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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > air-trafficの意味・解説 > air-trafficに関連した英語例文

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air-trafficの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 245



例文

The director of airport administrative office with jurisdiction over the air traffic control zone where the action requiring an applicable approval (if there is a director of airport branch office at the airport to which the applicable control zone is designated, the applicable director if airport branch office) 例文帳に追加

当該許可を必要とする行為を行おうとする管制圏を管轄区域とする空港事務所長(当該管制圏を指定された空港等に空港出張所長が所在する場合は、当該空港出張所長) - 日本法令外国語訳データベースシステム

vii) The authority pursuant to the provisions of Article 96-2 paragraph (1) and (2) of the Act (limited to cases in connection with provision of air traffic information conducted in connection with airways control service or approach control service 例文帳に追加

七 法第九十六条の二第一項及び第二項の規定による権限(航空路管制業務又は進入管制業務に関連して行う航空交通情報の提供に関するものに限る。) - 日本法令外国語訳データベースシステム

xi) Authority pursuant to the provisions of Article 99 (limited to cases in connection with provision of air traffic information by wireless telephone conducted in connection with airways control service or approach control service 例文帳に追加

十一 法第九十九条の規定による権限(航空路管制業務又は進入管制業務に関連して無線電話により行う航空情報の提供に関するものに限る。) - 日本法令外国語訳データベースシステム

(2) The director of the Air Traffic Control Center may delegate the authority listed in item (i) to (vi) and item (viii) to (x) of the preceding paragraph to the director of airport administrative office. 例文帳に追加

2 航空交通管制部長は、前項第一号から第六号まで及び第八号から第十号までに掲げる権限を空港事務所長に委任することができる。 - 日本法令外国語訳データベースシステム

例文

(3) The director of the Air Traffic Control Center may delegate the authority listed in item (vii) and (xi) of paragraph (1) to the director of airport administrative office or the director of airport branch office. 例文帳に追加

3 航空交通管制部長は、第一項第七号及び第十一号に掲げる権限を空港事務所長又は空港出張所長に委任することができる。 - 日本法令外国語訳データベースシステム


例文

(3) A person who intends to apply etc to the director of the Air Traffic Control Center pursuant to the provisions of the Act may do so via the director of airport administrative office or the director of airport branch office as specified below. 例文帳に追加

3 法の規定により航空交通管制部長に申請等をしようとする者は、次表に定める空港事務所長又は空港出張所長を経由して行うことができる。 - 日本法令外国語訳データベースシステム

To have an airborne air traffic control responder transmit responding signals at specified time intervals in the absence of interrogation signals with the plane out of the coverage of the secondary surveillance radar.例文帳に追加

二次監視レーダー覆域外で質問信号が存在しない場合、一定時間間隔で機上の航空交通管制用応答装置から応答信号が送信されるようにする。 - 特許庁

To provide a control area setting device and its method capable of sufficiently securing safety of aircrafts by changing each control area in accordance with flight situations of the aircrafts and adjusting air traffic density of each control area.例文帳に追加

航空機の飛行状況に応じて各管制領域を変化させ、各管制領域における航空交通量を調整することにより、航空機の安全を十分確保できる管制領域設定装置及びその方法を提供する。 - 特許庁

To provide methods etc. suitable for negotiating air traffic trajectory modification requests received from multiple aircraft that respectively have trajectory parameters.例文帳に追加

各々が軌道パラメータを有する複数の航空機から受け取られる航空交通軌道変更要求を交渉するのに適している方法等を提供する。 - 特許庁

例文

To raise handling efficiency of an airport by precisely and automatically detecting a landing time to the airport, varying from moment to moment due to air traffic control, weather, and the like, in real time.例文帳に追加

航空管制や天候等により刻々変化する空港への着陸時間を、精密に且つリアルタイムで、自動的に検出して、空港のハンドリング能率を向上させること。 - 特許庁

例文

The operation support device includes a response content recognition means recognizing the response content of the pilot with respect to the control instructions by the air traffic controller, and an airframe state obtaining means acquiring an airframe state of an airframe operated by the pilot.例文帳に追加

操縦支援装置は、管制官の管制指示に対する操縦者の応答内容を認識する応答内容認識手段と、操縦者が操縦する機体の機体状態を取得する機体状態取得手段と、を備える。 - 特許庁

The present and future densities or distributions of contamination substance in the air are estimated and predicted based on the measurement values of traffic data and environmental data and the results are graphically displayed.例文帳に追加

交通データ及び環境データの測定値を基に大気汚染物質の現在及び将来の濃度や分布を推定、予測することができ、その結果を図形表示できる。 - 特許庁

To provide an airplane operation support device and airplane operation support method capable of reducing the load of a pilot even in the absence of an air traffic control facility and enhancing the safety and operation efficiency.例文帳に追加

航空交通管制施設が無くても、操縦者の負担を軽減するとともに、安全性および運航効率を高めることができる航空機運航支援装置および航空機運航支援方法を提供する。 - 特許庁

To monitor various conditions and situations such as air quality, potential biological and chemical attacks, and road and traffic conditions by means of sensors mounted on vehicles (e.g., buses, taxis, police cars) and public personnel (e.g., policemen).例文帳に追加

乗り物(例えば、バス、タクシー、パトカー)及び公務員(例えば、警察官)に装着されているセンサーが、大気環境、潜在的な生物及び化学攻撃そして道路及び交通状況などの多様な状況及び状態を監視する。 - 特許庁

To provide a method and apparatus for constructing different transmission segment types of segment from air link resources such as e.g., traffic channels, for effectively use the novel structure.例文帳に追加

エアリンク資源例えばトラフィックチャネルを異なる伝送セグメントタイプのセグメントに構築し、その新規な構造体を効果的に用いる方法及び装置を提供する。 - 特許庁

To provide a display device for a control tower capable of monitoring a surrounding airspace by visual inspection even when an air traffic controller gazes at a display screen.例文帳に追加

管制官が表示画面を注視しているときでも、周辺空域に対して目視による監視を行うことができる管制塔用表示装置を提供する。 - 特許庁

A receiver 22 of a mode 5 air traffic control system 20 provides amplitude and phase signal outputs as well as a digital data stream including preamble and flight information from data transmitted from an aircraft.例文帳に追加

モード5の航空管制システム20の受信機22は、振幅と位相信号出力を提供し、航空機から送信されるデータからのプレアンブルとフライト情報を含むデジタルデータストリームを提供する。 - 特許庁

Further, because the detection accuracy is improved by the MLAT device 1 at an early stage before the integration with the position coordinates detected by other target detection devices, the airport surface surveillance system with reduced burden on an air traffic controller is constructed.例文帳に追加

また、他の目標検出装置が検出した位置座標と統合する以前に早い段階で、MLAT装置1にて検出精度が向上するので、管制官の負担を軽減した空港面監視システムを構築できる。 - 特許庁

When the power supply/consumption determination unit determines that the battery is over-discharged, an estimation unit 104 estimates whether the idling state is continued from traffic jam information, etc., and estimates air conditioning load is reduced.例文帳に追加

電力収支判定部でバッテリの放電過多と判定されると、推定部104で、渋滞情報などからアイドル状態が継続するか否かを推定すると共に、空調負荷が減少するか否かを推定する。 - 特許庁

To provide a radar information display device contributing to safety improvement of air traffic control, capable of grasping control information and weather information correlatively mutually including estimation thereof.例文帳に追加

管制情報と気象情報とをこれらの予測を含め関連づけして把握することが可能な、航空管制の安全性向上に寄与するレーダ情報表示装置を得る。 - 特許庁

The air traffic information system firstly compares received addressee brevity codes with AFTN routing table and relays relay information to a foreign external institution terminal.例文帳に追加

航空交通情報システムは、まず、受信した中継情報の名宛人略号とAFTNルーティングテーブルを対照して、国外の外部機関端末に対して中継情報を中継する。 - 特許庁

To provide an air traffic control support system capable of supporting the aircraft route determination while evaluating the effect of the noise from a source of an aircraft on the environment in the vicinity of an airport or the like.例文帳に追加

航空機を発生源とする騒音が空港近傍などの環境に与える影響を評価しつつ航空機の経路決定を支援できる航空管制支援システムを提供する。 - 特許庁

To increase communication certainty by eliminating the need for setting jobs at build-up of facilities such as air-conditioners, while maintaining a low cost and by attaining confirmation of the success or failure of the communication, without incurring increase in the communication traffic.例文帳に追加

低コスト化を維持しつつ、設備の構築時における設定作業を不要とし、更に、通信トラフィックの増大を招くことなく、通信の成否の確認を可能とすることにより、通信の確実性を高める。 - 特許庁

The air traffic information system, if the relay information is assigned to the domestic addressee brevity code, analyzes received relay information and acquires the attributes of the relay information.例文帳に追加

中継情報に国内の名宛人略号が指定されている場合に、航空交通情報システムは、受信した中継情報を解析して、中継情報の属性情報を取得する。 - 特許庁

To provide a receiving device of a road traffic information system for a vehicle, that provides a user by selecting information transmitted with an air propagation media of a plurality of different transmission systems in response to liking of the user.例文帳に追加

異なる複数の伝送方式の空中伝播媒体で送信されてくる情報を、ユーザの好みに応じて選択してユーザに提供できる道路交通情報システムの車両用受信装置を提供することにある。 - 特許庁

To provide a front part structure of an automobile capable of protecting a victim at the time of a traffic accident involving a bodily injury and securing the capacity of air-intake parts in an engine room to the utmost.例文帳に追加

人身事故時の被害者の保護を図ると共に、エンジンルームにおける吸気部品の容量を極力確保可能とする自動車の前部構造を提供する。 - 特許庁

To secure much amount of traffic and reduce the effective air speed for persons passing through a passage totally by preventing the strong airflow without providing the entrance and exit of the passage, through which the strong airflow passes, with any opening and closing door.例文帳に追加

強風が吹き抜ける通路の出入り口に開閉扉を設けることなく該強風を防止して多い通行量を確保すると共に、通路内を通行する者の体感風速を全体的に軽減する。 - 特許庁

To provide a flight control support device for performing proper flight control support corresponding to a recognition state of a pilot to a control instruction of an air traffic controller.例文帳に追加

管制官の管制指示に対する操縦者の認識状態に応じた適切な操縦支援を行うことができる操縦支援装置を提供する。 - 特許庁

To prevent a fan device fixed in the vicinity of a cooling system of an automobile from becoming air resistance in traveling, due to wind cooling in stopping, traffic congestion or the like.例文帳に追加

停車時・渋滞時等の風冷のために、自動車の冷却装置近傍に固定されているファン装置が、走行時に空気抵抗とならないようにする。 - 特許庁

To obtain a new type air-traffic control system specially improved in portability and mobility, which is widely used and operated while an operator moves away from a computer part with operating a moving plane.例文帳に追加

オペレータがコンピュータ部から離れて移動しながら、しかも移動機体を操縦しながら幅広く利用・運用できて、携帯性・機動性が格段に向上された新型管制制御システムを提供する。 - 特許庁

To provide an airport control support system which supports ground travel control operation by an air-traffic controller without lowering the operation efficiency of an airport even in congestion and low visibility states.例文帳に追加

混雑時や低視程時においても空港の運用効率を低下させることなく、管制官の地上走行管制業務を支援する空港管制支援システムを提供すること。 - 特許庁

To provide a method of relaying relay information of high reliability and in real-time, responsible to request for relay condition change in air traffic information system (CADIN).例文帳に追加

航空交通情報システム(CADIN)における中継条件の変更要求に対し、信頼性も高く、即時対応が可能な中継情報の中継方法を提供する。 - 特許庁

Since a foldable and stretchable moving part 1-2 is moved by air pressure, a person performing traffic control appropriately indicates the intention of whether "to stop" or "to go" to the people and the vehicles.例文帳に追加

交通誘導棒の形態が人間の「手」をイメージした形態になっており、折れ伸ばし可動部1−2が、空気圧で動くことにより、誘導する側は、誘導される側に「止まれ」なのか「進め」なのかの意思表示が適切に行なえる。 - 特許庁

To provide a mode S secondary surveillance radar for acquiring exact aircraft ID, outputting a reliable target report, and contributing to improvement in safety of air traffic control.例文帳に追加

正確な航空機IDを取得するとともに、信頼性の高いターゲットレポートを出力して、航空管制の安全性の向上に寄与するモードS二次監視レーダを提供する。 - 特許庁

To provide a device for guiding an aircraft running on the ground, in which an air-traffic controller obtains the operating conditions at any time to ultimately assure safety.例文帳に追加

管制官が運用状況を随時把握することにより最終的な安全を確保できる航空機の地上走行誘導装置を提供することにある。 - 特許庁

The Annex applies to measures affecting trade in air transport services and ancillary services. The GATS shall not apply to measures affecting a Member’s traffic rights, or services directly related to the exercise of those rights, as recognized under existing bilateral agreements.例文帳に追加

二国間の航空協定等に基づき認められる運輸権及び運輸権の行使に直接関連する措置は本協定の対象外である。 - 経済産業省

To make a pedestrian not to be incurred into a serious traffic accident upon catching the pedestrian in an air cushion for absorbing the impact shock by largely inflating this air cushion at the front of a car body just before a vehicle collides with the pedestrian.例文帳に追加

車両が歩行者と衝突する直前にエアクッションを車体前部で大きく膨らませ、歩行者をエアクッション内に捕捉して衝突の衝撃を緩和し、大きな事故に至らないようにする車両の対人保護エアクッション装置を提供することにある。 - 特許庁

In another embodiment, this system mediates the air navigation service provider and directly supports an air traffic control part to determine a further optimum flight trajectory correction opportunity with consideration for the operator's business target and other restrictions.例文帳に追加

別の実施例において、このシステムはエアナビゲーションサービスプロバイダを仲介し、オペレータの業務目標およびその他の制約を考慮しつつ、より最適な飛行軌道修正の機会を決定する際に航空交通管制部を直接的に支援する。 - 特許庁

To control a sector, an objective airport and an aircraft passing a specified air route by means of a processing by a computer in the management and the control of air traffic flow.例文帳に追加

航空交通流の管理及び制御において、セクタ及び目的空港に加えて特定航空路を通過する航空機についても計算機による処理で制御できる航空交通流管理システム及び航空交通流管理方法に関する技術を提供する点にある。 - 特許庁

To provide an atmosphere cleaning method and a structure body used for the method that can easily clean the atmosphere by forming a building wall surface that forms a valley of buildings, into double structure, and chemically treating air pollution in a city part, particularly polluted air on a road with much automobile traffic.例文帳に追加

建物の谷間を形成するビルの壁面を二重構造化し、都市部における大気汚染、特に自動車交通量の多い道路上の汚染された空気を化学処理して容易に清浄化できる大気浄化方法及びその方法に用いる構造体を提供する。 - 特許庁

(iii) Air space C under special control: Among the controlled districts and controlled zones, it is the air space which is not recognized to be the one in the preceding two items, in which the air traffic by instrument flying aircraft is congested, and for which it is deemed necessary for the institute performing the control operations to issue a directive to maintain safe distance between all instrument flying aircraft that fly in the relevant air space. 例文帳に追加

三 特別管制空域C 管制区又は管制圏のうち、前二号の空域と認められる空域以外の計器飛行方式により飛行する航空機による航空交通がふくそうすると認められる空域であつて、管制業務を行う機関が当該空域内を計器飛行方式により飛行する航空機との間に安全な間隔を確保するための指示を行う必要があると認められるもの - 日本法令外国語訳データベースシステム

To solve the problem that the conventional air radio system causes waste in line cost because an input-output of currently used air radio equipment is an analog input-output where voice and press-to-talk control are independent in communication between an air traffic control part and an air radio beacon place to allocate a large amount of information to a press-to-talk line.例文帳に追加

従来の対空無線システムは、現在使用している対空無線機の入出力が、管制部と航空無線標識所間の通信が音声とプレストゥトーク制御が独立したアナログ入出力で、プレストゥトーク回線に大きな情報量を割り当てるため、回線コストに無駄が生じる。 - 特許庁

To improve the reliability of operating an aircraft more safely and efficiently by using a prediction model that constructs position information of aircrafts and decisions of a traffic controller in controlled air space as learning data to predict a future position and notifying the traffic controller of the future position when an abnormality can be found in an aircraft operation.例文帳に追加

航空交通管制において、管制空域での航空機の位置情報及び管制官の判断を学習データとして構築した予測モデルを用いて将来の位置を予測し、航空機の運航に異常が発見された場合に管制官に通知することにより、より安全で効率的な航空機の運航に対する信頼性を向上させる。 - 特許庁

Article 240-2 (1) The director of the Regional Civil Aviation Bureau shall have the director of airport administrative office exercise the authority pursuant to paragraph (1) item (viii) and (xx) of the preceding Article, authority pursuant to item (xxiv)-2 of the same paragraph (limited to cases pertaining to wireless telephone and air traffic control transponder), authority pursuant to item (xxv) of the same paragraph (excluding cases pertaining to aircraft provided for use in air transport service and rotorcraft that intends to take off from or land on a ship or building), authority pursuant to item (xxvii) of the same paragraph (excluding cases pertaining to aircraft provided for the purpose of air transport service, aircraft intending to fly under instrument flight rules or at night and rotorcraft intending to transport an object by attaching it to the exterior of the aircraft, suspending it or towing it), authority pursuant to item (xxvii)-2 and item (xxix) of the same paragraph, authority pursuant to item (xxxi) of the same paragraph (limited to cases pertaining to aircraft intending on conducting an aircraft test flight under visual flight rules within the air traffic control zone during daytime), authority pursuant to item (xxxii) of the same paragraph (limited to cases pertaining to aircraft intending on conducting a pilot training flight under visual flight rules within the air traffic control zone during daytime), authority pursuant to item (xxxvi) of the same paragraph (limited to cases pertaining to persons who intend to engage in an action pertaining to air traffic control zone and positive control airspace within the connected approach control area and air traffic information zone), and authority pursuant to items (xxxvi)-2, (xxxvii)-U, (xxxvii)-11, (xli) and (lxiv)-2-D of the same paragraph. 例文帳に追加

第二百四十条の二 地方航空局長は、前条第一項第八号及び第二十号の権限、同項第二十四号の二の権限(無線電話及び航空交通管制用自動応答装置に係るものに限る。)、同項第二十五号の権限(航空運送事業の用に供する航空機に係るもの及び船舶又は構築物において離陸し、又は着陸しようとする回転翼航空機に係るものを除く。)、同項第二十七号の権限(航空運送事業の用に供する航空機、計器飛行方式により、又は夜間において飛行しようとする航空機及び物件を機体の外に装着し、つり下げ、又は曳航して運送しようとする回転翼航空機に係るものを除く。)、同項第二十七号の二及び第二十九号の権限、同項第三十一号の権限(管制圏内において、有視界飛行方式により、かつ、昼間において航空機の試験をする飛行を行おうとする航空機に係るものに限る。)、同項第三十二号の権限(管制圏内において、有視界飛行方式により、かつ、昼間において航空機の操縦の練習のための飛行を行おうとする航空機に係るものに限る。)、同項第三十六号の権限(管制圏及びこれに接続する進入管制区内の特別管制空域並びに情報圏に係る行為を行おうとする者に係るものに限る。)並びに同項第三十六号の二、第三十七号ナ、第三十七号の十一、第四十一号及び第六十四号の二ニの権限を空港事務所長に行わせるものとする。 - 日本法令外国語訳データベースシステム

(ii) The authority pursuant to paragraph (1) item (ii), (iv) and (vii), authority pursuant to item (xxiv)-2 of the same paragraph (excluding the cases pertaining to wireless telephone and air traffic control transponder), authority pursuant to item (xxiv)-3 of the same paragraph, authority pursuant to item (xxv) of the same paragraph (limited to cases pertaining to aircraft provided for use in air transport service and rotorcraft that intends to take off from or land on a ship or building), authority pursuant to item (xxvi) of the same paragraph, authority pursuant to item (xxvii) of the same paragraph (limited to cases pertaining to aircraft provided for the purpose of air transport service, aircraft intending to fly under instrument flight rules or at night and rotorcraft intending to transport an object by attaching it to the exterior of the aircraft, suspending it or towing it), authority pursuant to item (xxviii) and (xxx) of the same paragraph, authority pursuant to item (xxxi) of the same paragraph (excluding cases pertaining to aircraft intending on conducting an aircraft test flight under visual flight rules within the air traffic control zone during daytime), authority pursuant to item (xxxii) of the same paragraph (excluding cases pertaining to aircraft intending on conducting a pilot training flight under visual flight rules within the air traffic control zone during daytime), authority pursuant to item (xxxvi) of the same paragraph (excluding cases pertaining to persons who intend to engage in an action pertaining to air traffic control zone and positive control airspace within the connected approach control area and air traffic information zone), and authority pursuant to items (xl) and (lxiv) of the same paragraph 例文帳に追加

二 第二百四十条第一項第二号、第四号及び第七号の権限、同項第二十四号の二の権限(無線電話及び航空交通管制用自動応答装置に係るものを除く。)、同項第二十四号の三の権限、同項第二十五号の権限(航空運送事業の用に供する航空機に係るもの及び船舶又は構築物において離陸し、又は着陸しようとする回転翼航空機に係るものに限る。)、同項第二十六号の権限、同項第二十七号の権限(航空運送事業の用に供する航空機、計器飛行方式により、又は夜間において飛行しようとする航空機及び物件を機体の外に装着し、つり下げ、又は曳航して運送しようとする回転翼航空機に係るものに限る。)、同項第二十八号及び第三十号の権限、同項第三十一号の権限(管制圏内において、有視界飛行方式により、かつ、昼間において航空機の試験をする飛行を行おうとする航空機に係るものを除く。)、同項第三十二号の権限(管制圏内において、有視界飛行方式により、かつ、昼間において航空機の操縦の練習のための飛行を行おうとする航空機に係るものを除く。)、同項第三十六号の権限(管制圏及びこれに接続する進入管制区内の特別管制空域並びに情報圏に係る行為を行おうとする者に係るものを除く。)並びに同項第四十号及び第六十四号の権限 - 日本法令外国語訳データベースシステム

(viii) Authority pursuant to Article 240 paragraph (1) item (xxiv)-2 (limited to cases pertaining to wireless telephone and air traffic control transponder), authority pursuant to item (xxv) of the same paragraph (excluding cases pertaining to aircraft provided for use in air transport service and rotorcraft that intends to take off from or land on a ship or building), authority pursuant to item (xxvii) of the same paragraph (excluding cases pertaining to aircraft provided for the purpose of air transport service, aircraft intending to fly under instrument flight rules or at night and rotorcraft intending to transport an object by attaching it to the exterior of the aircraft, suspending it or towing it), authority pursuant to item (xxvii)-2 and item (xxix) of the same paragraph, authority pursuant to item (xxxi) of the same paragraph (limited to cases pertaining to aircraft intending on conducting an aircraft test flight under visual flight rules within the air traffic control zone during daytime), authority pursuant to item (xxxii) of the same paragraph (limited to cases pertaining to aircraft intending on conducting a pilot training flight under visual flight rules within the air traffic control zone during daytime), authority pursuant to item (xxxvi) of the same paragraph (limited to cases pertaining to persons who intend to engage in an action pertaining to air traffic control zone and positive control airspace within the connected approach control area and air traffic information zone), and authority pursuant to item (xxxvi)-2 例文帳に追加

八 第二百四十条第一項第二十四号の二の権限(無線電話及び航空交通管制用自動応答装置に係るものに限る。)、同項第二十五号の権限(航空運送事業の用に供する航空機に係るもの及び船舶又は構築物において離陸し、又は着陸しようとする回転翼航空機に係るものを除く。)、同項第二十七号の権限(航空運送事業の用に供する航空機、計器飛行方式により、又は夜間において飛行しようとする航空機及び物件を機体の外に装着し、つり下げ、又は曳航して運送しようとする回転翼航空機に係るものを除く。)、同項第二十七号の二及び第二十九号の権限、同項第三十一号の権限(管制圏内において、有視界飛行方式により、かつ、昼間において航空機の試験をする飛行を行おうとする航空機に係るものに限る。)、同項第三十二号の権限(管制圏内において、有視界飛行方式により、かつ、昼間において航空機の操縦の練習のための飛行を行おうとする航空機に係るものに限る。)、同項第三十六号の権限(管制圏及びこれに接続する進入管制区内の特別管制空域並びに情報圏に係る行為を行おうとする者に係るものに限る。)並びに同項第三十六号の二の権限 - 日本法令外国語訳データベースシステム

(i) A method of flight in which any takeoff and climb or descent and landing at any aerodrome as specified by the Minister of Land, Infrastructure, Transport and Tourism under paragraph (12) is performed in any air traffic control zone or air traffic control area in compliance with the routes specified by him/her, or instructed by him/her pursuant to the provision of Article 96 paragraph (1), while always following the instructions on other methods of flight given by him/her pursuant to the provision of the same paragraph. 例文帳に追加

一 第十二項の国土交通大臣が指定する飛行場からの離陸及びこれに引き続く上昇飛行又は同項の国土交通大臣が指定する飛行場への着陸及びそのための降下飛行を、航空交通管制圏又は航空交通管制区において、国土交通大臣が定める経路又は第九十六条第一項の規定により国土交通大臣が与える指示による経路により、かつ、その他の飛行の方法について同項の規定により国土交通大臣が与える指示に常時従つて行う飛行の方式 - 日本法令外国語訳データベースシステム

(ii) A method of flight in which any takeoff and climb or descent and landing at any aerodrome as specified by the Minister of Land, Infrastructure, Transport and Tourism under paragraph (13) is performed in the air traffic information zone (excluding the area designated as an air traffic control area) in compliance with the routes specified by the Minister of Land, Infrastructure, Transport and Tourism, while always listening to information given by him/her pursuant to the provision of Article 96-2 paragraph (1). 例文帳に追加

二 第十三項の国土交通大臣が指定する飛行場からの離陸及びこれに引き続く上昇飛行又は同項の国土交通大臣が指定する飛行場への着陸及びそのための降下飛行を、航空交通情報圏(航空交通管制区である部分を除く。)において、国土交通大臣が定める経路により、かつ、第九十六条の二第一項の規定により国土交通大臣が提供する情報を常時聴取して行う飛行の方式 - 日本法令外国語訳データベースシステム

a) Radars that utilize data processing technology that can identify a target automatically, from the characteristics of the target waveforms or images (excluding secondary monitor radars, automobile radars designed for collision prevention, and display equipment for air traffic control in which image resolution is 12 pixels or less per 1 meter or weather radar 例文帳に追加

イ 目標の波形又は像の特徴から目標を自動的に識別するデータ処理技術を利用するレーダー(二次監視レーダー、衝突防止用に設計した自動車レーダー、解像度が一メートル当たり一二本以下の航空管制用の表示装置及び気象レーダーを除く。) - 日本法令外国語訳データベースシステム

例文

(iii) A method of flight in which any flight in the air traffic control area other than those prescribed under item (i) is always performed in compliance with the instructions given by the Minister of Land, Infrastructure, Transport and Tourism relating to routes and other methods of flight under the provisions of Article 96 paragraph (1). 例文帳に追加

三 第一号に規定する飛行以外の航空交通管制区における飛行を第九十六条第一項の規定により国土交通大臣が経路その他の飛行の方法について与える指示に常時従つて行う飛行の方式 - 日本法令外国語訳データベースシステム

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※この記事は「日本法令外国語訳データベースシステム」の2010年9月現在の情報を転載しております。
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