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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > ダッシュの意味・解説 > ダッシュに関連した英語例文

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ダッシュを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 1102



例文

ダッシュパネル10の車室内面側に取り付けられるインシュレータダッシュ20は、多孔質吸音機能を有する吸音層30と、通気量をコントロールすることであらゆる周波数域の騒音を吸音・遮音することができる低通気層40と、吸音層30と低通気層40とを一体化する接着層50とから構成されている。例文帳に追加

An insulator dash 20 mounted on a cabin indoor surface side of a dash panel 10 comprises a sound absorbing layer 30 having the porous sound absorbing function, a low vent layer 40 for absorbing or insulating the noise in the entire frequency range by controlling the ventilation volume, and an adhesive layer 50 for integrating the sound absorbing layer 30 with the low vent layer 40. - 特許庁

通常は、ダッシュパネルとステアイングコラムとを結合させてステアリングコラムの支持剛性を高めることができながら、車両前面衝突時には、高い作動応答性で結合解除可能であり、かつ、ダッシュパネルの変形速度が速い場合でも、確実に結合解除を実行可能なステアリングメンバ支持構造を提供すること。例文帳に追加

To provide a steering member support structure for, while increasing a supporting rigidity of a steering column by coupling a dash panel and the steering column in a normal state, releasing the coupling by high operational responsiveness in vehicle frontal collision, and reliably releasing the coupling even when the dash panel is rapidly deformed. - 特許庁

アクセルペダル等のペダルシャフトをダッシュパネルに対して遠い位置に配置する場合に、台座を使用することなくペダルブラケットを相対的に少数のボルトにてダッシュパネルに堅固に取付けることができ、しかも汎用(各車種に共通)のリターンスプリングを用いることが可能となるようにする。例文帳に追加

To make a pedal bracket possible to be firmly mounted on a dash panel with the relatively small number of bolts without using a pedestal and to make a general purpose (common with each kind of vehicle) return spring usable when a pedal shaft such as an acceleration pedal, etc., are arranged at a remote place froma the dash panel. - 特許庁

エクステンションメンバ6のアルミ製のフロント部7とスチール製のリヤ部8との接合部が、アルミ製のダッシュパネル1とスチール製のフロアパネル2との接続部よりも後方にオフセットしているため、前記フロント部7の延設部7Bでダッシュパネル1とフロアパネル2との継目部分を補剛してフロア剛性を確保できる。例文帳に追加

A joined part of an aluminum-made front part 7 of an extension member 6 with a steel-made rear part 8 is offset backward of a connection part of an aluminum-made dash panel 1 to a steel-made floor panel 2, and a joint part of the dash panel 1 with the floor panel 2 is reinforced by an extension part 7B of the front part 7 to ensure the floor rigidity. - 特許庁

例文

取付部材4にブレーキ液圧発生装置3を取り付けるとともに、取付部材4をダッシュパネル2にキャビンC側から着脱可能に取り付けることで、負圧式倍力装置31の略後半分をダッシュパネル2よりも車両後方に位置させ、ブレーキ液圧発生装置3を、その外径形状が前面視においてダンパハウジング1と重なるように位置させる。例文帳に追加

The brake liquid pressure generator 3 is attached to the mounting member 4, which is detachably attached to the dash panel 2 from a cabin C side so that the substantially rear half part of the negative pressure type assistor 31 is positioned to backward of the dash panel 2 and the brake liquid pressure generator 3 is positioned so as to overlap its outside diameter shape on the damper housing 1 when viewed in the front. - 特許庁


例文

バキュームホースブラケット10に、ダッシュパネル1の折返し部1aに接する脚10b,10cを設け、ダッシュパネル1の前面のブレーキブースタ4と背面のブレーキペダルブラケットとを、ブレーキペダルブラケットから突出させたスタッドボルト12と、このスタッドボルト12に螺合するナット14で支持させた。例文帳に追加

Legs 10b and 10c coming on contact with a folded-up part 1a of a dash panel 1 are provided on a vacuum hose bracket 10, and a brake booster 4 at the front of the dash panel 1 and a brake pedal bracket at the rear of the dash panel 1 are supported by stud bolts 12 projected from the brake pedal bracket and nuts 14 screwed onto the stud bolts 12. - 特許庁

ダッシュパネル(車体パネル)10の室内面側に取り付けられるインシュレータダッシュ(車両用インシュレータ)20は、繊維質成形体をベースとした多孔質吸音層30と、その表面側に積層される表面にスキン層42を有する軟質発泡体層41とから構成される表皮層40との積層構造体からなる。例文帳に追加

An insulator dash (insulator for the vehicle) 20 mounted on the indoor surface side of a dash panel (car body panel) 10 is formed of a stacking structure of a porous sound absorbing layer 30 including a fiber molded body as a base and a coating layer 40 formed of a soft foam layer 41 having a skin layer 42 on a surface stacked on the front surface side. - 特許庁

複数の断面Y字形部6をシール部材を介してフロントウインド10及びウインドシールド12に圧着させ、複数のフック部2でダッシュボードパネル16の上端のジョグ部18を挟み込むと、カウルトップ1はダッシュボードパネル16、フロントウインド10及びウインドシールド12に位置決めされる。例文帳に追加

When the plurality of parts 6 Y-shaped in section are pressed into contact with a front window 10 and the window shield 12 by sealing members and the jog part 18 of the upper end of a dash board panel 16 by the plurality of hook parts 2, the cowl top 1 is positioned in the dash board panel 16, the front window 10 and the window shield 12. - 特許庁

ダッシュパネルのスタッドボルトが空調装置の搭載時の移動方向と交差する場合に、各部材の製造誤差を吸収して空調装置の搭載作業性を良好にしながら、スタッドボルトに螺合するナットを大型化することなく取付脚をダッシュパネルにしっかりと固定できるようにして製造コストを低く抑える。例文帳に追加

To reduce production cost by securely fixing a mounting leg to a dash panel without enlarging the size of a nut screwed to a stud bolt while maintaining good mounting workability of an air conditioner by absorbing a manufacturing error of each member when the stud bolt of the dash panel crosses the moving direction of the air conditioner at the time of mounting. - 特許庁

例文

ダッシュパネル2のエンジンルーム側に配設されたマスターシリンダー1が、自動車の衝突時に後退することを抑制して、これによるダッシュパネル2の大変形を防止するとともに、そのマスターシリンダー1を利用してバッテリ8などの電装品をエンジンEから遠ざけ、漏れた燃料への引火の可能性を可及的に低下させる。例文帳に追加

To prevent large deformation of a dash panel 2 by this by suppressing a master cylinder 1 arranged at an engine room side of the dash panel 2 from being retreated at collision of an automobile and to reduce possibility of ignition to a leaked fuel as much as possible by leaving an electric equipment such as a battery 8 from an engine E utilizing the master cylinder 1. - 特許庁

例文

フロアパネルの下側面にフロアフレームが固着され、そのフロアフレームの前端部にダッシュパネルが固着されていると共に、ダッシュパネルの前面にクロスメンバが固着されたキャブオーバ型車両の車体において、ラジエータの冷却効果の低下を阻止し、かつフロアフレームとクロスメンバの補強機能を高める。例文帳に追加

To prevent a decrease in cooling effect of a radiator and to increase reinforcing function of a floor frame and a cross member in a cab-over-engine vehicle where the floor frame is secured to a lower side surface of a floor panel, a dash panel is secured to a front end part of the floor frame, and the cross member is secured to a front face of the dash panel. - 特許庁

ダッシュパネル1の室内面側に取り付けられるインシュレータダッシュ10は、遮音機能をもつ高密度材料からなる表皮層11と、多孔質吸音機能をもつ吸音層12から構成され、表皮層11の表面側に臭気バリア層13を付着コートさせることにより、車室内へのVOCの揮発を抑える。例文帳に追加

An insulator dash 10 mounted on the cabin surface side of a dash panel 1 comprises a surface skin layer 11 formed of a high density material with a noise-insulating function, and a noise-absorbing layer 12 with a porous noise-absorbing function, and suppress the volatilization of a VOC in a cabin by adhesion-coating an odor barrier layer 13 on the face side of the surface skin layer 11. - 特許庁

ベース部分(10)と、該ベース部分(10)に一体化され且つ膨張するエアーバッグにより負荷を与えられ得るエアーバッグカバー(12)とを含む自動車のためのダッシュボードにおいて、前記ベース部分(10)と前記エアーバッグ(12)とにより形成される表面が、マスキング(14)により覆われると共に、該表面がダッシュボードの設置状態において乗員用空間の方に向かうようにした。例文帳に追加

In a dashboard for an automobile which includes a base part 10 and an airbag cover 12 to which a load is given by an airbag which is integrated with the base part 10 and inflated, a surface formed of the base part 10 and the airbag 12 is covered by a masking 14, and the surface is directed toward a space for the crew in a condition where the dashboard is installed. - 特許庁

本発明は、操作用ペダル7を支持するペダルブラケット8の前端部をダッシュパネル3に取付け、かつ上端部をペダルハンガーブラケット14を介してカウル部6に取り付けるようにした前部車体構造において、上記ペダルハンガーブラケット14の下側先端部を、上記ダッシュパネル3の上端フランジ部3aと、カウル部6との間に挟持させて接合したこと。例文帳に追加

In this front body structure wherein a front end part of a pedal bracket 8 for supporting the operation pedal 7 is attached to a dash panel 3, and wherein an upper end part is attached to a cowl part 6 via a pedal huger bracket 14, a lower side tip part of the pedal hunger bracket 14 is sandwichedly joined between an upper end flange part 3a of the dash panel 3 and the cowl part 6. - 特許庁

ダッシュパネル20の固定ポイントに設置するスタッドボルト21に対応してインシュレータダッシュ10にスリットを設け、スリット縁部でスタッドボルト21を係着することにより、従来のクリップを廃止して、部品点数の削減、取付工数の低減を図るとともに、スタッドボルト21周囲のシール性を高め、遮音性能の向上を図る。例文帳に追加

A slit is provided in an insulator dash 10 corresponding to a stud bolt 21 provided in the fixing point of a dash panel 20, a conventional clip is abolished by locking the stud bolt 21 with a slit edge part and, thus, the number of part items and the number of attaching manhour are reduced, and sealing performance around the stud bolt 21 is increased to improve sound insulation. - 特許庁

本発明は、車載情報通信アンテナをダッシュボード上へ取り付ける際に、ダッシュボードの傾きに合わせて車載情報通信アンテナを容易に水平に設置できる構造とすることにより、様々な車種に対応すると共に、再調整の必要を無くすことが可能な車載情報通信アンテナを提供することにある。例文帳に追加

To provide a vehicle-mounted communication antenna for coping with diversified car models and at the same time eliminating the need for adjustment by forming structure for easily and horizontally installing the vehicle- mounted communication antenna to the incline of a dashboard when mounting the vehicle-mounted information antenna onto the dashboard. - 特許庁

左右のフロントサイドメンバとバルクヘッドW4とダッシュボードW5とをセット治具にセットして溶接結合することにより自動車のフロントコンポーネントを組立てる装置において、バルクヘッドW4とダッシュボードW5とのセット作業を1台の移載ロボットで行い得られるようにして設備費を削減する。例文帳に追加

To perform the setting work of a bulkhead W4 to a dashboard W5 by use of one transfer robot to reduce the equipment cost in a device for assembling an automotive front component by setting lateral front side members, the bulkhead W4 and the dashboard W5 on a set jig followed by welding. - 特許庁

AuthDigestFile にユーザを追加します。 $user および $realm は必ずアルファベットで始まる必要があり、また英数字・下線・ダッシュ以外の文字を含めることはできません。例文帳に追加

Add an user to the AuthDigestFile. $user and $realm must start with an alphabetical charachter and must NOT contain any other characters than alphanumerics, the underline and dash.  - PEAR

理想的にはダッシュの長さは線の勾配に沿って測るべきだが、実装に対して要求されているのは水平な線と垂直な線の場合に理想的になっていることだけである。例文帳に追加

Ideally, a dash length is measured along the slope of the line, but implementations are only required to match this ideal for horizontal and vertical lines. - XFree86

空白行とシャープ(#)で始まる行は無視される。 ファイル名が単に一つのダッシュである場合、標準入力が既に読み込み済みでなければ、エントリは標準入力から読み込まれる。例文帳に追加

Blank lines and lines beginning with a sharp sign (#) are ignored.A single dash may be used to indicate the standard input, if it hasn'talready been read.  - XFree86

サーバ名が明示的に指定されておらず、ダッシュ2個(\\-\\^\\-)に続く最初の引き数が「:数字」の形になっている場合、xinit はこの数字をゼロの代わりにディスプレイ番号として使用する。例文帳に追加

If an explicitserver name is not given and the first argument following the double dash(--) is a colon followed by a digit, xinit will use that number as the displaynumber instead of zero.  - XFree86

ボブは,元スーパー・ヒーローの妻ヘレンと彼らの3人の子どもたち―ヴァイオレット,ダッシュ,ジャック・ジャックとともに,郊外で普通の静かな生活を送っている。例文帳に追加

Bob lives a normal quiet life in the suburbs with his ex-superhero wife Helen and their three children: Violet, Dash and Jack-Jack.  - 浜島書店 Catch a Wave

アルミ製のダッシュパネルとスチール製のフロアパネルとを、フロア剛性の低下を伴うことなく車幅方向に直線状態に接続できる車体フロア構造の提供を図る。例文帳に追加

To provide a vehicle body floor structure capable of connecting an aluminum-made dash panel to a steel-made floor panel straight in the vehicle width direction without degrading the floor rigidity. - 特許庁

車体前部構造1は、カウルパネル2と、このカウルパネル2に結合され、カウルパネル2の下方に延びるダッシュパネル3とを備えている。例文帳に追加

This vehicle body front part structure 1 is provided with the cowl panel 2 and the dash panel 3 connected to the cowl panel 2 and extended to a lower part of the cowl panel 2. - 特許庁

ダンパピストン20によって収容室11内に区画されるダンパ室21がリリーフ時にダッシュポットとして働き、スプール7の振動を抑制する。例文帳に追加

A damper chamber 21 sectioned by the damper piston 20 in the accommodation chamber 11 acts as a dashpot at the time of relief and then restrains the vibration of the spool 7. - 特許庁

自動車MのダッシュボードMa上に位置づけられてその自動車Mについての価格などの情報をフロントウインドウMbの内方から外部に向けて表示する表示具Aである。例文帳に追加

The display tool A is positioned on the dashboard Ma of an automobile M, and displays information on the price etc., of the automobile from the inside to the outside of the windshield Mb. - 特許庁

ダッシュパネル3の上端部から伸びるカウルフロントパネル10の水平フランジ部12に対して、カウルグリル20の締結フランジ部21が締結される。例文帳に追加

A fastening flange 21 of the cowl grille 20 is fastened to a horizontal flange 12 of a cowl front panel 10 extending from the upper end of a dash panel 3. - 特許庁

そして、触媒コンバータ5は、エキゾーストマニホールド4の直下、即ち車室6とエンジンルーム7とを区画するダッシュパネル8よりも前方に設けられる。例文帳に追加

The catalyst converter 5 is provided immediately under the exhaust manifold 4, namely ahead of a dash panel 8 partitioning a vehicular room 6 and the engine room 7. - 特許庁

ダッシュボード12よりも前で、左右のフレーム延長部に、ドライブシャフト44が後方へ移動したときに当たる左右の当接部50を設けた。例文帳に追加

Right and left abutting portions 50 which abut when a drive shaft 44 moves backward are provided more forward than the dashboard 12 and at the right and left frame extension portions. - 特許庁

クロスメンバ14とカウルパネル4を縦補強部材12を介して結合し、その縦補強部材12をダッシュパネル11の前面にも固着する。例文帳に追加

The cross member 14 and the cowl panel 4 are connected through a vertical reinforcement member 12, and the vertical reinforcement member 12 is secured to the front face of the dash panel 11. - 特許庁

ダッシュパネル18の車室内側面18Aには、取付ブラケット26が溶着されており、アクセルペダルブラケット22は取付ブラケット26に上下2本のボルト30によって固定されている。例文帳に追加

A mounting bracket 26 is welded to a compartment inside surface 18A of the dash panel 18, and an accelerator pedal bracket 22 is clamped to the bracket 26 via upper and lower bolts 30. - 特許庁

永続的仮想環境ダッシュボード300のアーキテクチャは、「データ獲得」プロセス301、「分析」プロセス303、視覚化プロセス305、及びデータ記憶307を含む。例文帳に追加

An architecture for a persistent virtual environment dashboard 300 includes a "data acquisition" process 301, an "analysis" process 303, a visualization process 305 and data storage 307. - 特許庁

車両用アンダーカバーは、車幅方向に設けられた車両のダッシュパネル9を貫通してインストルメントパネル10に交差するステアリングコラム11を下方から覆うように取付ける。例文帳に追加

The undercover is mounted from the bottom to cover a steering column 11 piercing the dash panel 9 of a vehicle provided in a vehicle width direction and crossing an instrument panel 10. - 特許庁

自動車用防音材、フロアーマット、インシュレータダッシュ等の自動車用繊維積層体を所要形状に成形するための冷間プレス成形装置であって、成形冷却に要する時間を短縮し、生産性を向上させる。例文帳に追加

To provide a cold press molding apparatus for molding fiber laminates for automobiles, such as sound insulating materials for automobiles, floor mats and insulator dashes, into required shapes, which shortens the time required for the molding and cooling and improves productivity. - 特許庁

フォークリフト車両のフレームにおけるダッシュボード2の側端部を切り欠き、その切り欠き部4に沿ってサイドプレート3を折り曲げて取り付けた構造とした。例文帳に追加

The side end part of the dashboard 2 in the frame of the forklift vehicle is notched, and a side plate 3 is bent along a notch part 4 and fixed. - 特許庁

自動車のダッシュパネル1のエンジンルーム側には、ブレーキ装置のブレーキブースタ2が取付けられ、その室内側にはブレーキ操作部3が配設されている。例文帳に追加

The brake booster 2 of a brake device is installed on the dash panel 1 of an automobile on the engine room side, and a brake operating part 3 is disposed on the cabin side thereof. - 特許庁

本発明は、自動車のダッシュボード、フードサイレンサー等で使用される軽量であり、かつ吸音効果に優れる吸音材料を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a sound absorbing material which is light in weight and is excellent in sound absorbing effect and is used for dashboards, hood silencers, etc., of automobiles. - 特許庁

ブレーキブースタのダッシュパネルへの組付け作業性を向上可能なブレーキブースタ取付け用パッキン及びブレーキブースタ取付け構造を提供する。例文帳に追加

To provide a brake booster mounting packing and structure capable of improving the work efficiency in mounting a brake booster on a dash panel. - 特許庁

重量が軽く取り扱いが容易で歩行者保護を図ることが可能なダッシュボードアッパリッドを有する車体前部構造を提供することである。例文帳に追加

To provide a vehicle body front part structure having a dash board upper lid, which has light weight, is easily handled, and can protect pedestrians. - 特許庁

インシュレータダッシュの表面に配設されるハーネスの固定構造において、ハーネスのばらつきや暴れを防止するとともに、ハーネスの固定作業を円滑に進めることを課題とする。例文帳に追加

To prevent the occurrence of unevenness in and violent movement of a harness and to smoothly progress a fixing work for the harness, in the fixing structure of the harness disposed on the surface of an insulator dash. - 特許庁

燃料タンク25をフロントタンク29とリヤタンク30に分割し、フロントタンク29をボンネット4内に、リヤタンク30をダッシュボード23内に配置した。例文帳に追加

The front tank 29 is arranged within a bonnet 4, and the rear tank 30 is arranged in a dashboard 23. - 特許庁

ダッシュボードにおける反射スペクトルの主ピークに相当する波長領域に、窓用偏光膜の透過スペクトルの主ボトムを有する態様が好ましい。例文帳に追加

A main bottom of the transmission spectrum of the polarizing film for the windshield preferably exists in the wavelength region corresponding to the main peak of the reflection spectrum of the dashboard. - 特許庁

イオンフィルタ11は、ブレーキマスタシリンダ13との間隔Lを、電力分配装置35とダッシュパネル17との間隔M以上とする。例文帳に追加

Then the distance L between the ion filter 11 and the brake master cylinder 13 is made greater than or equal to the distance M between the power distribution device 35 and a dash panel 17. - 特許庁

低温の温水を利用する側の温水利用装置がホットダッシュ制御から通常低温制御に切り替わったときに暖房温水供給装置が燃焼停止するのを防止する。例文帳に追加

To prevent the combustion stop of a room and water heater when a warm water using apparatus on the side of using low temperature warm water is switched from hot dash control to normal low temperature control. - 特許庁

ダッシュボードロアーパネル16の外面16Aにフロントサイドフレーム20が、内面16Bにインシュレーターパネル21がそれぞれ取り付けられ、これらからなる車体を電着塗装する。例文帳に追加

A front side frame 20 and an insulator panel 21 are mounted respectively on the outer surface 16A and the inner surface 16B of the dashboard lower panel 16 and a vehicle body constructed of them is coated by electrodeposition. - 特許庁

該インシュレ−タ6は、前側受部6aにボンネットカバ−5を支持し、後側受部6bにパネルダッシュカバ−7の前縁を支持する構成としたトラクタのセンタ−カバ−装置としている。例文帳に追加

The insulator 6 is constituted to support the bonnet cover 5 by a front receiving part 6a and the leading edge of a panel dash cover 7 by a rear receiving part 6b. - 特許庁

目盛り5に合わせて加速度センサ2を回動させれば、ナビゲーション装置1をダッシュボードに取り付けた場合に加速度センサ2とその加速度の検出方向が一致する。例文帳に追加

Rotation of the sensor 2, in matching with the scale 5, coincides with the sensor 2 with the direction of the acceleration detection, when the device 1 is mounted on a dashboard. - 特許庁

カウルトップパネルとダッシュパネルとが一緒に後退する場合であっても、離脱機構を作用させてペダルブラケットを確実に外せる後退変位抑制機構を提案する。例文帳に追加

To provide a retreating displacement suppressing mechanism capable of positively detaching a pedal bracket by operating a detaching mechanism even when a cowl top panel and dash panel retreat together. - 特許庁

ダッシュパネル1後面に第1ブラケット5を取付固定して、その第1ブラケット5に第2ブラケット12の前端下部をかしめピン11により揺動可能に支持する。例文帳に追加

A first bracket 5 is attached and fixed to the rear face of the dash panel 1, and the front end lower part of a second bracket 12 is rockably supported on the first bracket 5 by a caulking pin 11. - 特許庁

例文

ダッシュボードに携帯情報通信装置用クレードルと車載ユニットを備える自動車、及び、該自動車とともに使用される携帯情報通信装置例文帳に追加

AUTOMOBILE WITH CRADLE FOR PORTABLE INFORMATION COMMUNICATION APPARATUS AND ON-VEHICLE UNIT AT DASHBOARD, AND PORTABLE INFORMATION COMMUNICATION APPARATUS TO BE USED WITH AUTOMOBILE - 特許庁

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