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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > timing camに関連した英語例文

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timing camの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 359



例文

ECU 60 sets valve closing timing of the electromagnetic regulation valve 55 with total consideration of characteristics of lift speed and lift acceleration of a plunger 54e in relation to predetermined rotation phase of the cam 2c.例文帳に追加

ECU60は、予め求められたカム2cの回転位相に対する、プランジャ54eのリフト速度およびリフト加速度の特性を総合的に考慮して、電磁調量弁55の閉弁期間を設定する。 - 特許庁

To provide a compound cam system capable of carrying out transferring in a timing of two lumps to stably transfer loop, and to avoid scale up of a carriage.例文帳に追加

安定して目移しを行うことができるように、受け渡しを2コブのタイミングで行うことができ、かつキャリッジの大形化を避けることができる複合カムシステムを提供する。 - 特許庁

Intake side and exhaust side timing variable hydraulic control valves 121, 122 are arranged on the top face of a cam holder 101 at frontmost part, and a lift variable hydraulic control valve 123 is arranged between them to form each oil path by drilling.例文帳に追加

そして、最前部のカムホルダ101の上面に吸気側および排気側のタイミング可変用油圧制御弁121、122を、その間にリフト可変用油圧制御弁123を立設し、各油路をキリ加工で形成する。 - 特許庁

Turning and moving a control shaft 12 changes through a control cam 13 the position of the driving force transmission mechanism L to continuously change opening and closing timing and level of lifting.例文帳に追加

また、制御シャフト12を回動すると、制御カム13を介して駆動力伝達機構Lの姿勢が変化し、開閉時期及びリフト量が連続的に変化する。 - 特許庁

例文

To provide a sewing machine with a thread cutter which accomplishes the working for checking the timing of a thread cutting cam very simply and in a shorter time with the oil pan and the bed fixed as it is.例文帳に追加

オイルパンとベッドを固定したまま、糸切りカムのタイミング確認作業を極めて簡単、かつ、短時間で行える糸切り装置付ミシンを提供する。 - 特許庁


例文

The pressure-tight valve closes the fill port by the force of a spring 0106 and when the valve is pressed up by a timing cam 0107, water is intermittently filled through a clearance between the valve and the fill port.例文帳に追加

耐圧弁はバネ0106の力で注入口を塞いでいるが、タイミングカム0107で押し上げられると弁と注入口の間の隙間から水が間欠注入される。 - 特許庁

To provide a valve timing control device for an internal combustion engine for preventing the generation of a shock unexpected to a driver just after releasing a lock pin of a cam phase actuator.例文帳に追加

カム位相アクチュエータのロックピン解除直後に運転者の意図しないショックが発生するのを防止した内燃機関のバルブタイミング制御装置を得る。 - 特許庁

An ECU 40 detects an angular displacement θ for the valve opening timing of the intake valve 8 in accordance with a value detected by a cam angle sensor 21, and then, compensates the time of fuel injection by the injector 5 in accordance with this angular displacement θ.例文帳に追加

ECU40は、カム角センサ21による検出値に基づいて、吸気バルブ8の開弁時期の変位角θを検出し、この変位角θに応じてインジェクタ5の噴射時間を補正する。 - 特許庁

An intake valve operating cam 15 is made up of two different types of cams with different operating angles, which advances the timing at which to close the intake valve in an operating condition whereby the exhaust valve 8 is opened during the compression stroke.例文帳に追加

また、吸気弁作動カム15を作動角の異なる2種類のカムより構成して、圧縮行程にて排気弁8を開く運転条件にて、吸気弁閉時期を早める。 - 特許庁

例文

When a crank signal is not outputted by abnormality (such as disconnections) of a crank sensor, the various control processings are executed according to the pseudo-starting timing, generated by dividing the generating interval of the cam signal into three.例文帳に追加

クランクセンサの異常(断線等)でクランク信号が出力されなくなったときにはカム信号の発生間隔が1/3分周されて生成された疑似起動タイミングに応じて各種制御処理が実行される。 - 特許庁

例文

To provide an internal-combustion engine equipped with a plurality of banks (bunch of cylinders) capable of lessening a deviation of the responsiveness in the valve timing control of the banks generated by the loads of auxiliary units, etc., driven by a cam shaft.例文帳に追加

複数のバンク(気筒群)を備えたエンジンにおいて、カム軸で駆動する補機類の負荷によって生じる各バンクのバルブタイミング制御の応答性のずれを少なくする。 - 特許庁

At the engine start, the relative rotational phase of an intake cam shaft to a crankshaft is fixed in the state of advance timing by a designated amount from the most retard state by the stopper mechanism 56.例文帳に追加

機関始動時には、ストッパ機構56によりクランクシャフトに対する吸気カムシャフトの相対回転位相が最遅角状態よりも所定量だけ進角した状態で固定される。 - 特許庁

To provide an internal-combustion-engine valve timing controller which prevents a relative rotary phase of a cam shaft from being not locked in a resting state of an internal combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の停止時にカム軸の相対回転位相がロックされないことを防止できる内燃機関のバルブタイミング制御装置を提供する。 - 特許庁

To further strengthen the fixing force among rotatably supporting part constituting parts when mounting a guide member for a timing chain to a rotatably supporting part rotatably supporting a cam shaft.例文帳に追加

カムシャフトを軸支する軸支部にタイミングチェーン用のガイド部材を取り付けるにあたり、軸支部構成部間の固定力をより強固にすること。 - 特許庁

A valve timing change device 1 arranged on a distal end part of an intake cam shaft is provided with a housing 11 and an inner rotor 12 between a front cover 13 and a rear plate 14.例文帳に追加

吸気カムシャフトの先端部に設けたバルブタイミング変更装置1を、フロントカバー13とリヤプレート14との間にハウジング11および内部ロータ12を備えて構成する。 - 特許庁

Accordingly, even when a cam phase is advanced or retarded relating to a crank angle according to action of a variable valve timing mechanism, proper correction of the pulsation always matched with a phase of the pulsation of fuel pressure can be obtained.例文帳に追加

従って、可変バルブタイミング機構の作動に伴い、カム位相がクランク角に対して進角または遅角しても、常に燃圧脈動の位相に合わせた適正な脈動補正が可能となる。 - 特許庁

Even when, in the starting of an internal combustion engine, it is before discrimination of a cylinder, simultaneous fuel injection is made on all cylinders #1-#4 at a detecting timing of a first cam pulse.例文帳に追加

内燃機関の始動に際して、気筒判別前であっても、最初のカムパルスの検出タイミングで全ての気筒#1〜#4に対して同時に燃料噴射が行われる。 - 特許庁

This device has an input shaft 41 projected at an inner surface 251 of a cam box 25 and a timing pulley 42 fixed on the protruded end of the input shaft 41.例文帳に追加

カムボックス25の内側面251には入力軸41が突出しており、入力軸41の突出端部にはタイミングプーリ42が止着されている。 - 特許庁

To make travel of timing belt smooth by reducing shaft run out of a first and a second cam shaft which have different length at a time of rotation and to reduce cost by commonizing material pulleys of the first and the second pulley.例文帳に追加

軸長の異なる第1,第2カム軸の回転時の軸振れの振れ量を減少させてタイミングベルトの走行の円滑化を図ると共に第1,第2カムプーリの素材プーリの共通化によるコストの削減を可能とする。 - 特許庁

On a B bank where the load of a high pressure fuel pump (the accessory) is applied on the cam shaft, an additional function of calculating a pump load correcting gain is provided for correcting a response delay of valve timing control due to the load of the high pressure fuel pump.例文帳に追加

カム軸に高圧燃料ポンプ(補機類)の負荷がかかるBバンクについては、高圧燃料ポンプの負荷によるバルブタイミング制御の応答遅れを補正するポンプ負荷補正ゲインを算出する機能を追加する。 - 特許庁

At the same time, a flower pulley 32 is rotated in a clockwise direction by a timing belt 34, and then engagement between a large diameter section 36a of a lever release cam 36 and an engagement section 37b of a lever release slider 37 is released.例文帳に追加

同時に、タイミングベルト34を介して従動プーリ32が時計方向へ回動し、レバー解放カム36の大径部36aとレバー解放スライダー37の係合部37bとの係合が解除される。 - 特許庁

Also, the controller controls the valve gear so that an intake valve closing timing by the first intake cam 41b is delayed by a prescribed amount from a bottom dead center so that an effective compression ratio becomes smaller than an expansion ratio.例文帳に追加

これとともに、前記第1吸気カム41bによる吸気弁閉時期を、有効圧縮比が膨張比と比べて小さくなるように下死点より所定量以上遅い時期とするように動弁機構を制御する。 - 特許庁

To perform appropriate control even before completing the determination of a locked/unlocked state in a valve timing control device that locks the relative rotation phase of a cam shaft by a locking mechanism.例文帳に追加

ロック機構によりカム軸の相対回転位相をロックするバルブタイミング制御装置において、ロックの有無の判定が完了する以前でも、適切な制御を行う。 - 特許庁

In an internal combustion engine performing cylinder discrimination by the number of cylinder discrimination signals (Phase) output from a cam shaft sensor between cylinder discrimination timing, it is diagnosed whether the timing chain is stretched exceeding the allowable range based on phase difference between the cylinder discrimination signal and cylinder discrimination timing detected by a crankshaft sensor.例文帳に追加

気筒判別タイミングの間においてカムシャフトセンサから出力される気筒判別信号Phaseの数で気筒判別を行う内燃機関において、前記気筒判別信号とクランクシャフトセンサで検出される気筒判別タイミングとの位相差に基づいて、タイミングチェーンが許容範囲を超えて伸びているか否かを診断する。 - 特許庁

When a failure of the crank angle sensor is detected at start-up, failure control is performed where it is assumed that a rotational phase of an intake camshaft is locked on the rotational phase for start-up, to determine the engine control timing such as ignition timing and fuel injection timing based on a camshaft rotation angle signal output by a cam angle sensor.例文帳に追加

始動時にクランク角センサの異常を検出すると、吸気カムシャフトの回転位相が始動時用回転位相にロックされているものと仮定して、カム角センサが出力するカムシャフト回転角信号に基づいて点火タイミングや燃料噴射タイミングなどのエンジン制御タイミングを決定する故障時制御を実行する。 - 特許庁

To facilitate working for forming both of a first oil passage 22 and a second oil passage 23 when hydraulic pressure from a hydraulic source is supplied to a hydraulic chamber in a hydraulic valve timing variable mechanism 8 via the first oil passage 22 and the second oil passage 23 by providing the hydraulic valve timing variable mechanism 8 for changing valve timing on a cam shaft 2.例文帳に追加

カム軸2上にバルブタイミングを変更する油圧式のバルブタイミング可変機構8を設けて、このバルブタイミング可変機構における油圧室に、油圧源からの油圧を第1オイル通路22及び第2オイル通路23を介して供給する場合に、この両オイル通路22,23を形成することの加工が容易にできるようにする。 - 特許庁

This spark ignition type gasoline engine is provided with the cams provided on an intake valve and an exhaust valve to open a valve corresponding in a partial load operation zone at the valve opening angle fixed to less than 180°, a variable valve timing mechanism for changing opening and closing timing of the intake valve and the exhaust valve through each cam, and a control means for controlling this variable valve timing mechanism.例文帳に追加

吸気弁および排気弁にそれぞれ設けられ、前記部分負荷運転領域において対応する弁を180°未満に固定された開弁角度で開閉するためのカムと、各カムを介して吸気弁および排気弁の開閉タイミングを変更可能にする可変バルブタイミング機構と、この可変バルブタイミング機構を制御する制御手段とを設ける。 - 特許庁

In the tension cam 33 in a strapping device to tighten a band wound around an article to be packed by turning a tension arm 35, a curve 44 formed of peaks and troughs to obtain a predetermined timing is formed on an outer peripheral edge of a plate tension cam stock 42 by pressing or casting.例文帳に追加

被梱包物に巻きかけられたバンドの引き締めを、テンションアーム35の回動動作により行なうようにしたバンド引き締め装置におけるテンションカム33であって、所定のタイミングを得るための山および谷からなる曲線44を板状テンションカム素材42の外周縁に形成し、プレスまたは鋳造により形成した。 - 特許庁

This device is provided with a first rotation phase detection means capable of detecting rotation phase of a camshaft 134 in relation to crankshaft 120 at each revolution cycle of a cam sensor 132 based on output signal of a crank angle sensor 117 and the cam sensor 132, and a second rotation phase detection means capable of detecting the rotation phase at arbitrary timing irrespective of rotation cycle of the camshaft 134.例文帳に追加

クランク角センサ117及びカムセンサ132の出力信号に基づいて、カムシャフト132の回転周期毎にカムシャフト120に対するカムシャフト134の回転位相を検出できる第1回転位相検出手段と、カムシャフト134の回転周期にかかわらず、任意のタイミングで前記回転位相を検出できる第2回転位相検出手段と、を備える。 - 特許庁

To amply secure broad exhaust passage area without broadening the width of an engine, realize a reasonable timing chain running passage layout, simplify the structure of a cam shaft drive mechanism, improve reliability of the structure, shorten the overall height and reduce chain noise in the engine provided with a chain drive type cam shaft drive mechanism at a lower section of the engine.例文帳に追加

チェーン駆動方式のカム軸駆動機構がエンジン下部に設けられる場合に、エンジン横幅を拡げることなく排気通路面積を充分に大きく確保し、かつ無理の無いタイミングチェーン走路レイアウトを実現させ、カム軸駆動機構の構造簡略化および信頼性の向上ならびに全高の短縮化と、チェーン騒音の軽減を図る。 - 特許庁

The method according to the present invention to control the variable cam timing system for an internal combustion engine, works with a process to determine the measuring angle phase between a cam shaft and a crank shaft using measuring pulses, a process to determine the switching value equivalent to the difference between the set point and the measuring angle phase, and a process to control an on-off solenoid on the basis of the switching value.例文帳に追加

内燃機関のための可変カムタイミングシステムを制御する方法であって、測定パルスを用いて、カムシャフトおよびクランクシャフト間の測定角度位相を決定する工程と、セットポイントおよび測定角度位相間の差に等しい切換値を決定する工程と、切換値に基づいてオン/オフソレノイドを制御する工程とを設ける。 - 特許庁

To avoid the situation that feedback control before lock release disturbs the lock release, in a variable valve timing controller having a function for locking a cam shaft phase at a middle lock position positioned at a nearly middle point in a controllable range of the cam shaft phase during a stop of an internal combustion engine or when starting the engine.例文帳に追加

内燃機関の停止中及び始動時にカム軸位相をその調整可能範囲の略中間に位置する中間ロック位置でロックする機能を備えた可変バルブタイミング制御装置において、ロック解除前のフィードバック制御によりロック解除が妨げられる事態を回避できるようにする。 - 特許庁

In engine operation states other than the idle operation, the rotation phase of the pump drive cam is changed to a position where pump drive reaction torque and valve drive reaction torque are canceled each other so that the drive torque variation of the cam shaft is inhibited and therefore life shortening of power transmission members such as a timing belt 7 is prevented.例文帳に追加

また、アイドル運転以外の機関運転状態では、ポンプ駆動用カムの回転位相は、ポンプ駆動反力トルクと弁駆動反力トルクとが互いに打ち消す位置に変更され、カムシャフトの駆動トルク変動が抑制されるため、タイミングベルト7等の動力伝達部材の寿命低下が防止される。 - 特許庁

In this case, when a speed sensor is abnormal or a clutch is in a separated state on clutch-on, it is set to a predetermined engine rotational speed β (step S106), then changing over from the low speed cam into the high speed cam in the variable valve timing control mechanism 10 is swiftly finished and the internal combustion engine 1 can be prevented from damaging in advance.例文帳に追加

この際、車速センサの異常時やクラッチONでクラッチが切離状態であるときには、所定の機関回転速度βに設定されるため(ステップS106)、可変バルブタイミング制御機構10における低速カムから高速カムへと早めに切換完了されることとなり、内燃機関1の損傷等の発生を未然に防止することができる。 - 特許庁

Fuel Q in a fuel pump 1 is force-fed into a plunger barrel 14 of a fuel injection pump 10 with a force feed pump 3, manually rotation of a cam shaft 26 presses up a plunger 17 of the fuel injection pump 10, flow state of the fuel Q force-fed through a force feed pipe 22 is detected, and fuel injection timing is read from a cam shaft interlocking division.例文帳に追加

燃料タンク1内の燃料Qを圧送ポンプ3で燃料噴射ポンプ10のプランジャバレル14内に圧送し、カム軸26を手動回転して燃料噴射ポンプ10のプランジャ17を押し上げ、圧送パイプ22を介して圧送される燃料Qの流通状態を検認し、カム軸連動目盛りから燃料噴射時期を読み取るように構成する。 - 特許庁

To provide a valve timing control device for an internal combustion engine capable of appropriately controlling open timing of an intake valve by change of an intake cam phase and intake lift in changeover of a combustion mode, providing stable intake air quantity by a blow back control of burned gas, and securing good drivability.例文帳に追加

燃焼モードを切り替える際に、吸気カム位相および吸気リフトの変更によって、吸気弁の開弁タイミングを適切に制御でき、既燃ガスの吹き戻しの抑制により、安定した吸入空気量が得られ、良好なドライバビリティを確保することができる内燃機関のバルブタイミング制御装置を提供する。 - 特許庁

To provide a timing belt tension measuring tool capable of correctly measuring tension of a timing belt in a condition that a tension measurement error or a measurement variation due to torque fluctuation of a cam shaft is eliminated, resulting in standardization of measurement and reduction in the manufacturing cost.例文帳に追加

タイミングベルトの張力を、カムシャフトのトルク変動に起因する張力測定誤差や測定ばらつきをなくした状態で正しく測定することができるとともに、結果として、測定作業を標準化することにより、製造コストを低減させることができるタイミングベルト張力測定治具を提供する。 - 特許庁

To provide a variable valve timing device wherein the structure of the device can be simplified and the cost can be reduced, and the rotational phase of a cam shaft is reliably and continuously changed with respect to a crank shaft, so that not only the opening and closing timing of a valve but also the opening and closing duration of a valve can be changed.例文帳に追加

本発明は装置構造の単純化及びコスト低廉化を図ることができると共に、確実且つ連続的にクランクシャフトに対するカムシャフトの回転位相を変化させ、バルブの開閉タイミングのみならず開閉時間をも変化させることが可能となる可変バルブタイミング装置を提供する。 - 特許庁

The timing belt 14 is set at a position of the crankshaft 10 between the cylinder 1 and the cooling fan 11, and on the cam shaft 13 pivotally provided on the cylinder head 2 at a side end part of the cooling fan 11, and the timing belt 14 is inserted to the closer side to the cooling fan 11 above the cylinder 1 and the cylinder head 2.例文帳に追加

クランク軸10のシリンダー1および冷却ファン11間位置をシリンダーヘッド2に軸架したカム軸13の冷却ファン11側端部とにタイミングベルト14を掛け渡し、タイミングベルト14を、シリンダー1とシリンダーヘッド2の上部の冷却ファン11に近い側を通す。 - 特許庁

To provide a variable valve system of an internal combustion engine, capable of surely controlling a valve timing of an intake valve from the most advanced state to the most lagged state after start of an engine stop from an idling operating condition in an internal combustion engine in which both of the valve timing of the intake valve and a working angle of an intake cam are variable.例文帳に追加

吸気バルブのバルブタイミングと吸気カムの作用角との両方を可変とする内燃機関にあって、アイドル運転からの機関停止開始後に、吸気バルブのバルブタイミングを確実に最進角状態から最遅角状態へと制御することのできる内燃機関の可変動弁装置を提供する。 - 特許庁

The valve timing control device is provided with the electric motor 7 rotated together with a timing sprocket 1 and varying a relative rotation phase of a cam shaft 2 with respect to the sprocket by supplying an electric current to a coil, a cover member 3 for covering the electric motor through a space 16, and a ball bearing 15 rotatably supporting the electric motor with respect to the cover member.例文帳に追加

タイミングスプロケット1と共に回転して、コイルに通電することによって該スプロケットに対するカムシャフト2の相対回転位相を変化させる電動モータ7と、該電動モータを空間部16を介して覆うように設けられたカバー部材3と、前記カバー部材に対して前記電動モータを回転自在に支持するボールベアリング15と、を備えている。 - 特許庁

In the middle speed range of engine speed Ne, a high speed cam is selected and the long intake passage is left set, and the closing timing of the intake valve is retarded stepwise with increasing engine speed until the closing timing of the intake valve is advanced in a transition of engine speed from the middle speed range to a high speed range.例文帳に追加

エンジン回転数Neが中回転領域では高速用カムに切り替える一方、長吸気通路に設定したままとし、中回転領域から高回転領域へエンジン回転数が移行する際に、吸気弁の閉タイミングをアドバンスさせつつ、エンジン回転数が増加するに従って吸気弁の閉タイミングを段階的にリタードさせる。 - 特許庁

In a low speed range of engine speed Ne, a low speed cam and a long intake passage are set, and the closing timing of an intake valve is retarded stepwise with increasing engine speed until the closing timing of the intake valve is advanced in a transition of engine speed from the low speed range to a middle speed range.例文帳に追加

エンジン回転数Neが低回転領域では低速用カムと長吸気通路に設定すると共に、低回転領域から中回転領域へエンジン回転数が移行する際に、吸気弁の閉タイミングをアドバンスさせつつ、エンジン回転数が増加するに従って吸気弁の閉タイミングを段階的にリタードさせる。 - 特許庁

To provide a control device for an engine valve capable of maintaining high controllability of a rotational phase difference of a cam shaft with respect to a crankshaft while suppressing an increase in adaptation man-hours for controlling operation timing of the engine valve by varying the rotational phase difference so as to adjust the operation timing of the engine valve.例文帳に追加

機関バルブの動作タイミングを調節すべくクランク軸に対するカム軸の回転位相差を可変とすることで機関バルブの動作タイミングを制御するに際し、適合工数の増大を抑制しつつも回転位相差の制御性を高く維持することのできる機関バルブの制御装置を提供する。 - 特許庁

Thus, a controlled variable of the valve timing control on the B bank is corrected to quicken the responsiveness (a cam shaft displacing speed) of the valve timing control on the B bank corresponding to the response delay due to the load of the high pressure fuel pump, thereby matching the responsiveness on the delay side (the B bank) to the responsiveness on the advance side (an A bank).例文帳に追加

これにより、Bバンクのバルブタイミング制御の制御量を、高圧燃料ポンプの負荷による応答遅れに相当する分だけ当該Bバンクのバルブタイミング制御の応答性(カム軸変位速度)を速めるように補正し、それによって、遅い側の応答性(Bバンクの応答性)を速い側の応答性(Aバンクの応答性)に合わせる。 - 特許庁

In the high speed range of engine speed Ne, the high speed cam is left intact and a short intake passage is selected, and the closing timing of the intake valve is retarded stepwise with increasing engine speed after the closing timing of the intake valve is advanced in a transition of engine speed from the middle speed range to the high speed range.例文帳に追加

エンジン回転数Neが高回転領域では高速用カムのままで短吸気通路に切り替えると共に、中回転領域から高回転領域へエンジン回転数が移行する際に、吸気弁の閉タイミングをアドバンスさせつつ、エンジン回転数が増加するに従って吸気弁の閉タイミングを段階的にリタードさせる。 - 特許庁

To provide a tension adjusting device capable of restraining rapid increase of tension on a tension side of a timing chain caused by rapid rotation fluctuation of a crank sprocket with a simple and inexpensive structure, capable of surely preventing bad influence on the timing chain, a crank shaft and a cam shaft, and capable of improving versatility.例文帳に追加

クランクスプロケットの急激な回転変動によるタイミングチェーンの張り側での急激な張力増大を簡易でかつ安価な構成で抑制し、タイミングチェーンやクランクシャフト及びカムシャフトへの悪影響を確実に防止して汎用性を図り得る張力調整装置を提供する。 - 特許庁

Thereupon a VVT motor able to operate only while an intake cam shaft is rotating in association with the rotation of a crank shaft of the engine is put in the operable condition, and the VVT motor is operated so that the opening/closing timing VT of a suction valve is altered toward the most delayed angle timing VT1 (S110).例文帳に追加

こうしてエンジンのクランクシャフトの回転に伴ってインテークカムシャフトが回転している最中にのみ駆動可能なVVTモータを駆動可能な状態として、吸気バルブの開閉タイミングVTが最遅角タイミングVT1に向けて変更されるようVVTモータを駆動する(S110)。 - 特許庁

To make the rotation speed of a driven cam lobe variable as a driving camshaft goes around, while regulating a valve opening timing and a valve closing timing are regulated (or substantially regulated), in a configuration such that the driving camshaft is driven and rotated by using the rotation force of a crankshaft, concerning a variable valve gear for an internal combustion engine.例文帳に追加

この発明は、内燃機関の可変動弁装置に関し、クランク軸の回転力を利用して駆動カム軸を回転駆動する構成を用いる場合において、バルブの開き時期または閉じ時期を一定(もしくは実質的に一定)としつつ、駆動カム軸が一回転する間の従動カムロブの回転速度を変更可能とすることを目的とする。 - 特許庁

例文

To compensate for this, the timing of the exhaust cam of the deactivation cylinder is advanced relative to the timing of the conventional cylinder to reduce the valve overlap of the deactivation cylinder to sufficiently near the valve overlap of the conventional cylinder to provide stabile combustion in both the conventional cylinder and the deactivation cylinder during idling and permit the operation of all cylinders with almost the same output.例文帳に追加

これを補償するため、非活動化シリンダの排気カムのタイミングを従来型シリンダのタイミングに対して進ませ、非活動化シリンダのバルブオーバーラップを従来型シリンダのバルブオーバーラップの十分近くまで減少し、従来型シリンダ及び非活動化シリンダの両方でアイドリング時の燃焼を安定化し、全てのシリンダほぼ同じ出力で作動させる。 - 特許庁

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