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等速ジョイントの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 653



例文

駆動軸部材18とハブ4bとの間で伝達するトルクの変動に基づき、かしめ部30の内端面と等速ジョイント用外輪14の外端面との当接部で異音が発生したり、この当接部が摩耗する事を防止する。例文帳に追加

To prevent any abnormal noise at an abutting part of an inner end face of a caulking part 30 on an outer end face of an outer ring 14 for a constant velocity joint or any wear of the abutting part caused by the fluctuation of the torque transmitted between a drive shaft member 18 and a hub 4b. - 特許庁

中間シャフト4の円筒部材13の両端部に、第1、第2等速ジョイント3、5の外輪部材18,19を結合すると共に、該各外輪部材の内部に回転自在に収容されたトルク伝達ボール20,21を介して前記外輪部材に内輪部材24,25を連繋した。例文帳に追加

The outer ring members 18, 19 of first and second constant velocity joints 3, 5 are jointed to both end parts of a cylindrical member 13 of an intermediate shaft 4, and the inner ring members 24, 25 are coupled to the outer ring members through the torque transmission balls 20, 21 rotatably housed in the inside of the respective outer ring members. - 特許庁

等速ジョイント10は、天井部22と略直交する転動面24とを有する案内溝20aと、外周に案内溝20aの方向に突出する所定角度傾斜したテーパ面40が形成されるローラ38と、該ローラ38をトラニオン30aに保持するホルダ34とを備える。例文帳に追加

The uniform speed joint 10 is provided with a guide groove 20a having a rolling face 24 crossing substantially orthogonal to the ceiling part 22, a roller 38 in which a taper face 40 inclined by a specified angle and projecting in the direction of the guide groove 20a, is formed, and a holder 34 holding the roller 38 in the trunnion 30a. - 特許庁

車輪用軸受装置で等速ジョイントの外輪に一体形成された中心軸部の軸端をハブホイールにカシメ固定するとき、カシメ位置の必要範囲内で、カシメ治具の揺動スペースを確保して、カシメ治具とハブホイールの環状部の干渉を防止する。例文帳に追加

To prevent interference of a calking fixture and an annular part of a hub wheel by ensuring a pivoting space of the calking fixture in a required range of a calking position when a shaft end of a central shaft part integrally formed on an outer ring of a constant velocity joint is calking-fixed to the hub wheel in a wheel bearing device. - 特許庁

例文

内部部品とシャフトとを組付けたときに、シャフトと内部部品の軸方向寸法公差が生じても軸方向のがたをなくし、止め輪が止め輪溝から脱落することのない等速ジョイントのシャフト取付構造を提供する。例文帳に追加

To provide shaft fitting structure of a constant velocity joint capable of eliminating looseness in the axial direction even if an axial dimensional tolerance is generated between a shaft and inner parts when assembling the inner parts and the shaft, and capable of preventing a fall of a stopper ring from a stopper ring groove. - 特許庁


例文

前記保持部内に収容保持された等速ジョイントの各構成部材の一つであるシールプレート19の外径D1を、前記保持部と管軸部との結合部に摩擦溶接時に発生した内側カール15の内径D2よりも小さく設定した。例文帳に追加

An outside diameter D_1 of a seal plate 19 which is one of each constituent member of the constant velocity joint stored and held in the holding part is set to be smaller than an inside diameter D_2 of the inner curl 15 generated in a connection part of the holding part and the pipe shaft part when performing friction welding. - 特許庁

また、前記等速ジョイント2などを前記ボルト8によって被取付部に固定した際に、前記緩み止め剤19が前記被取付部のボルト雌ねじ孔1bと前記雄ねじ部8bとの間の隙間を埋めて強固な固定状態を維持する。例文帳に追加

Additionally, the loosening-proof agent 19 fills a clearance between a bolt female screw hole 1b of a mounting part and the male screw part 8b and maintains the strong fixed state in fixing the constant velocity joint 2, etc. in the mounting part with the bolt 8. - 特許庁

車両への組立工程における内輪抜けを防止でき、ハブ輪の拡径加締加工を、加工荷重が小さくかつ加工中の内輪変形が少なく、かつハブ輪における等速ジョイント外輪のステム部の案内面を縮径させることなく行うことのできる車輪用軸受装置を提供する。例文帳に追加

To provide a wheel bearing device, wherein a hub ring is subjected to diameter-enlargement caulking with less working load and inner ring deformation and no diameter-shrinkage of the guide face of the hub ring for a stem portion of a constant velocity joint outer ring while preventing the come-off of the inner ring in processes of assembly on a vehicle. - 特許庁

車輪軸受部1の外方部材2の内側に複列の転動体8を組込み、一方の転動体8で駆動車輪が取付けられる内方部材3を回転自在に支持し、他方の転動体8で等速ジョイント部20の外側継手部材21を回転自在に支持する。例文帳に追加

A plurality of rows of rolling elements 8 are incorporated in an inner side of an outer member 2 of a wheel bearing part 1, an inner member 3 attached with the driving wheel is rotatably supported by one rolling element 8, and an outer side joint member 21 of a constant velocity joint part 20 is rotatably supported by the other rolling element 8. - 特許庁

例文

回転駆動力が伝達される第1シャフト2と、該第1シャフトの一端部に等速ジョイント4を介して連結された第2シャフト3と、第1シャフトの一端部側に設けられて、第1シャフトを車体に回転自在に支持するセンターベアリング5とを備えている。例文帳に追加

The power transmission device is equipped with a first shaft 2 through which a rotational driving torque is transmitted, a second shaft 3 coupled with one end of the first shaft through the constant velocity universal joint 4, and the center bearing 5 installed at one end of the first shaft and supporting the first shaft on the vehicle body rotatably. - 特許庁

例文

差動側等速ジョイントに含まれる差動側外輪17のステム17bに軸方向の軸受穴19が設けられ、前記軸受穴19に挿入された出力シャフト15の端部と前記軸受穴19の内径面との間に出力シャフト支持軸受22が介在された構成とした。例文帳に追加

An axial bearing hole 19 is provided in a stem 17b of a differential side outer ring 17 included in the differential side constant velocity joint, and an output shaft supporting bearing 22 exists between the end of an output shaft 15 inserted into the bearing hole 19 and the inner diameter face of the bearing hole 19. - 特許庁

ボールジョイントのインナレース1に対し、ピアスパンチ7により孔あけ加工を行う際に、ピアスパンチ7先端の刃部13の基端側の軸部15の外周が、インナレース1の外周側のリング部3の内方への変形を規制するよう支持する。例文帳に追加

When an inner race 1 of a constant speed ball joint is punched by the piercing punch 7, the external periphery of the stem portion 15 on the base end side of the cutting edge portion 13 at the tip end of the piercing punch 7 supports the ring portion 3 on the external periphery side of the inner race 1 so as to restrict the inward deformation of the ring portion 3. - 特許庁

ボルト挿通孔の内周面などに緩み止め剤が接触することなくボルトを仮止め状態に保持させると共に、等速ジョイントなどを車両にボルトによって固定した際に、強固な固定状態を維持するボルト支持構造を提供する。例文帳に追加

To provide a bolt supporting structure to hold a bolt in a temporarily held state without contact of a loosening-proof agent on an inner peripheral surface of a bolt inserting hole and to maintain a strong fixed state in fixing a constant velocity joint, etc. to a vehicle with the bolt. - 特許庁

さらに、等速ジョイント4の傾動支点からシャフト7とデファレンシャル装置8との連結部位までの水平直線距離L1が従来例に比べて長くなってシャフト7の傾き角度θ1が小さくなるから、複列転がり軸受3に対して振動が加わりにくくなる。例文帳に追加

In addition, since a horizontal straight line distance L1 from the tilting fulcrum of the constant velocity joint 4 to the position where a shaft 7 is linked to a differential device 8 gets longer in comparison with examples in the past and the tilting angle θ1 of the shaft 7 gets small, vibration is not easily applied to the double row rolling bearing 3. - 特許庁

等速ジョイントの外輪を内外部材の二重構造として、その内外部材の嵌合すき間に防振ゴムを介在した従来の防振対策は、振動によってゴムが発熱する問題があるので、これを解消することである。例文帳に追加

To solve a problem in a conventional vibration absorbing measure in which an outer ring of a constant velocity joint is formed in a double structure with inner and outer members and vibration absorbing rubber is laid in a fitting clearance between the inner and the outer members, and the rubber generates heat by vibration. - 特許庁

等速ジョイント23はハブ10にスプライン結合され、ハブ10は転動体18、19を備えた軸受装置によってハブ外輪5に支持されており、このハブ外輪5はフランジ4部分でナックル2により懸架装置に固定されている。例文帳に追加

A constant velocity joint 23 is spline-coupled with a hub 10, the hub 10 is supported at a hub outer ring 5 by a bearing device having rolling elements 18 and 19, and the hub outer ring 5 is fixed to a suspension by a knuckle 2 at a flange 4 part. - 特許庁

ブーツ蛇腹部分のこすれによる異音と摩耗を低減し、且つ柔軟性、屈曲疲労性、耐熱性、耐水性、耐熱老化性、耐油性、耐薬品性が優れたポリエステルエラストマー組成物からなる等速ジョイントブーツを提供する。例文帳に追加

To provide a constant velocity universal joint boot formed of a polyester elastomer composition capable of reducing the foreign sound and wear by the rubbing of a boot bellows part, with excellent flexibility, bending fatigue property, heat resistance, water resistance, thermal aging resistance, oil resistance and chemical resistance. - 特許庁

等速ジョイント用内輪16にその外端部を結合する駆動軸26の雄スプライン部27の溝底直径D_27よりも、上記駆動軸部材18bを構成するスプライン軸17aの内端部に設けたくびれ部43の直径D_43を大きくする。例文帳に追加

A diameter D43 of a constricted part 43 provided in an inner end part of a spline shaft 17a constituting the member 18b is made larger than a groove bottom diameter D27 of a male spline part 27 of a drive shaft 26 with its outer end part coupled to an inner ring 16 for the constant velocity universal joint. - 特許庁

等速ジョイント10を構成するインナ部材16のトラニオン28a〜28cには、アウタ部材12のトラック溝22a〜22cに摺動自在に係合するローラ部材36を挟むようにして、第1ベアリング34及び第2ベアリング38が装着される。例文帳に追加

First and second bearings 34 and 38 are mounted to trunnions 28a-28c of an inner member 16 constituting this constant velocity joint 10 so as to hold roller members 36 slidably engaged with track grooves 22a-22c of an outer member 12 therebetween. - 特許庁

ナックルに連結される車輪軸受部1の外方部材2と内方部材3との間、および外方部材2と等速ジョイント部20の外側継手部材21との間に転動体8を組込んで内方部材3と外側継手部材21とを回転自在に支持する。例文帳に追加

Rolling elements 3 are built in between an outer member 2 and an inner member 3 of a wheel bearing part 1 connected to a knuckle and between the outer member 2 and an outer joint member 21 of a constant velocity joint part 20 to rotatably support the inner member and the outer joint member 21. - 特許庁

インナーレースの外口径とケージの内口径との間にスキ間を発生させて空回転の際、車両から出るアイドル振動を吸収できるようにする自動車用スライド式ボールタイプの等速ジョイントを提供する。例文帳に追加

To provide a slide ball type constant velocity joint for a vehicle in which a gap is generated between an outer diameter of an inner race and an inner diameter of a cage to allow idle vibration produced during idling rotation from a vehicle to be absorbed. - 特許庁

両サイドスプライン80、90のうち、一方のサイドスプライン90の歯先面93と、他方のサイドスプライン80の歯底面82とは、等速ジョイント50の揺動中心を中心Oとする円弧面にそれぞれ形成される。例文帳に追加

A tooth crest 93 of one side spline 90 and a bottom land 82 of the other side spline 80 out of both side splines 80, 90 are respectively formed on a circular arc surface with the center of oscillation of the constant velocity joint 50 being its center O. - 特許庁

高周波焼入れする軌道面のすべりを伴う転がり揺動運動に対する寿命を向上させ、かつコストが従来製品並の等速ジョイントの軌道輪および転がり揺動運動支持部品を提供することである。例文帳に追加

To provide a raceway for a constant velocity joint by which the service life of a raceway surface to be subjected to induction hardening against rotary oscillating movement accompanied by sliding can be improved and which can be manufactured at a cost equal to that of existing products and also to provide rotary oscillating movement supporting parts. - 特許庁

ボールジョイント12のインナーレース21を、連結シャフト部材23の第1段差部24に装着し、連結シャフト部材23の第2段差部25のねじ山25Aに固定ナット26を緊締することにより連結シャフト部材23に固定する例文帳に追加

The inner race 21 of the equal velocity ball joint 12 is mounted to the first difference-in-level part 24 of a connecting shaft member 23, and the tight fastening of a ridge 2 at the second difference-in-level part of the connecting shaft member 23 thereby allows the aforesaid inner race to be firmly fixed to the connecting shaft member. - 特許庁

パルサギヤーは磁性体から成り、アンギュラ軸受の外輪又は等速ジョイントの外輪の外周面に直接取付けられる円筒状の取付部と、取付部から半径方向外方に延び、複数の打ち抜かれた矩形窓がその回転方向において隔設されたギヤー部と、から成る。例文帳に追加

The rectangular windows 56 and columnar parts 57 of the gear part 54 are alternately present in the circumferential direction within a cylindrical face and alternately pass in front of a rotational speed-detecting sensor 40 set adjacent to the pulsar gear 50 and faced inward in the radial direction. - 特許庁

等速ジョイント1は、デファレンシャルギヤ側に接続される筒状のアウタレース2と、車輪側に接続されてアウタレース2の内側に端部が挿入されるシャフト3と、このシャフト3の端部に取り付けられたインナレース4とを備える。例文帳に追加

The constant velocity joint 1 comprises a cylindrical outer race 2 connected to a differential gear side; a shaft 3 connected to a wheel side and having an end inserted in the outer race 2; and an inner race 4 mounted on the end of the shaft 3. - 特許庁

ハブホイール側と、等速ジョイント側との両サイドフェーススプラインの非接触部分の面積を小さくし、この分だけ両サイドフェーススプラインの相互の歯面の接触面積を増大させて歯面の面圧及び剪断応力を低減する。例文帳に追加

To reduce bearing pressure and shearing stress of a tooth surface, by increasing the contact area of mutual tooth surfaces of both-side face splines by that extent, by reducing the area of a noncontact part of the both-side face splines on the hub wheel side and the constant velocity joint side. - 特許庁

高温と低温とが繰り返される雰囲気中であっても、樹脂製ブーツと等速ジョイントのシャフト又はアウターケースとの間のシール性を簡単に、かつ、低コストで向上させると共に、そのシール性を長期に亘って維持可能なシール構造を提供する。例文帳に追加

To provide a sealing structure simply enhancing at a low cost the sealing performance between a resin boot and a shaft or outer case of a constant velocity joint even in the atmosphere where the temperature goes high and low repeatedly, and maintaining the sealing performance for a long period of time. - 特許庁

鉛化合物を使用せずとも、耐フレーキング性、耐焼付き性、耐摩耗性、低振動特性及びブーツ材料との相性に優れ、且つそれらの特性を長期にわたって十分に維持することが可能な等速ジョイント用グリース組成物を提供すること。例文帳に追加

To provide a grease composition for a constant-velocity joint which excels in flaking resistance, seizing resistance, abrasion resistance, low vibration characteristics and the compatibility with a boot material even without using a lead substance and can sufficiently maintain their properties over a long period. - 特許庁

鍛造成形の際に未充足が発生することがなく、また、素材を変形させる力を小さくすることが可能でしかも装置が破損したり成形不良が発生してしまう懸念のない等速ジョイント内輪およびそれを製造する鍛造金型装置を提供する。例文帳に追加

To provide an inner ring of a constant velocity joint and a forging die device which can prevent any insufficient filling of a material during the forging formation, reduce the force for deforming the material and prevent any breakage of the device or the generation of any defective forging. - 特許庁

内径側環状部分と外径側環状部分のうち、一方の環状部分には、相互に噛み合うことでハブホイール10と等速ジョイント50の外輪60とをトルク伝達可能に連結するサイドフェーススプライン71、76がそれぞれ形成される。例文帳に追加

On one annular portion of the inner diameter side annular portion and the outer diameter side annular portion, side face splines 71, 76 for torque-transmittably connecting the hub wheel 10 and the outer ring 60 of the constant velocity joint 50 by engaging with each other are formed respectively. - 特許庁

等速ジョイントとハブユニットとを分解可能に一体化した車輪駆動用軸受ユニットにおいては、軸受部分における特に外輪の軌道面の焼入れ硬化層を適正に設定しないと、その軸受ユニットの寿命が低下する。例文帳に追加

To solve a problem that the service life of a bearing unit is shortened unless a hardened layer of a bearing part, in particular, of a raceway surface of an outer ring is adequately set in the bearing unit for driving a wheel with a constant velocity joint and a hub unit integrated with each other in a disassembling manner. - 特許庁

トリポード部材20にグリース溜まり24を形成し、このグリース溜まり24に保持したグリースをローラと脚軸22との間(転動体収容部A)に供給することにより、転動体収容部Aにおける潤滑性を向上させ、等速ジョイントの誘起スラストの低減が図られる。例文帳に追加

In the tripod type constant velocity joint, a grease sump 24 is formed at a tripod member 20, grease held in the grease sump 24 is supplied to a section between the roller and the leg shaft 22 (rolling element housing part A), and thereby, lubricating performance in the rolling element housing part A is improved, and the induced thrust of the constant velocity joint can be reduced. - 特許庁

これにより、伸縮軸部8に配設したクラッチ装置11が動力伝達を遮断する状態もしくは動力を低減させた状態になったときに、伸縮軸部8両端の等速ジョイント9,10の回転位相が不一致になるものの、それに関係なく、駆動軸4から従動軸6に対する動力伝達の性が確保されることになる。例文帳に追加

When the clutch device 11 arranged in the telescopic shaft part 8 intercepts the power transmission or reduces the power, the rotation phases of the constant velocity joints 9, 10 in the both ends of the telescopic shaft part 8 becomes inconsistent, however, the constant velocity of the power transmission from the driving shaft 4 to the driven shaft 6 can be secured irrelevant thereto. - 特許庁

スリンガ43の外面に取付けられたエンコーダ46a、そのエンコーダ46aと対向して駆動車輪の回転度を検出する回転センサ47とから成る回転度検出機構を等速ジョイント部20の外側継手部材21と外方部材2の間に収容して車輪軸受装置のコンパクト化を図る。例文帳に追加

A rotary speed detection mechanism consisting of an encoder 46a that is mounted to the outer surface of the slinger 43 and a rotary sensor 47 for detecting the rotary speed of the driving wheel opposite to the encoder 46a is accommodated between the outer joint member 21 of the equal-speed joint part 20 and the outer member 2 for miniaturizing the wheel bearing device. - 特許庁

等速ジョイントのアウタ部材12となる第3次予備成形体28(ワーク)を予め加熱した後、該第3次予備成形体28を回転させながら水性潤滑剤を噴霧し、これにより該第3次予備成形体28のカップ部22の内壁及び外壁の全体にわたって略均に水性潤滑剤を塗布する。例文帳に追加

The third preform 28 (workpiece) to form into the outer member 12 of a constant velocity joint is preheated; thereafter, while rotating the third preform 28, a water base lubricant is sprayed thereon, thus the water base lubricant is almost uniformly applied over the whole of the inner wall and outer wall of the cup part 22 of the third preform 28. - 特許庁

第一、第二両フェイススプライン21a、26a同士を噛み合わせる作業を容易に行えると共に、これら第一、第二両フェイススプライン21a、26a同士を噛み合わせる事に基づいて、ハブ本体8aの中心軸と等速ジョイント用外輪2aの中心軸とを一致させる事ができる構造を実現する。例文帳に追加

To realize a structure for easily performing work for meshing mutual first and second both face splines 21a and 26a and capable of making the axis of a hub body 8a coincide with the axis of an outer ring 2a for a constant velocity universal joint based on the fact of meshing mutual these first and second both face splines 21a and 26a. - 特許庁

等速ジョイント用ローラ装着装置50は、円環形状体からなる基盤62と、該基盤62の略中心に配置された台座64と、この台座64を三方向から囲繞する3個のローラ保持具66a〜66cと、軸部としての位置合わせ用軸68を有する3個の位置合わせ具70a〜70cとを具備する装着用治具52を有する。例文帳に追加

The roller installing device 50 for a constant velocity joint includes an installation tool 52 including: a base 62 constituted of a ring-shaped body; a pedestal 64 arranged almost in the center of the base 62; three roller holders 66a-66c surrounding the pedestal 64 from three directions; and three alignment tools 70a-70c having alignment shafts 68 as shaft parts. - 特許庁

下記の成分(a)〜(h)を含有する等速ジョイント用グリース組成物(a)基油、(b)ジウレア系増ちょう剤、(c)ジアルキルジチオリン酸亜鉛、(d)ジアルキルジチオカルバミン酸モリブデン、(e)メラミンシアヌレート、(f)炭酸カルシウム、(g)ジアルキルジチオカルバミン酸亜鉛、及び(h)硫黄−窒素系極圧添加剤。例文帳に追加

The grease composition for the constant velocity joint includes the following ingredients (a) to (h): (a) a base oil; (b) a diurea-based thickening agent; (c) a zinc dialkyldithiophosphate; (d) a molybdenum dialkyldithiocarbamate; (e) melamine cyanurate; (f) calcium carbonate; (g) a zinc dialkyldithiocarbamate; and (h) a sulfur-nitrogen-based extreme-pressure additive. - 特許庁

この被水防止カバー41を、モータ本体25と駆動リンク32との間に位置するように出力軸が突出する減機25b(モータ本体25)の下面に固定し、この被水防止カバー41により、駆動リンク32と連結ロッドとの連結部分であるボールジョイント36aに雨水がかかることを防止する。例文帳に追加

This flooding preventive cover 41 is fixed to an under surface of a reduction gear 25b (a motor body 25) of projecting the output shaft so as to be positioned between the motor body 25 and the driving link 32, to prevent rainwater from splashing on a ball joint 36a being the connecting part between the driving link 32 and the connecting rod by this flooding preventive cover 41. - 特許庁

車輪支持用転がり軸受ユニット1c側に設けたスプライン孔3cと、等速ジョイント4c側に設けたスプライン軸5cとを、締り嵌めでスプライン係合させる構造で、これらスプライン孔3cとスプライン軸5cとのスプライン係合を外す作業を容易に、しかも、各部を損傷せずに行える構造を実現する。例文帳に追加

To achieve a structure for spline-engaging a spline hole 3c provided on a side of a rolling bearing unit 1c for supporting a wheel to a spline shaft 5c provided on a side of a constant velocity joint 4c by tight-fitting, allowing an easy work for removing the spline-engagement between the spline hole 3c and the spline shaft 5c without damaging each section. - 特許庁

装置本体に対して位置決めされたユニットたるプロセスカートリッジ1に設けられた回転体たる現像ローラ5gに駆動力を伝達するための被駆動軸たる現像ローラ軸5jと駆動軸82とを等速ジョイントを2個軸方向直列配置した連結手段70で連結する。例文帳に追加

A developing roller shaft 5j serving as the driven shaft for transmitting drive force to a developing roller 5g serving as the rotation body disposed in a process cartridge 1 serving as a unit positioned relative to an apparatus body, and the drive shaft 82 are connected by means of a connecting means 70 in which two equal-velocity joints are arranged in series in the axial direction. - 特許庁

第1固定部12と蛇腹部14との間には、等速ジョイント16を構成するケース17内に揺動自在に保持された被動軸18が大きく揺動したとき、蛇腹部14と第1クランプ15との干渉を阻止するための隔壁26と、第1クランプ15のかしめ作業時、同第1クランプ15をかしめるためのクランプかしめ治具Jと隔壁26との干渉を阻止するためのスペース27とを設けた。例文帳に追加

A bulkhead 26 for hindering a bellow part 14 from interfering with a first clamp 15 when a driven shaft held swingably in a case 17 constituting a constant velocity joint 16 and a space 27 for hindering a clamp calking jig J for caulking a first clamp 15 from interfering with the bulkhead 26 when the clamp 15 is to be caulked are provided between a first fixation part and the bellow part 14. - 特許庁

また、係止部材46が、中空シャフト11の軸方向を板厚方向とした板材で構成されているので、中空シャフト11内に挿入した棒状ツール55によって係止部材46を容易に変形させることができ、張出突部47による車輪側等速ジョイント12の係止の解除をスムーズに行うことができる。例文帳に追加

Further as the locking member 46 is composed of a plate material directed in the axial direction of the hollow shaft 11 in its thickness direction, the locking member 46 can be easily deformed by the rod-shaped tool 55 inserted into the hollow shaft 11, and the locking of the wheel-side constant velocity universal joint 12 can be easily released by an overhanging projection part 47. - 特許庁

本発明の等速ジョイントの軌道輪1、2は、合金元素として、少なくとも、炭素を0.5質量%以上0.7質量%以下、シリコンを0.5質量%以上1.0質量%以下、マンガンを0.5質量%以上1.0質量%以下含有し、残部が鉄および不可避不純物を含む成分組成の鋼を用い、かつ軌道面が高周波焼入れされた構成を有する。例文帳に追加

The raceways 1, 2 for the constant velocity joint are manufactured by using steel which has a composition containing at least, as alloying elements, 0.5 to 0.7 mass% carbon, 0.5 to 1.0 mass% silicon and 0.5 to 1.0 mass% manganese and having the balance iron with inevitable impurities, and the raceway surface is induction hardened. - 特許庁

高応力や繰返し応力に対し、ハブの等速ジョイント結合ナットが接する座面の周辺の強度や疲れ強さを向上させ、また座面の耐摩耗性が向上して前記ナットの締付軸力の低下が防止でき、かつ工程増による生産性低下が抑えられる車輪用軸受装置を提供する。例文帳に追加

To provide a bearing device for a wheel capable of improving strength and fatigue strength around a seat surface contacted by a constant speed joint joining nut of a hub against high stress and repeating stress, preventing lowering of fastening shaft force of the nut by improving wear resistance of the seat surface, and suppressing lowering of productivity due to an increase of processes. - 特許庁

車輪が取り付けられるハブホイール10のハブ軸13の中心孔14の内周面軸方向に形成された雌スプライン90と、等速ジョイント50の外輪60の端面から突出された中心軸62の外周面軸方向に形成された雄スプライン80とがスプライン嵌合される。例文帳に追加

The female spline 90 formed in an axial direction of an inner peripheral surface of a central hole 14 of the hub shaft 13 of the hub wheel 10 mounted with the wheel and the male spline 80 formed in an axial direction of an outer peripheral surface of a central shaft 62 projected from an end surface of the outer ring 60 of the constant velocity joint 50 are spline-fitted. - 特許庁

組立装置60は、駆動力伝達軸12の一端部を保持する軸保持機構78と、前記駆動力伝達軸12とインナ部材20の貫通孔28の中心との芯出しを行うための芯出し機構70と、トリポート型等速ジョイント16のアウタ部材18を保持し、且つ変位自在な第1アウタ部材保持具66とを備える。例文帳に追加

An assembling device 60 includes a shaft holding mechanism 78 holding one end portion of a driving power transmission shaft 12, a centering mechanism 70 for performing centering between the driving power transmission shaft 12 and a through-hole 28 of an inner member 20, and a displaceable first outer member holder 66 holding an outer member 18 of a tripod constant velocity joint 16. - 特許庁

等速ジョイントJは、内側面にボール転動溝1aを有するアウターレース1と、外側面にボール転動溝2aを有するインナーレース2と、ボール転動溝1a及び2aを転動するボール3と、ボール3のボール転動溝1a及び2aからの逸脱を防止するケージ4とを備える。例文帳に追加

This constant velocity joint J includes an outer race 1 having a ball rolling groove 1a on the inner surface, an inner race 2 having a ball rolling groove 2a on the outer surface, balls 3 rolling in the ball rolling grooves 1a and 2a, and a cage 4 which prevents the balls 3 from derailing out of the ball rolling grooves 1a and 2a. - 特許庁

例文

現像ユニット5に設けられ現像ローラ5gに駆動力を伝達するための被駆動軸たるローラ軸5kと装置本体に設けられた駆動源たる駆動モータ81から駆動力を受けて回転駆動する駆動軸91とを連結するための連結手段として、等速ジョイント70を用いる。例文帳に追加

A constant velocity joint 70 is used as a connection means that connects a roller shaft 5k, as a driven shaft, which is disposed in a developing unit 5 and transmits a drive force to the developing roller 5g, and a drive shaft 91 which is rotated by a drive force from a drive motor 81, as a drive source, which is disposed in an apparatus body. - 特許庁

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