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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 減速計に関連した英語例文

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減速計の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 184



例文

制御画は、アクチュエータの動きがストッパに到達する前に減速されることで成し遂げられ、アクチュエータは不意にストッパを強打しない。例文帳に追加

The control plan is achieved by deceleration before the movement of the actuator reaches the stopper, so that the actuator will not unexpectedly strike the stopper strongly. - 特許庁

ここで、車両の加減速、旋回ではピッチ角に誤差が生じるため、フロントハイト算値が更新される。例文帳に追加

Since an error occurs in the acceleration/deceleration and the turning of the vehicle, the calculated front height value is updated. - 特許庁

この方法において、算された最大減速度ジャーク制限は臨海ジャークより低くならないしかつ好ましくない速度逆転は除去される。例文帳に追加

In the method, the computed maximum deceleration jerk limit does not become lower than the critical jerk and the unfavorable velocity reversal is eliminated. - 特許庁

また、ユーザが加減速度の上限、速度の上限、機台振動周波数のみを設定して機台振動を誘起しない指令パターンを算する。例文帳に追加

A user sets only an upper limit of acceleration/deceleration, an upper limit of velocity, and the machine base vibration frequency, and calculates the instruction pattern not inducing the machine base vibration. - 特許庁

例文

モータ側のベアリングを設的に成立させることが容易な態様で、効率的に減速機構に係るギア部品の左右共通化を図ること。例文帳に追加

To efficiently commonize gear parts in right and left sides involved in a reduction mechanism in a manner of easily achieving design of a bearing on the motor. - 特許庁


例文

誘導制御算部14によって誘導された機体1はケーブル2へ衝突することで減速し、回収される。例文帳に追加

The aircraft body 1 guided by the guidance control calculation section 14 is decelerated by the collision with the cable 2 and is retrieved. - 特許庁

モータ84の正転時には、減速ギヤ86,87,88を介して振り子ギヤ89に反時方向の駆動力が伝達される。例文帳に追加

When the motor 84 rotates in a normal direction, a counterclockwise driving force is transmitted to a pendulum gear 89 via speed-reduction gears 86, 87 and 88. - 特許庁

指針側の回動軸をギヤを通じて減速回動させる場合でも、コンパクトなコイル式器を提供する。例文帳に追加

To provide a compact coil-type instrument even in the case of decelerating and rotating a rotating shaft on the side of a pointer through gears. - 特許庁

トラバース反転時の減速時間と加速時間の合を、トラバース動作部のトラバース方向振動の周期の整数倍とする例文帳に追加

The total of a deceleration time and an acceleration time upon traverse inversion is set to an integral multiple of the cycle of vibration in the traverse direction of a traverse operation part. - 特許庁

例文

ピニオンギヤおよびリングギヤの噛合性能を確保しつつ、軸間ピッチや減速比等の設自由度の大きなスタータを提供する。例文帳に追加

To provide a starter which has a large degree of freedom in designing a pitch between shafts, a reduction gear ratio or the like while the engaging performance of a pinion gear with a ring gear is assured. - 特許庁

例文

指針軸をギヤを通じて減速回転させる場合でも、コンパクトな構造を達成し得る可動磁石式器を提供する。例文帳に追加

To provide a movable magnet type instrument which can be formed in a compact structure even when a pointer shaft is decelerated to rotate through gears. - 特許庁

もっとも、既に財政支出のピークは過ぎていることから、2011年には押し上げ効果が減速していくことが推されている。例文帳に追加

However, as the peak of the government spending has been already passed, the up-thrust effect is estimated to slow down in 2011. - 経済産業省

測物の回転軸にセンタ穴が設けられていない場合に、被測物を回転駆動し、確実な位置決めができ、慣性回転時の減速を少なくできるバランス測装置を提供する。例文帳に追加

To rotation-drive a measured object to be positioned surely, when the center hole is not provided in a rotary shaft of the measured object, and to reduce deceleration in an inertial rotation. - 特許庁

合成速度−合成加速度特性算部105により補間前加減速処理部107で用いる合成速度−合成加速度特性C1を求めることができるため、各軸の速度−加速度特性またはトルク特性に合わせた加減速処理を容易に行うことができる。例文帳に追加

Since the combined velocity-combined acceleration characteristic C1 to be used at the acceleration/deceleration before interpolation processing unit 107 is acquired by the combined velocity-combined acceleration characteristic calculating unit 105, the acceleration/deceleration process responding to the velocity-acceleration characteristic or a torque characteristic of each axis is easily performed. - 特許庁

スイングアーム内に電動モータおよび減速機構が収納される電動車両において、坂道等での発進を容易としつつ、スイングアームの設自由度を維持しながら電動モータ、減速機構および断・接機構をコンパクトに纏めて配置可能とする。例文帳に追加

To compactly arrange an electric motor, a decelerator mechanism and a connection/disconnection mechanism while facilitating a start on a slope and the like and maintaining flexibility in design of a swing arm in an electric vehicle, in which the electric motor and the decelerator mechanism are housed in the swing arm. - 特許庁

乗客数の増減によりかご全体の積載荷重が変動しても、常に所望の減速度の範囲内で減速されてかごが停止し、緩衝器の設条件を満足するとともに、停止までの距離が従来の油圧緩衝器と同等な短いエレベーターの安全装置を得る。例文帳に追加

To provide a safety device of a short elevator for always decelerating a car in a range of a desired deceleration to stop the car, satisfying a design condition of a shock absorber and allowing a distance up to stop to be equivalent to the conventional hydraulic shock absorber even when carrying load of the whole car varies with increases and decreases of the number of passengers. - 特許庁

減速検出手段45は、航法装置3から出力された絶対船速又は対水船速測回路42から出力された対水船速に基づいて、船舶1が加速状態又は減速状態にあることを検出し、検出結果を加算器50に出力する。例文帳に追加

A speed increase/decrease detection means 45 detects that the ship 1 is in an acceleration state or in a deceleration state based on the absolute ship speed output from a navigation device 3 or on the ship speed through the water output from a measuring circuit 42 of the ship speed through the water, and outputs a detection result to an adder 50. - 特許庁

本発明の時は、減速輪列(8,9,10,11,12,13)を介して少なくとも1個の針を駆動するモータと、減速輪列の一部を形成する中間ホイール(9)の少なくとも1個の角度基準位置を検出する手段(22)とを有する。例文帳に追加

This watch has a motor for driving at least one clock hand via reduction gear train (8, 9, 10, 11, 12, 13), and a means for detecting (22) at least one angular reference position of an intermediate wheel (9) forming a part of the reduction gear train. - 特許庁

ステッピングモータの回転出力を減速ギア機構を介して指針に伝達して指針を回動させるようにした指示器において、減速ギア機構のバックラッシュにより脱調リセット処理後の指針停止位置と通常制御後の指針停止位置とに差異が生じないようにする。例文帳に追加

To prevent generation of a difference between a pointer stop position after a step-out reset process for backlash of reduction gear mechanism and a stop position after regular controlling, in the instrument in which the output of a stepping motor is transmitted to a pointer via a reduction gear mechanism. - 特許庁

器用回動内機において、その樹脂製ケーシング内に組み付けられる電動機のロータを回動可能に支持する支持軸やこの電動機の回転を減速して指針軸に伝達する減速歯車列の中間歯車を回転可能に支持する支持軸を筒状支持穴部内にしっかりと保持する。例文帳に追加

To securely hold, in cylindrical support hole portions, a support shaft for turnably supporting the rotor of an electric motor built in a resin casing of the movement for a measuring instrument, and a support shaft for turnably supporting an intermediate gear of a reduction gear train, for transmitting the rotation of the electric motor to a pointer shaft after reduction. - 特許庁

センサレス制御方式の電気車制御装置において、回転速度又は回転子位置が異常な値となった場合に、過電流や温度上昇を抑制し、画した車両の加減速度と実際の加減速度との差異を低減して車両推力の低下を抑制する。例文帳に追加

To provide an electric car control device of sensorless control method wherein, when a rotational speed or the position of a rotor becomes an abnormal value, the overcurrent and temperature rising are suppressed to reduce a difference between a planned vehicle acceleration speed and an actual acceleration speed, thereby suppressing degradation of vehicle thrust. - 特許庁

これにより、遊星歯車機構と車軸要素の間に減速機構を接続することで、遊星歯車機構で伝達されるトルクを低減でき、さらに、減速機構と差動機構の部材を共用できるため、小型で設自由度の高い車軸間トルク発生装置を提供できる。例文帳に追加

Herewith, by connecting the reduction mechanism between the planetary gear mechanism and the axle element, the torque transferred by the planetary gear mechanism is reduced and further, members of the reduction mechanism and the differential device are jointly shared so that the downsized and the design degrees of freedom between axles torque producing mechanism is provided. - 特許庁

【解決手段】同軸上に配列される第1の減速ギヤ14と第2の減速ギヤ15は、歯筋のねじれ方向が同一であり、それぞれに発生するスラスト力の合(総スラスト力)が略0になる様に、ねじれ角およびピッチ円半径が設定される。例文帳に追加

The first reduction gear 14 and the second reduction gear 15 arranged on same shaft has same twist direction of tooth trace, and twist angle and pitch circle radius are established to make total of thrust force (total thrust force) generated by each gear roughly zero. - 特許庁

給紙を開始してからその用紙が搬送センサに到達するまでの到達時間Tsを測し、その到達時間Tsが第1閾値Tth1よりも小さければ搬送ローラによる用紙の搬送速度を定常速度Vから第1減速速度Vd1に減速する。例文帳に追加

Reaching time Ts since paper feeding is started until the paper reaches a carrying sensor is measured, and when the reaching time Ts is smaller than a first threshold value Tth1, paper carrying speed by a carrying roller is reduced from steady speed V to a first deceleration speed Vd1. - 特許庁

量膜15a,15bの変位量に対する量カウンタ8の表示値およびパルス信号生成手段9によって生成されるガス使用量を表わすパルス信号は、第2測量伝達手段7において、カウンタ用出力部への減速比とパルス用出力部への減速比とによって設定する。例文帳に追加

The pulse signals to indicate the value of the measuring counter 8 to the displacement of the measuring diaphragms 15a and 15b and the gas usage generated by the pulse signal generating means 9 are set by the reduction ratio to an output unit for counter and the reduction ratio to an output unit for pulse in the second measurement transmitting means 7. - 特許庁

待機位置からホッパーアップ位置へホッパーを移動させるべく電動モータを駆動させると、第二センサ43がLレベルになる区間Bで割り込み信号の割込回数を数し、その数された割り込み回数から規定される測時間に応じて目標位置に達した時点(減速開始位置)からの減速度を調整する。例文帳に追加

When an electric motor is driven to move the hopper from a stand-by position to the hopper-up position, an interruption number of interruption signals is counted in a zone B, where the second sensor 43 reaches an L-level, so as to adjust a deceleration from a point (deceleration start position), at which the target position is reached according to a measuring time defined from the counted interruption number. - 特許庁

また初期回転速度が速ければ、スピンドルモータ2を減速してディスク慣性モーメントを測して、その測値に応じた最適なスピンドル制御ゲインを補償演算回路9に設定する。例文帳に追加

When the initial rotational speed is fast, the spindle motor 2 is decelerated; and the disk moment of inertia is measured and the optimal spindle control gain according to its measured value is set in the compensation arithmetic circuit 9. - 特許庁

走行画は、加速走行と、減速走行又は惰性走行とを交互に繰り返すことによって車両の走行速度を目標速度に速度制御するための走行画である。例文帳に追加

The travel plan is a plan for speed control in order that the travel speed of the vehicle may become a target speed by repeating acceleration running, deceleration running and running by inertia in sequence. - 特許庁

テーブルの加速期間中に、主軸ユニットを加速し、テーブル及び主軸ユニットの速度合値が目標速度(F0)に到達したのち、主軸ユニットを減速し、速度合値を目標速度に維持する。例文帳に追加

In an acceleration period of the table, the main-axis unit is accelerated and then decelerated after the total speed value of the table and main-axis unit reaches a target speed (FO), so that the total speed value is maintained at the target speed. - 特許庁

旋回角度測手段30による測旋回角度が設定旋回角度になると、制御手段21は、自走車体が低速設定手段24による設定低速度で走行するように、主変速装置17を減速操作する。例文帳に追加

When a turing angle measured by the turning angle measuring means 30 gets to a set turning angle, the control means 21 gives decelerating operation to the main transmission device 17 so that the self-travelling vehicle body travels at a low speed set by a low speed setting means 24. - 特許庁

減速計画算出部33は、上記所定時刻までに上記露光工程が未完了の予定である処理不可能ロットの、上記露光工程までのロット進行画を、当該ロットに対して設定されている既存のロット進行画に比べて劣後進行させたロット進行画を算出する。例文帳に追加

A deceleration plan calculation unit 33 calculates a lot progress plan that a lot progress plan for a non-processable lot with the light exposure process therefor expected not to be completed before the predetermined time, up to the light exposure process, is progressed in low priority to an existing lot progress plan set for the lot. - 特許庁

すなわち、工場において完成した車両ごとに駆動系のバックラッシュ量を測するとともに、測したバックラッシュ量に最適に対応するエンジン特性を選択してエンジン制御装置に記憶させるから、加減速ショックを最適に低減しつつ加速レスポンスの悪化や減速遅れに伴う空走感を無くしてドライバビリティを向上させることができる。例文帳に追加

That is, the backlash amount of the drive system is measured for each vehicle completed in a factory, and the engine characteristics to suit optimally the measured backlash amount are selected and stored in the engine control device, and thereby the drivability can be enhanced by eliminating the coasting sense in association with a deterioration of the accelerating response and/or a decelerative delay while the accelerative/decelerative shocks are reduced optimally. - 特許庁

このシステムは、主ロータとテールロータで要求されるトルクを予測するように構成された飛行制御コンピュータと、合トルクの変化率を算出し、合トルクの変化率をエンジン加速/減速率に換算して、要求されるエンジン加速/減速率を得るように構成されたエンジン燃料制御システムとを備える。例文帳に追加

The system is provided with a flight control computer composed so as to predict torque demanded at a main rotor and a tail rotor, and an engine fuel control system composed so as to acquire a demanded engine acceleration/deceleration ratio by calculating a rate of change of total torque and converting the rate of change of the total torque into the engine acceleration/deceleration ratio. - 特許庁

減速装置1は、駆動モータ11を駆動して、駆動軸12を反時方向に回転させると、太陽歯車16と噛み合う複数の遊星歯車19,19が時方向に自転しながら、駆動軸12を中心として反時方向に公転する。例文帳に追加

In this reduction gear 1, when a drive motor 11 is driven to rotate a drive shaft 12 counterclockwise, several epicyclic gears 19 and 19 engaged with a sun gear 16 revolve counterclockwise around the drive shaft 12 while clockwise rotating. - 特許庁

ディスクブレーキ(13)は地震から送達された信号が予め定めた所定値よりも大きい場合には、吊り物が予め定めた減速度で、予め定めた位置に停止するように、円板の回転移動を制動する。例文帳に追加

If the signal the seismometer transmits is larger than a prescribed value, a disk brake 13 brakes the disk rotation so that the suspended object is stopped at the given position at given deceleration. - 特許庁

血流からのドップラスペクトラムに弁や腱索の影響が混入している場合であっても、E波の減速時間DCTを高い信頼性で自動測することができる超音波診断装置を提供する。例文帳に追加

To provide an ultrasonic diagnostic apparatus capable of automatically measuring the deceleration time DCT of E waves with high reliability even when the influence of valves or chordae tendineae is mixed in a Doppler spectrum from a bloodstream. - 特許庁

トルクフィードフォワード信号の過補償を防ぎ、加減速終了時および位置決め時の偏差が非常に小さく算が簡単でどのような指令にも対応できるデジタルサーボ制御装置及びその制御方法を提供する例文帳に追加

To provide a digital servo control device and its control method coping with any command with simple calculation because of extremely small deviation at the end of acceleration and deceleration and in positioning by preventing overcompensation of a torque feedforward signal. - 特許庁

運転診断装置において、惰力走行を行っている自動車が加速と減速とを連続して実行する状況下での停止所要時間の測精度を向上させること。例文帳に追加

To provide a driving diagnosis apparatus that improves accuracy in measuring the required stopping time when a vehicle continues acceleration and deceleration during coasting by inertia. - 特許庁

イグニッションスイッチ3により入力される断続信号を所定期間内でカウンタ27により数するとともに、車両に加わる減速度を加速度センサ9で検出するようにしておく。例文帳に追加

In this device, an intermittent signal inputted by an ignition switch 3 is counted by a counter 27 within a prescribed period and deceleration applied to a vehicle is detected by an acceleration sensor 9. - 特許庁

そして減速からセトリングへの切り替えは、目標位置に最短時間で到達できるためにセトリングを開始すべき時間としてマイクロプロセッサが算した時点とする。例文帳に追加

Switching from deceleration to settling is made a point of time at which the microprocessor calculates as a time of start of settling, since it can reach a target position in the shortest time. - 特許庁

減速比の設自由度を向上させると共に、高出力化、且つ小型化が可能なラックアシスト式電動パワーステアリング装置を提供する。例文帳に追加

To provide a rack assist type electric power steering device capable of improving a degree of freedom of design of the reduction gear ratio, and capable of high output and miniaturization. - 特許庁

また、機台振動を誘起しやすい移動量のみ算し、その他の移動量では設定された上限の加減速度、速度で指令パターンを作成する。例文帳に追加

The user calculates only a movement amount easy to induce the machine vibration, and generates the instruction pattern by the set upper-limit acceleration/deceleration and velocity in another movement amount. - 特許庁

ここで、切替意図判断部5は、この数値が所定回数を超えた場合に、この減速度が所定値を超えているときには、表示モードの切り替え意図として判断する。例文帳に追加

In this case, a switch intention judging part 5 judges time when this deceleration exceeds a prescribed value when this count value exceeds a prescribed number of times as a switching intention of a display mode. - 特許庁

制御回路2は、横Gが設定レベル以上あるカーブの曲率を算し、その曲率が設定値より大きい場合にカーブ警告ポイントとして記憶し、設定値以下の場合に減速警告ポイントとして記憶する。例文帳に追加

When the curvature is larger than the set value, it is stored as a curve warning point, and when it is equal to or smaller than the set value, it is stored as a deceleration warning point. - 特許庁

先行する車両に対する残り間隔を維持できるようにするため、運転者反応時間の経過後自動車により生じなければならない車両減速度が常に算される。例文帳に追加

In order to maintain the residual interval to the preceding vehicle, the vehicular deceleration which must be generated by the automobile after the elapse of the driver reaction time is constantly calculated. - 特許庁

厚紙等への印刷を行う場合の減速サイクルの回数を測し、その回数が所定の閾値以上になった場合に、印刷には直接寄与しないトナー画像(トナーバンド)を感光体ドラム上に形成する。例文帳に追加

The number of times of reduction cycles when printing on the cardboard or the like is measured, and when the number of times becomes equal to or exceeding a prescribed threshold, the toner image (toner band) that does not directly contribute to the printing is formed on the photoreceptor drum. - 特許庁

モータの目標位置が変化しても、加減速度の算時間およびディジタルメモリへのデータ設定時間が長くならないパルス発振ICを提供する。例文帳に追加

To provide a pulse oscillation IC where the calculation time of acceleration and deceleration and data-setting time to a digital memory do not become long even if the target position of a motor changes. - 特許庁

運転訓練装置は運転士からの加減速度ノッチ状態に応じて当該列車の位置と速度を算し、その位置に応じた線区の列車運行管理システムに列車位置を送信する。例文帳に追加

An operation training device calculates the position and the speed of the train in response to a notch state of acceleration and deceleration from the driver, and transmits the train position to the train operation control system in the territory corresponding to the position. - 特許庁

さらに、予め代表的な移動量で機台振動を誘起しない指令パターンを算しておき、任意の移動量に最も近い加減速度、速度を用いて指令パターンを作成する。例文帳に追加

The user previously calculates the instruction pattern not inducing the machine base vibration in a representative movement amount, and generates the instruction pattern by the use of acceleration/deceleration and velocity closest to an arbitrary movement amount. - 特許庁

例文

これにより、ステージの加減速に起因する反射面の変形の影響を受けることなく、反射面の表面形状を精度良く、測することが可能となる。例文帳に追加

Consequently, the configuration of the reflection surface can be accurately measured without being influenced by deformation of the reflection surface caused by acceleration and deceleration of the stage. - 特許庁

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