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pneumaticを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 8581



例文

In the pneumatic tire provided with a carcass layer 4 in which a cord angle relative to a tire circumferential direction is smaller than 90°, a plurality of band-like projection parts 11 extending while inclined in an opposite direction to a cord inclination direction of the most near carcass layer 4 are provided on a surface of the side wall part 2 extending between a tread part 1 and a bead part 3.例文帳に追加

タイヤ周方向に対するコード角度が90°より小さいカーカス層4を備えた空気入りタイヤにおいて、トレッド部1とビード部3との間に延在するサイドウォール部2の表面に、最も近いカーカス層4のコード傾斜方向とは反対方向に傾斜しながら延長する複数本の帯状の突起部11を設ける。 - 特許庁

In an extrusion nozzle 1 for pneumatic tire rubber member, which has an opening formed by combining an upper mold 1A and a lower mold 1B; a plurality of protrusions 3 are arranged inside the upper mold 1A for forming the groove shape 4 and a plurality of recessions 5 are arranged in the countering positions to the protrusions 3 inside the lower mold 1B.例文帳に追加

上型1Aと下型1Bとを組み合わせて形成された開口部を有する空気入りタイヤ用ゴム部材の押出用口金1において、上型1Aの内面には、溝形状4を形成するための複数の凸部3を配設し、下型1Bの内面には、凸部3と対向する位置にて複数の凹部5を配設する。 - 特許庁

The pneumatic tire has respective two main grooves 2, 3, 4, 5 which continuously extend in the circumference of the tire at both sides of a tire equator CL, a center rib 6 sectioned by these main grooves and formed at the tread central part, shoulder ribs 9, 10 formed at both ends, and intermediate ribs 7, 8 formed between the center rib 6 and the shoulder ribs 9, 10.例文帳に追加

タイヤ赤道CLの両側においてタイヤ周方向に連続して延びる2本ずつの主溝2,3,4,5と、これらの主溝により区画され、トレッド中央部に形成されたセンターリブ6、両端部に形成されたショルダーリブ9,10、及び前記センターリブ6とショルダーリブ9,10との間に形成された中間リブ7,8とを有する。 - 特許庁

To provide a run flat traveling pneumatic radial tire capable of traveling a sufficient distance to a place where the tire can be repaired in safety by supporting the load of a vehicle even when the tire is punctured and the internal pressure is lowered or becomes zero, while provided with the comfortableness same as that of a tire of a passenger car and the low noise in traveling with the normal internal pressure.例文帳に追加

パンクして内圧が低下若しくは無内圧になっても、そのまま車両の荷重を支えて修理可能な安全な場所まで、相当の距離を走行できるランフラット走行空気入りラジアルタイヤであって、通常の内圧充填時の走行では乗用車用タイヤ並みの快適な乗り心地と低い騒音性能を付与したランフラットタイヤを提供する。 - 特許庁

例文

A local thin groove 5 extending to the side of the peripheral direction main groove 2 on at least one land part 4 out of the left and right land parts 4, 5 sectioned by the peripheral direction main groove 2 straddling over the divided position X of a sector by crossing the divided position X of the sector is formed on this pneumatic tire vulcanized and molded by the sectional type mold.例文帳に追加

セクショナル型モールドにより加硫成形された空気入りタイヤにおいて、セクターの分割位置Xに跨る周方向主溝2により区画された左右の陸部4、4のうち、少なくとも一方の陸部4における周方向主溝2側に、セクターの分割位置Xに交差して延びる局部的な細溝5を形成した。 - 特許庁


例文

To provide a pneumatic tire which is capable of easily installing a lubricant layer only by installing a bag without increasing the weight and the cost, simple in rim assembly work, excellent in balance, excellent in preservation stability of a lubricant since the lubricant is sealed therein, and capable of efficiently preventing foreign matter (dust and water) in the lubricant from being mixed in the lubricant.例文帳に追加

重量の増加およびコストの増加を伴うことなく、袋を設置するだけで簡単に潤滑剤層を設置でき、リム組み作業が簡素であり、バランスに優れ、潤滑剤が密封されているために潤滑剤の保存安定性に優れると共に潤滑剤中への異物(ホコリや水分)の混入を効率的に防止できる空気入りタイヤを提供する。 - 特許庁

To provide a rubber composition for a base tread or a sidewall reinforcing layer, the various performances of which can be improved in a well-balanced manner while keeping excellent processability thereof, and to provide a pneumatic tire having the base tread obtained by using the rubber composition and a side-reinforced run-flat tire having the sidewall reinforcing layer obtained by using the rubber composition.例文帳に追加

良好な加工性を維持しつつ、各種性能をバランス良く改善できるベーストレッド又はサイドウォール補強層用ゴム組成物、該組成物を用いたベーストレッドを有する空気入りタイヤ、並びに該組成物を用いたサイドウォール補強層を有するサイド補強型ランフラットタイヤを提供する。 - 特許庁

Furthermore, the primary coefficient of the regression of the relation between the difference in the turning radii of the front and rear wheels and the acceleration of lateral direction are obtained, and the primary coefficient of regression obtained is compared with that obtained previously in normal state, then the drop in the pneumatic pressure of the mounted tire can be detected.例文帳に追加

さらに、前記前後輪の旋回半径の差と横方向加速度の関係の1次の回帰係数を求め、予め正常内圧時に求めておいた前後輪の旋回半径の差と横方向加速度の関係の1次の回帰係数と比較することにより、装着されたタイヤの空気圧低下を検出することを特徴とする。 - 特許庁

This pneumatic reciprocating tool has a first piston 20 slidable on a fixed shaft 18, a second piston 22, a first spring 26, a second spring 28, a compressed air supply passage 30 for supplying the compressed air between the first and second pistons, and an exhaust passage 34 for exhausting air when separating the first and second pistons by a predetermined interval by the compressed air.例文帳に追加

固定シャフト18上を摺動可能の第1ピストン20と、第2ピストン22と、第1バネ26と、第2バネ28と、第1及び第2ピストン間に圧縮空気を供給する圧縮空気供給路30と、圧縮空気により第1及び第2ピストンが所定の間隔だけ離された時点で排気するための排気路34とを有する。 - 特許庁

例文

To provide a pneumatic tire having a decorative portion formed on an external surface of a sidewall portion where minute ridges are arranged substantially in parallel, wherein the generation and growth of cracks in recess portions on the decorative portion are suppressed to thereby improve its durability while making irregular surfaces generated on the sidewall portion inconspicuous.例文帳に追加

サイドウォール部の外表面に微小なリッジを略平行に配列した装飾部を形成したタイヤにおいて、サイドウォール部に生じる凹凸面を目立たなくさせながら、装飾部の凹部におけるクラックの発生やその成長を抑制して、耐久性を向上させるようにした空気入りタイヤを提供する。 - 特許庁

例文

The pneumatic tire 1 is equipped with a toroidal carcass 6 leading from the tread part 2 to the bead core 5 of a bead part 4 via each side wall part 3, and the belt layer 7 arranged on the outside in the tire radial direction of the carcass 6 and inside the tread part 2 and consisting of a plurality of belt plies 7A and 7B.例文帳に追加

トレッド部2からサイドウォール部3を経てビード部4のビードコア5に至るトロイド状のカーカス6と、このカーカス6のタイヤ半径方向外側かつトレッド部2の内部に配されしかも複数枚のベルトプライ7A、7Bからなるベルト層7とを具えた空気入りタイヤ1である。 - 特許庁

This pneumatic cylinder comprises a shaft member 14 provided with a piston 11 and a piston rod 3 axially coupled with each other, a cylinder main body 2 having the piston rod 3 protruded outward to support the shaft member 14 to be capable of linearly reciprocating, and porous air bearings 9 and 12 incorporated in the cylinder main body 2 to respectively slidably support the piston 11 and the piston rod 3.例文帳に追加

相互に軸方向に結合したピストン11とピストンロッド3とを備えた軸部材14と、ピストンロッド3を外部に突出させて軸部材14を直線往復動自在に支持するシリンダ本体2と、シリンダ本体2に組み込まれてピストン11およびピストンロッド3をそれぞれ摺動自在に支持する多孔質性のエアベアリング9,12とを有する。 - 特許庁

There is provided the pneumatic tire produced from a rubber composition comprising a modified natural rubber having a phosphorus content of200 ppm and modified butadiene rubber, wherein the modified butadiene rubber is obtained by hydrosilylating polybutadiene; the content of the modified natural rubber in 100 mass% of the rubber component is 60 to 95 mass%; and the content of the modified butadiene rubber is 5 to 40 mass%.例文帳に追加

リン含有量が200ppm以下の改質天然ゴムと変性ブタジエンゴムとを含み、前記変性ブタジエンゴムが、ポリブタジエンをヒドロシリル化することにより得られるものであり、ゴム成分100質量%中の前記改質天然ゴムの含有量が60〜95質量%、前記変性ブタジエンゴムの含有量が5〜40質量%であるゴム組成物を用いて作製した空気入りタイヤに関する。 - 特許庁

To provide a pneumatic tire in which the tire is easily assembled in a bead seat in assembling the tire with a rim, the fittability of a rim to the tire is enhanced, and a tire-rim assembly of excellent uniformity is obtained, and to provide a tire-rim assembling method thereof, and a tire-rim assembly of excellent uniformity.例文帳に追加

リム組み時において、タイヤのビードシートへの組み込みを容易にし、リムとタイヤとのフィット性を向上して、ユニフォミティに優れたタイヤ−リム組立体を得ることのできる空気入りタイヤ、そのリム組み方法、および、これにより優れたユニフォミティが実現されたタイヤ−リム組立体を提供する。 - 特許庁

On the exhaust passage, a porous filter is arranged where pneumatic pressure required for a 1L/min flow amount of air to pass therethrough is in a range of 460 mmAq (4.5 kPa)-640 mmAq (6.3 kPa).例文帳に追加

正極および負極の格子体を鉛−カルシウム合金とし、負極板を集合溶接する負極ストラップとしてアンチモンを含まないか、含んでも0.005質量%以下である鉛もしくは鉛合金とし、電池の蓋に電槽内と外気とを連通せしめる排気経路を備え、この排気経路上に、1L/分の流量の空気を通過させるに必要な空気圧が460mmAq(4.5kPa)〜640mmAq(6.3kPa)の範囲にある多孔質フィルタを配置する。 - 特許庁

A pneumatic tire reinforced with steel cords has a belt layer comprising rubber material reinforced with steel cords, wherein the member contacting with the outer side face in tire radial direction of the belt layer is formed from a rubber compound containing sulfur of a higher concentration than the sulfur concentration in the rubber compound for steel cord coating used in the belt layer.例文帳に追加

スチールコードで補強されたゴム材料からなるベルト層を有するスチールコード補強空気入りタイヤにおいて、該ベルト層のタイヤ半径方向外側面に接する部材に、ベルト層に用いるスチールコードコーティング用ゴム組成物中の硫黄濃度よりも高い濃度の硫黄を含有するゴム組成物を用いる。 - 特許庁

When actuating a clamp device to clamp a work to be worked with hydraulic cylinder force, use of air for ascending/descending a hydraulic cylinder 8 makes ascending/descending actions of the hydraulic cylinder 8 fast and smooth, use of a pneumatic/hydraulic converter 7 only when clamping the work can generate larger clamping force.例文帳に追加

加工すべきワークを油圧シリンダの力によってクランプするクランプ装置を作動させるとき、前記油圧シリンダ8の上昇,下降動作にエアーを作用させることにより、前記油圧シリンダ8の上昇,下降動作を迅速かつ円滑にすると共に、クランプ時のみ空圧・油圧変換器7を使用することによって大きなクランプ力を発生させるようにした。 - 特許庁

To provide a thermal transfer sheet for preventing the generation of elongation of a base film of a thermal transfer sheet and also the generation of the defective printing even when the maximum value of calories received by the thermal transfer sheet is of a high pneumatic value under the condition of applying high energy by a thermal head in printing to deal with the high printing speed of a thermal transfer printer.例文帳に追加

熱転写プリンターの印字速度の高速化に対応し、印字時のサーマルヘッドによる印加エネルギーの高い条件下、熱転写シートの受ける熱量の最大値が、高い数値であっても、熱転写シートの基材フィルムの伸びが発生して、印字に不具合が発生することを防止した熱転写シートを提供する。 - 特許庁

In the pneumatic tire toroidally making a carcass 1 extending between a pair of beads a framework and provided with a tread 3 on the outside of the radial direction of the carcass 1, at least one reinforcing layer 4 arranging a reinforcing thin plate 40 continued between the carcass 1 and the tread 3 in the direction of at least tread width along the circumferential direction of the tread is provided.例文帳に追加

1対のビード部間でトロイド状に延びるカーカス1を骨格とし、このカーカス1の径方向外側にトレッド3をそなえる空気入りタイヤにおいて、該カーカス1とトレッド3との間に、少なくともトレッド幅方向に連続する補強薄板40をトレッド周方向に沿って配置して成る補強層4を少なくとも1層は設ける。 - 特許庁

In this pneumatic tire, a tread part 2 is provided with at least four longitudinal main grooves 3 including a pair of inner longitudinal main grooves 3a arranged on both sides of the tire equator and continuously extended in the tire circumferential direction and a pair of outer longitudinal main grooves 3b arranged in the outer side of the inner longitudinal main grooves 3a and continuously extended in the tire circumferential direction.例文帳に追加

トレッド部2に、タイヤ赤道の両側に配されかつタイヤ周方向に連続してのびる一対の内の縦主溝3aと、その外側に配されかつタイヤ周方向に連続してのびる一対の外の縦主溝3bとを含む少なくとも4本の縦主溝3が設けられた空気入りタイヤである。 - 特許庁

This pneumatic tire includes a plurality of block lines L in a tread part 1, that have blocks 4 arranged side by side in the tire circumferential direction and demarcated by a plurality of vertical grooves 2 extended in the tire circumferential direction and a plurality of lateral grooves 3 extended in the tire width direction while mutually connecting the vertical grooves 2 adjacent to each other in the tire width direction.例文帳に追加

この空気入りタイヤは、トレッド部1に、タイヤ周方向に延びる複数本の縦溝2と、タイヤ幅方向で隣り合う縦溝2同士を相互に連結しつつタイヤ幅方向に延びる複数本の横溝3と、により区分されたブロック4をタイヤ周方向に並べたブロック列Lが複数設けられている。 - 特許庁

To provide an expansion suppressing member capable of eliminating the complicatedness of setting work and capable of molding a green tube preventing a gauge from becoming non-uniform, a shaping machine equipped with the expansion suppressing member, a tire tube manufacturing method using the shaping machine, the tire tube manufactured by the tire tube manufacturing method and a pneumatic tire equipped with the tire tube.例文帳に追加

セット作業の煩雑さを解消するとともに、ゲージが不均一になることがないグリーンチューブを成形することができる拡張抑制部材、この拡張抑制部材を備えるシェーピング機、このシェーピング機が用いられるタイヤ用チューブ製造方法、このタイヤ用チューブ製造方法により製造されているタイヤ用チューブ及びこのタイヤ用チューブを備えている空気入りタイヤを提供する。 - 特許庁

The objective pneumatic tire is obtained by employing this composition for a tread.例文帳に追加

(1)天然ゴム及びジエン系合成ゴムの少なくとも一種からなり、ポリスチレン換算で求めた重量平均分子量が5000〜30000で、かつシス−1,4構造の含有率が60〜98%であるポリブタジエンを6重量%以上含むゴム成分と、(2)平均の長さが10mm以下の短繊維とを配合したことを特徴とするタイヤ用ゴム組成物及びこれをトレッドに用いた空気入りタイヤである。 - 特許庁

In this pneumatic tire in which a side reinforcement layer 10 having a crescent shape in section for applying a run flat property is provided between a carcass layer 4 of a side wall part 3 and an inner liner layer 7, a product of a thickness (mm) of the inner liner layer 7 and a 50% tensile modulus (Mpa) is more than 10.例文帳に追加

サイドウォール部のカーカス層とインナーライナー層との間にランフラット性を付与するための断面三日月形状のサイド補強層を配置した空気入りタイヤにおいて、前記インナーライナー層の厚さ(mm)と50%引っ張りモジュラス(MPa)との積を10以上とした空気入りタイヤ。 - 特許庁

The belt coat rubber composition for a pneumatic radial tire is formulated with 6-10 pts.wt. of sulfur and 0.4-4.5 pts.wt. of benzoic acid based on 100 pts.wt. of a rubber component consisting of at least one diene rubber, and characterized by having a 100% modulus of ≥9 MPa after the vulcanization.例文帳に追加

少なくとも1種のジエン系ゴムからなるゴム成分100重量部に対して、硫黄を6〜10重量部、安息香酸を0.4〜4.5重量部配合してなる空気入りラジアルタイヤ用ベルトコートゴム組成物であって、加硫後の100%モジュラスが9MPa以上であることを特徴とする空気入りラジアルタイヤ用ベルトコートゴム組成物。 - 特許庁

The rubber composition for tire used for an inner liner rubber and/or an insulation rubber of a pneumatic tire comprises 100 pts.mass of a rubber component and 1-15 pts.mass of a paper fiber having a ratio (A)/(B) of the average major axis (A) to the average minor axis (B) of 1.1-30.例文帳に追加

空気入りタイヤのインナーライナーゴムおよび/またはインスレーションゴムとして用いられるタイヤ用ゴム組成物であって、ゴム成分の100質量部に対して、平均長径(A)と平均短径(B)との比(A)/(B)が1.1〜30の範囲内である紙繊維を1〜15質量部の範囲内で配合してなるタイヤ用ゴム組成物である。 - 特許庁

The silica-compounded diene-based rubber composition can be suitably used for a tire tread part forming material and the like for a pneumatic tire, since the composition has good workability shown by Mooney viscosity ML_1+4 (100°C), low rolling resistance shown by a tan δ (60°C) and low heat generating properties, and excellent abrasion resistance.例文帳に追加

本発明方法によって製造されるシリカ配合ジエン系ゴム組成物は、ムーニー粘度ML_1+4(100℃)によって示される加工性が良好で、またtanδ(60℃)によって示される転がり抵抗性・発熱性が低く、耐摩耗性の点でもすぐれているので、空気入りタイヤのタイヤトレッド部形成材料などとして好適に用いることができる。 - 特許庁

The chocolate composite confectionery is obtained by combining with chocolate, pneumatic gumi candy having a specific gravity of 0.60-1.25, and a composition ratio in a range of 30-90 wt.% of at least one selected from sugar and trehalose, 1-16 wt.% of gelatin, 4-12 wt.% of moisture, and 5-40 wt.% of lipid.例文帳に追加

比重が0.60〜1.25であり且つ組成比率が砂糖およびトレハロースから選ばれた少なくとも1種以上を30〜90重量%、ゼラチンを1〜16重量%、水分を4〜12重量%、脂質を5〜40重量%の範囲にある含気グミキャンディに、チョコレートを組み合わせたチョコレート複合菓子。 - 特許庁

This blocking preventing structure for the pneumatic tube 2 connected to a necessary appliance (an air bag 1) for the sphygmomanometer is characterized in that a flexible core wire 4 is inserted in the tube 2 and one end of the core wire is fixed alone to a connecting section (an adapter 3) connecting the necessary appliance 1 to one end of the tube 2.例文帳に追加

血圧計の所要の機器(空気袋1)へ接続された空気用チューブ2の閉塞防止構造であって、前記チューブ2内に柔軟な芯線4を挿入し、前記所要の機器1と前記チューブ2の一端とを接綾する接続部(アダプタ3)にのみ、前記芯線の一端を固定したことを特徴とする血圧計用チューブの閉塞防止構造である。 - 特許庁

In addition, after an operation roller at an end of the steel door body of the auxiliary derricking gate is joined to support the steel door body of the main derricking gate, the steel door body of the auxiliary derricking gate is operated to rise/fall by a pneumatic operation device on land, so that the steel door body of the main derricking gate can be operated to rise/fall.例文帳に追加

加えて、副起伏ゲートの鋼製扉体の先端の操作ローラーが、主起伏ゲートの鋼製扉体を支持するよう組み合わせた上で、副起伏ゲートの鋼製扉体を陸上の空気操作装置によって起伏操作することにより、主起伏ゲートの鋼製扉体を起伏操作するのである。 - 特許庁

To provide a rubber composition for breaker topping or base treads to increase a heat resistance and lengthen a lifetime especially by controlling the hardening deterioration of a rubber without increasing the volume of an antioxidant, and a pneumatic tire (especially, tires for trucks and buses) using the same for breaker topping or base treads of tires.例文帳に追加

老化防止剤を増量することなく、耐熱性を高め、特にゴムの硬化劣化を抑制して、長寿命化できるブレーカートッピング又はベーストレッド用ゴム組成物、並びにそれをタイヤのブレーカートッピング又はベーストレッドに用いた空気入りタイヤ(特に、トラック・バス用タイヤ)を提供する。 - 特許庁

In the manufacturing method for the pneumatic bias tire, tire molding and vulcanization are performed by disposing organic fibers wherein the cut elongation value satisfies the relationship of within the range of 1.1 to 1.5 times of a lift ratio value from the tire molding to the vulcanizing process so that the fiber axial direction is parallel to the tire circumferential direction as a reinforcing fiber layer reinforcing the carcass layer.例文帳に追加

カーカス層を補強する補強繊維層として、切断伸度値が、タイヤ成型から加硫工程へのリフト率値の1.1〜1.5倍の範囲内となる関係を満たす有機繊維をその繊維軸方向がタイヤ周方向と平行になるように配置して用いて、タイヤ成型と加硫を行う空気入りバイアスタイヤの製造方法。 - 特許庁

To provide a clamp method obtained desired clamp force by converting pneumatic pressure to hydraulic pressure without using a hydraulic device of a hydraulic pump/motor, etc., when using a hydraulic cylinder to obtain prescribed clamp force for fixing an object to be welded on a lower electrode or under a state stronger hydraulic pressure is required in clamping the object to be welded.例文帳に追加

被溶接物を下部電極の上に固定する目的で所定のクランプ力を得るために油圧シリンダを使用する場合であっても、また、被溶接物のクランプ時に更に強い油圧を使用しなければならない状況であっても、油圧ポンプやモータなどの、油圧装置を設置することなく、空圧を油圧に変換することによって、所望のクランプ力を得られるクランプ方法を提供すること。 - 特許庁

In this pneumatic tire hating a block pattern formed on the tread part, the block patterns substantially constitute a V-shape in a pair, and the angle of the V-shaped block side wall 3 in the radial direction from the tread part 4 to the channel bottom 5 is gradually decreased from the front part of the V-shape to the rear part thereof.例文帳に追加

トレッド部の踏面部にブロックパターンが形成されている空気入りタイヤにおいて、前記ブロックパターンのブロック1が一対で実質上矢羽形状を構成し、該矢羽形状のブロック側壁3が踏面部4から溝底5に向けて径方向に対しなす角度が、該矢羽形状の前方部から後方部に向けて漸次減少している。 - 特許庁

The large pneumatic radial tire comprises a carcass 22 consisting of one or more plies of rubber covered radial array cord for reinforcing a pair of a side wall part 12 and a tread part 13 between bead cores 21 which are respectively embedded in a pair of bead parts 11, and at least one layer of belts 23a-23d for reinforcing the tread part on its outer circumference.例文帳に追加

一対のビード部11内にそれぞれ埋設したビードコア21相互間にわたり、一対のサイドウォール部12およびトレッド部13を補強する1プライ以上のゴム被覆ラジアル配列コードからなるカーカス22と、その外周でトレッド部を強化する少なくとも1層のベルト23a〜23dとを備える大型空気入りラジアルタイヤである。 - 特許庁

This hydraulic or pneumatic device comprises the tube formed by molding a polyamide resin composition containing (A) 70-97 wt.% of polyamide resin and (B) 3-30 wt.% of plasticizer formed of ester comprising p- and/or ortho hydroxybenzoic acid and a 12-22C aliphatic alcohol with a branch chain, and parts formed by molding a rubber compound mainly composed of polar rubber.例文帳に追加

(A)ポリアミド樹脂70〜97重量%、及び(B)p−及び/又はo−ヒドロキシ安息香酸と分枝鎖を有する炭素数12〜22の脂肪族アルコールとのエステルからなる可塑剤3〜30重量%を含有するポリアミド樹脂組成物より成形されてなるチューブ、及び極性ゴムを主成分とするゴム配合物より成形されてなる部品を含むことを特徴とする。 - 特許庁

The pneumatic tire 1 is equipped with a bead reinforced layer 9 consisting of carcass 6 containing a carcass ply 6A integrally having a main body part 6a and a clinch part 6b, a bead apex 8 disposed between the main body part 6a and the clinch part 6b, and a ply using a nylon cord disposed at the outside of the clinch part 6b.例文帳に追加

本体部6aと折返し部6bとを一体に有するカーカスプライ6Aを含むカーカス6、本体部6aと折返し部6bの間に配されたビードエーペックス8及び折返し部6bの外側に配されたナイロンコードを用いたプライからなるビード補強層9を具えた空気入りタイヤ1である。 - 特許庁

This suspension soundproof wall building structure includes a plurality of steel sheets formed in a wall shape, pipes connecting the steel sheets, a plurality of suspension soundproof devices in which a sound absorbing material is stored and which are suspended from the pipes through engagement parts, and spacers which form a pneumatic layer by separating the steel sheets from the suspension soundproof devices.例文帳に追加

壁状に形成された複数枚の鉄板と、該鉄板を連結するパイプと、内部に吸音材が収納され前記パイプに係止部を介して懸架される複数の懸架式防音具と、前記鉄板と前記懸架式防音具とを離隔して空気層を形成するスペーサーと、からなる懸架式防音壁構築構造である。 - 特許庁

To provide a pneumatic radial tire exhibiting operation stability from a low load area to a high load area by providing a proper belt protecting layer to restrict an increase in the grounding length of a shoulder area of a tread corresponding to both ends of the belt layer, in which rigidity is low, without remarkably increasing the mass, rolling resistance and manufacturing cost of a tire.例文帳に追加

ベルト保護層の適正化を図ることによって、タイヤの質量、転がり抵抗及び製造コストの顕著な増加を伴うことなく、剛性の低いベルト層両端部に対応するトレッド部ショルダー域の接地長の増大を抑制して、低荷重域から高荷重域まで安定した操縦安定性を発揮する空気入りラジアルタイヤを提供する。 - 特許庁

This pneumatic tire 1 includes: a belt layer 3, comprised of a plurality of belt members 31 to 33 laminated therein, arranged around an outer circumference in the tire radial direction of a carcass layer 2 and an outer main groove 41, positioned within a range of one-fourth of a tread width W from an edge of a tread surface, extending in the tire circumferential direction.例文帳に追加

この空気入りタイヤ1は、複数のベルト材31〜33が積層されて成ると共にカーカス層2のタイヤ径方向外周に配置されるベルト層3と、トレッド面の縁部からトレッド幅Wの四分の一の範囲内に位置すると共にタイヤ周方向に延在する外側主溝41とを含む。 - 特許庁

In this pneumatic tire provided with a tread pattern having the rib 1 continuous on the whole periphery of the tire through a plurality of sipes 11, the sipe 11 has a reference face B in the width direction or oblique direction of the tire, and a recessed part 11a and a projecting part 11b respectively projected onto the opposite sides with respect to the reference face B.例文帳に追加

複数のサイプ11を介してタイヤ全周に連続するリブ1を有するトレッドパターンを備えた空気入りタイヤにおいて、前記サイプ11は、タイヤ幅方向又は斜め方向の基準面Bを有すると共に、その基準面Bに対して各々逆側に突出した凹部11aと凸部11bを有することを特徴とする。 - 特許庁

The pneumatic tire 1 includes: a carcass 6 which includes a carcass ply 6A which extends striding over between a pair of bead parts 4 and 4; and a bead core 5 which includes an inside core 11 and an outside core 12 disposed to the inside and outside of the tire axial direction of an inner end 6e inside of the tire radial direction of the carcass ply 6A.例文帳に追加

一対のビード部4、4間をトロイド状に跨ってのびるカーカスプライ6Aからなるカーカス6と、該カーカスプライ6Aのタイヤ半径方向内側の内端部6eのタイヤ軸方向の内外に配される内側コア11及び外側コア12からなるビードコア5とを含む空気入りタイヤ1である。 - 特許庁

The tire fabric using polyketone fibers as warps and fibers having a strength of not less than 3.0 N and a breaking elongation of not less than 5.5% as wefts and used for the carcass of a pneumatic radial tires uses cords prepared by paralleling glass fibers and spun yarns as the wefts of tabby portions at the starting and end portions of the tire fabric.例文帳に追加

経糸にポリケトン繊維を使用し、緯糸に強力3.0N以上かつ破断伸度5.5%以上の繊維糸を使用したすだれ織物であって、該すだれ織物の反始および反末のタビー部の緯糸にガラス繊維と紡績糸を引き揃えたコードを使用した空気入りタイヤのカーカス用すだれ織物。 - 特許庁

This pneumatic tire 1 comprises a pair of bead parts 2 embedding a ring-like bead core 7 extending along a tire peripheral direction, and a toroidal carcass ply 6 continuously reciprocating between a pair of bead parts 2, 2 at a predetermined peripheral pitch and composed of a ply cord 5 with a loop part 9 formed at a tire radial inner end formed.例文帳に追加

空気入りタイヤ1は、タイヤ周方向に沿って延びるリング状のビードコア7を埋設した一対のビード部2と、所定の周方向ピッチで一対のビード部2、2間を連続的に往復し、タイヤ径方向内端にループ部9を形成してなるプライコード5で構成されたトロイド状のカーカスプライ6とを具える。 - 特許庁

To provide a pneumatic tire having satisfactory performance in the whole of load durability, driveability and riding comfort, especially capable of showing superior performance in tires for passenger cars and tires with a small compression (=H/W, H: a height in a cross section of a tire, W: a cross-sectional width of a tire).例文帳に追加

荷重耐久性、操縦安定性および乗り心地の全てについて良好な性能を有する空気入りタイヤを提供することを目的とするものであり、特に、乗用車用のタイヤ、偏平率(=H/W。H:タイヤの断面高さ、W:タイヤの断面幅)が小さなタイヤなどにおいて、該優れた性能を発揮し得る空気入りタイヤを提供すること。 - 特許庁

The tire fabric using polyketone fibers as warps and fibers having a strength of not less than 3.5 N and a breaking elongation of not less than 5.5% as wefts and used for the belt covers of a pneumatic radial tire uses cords prepared by paralleling glass fibers and spun yarns as the wefts of tabby portions at the start and end portions of the tire fabric.例文帳に追加

経糸にポリケトン繊維を使用し、緯糸に強力3.5N以上かつ破断伸度5.5%以上の繊維糸を使用したすだれ織物であって、該すだれ織物の反始および反末のタビー部の緯糸にガラス繊維と紡績糸を引き揃えたコードを使用した空気入りラジアルタイヤのベルトカバー用すだれ織物。 - 特許庁

The suspension structure 1 for the vehicle in which an axle member 2 supporting a wheel W rotatably is coupled with the vehicle body is configured so that the intersection P of the virtual king pin axis X with the ground surface G is, when viewed laterally to the vehicle, positioned between the grounding point Q of the wheel and the lateral force generating position R when the pneumatic trail T becomes maximum.例文帳に追加

車両用サスペンション構造1は、車輪Wを回転自在に支持するアクスル部材2を車体に連結する車両用サスペンション構造であって、車両側方から見て、仮想キングピン軸Xと地面Gとの交点Pが前記車輪の接地点QとニューマチックトレールTが最大となる場合の横力発生位置Rとの間に位置させる。 - 特許庁

The control device detects abnormality of at least one of a nozzle and the positive displacement pump by comparing a threshold value in a predetermined range determined in accordance with orifice characteristics of the nozzle and supply flow rate characteristics of the positive displacement pump driven by compressed air with a pressure command value of the compressed air to be supplied to a pneumatic motor for driving the positive displacement pump.例文帳に追加

この制御装置は、ノズルのオリフィス特性と圧縮空気で駆動される容積型ポンプの供給流量特性とに応じて決定された所定の範囲の閾値と、容積型ポンプを駆動する空気圧モータに供給する圧縮空気の圧力指令値と、を比較してノズルと容積型ポンプの少なくとも一方の異常を検知する。 - 特許庁

The pneumatic tire is provided with a bead filler 20 comprising a rubber composition including: a block copolymer (A) comprising a block of polyisoprene including vinyl isoprene units and a block of polystyrene; and a diene-based rubber (B), at a weight ratio of A:B=20:80-50:50, the rubber composition whose vulcanized composition has a 60 to 95 JISA hardness HS.例文帳に追加

ビニルイソプレン単位を含むポリイソプレンのブロックとポリスチレンのブロックとからなるブロック共重合体(A)と、ジエン系ゴム(B)とを、A:B=20:80〜50:50の重量比で含有するゴム組成物であって、加硫物のJISA硬度Hsが60〜95であるゴム組成物からなるビードフィラー20を備える空気入りタイヤである。 - 特許庁

例文

The pneumatic tire is equipped with carcass 50 leading from the tread part 30 to a bead core 40 via a side wall part 20, a belt layer 60 formed in a region under the tread part 30, and a reinforcing layer 70 consisting of cords 71 provided between the carcass 50 and the belt layer 60 in such a way as being wound spirally in the tire circumferential direction.例文帳に追加

本発明は、トレッド部30からサイドウォール部20を通りビードコア40に至るカーカス50と、トレッド部30の下方域に備えられたベルト層60と、カーカス50とベルト層60との間にタイヤ周方向に螺旋巻きされた補強コード71からなる補強層70とを備えている。 - 特許庁

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