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該当件数 : 20943



例文

The scooter type vehicle with a parking brake device prevents rotation of the driving shaft 23 by engaging the rotation side engaging part 31 and the fixed side engaging part 32 and regulates the rotation of the rear wheel.例文帳に追加

本発明に係る駐車ブレーキ装置付きスクータ型車両は、パワーユニット5のユニットケース7内でクランク軸の回転を後輪へ伝達する駆動軸23にドラム部材28を配設し、このドラム部材28の周部に回転側係合部31を複数等間隔に突設するとともに、ユニットケース7外部からの操作により走行位置と駐車位置との間で可動して駐車位置にてドラム部材28の回転側係合部31と係合する固定側係合部32をユニットケース7に配設し、回転側係合部31と固定側係合部32が係合することにより駆動軸23の回転を妨げ、後輪の回転を規制するようにしたものである。 - 特許庁

Between a torque receiving face 66 of the mounting bracket 60 of the brake caliper 50 for receiving torque from the pad 80 around a rotor rotating shaft during braking operation and a torque transmitting face 88 of the pad 80 for transmitting torque to the torque receiving face 66, a low friction member 70 is arranged which has a friction coefficient of 0.01 or smaller against the torque receiving face 66 or the torque transmitting face 88.例文帳に追加

ブレーキキャリパ50のマウンティングブラケット60のうち、ブレーキ作動時においてパッド80からのロータ回転軸を中心とするトルクを受けるトルク受け面66と、パッド80のうち、前記トルク受け面66にトルクを伝達するトルク伝達面88との間には、トルク受け面66又はトルク伝達面88との間の摩擦係数が、0.01以下となる部材である低摩擦部材70が配設されている。 - 特許庁

This pneumatic brake booster has a contactor 42 mounted to an end of a control rod 22 slidably along a plunger 32, and a pivoting key 62 immobilizing means for blocking the contactor 42 in a normal braking state in the axial line direction with respect to the plunger, reducing length of an assembly of the plunger and the contactor in an emergency braking state, and blocking it to increase jumping phase.例文帳に追加

本発明の空気式ブレーキブースターは、制御ロッド(22)の端部にプランジャー(32)に沿って摺動するように取り付けられた接触子(42)、及び通常の制動状態で前記接触子(42)を前記プランジャーに対して軸線方向でブロックし、緊急制動状態でプランジャー−接触子アッセンブリの長さを減少し、及びかくしてジャンプ相を増大するようにこれをブロックする枢動キー(62)不動化手段を含む。 - 特許庁

When a motor is controlled by speed sensorless vector control not using a speed sensor for detecting the motor speed, a brake time inverter frequency limit section 16 limits the inverter frequency fi from a speed sensorless vector control operating section 13 such that an inverter frequency fi' to a PWM gate operating section 14 outputting a gate signal to a VVVF inverter 15 does not have a negative value at the time of braking the motor.例文帳に追加

電動機の速度を検出するための速度センサを用いない速度センサレスベクトル制御により電動機を制御する場合、電動機のブレーキ時に、VVVFインバータ15にゲート信号を出力するPWMゲート演算部14へのインバータ周波数fi’が負の値にならないように、ブレーキ時インバータ周波数制限部16は、速度センサレスベクトル制御演算部13からのインバータ周波数fiを制限する。 - 特許庁

例文

This electric driver comprises a clutch mechanism 45 operating so as to interrupt a power transmission from an electric motor 30 to the bit holder 47 when a tightening torque reaches a specified value and a detection means of brake stopping the rotation of an electric motor 1 by detecting the moved position of a movable side member 54 moved pressingly when the driver becomes an unrotatable condition when the tightening torque in the clutch mechanism 45 reaches the specified value.例文帳に追加

締付けトルクが所定値に達した時点で電動モータ30からビットホルダ47への動力伝達を遮断するよう作動するクラッチ機構45と、クラッチ機構に45おける締付けトルクが所定値に達したのに伴い回転不能状態になることによって押圧移動される可動側部材54の移動位置を検出することによって電動モータ1の回転を停止させるブレーキ検出手段とを備える。 - 特許庁


例文

To provide a brake device for a vehicle capable of preventing hunting and divergence of control during execution of anti-lock control without reducing followability to a target value of a multiplying means during execution of non-anti-lock control.例文帳に追加

入出力特性を変更可能としてマスタシリンダおよびブレーキ操作子間に介設される倍力手段と、車輪ブレーキのリザーバおよびマスタシリンダへの連通・遮断を切換え可能なアンチロック制御弁手段と、リザーバからくみ上げたブレーキ液をマスタシリンダ側に戻す還流ポンプと、アンチロック制御弁および還流ポンプを制御するアンチロック制御手段とを備える車両用ブレーキ制御装置において、非アンチロック制御実行中の倍力手段の目標値への追従性を低下させることなく、アンチロック制御実行中の制御のハンチングや発散を防止する。 - 特許庁

Thus, cost can be reduced, and safety can be secured by simultaneously solving both the problems (1) and (2) by coping even with high rotation of the windmill without using a disc and a brake.例文帳に追加

今回の発明は、風車側の大形ギヤーと発電機側の小形ギヤーを接続して、風速の弱強にかかわらず回転させ、小形ギヤーの中心を中抜きにして発電機のシャフトを発電機と共に移動させる事で、自由に脱着する方法により従来から不可能といわれたのを可能にし、その為、ディスク、ブレーキを使用する事無く、風車の高回転にも対応でき、上記課題の(1)・(2)の両方を同時に解決し、更にコスト削減と安全性を可能にしたものである。 - 特許庁

To prevent a rear wheel fluid pressure control valve means for controlling brake fluid pressure of wheel brakes for right and left rear wheels from being brought erroneously into a front and rear braking force distribution controlling condition resulting from a condition where all the four wheels are brought into wheel spin conditions.例文帳に追加

推定車体速度に基づいて算出した車体減速度が設定車体減速度以上であって後輪減速度が設定後輪減速度以上であるときに、後輪側のブレーキ力を前輪側のブレーキ力よりも弱めるようにして、前後のブレーキ力配分制御を行なうようにした四輪駆動車のブレーキ力制御装置において、四輪全てがホイルスピン状態となったことに起因して、左、右後輪用の車輪ブレーキのブレーキ液圧を制御する後輪用液圧制御弁手段が誤って前後ブレーキ力配分制御状態となることを防止する。 - 特許庁

The armature 10 and the brake shoe 6 are connected to each other by a bolt 12 on which a right screw 12a is formed at one side and a left screw 12b is formed at the other side, respectively.例文帳に追加

支持部3cが形成されたフィールドコア3と、脚部7bが形成されたブレーキシュー6と、このブレーキシュー6とフィールドコア3との間に収容されブレーキシュー6と連結されたアーマチュア10と、フィールドコア3の支持部3cとブレーキシュー6の脚部7bの端面との間に介装された複数の制動ばね5を設け、アーマチュア10とブレーキシュー6を、一方に右ネジ部12aが他方に左ネジ部12bが形成された調整ボルト12により連結した。 - 特許庁

例文

To reduce the cost and size while enhancing regeneration efficiency of a motor drive for driving an AC motor and having a function for regenerating excessive energy during brake operation as electric energy, a load test supporting device for setting predetermined load test conditions to these AC motor and motor drive and a generator driven through the AC motor entirely or partially, and a load test device for achieving the load test.例文帳に追加

本発明は、交流モータを駆動し、制動時における余剰のエネルギーを電気エネルギーとして回生する機能を有するモータ駆動装置と、これらの交流モータおよびモータ駆動装置と、この交流モータによって駆動される発電機との全てまたは一部に所定の負荷試験の条件を設定する負荷試験支援装置と、その負荷試験を実現する負荷試験装置とに関し、回生の効率の向上に併せて、低廉化および小型化が図られることを目的とする。 - 特許庁

例文

To provide an automatic transmission constructed to stop rotation of an output side member of a clutch device always transmitting rotary driving force from an input shaft by a brake device during traveling or the like, capable of increasing drag torque reducing effect by sufficiently discharging lubricating oil without expanding clearance between each plate even if rotation of an output side member is stopped while constructing the transmission compact.例文帳に追加

本発明は、常時入力軸から回転駆動力が伝達されるクラッチ装置の出力側部材が、車両走行中等にブレーキ装置で回転停止されるように構成した自動変速機において、変速機をコンパクトに構成しつつ、出力側部材が回転停止したとしても、各プレート間のクリアランスを広げることなく、潤滑油の排出を十分に行うことにより、ドラッグトルク低減効果を高めることができる自動変速機を提供することを目的とする。 - 特許庁

The brake apparatus includes a first member 4 having a plurality of friction materials 41, a second member 5 which can be displaced relative to the first member 4 upon contact with the plurality of friction materials 41, and a pressing mechanism 3 for pressing the first member 4 and the second member 5.例文帳に追加

複数の摩擦材41を有する第1部材4と、複数の摩擦材41と接触して第1部材4と相対変位可能である第2部材5と、第1部材4と第2部材5とを押し付ける押付機構3とを備え、第1部材4は、押付機構3からの押し付け力が作用する支持部材42と複数の摩擦材41との間にそれぞれ介在し、摩擦材41と第2部材5とが接触して相対変位することで発生する熱によって押付機構3による押し付け方向に沿った長さが変化する複数の変更部44を有することを特徴とする。 - 特許庁

If the constant speed travel control is released based on a brake switch and a neutral switch when the target vehicle speed is increased or decreased by keeping on pushing an accelerate resume switch or a coast set switch, the target vehicle speed right before starting the changing operation of the target vehicle speed is set to the target vehicle speed at the time when restarting the control by pushing the accelerate resume switch.例文帳に追加

定速走行制御中にアクセラレート・リジューム・スイッチ又はコースト・セット・スイッチを押し続けることで、目標車速を増速又は減速しているときに、ブレーキスイッチやニュートラルスイッチに基づいて定速走行制御が解除されると、目標車速の変更操作を開始する直前での目標車速を、アクセラレート・リジューム・スイッチを押して制御を再開させるときの目標車速にセットする。 - 特許庁

The vehicle equipped with the in-wheel motor includes a wheel rotatably mounted to a vehicle body, an electric motor mounted in an inner side of the wheel to drive the wheel, an axle extending from the wheel to the vehicle body side to be rotated together with the wheel, and the brake device mounted to the vehicle body at a position apart from the wheel for braking of the axle.例文帳に追加

車体に回転可能に設置されたホイールと、前記ホイールの駆動のために前記ホイールの内側に設置された電気モータとを備えるホイール内蔵型モータを備えた車両において、前記ホイールから前記車体側に延長され、前記ホイールと共に回転する車軸と、前記車軸の制動のために前記ホイールと離隔した位置の前記車体に設置された制動装置とを含んでホイール内蔵型モータを備えた車両を構成する。 - 特許庁

A brake control unit 30 has five functions consisting of a sideslip prevention control function, cornering braking control function, lane departure prevention yaw moment control function, lane departure deceleration control function and follow-up travelling control function, and executes the sideslip prevention control function, cornering braking control function and lane departure prevention yaw moment control function which control a yaw moment of a vehicle, in descending order of precedence.例文帳に追加

ブレーキ制御ユニット30は、横すべり防止制御の機能とコーナリング制動制御の機能と車線逸脱防止ヨーモーメント制御の機能と車線逸脱減速制御の機能と追従走行制御の機能の5つの機能を有しており、車両のヨーモーメントを制御する横すべり防止制御の機能とコーナリング制動制御の機能と車線逸脱防止ヨーモーメント制御の機能は、横すべり防止制御の機能を最優先で実行し、次に、コーナリング制動制御の機能を優先して実行し、次いで、車線逸脱防止ヨーモーメント制御の機能を実行する。 - 特許庁

Then, as a control fluid pressure chamber 55 for parking actuation and a control fluid chamber 61 for parking release are communicated in accordance with lowering movement of the valve piston 63, capacity increase of the control fluid chamber 61 for parking release and capacity reduction of the control fluid pressure chamber 55 for parking actuation can be absorbed and the parking brake can be surely released by returning the parking piston 53 smoothly to a retreat position.例文帳に追加

このとき、弁ピストン63の下動に応じて、パーキング作動用制御液圧室55およびパーキング解除用制御液圧室61間が連通するので、パーキング解除用制御液圧室61の容積増大およびパーキング作動用制御液圧室55の容積縮小を吸収することができ、これによりパーキングピストン53をスムーズに後退位置に復帰させてパーキングブレーキを確実に解除することができる。 - 特許庁

A braking assist control means 29 performs the deceleration support operation by actuating a braking assist means 28 capable of increasing braking force which a wheel brake exerts relative to an input of a braking operation by a vehicle driver according to detection of braking operation by a braking operation detection means 31 during the lapse of a predetermined time from the starting of the output of the alarm for excess of appropriate vehicle speed of own vehicle speed.例文帳に追加

適正車速を自車速が超えるのに応じた警報の出力開始から所定時間が経過するまでの間にブレーキ操作検出手段31がブレーキ操作を検出するのに応じて、ブレーキアシスト制御手段29は、車両運転者のブレーキ操作に入力に対して車輪ブレーキが発揮するブレーキ力を増大させ得るブレーキアシスト手段28を作動せしめることで、減速支援動作を実行する。 - 特許庁

The brake pad manufacturing method includes a washing step of washing a pressure plate 1, an electrostatically applying step of electrostatically applying to the pressure plate 1 powder adhesive 2 which is formed of thermoset resin powder partially including charged powder 2B to which coupling agent is added, a heating step of heating the pressure plate 1, and an adhering step of adhering a friction material 3 pushed against the pressure plate 1.例文帳に追加

ブレーキパッドの製造方法であって、プレッシャプレート1を洗浄する洗浄工程と、カップリング剤が添加された帯電性を有する粉体2Bを一部に含む、熱硬化性樹脂の粉体で構成される粉体接着剤2を、プレッシャプレート1に静電塗布する静電塗布工程と、プレッシャプレート1を加熱する加熱工程と、プレッシャプレート1に摩擦材3を押し当てて接着する接着工程と、を有する。 - 特許庁

The actuation of the brake actuator 25 is controlled with an actuator control means 47 so that braking assist is performed upon detection of the braking operation with a braking operation detection means 31 while the emergency avoidance steering operation is detected with the emergency avoidance steering operation detection means 42, or while a prescribed time elapses after the emergency avoidance steering operation is detected with the emergency avoidance steering operation detection means 42 and the detection is finished.例文帳に追加

緊急回避ステアリング操作検出手段42で緊急回避ステアリング操作が検出されている間または緊急回避ステアリング操作検出手段42で緊急回避ステアリング操作が検出されてから検出終了後に所定時間が経過するまでの間に、ブレーキ操作検出手段31がブレーキ操作を検出するのに応じてブレーキアシストを行なうようにブレーキアクチュエータ25の作動がアクチュエータ制御手段47で制御される。 - 特許庁

When a collision is estimated by a collision prediction ECU 22 (when estimated collision time is shorter than predetermined time t1), an electric power control ECU 40 controls an electric power selector 42 so as to cause a motor generator 44 to function as a generator to generate regenerative electric power to supply the regenerative electric power to various actuators (a seat actuator 28, a pretensioner actuator 30, a brake actuator 34 and the like).例文帳に追加

衝突判断ECU22によって衝突が予測された場合(衝突予測時間が所定時間t1未満となった場合)に、電源制御ECU40が、モータジェネレータ44を発電器として機能させて回生電力を発生させ、該回生電力を各種アクチュエータ(シートアクチュエータ28、プリテンショナアクチュエータ30、及びブレーキアクチュエータ34等)に供給するように、電源制御セレクタ42を制御する。 - 特許庁

In the method for manufacturing the automobile brake disk antirust film, an acrylic pressure-sensitive adhesive obtained by crosslinking an acrylic copolymer having units based on a (meth)acrylic amide monomer and having weight average molecular weight of 500,000 to 1,100,000 using the units based on the (meth)acrylic amide monomer as crosslinking base points by using a polyisocyanate compound is provided on one surface of a surface base material film.例文帳に追加

(メタ)アクリルアミド系モノマーに基づく単位を有し、重量平均分子量が500,000〜1,100,000であるアクリル系共重合体を、その(メタ)アクリルアミド系モノマーに基づく単位を架橋化基点とし、ポリイソシアネート化合物で架橋させて得られるアクリル樹脂系粘着剤を表面基材フィルムの片面に設けることを特徴とする自動車ブレーキディスクアンチラストフィルムの製造方法。 - 特許庁

To suppress the occurrence of vibration due to the presence of a hollow piston because traction force generated based on friction contacts with a brake disc acting in each part of a friction face of a pad in contact with the disc when the disc is sandwiched between the pads and rotates does not change uniformly as time elapses, becomes uneven with the rotation of the disc, and acts as fluctuation moment for tilting the pads in various directions.例文帳に追加

ブレーキディスクがパッドに挟まれて回転するとき、ディスクに接するパッドの摩擦面の各部に作用するディスクからの摩擦接触に基づく牽引力は、経時的に一様に推移するものではなく、ディスクの回転と共にばらつき、パッドに対しこれを種々の方向に傾ける変動モーメントとして作用し、振動が惹起されることに対し、ピストンが中空ピストンであることと関連してこれを抑制する。 - 特許庁

A seatbelt's retractor is equipped with a retractor frame 10, a belt spool 12 mounted in the frame 10 to be able to rotate, an electric drive motor 14, a brake belt gear equipped with a gear belt 28 which is permanently connects the electric motor 14 to the belt spool 12, and a winding spring 30 which permanently gives momentum to the belt spool 12 via winding momentum.例文帳に追加

シートベルトリトラクターは、リトラクターフレーム10と該フレーム10内に回転可能に取り付けられたベルトスプール12と、電気駆動モータ14と、該電気モータ14をベルトスプール12と恒久的に接続する歯付きベルト28を有する減速ベルト歯車と、フレーム10とベルトスプール12との間に作用可能に配置し、ベルトスプール12を巻き取りモーメントにて恒久的に付勢させる巻き取りばね30とを備える。 - 特許庁

When the control device 1 detects that the detected value of pressure reaches within a predetermined range of the target BC pressure value and that the speed of the vehicle exceeds a predetermined speed, it switches the target BC pressure control to deceleration control for making deceleration of the axle 12 equal to the target deceleration and controls the pressure control valve 3 within the range of pressure of the brake cylinder 2 set in accordance with the target BC pressure value.例文帳に追加

その後、制御装置1は、上記圧力検出値が目標BC圧力値に対して所定値以内に到達したこと、及び車両速度が所定速度以上であることを検知したとき、目標BC圧力制御から車軸12の減速度を目標減速度に一致させる減速度制御に切り換えて、上記目標BC圧力値に対応して設定したブレーキシリンダ2の圧力範囲内で圧力制御弁3を制御する。 - 特許庁

To provide a controller for an electric power steering device which relaxes an impact to be applied to a stopper, by detecting approach to a rack end with a rack end determining section without using a mechanism, controlling a current command value so as to gradually reduce when approaching the rack end or reaching a steering limit, and generating electromagnetic brake in the timing when the limited current command value becomes zero.例文帳に追加

機構を使用することなく、ラックエンド判定部によりラックエンドに近づいたことを検出し、ラックエンドに近づいた時或いは操舵限界に達したときに電流指令値を徐々に下げる制限を加え、制限を加えた電流指令値が零になるタイミングに合わせて電磁ブレーキを発生させることにより、ストッパへの衝撃を緩和させるようにした電動パワーステアリング装置の制御装置を提供する。 - 特許庁

A driving support device for a vehicle, equipped with a braking operation limit means for limiting brake operation when the braking operation continues for a first predetermined period, starts informing a driver of the limit of the braking operation when the braking operation continues for a second predetermined period shorter than the first predetermined period from the start of the braking operation before starting the limit of braking operation by the braking operation limit means.例文帳に追加

ブレーキ作動が第1所定期間継続したときにブレーキ作動を制限するブレーキ作動制限手段を備える車両の運転支援装置において、ブレーキ作動制限手段によるブレーキ作動の制限が開始される前、ブレーキ作動が開始されてから該ブレーキ作動が第1所定期間よりも短い第2所定期間継続したときに、ブレーキ作動が制限される旨の車両運転者への報知を開始する。 - 特許庁

The manufacturing method of the caliper body of the monocoque structure opposed piston disk brake for the vehicle includes a core manufacturing step of manufacturing a metallic hollow core 21, a caliper body casting step of casting the caliper body 3 by arranging the hollow core 21 in a casting mold 20 of the caliper body 3, and a finishing step of performing the finishing while leaving the hollow core 21 in the cast caliper body 3.例文帳に追加

モノコック構造ピストン対向型の車両用ディスクブレーキのキャリパボディ製造方法において、金属製の中空中21を製作する中子製作工程と、キャリパボディ3の鋳造型20内に中空中子21を配置してキャリパボディ3を鋳造するキャリパボディ鋳造工程と、鋳造したキャリパボディ3内に中空中子21を残した状態で仕上げ加工を行う仕上げ工程とを含むことを特徴とする。 - 特許庁

The controller of a hybrid vehicle comprising an engine, a motor/generator capable of driving and assisting the engine and an automatic transmission with a torque converter is further provided with a control means for assisting the engine through the motor/generator if deceleration of the hybrid vehicle is higher than a set level when fuel cut of the engine is performed by stepping a brake pedal during deceleration of the hybrid vehicle.例文帳に追加

この発明は、エンジンとこのエンジンを駆動及びアシスト可能な電動発電機とトルクコンバータ付き自動変速機とを備えたハイブリッド車両の制御装置において、前記ハイブリッド車両の減速時にブレーキペダルが踏み込み状態で前記エンジンの燃料カットを実施している場合に、前記ハイブリッド車両の減速度が設定値より大きいときには、前記電動発電機によりエンジンをアシスト制御する制御手段を設けたことを特徴とする。 - 特許庁

To provide an automotive parking brake device having at least two steered wheels on the same axle, with the steering angle of each wheel being selectively imposed by each electric actuator controlled by a direction control unit which determines the steering angle of each steered wheel as a function of at least one signal delivered from an automotive path control member.例文帳に追加

同一車軸上の少なくとも2つの車輪2がステアリング車輪であり、各車輪2のステアリング角度が各電気的アクチュエータ3によって選択的に与えられ、各電気アクチュエータ3は方向を制御する制御ユニット4によって制御され、この制御ユニット4は各ステアリング車輪のステアリング角度を自動車の軌道制御部材から送信された少なくとも1つの信号の関数で決定する、自動車の駐車ブレーキ装置。 - 特許庁

To reduce occurrence of time out due to unsuccessful jumping and to shorten time for access by varying voltage-applying time of at least kicking voltage or brake voltage of one track jump in tracking control of an optical disk device so as to avoid degrading of the jumping precision of one track jump due to disturbance.例文帳に追加

光ディスク装置のトラッキング制御における1トラックジャンプのキック電圧、またはブレーキ電圧の少なくとも一方の電圧印加時間を可変させ、外乱による1トラックジャンプのジャンプ精度の悪化を回避することができ、ジャンプ失敗によるタイムアウトの削減やアクセスタイムの時間短縮が可能となる光ディスク装置のトラッキング制御方法及び光ディスク装置を提供することを目的とする。 - 特許庁

To actuate parking brake driving means embodied on the electrically actuated system without requiring a driver's troublesome operation, reduce the actuation frequency, and enhance the durability along with suppression of noise emission.例文帳に追加

ブレーキ操作に応じた液圧発生手段の出力液圧に基づいて作動する液圧作動式の車輪ブレーキまたは該車輪ブレーキとは別に車輪に装着される駐車専用ブレーキを作動せしめる作動力を通電に応じて発揮するとともに作動状態での通電解除によっても作動状態を維持し得る電気作動式駐車ブレーキ駆動手段を備える車両用ブレーキ装置において、電気作動式駐車ブレーキ駆動手段を作動させるのに運転者の煩わしい操作を不要としつつ、その作動頻度を低減し、ノイズの発生を抑えるとともに耐久性の向上に寄与する。 - 特許庁

To surely stop a motor at a deceleration braking time by facilitating the control of brake torque in an agitating step to obtain optimum torque to thereby shorten a forward rotation time, facilitating the control of regenerating energy, and by making interval resistance consume power generating energy, and to prevent the abnormal rise of a DC voltage of an inverter circuit in a motor driver for a laundry apparatus for driving the motor by the inverter circuit.例文帳に追加

インバータ回路によりモータを駆動するランドリー機器のモータ駆動装置において、撹拌行程のブレーキトルクの制御を容易にして最適なブレーキトルクを得ることにより正反転時間を短縮するとともに、回生エネルギーの制御を容易にして発電エネルギーをモータ内部抵抗に消費させ、インバータ回路の直流電圧の異常上昇を防止し、モータの減速制動時の停止を確実にさせる。 - 特許庁

When a security device 5 detects that the AND condition which parking brake is operated and a transmission is shifted to a parking position is satisfied through a vehicle information acquisition device 2, it locks the door lock mechanism through a key lock device 3 based on the condition that both of an automobile telephone 4 and a cellular phone 6 held by a driver can communicate with an automobile/cellular phone base station 8.例文帳に追加

セキュリティ装置5は、パーキングブレーキが動作され且つトランスミッションがパーキングポジションへシフトされるというアンド条件が成立したことを車両情報取得装置2を通じて検知した場合に、自動車電話機4及び運転者が保持する携帯電話機6の双方が自動車/携帯電話基地局8と通信可能な状態にあることを条件に、キーロック装置3を通じてドアロック機構をロックする。 - 特許庁

The damage to corporate balance sheets with the fall in asset prices following the collapse of the bubble economy forced enterprises to take action to reduce over-capacity and excess debt by curbing investment and repaying liabilities, and acted to put a brake on capital investment. More recently, however, the sense of overcapacity at enterprises has disappeared (Fig. 1-1-14), and the problem of excess debt has dramatically improved as evidenced by the improvement in the period of repayment of outstanding interest-bearing debt (Fig. 1-1-15).例文帳に追加

バブル崩壊後の資産価格下落に伴う企業のバランスシート毀損は、企業に投資の抑制と債務の返済という行動を通じて過剰設備・過剰債務圧縮の取組を企業に強いることとなり、設備投資の抑制要因となっていたが、足下では、企業の設備過剰感は払拭され(第1-1-14図)、有利子負債残高償還年数の改善(第1-1-15図)に見られるとおり過剰債務は大幅に削減されている。 - 経済産業省

Through these endeavors, the company’s staff now has a heightened awareness of patents and other aspects of intellectual property. The company has also gone on to acquire patents and provide related services for a series of original products it has produced such as the “Shutter Guard,” a safety device for machine presses that automatically opens and closes as a protective guard in coordination with the movements of the operator; the “Servo Driven Press Brake,” a high-precision position-sensing control device; and the “Improved Link Press” a machine with a simple mechanism that allows the operator to adjust the speed of the machine’s slide movement.例文帳に追加

これらの取組を通じて、特許を始めとした知的財産に対する社員の意識が高まり、プレス作業と連動して作業員を保護するガードが自動開閉する安全装置「シャッターガード」、高精度な位置検出機構により制御を行う「サーボ駆動式プレスブレーキ」、簡単な構造で加工時のスライド移動の速度調整ができる「リンクプレス改造」等、特許を取得した独自の製品を次々と生み出し、それに関連するサービスを提供している。 - 経済産業省

例文

In this process, important innovative technologies, clearly different from those in previous train-cars, as described in the following, came to be practically used only during several years from 1953: The new train-car base supporting high-speeds in addition to 'the Cardan driving method,' which enabled the suppression of vibration and contributed to making passengers feel more comfortable and to enabling high-speed operations, 'all-metal light body train-cars,' which enabled stress to be distributed to side plates and ceilings as well as floor chassis, 'the method of electrifying every train-car,' in which every train-car was equipped with an electric motor to increase acceleration performances, 'the electromagnetic straight brake mechanism,' which provided quick response abilities and allowed it to be handled easily, and 'the 1C8M method (MM unit method),' in which a control unit was shared by two electric power train-cars, contributing to reducing cost and to making the car bodies lighter. 例文帳に追加

この過程で、振動を抑制し、乗り心地改善と高速運転に資する「カルダン駆動方式」と高速対応の新型台車、床面シャーシだけでなく側板や天井にも応力を分散させた「全金属製軽量車体」、全車両にモーターを搭載して加速力を高める「全電動車方式」、反応速度が速い上に取り扱いが容易な「電磁直通ブレーキ機構」、制御装置1台を2両の電動車で共用して軽量化やコストダウンを実現する「1C8M方式(MMユニット方式)」など、それ以前の電車とは一線を画する重要な革新的技術が、1953年からわずか数年の間に実用化されて普及した。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

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