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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > electric railroadの意味・解説 > electric railroadに関連した英語例文

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electric railroadの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 296



例文

Furthermore, since the business of Keifuku Electric Railroad Co., Ltd. had worsened due to the train crash on Echizen Line (current Katsuyama Eiheiji Line of Echizen Railway Co., Ltd.), the park was closed on November 30, 2001. 例文帳に追加

そして、京福電鉄が福井県の越前本線(現・えちぜん鉄道えちぜん鉄道勝山永平寺線)の京福電気鉄道越前本線列車衝突事故の影響で業績が悪化したことから、2001年11月30日に閉園した。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

It was decided in 1906 that three railroad companies called Tokyo Densha Tetsudo (Tokyo Train Railway), Tokyo Shigai Tetsudo (Tokyo City Railway) and Tokyo Denki Tetsudo (Tokyo Electric Railway) that ran streetcars within Tokyo City in those days merged under the new name of Tokyo Tetsudo. 例文帳に追加

1906年(明治39年)、当時東京市内に路面電車を運行していた東京電車鉄道、東京市街鉄道、東京電気鉄道の三社が合併して東京鉄道とすることとした。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

The electric railroad semiconductor power converter includes a variable conductance heat pipe that uses pure water as the cooling liquid for cooling the semiconductor device.例文帳に追加

本発明の電気鉄道用半導体電力変換装置は、電力半導体デバイスを冷却するために、冷却液が純水である可変コンダクタンスヒートパイプを備えている。 - 特許庁

METHOD AND DEVICE FOR TESTING OPERATION OF ELECTRONIC UNIT BY SIMULATION, AND EQUIPMEMNT FOR TESTING ELECTRONIC UNIT SUITED TO RAILROAD VEHICLE OR ELECTRIC VEHICLE例文帳に追加

シミュレーションによって電子ユニットの動作を試験する方法と装置、および鉄道車両または電気車両に適合する電子ユニットを試験する設備 - 特許庁

例文

To provide a semiconductor power converter for electric railroad for cooling semiconductor devices, even if the outside air temperature is lower than the freezing point of a cooling liquid inside a heat pipe.例文帳に追加

外気温度がヒートパイプ中の冷却液の凝固点より低くても、半導体デバイスが冷却できる電気鉄道用半導体電力変換装置の提供。 - 特許庁


例文

To make an axle spring rubber in an axle box suspension of railroad rolling stock low permanent set in fatigue and high electric insulation, and at the same time, a damping characteristic excellent.例文帳に追加

鉄道車両の軸箱支持装置における軸ばねゴムを低ヘタリ化と高電気絶縁化するとともに併せて減衰特性を良好なものとする。 - 特許庁

To solve the problem in an energy storage device that simply storing regenerative power from an electric railroad into a battery and regenerating it results in poor efficiency of utilizing the device and poor efficiency of facilities.例文帳に追加

エネルギー蓄積装置として、電気車からの回生電力を単に電池に蓄積して回生するのみでは、装置の利用効率及び設備効率が劣る。 - 特許庁

To provide a liquid-cooled type electric power converting device for a railroad car capable of cooling properly the power supply for driving the car and an auxiliary power supply and assuring calmness when the car is stopped.例文帳に追加

本発明は、車両駆動用電源及び補助電源それぞれの冷却を適切に行うことができ、なおかつ車両停止時の静音化が可能な鉄道車両用液冷式電力変換装置を提供することを目的とする。 - 特許庁

To control the reception of the power of a power storage device from a feeder line at an adequate timing without being affected by the fluctuation of the received voltage of a transformer station for an electric railroad vehicle.例文帳に追加

電気鉄道用変電所の受電電圧の変動に左右されることなく、適切なタイミングで電力貯蔵装置がき電線との電力の授受を行うように制御すること。 - 特許庁

例文

To heighten a self-diagnostic function of an obstacle detection device for detecting an obstacle at a railroad crossing or the like by utilizing, for example, millimeter wave band electric waves hardly influenced by weather, and to thereby improve furthermore the reliability of the device.例文帳に追加

天候の影響を受け難い例えばミリ波帯電波を利用し踏切等で障害物を検知する障害物検知装置の自己診断機能を高めて装置の信頼性をより一層向上する。 - 特許庁

例文

To provide a hanger device supporting a trolley cable in an electric railroad vehicle which is correctly operated according to the change of the temperature, and capable of realizing the constant slackness of the trolley cable, and supplying the power to the vehicle from the trolley cable via a pantograph.例文帳に追加

温度の変化に応じて的確に動作して、トロリ線の弛度を一定化することができる、トロリ線からパンタグラフを介して電車に給電する電気鉄道におけるトロリ線を支持するハンガ装置を提供する。 - 特許庁

To provide a bell-and-spigot joint taking an electromagnetic induction countermeasure not to exert influence of an induced current in the case of laying a communication cable on the side of an AC electric railroad or the like.例文帳に追加

交流電気鉄道等の脇において通信用ケーブルを敷設する場合も誘導電流の影響を及ぼすことのないという電磁誘導対策を講じた差込み式管継手を提供する。 - 特許庁

To provide a system for installing a display for lighting/flashing or color coding onto an analog type electric timepiece for a user using a railroad or the like to judge a departure time and operation information instantaneously.例文帳に追加

鉄道等を利用する者が発車時刻や運行情報を一瞬にして判断し得るよう、アナログ式電気時計に点灯・点滅・色別させる表示器を設置する方式を提供する。 - 特許庁

A magnetic shield sheet member 10 is spread on a slab 27 bearing a track of a viaduct 25 of an electric railroad, and the sheet member 10 is magnetically connected to one side or both sides of the track to expand a magnetic shield wall 15 to the longitudinal direction of a line.例文帳に追加

電気鉄道の高架橋25の軌道を支えるスラブ27上に磁気シールドシート部材10を敷き、軌道の片側又は両側にシート部材10と磁気的に連結して磁気シールド壁体15を線路長さ方向に延ばす。 - 特許庁

To correspond to the request that, in JR conventional lines and each nongovernmental railroad line, the speed of electric rolling stocks is diversified from low speed to high speed, and a slider capable of corresponding to a high speed region close to 160 km/H is desired.例文帳に追加

JR在来線や各私鉄においては、電気車の速度が低速から高速まで多様化しており、160km/Hに近い高速域に対応することができるすり板が望まれている。 - 特許庁

To obtain an electric railroad vehicle control power supply system which can supply a power to a DC load quickly when a power supply line is restored after the long time duration of an interruption in the power supply line to re-start the operation of a train quickly.例文帳に追加

長時間にわたる架線停電が発生しても、架線の復電後は、速やかに直流負荷に電力を供給して列車の運転再開を早めることができる電気鉄道車両制御電源システムを得ることを目的とする。 - 特許庁

Thereby, since there is no more requirement to stop the railroad vehicle to secure working hours, the display data is easily changed, and also a guide display transmission loading mode is performed when electric power is supplied to the railroad vehicle from the outside, the guide display transmission loading mode is certainly performed without adversely affecting commercial service.例文帳に追加

これにより、鉄道車両を留置して作業時間を確保する必要がなく、表示データを容易に変更することが可能となるとともに、外部から電力が鉄道車両に供給されているときに、案内表示伝送ローディングモードを実行することとなるので、営業運転に悪影響を及ぼすことなく、案内表示伝送ローディングモードを確実に実行することができる。 - 特許庁

To provide a damping material used for absorbing and suppressing vibration generated from a transport machine such as a car or a railroad vehicle or an engine or a motor of a household electric product or an industrial machine and having damping capacity and sound-absorbing capacity excellent as an interior material for absorbing and suppressing noise generated by the vibration of the chassis of a car or a railroad vehicle.例文帳に追加

自動車、鉄道車両等の輸送機械、家電製品、産業機械等のエンジン、モ−タ等から発生する振動を吸収抑制するために使用され、また、自動車、鉄道車両の車体振動によって発生する騒音を吸収抑制する内装材として優れた制振性能と吸音性能を備えた制振材を提供する。 - 特許庁

In 1932 the line between Shijonawate and Katamachi was electrified first in the sections of the JNR in the Kansai area (Hanwa Line opened in 1929 was, in those days, a private railroad company called Hanwa Electric Railway), the JNR steam locomotive C11 class ran between Kizu and Shijonawate, and the electric trains ran between Shijonawate and Katamachi. 例文帳に追加

1932年、四条畷-片町間が関西の国電区間では初めて電化され(1929年に開通した阪和線は当時阪和電気鉄道という私鉄)、木津-四条畷間は国鉄C11形蒸気機関車が牽引する蒸気機関車、四条畷-片町間は電車になった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

To obtain a transport method for stationary induction electric device tank, which can transport the divided tank of a stationary induction electric device within a transportation limit range, even when the tank width exceeds the transportation limit of a railroad or general road, when the divided tank is transported.例文帳に追加

分割された静止誘導電器のタンクの輸送時、タンク幅が鉄道または一般道路の輸送制限を超える場合でも分割されたタンクを輸送制限範囲内で輸送することを可能にした静止誘導電器タンクの輸送方法を提供すること。 - 特許庁

Keifuku Electric Railroad Co., Ltd. has the Keifuku Kitano Line, which runs northeast from Katabiranotsuji Station--close to UR Uzumasa Station--to Kitano Hakubaicho Station in Kita ward (Nishioji Imadegawa), and the Arashiyama Main Line, which runs west from Katabiranotsuji Station to Arashiyama Station (Keifuku Electric Railroad Co., Ltd.) (Saga Tenryu-ji Temple) and southeast to Shijo-Omiya Station (connected to Omiya Station (Kyoto Prefecture) of the Hankyu Kyoto Main Line) in Shimogyo Ward via Uzumasa Koryuji Station (previously named Uzumasa Station) within Uzumasa area, Kaikonoyashiro Station, and Randen Tenjingawa Station. 例文帳に追加

京福電気鉄道はJR太秦駅に近接する帷子ノ辻駅から、京福北野線が北東に北区の北野白梅町駅(西大路今出川)まで、京福電気鉄道嵐山本線が西に嵐山駅(京福電気鉄道)(嵯峨天龍寺)まで、南東に太秦地区内の太秦広隆寺駅(旧称:太秦駅)、蚕ノ社駅、嵐電天神川駅を経て、下京区の四条大宮駅(阪急京都本線大宮駅(京都府)と連絡)までを結んでいる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

The number of passengers using these lines (operated by Keifuku Electric Railroad) decreased because more bus routes would go through to the city center and the abandonment of Kyoto City Trams caused the lines to lose connections with other railway tracks. 例文帳に追加

これらの路線は京福電気鉄道が運営していたが、沿線から市内中心部直通のバス路線充実に加え、京都市電が廃止され他の鉄軌道線との連絡が絶たれたことにより離れ小島状態になり利用客も減少した。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

When the current station building was constructed, the construction of an underground passage connecting the east end of the platform for Osaka (underground) and Sai Station, as operated by the Keifuku Electric Railroad Co., Ltd., and a ticket gate had been planned and put to work; however, the construction was eventually halted due to opposition by the local people working in the local shopping areas. 例文帳に追加

現在の駅舎を建設する際、大阪方面行ホーム東端付近(地下)から京福電鉄西院駅前(地上)までの地下通路と改札口が新たに計画され整備されていたが、地元商店街の反対により、結局、使用中止となった過去がある。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

There are examples of similarity to the K-Limited Express, such as 'Meitetsu-tokkyu' (Nagoya Railroad's rapid limited express and limited express--some cars of a limited express train are those where seat reservation is required) running on Nagoya Main Line in the section between Meitetsu Gifu Station and Toyohashi Station, or the 'Kaisoku-tokkyu Keisei Dentetsu' (Keisei Electric Railway's rapid limited express) running on the Keisei Main Line. 例文帳に追加

同様な例として、名鉄名古屋本線の「名鉄特急名鉄岐阜~豊橋間快速特急・特急(一部特別車)(豊橋駅〜名鉄岐阜駅間の系統)」や京成本線の「快速特急京成電鉄「快特(快速特急)」」がある。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

The Keifuku Electric Railroad Co., Ltd., suffered a train frontal impact accident in the past on the Kurama Line in January 1964; and in August 1964, only seven months after the accident, it suffered another train crash in which a passenger train hit a freight train near Hossaka on the Echizen Main Line. 例文帳に追加

なお、京福においては、過去にも1964年1月には当時の鞍馬線で正面衝突炎上事故を起こし、わずかその7ヶ月後の同年8月には、越前本線発坂付近で下り旅客列車が貨物列車に追突する事故を起こしている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Atagoyama Railway ("Atagoyama Tetsudo" in Japanese) was a railroad company that, before the war, managed a flat railway line that ran from Arashiyama Station (operated by Keifuku Electric Railway and located in present-day Ukyo Ward, Kyoto City, Kyoto Prefecture) to Kiyotaki Station, as well as a cable car line (funicular railway) that ran from Kiyotakigawa Station to Atago Station. 例文帳に追加

愛宕山鉄道(あたごやまてつどう)は、現在の京都府京都市右京区の嵐山駅(京福電気鉄道)から清滝駅までの普通鉄道路線(平坦線)と、清滝川駅から愛宕駅までのケーブルカー(鋼索鉄道)を戦前に運営していた鉄道事業者。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Later, with the Keihan Electric Railroad being constructed running through the north-western part of its Honmaru, Yodo-jo Castle had been doomed to completely disappear, but when it was designated as a historic site, the preservation movement grew and some repair work is carried out around the Honmaru today to preserve the rock walls and moats which have survived the city development. 例文帳に追加

さらに、本丸北西部を京阪電気鉄道が貫通するに及び、淀城の消滅は必至となるが、史跡指定によってようやく保存運動が高まり、今日は本丸周辺の整備が進み、開発の手を免れた石垣及び堀が保存されている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

To provide an impulse type power supply interruption apparatus for a railroad vehicle capable of preventing fire or burnout of the vehicle or electric shock, by automatically generating a perfect grounded state at a point closer to a power source from a pantograph at collision of the vehicle.例文帳に追加

車両の衝突時には、パンタグラフからより電源に近い箇所で、自動的に完全な接地状態を生成させることにより、車両の火災や焼損、感電等を防止することができる鉄道車両の衝動型電源供給停止装置を提供する。 - 特許庁

To provide a phenol resin-cured article satisfying heat resistance required for an industrial machine, a railroad vehicle, a cargo vehicle, a frictional sliding material for an automobile, and an electric/electronic component, an adhesive, a general molding material, etc.例文帳に追加

本発明の課題は、産業機械、鉄道車両、荷物車両、自動車用摩擦摺動材、電子・電気部品、接着剤、一般成形材料等として要求される耐熱性を満足させるフェノール樹脂硬化物を提供することである。 - 特許庁

To provide a device for calculating the current passing a parallel connection point of different power sources for detecting the current value of the current passing the parallel connection point running in a selector switch by an foundation CT when executing the parallel connection of different power sources at a selector section of an AC electric railroad vehicle.例文帳に追加

交流電気鉄道の切替セクションにて、異なる電源を並列接続する際に、既設のCTにより、切替開閉器に流れる並列接続点通過電流の電流値を検出する異電源並列接続点通過電流算出装置を提供する。 - 特許庁

The electric railroad vehicle has two split transformers 4A and 4B provided under a floor between a truck 5A and a truck 5B and between the track 5B and a track 5C, respectively, and the transformers 4A and 4B supply AC power to power converters 2A and 2B, respectively, provided in the vehicle.例文帳に追加

3つの台車5A,5B,5Cのそれぞれの台車間の床下に、2つに分割された変圧器4A,4Bをそれぞれ設け、変圧器4A,4Bはそれぞれ車内に配置された電力変換装置2A,2Bに交流電力を供給する電気鉄道車両。 - 特許庁

To provide a moss-supporting body laid over a weed-grown place such as a railroad or a road banked slope, a road median strip, a road shoulder, or a place under an electric feeder line iron tower so as to prevent germination/growth of weeds to contribute to prevention of global warming.例文帳に追加

鉄道、道路の盛土法面、中央分離帯、路肩、送電線鉄塔の下部等、雑草が育成する場所に敷設し、雑草の発芽・生育を防止すると共に、地球温暖化の防止にも貢献する蘚苔類植物担持体を提供する。 - 特許庁

Further, when the feeder voltage V is above the reference charge voltage V_C(t)*, the control device controls the power converter 52 so that the power regenerative energy generated when applying the brake of an electric railroad vehicle is absorbed by the discharge power to the power storage medium 51.例文帳に追加

また、き電線電圧Vが基準充電電圧V_C(t)*を上回ったときには、電力貯蔵媒体51への放電電力により電車のブレーキ時に生じる電力回生エネルギーを吸収するように電力変換器52を制御する。 - 特許庁

Kyoto Dento opened the Eizan-heitan Line (currently the Eizan Main Line of Eizan Electric Railway Co., Ltd.) in 1925; however, it took a lot of time to start the construction because it was impossible to lay the Oto Line on the ground, owing to the fact that the line would inevitably intersect with the Kyoto City Trams at grade and might also detract from the surroundings, and because of the financial conditions of Keifuku Electric Railroad the company wasn't capable of constructing a subway line. 例文帳に追加

京都電燈は1925年に叡山平坦線(現在の叡山電鉄叡山本線)を開業させたが、鴨東線については京都市電と平面交差することになることや景観の問題から地上に作ることができず、また、京福電鉄の経済的な事情から地下鉄として建設することもできず、なかなか着工されなかった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

In the westward direction, through the section sharing lanes with the Arashiyama Main Line, Keifuku Electric Railroad from Nishioji-dori Street to Kadonoji-dori Street, it turns northwest, merges with Old Nijo-dori Street (Taishimichi (the road that Prince Shotoku took)), runs west again, passes through Uzumasa (Koryujimae) and Katabiranotsuji, merges with Fushihara-dori Street on the left bank of the Katsura-gawa River (Yodo-gawa water system) and leads to Arashiyama (Togetukyo Bridge). 例文帳に追加

西は、西大路通から葛野大路通までの京福電気鉄道嵐山本線併用軌道区間を越えると北西に進み、旧二条通(太子道)と合流すると再び西に向かい、太秦(広隆寺前)、帷子辻を経て、桂川(淀川水系)左岸で罧原通と合流し嵐山(渡月橋)に至る。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

On March 28, 2008, once the section extended up to Uzumasa-tenjingawa Station was open to traffic, Randan-Tenjingawa Station was opened as a transferring station on the Arashiyama Main Line of Keifuku Electric Railroad Co., Ltd., which formed a connection route to the direction of Arashiyama after Nijo Station connecting to the JR Sagano Line; therefore, it is expected to increase the number of passengers. 例文帳に追加

太秦天神川駅への延伸開業後の2008年3月28日に京福電気鉄道京福電気鉄道嵐山本線にも乗り換え駅として嵐電天神川駅が新設され、二条駅でのJR嵯峨野線に続いて嵐山方面との接続ルートが形成されたことから、利用が増加することが見込まれている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

As the station opened, the Randen-Tenjingawa Station opened between Kaikonoyashiro and Yamanouchi stations (Kyoto Prefecture) on the Arashiyama Line of the Keifuku Electric Railroad on March 28, 2008; SANSA Ukyo was built on the aboveground of the station as a new base of Ukyo Ward, into which the Kyoto Municipal Transportation Bureau Government Office, Ukyo Ward Office, a welfare office and a healthcare center were moved. 例文帳に追加

当駅開業に伴い、2008年3月28日に京福嵐山線の蚕ノ社~山ノ内駅(京都府)間に嵐電天神川駅が開業し、右京区の新たな拠点となる市街地再開発施設SANSA右京が駅地上部に建設され、京都市交通局本庁舎、右京区役所や福祉事務所、保健所などの移転している。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

In 1944, the Keifuku Electric Railroad Co., Ltd. merged the Eiheiji Railway and the Maruoka Railway (丸岡鉄道) as well, thereby taking ownership of as much as 120.0 km of railway in Kyoto and Fukui prefectures by around 1950; however, with the development of motorization the company streamlined the businesses from the 1960s to the '80s with the abandonment of unprofitable lines and sections or by spinning off the Eizan Main Line and Kurama Line into the Eizan-dentetsu (Eizan Railway Line). 例文帳に追加

1944年には永平寺鉄道・丸岡鉄道も合併し、1950年頃には京都と福井で合わせて120.9kmもの路線網を擁することになったが、モータリゼーションの進展に伴い1960年代から1980年代にかけて、不採算路線・区間の廃止や、叡山本線・鞍馬線を叡山電鉄として分社化するなどの合理化を進めている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Biwako Sosui prospered from transporting a huge amount of freight and a large number of passengers between Kyoto and Otsu, and between Kyoto and Fushimi, but due to the development of competing land transportation such as the Kyotsu Electric Railroad (later, Keihan Kyotsu) which started in 1912, Biwako Sosui's freight and passenger businesses both declined, and it abolished the passenger service and ceased operation of Keage Incline in 1948. 例文帳に追加

琵琶湖疏水は、京都・大津間および京都・伏見間の水運路として貨物・旅客ともに大いに利用されたが、1912年(大正元年)に開通した京津電気軌道(後の京阪京津線)など競合陸運の発展により旅客・貨物ともに衰退し、1948年(昭和23年)に旅客輸送は廃止され、蹴上インクラインも運転を停止した。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

To provide a shuttle bus operation control system offering convenience to passengers who get on a shuttle bus by changing the departure time of the shuttle bus according to the fluctuating time when the arrival time of a train arriving at a station fluctuates in the operation of the shuttle bus departing from the station of an electric railroad transportation means.例文帳に追加

電鉄交通機関の駅から発車する路線バスの運行において、当該駅に到着する列車の到着時刻が変動した場合に、その変動時間に応じて当該路線バスの発車時刻を変更して当該路線バスに乗車する乗客の利便性を図った路線バス運行管理システムを提供する。 - 特許庁

To provide a fiber reinforced composite material capable of applying in wide fields that is suitable for a structural material having high elasticity modulus for use in aircraft, railroad cars and automobiles, and the like, without generation of harmful gases when fired and burned, and furthermore, for use in electric/electronic instruments such as a housing of a personal computer utilizing its high elastic modulus and electromagnetic wave shielding property.例文帳に追加

本発明は、このような従来技術の欠点を改良し、着火燃焼時に有害ガスを発生せず、かつ弾性率が高く、航空機や鉄道車両、自動車などの構造材料などに好適な材料、さらには高い弾性率、電磁波シールド性を生かしてパソコンの筐体などの電気・電子機器用途等、広い分野に用いることのできる繊維強化複合材料を提供することにある。 - 特許庁

This constitution can absorb the dispersion in a start voltage caused by the stop position relation of a rotor of an electric motor to suppress the dispersion in the elapsed times from being commanded to start the model vehicle to actually starting to travel it and to improve the amusement-type interest in the model railroad.例文帳に追加

従って、電動モータの回転子の停止位置関係に起因する始動電圧のばらつきを吸収することができるので、模型車両の発車指令がなされてから模型車両が実際に走行を開始するまでの経過時間のばらつきを抑制することができ、鉄道模型における娯楽的興趣の向上を図ることができる。 - 特許庁

This is a prerequisite for tapping into the growths of emerging countries and of elsewhere to the maximum extent possible, and to attract investment in the Japanese market. wCountries are now competing with each other to tap into the growing international market. Many Japanese SMEs remain within Japanese borders, despite possessing the worlds top products and element technologies in infrastructure sectors, such as electric power, water, IT, and railroad. 例文帳に追加

成長を続ける国際マーケットを如何に取り込んでいくかは、今や、国と国との競争になっているのが現実である。電力、水、IT、鉄道などのインフラ分野における我が国の製品や要素技術は世界トップ水準にある力を持ちながら国内にとどまっている中堅・中小企業も少なくない。 - 経済産業省

After the establishment of JR West, the increase in maximum speed up to 160 km/h on the Kosei Line and within the Hokuetsu tunnel was examined, and at the same time the JR (West)/Hokuetsu Express' Limited Express Series 681 was manufactured as part of the plan; however, because of high costs for the improvement of railroad signals (e.g., installation of six-light signals on the Hokuetsu Express Hokuhoku Line) and the existence of low-speed local trains or freight trains and passenger trains pulled by electric locomotives, the travel time was estimated to be shortened by only 5 to 10 minutes, and consequently the operation at a maximum speed of 160 km/h was called off due to the low cost-effectiveness. 例文帳に追加

JR西日本発足後、湖西線内と北陸トンネル内にて最高速度を160km/hに引き上げることが検討され、その一環としてJR西日本681系電車が製造されたが、日本の鉄道信号機改良(北越急行ほくほく線のように6灯式信号機の設置)等のコストが嵩むこと、一方足の遅い普通列車や電気機関車が牽引する貨物列車や客車列車が存在することなどにより、結果として5~10分程度の短縮にしかならず、費用対効果が薄いと判断されて見送られるに至った。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

In 1954 a JNR C62 steam locomotive ran on Kisogawa Bridge on the Tokaido trunk line at a speed of 129 km/h, which was 'a speed record of steam locomotives on the narrow gauge railroad,' however, this record was made in the process of a series of speed tests to see if an old-type truss bridge called a pin jointed truss could stand high-speed driving in the coming age of electric trains under an atypical situation that the tests were performed on the C62 steam locomotive alone from various limitations. 例文帳に追加

国鉄C62形蒸気機関車は1954年に東海道本線木曽川橋梁上で129km/hという「狭軌鉄道における蒸気機関車の速度記録」を樹立したが、この記録はピン結合トラスと呼ばれる古いタイプのトラス橋が来るべき電車時代に高速運転に耐え得るか否かを調査する目的で行われた、一連の速度試験の過程より得られたもので、さまざまな制約からC62形単機での試験が実施されるという、特殊な状況下で成立したものであった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

To cope with such a critical situation, the company has endeavored to increase sales and diversify its business through various means, such as the capital increase in 1993 with the support of Keifuku Electric Railroad and Keihan Electric Railway, the launch of 'Hanase Yama-no-ie' (an outdoor recreation center in Hanase which is run by Kyoto City) specific transport (1993; some routes of this specific transport extend to Uji City) and the implementation of 'Kitayama Sankakuten Trek' tour (since 1998) while maintaining the lines running through depopulated areas via the rationalization efforts such as the reshuffling of lines in 1992 (such reshuffling was also done in 1997 when the Karasuma Line fully opened and the Kyoto City Bus lines running in the northern area of Sakyo Ward were transferred to the company), the flexible change of cars depending on the transport demand (from large buses to medium-size buses and further to microbuses) and the revision of the time schedule. 例文帳に追加

この危機的な状況に対処する為に、1992年に路線の再編成(これは1997年の地下鉄烏丸線全通時にも京都市バスから左京区北部の路線の大半を移管するにあたっても行われている)や、輸送需要に応じて柔軟な車両変更(大型バスから中型バス、更にはマイクロバス化)やダイヤ改正を行いながら過疎地域路線を維持しつつ、1993年の京福電鉄(株)・京阪電鉄(株)支援による増資、「花背山の家」特定輸送の開始(1993年。この特定輸送の一部路線は宇治市内まで来ている)、「北山三角点トレック」ツアーの実施(1998年より)など、増収・事業の多角化を進めている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

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