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噴射弁の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 5376



例文

低圧ポンプ2からの燃料を加圧してコモンレール4に圧送する高圧ポンプ3と、コモンレール4に連通する背圧室の圧力を増減することによりニードルを駆動して、コモンレール4から供給される高圧燃料をエンジン1の筒内に直接噴射する高圧インジェクタ5とを備える。例文帳に追加

This device is provided with a high pressure pump 3 pressurizing fuel from a low pressure pump 2 and feeding the same to a common rail 4, a high pressure injector 5 driving a needle valve by increasing and decreasing pressure in a back pressure chamber communicating to a common rail and directly injecting high pressure fuel supplied from the common rail 4 into a cylinder of an engine 1. - 特許庁

そして、同定したプラントモデルのパラメータを、空燃比学習値、各種補正値に応じて補正した補正後のパラメータ値を用いて、空燃比フィードバック制御量算出用の制御ゲインを算出し、算出した制御ゲインを用いて燃料噴射弁5のフィードバック制御量を算出する。例文帳に追加

The control gain for calculating an air-fuel ratio feedback controlled variable is calculated by using a corrected parameter value of correcting a parameter of the identified plant model in response to an air-fuel ratio learning value and various correction values, and the feedback controlled variable of the fuel injection valve 5 is calculated by using the calculated control gain. - 特許庁

バルブボディ7の開口部29を閉塞するようにバルブボディ7のの先端面に配設されて、ニードルバルブ8の先端面との間に燃料通路9が形成されるオリフィスプレート10に、その燃料入口から燃料出口に向かって、電磁式燃料噴射弁の中心軸に対して傾斜するようにオリフィス30を貫通形成した。例文帳に追加

The orifices 30 are penetratingly formed in the orifice plate 10 being arranged on a tip surface of a valve body 7 so as to block up an opening part 29 of the valve body 7 and forming a fuel passage 9 between the plate and a tip surface of a needle valve 8 so as to incline to the axis of the solenoid fuel injection valve toward the fuel outlet from the fuel inlet. - 特許庁

容器本体とその底部開口を塞ぐ容器底蓋とで容器を構成し、使用によりその容器に収容する内容物が減少するにともない容器本体内を上昇するように容器本体内にスライドを挿入するポンプ式噴射器において、衝撃を受けても底蓋が簡単に外れないようにする。例文帳に追加

To prevent a bottom lid from being easily detached even when it is subjected to an impact in a pump dispenser having a container constituted of a container body and a container bottom lid to close its bottom opening, and the slide valve inserted into the container body so as to rise in the container body as the amount of the content stored in the container is reduced as the content is consumed. - 特許庁

例文

エンジン本体1を始動するときにおいてエンジン本体1の温度が低温所定値以下である場合に、第4の燃料ポンプ94および第5の開閉バルブ105を制御して第2の燃料タンク50内の第2混合燃料89を燃料噴射弁11へ供給する電子制御装置110を具備する。例文帳に追加

This device is provided with an electronic control device 110 for controlling a fourth fuel pump 94 and a fifth open close valve 105 and supplying a fuel injection valve 11 with second mixed fuel 89 inside a second fuel tank 50, when the temperature of the engine body 1 is not higher than a low temperature which is of a prescribed value, at the start of the engine body 1. - 特許庁


例文

燃料噴射装置1は、燃料供給ポンプ3からインジェクタ5までの高圧流路から高圧燃料の一部をフィルタ6に導入するための還流路として、減圧13の開放によりコモンレール4から流出する高圧燃料をフィルタ6へ導く高圧配管20を備える。例文帳に追加

The fuel injection device 1 includes a high-pressure pipe 20 for guiding high-pressure fuel flowing out of a common rail 4 by opening a decompression valve 13 to a filter 6 as a circulation flow passage for introducing a part of the high-pressure fuel from a high-pressure flow passage from a fuel supply pump 3 to an injector 5 into the filter 6. - 特許庁

電磁式燃料噴射弁1Aは、略筒状のボディ41と、このボディ41内を往復動するバルブ9と、このバルブ9より上流側に位置するスプリング36と、このスプリング36の上流側端部と当接するスプリングピン32と、このスプリングピン32より上流側に位置するストレーナ26とを備えている。例文帳に追加

This solenoid type fuel injection valve 1A comprises a substantially cylindrical body 41; a valve 9 reciprocating in the body 41; a spring 36 located on the upstream side from the valve 9; a spring pin 32 abutting on the upstream end part of the spring 36; and a strainer 26 located on the upstream side from the spring pin 32. - 特許庁

赤外線検知器14を冷却する冷却用ガスを貯蔵するガス貯蔵タンク15と、このガス貯蔵タンク15に貯蔵された冷却用ガスを流す第1および第2のパイプ19、20と、この第1および第2のパイプ19、20にそれぞれ設けられた冷却用ガス噴射用の第1および第2のJTとで構成されている。例文帳に追加

This cooling device is constructed of a gas storage tank 15 storing a cooling gas cooling the infrared detector 14, first and second pipes 19 and 20, through which the cooling gas stored in the gas storage tank 15 flows, and first and second JT valves arranged in the first and second pipes 19 and 20 individually for jetting the cooling gas. - 特許庁

ピエゾアクチュエータ303により1次ピストン303aを変位させ、この1次ピストンの変位を油圧室301内の油を介して2次ピストン300aに伝達することにより、1次ピストンの変位を増幅して2次ピストンに伝達し、2次ピストンにより制御300を作動させて燃料噴射を行う。例文帳に追加

A primary piston 303a is displaced by a piezoactuator 303, and the displacement of the primary piston is transmitted to a secondary piston 300a via oil in an oil pressure chamber 301, so that the displacement of the primary piston is amplified to be transmitted to the secondary piston, and the secondary piston actuates a control valve 300 to inject fuel. - 特許庁

例文

本発明は、初期運転方式および目的運転方式が外部点火運転方式または自己点火運転方式のいずれかである、内燃機関、特にガソリン直接噴射および部分可変操作を有するオットー・サイクル・エンジンの初期運転方式から目的運転方式への移行の方法に関するものである。例文帳に追加

The method is provided for transition from an initial operation system for the internal combustion engine whose initial operation system and intended operation system are an external ignition operation system or a self-ignition operation system, particularly an Otto cycle engine having gasoline direct injection and partial variable valve operation, to the intended operation system. - 特許庁

例文

コントローラ34は、噴射終了時においてノズルニードル6の閉側への付勢力が作用してピエゾ素子19に発生する起電力をモニタ信号として用いて、横効果用配線23,24へ駆動電圧を供給してピエゾ素子19を伸長させた際の残留変位を除去する。例文帳に追加

In the controller 34, the energizing force against the nozzle needle of the valve opening is at work at the end of injection, electromotive force generated on the piezo element 19 is used as a monitor signal, the driving voltage is supplied into the wirings for horizontal effect 23, 24, and then residual deformation is removed at the time of extending the piezo element 19. - 特許庁

燃料電池スタック26の温度を温度センサT1で検出し、燃料電池スタック26の温度が、通常発電温度領域に達していない場合には、電磁552を閉じたままに、かつ、ポンプ56を停止させた状態に維持し、空気マニホールド54のノズル55から直噴水の噴射を行わない。例文帳に追加

In a fuel cell system, temperature of a fuel cell stack 26 is detected with a temperature sensor T1, if the temperature of the fuel cell stack 26 does not reach a normal power generating temperature region, a solenoid valve 552 is closed and a pump 56 is stopped, and during this state, injection of direct injection water from a nozzle 55 of an air manifold 54 is not performed. - 特許庁

また、可動コア22と第2の固定コア41とが当接する対向面積とその下流近傍における燃料の流路面積とが、ニードルバルブ21の座12への着座方向で燃料圧縮状態となるよう設定されており、燃料圧縮状態となって油圧ダンパ効果が得られ噴孔部13から内燃機関への2次噴射が抑止される。例文帳に追加

Facing area with abutted movable core 22 and a second fixed core 41 and flow passage area of fuel in the vicinity of the downstream is set so as to be a fuel compressed state in a seating direction to the valve seat 12 of the needle valve 21, a hydraulic damper effect is obtained in the fuel compressed state and secondary injection from a nozzle hole part 13 to an internal combustion engine is suppressed. - 特許庁

従って、汎用的な機械加工処理だけで磁気的な遮断構造を有する磁性筒体2を容易に形成でき、その部品点数を削減して噴射弁全体の構造を簡略化できると共に、例えば加熱処理等を施すことによる磁性筒体2の熱変形を防止でき、信頼性を向上させることができる。例文帳に追加

Therefore, the magnetic cylinder body 2 having a magnetic shielding structure can be easily formed only by a general mechanical machining process, the structure of an entire injection valve can be simplified by reducing the number of components, the head deformation of the magnetic cylinder body 2 can be prevented by applying the heating process, for example, and reliability can be improved. - 特許庁

DPFの再生処理時に吸排気絞りやポスト噴射等によって再生制御を行うコモンレール式ディーゼルエンジンにおいて、DPFの再生を通常速度で処理する通常再生モードと、通常速度より速い速度で処理する高速再生モードとを選択実施可能にECUに設定して設けたことを特徴とするコモンレール式ディーゼルエンジンとする。例文帳に追加

In this common rail type diesel engine which controls regeneration of DPF by using an intake throttle valve, an exhaust throttle valve and post injection in regeneration of DPF, a normal regeneration mode for processing regeneration of DPF at a normal speed and a high-speed regeneration mode for processing at a speed higher than the normal speed are selectively set for execution in an ECU. - 特許庁

内燃機関を、絞り位置に依存しているモーメントを有する第1運転モードと、絞らずに運転する第2の運転モードとで運転し、自動車の走行ペダル位置pedalに基づいて運転者によって要求される運転者所望モーメントmifaを決定する自動車の直接噴射形内燃機関を運転モードに応じて損失モーメントを決定する。例文帳に追加

To determine a loss moment according to an operation mode in a direct injection type internal combustion engine for automobile which is operated by a first operation mode having a moment depending on a throttle vale position and a second operation mode and has a means for determining a moment mifa required by a driver based on the traveling pedal position of automobile. - 特許庁

内燃機関は、ピストン63を支持するシリンダ11を有するシリンダブロック1と、シリンダ11を塞ぎ、吸気ポート22および排気ポート24が形成される上壁面21を有するシリンダヘッド2と、点火プラグ5と、シリンダ11内に突出した噴孔部31を有する燃料噴射弁3とを備える。例文帳に追加

The internal combustion engine comprises a cylinder block 1 having a cylinder 11 supporting a piston 63, a cylinder head 2 covering the cylinder 11 and having an upper wall face 21 in which an intake port 22 and an exhaust port 24 are formed, an ignition plug 5, and a fuel injection valve 3 having a nozzle hole portion 31 protruded into the cylinder 11. - 特許庁

クランク軸の回転に同期して回転駆動される燃料噴射用回転を有する2ストロークサイクル内燃機関において、回転方向を反転させるために、本来の目的をもって設置された軸を中間軸として利用することによって、内燃機関の部品点数を減らし、内燃機関の小型化・軽量化を図る。例文帳に追加

To decrease the number of parts of an internal combustion engine and reduce size/weight of the internal combustion engine, by utilizing a shaft installed for an original purpose as an intermediate shaft for inverting a rotation direction, in the two-stroke cycle internal combustion engine having fuel injection rotary valve rotary-driven in synchronization with rotation of a crankshaft. - 特許庁

内燃機関1の始動時において、内燃機関1の機関回転速度がピーク値となった後、機関回転速度が低下するときに、ポート噴射弁32から吸気ポート8iへ供給する燃料Fの量を、内燃機関1の運転条件に基づいて設定される基準燃料供給量よりも増加させる。例文帳に追加

When starting the internal combustion engine 1, after an engine speed of the internal combustion engine 1 becomes a peak value, a quantity of fuel F supplied to the intake port 8i from the port injection valve 32 is increased more than a reference fuel supply quantity set based on an operation condition of the internal combustion engine 1 when the engine speed reduces. - 特許庁

EGRガスの温度を排気還流通路17に設けられた燃料添加20から燃料を噴射することにより調整して、吸気ポート9からシリンダ2に供給されるEGRガスの温度を、吸気ポート8からシリンダ2に供給される空気の温度に基づいて定められた目標温度になるようにする。例文帳に追加

Temperature of the EGR gas is regulated by injecting fuel from a fuel addition valve 20 provided in an exhaust recirculation passage 17 so that the temperature of the EGR gas supplied to the cylinder through the intake port 9 reaches a target temperature set based on temperature of air supplied to the cylinder 2 though the intake port 8. - 特許庁

タービン発電機(2)は、タービン羽根車(5)と、タービン羽根車(5)によって駆動される発電部(6)と、内部流路が絞られた絞り部(42)を有し、流体をタービン羽根車(5)に噴射するノズル(4)と、ノズル(4)の絞り部(42)の開度を制御して、絞り部(42)を通過する流体の流量を調節するニードル(9)とを備えている。例文帳に追加

This turbine generator 2 includes a turbine impeller 5, a power generating section 6 driven by the turbine impeller 5, a nozzle 4 having a throttle 42 throttling an internal flow channel and jetting fluid to the turbine impeller 5, and a needle valve 9 controlling the operating of the throttle section 42 of the nozzle 4 and adjusting the flow rate of the fluid passing through the throttle 42. - 特許庁

制御回路21は、入力される駆動信号に応じて、インジェクタFの駆動期間の開始タイミングになると、第1充電用スイッチ22および第2充電用スイッチ23を同時にスイッチング制御することで、インジェクタFが開状態となり、当該インジェクタFによる燃料噴射が開始される。例文帳に追加

A control circuit 21 performs switching control on a first charge switch 22 and a second charge switch 23 at the same time, when it becomes timing of starting a driving period of an injector F according to an input drive signal, so that the injector F is in an valve opening state and fuel injection by the injector F is started. - 特許庁

温度・圧力の低い低負荷時において、パイロット噴射弁の空気配分を高めて相対的に多量の燃料を安定燃焼させることができ、かつ温度・圧力の高い高負荷時には、その空気配分を低減して相対的に少量の燃料を安定燃焼させることができるガスタービン用低NOx燃焼器を提供する。例文帳に追加

To provide a low NOx combustor for a gas turbine that can stably combust a relatively large quantity of fuel by increasing air distribution to a pilot injection valve in a low load state under low temperature and pressure and can stably combust a relatively small quantity of fuel by reducing the air distribution in a high load state under high temperature and pressure. - 特許庁

メイン燃料タンクと燃料噴射弁とを接続する燃料供給管に配置される高圧ポンプ66を備えた汎用内燃機関(エンジン)の燃料供給装置において、メイン燃料タンクから供給される燃料(ガソリン燃料)を貯留すると共に、その内部に高圧ポンプ66を収容するサブ燃料タンク64を備える。例文帳に追加

The fuel supply device for the general purpose internal combustion engine provided with a high pressure pump 66 arranged in a fuel supply pipe connecting a main fuel tank and a fuel injection valve, is provided with a sub fuel tank 64 storing fuel (gasoline fuel) supplied from the main fuel tank and the high pressure pump 66 therein. - 特許庁

エンジン運転状態に応じて、燃料ポンプから燃料噴射弁に供給される燃圧を制御する装置において、エンジン運転状態に応じた目標燃圧を、エンジン冷却水温度あるいは外気温度(エンジンルーム温度)も加味したエンジン環境温度に基づいて設定した下限値で規制する。例文帳に追加

This device which controls the fuel pressure fed from the fuel pump to a fuel injection valve according to the engine driving state regulates the target fuel pressure according to the engine driving state by the lower limit set based on the engine environment temperature taking account of the engine cooling water temperature or an outside air temperature (engine room temperature). - 特許庁

本発明の燃料噴射弁においては、燃料室8の下流に設けられた2枚のプレートである上流プレート9と下流プレート10を円板形状とし、その円板中心部に燃料室8に向かって突出する凸部15、16と、その凸部15、16に少なくもと1つ以上の噴出孔17、18を設ける。例文帳に追加

In a fuel injection valve, an upstream plate 9 and a downstream plate 10 as two plates provided at downstream of a fuel chamber 8 are formed in a disk shape, and convex portions 15, 16 protruding toward a fuel chamber 8 at the center of the disk, and at least one or more jet holes 17, 18 in the convex portions 15, 16 are provided. - 特許庁

ワークの加工動作の開始と同時に制御装置51から電磁開閉48に開放動作信号を出力し、前記貯留空間42内のオイルミスト33aを加工ヘッド10のオイルミスト供給通路26に供給し、工具15の先端部からオイルミスト33aをワークに噴射する。例文帳に追加

Simultaneously with a start of the work machining operation, an opening operation signal is output from the control device 51 to the solenoid opening/closing valve 48 to supply the oil mist 33a inside the storage space 42 to the oil mist supply passage 26 of the machining head 10, and the oil mist 33a is injected to the work from a tip of a tool 15. - 特許庁

本発明の内燃機関は、シリンダブロック1と、ピストン2と、シリンダヘッド3とから画成される燃焼室4を備えているとともに、シリンダヘッド3には、アクチュエータ12,13によって電磁的に駆動される吸気バルブ6及び排気バルブ8と、燃料噴射弁9と、点火プラグ10とが配設されており、吸気バルブ6は、吸気行程中において2回開閉される。例文帳に追加

This internal combustion engine is provided with a combustion chamber 4 partitioned into a cylinder block 1, piston 2, and a cylinder head 3, also the cylinder head 3 has an intake/exhaust valve 6, 8 electro-magnetically driven by actuators 12, 13, fuel injection valve 9, and a spark plug 10, and the intake valve 6 is opened/closed two times in an intake stroke. - 特許庁

燃料噴射すべきときには圧力制御室31内の高圧燃料が高圧燃料溢流通路36を介して燃料排出通路26に排出され、このときニードル9の背圧室12内および増圧器7の中間室19内の高圧燃料が燃料排出通路26内に排出される。例文帳に追加

When fuel injection is required, high pressure fuel in the pressure control chamber 31 is discharged to a fuel discharge passage 26 through the medium of a high pressure fuel overflow passage 36, wherein high pressure fuel in a back pressure chamber 12 of the needle valve 9 and an intermediate chamber 19 of the booster 7 is discharged in the fuel discharge passage 26. - 特許庁

これにより、仮にMHF9が破損した場合でも、MHF9よりも下流側の燃料導入通路41を、ボール14〜16により塞ぐことができるので、MHF9よりも下流側に設けられる、インジェクタの摺動部や部に異物が流れ込まなくなり、インジェクタの全量噴射を防ぐことができる。例文帳に追加

Thus, even when the MHF 9 is damaged, since the fuel introducing path 41 more on the downstream side than the MHF 9 is clogged by the balls 14-16, the foreign matter does not flow into the sliding part and valve part of an injector provided more on the downstream side than the MHF 9, and the full amount jetting of the injector is prevented. - 特許庁

従って、汎用的な機械加工処理だけで磁気的な遮断構造を有する磁性筒体2を容易に形成でき、その部品点数を削減して噴射弁全体の構造を簡略化できると共に、例えば加熱処理等を施すことによる磁性筒体2の熱変形を防止でき、信頼性を向上させることができる。例文帳に追加

As a result, it is possible to form the magnetic cylindrical body 2 having the magnetic shutting-off structure easily only by general-purpose machining processing, reduce the number of parts to simplify a structure of the whole injection valve, and prevent thermal deformation of the magnetic cylindrical body 2 by applying, for example, heating treatment to improve reliability. - 特許庁

また、エンジン11を自動始動する際に、膨張行程にある気筒内に燃料を噴射して膨張行程燃焼を発生させてクランキングを開始し、膨張行程燃焼を発生させた気筒が排気下死点を越えるまでは、排気バルブ44の開タイミングを少なくとも排気下死点まで遅角する。例文帳に追加

When the engine 11 is automatically started, fuel is injected into the cylinder in an expansion stroke to generate combustion in the expansion stroke for the start of cranking, and the valve opening timing of the exhaust valve 44 is delayed at least up to the exhaust bottom dead center until the cylinder in which the combustion in the expansion stroke is generated exceeds the center. - 特許庁

本発明は、上記した課題を解決するために、目標EGR率と実際のEGR率との差に基づいてEGR機構がフィードバック制御されている時に、実際のEGR率の変動量を取得し、取得された変動量が所定量を超えていれば燃料噴射弁が排気エミッションの悪化を招くような故障を発生していると判定するようにした。例文帳に追加

This invention determines that a fuel injection valve causes the failure such as deteriorating the exhaust emission when an acquired variation exceeds a predetermined quantity by acquiring the variation in the actual EGR ratio when an EGR mechanism is controlled by making a feedback process on the basis of the target EGR ratio and the actual EGR ratio for solving the problem. - 特許庁

本発明は、シリンダヘッドに吸気口、排気口、燃料噴射弁、及び、点火プラグをスペース効率よく配設することで、シリンダの断面積を拡大することなく、吸気口、及び、排気口の径を拡大してエンジンの出力向上を図ることが可能なエンジンのシリンダヘッド構造を提供することを目的とする。例文帳に追加

To improve output of an engine by expanding the diameters of an inlet port and an exhaust port, without expanding sectional area of a cylinder by disposing the inlet port, the exhaust port, a fuel injection valve and an ignition plug on a cylinder head with space efficiency. - 特許庁

複数の燃料噴射弁を有する圧縮着火内燃機関において予混合燃焼する場合に、燃焼室内に形成される予混合気の空燃比分布を、該予混合気の過早着火が生じる空燃比を回避する空燃比分布とすることで、該予混合気の過早着火を回避し、安定した燃焼を可能とする予混合圧縮着火内燃機関を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a premixed compression ignition internal combustion engine, avoiding premature ignition of premixed gas to enable stable combustion by making the air-fuel ratio distribution of premixed gas formed in a combustion chamber into the air-fuel ratio distribution avoiding an air-fuel ratio causing premature ignition of the premixed gas in the case where premixed combustion is performed in the compression ignition internal combustion engine having a plurality of fuel injection valves. - 特許庁

ECU16は、燃料噴射弁8からの燃料供給量に対して空燃比フィードバック補正を実行するとともに空燃比フィードバック補正係数(FAF)に基づき空燃比学習値を学習し、燃料カットからの復帰時には空燃比フィードバック補正をリッチ側に寄せるリッチ寄せ補正を行う。例文帳に追加

An ECU 16 executes air-fuel ratio feedback correction for the amount of fuel to be supplied from a fuel injection valve 8 and learns an air-fuel ratio learned value in accordance with an air-fuel ratio feedback correction coefficient FAF, and performs rich-approach correction for the air-fuel ratio feedback correction to approach a rich side during resetting the fuel-cut. - 特許庁

ディーゼル機関10の燃料供給システム5は、燃料噴射弁80が燃料の供給を受ける高圧側燃料通路(例えば燃料レール88)に、低圧側燃料通路(例えば低圧燃料通路222)から吸入した燃料を昇圧して供給する高圧燃料供給ポンプ100を有する。例文帳に追加

A fuel supply system 5 for the diesel engine 10 has the high-pressure fuel supply pump 100 pressurizing and supplying the fuel sucked in from a low-pressure side fuel passage (for instance, low-pressure fuel passage 222) to a high-pressure side fuel passage (for instance, fuel rail 88) through which a fuel injection valve 80 is supplied with the fuel. - 特許庁

ポンプ駆動時に液体供給源側となる上流側からポンプ側となる下流側への液体の通過のみを許容する吸引用の一方向を高度な耐久性を要しない簡単な構成でも適用可能とすることにより、設計の自由度を高めることができる液体供給システム、液体供給源、及び液体噴射装置を提供する。例文帳に追加

To provide a liquid supply system capable of increasing a designing freedom by making a suction one-way valve for permitting only passage of a liquid from the upstream side which becomes an liquid supply source side to the downstream side which becomes a pump side applicable even to a simple structure not required to have high durability, a liquid supply source, and a liquid injection apparatus. - 特許庁

吸気集合管11の上流に燃料噴射弁13を有する燃料気化促進装置100内の伝熱面76に伝熱面76と燃料24の表面張力により燃料24が拡散するような形状の微細な溝201を形成することにより、燃料24が均一に伝熱面76に拡散し、効果的に気化促進が図れる。例文帳に追加

The fuel 24 is uniformly diffused over a heat transfer surface 76 to effectively promote carburetion by forming small grooves 201 of the shape that the fuel 24 is diffused by the surface tension between the heat transfer surface 76 and the fuel 24 on the heat transfer surface 76 in the fuel carburetion promoting device 100 having a fuel injection valve 13 on the upstream side of an intake collecting pipe 11. - 特許庁

ノズル部5の内側を進退自在にスライドするとともに燃料噴射孔18を開閉する体4と、電気的作用により伸縮する圧電素子2との間に、圧電素子2の熱膨張変形量との和が0(零)となる熱膨張変形量を有する中間要素を少なくとも一つ介在させる。例文帳に追加

At least one intermediate element having a thermal expansion deformed amount which becomes 0 (zero) when added to the thermal expansion deformed amount of a piezoelectric element 2 is installed between an valve element 4 opening and closing a fuel injection hole 18 sliding movably forward and backward on the inside of a nozzle part 5 and the piezoelectric element 2 extended and retracted by an electric action. - 特許庁

排気浄化装置は、機関排気通路に配置され、排気ガスを浄化する酸化触媒13と、機関排気通路において酸化触媒13よりも上流側に配置され、発熱部51aを有するグロープラグ51と、グロープラグ51よりも上流側に配置され、発熱部51aに向けて燃料を噴射する燃料供給15とを備える。例文帳に追加

This exhaust emission control device includes an oxidation catalyst 13 disposed in an engine exhaust passage for purifying exhaust gas, a glow plug 51 disposed on the further upstream side than the oxidation catalyst 13 in the engine exhaust passage and having a heat generating part 51a, and a fuel supply valve 15 disposed on a further upstream side than the glow plug 51 for injecting fuel toward the fuel generating part 51a. - 特許庁

制御部6は、水温センサ61によって検知された前記冷却水の温度及び外気温センサ62によって検知された外気温度に基づいて、機関停止後における燃料噴射弁2の噴孔近傍の温度を推定し、この推定された温度が予め設定された参照温度以上となる場合に、機関停止後の所定期間、電動ウォーターポンプ4を作動させる。例文帳に追加

When a temperature in the vicinity of a nozzle hole of the fuel injection valve 2 after engine stop is estimated and the estimated temperature becomes a preset reference temperature on the basis of a cooling water temperature detected by a water temperature sensor 61 and an outside air temperature detected by an outside air temperature sensor 62, the control part 6 actuates the electric water pump 4 for a prescribed period after engine stop. - 特許庁

筒内噴射弁111〜114を有する内燃機関1の排気通路2にNO_X 吸蔵還元触媒7を配置し、機関をリーン空燃比成層燃焼モードで運転し触媒7に排気中のNO_X を吸収させ、リッチ空燃比均質混合気燃焼モードで機関を運転することにより触媒7に吸収されたNO_X を還元浄化する。例文帳に追加

NOx storing reduction catalyst 7 is arranged in an exhaust passage 2 of an internal combustion engine 1 having cylinder injection valves 111 to 114 to operate the engine at lean air-fuel ratio stratified charge combustion mode so that the catalyst 7 absorbs NOx in exhaust gas, and the engine is operated at rich air-fuel ratio homogeneous mixture combustion mode to reduce the clean NOx absorbed by the catalyst 7. - 特許庁

鋼矢板4 を鉛直に保持可能なチャック12を有し、鋼矢板を保持したチャックを下向きに油圧駆動して鋼矢板を地中に圧入可能な駆動部を有する鋼矢板圧入装置において、鋼矢板の圧入中に鋼矢板の先端部付近から高圧の圧縮空気を噴射可能に圧縮空気供給手段( 圧縮空気源3 、ホース6 、空気制御7 、通路部材5)を設けた装置。例文帳に追加

Compressed air feed means (compressed air source 3, hose 6, air control valve 7 and passage member 5) is provided so that high pressure compressed air can be injected from near the tip part of the pile 4 during press-in of the pile 4. - 特許庁

燃料タンク2内の液体燃料を気体燃料に気化させて燃料噴射弁4に供給するようにした内燃機関のガス燃料供給装置において、燃料供給通路6に上記液体燃料を気化させる1次側,2次側ベーパライザ11,15を直列に接続し、該2次側ベーパライザ15に電気ヒータ40を配置する。例文帳に追加

In the gas fuel supply device for internal combustion engines, which supplies the gas fuel vaporized from liquid fuel in a fuel tank 2 to a fuel injection valve 4, a primary vaporizer 11 and a secondary vaporizer 14 for vaporizing the fuel are connected to a fuel supply passage 6 in series and an electric heater 40 is arranged in the secondary vaporizer 15. - 特許庁

本方法は、コアエンジンの半径方向外側に結合されたパルスデトネーション管102内に燃料投入量を噴射する段階と、コアエンジンの半径方向外側に配置した回転124を使用して、パルスデトネーション管の入口端部104の開口112を通ってファンからパルスデトネーション管内に流れる空気の供給量を制御する段階とを含む。例文帳に追加

This method includes a step of injecting fuel charge quantity into a pulse detonation tube 102 coupled on the radially outward from the core engine, and a step of controlling air supply quantity to flow from the fan into the pulse detonation tube through an opening 112 at an inlet end 104 of the pulse detonation tube using a rotary valve 124 disposed radially outward from the core engine. - 特許庁

中央の噴出口41の周囲に頭皮マッサージ用の突起42を複数突設したステムアタッチメントCを装着し、且つステムの傾倒により内臓吐出を開放するチルドタイプの噴射機構を備えたエアゾール容器Bに装着するキャップであって、使用後に簡単な操作でガス抜きを行えるガス抜きキャップAを提案する。例文帳に追加

To propose a venting cap A which is such a cap that is mounted on an aerosol container B mounted with a stem attachment C projecting a plurality of projections 42 for massaging the head skin on the surrounding of a central jetting hole 41 and equipped with a chilled type jetting mechanism for opening a built-in discharging valve by inclining the stem, and can perform gas venting by a simple operation after use. - 特許庁

ケーシング7内にメタルハニカムの電熱ヒータ2を設置し、メタルハニカム内の燃料流れ方向上流側を燃料の蒸発部2Aとして用い、下流側をこれに直接改質触媒を溶射して燃料の改質部2Bとして用い、3流体噴射弁9から、燃料、水、空気を供給する。例文帳に追加

An electric heater 2 formed with a metal honeycomb is installed in a easing 7, the upstream side of the fuel flow direction in the metal honeycomb is used as a fuel evaporation part 2A, the downstream side is used as a fuel reform part 2B by directly thermal spraying a reforming catalyst to the fuel, and the fuel, water and air are fed from a three-fluid injection valve 9. - 特許庁

ポンプ駆動時に液体供給源側となる上流側からポンプ側となる下流側への液体の通過のみを許容する吸引用の一方向を高度な耐久性を要しない簡単な構成でも適用可能とすることにより、設計の自由度を高めることができる液体供給システム、液体供給源、及び液体噴射装置を提供する。例文帳に追加

To provide a liquid feed system, a liquid feed source and a liquid jet apparatus where the degree of freedom in designing can be increased by making a one-way valve for suction allowing only the passage of a liquid from the upstream side to form into the side of a liquid feed source to the downstream side to form into a pump side upon pump driving applicable even with a simple constitution requiring no high durability. - 特許庁

例文

ECU10は、水温THWおよび吸気温THAに基づいて機関停止後の燃料レール2内の燃圧PFの上昇度合いを推定し、目標燃圧の最大値と燃圧上昇度合いとの加算値が燃料噴射弁1の作動限界圧力以下となるように目標燃圧の最大値を制限する。例文帳に追加

An ECU 10 estimates an increasing degree of the fuel pressure PF in the fuel rail 2 after stopping the engine on the basis of the water temperature THW and the intake air temperature THA, and limits a maximum value of target fuel pressure so that an addition value of the maximum value of the target fuel pressure and a fuel pressure increasing degree, becomes the operational limit pressure or less of the fuel injection valve 1. - 特許庁

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