1016万例文収録!

「pneumatic」に関連した英語例文の一覧と使い方(166ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > pneumaticの意味・解説 > pneumaticに関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

pneumaticを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 8581



例文

The pneumatic tire is provided with a tread rubber part 18 comprising a cap rubber layer 22 and a base rubber layer 20, wherein the base rubber layer 20 is formed from a rubber composition containing a polymer component comprising 85 to 60 wt.% diene rubber and 15 to 40 wt.% block copolymer composed of blocks of polyisoprene containing vinylisoprene units and blocks of polystyrene.例文帳に追加

キャップゴム層22とベースゴム層20からなるトレッドゴム部18を備える空気入りタイヤにおいて、前記ベースゴム層20を、ジエン系ゴム85〜60重量%と、ビニルイソプレン単位を含むポリイソプレンのブロックとポリスチレンのブロックとからなるブロック共重合体15〜40重量%とからなるポリマー成分を含有するゴム組成物で形成する。 - 特許庁

The controller transmits the signals for resonating the resonator 14, receives the signals of the resonance frequency of the resonator 14 from the transponder 10, calculates the temperature of the tire according to the signals of the resonance frequency extracted from the received signals, and calculates the pneumatic pressure of the tire according to a signal level of the signals of the resonance frequency.例文帳に追加

コントローラは、共振器14を共振させるための信号を送信する一方、共振器14の共振周波数の信号をトランスポンダ10から受信し、当該受信信号から抽出される共振周波数の信号に応じてタイヤの温度を算出する一方、当該共振周波数の信号の信号レベルに応じてタイヤの空気圧を算出する。 - 特許庁

The pressure of a blower used for the pneumatic transportation is time-integrated to control the amount of powder and grains transported based on the integrated value.例文帳に追加

貯蔵場所に貯蔵されている粉粒体をその貯蔵場所から所定量取り出して、目的とする輸送先収容体に空気輸送するための、輸送経路中に計量手段を有しない経路における粉粒体の定量輸送方法であって、前記空気輸送に用いるブロワの圧力を時間積分し、その値により前記粉粒体の輸送量を制御することを特徴とする方法。 - 特許庁

The heavy-duty pneumatic radial tire provided with a belt part and a tread part and furthermore provided with a crown protection layer with waveform twist cords arranged between the belt part and the tread part is characterized in that the waveform twist cords consist of polyparaphenylene benzobisoxazole fiber or polyparaphenylene benzobisthiozole fiber and the tensile strength is 17 g/decitex or higher.例文帳に追加

ベルト部とトレッド部とを有し、該ベルトとトレッド部の間に、波形撚りコードを配列したクラウン保護層を有する重荷重用空気入りラジアルタイヤにおいて、該波形撚りコードは、ポリパラフェニレンベンゾビスオキサゾール繊維またはポリバラフェニレンベンゾビスチアゾール繊維からなり、かつ引張り強度が17g/デシテックス以上であることを特徴とする重荷重用空気入りラジアルタイヤである。 - 特許庁

例文

To provide a method for producing a natural rubber wet masterbatch keeping high reinforcing property compared with conventional reclaimed rubber and powdery rubber and accordingly improving the material recycling ratio of waste rubber obtained from rubber products such as used tire, and provide a natural rubber wet masterbatch, a rubber composition produced by using the masterbatch and a pneumatic tire.例文帳に追加

従来の再生ゴム及び粉ゴムに比して高い補強製を維持し、これにより、使用済みタイヤ等のゴム製品から得られる廃ゴムのマテリアルリサイクル率を向上することができる天然ゴムウェットマスターバッチの製造方法、天然ゴムウェットマスターバッチ、それを用いたゴム組成物及び空気入りタイヤを提供する。 - 特許庁


例文

To provide a pneumatic tire capable of reducing the weight thereof by using mono-filament bundle for reinforcement elements to constitute a belt, effectively suppressing separation occurring at belt end parts and fold of the reinforcement elements by realizing an adequate structure of the reinforcement elements, and considerably enhancing the durability of the belt.例文帳に追加

ベルトを構成する補強素子としてモノフィラメントの束を用いることによって軽量化を図るとともに、補強素子の構造の適正化を図ることにより、ベルト端部に発生するセパレーションと補強素子の折れを有効に抑制して、ベルトの耐久性を格段に向上させた空気入りタイヤを提供する。 - 特許庁

A pneumatic tire tread stock incorporating this vulcanized elastomer compound exhibits improved reduced hysteresis, or highly balanced wet traction, rolling resistance, snow/ice traction, and mechanical strength when compounded with the silica filler and vulcanized, in the state of tire.例文帳に追加

この加硫エラストマーコンパウンドを組み込んだ空気入りタイヤトレッドストックは、シリカ充填材と一緒にしてコンパウンドにして加硫を受けさせた時、タイヤの状態で、向上した低いヒステリシスを示か或は非常に均衡の取れた湿潤ケン引力と転がり抵抗と雪/氷時のケン引力と機械的強度を示す。 - 特許庁

This printing machine is equipped with a plurality of blowers 35 having air feeding pipes 49 for feeding air, a manifold 37, to which the air feeding pipes 49 of all the blowers 35 are connected and a plurality of air showers 39 for executing the predetermined work by using the air sent from the manifold 37 through pneumatic piping 53 connected therewith.例文帳に追加

空気を供給する空気供給管49を有する複数のブロア35と、全てのブロア35の空気供給管49が接続された集合管37と、それぞれ空気配管53によって集合管37に接続され、空気配管53を通って集合管37から送られる空気を用いて所定作業を行う複数のエアシャワー39と、が備えられていることを特徴とする。 - 特許庁

To make assembling of a bag by manual work to a cylindrical body unnecessary and to automatically perform opening/closing and demolding of a mold after a double cylindrical body is set in a mold for vulcanization in the mold for vulcanization of a diaphragm for a pneumatic spring for performing molding and vulcanization so as to make the max. diameter part larger than the diameter of a bead part on the large diameter side.例文帳に追加

最大径部が大径側ビード部の径よりも大きくなるように成形、加硫するための空気ばね用ダイヤフラムの加硫金型において、筒状体に対する手作業によるバッグの組み込みを不要にし、かつ二重円筒状の筒状体を加硫金型にセットした後の金型の開閉、脱型を自動的に行う。 - 特許庁

例文

This pneumatic pump 1 is provided with an air compressor having a cylinder 2 and a piston 3 compressing air by sliding in contact inside the cylinder, attachments 5, 6 for attaching the air compressor to a human shin, and a motion converter connected to the air compressor and converting the stepping motion of a human being with the air compressor attached into the reciprocating motion of the piston of the air compressor.例文帳に追加

本発明の空圧ポンプ1は、シリンダ2と該シリンダ内で摺動して空気を圧縮するピストン3とを有する空気圧縮装置と、空気圧縮装置を人の脛に取付けるための取付装置5、6と、上記空気圧縮装置に連結されると共に該空気圧縮装置が取付けられた人の足踏み運動を該空気圧縮装置のピストンの往復運動に変換する運動変換装置とを具備する。 - 特許庁

例文

Moreover, a pneumatic tire rim assembly is applied with a phosphor or chromatic color of specific lightness and chromaticness 2 on at least one part of an inner surface of the tire 1 as discriminating information of a rim assemblage, and also applied with a color related to the color on the tire 1 on at least one part of the surface of the rim with which the tire 1 is installed.例文帳に追加

また、本発明の空気入りタイヤ−リム組立体は、タイヤ内面の少なくとも一部をリム組の識別情報として蛍光体又は特定の明度・彩度の有彩色に着色2すると共に、このタイヤを組付けたリムの表面の少なくとも一部を、前記タイヤに着色した色に関連する色で着色3、4、5してなる。 - 特許庁

In this pneumatic tire with the sealant layer 4 arranged in an area corresponding to a tread section 1 of a tire inner surface S, a cover sheet 5 is arranged inside the sealant layer 4 in a tire radial direction so as to cover the sealant layer 4, and the thickness of the cover sheet 5 in the central part 15a is made to be thicker than that in the outside part 15b.例文帳に追加

タイヤ内面Sのトレッド部1に対応する領域にシーラント層4を設けた空気入りタイヤにおいて、シーラント層4のタイヤ径方向内側に該シーラント層4を覆うようにカバーシート5を配置し、該カバーシート5の中央部分15aの厚さを外側部分15bの厚さよりも大きくする。 - 特許庁

This pneumatic tire has a shoulder longitudinal channel 4 close to a tread ground contact end most and extending continuously in tire peripheral direction and a shoulder lateral channel 5 whose one end is communicated with the shoulder longitudinal channel 3 and whose other end is extended in tire axial direction by crossing an outer side in tire axial direction to form a shoulder block B along the tread ground contact end E.例文帳に追加

トレッド面に、トレッド接地端に最も近接してタイヤ周方向に連続してのびるショルダ縦溝4と、一端が該ショルダ縦溝3に連通しかつ他端がトレッド接地端Eをタイヤ軸方向外側に超えてタイヤ軸方向にのびるショルダ横溝5とを有することによりトレッド接地端Eに沿ってショルダブロックBを形成した空気入りタイヤである。 - 特許庁

A distance W1 between bead parts 2 in a post-curing inflation process is made longer than a distance W0 between the bead parts in a vulcanization mold, when manufactured through the post-curing inflation process of filling internal pressure into the tire after vulcanized, followed to be cooled, and the distance W1 between bead parts is widened more than a rim width when attaching a rim of the pneumatic tire 1.例文帳に追加

加硫後のタイヤに内圧を充填して冷却するポストキュアインフレーション工程とを経て製造するに際して、ポストキュアインフレーション工程におけるビード部2間の距離W1を加硫金型におけるビード部間の距離W0よりも大きくすると共に、このビード部間の距離W1を空気入りタイヤ1のリム装着時のリム幅よりも大きくした。 - 特許庁

This pneumatic booster 1 is so constituted that a temporary fixing clip 6 is formed by providing a regulating claw 7 for regulating the movement of the fitting bolt 3 in the pulled-out direction and a plurality of lock parts 9 formed by cutting and erecting the side face of the cylinder, in an approximately C-sectional cylindrical member and the temporary fixing clip is installed in the fitting bolt 3.例文帳に追加

断面が略C字状の円筒状の部材に、取付用ボルト3に対する抜け方向への移動を規制する規制爪7と、円筒の側面を切起こして形成した複数の係止部9とを設けて仮固定用クリップ6を形成し、該仮固定用クリップ6を取付用ボルト3に装着して気圧式倍力装置1を構成した。 - 特許庁

There is provided a pneumatic tire in which a rib 1 divided by major grooves 2b, 2c extending circumferentially along the tire is arranged at the central part of its tread surface, wherein cavities 5 extending circumferentially along a tire and widened from both ends in a longitudinal direction toward a tire center are spaced apart circumferentially along the tire in series at the center of the rib 1 in its width direction.例文帳に追加

タイヤ周方向に沿って延びる主溝2b,2cにより区分されたリブ1がトレッド面の中央部に設けられた空気入りタイヤにおいて、タイヤ周方向に延び且つ長手方向の両端部から中央部に向かって幅広となる窪み5を、リブ1の幅方向中央部にてタイヤ周方向に間隔を設けて直列状に配している。 - 特許庁

As for surface sipe shapes (the shapes of surface opening parts 41) of the surfaces 31a of the blocks 31, the surface sipe shapes when the blocks are new and the surface sipe shapes when the block wear do not intersect in a tire radial direction, and thereby damage of the blocks 31 with the sipes 40 formed therein is reduced when extracting the pneumatic tire 1 from the tire vulcanizing mold.例文帳に追加

さらに、ブロック表面31aの表面サイプ形状(表面開口部41の形状)が、新品時における表面サイプ形状と摩耗時における表面サイプ形状とがタイヤ径方向において交差しないので、タイヤ加硫モールドから空気入りタイヤ1を抜く際のサイプ40が形成されるブロック31の損傷を低減することができる。 - 特許庁

To provide a rubber composition for a sidewall reinforcing layer or a sidewall, which has sufficient thermal conductivity and low heat build-up property as well as excellent rigidity and run flat tire durability, and to provide a pneumatic tire such as a run flat tire, which has a sidewall reinforcing layer or a sidewall that is produced by using the rubber composition.例文帳に追加

良好な熱伝導性や低発熱性を有するとともに、優れた剛性、ランフラットタイヤの耐久性も有するサイドウォール補強層又はサイドウォール用ゴム組成物、及び該組成物を用いて作製したサイドウォール補強層又はサイドウォールを有するランフラットタイヤ等の空気入りタイヤを提供する。 - 特許庁

A tray 26 having the plurality of pneumatic vibration generating devices 1 installed thereon is supportedly installed on the inside of the inclined part 21 of the splash guard 20 through an elastic body, the chips accumulated on the tray 26 is recovered to the conveying device 22 installed at the end part of the inclined part 21 by the generated vibration, and the recovered chips are transferred to the outside of the machine.例文帳に追加

また、複数個のニューマティック振動発生装置1を取り付けたトレイ26を、スプラッシュガード20の傾斜部21の内側に弾性体を介して取り付け支持し、発生する振動によりトレイ26に堆積した切屑を前記傾斜部21の端部に設置した搬送装置22に回収し、機外へ搬出するようにした。 - 特許庁

This rubber composition for the inner liner of a pneumatic tire is produced by blending 100 pts.wt. solid state rubber with 1-150 pt.wt. organically treated layer state clay mineral and further containing 1-50 pt.wt. liquid state rubber having an ammonium salt structure produced from a liquid state rubber containing maleic acid anhydride structure as a compatible agent for the solid state rubber and the layered clay mineral.例文帳に追加

固体状ゴム100重量部と有機化処理された層状粘土鉱物1〜150重量部とを配合したゴム組成物であって、更に、当該固体状ゴムおよび層状粘土鉱物の相溶化剤として、無水マレイン酸構造を含有する液状ゴムから製造されたアンモニウム塩構造を有する液状ゴムを1〜50重量部含む空気入りタイヤのインナーライナー用ゴム組成物。 - 特許庁

The tire pneumatic pressure monitoring system includes: an acceleration acquisition part where rotation of the tire, in which the tire valve is installed, is acquired; and a transmission frequency setting part which sets a transmission frequency of the detection signal to a second transmission frequency F2, which is higher than normal first transmission frequency F1, during a fixed period T1 after the tire starts rotation.例文帳に追加

タイヤ空気圧監視システムは、タイヤバルブが取り付けられたタイヤの回転を取得する加速度取得部と、タイヤが回転を開始してから一定時間T1の間、検出信号の送信頻度を、通常の第1送信頻度F1よりも高い第2送信頻度F2に設定する送信頻度設定部とを備えた。 - 特許庁

In this pneumatic radial tire, belt ply for forming a belt 2 wound on a crown part of a carcass 1 of a radial structure is formed by putting covering rubber 10 on a wire layer 9 formed by arranging a longitudinal wave wire 7 having an oval cross section, and patterned in a waveform bending in the minor axis direction, and a transverse wave wire 8 patterned in a waveform bending in the major axis direction.例文帳に追加

ラジアル構造のカーカス1のクラウン部に巻装されるベルト2を形成するベルトプライが、断面小判形で短軸方向に屈曲する波形に型付けした縦波ワイヤ7と長軸方向に屈曲する波形に型付けした横波ワイヤ8を配列して形成されたワイヤ層9に被覆ゴム10を被覆してなる空気入りラジアルタイヤ。 - 特許庁

To provide a pneumatic carrying device comprising a device for supplying easy-to-flow bulk cargoes to a carrying conductor 2 and solid metering in a weight analysis fashion and a stirrer 4, preventing non-uniform mixture and allotment in the stirrer 4 by improving the formation of carrying easy-to- flow materials through the carrier conductor 2 to the stirrer 4.例文帳に追加

ニューマチック式の搬送装置であって、簡単に流動化可能なばら荷を搬送導管2に供給する、重量分析式に固体調量するための装置と攪拌機4とを有しており、該攪拌機4に流動化可能な搬送物が搬送導管2を通って搬送される形式のものを改良して、攪拌機4内で不均一な混合配分を生じさせないようにする。 - 特許庁

The sensor module 3 prestores data of the mounting position of the tire, when the pneumatic pressure of the tire is less than an abnormal monitoring pressure, refills the tire with air, and when the pressure is returned to a set pressure, transmits the tire mounting position data to the electronic control device 5; and the electronic control device 5 acquires and stores the tire mounting position data.例文帳に追加

センサモジュール3は、タイヤの装着位置のデータを予め記憶しており、タイヤの空気圧が異常監視圧を下回り、再度空気が充填され、設定圧力に戻ったときにタイヤの装着位置のデータを電子制御装置5に送信し、電子制御装置5は、タイヤの装着位置のデータを取得して記憶する。 - 特許庁

To provide a control device and its control method capable of improving the function such as a clamp mechanism, and capable of minimizing a cost increase for improving this function, by changing working pressure in the middle of a processing process, while reducing production cost by using a hydraulic or pneumatic pressure sealing device for a tool, in a work positioning clamp control device of a machine tool and its control method.例文帳に追加

工作機械のワーク位置決めクランプ制御装置およびその制御方法にあって、治具に油空圧封入装置を用いることで生産コストを低減しつつも、加工工程の途中で作動圧を変化させることで、クランプ機構等の機能を向上することができ、さらにこの機能向上のためのコストアップをできるだけ押さえる制御装置およびその制御方法を提供する。 - 特許庁

A first hose body 20 which can be connected with a sealant container 2 and can inject the sealant from a pneumatic valve (t) to temporarily repair a punctured tire T, and a second hose body 22 which can be connected with the first hose body 20 through a connecting adapter 21 and can take out the sealant from a valve fitting hole 13 to recover it, are provided.例文帳に追加

シーリング剤容器2に連結でき、空気バルブtからシーリング剤を注入してパンクしたタイヤTを応急的に修理しうる第1のホース体20と、この第1のホース体20に接続アダプタ21を介して接続でき、シーリング剤をバルブ取付孔13から抜き取って回収する第2のホース体22とを具える。 - 特許庁

To improve the road holding ability by suppressing the deformation of a block owing to the rigidity decrease, and to improve the brake performance and drive performance, etc., not only on the snow and ice road surface but a dry road surface so as to suppress the eccentric wear and loss of a sipe from occurring, in a pneumatic tire having a sipe in the block of a tread.例文帳に追加

トレッドのブロックにサイプを形成した空気入りタイヤにおいて、剛性の低下に伴うブロックの倒れ込み変形を抑制して接地性を向上させ、氷雪路面のみならず乾燥路面等においても制動・駆動性能等を向上させ、偏摩耗やサイプエッジの欠損の発生を抑制する。 - 特許庁

To provide a pneumatic radial tire and its manufacturing method capable of preventing a belt structure consisting of a core body belt layer and a coating belt layer from being deformed during vulcanizing and of using a reinforcing cord with a small breaking elongation in the belt structure, in improving high durability and belt separation resistance on the basis of the belt structure.例文帳に追加

芯体ベルト層と被覆ベルト層とからなるベルト構造体に基づいて高速耐久性や耐ベルトセパレーション性の向上を図るに際し、そのベルト構造体の加硫時の変形を防止し、しかもベルト構造体に破断伸びが小さい補強コードを使用することを可能にした空気入りラジアルタイヤ及びその製造方法を提供する。 - 特許庁

In the pneumatic tire, a carcass 3 is formed by annularly winding the carcass ply formed into a rectangular shape along the tire peripheral direction and mutually overlapping and joining a peripheral-direction end 21 on one end side in the peripheral direction and a peripheral-direction end 22 on the other end side to each other at the joint portion 23.例文帳に追加

本発明に係る空気入りタイヤにおいて、カーカス3は、一枚の矩形状に形成されたカーカスプライをタイヤ周方向に沿って円環状に巻回して周方向の一端側の周方向端部21と他端側の周方向端部22とをジョイント部23において互いに重ねて接合してなる。 - 特許庁

To obtain an adhesive composition capable of well bonding a polyester material and the like to a rubber and excellent in heat-resisting adhesion, to provide method for preparing the same, and to obtain a rubber reinforcing organic fibers using the adhesive composition and a pneumatic tire using cords composed of the rubber reinforcing organic fibers as the reinforcing material of tires.例文帳に追加

ポリエステル材料等とゴムとを良好に接着させることのでき、かつ、耐熱接着力にも優れた接着剤組成物、その製造方法、その接着剤組成物を使用したゴム補強用有機繊維、およびタイヤの補強材として上記ゴム補強用有機繊維よりなるコードを使用した空気入りタイヤを提供する。 - 特許庁

In the pneumatic radial tire, a complex comprising a sheath-core filament yarn wherein a core section is made from crystal fiber of 3.0 cN/dtex or more in strength and a sheath section is formed of thermoplastic polymer composition dissolving at 70 to 180°C coated with rubber composition is arranged in a side wall.例文帳に追加

空気入りラジアルタイヤにおいて、芯部が強度3.0cN/dtex以上の結晶性繊維から形成され、鞘部が70〜180℃で溶融する熱可塑性ポリマー組成物から形成された芯鞘型フィラメント繊維をゴム成分で被覆した複合体がサイドウォール部に配設されてなることを特徴とする空気入りラジアルタイヤである。 - 特許庁

In the vulcanizing method of a pneumatic tire which is carried by filling steam S and gaseous nitrogen N in the bladder 4 arranged inside of unvulcanized tire 2 fitted in a mold 1 and heating and pressurizing the unvulcanized tire 2, at least a part of steam S is discharged from the upper part of the bladder 4 while injecting gaseous nitrogen N in the middle of vulcanizing the unvulcanized tire 2.例文帳に追加

金型1内に装着された未加硫タイヤ2の内側に配置されたブラダー4内にスチームSと窒素ガスNとを充填して、未加硫タイヤ2を加温及び加圧する空気入りタイヤの加硫方法において、未加硫タイヤ2の加硫の途中で、窒素ガスNを注入しつつスチームSの少なくとも一部をブラダー4の上部から排出する。 - 特許庁

The pneumatic tire contains a rubber composition for clinches containing 0.1 to 10 mass part of zinc oxide particles of 200 nm or less in mean particle diameter with respect to the rubber component of 100 mass part containing 30 to 90 mass% of natural rubber and 10 to 70 mass% of epoxidized natural rubber; and clinch rubber composed of the rubber composition.例文帳に追加

天然ゴム30〜90質量%およびエポキシ化天然ゴム10〜70質量%を含むゴム成分100質量部に対して、平均粒径が200nm以下の酸化亜鉛粒子を0.1〜10質量部含有するクリンチ用ゴム組成物、および当該ゴム組成物からなるクリンチゴムを備える空気入りタイヤである。 - 特許庁

To provide a disassembling method of a tire wheel assembly which prevents grease-like lubricant from scattering and maintaining a good working environment from the point of view of safety and environment even when intervening the grease-like lubricant between the inner face of a pneumatic tire and the outer face of a run-flat supporting body.例文帳に追加

空気入りタイヤの内面とランフラット支持体の外面との間にグリース状の潤滑剤を介在させた場合であっても、グリース状の潤滑剤の飛散を防止し、安全上及び環境上の観点から良好な作業環境を維持することを可能にしたタイヤホイール組立体の解体方法を提供する。 - 特許庁

The pneumatic tire for two wheerer comprises a carcass 1 turned around bead cores 3 embedded in a pair of bead portions 2 and locked thereto, a tread portion arranged on the outer periphery of a crown portion of the carcass 1, and a pair of sidewall portions extending inward from both ends of the tread portion to a tire radial direction.例文帳に追加

一対のビード部2に夫々埋設されたビードコア3の周りに夫々折り返して係止されたカーカス1と、カーカス1のクラウン部外周に配置されたトレッド部と、トレッド部の両端からタイヤ半径方向内方に延びる一対のサイドウォール部と、を備える二輪車用空気入りタイヤである。 - 特許庁

In this pneumatic tire provided with a ring-state bead core embedded respectively in a pair of beads and a bead tape made of a reed weaving by an organic fiber or in the canvas structure, the organic fiber constituting the bead tape is a compound fiber made of a component A which melts during vulcanization and a component B which does not melt during vulcanization.例文帳に追加

一対のビード部内に夫々埋設したリング状のビードコアと、該ビードコアの周りに配設した有機繊維の簾織又はキャンバス構造からなるビードテープとを備える空気入りタイヤにおいて、前記ビードテープを構成する有機繊維が、加硫中に溶融する成分Aと加硫中に溶融しない成分Bとからなる複合繊維であることを特徴とする空気入りタイヤである。 - 特許庁

The inner liner 6 for the pneumatic tire includes at least a layer comprising a resin composition (D) in which flexible resin (C) with a Young's modulus at 23°C smaller than that of a modified ethylene-vinylalcohol copolymer (B) is dispersed in a matrix comprising the modified ethylene-vinylalcohol copolymer (B) obtained by reacting an ethylene-vinylalcohol copolymer (A).例文帳に追加

エチレン−ビニルアルコール共重合体(A)を反応させて得られる変性エチレン−ビニルアルコール共重合体(B)からなるマトリックス中に、23℃におけるヤング率が前記変性エチレン−ビニルアルコール共重合体(B)より小さい柔軟樹脂(C)を分散させた樹脂組成物(D)からなる層を少なくとも含むことを特徴とする空気入りタイヤ用インナーライナー6である。 - 特許庁

To provide a diene-based rubber composition which can be suitably used as a vulcanization molding material such as a base tread of a pneumatic tire, a belt cushion, and an upper flexible bead filler and can give a vulcanized molded article having low heat build-up and high elongation at break without causing a rise in viscosity and a decrease in modulus of elasticity.例文帳に追加

空気入りタイヤのベーストレッド、ベルトクッション、上部軟質ビードフィラー等の加硫成形材料として好適に使用し得るジエン系ゴム組成物であって、粘度の上昇や弾性率の低下を招くことなく、低発熱性や高破断伸びを有する加硫成形品を与え得るものを提供する。 - 特許庁

Pneumatic pressure in each tire 16a-d is monitored continuously during operation of a vehicle through magnetic coupling generated between the arrays of transducers 14a-d and receivers 20a-d during each revolution of the tires 16a-d between the sensor transducer 14a-d and the corresponding receiver 20a-d.例文帳に追加

自動車車両が動いている間のタイヤ16a−dの各々内の空気圧について、センサ・トランスジューサ14a−dと受信器20a−dの対応するベア間においてタイヤ16a−dの各回転の間にそれらトランスジューサ14a−dと受信器20a−dとの間に生じる整列の間の電磁的カップリングの発生を介して、継続的にモニタする。 - 特許庁

In the pneumatic tire, a plurality of sipes extending across a tread circumference are formed in a land part that has tread rubber and side rubber adjacent to both sides in a tread width direction of the tread rubber, wherein a border on a tire surface between the tread rubber and the side rubber is located more outside in the tread width direction than the plurality of sipes.例文帳に追加

トレッドゴムと、該トレッドゴムのトレッド幅方向両側に隣接したサイドゴムとを有し、トレッド端を含む陸部に、トレッド周方向を横切る向きに延びる複数のサイプが形成されている空気入りタイヤにおいて、前記トレッドゴムと前記サイドゴムとのタイヤ表面における境界が、前記複数のサイプよりトレッド幅方向外側にある。 - 特許庁

When a pneumatic tire 3 equipped with a tread part, a side wall part and a bead part is to be manufactured, the tire 3 is degased on its entire periphery, from at least one spot in the radial direction of the tire 3 before vulcanization and curing, at a part corresponding to the side wall part of the tire 3 loaded into a mold 1.例文帳に追加

トレッド部、サイドウォール部およびビード部を具える空気入りタイヤを製造するに当り、金型1内へ装入した加硫硬化前のタイヤ3の、前記サイドウォール部に相当する部分において、タイヤ半径方向の少なくとも一個所で、そのタイヤの全周にわたってガス抜きを行うものである。 - 特許庁

The pneumatic classifier 1 is provided with a dispersion region V having a dispersion part 30 for dispersing crushed materials pneumatically carried from the upstream side, and the casing 6 incorporating a classifying region S having a classifying blade 8, 9 installed successively to the dispersion region V and for centrifugally classifying the crushed materials pneumatically carried from the dispersion region V.例文帳に追加

この気流式分級機1は、上流側から気流搬送される粉砕物を分散するための分散部30を有する分散領域Vと、その分散領域Vに連続して設けられて分散領域Vから気流搬送される粉砕物を遠心分級するための分級翼8、9を有する分級領域Sとを内部に有するケーシング6を備えている。 - 特許庁

To provide a molding method of a sidewall member which enables the enhancement of the adhesiveness of a different color rubber member and the efficient molding due to a series of continuous processes, in molding the sidewall member having a part different from a main body rubber in color, and a pneumatic tire constituted of the sidewall member obtained by this molding method.例文帳に追加

本体ゴムと異なる色の部分を有するサイドウォール部材を成形するにあたり、異色ゴム部材の接着性を向上することができ、しかも、連続した一連の工程によって効率良く成形することができるサイドウォール部材の成形方法、および、その成形方法により得られたサイドウォール部材により構成される空気入りタイヤを提供すること。 - 特許庁

In the pneumatic tire 1, a plurality of land blocks 17 are defined on a tread by circumferential grooves 7-10 extended in the tire circumferential direction and lateral grooves 11-16 extended in the tire width direction, and sipes 18 extended in the tire width direction and insertion holes 19 penetrating the sipes 18 are formed on the land blocks 17.例文帳に追加

本発明に係る空気入りタイヤ1においては、タイヤ周方向に延びる周方向溝7〜10とタイヤ幅方向に延びる横溝11〜16とによってトレッド部に複数の陸部ブロック17が画成されると共に、該陸部ブロック17に、タイヤ幅方向に延びるサイプ18と、該サイプ18を貫通する挿通孔19とが形成されている。 - 特許庁

To provide a method for manufacturing a pneumatic tire capable of improving working efficiency for moving a thinned sidewall material, and removing a risk of the deterioration of the durability performance of the manufactured tire by sufficiently certainly performing the pressure-sticking of the sidewall material by a side stitching roller.例文帳に追加

薄肉としたサイドウォール素材の引起しのための作業能率を向上させるとともに、サイドウォール素材の、サイドステッチングローラによる圧着を十分確実に行うことにより、製造されるタイヤの耐久性能の低下のおそれを取り除くことができる空気入りタイヤの製造方法を提供する。 - 特許庁

This pneumatic tire has a pair of bead cores 82, more than two inside plies 3A, 3B, 3C in the axial direction extending between the bead cores 82, a crown reinforcing part 77 having the largest belt width BW measured from each of belt edges 78 and at least one flipper reinforcing member 7.例文帳に追加

空気入りタイヤであって、1対のビードコア82と、ビードコア82同士の間を延びている2つ以上の軸方向の内側プライ3A、3B、3Cと、各ベルト縁78から計測された最大ベルト幅BWを有しているクラウン補強部分77と、少なくとも1つのフリッパ補強部材7とを有している。 - 特許庁

To provide a pneumatic radial tire for an aircraft reducing shearing strain in a side where flange height is low to the same level as that in a side where flange height is high when the tire is fitted to a rim having different flange heights in the right and left sides and used and reducing fatigue resistance of bead parts while minimizing increase in the weight.例文帳に追加

重量の増加を最小限に抑えつつ、左右のフランジ高さが異なるリムに装着して用いる際におけるフランジ高さが低い側におけるせん断歪を、フランジ高さが高い側とほぼ同等まで低減して、ビード部の耐疲労性を向上した航空機用空気入りラジアルタイヤを提供する。 - 特許庁

The motorcycle pneumatic tire comprises: a carcass 1 turned around the bead cores 3 embedded in the pair of bead portions 2 and locked thereto; a tread portion arranged on the outer periphery of a crown portion of the carcass 1; and a pair of sidewall portions extending inward from both ends of the tread portion to a tire radial direction.例文帳に追加

一対のビード部2に夫々埋設されたビードコア3の周りに夫々折り返して係止されたカーカス1と、カーカス1のクラウン部外周に配置されたトレッド部と、トレッド部の両端からタイヤ半径方向内方に延びる一対のサイドウォール部と、を備える二輪車用空気入りタイヤである。 - 特許庁

To provide a pneumatic solid tire having good rim slipping resistance even under a use condition receiving excessive input, additionally eliminate the problem of low durability and high cost like in improvement of bead arrangement, and eliminate the development of a problem like at the time of improvement of the bead arrangement and a base shape even for assembling property of the rim.例文帳に追加

過大入力を受ける使用条件下においても良好な耐リム滑り性を備えるとともに、ビード配置の改良におけるような耐久性の低さや高コストの問題がなく、リム組み性についても、ビード配置やベース形状改良時のような問題の生じない、ニューマチック型ソリッドタイヤを提供する。 - 特許庁

例文

The pneumatic tire internal pressure control device 100 comprises a sensor section 120 for detecting an automatic four-wheel vehicle being braked or to be braked, and a controller 110 for changing the internal pressure of the air chambers when the sensor section 120 detects that the automatic four-wheel vehicle 10 is being braked.例文帳に追加

空気入りタイヤ内圧制御装置100は、自動四輪車10が制動している、または自動四輪車10が制動しようとしている制動状態であることを検出するセンサー部120と、センサー部120によって自動四輪車10が制動状態であることが検出された場合、気室の内圧を変化させるコントローラ110とを備える。 - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS