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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 直進車の意味・解説 > 直進車に関連した英語例文

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直進車の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 524



例文

直進から旋回への移行時安定性を損なわない、諸性能に優れた自動二輪用タイヤ2の提供。例文帳に追加

To provide a tire 2 for a motorcycle, not impairing stability in transferring from linear advancement to turning, and excellent in various performance. - 特許庁

両の旋回性能を向上させ、かつ高速走行時における直進安定性を向上させることができる空気入りタイヤを得る。例文帳に追加

To provide a pneumatic tire that can improve the turning performance of a vehicle and can improve the straight-line stability thereof at high-speed travel. - 特許庁

直進走行及び旋回走行の性能に優れるとともにトレッドの耐摩耗性に優れる自動二輪用タイヤの提供。例文帳に追加

To provide a tire for a two-wheeled motor vehicle, excellent in a straight traveling and turning traveling performance, and excellent in abrasion resistance of a tread. - 特許庁

両が直進状態にあるか否かを正確に検出することが可能な操舵系伝達比可変システムを提供する。例文帳に追加

To provide a variable system of a steering transmission ratio capable of accurately detecting whether a vehicle is in a straight advancing state or not. - 特許庁

例文

両の直進状態における左右比と空気圧判定値の速度依存度を同時に学習し、空気圧警報までの時間を短縮する。例文帳に追加

To simultaneously learn a left/right ratio in the linear advancement state of a vehicle and speed dependency degree of an air pressure determination value and to shorten the time to an air pressure alarm. - 特許庁


例文

直進と旋回との間の移行時安定性、即ち過度特性を損なうことのない、諸性能に優れた自動二輪用タイヤの提供。例文帳に追加

To provide a tire for a motorcycle having excellent performance hardly impairing stability during transition between linear motion and turning, that is, a transient characteristic. - 特許庁

転がり抵抗性能、内音(R/N)性能及び直進操縦安定性能の3性能を同時に向上させた空気入りタイヤを提供する。例文帳に追加

To provide a pneumatic tire simultaneously improving three performances, rolling resistance performance, compartment noise(R/N) performance, and straight running maneuvering stability performance. - 特許庁

両の直進時に走行曲がりを抑え、また油圧ポンプの揚積を小さくし、さらに構造を簡素にする。例文帳に追加

To suppress travel curvature when a vehicle travels straight forward, decrease the capacity of a hydraulic pump, and simplify the structure. - 特許庁

操舵入力に応じて少なくとも左右輪5L、5Rのキャンバ角を直進時の値から変化させる手段を備える。例文帳に追加

This steering device has a means for changing camber angles of at least left and right wheels 5L, 5R from values in straight driving, corresponding to the steering input. - 特許庁

例文

例えばスラント路を両が直進走行する際、運転者の知覚特性に適合した操舵制御を行う。例文帳に追加

To perform steering control adapted to sensory properties of a driver, when, for example, a vehicle travels straight on a slant road. - 特許庁

例文

本発明は、ETCレーン走行中の直進状態の維持をしやすくする両用操舵動作支援装置の提供を目的とする。例文帳に追加

To provide a steering action assistance device for a vehicle easily maintaining the linear advancement state during ETC lane traveling. - 特許庁

土壌面を走行しながら作業する作業装置を有した体の自動直進操向モードにより走行しうる農作業機において、速が所定以上の場合にはこの自動直進操向モードを禁止することを特徴とする農作業機の操向制御装置の構成。例文帳に追加

This steering controller for the farm working machine is characterized in that the automatic straight advance steering mode is prohibited when the car speed is a prescribed speed or above in the farm working machine capable of traveling by the automatic straight advance steering mode of a car body having a working implement performing operations while traveling on a soil surface. - 特許庁

複数の線に複数の両が併走しても、また一つの両が複数の線を跨いで走行しても、一つの線上を直進した場合と同様に通過両の重量を正確に計測することのできるようにする。例文帳に追加

To accurately measure the weight of a passing vehicle like the case where the vehicle goes straight on one traffic lane, even when a plurality of vehicles run side by side on a plurality of traffic lanes, or one vehicle runs over a plurality of traffic lanes. - 特許庁

直進車に後続するの所在を対向線の対向に確実に報知し、安全運転を支援することができる交差点における後続の報知方法及びそのためのシステムを提供する。例文帳に追加

To provide a method signaling a following vehicle at an intersection which surely signals the location of the vehicle following a straightly proceeding vehicle to an oncoming vehicle on the opposite lane and supports safety driving and to provide a system for it. - 特許庁

両の直進走行状態を検出したときの転舵トルクTpの履歴に基づいて、直進走行時の転舵トルクTpを打ち消す方向の片流れ抑制操舵補助トルクを操舵系に付与する片流れ抑制制御を行う。例文帳に追加

Bias traveling prevention control is carried out in which a steering system is provided with bias traveling prevention steering auxiliary torque in the direction canceling steering torque Tp at the time of traveling straightforwardly based on a history of the steering torque Tp when the straightforward traveling condition of the vehicle is detected. - 特許庁

直進判定部48にて自両が直進していると判定されると、直線検出部42は、画像処理部41の特徴点抽出処理によって撮像画像から抽出された特徴点から画像中の直線を検出し、その直線を表すパラメータ(直線情報)を算出する。例文帳に追加

When a straight running determination unit 48 determines that a vehicle is traveling straight, a straight line detection unit 42 detects a straight line in an image from characteristic points extracted from the captured image by characteristic point extraction processing of an image processing unit 41, and calculates a parameter (straight line information) showing the straight line. - 特許庁

加速度補正手段168において、平坦路直進定速走行判定手段(166)により前記両の平坦路直進定速走行が判定されたときの加速度センサ90、92の出力に基づいてその加速度センサ90、92の出力が補正される。例文帳に追加

On the basis of output of the acceleration sensors 90 and 92, when a means (166) for determining a linear cruse over a flat road at a constant speed has determined that a vehicle is cruising linearly over a flat road at a constant speed, the output of the acceleration sensors 90 and 92 is corrected at an acceleration correction means 168. - 特許庁

制御手段6は、操向ハンドル7の操舵角度に基づいてアクチュエ−タ8を制御し、直進用クラッチ装置1と旋回用クラッチ装置2と遊星歯装置3とで構成した直進・旋回切替装置4を操作する構成とした。例文帳に追加

In the turning control device of a moving vehicle, a control means 6 controls an actuator 8 based on a steering angle of a steering handle 7 and operates a linear advancement/turning switch device 4 constituted by a linear advancement clutch device 1, a turning clutch device 2 and an epicyclic gear device 3. - 特許庁

前輪と後輪が等速状態から前輪増速状態に切り換わる際に左右均等のステアリングハンドル角度となるようにし、更に直進状態でのハンドル位置が本来の直進時の中立位置からずれることのない作業両の変速装置の提供である。例文帳に追加

To provide a transmission device for a working vehicle for attaining an equal steering wheel angle to the right and left when the constant velocity state of the front wheels and rear wheels is switched to a front wheel acceleration state, and not causing deviation of a steering wheel position in a straight advancing state from an original straight advancing neutral position. - 特許庁

両100が現時点から直進したと仮定した場合に、ヨー方向必要変化角度θを、直進方向前方に存在する軌道縁に到達するまでの到達時間で除した値に対応する目標ヨーレートを求める。例文帳に追加

On the supposition that the vehicle 100 linearly advances from a current point, a target yaw rate corresponding to a value of the yaw direction required change angle θ divided by an arrival time to arrive at the track edge in the front side of the linear advancing direction is calculated. - 特許庁

交差点での直進車対右折の衝突事故、右左折による横断歩行者への衝突事故、の大幅削減と、両のスムースな交差点通過の実現。例文帳に追加

To realize significant cut of crashes of straight going vehicles against right-turn vehicles at intersections and crashes of crossing pedestrians by right or left turn vehicles and smooth passing of vehicles at intersections. - 特許庁

旋回用の従動輪24が旋回用レールに沿い上昇すると、台直進用の従動輪21は床面2から浮きあがるようになっている。例文帳に追加

When the driven wheel 24 for turning the truck is raised along the turning rail, the driven wheel 21 for linearly advancing the truck is floated up from the floor surface 2. - 特許庁

試験台に制動力や外力や外乱入力が作用しても台水平度を保持し、試験台直進安定性を確保することができる台試験装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a truck testing device capable of keeping truck levelness even if braking force or external force or disturbance input acts on a test truck, and ensuring the straight-ahead stability of the test truck. - 特許庁

直進状態からの操舵時、操舵ロッドを幅方向に所定量移動させることにより、所謂、キングピン軸を両外側に設定量移動させ、輪の最大転舵角を大きくする。例文帳に追加

To increase the maximum turning angle of a wheel by moving a steering rod by a predetermined quantity in the vehicle width direction so as to move a so-called king pin shaft by a set amount outside of a vehicle when steering from a state of the vehicle travelling straight. - 特許庁

系列間を複数の両が併走しても、また複数の線を跨いで走行しても、一つの線上を直進した場合と同様に通過両の重量を計測できるようにする。例文帳に追加

To enable measurement of the weight of a passing vehicle like the case where the vehicle advances straight on one traffic lane, even if a plurality of vehicles run abreast between series, or run over a plurality of traffic lanes. - 特許庁

発進時や加速時に後部体の押下力を吸収して後部体が降下するのを防止して体の直進安定性を良くすることや体水平姿勢の安定性を良くすることである。例文帳に追加

To develop straight line stability or stability in a horizontal behavior by absorbing a holding down force of the rear body in the case of starting or acceleration. - 特許庁

体2に搭載自在なバッテリ70は、直進走行姿勢の後輪4間で長方向に移動可能な幅広前部70aと、横行走行姿勢の後輪4間に位置可能な幅狭後部70bにより構成した。例文帳に追加

The battery 70 mountable on the vehicle body 2 has a wider front portion 70a movable to the direction of a vehicle length between the rear wheels 4 in straight-run attitude and a narrower rear portion 70b placeable between the rear wheels 4 in traverse-run attitude. - 特許庁

輪速度センサ(WS1等)の出力に基づき各輪(FR等)のブレーキングスティフネスを演算し、両が略一定速度で直進走行中における演算結果に基づき、各輪の静的荷重を推定する。例文帳に追加

A braking stiffness of each wheel (such as FR) is calculated on the basis of output of a wheel speed sensor (WS1 and the like), to estimate the static load of each wheel based on the calculation results while a vehicle is linearly traveling at approximately constant speed. - 特許庁

交差点上の右折両が、対向線上を直進する両の位置を短時間で知ることができる両用危険通知システムの提供。例文帳に追加

To provide a danger notification system for vehicle which notifies a right-turn vehicle on a crossing of a position of a vehicle traveling straight on an opposite lane in a short time. - 特許庁

ステアリングホイールの操作量と輪の転舵量との比を変更可能な両において、複雑な制御を要することなく、直進時における走行安定性を向上できる両の操舵装置を提供する。例文帳に追加

To provide a steering gear for a vehicle capable of improving running stability when the vehicle advances straight without requiring complicated control in the vehicle capable of changing a ratio of an operation amount of a steering wheel to a steering amount of a wheel. - 特許庁

搬送台5を、旋回を含む任意の方向に走行可能な主搬送台8,8と、この主搬送台上に走行自在に搭載され、少なくとも直進走行が可能な副搬送台9,9とで構成する。例文帳に追加

A carrier carriage 5 is composed of main carrier carriages 8 and 8 which can travel in the optional direction including turns and sub-carrier carriages 9 and 9 which are loaded on the main carrier carriages so as to travel freely and enable at least straight-ahead traveling. - 特許庁

両が停に近い状態のときには、ランプの最大偏向角度を0°にし、ランプの照射方向を両の直進方向に向けて固定し、自動の近傍領域を安定な状態で照明する。例文帳に追加

When the vehicle is in a nearly stopped state, the maximum deflection angle of the lamp is controlled to be 0°, and the irradiating direction of the lamp is fixed toward the advancing direction of the vehicle to illuminate the neighborhood of an automobile in a stable condition. - 特許庁

コントロールユニット6は、輪2FL,2FR,2RL,2RRの駆動不能を認識すると、両1が直進走行または旋回走行か、速VSPが微速、低速または高速かを判断し、両1の走行状態を分類する。例文帳に追加

When recognizing drive incapability of the wheels 2FL, 2FR, 2RL, 2RR, a control unit 6 determines whether the vehicle 1 performs straight traveling or turning traveling, and whether vehicle speed VSP is creeping speed, low speed or high speed, and classifies a traveling state of the vehicle 1. - 特許庁

これにより、自がカーブ路手前の直進路を走行し、先行がカーブ路を走行している場合であっても、自線内の先行を捕捉することができる。例文帳に追加

Thus, the preceding vehicle in the same lane as user's vehicle can be acquired even if user's vehicle is running on a straight line before a curve line and the preceding vehicle is running on the curve line. - 特許庁

両に搭載された撮像手段101と、撮像手段101によって撮像された画像を視点変換して画像を合成する視点変換画像合成手段102と、両が直進した場合の両の任意の高さの軌跡線を生成する直進軌跡線生成手段103と、前記視点変換画像合成手段102によって合成された画像上に、直進軌跡線生成手段103によって生成された軌跡線を描画する両軌跡線描画手段104とを具備している。例文帳に追加

The image synthesizer comprises an image pickup means 101 mounted on a vehicle, means 102 for synthesizing an image picked up by the image pickup means 101 while converting the point of view, means 103 for generating the locus line at an arbitrary height of the vehicle when it advances straight, and means 104 for describing the locus line generated by the locus line generating means 103. - 特許庁

第1線を走行する第1両が当該第1線に対向する第2線を横切って進もうとしており、当該第2線を走行する第2両が第1両の第2線を横切る位置を直進しようとする状況で、横切り位置における両の交通を円滑にする。例文帳に追加

To smooth the traffic of vehicles at a crossing location in such circumstances that a first vehicle traveling on a first lane is crossing a second lane opposite to the first lane for traveling, and a second vehicle traveling on the second lane is traveling straight at a location where the first vehicle crosses the second lane. - 特許庁

操舵ECU20は、両1が直進状態にあるか否かを判定する共に、両1が操舵状態にあるか否かを判定可能であり、両1が直進状態にあると判断した際に、両1の直進時における偏向を抑制するための補正操舵トルクTcを算出し、両1が操舵状態にあると判断された際に、ラック15に補正操舵トルクTcが付与されるように電動アシストユニット17を制御する。例文帳に追加

The steering ECU 20 can judge whether the vehicle 1 is in the straight running condition and also judge if in the steered condition, and when the vehicle is judged as running straight, calculates the corrective steering torque Tc for suppressing the deviation in running straight, and when judged as being steered, the ECU controls the assisting unit 17 so that the corrective steering torque Tc is given to the rack 15. - 特許庁

前輪右輪速度VFR、前輪左輪速度VFL、後輪右輪速度VRR、及び後輪左輪速度VRLが空気圧低下検知装置1に入力されると、直進走行判定パラメータ演算部2は、これらのデータに基づいてヨーレートを演算して直進走行の判定を行う。例文帳に追加

When a front right wheel speed VFR, a front left wheel speed VFL, a rear right wheel speed VRR and a rear left wheel speed VRL are input to the air pressure lowering detector 1, a straight running judging parameter computing part 2 computes yaw rate on the basis of these data to judge straight running. - 特許庁

前輪右輪速度VFR、前輪左輪速度VFL、後輪右輪速度VRR、及び後輪左輪速度VRLが空気圧低下検知装置1に入力されると、直進走行判定パラメータ演算部2は、これらのデータに基づいて前輪ヨーレートや後輪ヨーレートを演算して直進走行の判定を行う。例文帳に追加

When a front right wheel speed VFR, a front left wheel speed VFL, a rear right wheel speed VRR and a rear left wheel speed VRL are input into the air pressure drop detector 1, a rectilinear travel determining parameter computing part 2 computes a front wheel yaw rate and a rear wheel yaw rate based on data therein to determine rectilinear travel. - 特許庁

運転者の操舵操作にかかわらず、前輪の転舵角を制御可能な両用操舵装置において、両が直進状態となった後、運転者の操舵介入がなされるまでの間、両が直進状態となってからの両の進行方向のずれ量に基づいて転舵角を補正する(ステップS10)。例文帳に追加

A steered angle is corrected (step S10) based on a deviance amount in the advancing direction of the vehicle after the vehicle becomes in the straight advancing state during a period from the straight advancing state of the vehicle to the driver steering intervention in the steering device for the vehicle capable of controlling the steered angle of front wheels irrespective of the driver steering operation. - 特許庁

前輪右輪速度VFR、前輪左輪速度VFL、後輪右輪速度VRR、及び後輪左輪速度VRLが空気圧低下検知装置1に入力されると、直進走行判定パラメータ演算部2は、これらのデータに基づいて前輪ヨーレートや後輪ヨーレートを演算して直進走行の判定を行う。例文帳に追加

When a front right wheel speed VFR, a front left wheel speed VFL, a rear right wheel speed VRR and a rear left wheel speed VRL are input into the air pressure drop detector 1, a rectilinear travel determining parameter computing part 2 computes a front wheel yaw rate and a rear wheel yaw rate, based on data therein to determine rectilinear travel. - 特許庁

強いオーバーステア特性により高い旋回性能を得つつ、安定限界速度以上の速において、両の旋回特性および直進性の安定化を図ることができる両運動の安定化制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a stabilization controller of vehicular motion for stabilizing turning characteristics and straight advancing characteristic of a vehicle at a vehicle speed faster than a stability limit speed while obtaining high turning performance by strong oversteer characteristics. - 特許庁

操舵用アクチュエータの応答性を高くして両の旋回性能を向上することと、両の直進性を向上することとを両立できる両の操舵装置を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicular steering apparatus with a steering actuator having higher responsiveness for achieving both improved turning performance and straight moving performance of a vehicle. - 特許庁

本発明は、傾斜面、あるいは道に向かって傾斜した歩道等の斜面面を横切るように走行する際に、道方向に曲がるのを防ぐことにより、安定して直進できる椅子に関するものである。例文帳に追加

To provide a wheelchair capable of stably advancing straight by being prevented from curving in a driveway direction at the time of traveling so as to cross an inclined surface or a slope such as a sidewalk inclined toward a driveway. - 特許庁

両への過渡的な外乱入力に対し、運転者に操舵操作を強いることなく両の直進状態を維持することができる両用操舵制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a steering control device for a vehicle capable of maintaining a straight advancing state of the vehicle without forcing a driver into a steering operation to a transient disturbance input to the vehicle. - 特許庁

本発明は、傾斜面、あるいは道に向かって傾斜した歩道等の傾斜面に沿って真っ直ぐに走行する際に、道方向に曲がるのを防ぐことにより、安定して直進できる椅子に関するものである。例文帳に追加

To provide a wheelchair capable of stably advancing straight by preventing it from turning to the direction of a driveway at the time of traveling straight along a slope or the slope of a sidewalk inclined toward the driveway or the like. - 特許庁

このずれを補償するために、スタート位置P_1 直後の両の前進直進部aの長さをΔaだけ延長し、駐位置P_2 を最適駐位置P_2 ′に一致させる。例文帳に追加

In order to compensate the deviation, a length of a vehicle forward straight travelling part immediately after the start position P1 is extended by Δa, whereby the parking position P2 is made to correspond with the optimum parking position P2'. - 特許庁

駆動力の配分を前側軸と後側軸とで適切に行い、直進安定性又は回頭性を実施上有効に高め得る油圧駆動式作業両の走行安定装置を提供する。例文帳に追加

To provide a travel stabilizing device for a hydraulic drive type working vehicle effectively improving linear motion stability or turning performance by appropriately distributing drive force to a front axle and a rear axle. - 特許庁

直進性及び旋回性に優れた介助用椅子の体フレームを提供するとともに、この体フレームに具備するブレーキ機構及び旋回ロック機構の操作が簡単なものとすることである。例文帳に追加

To provide a vehicle body frame of a wheelchair for care having a straight advancement property and a turning property, and to make it easy to operate a brake mechanism and a turning lock mechanism provided at the vehicle body frame. - 特許庁

例文

直進状態で、リンク32は、幅方向に延在し、ナックル22との結合部BJ3が、サスペンションロアアーム61との結合部PJ1に対し、最も両内側に配置されている。例文帳に追加

In the state of the vehicle travelling straight, the link 32 is extended in the vehicle width direction, and a connection part BJ3 to the knuckle 22 is arranged most inside of the vehicle relative to a connection part PJ1 to the suspension lower arm 61. - 特許庁

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