber 51 has a low modulus part 511 in which the modulus M_o at the 300-% tensile time (JIS-K 6251) is lower than in the region inside the vehicle and lies within the range of 5MPa≤M_o≤10MPa.例文帳に追加

そして、キャップトレッドゴム51は、タイヤ装着状態にてタイヤ中心線CLよりも車両外側の領域に、300[%]引張時のモジュラスM_o(JIS−K6251)が車両内側の領域よりも低く且つ5[MPa]≦M_o≦10[MPa]の範囲内にある低モジュラス部511を有する。 - 特許庁

By this constitution, the band member 10 is alternately molded on two molding drums 1A, 1B at a molding station on a worker side and expanded into troidal green case on the molding drums 1A, 1B on a non-worker side to be laminated to a ring-shaped united member of a belt member and a tread rubber member.例文帳に追加

作業者側成型ステーションにて二基の成型ドラムにバンド部材を交互に成型し、非作業者側ステーションにて成型ドラム上でバンド部材をトロイド状グリーンケースに膨出させ、ベルト部材とトレッドゴム部材とのリング状合体部材を張合わせる。 - 特許庁

In a peak position shoulder part 18 having the highest pressure on a ground surface of a tread 31 for a road surface, a cushioning layer 51 made of a rubber ribbon is provided between the body ply 21 and a width end part of a first belt 22.例文帳に追加

路面に対するトレッド31の接地面において、最も圧力の高いピーク位置ショルダー部18において、前記ボディプライ21と第1ベルト22の幅端部との間には、ゴムリボンよりなる緩衝層51が設けられている。 - 特許庁

The run flat tire 1 comprises a toroidal carcass 6, a belt layer 7 arranged on the outer side in the radial direction of the carcass 6 and inside a tread part, and a side reinforced rubber layer 9 having a substantially falcated section arranged on the inner side of the carcass of a side wall part 3.例文帳に追加

トロイド状のカーカス6、このカーカス6の半径方向外側かつトレッド部内部に配されたベルト層7及びサイドウォール部3のカーカスの内側に配された断面略三日月状をなすサイド補強ゴム層9を具えたランフラットタイヤ1である。 - 特許庁

To provide a method for producing a tire molding mold which can prevent the breakage of a plaster mold when a rubber mold is separated even when the position of a blade for siping is offset/arranged on the side of a sidewall in relation to the land part of the male mold tread pattern of the plaster mold.例文帳に追加

石膏鋳型の雄型トレッドパターンの陸部に対して、サイピング用のブレードの位置を側壁側へオフセットした配置にした場合でも、ゴム型を離脱する際の石膏鋳型の破損を防止することができるタイヤ成形用金型の製造方法を提供する。 - 特許庁

To provide a vulcanizable rubber composition especially intended for manufacturing tires, and to provide a tire having a tread comprising such a composition as to have improved hysteresis and physical properties in a vulcanized state and have adequate processability in an unvulcanized state as well.例文帳に追加

タイヤの製造の為に特に意図された加硫性ゴム組成物、及び、加硫状態において改善されたヒステリシス性及び物性を有し、然も非加硫状態において十分な加工特性を有する組成物を含むトレッドを備えたタイヤを提供すること。 - 特許庁

To provide a rubber composition for tires of high hardness, high rigidity, high elasticity, low heat generation, and excellent in fracture resistance, thermal aging resistance, durability, steering stability, and rolling resistance suitable for tire carcass, rim cushion, bead filler, base tread and run-flat reinforcing liner.例文帳に追加

タイヤのカーカス、リムクッション、ビードフィラー、ベーストレッド及びランフラット補強ライナー用に好適な、高硬度、高剛性、高弾性、低発熱性で、耐破壊性、耐熱老化性、耐久性、操縦安定性及び転がり抵抗性などに優れたタイヤ用ゴム組成物を提供する。 - 特許庁

To provide a pneumatic tire for a passenger car prevented or restrained from an eneven wear (ununiform wear) phenomenon by which a tread rubber positioned insides at the time of vehicle mounting abrades in an early stage compared with its outside, which is generated when mounted on the passenger car with a usual negative camber to be used.例文帳に追加

通常のネガティブ・キャンバーがついている乗用車に装着されて使用された場合に生じる、車両装着時に内側に位置するトレッド・ゴムが外側対比早期に摩耗する、偏摩耗(不均一摩耗)現象を防止または抑制した乗用車用空気入りタイヤを提供すること。 - 特許庁

A method of manufacturing a pneumatic tire including a carcass 6 extending from a tread portion 2 to bead portions 4 on both sides via a sidewall portion 3 and including a carcass ply 6A formed by coating an array 12 of carcass cords 11 with a topping rubber 13 is provided.例文帳に追加

トレッド部2からサイドウォール部3をへて両側のビード部4に至るとともに、カーカスコード11の配列体12をトッピングゴム13で被覆したカーカスプライ6Aからなるカーカス6を具えた空気入りタイヤの製造方法である。 - 特許庁

When the run-flat tire in which the support part 16 is arranged is mounted on an automobile for running, a contact part 30 of the support part 16 comes into contact with a tread part 24 of the tire when internal pressure of the pneumatic tire 14 is reduced to receive load instead of a side rubber layer of the tire in order to enable run-flat running.例文帳に追加

支持部16の配設されたランフラットタイヤを自動車に装着して走行させると、空気入りタイヤ14の内圧低下時に支持部16の接触部30がタイヤのトレッド部24に接地し、タイヤのサイドゴム層に替わって荷重を受け、ランフラット走行が可能となる。 - 特許庁

This tire tread rubber composition comprises a dienic rubber, a hydroxyl group-having inorganic filler, a silane coupling agent, at least one fatty acid metal salt selected from fatty acid calcium salts and fatty acid potassium salts, and at least one fatty acid derivative selected from fatty acid amides and fatty acid esters.例文帳に追加

ジエン系ゴム、水酸基を有する無機充填剤、シランカップリング剤、脂肪酸カルシウム及び脂肪酸カリウムから選択される少なくとも一種の脂肪酸金属塩、並びに、脂肪酸アミド及び脂肪酸エステルから選択される少なくとも一種の脂肪酸誘導体、を含有するタイヤトレッド用ゴム組成物である。 - 特許庁

The tire mold 18 having a blade is produced by: transfer forming a rubber mold 13 from a prototype 11 that has a tire tread shape; forming a degradable cast mold 14 by casting a degradable cast mold material without attaching a sipe molding blade 15 in the rubber mold 13; putting the blade 15 in the molded degradable cast mold 14; and performing the casting by using the degradable cast mold 14 after putting the blade in.例文帳に追加

タイヤの踏面形状を有する原型11からゴム型13を転写形成し、このゴム型13にサイプ形成用のブレード15を取り付けることなしに崩壊性鋳型材を注型して崩壊性鋳型14を成形し、成形後の崩壊性鋳型14にブレード15を植え込み、植え込み後の崩壊性鋳型14を用いて鋳造を行って、ブレードを有するタイヤ成形用金型18を製造する。 - 特許庁

In the winter tire, a rubber composition is disposed on a tread, wherein the rubber composition comprises: a modified conjugate diene polymer having both a nitrogen atom-containing functional group and silicon atom-containing functional group, or a functional group having a nitrogen atom and a silicon atom at a polymerization initiating terminal and/or at a polymerization terminating terminal for polymers; and a filler.例文帳に追加

重合体の重合開始末端及び/又は重合終結末端に窒素原子含有官能基及びケイ素原子含有官能基の双方、又は窒素原子及びケイ素原子を含有する官能基を有する変性共役ジエン重合体と充填材とを含むゴム組成物をトレッドに配設することを特徴とする冬用タイヤである。 - 特許庁

The physical value of a tire tread rubber member is prediction-calculated by using a rubber micro structural model 50 on the basis of the physical value of a plurality of material phases arranged in a tire configuring member, and the behavior of a tire is prediction-calculated under predetermined conditions by using a tire whole model 46 on the basis of the predicted physical value (steps S16 to S22).例文帳に追加

タイヤ構成部材に配置される複数の材料相の物性値に基づいて、ゴムミクロ構造モデル50を用いてタイヤトレッドゴム部材の物性値を予測算出し、予測算出された物性値に基づいて、タイヤ全体モデル46を用いて所定の条件下におけるタイヤの挙動を予測算出する(ステップS16〜S22)。 - 特許庁

This cement for a tire tread splice comprises 70-100 parts by weight styrene/butadiene rubber, 0-30 parts by weight natural rubber, and 3-15 parts by weight liquid styrene/butadiene copolymer resin, and the liquid styrene/butadiene copolymer resin has a number average molecular weight of 2,000-9,000, and a vinyl quantity of 20-80%.例文帳に追加

70〜100重量部のスチレン−ブタジエンゴムと、0〜30重量部の天然ゴムと、3〜15重量部の液状スチレン−ブタジエン共重合体樹脂とを含んで成るタイヤトレッドスプライス用セメントであり、液状スチレン−ブタジエン共重合体樹脂が2000〜9000の数平均分子量及び20〜80%のビニル量を有する。 - 特許庁

This tire tread rubber composition includes unvulcanized composite fine particles containing: (A) a diene rubber containing a vinyl group; (B) silica having a nitrogen adsorption specific surface area of 30-500 m^2/g, and/or carbon black having the nitrogen adsorption specific surface area of 22-250 m^2/g; and (C) a compound having at least two mercapto groups.例文帳に追加

(A)ビニル基を含有するジエン系ゴム、(B)窒素吸着比表面積30〜500m^2/gのシリカ及び/又は窒素吸着比表面積22〜250m^2/gのカーボンブラック、並びに(C)分子中に2個以上のメルカプト基を有する化合物を含有する未加硫複合体微粒子を含むことを特徴とするタイヤトレッド用ゴム組成物。 - 特許庁

A tread reinforcing body 7 having a reinforcing rubber layer 9 extending over the approximately whole range of the treading width TW and having the JIS durometer hardness A of 70 or more and the loss tangent tanδ of 0.15 or less and an outer reinforcing cord layer 10 arranged outside the reinforcing rubber layer 9 and having a cord is provided outside the carcass 6.例文帳に追加

前記カーカス6の外側に、トレッド接地巾TWの略全域に亘って延在しかつJISデュロメータA硬さが70度以上でしかも損失正接tanδが0.15以下の補強ゴム層9と、この補強ゴム層9の外側に配されかつコードを具えた外側の補強コード層10とを有するトレッド補強体7を具える。 - 特許庁

This tire has a pair of bead parts respectively positioned on the inner periphery of a pair of sidewall parts continuing on both sides of a tread part and a carcass locked by folding back both end parts in the bead parts, and is characterized in that the side wall rubber is composed of a rubber composition blended with a reinforcing filler including at least carbon fiber.例文帳に追加

トレッド部の両側で連なる一対のサイドウォール部の内周に各々位置する一対のビード部と、該ビード部で両端部が折り返され係止されたカーカスとを備えたタイヤにおいて、サイドウォールゴムが、少なくとも炭素繊維を含有する補強性充填材を配合してなるゴム組成物から構成されていることを特徴とするタイヤである。 - 特許庁

The method for producing the rubber composition for the tread, obtained by compounding 40-90 pts.wt. silica and 5-40 pts.wt. adipic acid diester with 100 pts.wt. diene rubber comprises previously kneading the silica with the adipic acid diester, and further kneading the resultant mixture with other components.例文帳に追加

ジエン系ゴム100重量部に対して、シリカ40〜90重量部およびアジピン酸ジエステル5〜40重量部を配合してなるトレッド用ゴム組成物の製造方法であって、該シリカと該アジピン酸ジエステルとをあらかじめ混練し、その後、ほかの成分と混練することにより、トレッド用ゴム組成物を製造する。 - 特許庁

The rubber composition for tire tread contains 100 pts.wt. rubber component comprising at least one of natural rubbers and synthetic diene rubbers, 10-100 pts.wt. carbon black, and 20-100 pts.wt. of a modified calcium carbonate having a silica layer and a silane coupling agent layer, or a modified calcium carbonate having a silica layer, an organic acid layer and a silane coupling agent layer.例文帳に追加

天然ゴム及びジエン系合成ゴムの少なくとも1種からなるゴム成分100重量部に対して、カーボンブラック10〜100重量部、及び、シリカ層及びシランカップリング剤層層を有する改質炭酸カルシウム、又はシリカ層、有機酸層及びシランカップリング剤層を有する改質炭酸カルシウム20〜100重量部を含有してなるタイヤ用トレッドゴム組成物。 - 特許庁

This rubber composition for a tire tread is obtained by formulating 100 pts.wt. of a diene-based rubber with ≤55 pts.wt. of a styrene-isoprene- styrene ternary block copolymer (SIS) and/or a styrene-butadiene-styrene ternary blok copolymer (SBS) having 800-2,500 cP solution viscosity at 25°C and 5-35 wt.% styrene content.例文帳に追加

ジエン系ゴム100重量部に対し、25℃での溶液粘度が800〜2500cps でスチレン含量が5〜35重量%の、スチレン−イソプレン−スチレン三元ブロック共重合体(SIS)及び/又はスチレン−ブタジエン−スチレン三元ブロック共重合体(SBS)55重量部以下を配合してなるタイヤトレッド用ゴム組成物。 - 特許庁

The pneumatic tire includes: a carcass which extends from a tread to beads of both sides via sidewalls and comprises a carcass ply obtained by covering an array 12 of carcass cords 11 with topping rubber 13; and an inner liner which is arranged additionally at the inside of the carcass and comprises air-impermeable rubber for forming an inner cavity face of the pneumatic tire.例文帳に追加

トレッド部からサイドウォール部を経て両側のビード部に至るとともに、カーカスコード11の配列体12をトッピングゴム13で被覆したカーカスプライからなるカーカスと、カーカスの内側に添設されかつタイヤ内腔面をなす空気非透過性のゴムからなるインナーライナーとを具える空気入りタイヤの製造方法である。 - 特許庁

To obtain a modified carbon black capable of affording, in a well- balanced fashion, characteristics such as a wear resistance, a heat generation property, a wet skidding property when compounded in a rubber, and a rubber composition compounded with the carbon black and suitably used as a tread for a large sized tire such as for a truck or a bus.例文帳に追加

ゴムに配合して耐摩耗性、発熱性、ウエットスキッド性などのゴム特性をバランスよく付与することのできる表面改質カーボンブラック、及びこの表面改質カーボンブラックを配合したトラック、バスなどの大型タイヤのトレッド部材として好適なゴム組成物を提供すること。 - 特許庁

To provide a rubber composition having excellent wear resistance, low heat build-up and a high-degree balance of gripping performance while suppressing the reduction of processability by the prevulcanization or the like of a composition compounded with an inorganic filler, and to provide a pneumatic tire using the rubber composition at the grounding part of a tread part and having improved properties.例文帳に追加

無機充填材を配合した組成物の早期加硫等による加工性の低下を抑えると共に、耐摩耗性に優れ、低発熱性で且つグリップ性を高度にバランスさせたゴム組成物、及び該ゴム組成物をトレッド部の接地部分に用いてなる上記性能の改良された空気入りタイヤを提供する。 - 特許庁

To provide a conjugated diolefin copolymer rubber having excellent processability, regardless of kinds and combination of fillers to be mixed thereinto, having excellently balanced wet skidding characteristics, low hysteresis loss properties, abrasion resistance, and disruptive strength, when subjected to vulcanization treatment and formed into a vulcanized rubber, and useful as a tread material for a fuel-efficient tire, a large-sized tire, and a high-performance tire.例文帳に追加

配合するフィラーの種類および組合せによらず、加工性に優れるとともに、加硫処理を施して加硫ゴムとしたときに、ウエットスキッド特性、低ヒステリシスロス性、耐摩耗性、破壊強度のバランスに優れた、低燃費用タイヤ、大型タイヤ、高性能タイヤのトレッド用材料として有用な共役ジオレフィン共重合ゴムを提供すること。 - 特許庁

In a pneumatic tire having a tread formed by laying a carcass ply between a pair of bead, folding both ends of the carcass play around the beads with a bead filler rubber between and side parts extending on both sides thereof, the side part has a side reinforced rubber layer reinforced with a resin, and at least a part of the resin has a melting point of 200°C or lower.例文帳に追加

一対のビード間にカーカスプライを張り渡たし、カーカスプライの両端をビード周りにビードフィラーゴムを挟んで巻き返して構成され、トレッド部とその両側に延在するサイド部を備える空気入りタイヤにおいて、樹脂で補強したサイド補強ゴム層をサイド部に有し、かつ前記樹脂の少なくとも一部が200℃以下の融点を有することを特徴とする。 - 特許庁

To provide a diene-based rubber composition which is suitably used as a tread part-forming material etc. of a pneumatic tire, has improved wear resistance and is suppressed in the heat generation, is improved in the tanδ at 60°C, and thus exhibits an improved rolling resistance and also exhibits the improved balance of the rigidity of a vulcanized rubber and the low fuel consumption.例文帳に追加

空気入りタイヤのトレッド部形成材料等として好適に用いられ、耐摩耗性の改善や発熱量を抑え、転がり抵抗が良好であることを示す60℃におけるtanδ値の改善などを達成せしめ、また加硫ゴムの剛性と低燃費性とのバランスを良好とするジエン系ゴム組成物を提供する。 - 特許庁

To provide a method for manufacturing a base tire and a tire including the base tire, in which the vulcanization of unvulcanized rubber for integrating a base tire and a tire tread is reliably prevented from causing the corrugation of the unvulcanized rubber and the partial exposure of a buffed surface, and which improves the appearance of a completed tire.例文帳に追加

台タイヤとタイヤトレッドとを一体化する未加硫ゴムの加硫によって生じる未加硫ゴムの波打ちや、バフ掛け面の部分的な露出を確実に防止することができ、最終製品としてのタイヤの外観を向上することが可能な台タイヤ及び当該台タイヤを含むタイヤの製造方法を提供することを目的とする。 - 特許庁

To provide a method for producing a tread rubber composition which can consider environments and can also prepare for reduction in the supply quantities of petroleum resources in future, does excessively not heighten hardness, and can improve all of rubber strength, moist ABS braking performance, wet grip performance and abrasion resistance.例文帳に追加

環境に配慮することも、将来の石油資源の供給量の減少に備えることもでき、硬度を過度に上昇させることなく、さらに、石油資源由来の原材料を主成分とするトレッド用ゴム組成物と比較しても、ゴム強度、湿潤ABS制動性能、ウェットグリップ性能および耐摩耗性をすべて向上させることのできるトレッド用ゴム組成物の製造方法を提供する。 - 特許庁

To provide a method for applying a release agent preventing the scattering of the release agent to a waiting tire and uniformly applying the release agent to a mold inner part when the release agent is applied again in a mold for vulcanization used for a green tire in which a tread is formed by spirally winding a ribbon-shaped rubber strip.例文帳に追加

リボン状のゴムストリップの螺旋巻回によりトレッドを形成してなるグリーンタイヤに用いられる、加硫用モールドに離型剤を再塗布するにあたり、待機タイヤへの離型剤の飛散がなく、かつ、モールド内部に均一に離型剤を塗布することができる離型剤の塗布方法を提供する。 - 特許庁

This run-flat tire includes a carcass 4 having a bead part 1, a sidewall part 2 and a tread part 3 and composed of one or more of carcass plies for reinforcing these respective parts by extending in a trochoidal shape between a pair of bead parts, and a cross-sectional crescent-shaped side reinforcing rubber layer 5 arranged inside the carcass in the sidewall part.例文帳に追加

ビード部1と、サイドウォール部2と、トレッド部3とを有し、一対のビード部間にトロイド状に延在してこれら各部を補強する一枚以上のカーカスプライからなるカーカス4と、サイドウォール部においてカーカスの内側に配置された断面三日月状のサイド補強ゴム層5とを備えるランフラットタイヤである。 - 特許庁

To provide a tread rubber composition capable of obtaining outstanding grip performance (wet grip performance, dry grip performance) while making good environmental performance (rolling resistance characteristics, response to petroleum exhaustion, consideration of CO_2 emission) with durability (crack resistance, abrasion resistance, mechanical strength, etc.) in a high level and to provide a pneumatic tire using the same.例文帳に追加

良好な環境性能(転がり抵抗特性、石油資源枯渇への対応、CO_2排出量への配慮)と耐久性能(耐クラック性、耐摩耗性、機械強度など)とを高次元で両立できるとともに、優れたグリップ性能(ウェットグリップ性能、ドライグリップ性能)も得られるトレッド用ゴム組成物、及びこれを用いた空気入りタイヤを提供する。 - 特許庁

This rubber composition for the tread contains a molten mixture of a solid resin having 40°C or more of softening point, and at least one of softener selected from the group comprising oils, liquid cumarone-indene resins and liquid indene resins, and a mass ratio of the solid resin to the softener is 90/10 to 50/50.例文帳に追加

軟化点が40℃以上の固体樹脂と、オイル、液状クマロンインデン樹脂及び液状インデン樹脂からなる群より選択される少なくとも1種の軟化剤との溶融混合物を含み、上記固体樹脂及び上記軟化剤の質量比が90/10〜50/50であるトレッド用ゴム組成物に関する。 - 特許庁

The run-flat tire is furnished with: a left and a right bead part 2; a left and a right side wall part 3 extending in the tire radial direction from the bead parts; a carcass 5 stretching toroidally over the different areas of the tread part 4 extending straddling the side walls; and reinforcing rubber layers 10 provided on the inner surfaces of the side walls.例文帳に追加

左右一対のビード部2、ビード部からタイヤ径方向外側に延びる左右一対のサイドウォール部3、サイドウォール部にまたがって延在するトレッド部4の各部にわたってトロイド状に延びるカーカス5が備えられ、サイドウォール部の内面側に補強ゴム層10が備えられたランフラットタイヤである。 - 特許庁

This tread rubber composition for the tire contains a sublimating dye which is activated by heat generated in case of the friction between the tire and the road surface and emits the smoke having the various colors within a wavelength range of about 39×10^-6 to 76×10^-6 cm and a frequency range of about 39.5×10^-13 to 77×10^-13 vps.例文帳に追加

タイヤと路面との摩擦時に発生する熱によって活性化され、約39〜76×10^−6cmの波長と約39.5〜77×10^−13vpsの周波数の範囲内で多様なカラーを有するスモークを発生させる昇華性染料を含有するタイヤ用トレッドゴムの組成物によって前記課題を解決する。 - 特許庁

A belt molding drum 1 having a projected outer peripheral surface 1A of a curvature almost same to that of the inner surface of a mold with which tread rubber 4 comes into contact at the time of vulcanization, is used, and a first belt layer 2 is cylindrically wound around the belt molding drum 1 to be shaped corresponding to the shape of the outer peripheral surface of the belt molding drum 1.例文帳に追加

加硫時にトレッドゴム4が当接する凹状の金型内面と略同じ曲率を有する凸形状の外周面1Aを備えたベルト成形ドラム1を使用し、そのベルト成形ドラム1に1層目のベルト層2を筒状に巻き付けた後、これをベルト成形ドラム1の外周面形状に合わせて型付けする。 - 特許庁

例文

To provide a diene-based rubber composition which can be suitably used as a vulcanization molding material such as a base tread of a pneumatic tire, a belt cushion, and an upper flexible bead filler and can give a vulcanized molded article having low heat build-up and high elongation at break without causing a rise in viscosity and a decrease in modulus of elasticity.例文帳に追加

空気入りタイヤのベーストレッド、ベルトクッション、上部軟質ビードフィラー等の加硫成形材料として好適に使用し得るジエン系ゴム組成物であって、粘度の上昇や弾性率の低下を招くことなく、低発熱性や高破断伸びを有する加硫成形品を与え得るものを提供する。 - 特許庁

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