1016万例文収録!

「fight an enemy」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > fight an enemyに関連した英語例文

セーフサーチ:オフ

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

fight an enemyの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 35



例文

fight an enemy 例文帳に追加

敵と戦う. - 研究社 新英和中辞典

fight with an enemy 例文帳に追加

敵と戦う. - 研究社 新英和中辞典

fight an enemy例文帳に追加

敵と戦う - Eゲイト英和辞典

to fight against an enemy's attack 例文帳に追加

相手の攻撃に対して戦う - EDR日英対訳辞書

例文

of an army, to put up a hard fight against the enemy 例文帳に追加

(軍隊が)激しく戦う - EDR日英対訳辞書


例文

characteristic of an enemy or one eager to fight 例文帳に追加

敵または戦いたがっている人の特徴 - 日本語WordNet

an alliance of nations joining together to fight a common enemy 例文帳に追加

共通の敵と戦うために結び付いている国の同盟 - 日本語WordNet

to stay inside of reinforced building and fight against an enemy's attack 例文帳に追加

(城や陣地に)こもって守戦する - EDR日英対訳辞書

to have a hard fight with an enemy at the war front under very difficult and disadvantageous circumstances 例文帳に追加

戦線で敵に対して不利な苦しい戦いをする - EDR日英対訳辞書

例文

From then on, the Boxers had to fight even the Qing Dynasty as an enemy. 例文帳に追加

以後義和団は清朝をも敵にまわし戦闘せざるを得なくなる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

a band of warriors who raid or fight an enemy (used especially of Native Americans) 例文帳に追加

襲うか、または敵と戦う(特にインディアンに使用されます)戦士のバンド - 日本語WordNet

To provide a game system avoiding a fight with an enemy character while maintaining importance of the enemy character in a game.例文帳に追加

ゲーム中に出現する敵キャラクタの存在意義を維持しつつ敵キャラクタとの対戦が回避可能なゲームシステムを提供する。 - 特許庁

To give a freedom degree in a selection of an enemy character to be a fighting opponent when a player's character encounters enemy characters to start a fight.例文帳に追加

プレイヤキャラクタが敵キャラクタに遭遇して戦闘が行われる際に、戦闘相手となる敵キャラクタの選定に自由度を持たせる。 - 特許庁

To provide a game in which the tension of a player in the scene of fighting with an enemy character is increased in the game of starting a fight with the enemy character as a self character encounters the enemy character on a map.例文帳に追加

マップ上で自己キャラクタが敵キャラクタに遭遇したことに応じて当該敵キャラクタとの対戦を開始するゲームにおいて、敵キャラクタとの対戦場面におけるプレイヤの緊張感を高めたゲームを実現する。 - 特許庁

In fighting between the player's character PC and the enemy characters EC, when the player's character PC is attacked by the enemy characters EC or the player's character cannot fight against the enemy characters, an awakening gauge 20 is increased.例文帳に追加

プレーヤキャラクタPCと敵キャラクタECとの戦闘において、プレーヤキャラクタPCが敵キャラクタECから攻撃を受ける或いは戦闘不能状態となると、覚醒ゲージ20が増加する。 - 特許庁

Bang-gyeong KIM said, "an art of war teaches us not to fight with an army that has come from far away. It means that entering into the enemy's territory, far away from home, rather raises the morale and fighting strength of the army. Our army is small, but already in the enemy's territory. Although we ourselves are to fight, it is in accordance with historical lessons such as 'burning his own ships to fight' of Ming MENG, who served Duke Mu of Qin, and 'fighting with his back against the river' of Xin HAN, who served the Han Dynasty. Please let us fight again." 例文帳に追加

金方慶「兵法に『千里の県軍、その鋒当たるべからず』とあり、本国よりも遠く離れ敵地に入った軍は、却って志気が上がり戦闘能力が高まるものである。我が軍は少なしといえども既に敵地に入っている。我が軍は自ずから戦うことになるがこれは秦穆公の孟明の『焚船』や漢の韓信の『背水の陣』の故事に沿うものである。再度戦わせて頂きたい。」 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

This is a scene full of the beauty of style, such as the performance of aragoto (Kabuki play featuring exaggerated posture, makeup, and costume) by brave Tadanobu, humor of the dokegataki (an enemy who provokes laughter) HAYAMI no Tota, and Tachimawari (a fight) by zohyo (common soldiers). 例文帳に追加

忠信の勇壮な荒事の演技と早見藤太の道化敵のおかしさに、雑兵による立ち回りなど様式美の濃い一幕である。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

When another variation is conducted with the second special pattern display device, a performance of making the team character CH1 fight with an enemy character CH3 is executed.例文帳に追加

第2特別図柄表示装置において変動が行われる場合、味方キャラクタCH1が敵キャラクタCH3と戦う演出が実行される。 - 特許庁

Although some particular depiction is used for the scene where an enemy is given a damage in the fight in a lot of visual entertainments such as comics or games (such as Katon=blowing out fire from mouth), it is nothing but a technique to escape by blocking enemy's action, and it can never be an action for the purpose of attacking enemy. 例文帳に追加

漫画やゲーム等数多くのメディアで、戦闘の際相手にダメージを与える為に使用する描写が見られる(火遁=口から火を吹くなど)が、あくまで相手の行動を阻害して遁走するための技術であり、攻撃を目的とした行動ではない。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

The enemy moving bodies as counterparts in the fight against a player's moving body are arranged in sections on a course and images are displayed as an option screen of the enemy moving bodies which is visible through a virtual camera selected by a player according to his operations from those so installed in the respective sections on the course that the enemy moving bodies enter the range of vision.例文帳に追加

コース上のコース区間にプレーヤ移動体の対戦相手となる敵移動体を配置し、敵移動体が視野範囲に入るように各コース区間に設定された仮想カメラの中からプレーヤの操作により選択された仮想カメラから見える画像を敵移動体選択画面として表示する。 - 特許庁

There remains an anecdote about Katsutada at the Battle of Sekigahara in 1600 where he offered his horse to Tadakatsu, who had lost his favorite horse Mikuniguro to an arrow shot by an enemy soldier, then continued to fight hard on foot, saving Tadakatsu from a tight situation. 例文帳に追加

1600年の関ケ原合戦に於いては、敵兵の放った矢によって愛馬・三国黒を失いながらも徒立ちで奮戦する忠勝に自分の馬を差し出し、忠勝の窮地を救ったという逸話が今に残っている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

A virtual fight with a player character and an enemy character and the progressing processing of a game such as the occurrence of an event are executed in the server device 2 following a prescribed program on the basis of the transmitted operation indication information.例文帳に追加

送信された操作指示情報をもとに、プレイヤキャラクタ及び敵キャラクタとの仮想戦闘や、イベントの発生などのゲームの進行処理が、所定のプログラムにしたがってサーバ装置2において実行される。 - 特許庁

Then, an enemy character to fight with, an item to be generated and the branching of a game scenario are controlled according to the value of the radio wave reception intensities stored in the storage area in the advancing process of the game (step S205 to S213).例文帳に追加

そして、ゲームの進行過程において、記憶領域に格納した電波受信強度の値に応じて対戦する敵キャラクタや発生させるアイテム、ゲームシナリオの分岐を制御する(ステップS205〜S213)。 - 特許庁

Although Akisada lost three main battles in a row and reportedly had Sadamasa gain an advantage over him at the beginning, Akisada managed to sustain the battles thanks to his father Fusasada's support which encouraged Akisada to fight off the enemy after Sadamasa's death.. 例文帳に追加

当初は主要な戦いで3連敗して定正の優勢が言われた中で顕定が持ちこたえる事が出来たのは父・房定による支援が存在したからであり、これが定正死後の顕定の反攻につながる事になった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

To provide a game program full of reality, extending the variations of the action pattern of an enemy character and enabling a player to advance a fight strategically.例文帳に追加

敵キャラクタの行動パターンのバリエーションを広げて、遊戯者がより戦略的に戦闘を進めることができ、よりリアリティに満ちたゲームプログラムを提供する。 - 特許庁

To provide an image generation system, a program or the like which can raise the degree of devotion of players into games by intensifying elements of game supporting the fight against enemy moving bodies.例文帳に追加

敵移動体との対戦というゲーム要素を強調でき、ゲームへのプレーヤの没入度を高めることができる画像生成システム、プログラム等の提供。 - 特許庁

When the player's ID is found to have been registered with the table for the room A, whether or not a fight between a member character and an enemy boss in the room is yet to be started is judged (Step S162).例文帳に追加

部屋A用テーブルに当該プレイヤのIDが登録されているならば、メンバーのプレイヤキャラクタと当該部屋のボス敵との間での戦闘の開始前であるか否かを判断する(ステップS162)。 - 特許庁

To apply a cure to a patient character by causing a main role character to fight against an enemy character showing a pathogenic bacteria present within a simulating body of the patient character例文帳に追加

主人公キャラクタが患者キャラクタの模擬体内に存在する病原菌を表わす敵キャラクタと戦闘することで患者キャラクタに治療を施す。 - 特許庁

When variation is conducted with the first special pattern display device in a battle mode, a performance of making a team character CH1 fight with an enemy character CH2 is executed.例文帳に追加

バトルモードにおいて、第1特別図柄表示装置において変動が行われる場合、味方キャラクタCH1が敵キャラクタCH2と戦う演出が実行される。 - 特許庁

The game device is provided with two screens 2 and 3, and in the fighting scene with the enemy character, displays an image indicating a fighting scene on one screen 2, displays the map image of a game space on the other screen 3 and displays an image indicating the self character and an image indicating the enemy character not under the fight on the map image.例文帳に追加

ゲーム装置は二つの画面2、3を有し、敵キャラクタとの対戦場面において、対戦場面を示す画像を一方の画面2に表示し、ゲーム空間のマップ画像を他方の画面3に表示し、自己キャラクタを表象する画像と対戦中でない敵キャラクタを表象する画像とをマップ画像上に表示する。 - 特許庁

To allow an attack according to a fighting situation as well as an attack following an instruction by a player, and vary the fight between a player's character and computer-controlled characters in a fighting game in which the player's character fights against enemy characters.例文帳に追加

プレーヤキャラクタと敵キャラクタとが対戦する対戦ゲームにおいて、プレーヤの指示に従った攻撃のみならず、対戦状況に応じた攻撃を実行可能として、プレーヤキャラクタとコンピュータ制御キャラクタとの対戦に変化を与えること。 - 特許庁

In other words, the Insai school teaches a shooting method conceived during an era when powerful bows and arrows were used and by walking warriors who fight on the battlefield to kill the enemy, as the name suggests, it is extremely practical and reasonable. 例文帳に追加

つまり印西派は、弓矢が強力な武器であった時代において、戦場で戦う徒歩武者が如何に敵を射殺できるか、その鍛錬と戦場での実践のために編み出された射法であり、文字通り極めて実戦的かつ合理的なものである。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Scenes where multiple shuriken are thrown one after the other, or are used as a method of attack to kill or injure an enemy are common in ninja cartoons and movies, but the main purpose of the weapons and tools for ninja are basically to 'gain time for escape' and they were not commonly used to actively provoke a fight. 例文帳に追加

よく忍者漫画や映画などで、次々に複数の手裏剣を投げつけたり、敵を殺傷する攻撃手段として使用するシーンがあるが、基本的に忍者の武器・道具というのは「逃走用の時間稼ぎ」が主目的であり、積極的にこちらから戦闘を仕掛ける目的で使用する事は少ない。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Therefore, when the Hatakeyama clan had an internal fight over the leadership of the family, Katsumoto and Mochitoyo YAMANA, who had become his father-in-law, supported Yasaburo HATAKEYAMA (Mochikuni’s adopted son) in driving out Yoshinari HATAKEYAMA (Mochikuni’s real son, who had been recommended by Mochikuni) in order to bring Mochikuni down, since he was Katsumoto’s political enemy. 例文帳に追加

そのため、畠山氏で家督をめぐる内紛が起こったときには、政敵である持国を失脚させるため、舅にあたる山名持豊ともに畠山弥三郎(持国養子)を支援して持国の推す畠山義就(持国実子)を追放に追い込んだ。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

Dou XIN said, "the Art of War by Tzu SUN tells us that an obstinate attitude leads a small army to being captured by a large army. If the small army fiercely fights against the large army without considering the deference of their fighting strength, it will end up being captured. It is not a perfect plan to force tired soldiers to fight against the enemy that is increasing in number. We should withdraw." 例文帳に追加

忽敦 「孫子の兵法に『小敵の堅は、大敵の擒なり』とあって『孫子(書物)』謀攻編「故善用兵者、屈人之兵、而非戰也。;拔人之城、而非攻也。;毀人之國、必以全爭于天下、故兵不頓、利可全、此謀攻之法也。故用兵之法、十則圍之、五則攻之、倍則分之、敵則能戰之、少則能守之、不若則能避之。故小敵之堅、大敵之擒也」、少数の兵が力量を顧みずに頑強に戦っても、多数の兵力の前には結局捕虜にしかならないものである。疲弊した兵士を用い、日増しに敵軍が増えている状況で相対させるのは、完璧な策とは言えない。撤退すべきである。」 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

索引トップ用語の索引



  
日本語WordNet
日本語ワードネット1.1版 (C) 情報通信研究機構, 2009-2024 License. All rights reserved.
WordNet 3.0 Copyright 2006 by Princeton University. All rights reserved.License
  
EDR日英対訳辞書
Copyright © National Institute of Information and Communications Technology. All Rights Reserved.
  
Eゲイト英和辞典
Copyright © Benesse Holdings, Inc. All rights reserved.
  
研究社 新英和中辞典
Copyright (c) 1995-2024 Kenkyusha Co., Ltd. All rights reserved.
  
本サービスで使用している「Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス」はWikipediaの日本語文を独立行政法人情報通信研究機構が英訳したものを、Creative Comons Attribution-Share-Alike License 3.0による利用許諾のもと使用しております。詳細はhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ および http://alaginrc.nict.go.jp/WikiCorpus/ をご覧下さい。
  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS