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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 走時曲線の意味・解説 > 走時曲線に関連した英語例文

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走時曲線の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 56



例文

緩和曲線における輪重のアンバランスをなくする。例文帳に追加

To eliminate imbalance of wheel load in transition curve traveling. - 特許庁

直線行安定性を確保しつつ曲線の操舵性能を向上した軸箱支持装置を提供する。例文帳に追加

To provide an axlebox supporting device equipped with an enhanced steering performance during running on a curved track while the running stability during running on a straight track is secured. - 特許庁

鉄道車両台車において、曲線通過の横圧を低減し、行安定性を確保する。例文帳に追加

To reduce lateral pressure when a bogie passes a curved line and ensure travel stability in the bogie of a rolling stock. - 特許庁

車体傾斜車両の曲線の乗り心地評価方法及びその装置例文帳に追加

RIDE QUALITY EVALUATION METHOD OF VEHICLE HAVING INCLINED BODY AT CURVE RUNNING AND ITS DEVICE - 特許庁

例文

空車での直線における安定性が高く、しかも満車での曲線における横圧が低い軸箱支持装置を提供する。例文帳に追加

To provide an axle box supporting device high in stability in rectilinear travel in the state of an empty car and low in lateral pressure in curvilinear travel in the state of a full car. - 特許庁


例文

このアルゴリズムは、プローブ設置に基準査を得る段階と、この基準査からの測定データをプローブ内に配置したメモリ装置に記憶する段階と、この基準曲線を全ての後続の測定査によって得た曲線から減算して、調整済み曲線を生成する段階と、該調整済み曲線を高域通過フィルタにより処理する段階と、を含む。例文帳に追加

The algorithm includes: a step of obtaining a reference scan in a probe installation; a step of storing measurement data from this reference scan in a memory device located in the probe; a step of subtracting this reference curve from a curve obtained by all subsequent measurement scans and producing an adjusted curve, and a step of processing the adjusted curve through a high-pass filter. - 特許庁

自然振子機構及び強制傾斜手段による複合的な車体傾斜機能により、曲線軌道に車体10に発生する左右方向の加速度を打ち消して曲線行速度を増大させる。例文帳に追加

The acceleration in the right-to-left direction generated in the rolling stock body 10 when the rolling stock is traveling on the curved track is canceled and the curve traveling speed is increased by a compound rolling stock body inclining function by the natural pendulum mechanism and the forcible inclination means. - 特許庁

曲線における車体の方向を簡単な構造で機械的に且つ自動的に制御することができると共に、曲線上を容易に且つ円滑に行することを可能にしたトンネル坑内の搬送装置を提供する。例文帳に追加

To provide a carrying system in tunnel, which permits to run car, bodies easily and smoothly by mechanically and automatically controlling the direction of the car bodies with a simple construction when running on a curved floor in the tunnel. - 特許庁

この各爪車体33は行車のに土圧を受けて回転して変形サイクロイド曲線を描くように移動する。例文帳に追加

Each of the claw plate parts receives the soil pressure and rotates in the traveling of the traveling vehicle and transfers to draw a modified cycloid curve. - 特許庁

例文

行レールの曲線部を、荷崩れや脱輪を生じない最速の行速度で行し、間を短縮して行性を向上することができる有軌道台車を提供する。例文帳に追加

To provide a tracked carrier capable of traveling at the curved part of a traveling rail at the highest traveling speed without generating load shifting or derailing, and improving its traveling performance by shortening the traveling time. - 特許庁

例文

基準運転曲線記憶装置11には、駅間を最短の間で行する際の車両の基準運転曲線が記憶され、余裕間演算手段12は、車両を遅延などから回復させるために運行計画上付加される余裕間を演算する。例文帳に追加

Reference operation curves of trains at the time when the trains run between stations in a shortest traveling time are stored in a reference operation curves storing device 11, while a marginal time operating means 12 calculates marginal times that are added on the operation schedules for making the trains restore delays and the likes. - 特許庁

行条件に応じて、通過しようとする曲線の前記傾斜制御開始刻に対する先行間を、曲線条件と通過する行速度をもとに予め求めた最適先行間テーブルを用い、遠心力を変数として補間計算することで決定する。例文帳に追加

By setting the optimum preceding time according to the radius of the curve and the traveling speed, the vehicle body inclination control capable of suppressing the operational delay as much as possible when the vehicle body is inclined can be realized under any traveling condition. - 特許庁

また、曲線には、前後の台車2の外軌側の空気シリンダのピストンロッドをそれぞれ伸張して車体1を傾斜させる。例文帳に追加

During traveling on a curved railway, each piston rod of fore and aft air cylinders in an outer track side of the bogie 2 is extended and the body 1 is slanted. - 特許庁

高さを抑えたスペース域での配線が可能で、疲労やダメージを受けにくく、曲線の車体間の相対移動に追随できる。例文帳に追加

To follow the relative movement between vehicle bodies in curved travel, without receiving fatigue and damage, by enabling wiring in a space area of restraining a height. - 特許庁

左右の車輪を独立して駆動可能な搬送車において、曲線にモータの過負荷を防止する。例文帳に追加

To prevent from being overloaded a motor of a conveyance vehicle capable of individually driving right and left wheels when driving around a curve. - 特許庁

曲線路で隣接車と長い間並することを避け、隣接車との異常接近を防止する。例文帳に追加

To prevent a vehicle from approaching an adjacent vehicle abnormally by avoiding such an occurrence that the two vehicles run side by side on a curved road for a long time. - 特許庁

そして、CPU10は、分配先の分割区間の部分分を単位分延長した分で行するように、当該分割区間にだ行行区間を付加して運転曲線を変更する。例文帳に追加

The CPU10 adds a meandering line section to the divided section and changes the operation curve. - 特許庁

解析期間の各相毎の超音波データを用いて、被査領域に含まれる少なくとも一つの解析領域に関する輝度曲線を生成し、生成された輝度曲線に基づいて、前記少なくとも一つの解析領域に関する造影剤の停滞間を解析する。例文帳に追加

A luminance time curve associated with at least one analysis area included in the scan area is generated by using the ultrasonic data for each phase in the analysis period, and the stagnant time of the contrast medium associated with the at least one analysis area is analyzed based on the generated luminance time curve. - 特許庁

過冷却を示す試料であっても、示差査熱量測定結果から正確な凝固点を求めるDSC曲線、出力温度曲線の解析方法、および示差査熱量測定装置の冷却の温度較正方法を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide an analyzing method of a DSC curve and output temperature curve for determining the accurate freezing point from among differential scanning calorimetry result, even for a sample showing supercooling, and a temperature calibration method in cooling a differential scanning calorimetry device. - 特許庁

鉄道車両において、自然振子機構及び空気ばねの利点を生かしながら各々の問題点を相互に補完することにより、曲線軌道における高速行を実現させるとともに、曲線軌道の乗り心地を向上させる。例文帳に追加

To provide a rolling stock capable of realizing the high-speed traveling on a curved track and enhancing the ride quality when traveling on the curved track by complementing various kinds of problems while taking advantage of a natural pendulum mechanism and an air spring. - 特許庁

曲線に車体を傾斜させることにより曲線路での行速度を上げることができ、しかも空気バネ高さ計測用センサをはじめ、車体傾斜制御装置の構成機器を2重化し信頼性を向上する鉄道車両の車体傾斜制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a body tilt control device for a railroad vehicle capable of increasing the running speed on a curved track by tilting the vehicle body when running on the curved track and enhancing the reliability by making twofold the constituent apparatus of the device including sensors for measuring the heights of air springs. - 特許庁

次いで、CPU1は、上記予想行ルートの行距離と間の関係を、距離と間の2次元座標を用いて、表示部2の地図画面周辺に表示させる(曲線f)。例文帳に追加

Then the CPU 1 causes a displaying section 2 to display the relation between the running distance and time of the expected running route in the circumference of a map displayed on a displaying section 2 by using two-dimensional coordinates of distance and time trance f. - 特許庁

曲線における台車の先頭外軌輪軸のアタック角の軽減と横圧の低減を確実に行い、直線路高速における台車のピッチングや蛇行を効果的に抑制する。例文帳に追加

To certainly reduce an attack angle of a head end outer rail wheel axle of a dolly in curved road travelling, to reduce lateral pressure and to effectively restrain pitching and meandering of the dolly in rectilinear road high speed travelling. - 特許庁

自動行システム用曲線路認識方法として、車線モデリングに撮影された道路映像領域を二つの領域に分割して、各領域の車線を直線にモデリングした後、前記モデリングされた各分割領域の直線がなす三角形の外接円で曲線路を認識する、車線モデリングシステムの曲線路認識方法を提供する。例文帳に追加

To provide a curved road recognizing method for a lane modeling system as a curved road recognizing method for an automatic traveling system dividing a road image area shot during lane modeling into two areas, modeling lanes of each area into straight lines, and recognizing a curved road by a circumscribed circle of a triangle comprising the modeled straight lines of each divided area. - 特許庁

仮想曲線L2上に分布させた補正点P12,P22,・・・の座標データをガルバノスキャナ220に与えると、ガルバノスキャナ220に査されるレーザ光の照射点は、停止状態から挙動遅れ間Δt後に始動し、仮想曲線L2に対して内回りした軌跡を描く。例文帳に追加

The data of coordinates of correction points P12, P22, etc., distributed on a virtual curve L2 are given to a galvanoscanner 220 and the radiation point of a laser beam scanned by the galvanoscanner 220 starts with a conduction delay time Δt after a stationary state and describes a track inwardly with respect to the virtual curve L2. - 特許庁

曲線軌道に、車体を傾斜する左右のアクチュエータいずれか一方が正常に動作しない場合に、乗り心地の悪化及び行速度の低下を緩和する。例文帳に追加

To relieve a deterioration of the comfortableness and a drop in the running speed in case either of a left and a right actuator inclining the car body does not operate normally when the car is running on a curved track. - 特許庁

左右の車輪を独立して駆動可能な搬送車を用いた搬送車システムにおいて、曲線に搬送車がスムーズに行可能とする。例文帳に追加

To enable a conveyance vehicle to travel smoothly when travelling on a curved part in a conveyance vehicle system that uses the conveyance vehicle capable of driving left and right wheels independently. - 特許庁

加減速、勾配軌道あるいは曲線軌道の等において々刻々車両間に異なる衝突が生じても乗り心地が良く、また挫屈の問題もない連結器装置を提供する。例文帳に追加

To provide a coupler device which gives a good riding feeling, even through different shocks are generated between vehicles momentarily, in an acceleration time, the running time on an inclined truck and a curved truck, and the like, and generates no bucking problem. - 特許庁

曲線に車体を傾斜させることにより曲線路での行速度を上げることができ、しかもそうした車体傾斜制御のフェールには空気バネ内の空気を即座に大流量排出して車体を迅速に水平な姿勢に復帰させることができる、鉄道車両の車体傾斜制御システムを提供する。例文帳に追加

To provide a body tilt control system for a railroad vehicle capable of increasing the running speed on a curved track by tilting the vehicle body when running on the curved track and restituting the vehicle body quickly to the horizontal attitude when the body tilt control goes in failure by exhausting instantly the air from an air spring in a large rate of flow. - 特許庁

曲線通過のカントによって車体がねじられることで生じる輪重抜けを低減させるとともに、直線においてローリング振動を低減させ、車両の行安定性と乗り心地向上を図れる車両の車体間行安定化装置を提供する。例文帳に追加

To provide a running stabilizing device for the inter-body relation of vehicles capable of enhancing the running stability and riding comfort of each vehicle by reducing the through-load of wheel generated when the body twists owing to the cant at the time of passing a curve, and by reducing the rolling oscillation at the time of running straight. - 特許庁

例えば垂直方向リンクに減衰力切替えダンパ21を使用して、曲線高速の車体傾斜動作にはアンチローリング装置として作用させず、それ以外の場合においては車体にロール剛性を付与する。例文帳に追加

For example, the anti-rolling device is not operated during the inclination of a railroad vehicle body during the high-speed traveling on a curve by using a damping force changing damper 21 for the vertical direction link, and the roll rigidity is given to the railroad vehicle body otherwise. - 特許庁

また、応力変動幅に基づいて、行実験により作成したS(応力変動幅)−N(亀裂開始間)曲線を用いて、コグドVベルトが特定使用条件で使用されたときの亀裂開始間を導出する(ステップS5)。例文帳に追加

On the basis of the stress fluctuation width, a crack starting time in use of the cogged V-belt under a specific using condition is derived (step S5) by using a S (stress fluctuation width)-N (crack starting time) curve formed by a traveling experiment. - 特許庁

緩和曲線の一種であるクロソイド曲線を使った緩和区間を作るスペースのない、市街地やサーキットにおける、加減速を伴う車両行において、車両速度と、乗り心地に関して重要な条件である舵角速度一定の条件を満たす行軌跡を、短間で生成することができる車両軌跡生成方法、および、車両軌跡生成装置を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a vehicle trajectory generation method, and a vehicle trajectory generating device for generating a travel trajectory which satisfies conditions of constant vehicle speed and angular velocity which are important conditions for comfort, in a short time, in vehicle travel with acceleration and deceleration in a town or a circuit having no space for a relief zone using a clothoid curve which is a kind of relaxation curve. - 特許庁

示差査熱量測定法における昇温のDSC曲線のピークが50〜70℃にあるエチレン系共重合体樹脂製のマットである。例文帳に追加

This mat is made of an ethylenic copolymer resin in which the peak of the DSC curve in a temperature rise in differential scanning calorimetry ranges between 50°C and 70°C. - 特許庁

したがって、トルク指令は、等損失特性70と、通常のトルクTと回転数Nとの関係を示すT−N特性60とで合成された特性曲線72よりも抑制されたトルクとして出力される。例文帳に追加

Accordingly, the torque command is output as a torque suppressed more than a characteristic curve 72 obtained by combining the equal loss characteristic 70 and a T-N characteristic 60 indicating the relation between a torque T in usual running and a rotational speed N. - 特許庁

サービスの質を評価する意味での乗り心地指標を与えることができる車体傾斜車両の曲線の乗り心地評価方法及びその装置を提供する。例文帳に追加

To provide a ride quality evaluation method of a vehicle having the inclined body at curve running and its device capable of giving a ride quality index for evaluating the quality of service. - 特許庁

車両1のに軌条5の曲線に対応して噴射具2から軌条5に液体潤滑剤13を塗布するタイミングを決定し、塗布することにより課題を解決する。例文帳に追加

The problem is solved by applying the liquid lubricant by determining the timing for applying the liquid lubricant 13 to a rail 5 from an injector 2 in response to a curve of the rail 5 when a vehicle 1 travels. - 特許庁

間強度曲線を生成する方法は、造影剤が注入された患者の査に関するデータを受け取り、このデータに基づいて一連のコントラスト画像を生成する。例文帳に追加

In this method to generate a time intensity curve, data relating to scanning of a patient injected with a contrast agent are received and a series of contrast images are generated based on the data. - 特許庁

制御部10は、自DAC値の推定タイミングt_Nになると、当該タイミングt_Nから特定間に亘って遡る区間MNを基準区間として、推定曲線201を算出する。例文帳に追加

A control section 10 calculates an estimation curve 201 with an interval MN to specific time from estimation timing t_N of the self-propelled DAC value as a reference interval when the estimation timing t_N of the self-propelled DAC value is reached. - 特許庁

駅構内情報と先行列車情報と後続列車情報から、先行列車,後続列車の各々について単独の基準運転曲線を作成する。例文帳に追加

A reference operation curve when a train travels singly is prepared concerning each of a preceding train and a following train based on station yard information, preceding train information, and following train information. - 特許庁

行中に、道路状況(直線、曲線、水平、傾斜)の如何に関わらず、スキャン正面軸のずれ角を短間に検出する車載用レーダ装置を提供する。例文帳に追加

To provide an onboard radar device detecting a shift angle of a scan front axis in a short time irrespective of road circumstances (straight, curved, horizontal, inclined circumstances) during traveling. - 特許庁

目的地までの間をより短縮するために車体の振子角度を大きくして乗客の乗り心地を現状のままとしても行の安全性を低下させずに、レールの曲線部での鉄道車両の行速度を向上することができる鉄道車両を提供すること。例文帳に追加

To provide a railroad vehicle increasing the traveling speed thereof on a curved section of a rail without degrading the traveling safety even when the ride quality for passengers is kept as the present one by increasing the angle of pendulum in order to shorten the time to the destination. - 特許庁

間の関数として変動的に描画される間線で、同画面上にプロットされた発音ポイントを査することにより、面白みのある音楽を作成することができ、音楽の生成と共に発音ポイント及び曲線を表示することで、見た目にも美しいと感じさせる。例文帳に追加

To generate an interesting musical sound by scanning sounding points plotted on a screen with a time line variably drawn as a function of time, and to make sounding points and a time curve visually beautiful by displaying them as well as generation of the musical sound. - 特許庁

乗客の人数や重量に左右されない安定した摩擦力を得ることができ、そのため急曲線を容易に曲がることができるとともに、高速直進に安定して行することができる旋回抵抗調整装置及び鉄道用車両を提供すること。例文帳に追加

To provide a turning resistance adjustment device and a railway vehicle, which provide stable friction force not depending on the number of passengers and weight, easily go around a sharp curve, and stably travel in high speed linear traveling. - 特許庁

また、熱流束型示差査熱量計で100ml/分の空気気流中、230℃で測定された等温発熱曲線において、発熱ピーク出現間tp(分)の逆数1/tpが、0.9<1/tp<2.0を満たすことが好ましい。例文帳に追加

The polymer preferably further satisfies the formula 0.9<1/tp<2.0 wherein 1/tp is the reciprocal of the time tp (min to develop the exothermic peak on the isothermal heat-generation curve measured in an air stream of 100 mL/min at 230°C by a heat-flux differential scanning calorimeter. - 特許庁

車体上下振動、弾性振動を低減し、かつ車体ロール剛性を確保しつつ、曲線高速の車体傾斜に要するエネルギが小さく良好な車体傾斜性能を得ることのできるアンチローリング装置を提供する。例文帳に追加

To provide an anti-rolling device of a railroad vehicle capable of reducing the vertical vibration and the elastic vibration of a railroad vehicle body, ensuring the roll rigidity of the railroad vehicle body, reducing the energy required for inclining the railroad vehicle body during the high-speed traveling on a curve, and obtaining the excellent railroad vehicle body inclination performance. - 特許庁

ボルスタ台車10を備える連接式の鉄道車両の曲線軌道のには、前後の車両の車体とボルスタ台車10間にかかる回動抵抗(摺動摩擦力)を打ち消すようにアクチュエータ30の作動を制御する。例文帳に追加

When an articulated rolling stock provided with the bolster truck 10 is traveling on a curved track, operation of the actuator 30 is controlled so that rotating resistance (sliding frictional force) applied on between bodies of the front and the rear vehicles and the bolster truck 10 is negated. - 特許庁

この結果、基板は図8(A)の実線の曲線のような経路に沿って照明スリットST中心に対して相対査され、コの字の経路に沿って移動されていた従来例に比べ、ショットS1の露光からショットS2の露光の間の移動間が短縮される。例文帳に追加

As a result, the substrate is scanned relative to the center of a lighting slit ST along a path such as a curved line as in a solid line in the figure (A), resulting in shortened movement time between the exposures of the shot S1 and the shot S2 as compared to conventional examples with movement along the solid line curve path. - 特許庁

電力変換機8の作動におけるゼロクロス点計数装置12の計数値を介して行速度曲線におけるかご5の昇降位置を演算し、この演算値によりかご5の昇降位置に対応した速度によって巻上機1の電動機3を制御する。例文帳に追加

The position of the car 5 elevating and sinking is computed on the running speed curve through a count value of a zero-cross point counting device 12 when a power converter 8 is actuated, and a motor 3 of a winch 1 is controlled with the speed corresponding to the car position using the computed value. - 特許庁

例文

熱流束型示差査熱量計で100ml/分の空気気流中、230℃で測定された等温発熱曲線において、発熱ピーク出現間tp(分)の逆数1/tpが、0.1<1/tp<2.0を満たすアクリロニトリル系重合体である。例文帳に追加

This acrylonitrile-based polymer has the inverse number 1/tp of an exothermic peak appearance time tp (min) in an isothermal exothermic curve measured by a heat flux-type differential scanning calorimeter in an air flow of 100 ml/min at 230°C, satisfying the relation of 0.1<1/tp<2.0. - 特許庁

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