例文 (49件) |
加圧油タンクの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 49件
トングレールと床板摺動面に潤滑油を給油する加圧式 給油タンク。例文帳に追加
PRESSURE TYPE OIL TANK FOR FEEDING LUBRICATING OIL TO SWITCH RAIL AND FLOOR PLATE SLIDING FACE - 特許庁
自動車燃料用液化石油ガス貯蔵タンク(1)から払出用小容量タンク(3)への液化石油ガス移送時には、払出用小容量タンク(3)内に残留している加圧用ガスを自動車燃料用液化石油ガス貯蔵タンク(1)に抜き出す。例文帳に追加
In the transfer of the liquefied petroleum gas from the storage tank 1 to the small capacity tank 3, the pressurizing gas left in the tank 3 is extracted to the storage tank 1. - 特許庁
払出用小容量タンク(3)に加圧用ガス貯蔵タンク(2)から加圧用ガスを供給して払出用小容量タンク(3)内に貯溜されている自動車燃料用液化石油ガスを自動車の車載燃料タンクに圧送する。例文帳に追加
A pressurizing gas is supplied from a pressurizing gas storage tank 2 to the small capacity tank 3 to force feed the automobile fuel liquefied petroleum gas stored in the tank 3 to the on-vehicle fuel tank of the automobile. - 特許庁
油圧プレスの加圧シリンダーを、油タンクからプレフィル弁を介して充填することなく油圧制御することにある。例文帳に追加
To perform hydraulic control of the pressurizing cylinder of a hydraulic press without filling it with hydraulic oil from an oil tank via a prefill valve. - 特許庁
油圧室に接続されるメークアップ油路に加圧された作動油を供給するメークアップ油圧源を、油タンクへの戻り油路以外に設け、戻り油路の背圧弁を削除する。例文帳に追加
A make-up oil pressure source for supplying the pressurized hydraulic fluid to a make-up oil passage connected to an oil pressure chamber is provided at a part except for the return oil passage to the oil tank so as to eliminate a back pressure valve in the return oil passage. - 特許庁
また、燃料タンク31内の燃料の飽和蒸気特性及び外気温度等を通じて、給油スタンドの燃料タンクから同燃料タンク31へ加圧されて補給される燃料の圧力である給油圧力を算出する。例文帳に追加
An oil feeding pressure, which is a pressure of the fuel pressurized and supplied from a fuel tank of an oil supply stand to the fuel tank 31 is calculated based on a saturation vapor characteristic of the fuel in the fuel tank 31 and an outside temperature. - 特許庁
荷役用油圧回路装置は、各密閉式油タンクT,RT内を加圧するための空気圧縮機36と、駆動モータ36aを備える。例文帳に追加
The cargo-handling hydraulic circuit device also includes the air compressor 36 for pressurizing the inside of each of the closed oil tanks T and RT, and the drive motor 36a. - 特許庁
各圧縮機10から吐出される冷媒の一部を各加圧管52により各保油タンク40に導くことで各保油タンク40から潤滑油OILを流出させ、流出する潤滑油OILを油回収管45および油バランス管50を介して各圧縮機10の相互間で流通させる。例文帳に追加
A part of refrigerant discharged from the respective compressors 10 is introduced to the tanks 40, by respective pressurizing tubes 52, and the oils OIL are discharged from the respective tanks 40, and the discharged oils OIL are distributed between the compressors 10 via oil recovery tubes 45 and oil balance tubes 50. - 特許庁
これにより、内側室23Bに連通している潤滑油タンク22も大気圧に近づき、低下した圧力を再び増加させ、潤滑油タンク22へ加わる応力を緩和させることができる。例文帳に追加
This makes it possible to approach the lubricating tank 22 communicating with the inside chamber the atmosphere, to increase the lowered pressure again and to relax the stress exerted on the lubricating tank 22. - 特許庁
加圧式オイルタンク1と、前記加圧式オイルタンク1から潤滑油の供給を受け、車輪の踏圧によって送油動作を行なうオイルポンプ2と、前記オイルポンプ2から潤滑油の供給を受けてこれをレール上に吐出する塗油ユニット3とから成る。例文帳に追加
The oil coating device for rail comprises a pressure oil tank 1, an oil pump 2 which is supplied with a lubricant from the pressure oil tank 1 for sending oil by the pressure of wheels, and an oil coating unit 3 for discharging the lubricant supplied from the oil pump 2 onto the rail. - 特許庁
吸収タンク35の吸収剤69を加圧する吸収剤加圧手段として潤滑油ポンプ27を用いる。例文帳に追加
A lubricant pump 27 is used as an absorbent pressurizing means for pressurizing the absorbent 69 of the absorption tank 35. - 特許庁
タンクをフードで覆ってその内部を加熱、加圧、真空減圧等して処理した後、タンク内を大気圧に開放したときに、ローター内に封入された潤滑油が漏れるおそれがないようにしたプラネタリーミキサーを提供する。例文帳に追加
To provide a planetary mixer having no possibility of leakage of lubricating oil sealed in a rotor, when a tank is opened to the atmosphere after covering the tank with a hood and heating, pressurizing, or evacuating the inside of the tank. - 特許庁
加圧式オイルタンク1と、前記加圧式オイルタンク1から潤滑油の供給を受け、車輪の踏圧によって送油動作を行なうオイルポンプ2と、前記オイルポンプ2から潤滑油の供給を受けてこれをレール上に吐出するノズル4とから成る。例文帳に追加
This oil applying device is composed of a pressurizing type oil tank 1, an oil pump 2 for performing oil sending operation by tread pressure of the wheel by receiving supply of lubricating oil from the pressurizing type oil tank 1, and a nozzle 4 for delivering the lubricating oil on the rail by receiving supply of the lubricating oil from the oil pump 2. - 特許庁
油圧回路分岐はシリンダのような油圧アクチュエータ(16)と、加圧流体供給ライン(14)とタンク戻りライン(18)間に直列に接続された1つまたは複数の電磁油圧比例バルブ(21−24)のアセンブリ(25)を含む。例文帳に追加
An hydraulic circuit branch contains a hydraulic actuator 16 which looks like a cylinder, and an assembly (25) of one or more electromagnetic hydraulic proportional valves (21-24), which are connected in series between a pressurized fluid flow line (14) and a tank return line (18). - 特許庁
油加圧式給油装置はそれぞれシリンダー体、伸縮シリンダー軸からなるもので、複数の油加圧式給油装置が作動時に必要な油を貯蓄するための貯油タンクと、共同で油圧循環回路を形成するための油連結配管と、油連結配管の設定セクションに設けられる油圧駆動モーターを備える。例文帳に追加
The oil pressure type oil feeding devices each comprise a cylinder body and a telescopic cylinder shaft, and includes an oil storage tank for storing oil required when the plurality of oil pressure type oil feeding devices operate, oil connection piping for cooperatively forming an oil pressure circulation circuit, and an oil pressure drive motor provided at a setting section of the oil connection piping. - 特許庁
燃料のスロッシング挙動によって燃料タンク等に加わる力を抑制することにより、燃料タンク等の耐久性を高め、また、油圧ポンプによる作動油の吸込特性を高める。例文帳に追加
To increase the durability of a fuel tank or the like and improve the sucking characteristics of a hydraulic oil by a hydraulic pump by suppressing a force applied to the fuel tank or the like by the sloshing behavior of fuel. - 特許庁
コントロールバルブ16とタンクTとを結ぶタンクライン21にブースト油圧源となる背圧弁25を設け、この背圧弁25によって発生した背圧を、チェック弁27を備えたブーストライン26によってマストシリンダ10の伸び側油室10aにブースト圧力として加えるようにした。例文帳に追加
A back pressure valve 25 as a boost hydraulic pressure source is disposed to a tank line 21 connecting a control valve 16 with a tank T, and back pressure generated from the back pressure valve 25 is applied as boost pressure to an expansion side oil chamber 10a of a mast cylinder 10 by a boost line 26 provided with a check valve 27. - 特許庁
電動油圧ユニットは直流電動機と作動油タンク、ギアポンプ、弁機構、油圧シリンダが一体となりユニット化されて、車載バッテリーから制御スイッチを介して直流電動機を廻転させ、ギアポンプで作動油を加圧して油圧シリンダのピストンロッドを伸縮させる。例文帳に追加
The electrohydraulic units are each an integrated unit of a direct current motor, a hydraulic oil tank, a gear pump, a valve system and a hydraulic cylinder, wherein the direct current motor is rotated by an on-vehicle battery via a control switch to cause the gear pump to pressurize hydraulic oil and telescope a piston rod of the hydraulic cylinder. - 特許庁
給油完了直後の燃料タンク10の内部空間圧力を維持して、給油ガン80の給油停止状態を維持し、追加給油を阻止する。例文帳に追加
To maintain a fueling-stopped state of a fueling nozzle 80 to arrest additional fueling by maintaining the internal space pressure of a fuel tank 10 just after completion of fueling. - 特許庁
主軸ヘッド4の垂直面内での上昇移動から下降移動への象限切替時に油圧シリンダ8内の蓄圧油を加圧した衝撃圧力をアキュムレータ20で吸収し、その後にリリーフ減圧弁17で油圧タンク13に逃がすことで、常用圧力に低減・調整する。例文帳に追加
An impact pressure which pressurizes pressure accumulation oil in the hydraulic cylinder 8 when a quadrant is switched over from an ascending movement to a descending movement in a vertical plane of the spindle head 4, is absorbed by the accumulator 20, and then since the impact pressure is released to a hydraulic tank 13 by the relief pressure reduction valve 17, it is reduced and adjusted into a normal operation pressure. - 特許庁
一方向回転型可変速モーター3Aのみが駆動されている場合、油タンク1の作動油は、一方向回転型油圧ポンプ2Aによって加圧され、逆止弁4Aを介して油圧シリンダー6の左側の圧力室に供給され、ピストンを右側に移動させる。例文帳に追加
When type adjustable speed motor 3A is exclusively driven the hydraulic fluid in a reservoir 1 is pressurized by a one-way rotation type hydraulic pump 2A and supplied to a left side pressure chamber of the hydraulic cylinder 6 via a check valve 4A, and then the fluid moves a piston to the right side. - 特許庁
一方向回転型可変速モーター3Aのみが駆動されている場合、油タンク1の作動油は、一方向回転型油圧ポンプ2Aによって加圧され、逆止弁4Aを介して油圧シリンダー6の左側の圧力室に供給され、ピストンを右側に移動させる。例文帳に追加
When only a one-way rotary-type variable speed motor 3A is driven, hydraulic oil in an oil tank 1 is compressed with a one-way rotary- type hydraulic pump 2A, and supplied to a pressure chamber on the left side of a hydraulic cylinder 6 via a check valve 4A, and a piston is moved rightward. - 特許庁
作動油を蓄積するタンク部5と、作動油の流出パイプ7が形成された漏斗部8とを備え、タンク部5と漏斗部8との間にはフィルタ3が配設され、作動油を加圧するバッフラ4には流入パイプ2が取着される。例文帳に追加
This reservoir comprises a tank part 5 for storing the operating fluid, and a funnel part 8 provided with a flow-out pipe 7 for the operating fluid, a filter 3 is mounted between the tank part 5 and the funnel part 8, and a flow-in pipe 2 is mounted on a baffler 4 pressurizing the operating fluid. - 特許庁
ダイヤルゲージ式残量計はタンクを穿設することなく固着されているためガソリンや灯油等を充填する加圧タンクにおいては漏れ等の恐れがない。例文帳に追加
Since the dial gauge type device is fixed to the tank without boring the tank, a pressurized tank to be filled with gasoline and kerosene has not possibility of leakage. - 特許庁
収容手段を加圧ガスで加圧して液化石油ガス等の液体を自動車の燃料タンクやボンベ等に充填するに際し、短時間加圧ができ、加圧ガスの液体への溶け込み量を少なくすることができる液化石油ガス等の液体の充填装置を提供する。例文帳に追加
To provide a filling device of liquid such as liquefied petroleum gas capable of performing pressurization in a short time and reducing dissolution of pressurizing gas into liquid when filling liquid such as liquefied petroleum gas into a fuel tank of a car, a cylinder or the like by pressurizing a storage means with pressurizing gas. - 特許庁
沈船内に残留する油分や海上流出油などの高粘性の被処理液Lが、真空ポンプ6で負圧とされる被処理液回収タンク7内に貯留され、ついで同タンク7からコンプレッサー8で加圧されることにより循環水パイプ20内へ分岐管21を介して挿入される。例文帳に追加
The high viscosity liquid to be treated L such as oil remaining in a sunk ship and marine flown-out oil is stored in a liquid to be treated recovering tank 7 having negative pressure by a vacuum pump 6 and then is introduced into the circulating water pipe 20 from the tank 7 via a branching pipe 21 by being pressurized with a compressor 8. - 特許庁
油圧緩衝器本体と別体に形成されたリザーブタンクを連結部を介して一体に成形した油圧緩衝器において、部品点数を少なくするとともに、加工、組み付け工数を少なくして、安価に製作すること。例文帳に追加
To manufacture a hydraulic shock absorber integrally molding a reserve tank formed as a separate body from a hydraulic shock absorber body through a connecting part at low cost by reducing the number of part items and reducing working and assembly manhours. - 特許庁
クーラントポンプ20と前記貯留室27を管路30により接続し、加圧室26と油圧ポンプ16及び油タンク15を管路28及び電磁式の切換弁29により接続する。例文帳に追加
The coolant pump 20 is connected to the storage chamber 27 via a pipe line 30 and the pressure chamber 26 is connected to the hydraulic pump 16 and an oil tank 15 via a pipe line 28 and a solenoid selector valve 29. - 特許庁
低速回転域では油タンク27側を使用すべく、ポンプP2で潤滑油を加圧状態で軸受本体3の静圧ポケット11に供給する。例文帳に追加
In a low speed rotational range, in order to use an oil tank (27) side, lubricating oil is supplied in a pressurized state by a pump 2 to a static pressure pocket 11 of a bearing main body 3. - 特許庁
アクチュエータ(16)はこのアクチュエータを加圧流体を含む供給ラインに接続する第1電磁油圧比例バルブ(21)と、前記アクチュエータをタンク戻りライン(24)に接続する第2電磁油圧比例バルブを有する油圧回路分岐の一部である。例文帳に追加
An actuator 16 is part of a hydraulic circuit branch that has a first electrohydraulic proportional valve 21 connecting the actuator to a supply line containing pressurized fluid and a second electrohydraulic proportional valve connecting the actuator to a tank return line 24. - 特許庁
また、負荷が加わったときには、一対のシリンダの各ヘッド室に圧油を供給し、一対のシリンダのロッド室からの戻り油をタンクに開放させる。例文帳に追加
Furthermore, when a load is applied, the pressurized oil is fed to each of a pair of cylinders, and the return oil from each rod chamber of a pair of the cylinders is released to the tank. - 特許庁
制御機構60は、位置検出スイッチ14d,19dにより各シリンダ14,19がトップ位置に位置したことが検出され、かつ圧力スイッチPS,RPSにより密閉式油タンクT,RTの内圧が、大気圧より僅かに高い圧力よりも減少したことが検出されると、密閉式油タンクT,RT内を加圧するために駆動モータ36aを駆動させる。例文帳に追加
When the position detecting switches 14d and 19d detect that each of the cylinders 14 and 19 is located in a top position and the pressure switches PS and RPS detect that internal pressure of each of the closed oil tanks T and RT becomes lower than pressure slightly higher than atmospheric pressure, a control mechanism 60 drives the drive motor 36a to pressurize the insides of the closed oil tanks T and RT. - 特許庁
ダンパ室55がオイルタンク圧に切り換えられ、ポペット51が先端側円環状部分(受圧面積Sx−Sy)で受ける負荷圧Pによって開弁し始め、油路45へ流れ出た作動油の高圧を前面全体で受けるようになるとポペット51は加速する。例文帳に追加
When the damper chamber 55 is switched to oil tank pressure and the poppet 51 receives high pressure of operating oil flowing out to an oil passage 45 by the whole front surface after being opened by negative pressure P to be received by the tip side annular part (the pressure receiving area Sx-Sy), the poppet 51 is accelerated. - 特許庁
船舶推進機用トリム・チルト装置において、シリンダ装置のシリンダを作動油給排装置のタンクにより覆うに際し、水中障害物等の衝突に伴うシリンダの移動による、タンクの異常加圧を回避すること。例文帳に追加
To avoid the abnormal pressurization of a tank caused by the movement of a cylinder associated with the collision with an underwater obstacle or the like in covering the cylinder of a cylinder device by the tank of a working fluid pumping device in a trim-tilt device for a ship propulsion engine. - 特許庁
蒸発器11内からの配管32中の冷媒を、凝縮器17から蒸発器11へ向かう配管38の冷媒にて加熱する油回収熱交換器47を経由して、圧縮機13の吸込み部に均圧管30によって接続された潤滑油タンク25に導入することで、冷媒中の潤滑油を回収する圧縮式冷凍機の油回収装置1−1である。例文帳に追加
This oil recovering device 1-1 of the compression-type refrigerating machine recovers the lubricant in a refrigerant by introducing the refrigerant in piping 32 from an evaporator 11 to a lubricant tank 25 connected to a suction portion of a compressor 13 by an equalizer pipe 30 through an oil recovering heat exchanger 47 heated by the refrigerant in piping 38 from a condenser 17 toward the evaporator 11. - 特許庁
1組のソレノイドバルブが、供給ラインからシリンダへ及びシリンダからタンク復帰ラインへの加圧作動油の供給を制御して、車両を上下させることにより、負荷の平滑化を行う。例文帳に追加
A pair of solenoid valves controls supply of pressurized hydraulic fluid from a supply line to a cylinder and from the cylinder to a tank return line to lift and drop a vehicle for a load leveling. - 特許庁
燃料が混入した潤滑油cを、加熱器24を備えた圧力容器23に導入して燃料aのみ蒸発させ、蒸発した燃料aをコンデンサー22で凝縮して燃料タンクに戻すと共に、燃料が除かれた再生潤滑油bをオイルパン15に戻す。例文帳に追加
The lubricant c mixed with the fuel is introduced in a pressure container 23 provided with a heater 24, only the fuel (a) is vaporized, the vaporized fuel (a) is condensed by a condenser 22 and returned to a fuel tank, and reclaimed lubricant b removed of the fuel is returned to an oil pan 15. - 特許庁
停車中には、オイルポンプ45を作動させ、電磁式切換弁47を供給位置(b)に切り換えて、オイルタンク23の加圧室32に作動液を供給することにより、ガス室29を介してオイル室28を加圧して、シリンダ3に油液を供給して車高を調整する。例文帳に追加
During stopping of a vehicle, a vehicle height is adjusted by actuating an oil pump 45, switching solenoid selector valve 47 to a supply position (b), and supplying a working fluid to a pressure chamber 32 of the oil tank 23, thus pressurizing the oil chamber 28 via a gas chamber 29 for supplying oil liquid to the cylinder 3. - 特許庁
手動切換弁3を#1に切り換えると、第1の主弁5は、そのパイロット室にロッド側油室1bからの圧力がオリフィス11を通して印加されて閉止し、第2の主弁6は、そのパイロット室の圧力がタンク4bへ開放されて開になる。例文帳に追加
When a manual selector valve 3 is changed over to #1, a first main valve 5 is closed as pressure from a rod side oil cell 1b is applied to its pilot chamber through an orifice 11, and a second main valve 6 is opened as pressure of its pilot chamber is released to a tank 4b. - 特許庁
脱塩等の前処理をした原油を、昇圧、昇温し、高圧水素タンクに封入し、50kg/cm2Gないし120kg/cm2G、250℃ないし350℃に保持し、硫黄分を含むナフサ、クメン、シメン、エチルベンゼン、ブチルメルカプタン、ベンゾチオフェン、H2S等の分解を促進する添加物を3%ないし10%以上加えて、原油の分解を行う。例文帳に追加
Crude oil subjected to pretreatment such as desalting is pressurized, heated, sealed in a high-pressure hydrogen tank, maintained to 50-120 kg/cm^2G and 250-350°C, and decomposed by adding a decomposition-promoting additive such as naphtha containing sulfur, cumene, cymene, ethylbenzene, butyl mercaptan, benzothiophene and H_2S in an amount of 3-10% or more. - 特許庁
四 起動機、磁石発電機、機上発電機、燃料ポンプ、プロペラ調速器、気化器、高圧油ポンプ、与圧室用過給器、防氷用燃焼器、防氷液ポンプ、高圧空気ポンプ、真空ポンプ、インバーター、脚、フロート、スキー、スキッド、発電機定速駆動器、水・アルコール噴射ポンプ、排気タービン、燃焼式客室加熱器、方向舵、昇降舵、補助翼、フラップ、燃料噴射ポンプ、滑油ポンプ、冷却液ポンプ、フェザリング・ポンプ、燃料管制装置、除氷系統管制器、酸素調節器、空気調和装置用圧力調節器、高圧空気源調整器、高圧空気管制器、電源調整器、高圧油調整器、高圧油管制器、滑油冷却器、冷却液冷却器、燃料タンク(インテグラル式のものを除く。)、滑油タンク、機力操縦用作動器、脚作動器、動力装置用作動器、点火用ディストリビューター、点火用エキサイター、発動機架及び航法装置(電波法の適用を受ける無線局の無線設備を除く。)例文帳に追加
iv) Starter, magnet generator, airborne generator, fuel pump, propeller governor, carburetor, hydraulic pump, cabin super-charger, combustion heater for de-icing, de-icing fluid pump, air compressor, vacuum pump, inverter, landing gear, float, ski, skid, constant-speed drive unit for generator, water or alcohol injection pump, exhaust turbine, cabin combustion heater, rudder, elevator, aileron, flap, fuel injection pump, lubricating oil pump, cooling-liquid pump, feathering pump, fuel control unit, de-icing system controller, oxygen regulator, pressure regulator for air-conditioning system, high-pressure air regulator, high-pressure air controller, voltage regulator, high-pressure oil regulator, high-pressure oil controller, oil cooler, cooling-liquid cooler, fuel tank (excluding integral type), oil tank, flight control actuator, landing gear actuator, actuator for power unit, ignition distributor, ignition exciter, engine mount and navigation equipment (excluding radio equipments of radio station subject to the Radio Act - 日本法令外国語訳データベースシステム
加圧切断タイプの自動クラッチ2に対し、クラッチマスタシリンダ210がリザーバタンク214と非連通となっている状態で作動油の温度上昇が発生した場合、エンジン回転数が、クラッチマスタシリンダ210がリザーバタンク214と非連通となった時点でのエンジン回転数に一致するように、クラッチ継合方向へクラッチストローク位置を変化させる。例文帳に追加
When temperature rise of the operating fluid is generated while a clutch master cylinder 210 is not connected with a reservoir tank 214 in the pressure-disconnection type automatic clutch 2, a clutch stroke position is changed to the clutch-connection direction so as to coincide with the number of rotations of an engine when the clutch master cylinder 210 is disconnected from the reservoir tank 214. - 特許庁
液体還元剤を添加することにより排ガス中の窒素酸化物を還元する作業機械の排ガス後処理装置において、油圧ポンプ3の下方に配置され該液体還元剤を内部に貯留するタンク1と、タンク1へ該液体還元剤を補給すべくカウンタウェイト4に設けられた補給口5とを備える。例文帳に追加
The exhaust gas after-treatment device for the working machine reducing nitrogen oxide in exhaust gas by adding liquid reducer is provided with a tank 1 disposed below a hydraulic pump 3 and storing the liquid reducer therein, and a refilling port 5 provided on a counter weight 4 for refilling the liquid reducer into the tank 1. - 特許庁
電動コンプレッサー23がONとなり、燃料タンク4内の気相部4bが加圧されると、液相部4aのDME燃料がフィードパイプ5へ送出され、油溜室11、インジェクションパイプ3、ノズルリターンパイプ7、及び冷媒供給パイプ51へDME燃料が充填される。例文帳に追加
As an electric compressor 23 is ON, with a gas phase part 4b in the fuel tank 4 pressurized, DME fuel in a liquid phase part 4a is fed to a feed pipe 5, so that DME fuel is charged to the oil sump chamber 11, an injection pipe 3, a nozzle return pipe 7, and a cooling medium supply pipe 51. - 特許庁
フリーピストンの背後の空気室をリザーバの空気室に対して遮断する油圧緩衝器において、リザーバからシリンダチューブに侵入した作動油をサブタンク室からリザーバに解放可能にしながら、フリーピストンの背後の空気室の遮断性、シリンダチューブ及びフリーピストンの加工性を向上すること。例文帳に追加
To provide a hydraulic damper to shut an air chamber behind a free piston from air chamber in a reserver, capable of enhancing the shutting performance of the air chamber behind the free piston and the effectiveness in processing a cylinder tube and the free piston while it is made practicable for a working oil having intruded from the reserver into the cylinder tube to be released to the reserver through a sub-tank chamber. - 特許庁
液化ガス燃料のディーゼルエンジンシステムにおいて、サプライポンプやインジェクションポンプ等の燃料加圧装置の油溜室の液化ガス燃料を燃料タンクへ戻さずにディーゼルエンジンが停止と運転を頻繁に繰り返す場合においても、カム室に液化ガス燃料が蓄積されてしまうことを防止する。例文帳に追加
To prevent liquefied gas fuel from being accumulated in a cam chamber even if stop and operation of a diesel engine are frequently repeated without returning liquefied gas fuel of an oil reservoir of a fuel pressurizing device of a supply pump and an injection pump or the like to a fuel tank in a diesel engine system of a liquefied gas fuel. - 特許庁
電動コンプレッサー23がONとなり、燃料タンク4内の気相部4bが加圧されると、液相部4aのDME燃料がフィードパイプ5へ送出され、油溜室11、インジェクションパイプ3、ノズルリターンパイプ7、及び冷媒供給パイプ51へDME燃料が充填される。例文帳に追加
When a motor-driven compressor 23 is put ON and the gas phase part 4b in the fuel tank 4 is pressurized, the DME fuel of the liquid phase part 4a is sent out to a feed pipe 5, and the oil sump chamber 11, an injection pipe 3, a nozzle return pipe 7, and a refrigerant supply pipe 51 are filled with the DME fuel. - 特許庁
例文 (49件) |
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved. |
※この記事は「日本法令外国語訳データベースシステム」の2010年9月現在の情報を転載しております。 |
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |