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勝敗を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 314



例文

ゲーム装置は、勝ち抜き戦の段階を管理し、勝敗判定結果に基づいて勝ち抜き戦の段階を進め、勝ち抜き戦の段階に応じた画像を表示装置に表示させる。例文帳に追加

The game device manages the stage of the tournament and advances the stage of the tournament on the basis of the result of judgment of the tournament and displays an image corresponding to the stage of the tournament on a display device. - 特許庁

ゲーム棋力判定装置は、棋力認定されたゲームと対局した勝敗結果等に基づいてゲーム対局者の棋力を判定し、ゲーム対局者端末に判定棋力を出力表示する。例文帳に追加

The game qualification judgment device judges the game ability of the game opponent on the basis of the game result for the game qualified in game ability, and outputs and displays the judged game ability to the game opponent terminal. - 特許庁

勝敗情報算出部51は、セーフ球数とアウト球数の値の差異を求め、その差異が所定の値より大きい場合、表示制御部53は表示部23に上向きの矢印を表示させる。例文帳に追加

A victory or defeat information calculating section 51 acquires the difference of the number of safe balls and out balls, and when the difference exceeds the predetermined number, a display controlling section 53 makes an indication section 23 display an upward arrow head. - 特許庁

本発明の幾つかの実施形態によれば、画像ファイルの生成条件に基づいて勝敗を決定する撮影対決ゲーム機能を備えた撮像装置が提供される。例文帳に追加

According to some embodiments of the invention, there is provided an imaging apparatus provided with a versus photography game function in which winning/losing is determined on the basis of the generation conditions of an image file. - 特許庁

例文

敵キャラクタとのバトルの勝敗の結果だけでなく、敵キャラクタとのバトルの内容に応じて、ゲーム内で発生するイベントを変化させることができる、趣向性の高いゲーム装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a game machine which can change an event generated within a game according to not only the result of the victory or defeat of a battle with an enemy character but also the contents of the battle with the enemy character and has high taste. - 特許庁


例文

そして、上記の条件で駒をおくことができなくなり次第遊技を終了とし、その時点までにおけた駒を点数として換算し勝敗をきめる。例文帳に追加

The game ends as and when no more pieces can be placed thereon under the same condition and a win/loss is determined by converting the number of the pieces placed up to that time into scores. - 特許庁

ファイトマネーは、ゲーム結果(勝敗)に基づいて付与され、ネットポイントは、ゲームシステムで提供される各種サービス(ゲーム処理やコンテンツ提供処理等)の利用毎に所定値が付与される。例文帳に追加

The fight moneys are awarded from the result of a game (win or loss) and as for the net points, a prescribed value is awarded at each utilization of services available (game processing, content supply processing or the like) to be supplied in the game system. - 特許庁

2人の対戦者がそれぞれの対戦駒を、遠隔操作でボード上を摺接移動させ、対戦駒同士を衝突させて衝撃により一方の対戦駒を倒すことにより勝敗を競うボードゲーム玩具の提供を図る。例文帳に追加

To provide a board game toy for two opponents to fight a battle for winning or losing, by sliding/moving their respective fighting pieces on a board by means of remote control, and by causing them to collide with each other and defeat the opponent's fighting piece with the impact of collision. - 特許庁

また、会員が遊技に投資した価値を示す投資情報と遊技の結果から会員が獲得可能な価値を示す換金情報とに基づいて、遊技の収支を示す勝敗金額を会員別に求める。例文帳に追加

The amount of money involved in the wins or losses meaning the income from the games from the money conversion information indicating the value gainable by the members from the investment information indicating the value invested by the members into the games and the results of the games. - 特許庁

例文

そして、例えば勝敗に影響を与えるゲーム上の変化が主ゲーム画面に現れるとき、家庭用ゲーム機20は携帯ゲーム機12a,12bに報知要求信号を送信する。例文帳に追加

When such display as a change on the game to affect the win/loss of the game appears on the main game display, the home game machine 20 transmits an information request signal to the portable game machines 12a and 12b. - 特許庁

例文

プレイヤの体の動きによってゲームの操作を行う体感ゲーム装置において、複数人が協力してゲームの勝敗を競うことができる体感ゲーム装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a sensory video game machine allowing a plurality of persons to cooperatively compete a win/lose of a game in the sensory video game machine where a game is operated by a bodily movement of a player. - 特許庁

勝敗金額を複数の階級(金額帯)に区分けし、階級毎に、その階級に属する会員の性別や年代などの分布や分布指標を導出し、その結果を一覧表やグラフで表示する。例文帳に追加

The amount of money involved in the wins and losses is grouped into a plurality of classes (ranges of amount of money) and in terms of each of the groups, the distribution of the gender, the age and the like of the members belonging to the respective groups and the distribution index thereof are derived and the results thereof are displayed in lists and graphic charts. - 特許庁

サーバは、改札機から受信された降車改札時に読み取られたデータに対応する勝敗結果をデータの送信元とする改札機に送信して出力させる。例文帳に追加

The server transmits the victory or defeat result corresponding to the data received from the ticket checker and read in checking the ticket in getting off to a ticket checker as the transmitting checker of the data to output the result. - 特許庁

テーブルゲームシステム1では、カード読取部9で読み取られたカードの情報及び制御部10で判定された勝敗結果の情報が、カード読取り装置2から主コンピュータ装置3へ無線通信で送信される。例文帳に追加

In a table game system 1, the information of the cards read in the card reading part 9 and information of an outcome result decided in the control part 10 are wirelessly transmitted from the card reading device 2 to a main computer device 3. - 特許庁

データベース7は、あらかじめ登録してあった両者の提示データを比較し、勝敗の結果をメールサーバーに送る(3)とともに履歴・対戦結果を格納する。例文帳に追加

The database 7 compares presented data of both the transmitter and the receiver, which has been preliminarily registered, with each other and not only sends (3) a result of the game to the mail server but also stores a history/matching result. - 特許庁

通常のゲームにおいて所定の条件が成立したとき遊技者サイドのキャラクタが遊技機サイドのキャラクタに勝利する確率が求められ、その確率に応じて対戦ゲームの勝敗が決定される。例文帳に追加

If specified conditions are established in a normal game, the player-side character may win against the game machine-side character, and this probability is found so that winning or losing of the match game is determined corresponding to the probability. - 特許庁

3人以上のプレイヤーが対戦するゲームなどにおいても、勝敗の内容(大差がついたのか、僅差だったのか)を加味して新たなレーティングを算出する。例文帳に追加

To calculate new rating by adding a content of winning or losing (with a big difference or a small difference) even in a game where three or more players play a match against each other. - 特許庁

該囲い込み実績演算手段で得られた前記測定地点間の距離の大きさあるいは該測定地点で囲んだエリアの面積の大きさによりゲーム者の勝敗を決める。例文帳に追加

The winning or losing of game participants is determined based on the value of the distance between the measured points obtained by the enclosure achievement computing means or the value of the area of the region enclosed by the measured points. - 特許庁

籤は、加熱によって変色、消色、または着色する感温インキで、当落3、吉凶、勝敗、または等級などを表示する文字、記号、図形、絵、模様が、基材1に印刷されている。例文帳に追加

In the lottery, a character, a mark, a graphic, a picture or a pattern expressing winning or missing 3, luck or unluck, win or loss or grades or the like using a heat-sensitive ink to be discolored, decolorized or colored by heating is printed on a substrate 1. - 特許庁

ゲーム終了を検知すると、盤面記憶部に記憶されているゲーム盤上の先手属性の駒の数と、後手属性の駒の数とを比較し当該比較結果に応じた勝敗を表示手段に表示させる。例文帳に追加

When game end is detected, the number of the pieces of the first move attribute and the number of the pieces of the passive move attribute on the game board stored in the board surface storage part are compared and the display means is made to display winning/losing corresponding to the compared result. - 特許庁

制御部は、クイズを出題し(S110)、どのスイッチが押下されたかを判断して発話者を特定し(S140)、音声認識結果に基づいて正答か否かを判断して(S160)、複数の利用者の勝敗を報知する(S170)。例文帳に追加

A control part quizzes (S110), determines which switch is pressed, to specify the speaker (S140), determines whether the answer is correct on the basis of the voice recognition result (S160) and informs the consequence of a plurality of users (S170). - 特許庁

本ゲーム装置では、第1の育成対象キャラクタを含む複数の競争対象キャラクタが互いに競い合う競争ゲームの勝敗が、その第1の育成対象キャラクタの育成パラメータデータに基づいて決定される。例文帳に追加

This game device determines the win/failure of a competition game allowing a plurality of competition object characters including a first character to be brought up to compete with one another based on breeding parameter data of the first character to be brought up. - 特許庁

ゲームプレーヤのゲーム入力によって、格闘ゲームにおける映像再生スピードを変化させ、この変化と勝敗とをリンクさせて、より趣向性の高いゲームを提供する。例文帳に追加

To provide a game with high interest by changing an image reproduction speed in a fighting game by a game input of a game player and by linking the change with the win/defeat. - 特許庁

遊技不満足度を示す各値は、遊技した遊技機単位で計数した遊技回数毎に勝敗を求め、遊技回数毎に遊技時間を計ることで求められる。例文帳に追加

The respective values showing the game dissatisfaction are found by finding win/losing for every frequency of the game which is counted at a unit of game machines the player played and counting the game time for every game frequency. - 特許庁

また、ホームページのデータ格納手段にアクセスして勝敗予想の対照結果を予想者毎に検索抽出させ、出力表示させる検索指示手段を、クライエントコンピュータ処理装置に備える。例文帳に追加

The client computer processor is provided with a retrieval instructing means for accessing the data storing means of the homepage, retrieving and extracting the contrasted results of the predicted victory or defeat for each anticipator and outputting and displaying the results collated. - 特許庁

ゲームの高揚感を演出するために、各競技者の点数、勝敗、点差など、相手方競技者との関係から、ゲームの相対的な戦況を反映した音声の出力を可能とする対戦式ゲーム装置を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a versus game device capable of outputting voice which reflects the relative battle situation of a game from the relation to an opponent player such as a score of each player, victory or defeat, and score difference to render a feeling of exaltation of the game. - 特許庁

プレイヤ手札とディーラー手札を比較した結果に応じた賞を付与するカードゲーム機及びカードゲームのプレイ方法に関し、特に、サイドベットを条件に、勝敗判定結果から独立した賞を付与しうるカードゲーム機及びカードゲームのプレイ方法を提供する。例文帳に追加

To provide a card game machine and a play method of card game which enable the awarding of a prize independent of the result of determination of win or loss especially with side betting imposed, concerning those which award prizes corresponding to the result of the comparison of players' hand cards with dealer's hand cards. - 特許庁

ユーザが設定値を設定することによりカスタマイズできる公営レース予想手段を用い、対戦相手を指定できるようにするとともに、相互のカスタマイズされた該予想手段での予想を、当該レースの開催後の結果と比較し勝敗を判定し公開するようにした。例文帳に追加

A competing party can be designated while using a municipally operated race forecasting means, which can be customized by setting a setting value by a user, a forecast in this mutually customized forecasting means is compared with the result after holding of a relevant race, and victory or defeat is decided and disclosed. - 特許庁

得点補正手段53が勝敗影響パラメータに基づき得点を補正し、報酬決定手段55が、該補正された得点に基づき、アイテム情報記録手段51に記録されたアイテム情報から対応するレベルのアイテムを選択決定する。例文帳に追加

A point correction means 53 corrects the points based on the parameter affecting the win/loss, a compensation decision means 55 selects and decides an item with a corresponding level from item information recorded in an item information recording means 51 based on the corrected points. - 特許庁

管理装置9の処理部91は、当日を含めた過去一週間以内における各遊技者の遊技結果などを遊技履歴データベースから取得し、過去一週間以内に各遊技者が1回の遊技で得た各パチンコ機3における勝敗を判別する(S400及びS410)。例文帳に追加

In the information annunciator, a processing part 91 of a managing unit 9 acquires the results of the games by the players or the like within the previous one week containing the very day of operation from a game history database to judge the win or loss as earned by the players per game at the pachinko game machines 3 involved within the previous one week (S400 and S410). - 特許庁

録画装置1のCPU10は、事前設定データに定義された検出時間になると、定義されたジャンル及び検出チーム/選手を指定してスポーツ情報サービスサーバ2から勝敗データを受信し、事前設定データに定義された検出チーム/選手が勝利したか否かを判断する。例文帳に追加

A CPU 10 in the recording apparatus 1, when it reaches detection time defined in the preset data, specifies the defined genre and the detection team/player, receives winning/losing data from the sports information service server 2 and determines whether the detection team/player defined in the preset data won in the game. - 特許庁

ゲームの勝敗を元にした階級ポイントの増減を不公平に感じさせないようにしつつ、プレイヤのゲームへの参加意欲を持続させることができる、ゲーム装置を制御するためのゲーム装置制御プログラムを提供する。例文帳に追加

To provide a game device control program for controlling a game device, which allows a player to keep an eagerness to join a game while allowing the player not to feel unfairness in the increase/decrease of rank points with the win/loss of the game as a source. - 特許庁

キャラクタ毎の勝敗情報をネットワークを通じて収集し、勝率の低いキャラクタは強く、勝率の高いキャラクタは弱くすることにより、全体的なキャラクタの強さのバランスを自動的に調整することができるゲーム機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine capable of automatically adjusting balance in total strength of a character by collecting victory or defeat information every character through a network, making a character of low winning percentage stronger, and a character of high winning percentage weaker. - 特許庁

録画装置1のCPU10は、事前設定データに定義された検出時間になると、定義されたジャンル及び検出チーム/選手を指定してスポーツ情報サービスサーバ2から勝敗データを受信し、事前設定データに定義された検出チーム/選手が敗北したか否かを判断する。例文帳に追加

A CPU 10 in the recording apparatus, when it reaches the detection time defined in the preset data, specifies the defined genre and the detection team/player, receives the winning/losing data from the sports information service server 2 and determines whether the detection team/player defined in the present data lost in the game. - 特許庁

戦車、軍艦、潜水艦、戦闘機などの模型に対戦機能を付加するとともに、砲弾等の発射や被弾時の動きなどを模型で実現することにより、対戦時の被弾、勝敗等を視覚的または聴覚的に把握できるようにした対戦型リモコン模型を提供すること例文帳に追加

To provide a combat remote control model, with which bombarding and victory or defeat can be grasped in a feeling of seeing or hearing by adding a combat function to the model of a tank, a warship, a submarine or a fighter and realizing shooting of a bullet or motion at a bombarding time with the model. - 特許庁

プレイヤーのビンゴカード、およびコンピュータ上の仮想プレイヤーのビンゴカードを表示する画像表示装置(2、4a)と、任意の番号を抽選する抽選装置(3)と、前記抽選の結果に基づいて、前記プレイヤーまたは仮想プレイヤーの勝敗を判定する制御部とを備える。例文帳に追加

This bingo game machine comprises image display devices 2 and 4a for displaying a bingo card of the player and a bingo card of a virtual player on a computer, a lottery device 3 for drawing an arbitrary number, and a control section for determining victory or defeat of the player or the virtual player based on a lottery result. - 特許庁

表示部において、その外観が破壊力の度合いを呈し得るものを含むキャラクタによって勝敗を定める態様を表示させるとともに、遊技者に有利な状態へ遊技が移行し得る予兆を示すものとして当該キャラクタを表示させる。例文帳に追加

In this game machine, a deciding state of victory or defeat is displayed by a character whose appearance displays a degree of breaking force on a display part, and the character is displayed as a character showing an omen of movement of the game to a profitable state to the player. - 特許庁

また、複数のステーション2のCPU51は、受信した画像情報に基づき液晶ディスプレイ10にディーラーM等の画像を表示すると共に、受信したカード情報等に基づくゲームの勝敗結果に従って勝者側のプレイヤーに配当を付与する。例文帳に追加

Also, the CPU 51 of the plurality of stations 2 displays the image of the dealer M or the like on a liquid crystal display 10 on the basis of the received image information, and imparts an allotment to the player on the winner side according to the winning/losing result of the game based on the received card information or the like. - 特許庁

すなわち、対戦結果(各参加者の対戦相手および勝敗)のデータから、各参加者について対戦して負かした相手全員の勝ち点の合計(SB値)および対戦相手全員の勝ち点の合計(ソルコフ値)を求め、SB値をソルコフ値で除した値が高い順に参加者の順位付けを行なう。例文帳に追加

Namely the system obtains the total of winning points of all opponents defeated (SB value) and the total of winning points of all opponents (Solkoff value) for all participants from data on the result of competition (opponents and wins or losses of each participant), ranks the participants in the order of values obtained by dividing the SB values by the Solkoff values. - 特許庁

プレイヤーの扮するマスターカードと、所定の能力と体力を有する複数のモンスターカードを使用して、相手のマスターカードやモンスターカードと攻防を繰り返し、相手のマスターカードの体力をゼロすることを目的として勝敗を争うカードゲームを提供する。例文帳に追加

To provide a card game capable of playing a game with a master card as a player and plural monster cards having predetermined ability and physical strength, repeating offense and defense with a master card of an opposite party or the monster card, and playing the game to completely reduce the physical strength of the master card of the opposite party to zero. - 特許庁

コート及びラインが配設され、当該ラインを境に対峙しボールのラリーによって勝敗を決する球技をモチーフとしたゲームに、「読みの駆け引き」に繋がるとともにゲームの娯楽性を向上させる新たな要素を付加すること。例文帳に追加

To add a new element which is related to a 'strategy for judgements', and increases the amusement property of a game to the game having a motif of a ball game wherein a court and a line are provided, and the winning/losing is determined by rallies of a ball while competitors are confronted with each other with the line as a border. - 特許庁

サーバ21は競技者5の階級、勝敗、人気、実力、タレント性等の宣伝効果の指標となる要素をパラメータとして権利販売価格を算出し、インターネットNを通じて第三者の端末30に権利購入者を募る。例文帳に追加

A server 21 takes elements being indexes of advertising effect such as classes, scores, popularities, abilities, and characters for talent as parameters to calculate selling prices of rights and collects right purchasers from terminals 30 of the third persons through the Internet N. - 特許庁

携帯型ゲーム装置において、プレーヤから受け付けた攻撃の種類と、敵キャラクタの属性とに基づいて、受け付けた攻撃に対して与えられる攻撃値を決定し、該攻撃値を敵キャラクタの体力値から減算して勝敗を決する。例文帳に追加

In the portable game apparatus, an attack value against an attack by the opponent character is determined based on the kind of an attack by a player and the attribute of the opponent character, the attack value is subtracted from a physical strength value of the opponent character, and the outcome of a game is decided. - 特許庁

このゲーム装置では、動作検出部220により攻撃動作が検出されたときに相手の遊戯者の送信部260から送信された指向性を有する信号を、遊戯者のヘッドユニット100が受信したか否かに基づいて勝敗を競う。例文帳に追加

This game device is intended to fight for the victory or the defeat whether or not the player's head unit 100 receives the signal with directivity transmitted from the opponent player's transmitting section 260 when the motion detection section 200 detects the attack motion. - 特許庁

プレイヤ手札とディーラー手札を比較した結果に応じた賞を付与するカードゲーム機及びカードゲームのプレイ方法に関し、特に、サイドベットを条件に、勝敗判定結果から独立した賞を付与しうるカードゲーム機及びカードゲームのプレイ方法を提供する。例文帳に追加

To provide a card game machine and a play method of card game which enables the awarding of a prize independent of the result of the determination of win or loss, especially with side betting imposed, concerning those which award prizes corresponding to the result of the comparison of player's hand cards with dealer's hand cards. - 特許庁

各ゲーム機においては、対戦キャラクタを倒すか、操作キャラクタが倒された場合に、戦闘終了信号を他のゲーム機に対して出力し、各ゲーム機においては、他のゲーム機から入力される戦闘終了信号に基づいて対戦ゲームの勝敗を判定する。例文帳に追加

When the operation character defeats the matching character or is defeated, a fight completion signal is output to another game machine and the respective game machines determine the winning or losing of the match-type game based on the fight completion signal input from the other game machine. - 特許庁

積極的に相手のキャラクタを射程範囲に捕らえて戦況を有利に運ぶことでもゲームの勝敗を決することが可能になることで、プレーヤに対してより積極的なプレースタイルを促し、停滞したゲーム展開を起り難くすることができる。例文帳に追加

This also enables the determination of the win or loss of the game to promote a more aggressive playing style for players, thereby blocking possible stagnated game development. - 特許庁

複数のダイス500を振った目に基づいたゲーム結果に対してベットを受け付けることにより遊技者の勝敗を決定するクラップスゲームを実行し、クラップスゲームで勝利した遊技者のベットに応じて少なくとも通常配当を付与する。例文帳に追加

The game machine executes craps game to determine the winning/losing of the player by receiving a bet on the result of the game based on the pips on a plurality of rolling dice 500, and gives at least a regular dividend according to the bet by the winning player in the craps game. - 特許庁

プレイヤ手札とディーラー手札を比較した結果に応じた賞を付与するカードゲーム機及びカードゲームのプレイ方法に関し、特に、サイドベットを条件に、勝敗判定結果から独立した賞を付与しうるカードゲーム機及びカードゲームのプレイ方法を提供する。例文帳に追加

To provide a card game machine and a play method of a card game which enable the awarding of a prize independent of the result of determination of win or loss especially with side betting imposed, concerning those which award prizes corresponding to the result of the comparison of the players' hand cards and the dealer's hand cards. - 特許庁

例文

ボタンの連打等による簡単なシステムながら、ゲーム中の諸要素を優劣判定として組み込むことで、十分な興味をいだかせるとともに、これまで使用対象が限られがちであった勝敗決定のシステムを様々なゲームでも使えるようにする。例文帳に追加

To enable a player to have sufficient interest and to use the system of winning and losing decision whose using object is tended to be limited before in various games by incorporating various elements in a game as superiority judgement in spite of a simple system by continuous hitting of a button or the like. - 特許庁

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