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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > train scheduleに関連した英語例文

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train scheduleの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 184



例文

The side track is sometimes used to keep trains when the train schedule is disrupted, but it can't be used fully since it's connected only to Platform 2. 例文帳に追加

ダイヤが乱れた場合の列車留置に使われることもあるが、接続しているのが2番線だけのため十分に活用できないこともある。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Prior to the year 2000, when the train operating schedule was changed, no limited express trains stopped at Chushojima Station except the outbound ones during morning rush hours. 例文帳に追加

2000年のダイヤ改正以前は、朝ラッシュ時の下り列車を除き、中書島駅には特急が停車しなかった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

March 18, 2007: The train operation schedule was revised, and the KTR Type 001 diesel multiple unit started being used again for the operation of Tango Explorer, with smoking prohibited in all seats. 例文帳に追加

2007年3月18日-ダイヤ改正に伴い全車禁煙化の上でKTR001形気動車での運行に戻る。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

This enables varying of operation time segments determined between station in the train schedule and a degree of difficulty in the operation simulation game can be changed.例文帳に追加

これにより運行ダイヤの各駅間で決められている運転時分を変えることができ、運転シミュレーションゲームの難易度を変えることができる。 - 特許庁

例文

Since the apparatus operation is simulated in accordance with the train operation schedule, the simulated information is close to the actual operating information.例文帳に追加

列車運行ダイヤに従って機器動作を模擬するため、その模擬情報は実運用に近い情報となる。 - 特許庁


例文

To prevent omission of operation arrangement disrupting a train schedule, and to simply instruct operation arrangement.例文帳に追加

列車ダイヤを乱してしまうような運転整理の漏れを防止すると共に、運転整理を簡便に指示すること。 - 特許庁

To provide a control device of a passenger conveyer capable of changing an operation direction when a train entering a platform stops irrespective of a change of an operation schedule.例文帳に追加

ダイヤの変更に係わらずホームに入線する列車が停止する時、運転方向を変更できる乗客コンベアの制御装置を提供する。 - 特許庁

The regional rapid service stops at every station between Uji Station and Nara Station, while some regional rapid services bound for Kizu used to pass the local train at Uji Station in the late evening, etc., due to the schedule; however, based on the current schedule, the regional rapid service doesn't pass the local train before reaching the arrival station. 例文帳に追加

宇治~奈良間は各駅に停車するが、かつては深夜などに行き違いの関係で宇治駅で普通を追い抜く木津方面行きの区間快速があったが、現在は区間快速の前を走る普通はそのまま終着駅まで逃げ切るダイヤに変更されている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

To suppress increase in control equipment by multiplexing of control signals between a train and the control equipment in coping with rapid recovery of a schedule or the like when the number of the trains to be a control object is increased and troubles occur in an operation schedule in train operation control.例文帳に追加

列車の運行管理において、制御対象の列車が増加した場合や、運行ダイヤにトラブルが発生した際に早急にダイヤの復旧をする場合などに、列車と管理設備間の制御信号の多重化をすることで対処し、管理設備の増加を抑える。 - 特許庁

例文

To simplify the preparation method for input data necessary for prepar ing a line data for a train schedule, simplify the arithmetic processing method for data preparation, simplify the display method for the line data, and satisfy the physical restriction for being established as the train schedule.例文帳に追加

列車ダイヤのスジデータの作成に必要な入力データの作成方法の簡易化、データ作成の演算処理方法の簡略化、スジデータの表示方法の簡易化を図り、同時に列車ダイヤとして成立するための物理的制約を満足させる。 - 特許庁

例文

Train schedule prediction system 20 probabilistically calculates the required time between stations based on the statistical operation result relative to regular schedule or the past accident restoration result.例文帳に追加

ダイヤ予測システム20は、通常ダイヤ或いは過去の事故復旧実績に対する統計演算結果に基づいて駅間の所要時間を確率的に算出する。 - 特許庁

To provide an operation schedule managing device and a program capable of continuously treating schedule information on a train operated over a plurality of days regardless of a business unit day.例文帳に追加

複数日を跨って運行される列車などのダイヤ情報を、営業単位日に関係なく連続して扱うことができる運行ダイヤ管理装置及びプログラムを提供する。 - 特許庁

Uji Kaisoku' rapid train was a special train operated between Yodoyabashi Station on the Keihan Main Line and Uji Station on the Uji Line only in the tourist seasons from November 1998 to November 1999, according to the time schedule for holidays (which was at that time the timetable for Sundays and holidays). 例文帳に追加

「宇治快速」は、京阪本線淀屋橋駅~宇治線宇治駅(京阪)間に1998年11月~1999年11月までの行楽シーズンの休日ダイヤ(当時は日曜日と祝日)のみ運行していた臨時列車である。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Normally, the inbound train waited for a limited express train to pass at Takatsukishi Station, but this type was operated on a time schedule in which it did not make a refuge stop and instead reached Kawaramachi Station first, without being overtaken by any faster trains. 例文帳に追加

通常上り急行は高槻市で特急を待避するが、この列車は待避せずにそのまま逃げ切り河原町まで先着するダイヤであった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Formerly, there was a single rapid train service in the morning from Higashi-Maizuru Station to Ayabe Station, stopping only at Nishi-Maizuru Station, but since the train schedule was changed on October 21, 2006, there has been none. 例文帳に追加

以前は、朝に東舞鶴発綾部着の快速列車(途中駅は西舞鶴のみ停車)が1本のみ運行されていたが、2006年10月21日のダイヤ改正以降、快速列車は設定されていない。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

To provide an operation schedule creating device that makes it possible to reduce a creating process load of target operation patterns for keeping train schedules between stations, and to create the target operation patterns that can keep the train schedules.例文帳に追加

駅間で車両を定時運転させるための目標走行パターンの作成処理負荷を軽減でき、定時運転できる目標走行パターンを作成する運転計画作成装置を提供することである。 - 特許庁

To determine a control order of trains preventing dead lock of the trains in a station having a single-track section and a double-track section even in a transitional period of a train service arrangement after changing train schedule.例文帳に追加

単線区間と複線区間を有する駅において、列車ダイヤの変更が行われた場合の運転整理の過渡期にあっても、列車同士がデッドロックとならない、列車の制御順序を決定する。 - 特許庁

To provide a train operation supporting device capable of properly controlling a system so that each train may be traveled according to a schedule diagram as much as possible.例文帳に追加

各列車が極力計画ダイヤに沿って走行できるようにシステムを適正に管理することが可能な列車運転支援装置を提供すること。 - 特許庁

To perform operation arrangement for efficiently transporting passengers in individual trains in consideration of a train interval and the estimated number of passengers from the point of time when a train schedule is disrupted.例文帳に追加

列車ダイヤが乱れた時点から列車間隔と予想乗客数を考慮して、個々の列車に乗客を効率よく輸送させる運転整理を行うこと。 - 特許庁

Suppose that stations to stop by a certain train 1 are an A station, a B station and a C station and the train 1 is traveling on just this side of the B station in a slightly behind time of a schedule diagram.例文帳に追加

ある列車1が停車すべき駅をA駅、B駅、C駅とし、いま列車1がB駅の手前を計画ダイヤの時刻よりもやや遅れた状態で走行中であるとする。 - 特許庁

To easily and surely transmit information related to a working site with the working site on a track and to ensure the safety security of the works in a train schedule control system controlling the course by tracking a train.例文帳に追加

列車を追跡して進路制御を行う列車運行管理システムにおいて、軌道上の作業現場との間で容易で確実に作業現場に関連する情報の伝達を行い、作業の安全確保をより確実にする。 - 特許庁

A train traveling simulating device 12 performs a simulation of traveling of the train 1 between the B station and the C station so as to catch up with the time of the schedule diagram as much as possible and outputs various kinds of data to an information providing device 14.例文帳に追加

列車走行模擬装置12は、列車1が計画ダイヤの時刻に極力追いつけるようにB駅〜C駅間における列車1の走行の模擬を行い、各種データを情報提供装置14に出力する。 - 特許庁

Since the express 'Daisen (train)' (Osaka Station - Yonago Station) and 'Izumo (train)' overnight train service (Tokyo Station - Izumoshi Station) were abolished in the wake of the schedule revisions made on October 16, 2004 and March 18, 2006 respectively, only trains via the Hakubi Line are in service. 例文帳に追加

大阪駅からの急行「だいせん(列車)」(大阪~米子)が2004年10月16日に、また東京駅からの寝台特急「出雲(列車)」(東京~出雲市)が2006年3月18日のダイヤ改正で廃止されてからは、伯備線経由の列車のみの運転となっている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

To provide a train service simulating method capable of improving open time of a railroad crossing in consideration of all crossings of a train service section and capable of securing regular schedule of trains, and to provide a train service managing device using the same.例文帳に追加

列車運行区間全体の踏切を考慮して踏切の開き時間の改善を図ることが可能で、列車の定時性も確保できる列車運行シミュレート方法、及び、この列車運行シミュレート方法を利用した列車運行管理装置を提供する。 - 特許庁

To provide a system for changing a degree of game difficulty for a simulation game apparatus of train operation which enables varying of difficulty in the operation simulation by causing variations in departure time of a train to change operation time segments between stations while following a conventional train schedule.例文帳に追加

従来のダイヤ運行システムを踏襲しつつ、列車の発車時刻にばらつきを生じさせ各駅間の運転時分を変動させることにより、運転シミュレーションの難易度を変動させることができる列車運転シミュレーションゲーム装置におけるゲーム難易度変動方式を提供する。 - 特許庁

Accordingly, by informing passengers of the service schedule of a succeeding train, the transfer of the passengers from a congested railroad train to the succeeding train to which they can transfer can be promoted and congestion caused by clustered passengers can be eased.例文帳に追加

このように、乗客に向けて後続列車の運行予定を知らしめることにより、混雑している鉄道列車から、乗り換え可能な後続列車への乗客の乗り換えを促進することができ、乗客の偏りによる混雑の緩和を図ることができる。 - 特許庁

A memory unit 14 for storing train schedule information 15 and a judging unit 8 for judging that there is a coincidence between an already judged time and a departure time of the train are added to estimate an arrival time at the next station, based on the train schedule information 15, thereby setting off the power in the estimated time zone.例文帳に追加

電車時刻情報15を記憶する記憶ユニット14と、既述の判定の時刻と電車の発車時刻との一致性があることの判断を行う判断ユニット8とが更に追加され、電車時刻情報15に基づいて次の駅に到着するまでの時間が推定されその推定時間帯で電源がOFFになる。 - 特許庁

Although this train was supposed to run as the last local train bound for Hamaotsu, which was scheduled to depart from Keishin-Sanjo Station at 22:06, ultimately it became impossible due to the shambles of the time schedule caused by traffic congestion, etc.; therefore, only the shuttle train of the local train that departed from Shinomiya Station at 5:30 for Hamaotsu was operated with a hanging destination board indicating "Sanjo" and "Hamaotsu." 例文帳に追加

その後、京津三条22時06分発浜大津行最終普通列車(四宮~浜大津間延長運転)に充当される予定だったが、交通渋滞などの理由からダイヤが大幅に乱れたため、結局運転されず、三条・浜大津の行先掲示板を掲出したのは四宮駅5時30分発浜大津行の普通列車の折り返し列車の1本のみに終わった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Consequent upon the increase in the length of the line due to the start of operations between Ikoma Station and Gakken-Nara-Tomigaoka Station, the maximum train speed was increased, to shorten the traveling time, to 95 km/h from 70 km/h, the highest speed in Japan for train lines using the third-rail system, and before executing the speed change the maximum train speed in the portion corresponding to the former Higashi-Osaka line was also increased from 70 km/h to 95 km/h on March 21, 2006, when the train schedule was changed. 例文帳に追加

生駒~学研奈良登美ヶ丘間の開業後は運転区間が延びることから所要時間を短縮するため、最高速度を第三軌条方式を採用している鉄道路線ではそれまでの70km/hから日本国内最高となる95km/hとし、これに先立ち行われた2006年3月21日のダイヤ変更時から旧東大阪線の区間も最高速度が70km/hから95km/hに引き上げられた。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

To make an arrival time interval to each station draw close to a usual schedule to the utmost when train operation is extremely disordered by preparing the best proposed operation rearrangement in a manner that train operation simulation is repeated by predicted diagram based on the proposed train operation rearrangement including a revision of train operation order and a revision of operation sections.例文帳に追加

列車の運行が大幅に乱れた際に、列車の運転順序の変更や、運転区間の変更を含んだ列車の運転整理案に基にした予想ダイヤにより、列車運行のシミュレーションを繰り返して最適な運転整理案を作成し、各駅への到着時間間隔を極力通常時に近づける。 - 特許庁

The system to support and output the schedule of the actual train operation diagram are to obtain the diagram data for a plurality of days, display the train information of the date obtained on a display device 3, and support preparing the actual train diagram at the operation date by receiving the specification of the date to be operated actually within the displayed train information.例文帳に追加

実施列車ダイヤの計画を支援または出力するシステムであって、複数日のダイヤデータを取得し、表示装置に取得した日付の列車情報を表示するともに、表示した列車情報の内で操作したい日付の指定を受付けることにより、運転実日での実施列車ダイヤ作成を支援する、実施列車ダイヤ計画支援・出力システム。 - 特許庁

A schedule making device 30 makes a station connection pattern table 8 showing kinds of trains, course information and a number of retreat for each of stations based on a main line schedule 7 showing tracks of a train 2 for each of the kinds, and transmits it to a transmission route 4.例文帳に追加

ダイヤ作成装置3は、列車2の種別ごとの軌跡を表した本線ダイヤ7を基に、各駅毎に列車種別と進路情報及び退避回数を示した駅接続パターンテーブル8を作成して伝送路4に送信する。 - 特許庁

A selection display unit 5 refers to a display schedule stored in a display schedule storage control unit 4, reads image information Pi from an image information database 8 to transmit it to the display unit 2, and reads the latest train information from a train information database 10 to transmit it to the display unit 2.例文帳に追加

選択表示部5は、表示スケジュール格納管理部4に格納されている表示スケジュールを参照し、映像情報Piである場合には映像情報データベース8から映像情報Piの内容を読み出して表示部2に送出し、列車情報Tjである場合には列車情報データベース10から、最先に格納された列車情報を読み出して表示部2に送出する。 - 特許庁

Even after the system for the trains providing through-service between the Uji Line and the Keihan Main Line was divided in 2000 with Chushojima as the boundary, this track was used for the trains returning for Sanjo Station or Demachiyanagi Station at this station; however, after the train schedule was changed in the autumn of 2003, only one train returning at this station was operated on a weekday, and then, when the train schedule was changed in the spring of 2006, the operation for the trains returning at this station was abolished; accordingly, today only a few trains on the Uji Line use this track in the early morning (two trains a day in the weekday and a train on holidays). 例文帳に追加

2000年に宇治線と京阪本線の直通列車が中書島を境に系統分割された後も当駅折返し三条(又は出町柳)行ホームとして使用されていたが、2003年秋のダイヤ改正とともに当駅折返し列車は平日1往復となり、さらに2006年春のダイヤ改定後は当駅折返し列車が全廃されたため、現在は早朝のごく僅かの宇治線列車しか使用していない(平日2本、休日1本)。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Currently, after the introduction of the Programmed Traffic Control system (PTC), all Shinkansen operations, including ordinary point control and signal control, automatic announcements in the stations, the management and maintenance of train-cars, and the generation of the train operation schedule for restoring operation after a traffic failure, are controlled by computers systematically. 例文帳に追加

現在では列車運行管理システム(PTC)も導入されており、通常のポイント操作や信号制御、駅自動放送から車両の管理整備、輸送障害時の復旧ダイヤの作成に至るまで、あらゆる業務がコンピュータによって高度にシステム化されている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

To provide technology which can automatically notify a person who arranges to meet of the current operation state of a passenger train by using a portable terminal, such as a portable telephone set, if the operation of the passenger train is not on schedule due to accidents, traffic congestions, etc.例文帳に追加

事故や交通渋滞等により旅客車両の運行スケジュールが乱れた場合に、待ち合わせしている相手などに現在の運行状況等を携帯電話等の携帯型端末を利用して自動連絡可能な技術を提供する。 - 特許庁

To provide a cell phone unit equipped with an easy-to-use train travelling navigator, designed standing on the side with users, offering the train schedule, reducing the risk of the user missing the contents, and assuring convenience of users.例文帳に追加

本発明が解決しようとする課題は、利用者の立場になり、列車の時刻表提供だけでなく、利用者の見落としや見過ごしの危険性を軽減し、利用者の便を図るとともに、使いやすい列車トラベルナビゲータを備えた携帯電話装置を提供することである。 - 特許庁

A system control device 1-1 detects that a user gets on a train based on a present position measured by a GPS device and a map, a time schedule and road information stored in a database 1-5, and gives an alarm when the train approaches a station of destination.例文帳に追加

システム制御装置1−1はGPS装置により測定された現在位置と、データベース1−5に記憶された地図、時刻表、路線情報に基づき、ユーザの列車への乗車を検知して、目的の駅に近づいたときにアラームを発生する。 - 特許庁

The Fukuchiyama Line, which had fewer than 100 trains operated a day at the time of the inauguration of JR, started changing to a line with a tight railroad schedule and had over 360 trains a day after the inauguration of the JR Tozai Line in 1997 (which is still less tight than the schedule of the Hanwa Line or the Yamatoji Line that are double-tracked in the same way as the Fukuchiyama Line, but it is said that this tight schedule contributed to the JR Fukuchiyama Line Train Derailment Accident). 例文帳に追加

JR発足時は、1日の運転本数が100本足らずだった福知山線は、1997年のJR東西線開業以降は1日360本を超える過密ダイヤ(近隣の同じ複線路線である阪和線や大和路線に比べれば本数はまだ少ないが、これがJR福知山線脱線事故の一因になったともいわれる)へと変化していった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Because of the aging of passenger cars as well as the policy, which had been adopted as part of the rationalization of the Japan National Railway, in order to shorten the running distance when using diesel cars and/or electric cars, the 824 train was split into two, namely the 824 train that runs between Shimonoseki Station and Izumoshi Station and the 548 train that runs between Izumoshi Station and Fukuchiyama Station, by JNR's schedule revision implemented on February 1, 1984. 例文帳に追加

しかし客車の老朽化が進んだことと、国鉄合理化政策の一環として客車列車を気動車・電車化した上で運行距離を短縮する施策が取られるようになったことから、824列車は1984年2月1日国鉄ダイヤ改正で下関駅~出雲市駅間運行の824列車と、出雲市駅~福知山駅間運行の548列車に系統が分割された。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

A melody to indicate the departure of a train has been used in the stations east of Aramoto Station since March 21, 2006, six days before the inauguration of the Keihanna Line, when the train operation schedule was changed (before that, in Kintetsu, the melody of 'The Waves of the Danube,' in single chords, such as used for introductory sounds in family computers, was employed to indicate train departures from Platform 4 and 5 for the Kintetsu Limited Express trains in Kintetsu-Nagoya Station). 例文帳に追加

また、荒本以東には発車メロディが開業6日前の2006年3月21日ダイヤ改正から使用されている(近鉄ではそれ以前にも近鉄名古屋駅4・5番線近鉄特急ホームの発車メロディとして、ファミリーコンピュータの効果音のような単一和音の「ドナウ川のさざ波」が使われている)。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

When the Nara Line was a single track, a special schedule was adopted during the New Year holidays, according to which the rapid train stopped at every station between Kyoto Station and Uji Station, and the number of trains traveling to Uji Station was increased. 例文帳に追加

単線当時の正月三が日は完全別立ての臨時ダイヤになり、快速が京都~宇治間各駅に停車するほか、宇治までは本数を増やして運転されていた。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Through the above setting of the trains, the special rapid train has come to run almost once an hour during the day between Nagahara Station and Omi-Shiotsu Station; additionally, one between 6 and 7 a.m. and one between 7 and 8 p.m. were added for the same section with the schedule revision of March 15, 2008. 例文帳に追加

これらの列車設定により、永原~近江塩津間も日中はほぼ1時間1本運転となり、2008年3月15日のダイヤ改正で同区間で6時台と19時台にもう1往復ずつ増発されている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

After the schedule revision of September 1991, and upon the completion of construction, the special rapid train came to run through to Nagahama Station from the Keihanshin area, thus producing economic effects such as an increase in the general population and numbers of tourists. 例文帳に追加

工事完成による1991年9月のダイヤ改正以降、京阪神からの新快速が長浜まで直通し、観光客の増加と人口増加という経済効果をもたらした。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

With the current schedule, there is still only one special rapid train via Kosei Line departing from and arriving at Tsuruga Station in the morning and evening; thus there is a demand for an optional boarding exception for a commuter ticket. 例文帳に追加

現在のダイヤでは朝夕に敦賀を発着する新快速では湖西線経由の列車が1往復のみの設定にとどまっているため、定期券においても選択乗車特例を認めるよう要望しているもの。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

Although it's the longest line in terms of operation kilometers, it's one of main lines on which a superior train that runs from the starting station through the terminal station has never been set on a schedule (other examples are the Chuo Main Line and the Chikuho Main Line). 例文帳に追加

営業キロこそ日本最長の路線ではあるが、起点から終点までを通して走る優等列車の設定が史上一度もない本線の一つ(他に中央本線、筑豊本線)となっている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

In the current train schedule, approximately half of all trains return from Ikoma Station, while the trains returning from Ikoma Station go to the Higashi-Ikoma signal station (depot) and change direction there. 例文帳に追加

現行ダイヤでは全列車の約半数が生駒折り返し列車であり、生駒折り返し列車は生駒到着後に東生駒信号場(車庫)まで回送して折り返す。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

The train schedule was partially changed on July 19, 2006, and the two deadhead trains, which are sent from Gakken-Nara-Tomigaoka Station to the Higashi-Ikoma depot during the night, are then used to transport passengers bound for Ikoma Station. 例文帳に追加

なお、2006年7月19日に一部ダイヤが変更され、夜間の学研奈良登美ヶ丘から東生駒車庫への回送列車2本が生駒行の営業列車に変更された。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

April 16, 2006: Corresponding to the change in the train schedule, the operation of all trains running between Chushojima and Sanjo (Demachiyanagi) was discontinued, and Platform 4 became used as the standby location for special trains in order to deal with the temporary movement of Yodo Station. 例文帳に追加

2006年4月16日中書島~三条(出町柳)区間運転列車がダイヤ改定で全廃、淀駅の仮移転に伴う臨時電車の待機場所に4番線が使われるようになる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

Waiting for the railway bed state to stabilized, operations at 210 km/h were started in the next year (three hours and ten minutes for 'Hikari' and four hours for 'Kodama' between Tokyo and Shin-Osaka) (-> refer also to the revision of the JNR train schedule on October 1, 1965). 例文帳に追加

路盤の安定を待って翌年に210km/h運転(同「ひかり」3時間10分、「こだま」4時間)を開始した(→1965年10月1日・11月1日国鉄ダイヤ改正も参照)。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

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