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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 直進車の意味・解説 > 直進車に関連した英語例文

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直進車の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 524



例文

ゲートバルブ17,18は、両の旋回走行時には非連通状態に切換えられるとともに、両の直進走行時であっても、低い周波数を有する体BDの左右への横揺れの発生が検出され又は推定されたときには非連通状態に切換えられる。例文帳に追加

The gate valves 17, 18 are changed to a non-communicated condition when a vehicle is turned, and also even when the vehicle is advanced straight, they are changed to the non-communicated condition in the case that occurrence of the low frequency rightward and leftward roll of a body BD is detected or estimated. - 特許庁

両の前方直進走行状態において、後側分割部52bが、パッド部18のカバー部材35における幅方向一方の側端近傍に設定されたヒンジ部60を中心にして該幅方向一方の側に回動して展開するように構成する。例文帳に追加

In a forward advance travel state of the vehicle, the rear side split part 52b is rotated toward one side in the car width direction around a hinge part 60 set close to one side end in the car width direction in a cover member 35 of a pad part 18 to be deployed. - 特許庁

また、制御手段12は、手動操舵トルクTが小さいこと、両の速Vが所定速以上であること、あるいはドライバの直進要求が検出されてから所定時間、電動機制御信号V_Oを減少補正することとした。例文帳に追加

In addition, in the control means 12, the manual steering torque T is small, the vehicle speed V is not less than a predetermined value, or the motor control signal V0 is correctively reduced for a predetermined time after the straight-forward drive request by the driver is detected. - 特許庁

輪10を支持する輪支持体11を旋回不能に固定するロック機構20を設け、このロック機構20のロック、アンロック操作により輪10を直進向きに固定したロック状態と首振り可能なアンロック状態とに切り換え可能な構成とする。例文帳に追加

A locking mechanism 20 for fixing a wheel supporter 11 for supporting the wheel 10 so as not to be turned is installed, and the state of the locking mechanism 20 can be exchanged between the locking state of fixing the wheel 10 in the straight direction and the unlocking state of allowing the turning by locking and unlocking operations switchably. - 特許庁

例文

ウインドスクリーン160は、鞍乗型両の直進方向に対して略直交する方向に沿って設けられる前面スクリーン部161と、前面スクリーン部161に連なるとともに、鞍乗型両の下方に向けて延びる側面スクリーン部162L,162Rと有する。例文帳に追加

The windscreen 160 includes: a front screen part 161 that is provided in an substantially orthogonal direction to a linear direction of the saddle-riding vehicle; and side screen parts 162L, 162R that are connected to the front screen part 161 and extended to the lower side of the saddle-riding vehicle. - 特許庁


例文

遮光部は、両の直進時には光源及び反射板の照射野から退避していて、両の旋回時には光源ユニットの回転に連動して、反射板からの反射光の光路内に進入し、反射光の最大拡散部を遮光する。例文帳に追加

The light shielding section is evaded from a radiating field of the light source and the reflection plate when the vehicle advances straight and a maximum dispersion section of the reflected light is shielded by allowing the light shielding section to enter an optical path of the reflection light from the reflection plate by being linked to the rotation of the light source unit when the vehicle turns. - 特許庁

AYC(左右輪駆動力配分手段)及びTCL(駆動力制御手段)を備えた両において、直進走行時におけるAYC及びTCLの制御を適正化し、走行安定性を向上させることのできる両の駆動力制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a driving force control device of a vehicle capable of making control of an AYC (right and left wheel driving force distribution means) and a TCL (driving force control means) proper and improving the traveling stability during straight traveling in a vehicle equipped with the AYC and the TCL. - 特許庁

イグニッションスイッチのオフ中にも操舵角を記憶する手段を要することなく、また輌が定常直進走行状態にない状況に於いても、操舵角センサにより操舵角を正確に検出し輌の運動を適正に制御する。例文帳に追加

To control a motion of a vehicle correctly by detecting a steering angle accurately by a steering angle sensor even in a situation where the vehicle is not in a steady linear driving condition, without requiring a means for storing the steering angle when an ignition switch is turned off. - 特許庁

すなわち、図1の例では、交差点Aの手前では、直進車線よりも左折線の流れが遅いが、交差点Aを左折した先は流れが早く、目的地への到着が早い場合には、交差点Aを左折する移動経路を探索する。例文帳に追加

In other words, in this side of the intersection point A, the flow of the turning left is slower than a straight advancing lane, but after turning left at the intersection point A the flow is quicker, and when the arrival to the destination is quick, the navigation device searches the moving rout which turns left at the intersection point A. - 特許庁

例文

本発明の椅子は、乗員を乗せた状態の椅子の重心位置を主輪の接地位置近傍に限りなく接近させるように配置することにより、回転モーメントの発生をできるだけ少なくし、傾斜した歩道等であっても、安定して直進できる。例文帳に追加

By arranging the centroid position of the wheelchair in the state of having an occupant thereon so as to be close to the vicinity of the grounding position of a main wheel as much as possible, the generation of rotation moment is reduced as much as possible and the wheelchair can stably advance straight even on an inclined sidewalk or the like. - 特許庁

例文

電子制御ユニット47は、輪速センサ41、操舵角センサ42、回転角センサ43、横加速度センサ45およびヨーレートセンサ46から入力した各検出値に基づいて両が直進走行状態であるか否かを判定する。例文帳に追加

An electronic control unit 47 determines whether or not a vehicle is in a straight traveling state based on each detected value input from a wheel speed sensor 41, a steering angle sensor 42, a rotational angle sensor 43, a lateral acceleration sensor 45 and a yaw rate sensor 46. - 特許庁

第2スポーク部28及び第3スポーク部30においては、直進状態となるステアリングホイール位置において、ボス部側部28A、30Aの剛性を高め、体下方側へ向かって延設されており、リム部側部28B、30Bが、ステアリングホイール10の径方向に延設されている。例文帳に追加

A second spoke 28 and a third spike 30 enhance the rigidity of boss sides 28A, 30A in a steering wheel position to be a car body in a straight forwarding state so as to be extended toward the car body bottom side and rim sides 28B, 30B are extended in the diametrical of a steering wheel 10. - 特許庁

制動の解除時に台形ねじスクリュ64に回転力が伝達されると、ボールねじナット62が幅方向の外側に向って直進し、このボールねじナット62とともにキャリパ6のキャリパ爪14も幅方向の外側に移動する。例文帳に追加

When torque is transmitted to a trapezoidal screw 64 at the time of brake release, a ball screw nut 62 straightly moves toward an outside in a vehicle lateral direction, and the caliper claw 14 of a caliper 6 moves to the outside in the vehicle lateral direction together with the ball screw nut 62. - 特許庁

搬送左右に配設したガイドローラを操舵側の側壁に押し当てることにより、複雑な操舵角度の制御をすることなく、搬送の安定した分岐・直進走行を簡単に行うことができる無人搬送装置を提供すること。例文帳に追加

To provide an automatic carrying device easily capable of achieving stable branched or straight travel of a carrier without conducting complicated steering angle control by pressing guide rollers disposed on the right and the left of the carrier to side walls on the steering side. - 特許庁

四輪自動と同じような操作感覚で運転(操縦)可能なコンバイン等の走行両において、主変速レバー13と操向ハンドル10とを直進用及び旋回用HST機構53,54に連動連結するための機構を簡素化する。例文帳に追加

To simplify a mechanism for interlocking assembly jointing a main shift lever 13 and a steering wheel 10 with HST mechanisms 53, 54 for advancing and turning in a traveling vehicle, such as a combined harvester and thresher that can be driven (maneuvered) in operation feeling similar to the feeling for a four-wheel vehicle. - 特許庁

両の直進走行状態では、運転者状態推定ECU1の擬似外乱トルク付加決定部1Cが両の連続運転時間に応じて付加すべき擬似外乱トルクを決定し、その付加信号をEPS/ECU2の擬似外乱トルク付加受付部2Bに送出する。例文帳に追加

In the straight traveling state of the vehicle, the pseudo disturbance torque addition determination part 1C of a driver state estimating ECU 1 determines pseudo disturbance torque to be added corresponding to the continuous operation time of the vehicle, and the addition signal is sent out to the pseudo disturbance torque addition reception part 2B of an EPS/ECU 2. - 特許庁

プローブ情報収集装置3Aは収集される個々のプローブ情報を分析して、当該プローブ情報を送信した両が幹線道路Xを直進してきたのか、両感知黄未設置の脇道A〜脇道Dのいずれかから進入してきたのかを判断する。例文帳に追加

The probe information collection apparatus 3A analyzes individual collected probe information and determines whether the vehicle transmitting the probe information goes straight on a main road X or enters from any one of side roads A to D, on which vehicle sensors are yet to be installed. - 特許庁

ABS−ECU40において、試験台走行判定部42は、舵角センサ26によって検出された舵角の直進状態の舵角に対する角度が所定の値より小さい場合に、両が試験台走行中と判定する。例文帳に追加

In ABS-ECU 40, a test bed running judgement part 42 judges that a vehicle is running on the test bed when an angle to the rudder angle of a vehicle straight advancing of the rudder angle detected with a rudder angle sensor 26 is smaller than a prescribed value. - 特許庁

また、運転者がハンドル6に手を添えた状態で、且つ両が非直進走行状態であるとき、両の偏向量(ヨーレートY)が“0”となるように、操舵補助制御の電流指令値Iaを補正する(ヨーレート→0制御)。例文帳に追加

When the driver puts her/his hand on the steering wheel 6 and the vehicle is in a non-straight traveling state, the electric-current command value Ia of the steering auxiliary control is corrected so that the deviation amount (yaw rate Y) of the vehicle becomes zero (yaw rate zeroing control). - 特許庁

ステアリング量検出部101が検出したステアリング操作量がほぼ直進以外の際に、両進行前方から両旋回外側に向かって存在する道路境界や障害壁或いは白線等の進入禁止領域を進入禁止領域検出部102により検出する。例文帳に追加

When a steering manipulated variable detected by a steering amount detection part 101 is almost in the case other than a straight advancement, an entrance-forbidden area such as a road border, an obstruction wall and a white line existing from the front side of a vehicle advancement to the vehicle turning outside is detected by an entrance-forbidden area detection part 102. - 特許庁

一端部11aが中央部11cに比して体10後方でかつ体10内方になるようにレバー11が配置されているので、タイロッド後退角αが小さくなってトー角変化の抑制が可能となり、ひいては直進性及び乗り心地の向上、タイヤ摩耗の低減が図れる。例文帳に追加

Since the lever 11 is arranged such that one end part 11a is set in the rear side of the car body 10 and inside it compared with the center part 11c, a tie rod retreating angle is reduced to suppress a static toe angle change, and thereby straight advance performance and riding comfort are improved, and tire abrasion is reduced. - 特許庁

輪2の回転数に基づいて機体の走行距離Gと、操向操作自在な輪1の直進位置A1からの操向角度Aとにより、作業行程からの旋回開始に基づいて、旋回開始前の機体の進行方向での旋回中の機体の位置Y2を検出する。例文帳に追加

Position Y2 of the turning working vehicle in the moving direction of the vehicle before starting turning is detected, based on the start of turning from a working process by a traveled distance G of the vehicle based on the number of rotration of a wheel 2 and a steering angle A from the straight motion position A1 of a freely steerable wheel 1. - 特許庁

駆動手段により駆動輪を駆動させることで自走可能な補助電動機能付配膳に関し、特に、直進移動時に加え、旋回移動時も補助電動機能によって助勢し、自走時の操作性と利便性を向上させた補助電動機能付配膳を提供する。例文帳に追加

To provide a food service wagon with an auxiliary motor-driven function improving operability and convenience in a self-advancing time with assistance by the auxiliary motor-driven function in turning motion besides straight advancing motion regarding the food service wagon with the auxiliary motor-driven function capable of self-advancing by driving driving wheels by a drive means. - 特許庁

両を位置E1から最小旋回半径R1で角度θ1だけ旋回させて位置F1に停止させ、位置F1から最小旋回半径R1で角度φ1だけ旋回させて位置G1に停止させ、位置G1から直進させて位置H1へ到達するように駐案内する。例文帳に追加

The vehicle is turned from a position E1 by an angle θ1 with a minimum turning radius R1 and stopped at a position F1, turned from the position F1 by an angle ϕ1 with the minimum turning radius R1 and stopped at a position G1, moved straightly from the position G1, and guided and parked so as to reach a position H1. - 特許庁

ランフラット状態検出用のECU3は、レーダ6の検出データを処理して両前方に路面段差7を検出すると、ハンドル角センサ5の検出出力に基づき、両1が直進状態であるか否かを判定する。例文帳に追加

When an ECU 3 for detecting a run-flat condition processes detection data of a radar 6 and detects a road step 7 in front of a vehicle, it judges whether a vehicle 1 is under a straight-ahead condition or not based on detection outputs of a steering wheel angle sensor 5. - 特許庁

四輪自動と同じような操作感覚で運転(操縦)可能なコンバイン等の走行両において、主変速レバーと操向ハンドルとを直進用及び旋回用HST機構に連動連結するための機構を簡素化する。例文帳に追加

To provide a travelling vehicle such as a combine which can be operated (steered) with a feel of operation similar to that of a four-wheel automobile, wherein a mechanism is simplified for linking and connecting a main shift lever and a steering handle to straight moving and turning HST mechanisms. - 特許庁

信号制御装置1aは、推定した交差点Bの流入リンクにおける信号待ち停止両の行列長が、予め定められている閾値を超えていると、交差点Bの流入リンクに流入する直進車両に対する現示のスプリットを小さくする。例文帳に追加

When the estimated length of the queue of vehicles in the inflow link of the intersection B exceeds the predetermined threshold, the traffic signal controller 1a reduces an indication of split for straight-ahead vehicles flowing into the inflow link of the intersection B. - 特許庁

このため、戸10は、この走行輪12の輪面12aと敷居溝2aの底面とが接触した場合に点接触状態となって、その接触幅が極めて小さくなり、その結果、走行輪12が敷居溝2a内を直進移動することができるものとなる。例文帳に追加

Thus, a door roller 10 is turned to a point contact state when the wheel surface 12a of the traveling wheel 12 and a bottom surface of a sill groove 2a, the contact width becomes extremely small, and as a result, the traveling wheel 12 can move straight inside the sill groove 2a. - 特許庁

パレットのガイドローラの位置を保持する保持係合部に設ける揺動ローラの過度の倒れを制限して、揺動ローラの支持部の傷みを防止し、また、過度な倒れにより生じる駐パレットの通過直進性を確保する。例文帳に追加

To prevent a support part of an oscillation roller from being damaged by limiting the excessive collapse of the oscillation roller provided on a position- keeping and engaging part to keep the position of a guide roller of a parking pallet, and to ensure the straight line vehicle stability in passing through the parking pallet affected by the excessive collapse. - 特許庁

故に、両から所定距離の範囲内においてステアリングの操舵角のゼロ(直進)から最大値までの両の進行軌跡が移動する領域内に存在する障害物の位置を検出するため、必要の無い切り返し動作を防ぐことができて操縦性が向上する。例文帳に追加

For detecting the position of the obstacle existing in the area where the travel track of the vehicle ranges from zero steering angle (straight travel) to a maximum value in the range of the prescribed distance from the vehicle, an unnecessary steering operation can be prevented and controllability improves. - 特許庁

そして、アクティブサスペンション装置の制御失陥により両がロール方向に傾いた状態に保持されたとき、検出された前記運動状態量に基づいてロール角を算出し、このロール角に応じて両が直進するように後輪を操舵するように構成する。例文帳に追加

When the vehicle is held in the inclined state in the roll direction by the control defect of the active suspension device, a roll angle is calculated based on the detected motion state quantity, and the rear wheels are steered so that the vehicle straightly advances in response to this roll angle. - 特許庁

四輪自動と同じような操作感覚で運転(操縦)可能なコンバイン等の走行両において、主変速レバーと操向ハンドルとを直進用及び旋回用HST機構に連動連結するための機構を簡素化する。例文帳に追加

To simplify a mechanism for interlocking and connecting a main shift lever and a steering wheel to an HST mechanism for linear advancement and turning in a traveling vehicle such as a combine capable of performing driving (operation) by operation feeling similar to that of a four-wheel automobile. - 特許庁

輪支持機構4はトレーラ本体2に固定した軸ホルダー21と、軸ホルダー21内に回動自在に挿通した輪回動中心軸22及び輪3を回転自在に軸架した軸23を有する軸本体24と、軸本体24を制動しトレーラ本体2の直進性を保持する制動手段25とを有する。例文帳に追加

The wheel supporting mechanism 4 is equipped with a shaft holder 21 fixed to the trailer body 2, an axle body 24 having a center shaft 22 for wheel rotation inserted rotatably in the shaft holder 21 and an axle 23 on which the wheels 3 are supported rotatably, and a braking means 25 to brake the axle body 24 and keep the trailer body 2 in straight running. - 特許庁

渋滞情報を受信した走行両33の載ナビゲーション装置は、位置検出器により自両33の位置が渋滞列29のあるレーン32であることを検出し、かつ自両33の進行方向が交差点の直進である場合には、運転者に対して走行レーンを変更して渋滞列29を回避するように指示する。例文帳に追加

An in-vehicle navigation system of the traveling vehicle 33 receiving the congestion information determines that the position of the own vehicle 33 is on the lane 32 occupied with the congestion vehicle line 29, by using a position detector, and indicates to the driver to avoid the congestion vehicle line 29 by changing its traveling lane, when the traveling direction of the own vehicle 33 is the straight direction at the intersection. - 特許庁

そして、駐枠線101,102に対向する領域であって、自両が最小旋回軌跡109で後退走行した後に、駐枠中心線106上を直進して後退走行することよって、基準点105まで自両を後退させ、駐枠線101,102内への駐が可能な後退開始領域110を設定する。例文帳に追加

A going-backward starting area 110 which is the area facing to the parking frame lines 101, 102 is set so as to make the vehicle go backward to a reference point 105 by the vehicle's traveling straight and backward on a parking frame center line 106 after traveling backward on a minimum turning locus 109 and to enable the vehicle to be parked within the parking frame lines 101, 102. - 特許庁

両の直進状態における制動時において、速が速設定値よりも小さく、両の減速度が減速度設定値より大きいことを条件として、一方の前輪3に付与する制動力F1を残りの輪2,4,5に付与する制動力F2よりも大きくしているので、両にヨーレイトを発生させることができる。例文帳に追加

At braking in the linear advancement state of the vehicle, since a braking force F1 given to one front wheel 3 is made larger than a braking force F2 given to the remaining wheels 2, 4, 5 on condition that a vehicle speed is lower than a vehicle speed set value and the deceleration of the vehicle in speed is larger than a deceleration set value, a yaw rate can be generated on the vehicle. - 特許庁

又この対向直進車ランクフラグと右折待ちしている対向体の大きさに応じて設定した右折対向ランクフラグとに基づき、自両が右折する際の危険度合いに応じた評価ランクを設定し、この評価ランクに応じた右折時運転支援情報を報知する。例文帳に追加

Besides, based on the opposite straight-traveling vehicle rank flag and a right-turn opposite vehicle rank flag set in accordance with the magnitude of the vehicle body of the opposite vehicle waiting to turn to the right, an evaluation rank is set in accordance with a dangerous degree of the own vehicle turning to the right, and drive support information at the time of turning to the right in accordance with the evaluation rank is notified. - 特許庁

要求両20に搭載された両用ナビゲーション装置と通信するセンタが、交差点35と、交差点に繋がる進入道路31上で当該交差点35に向かう要求両20と、の間の両の台数を特定し、また、当該交差点に繋がる直進退出道路33上の、当該交差点の出口における空き両スペースの大きさを推定する。例文帳に追加

A center communicating with a vehicle navigation device to be mounted on a requiring vehicle 20 determines the number of vehicles existing between the intersection 35 and the requesting vehicle 20 which is approaching toward the intersection 35 on an entrance road 31 connecting to the intersection 35, and to estimate extent of empty vehicle space at an exit of the intersection on a straight-ahead exiting road 33 connected to the intersection. - 特許庁

両に搭載され、運転者に経路を案内する両用経路案内装置が、自両外の情景を撮像する撮像手段と、この撮像手段により撮像された画像から自両が旋回中であるか直進中であるかを判定する判定手段と、この判定手段による判定結果に基づいて自両位置を推定する推定手段とを備える。例文帳に追加

The onboard routing assistance device for vehicle guiding drivers their routes is equipped with an imager imaging environmental landscape surrounding the self-vehicle, a judgment means judging whether the self-vehicle is in circling or in proceeding from the image from the imager, and an inferring means inferring the self-vehicle position from the judgment result by the judgment means. - 特許庁

従来の自在輪は台の進行切替え時に、直進始動力に対して3〜5倍の旋回始動力が必要であり、また進行切替え時に体が左右に横振れして、狭い通路で体が左右いずれかの対物に接したとき、進行不可能なことが有る、進行切り替え時に要する力量の省力と、台が横振れしない構造とする。例文帳に追加

To release the rotation starting farce in the conventional system owing to only the reverse rotation of the wheel in the-carriage advance converting time, and the side deflection of the carriage in the converting time, by using a free wheel which slides its wheel installing part, for the free wheel installed to the carriage. - 特許庁

輪速の検出をする載検出装置の出力値における左右の輪速差を補正する載検出装置の出力補正装置において、前記補正に確実に直進している期間であるETCレーン9走行中の前記出力値を用いることを特徴とする載検出装置の出力補正装置。例文帳に追加

The output correction device of the on-vehicle detection device for correcting a speed difference between right and left wheels in the output value from the on-vehicle detection device for detecting wheel speed is characterized by using for the correction, the output value during ETC lane 9 running which is the period of surely advancing straight. - 特許庁

この判定により、両が直進走行状態であれば、電子制御ユニット47は、操舵トルクセンサ44によって検出された操舵(保舵)トルクTが、運転者が不快感を覚えるトルクとして予め設定された所定トルクαよりも大きいか否かを判定する。例文帳に追加

When it is determined that the vehicle is in a straight traveling state, the electronic control unit 47 determines whether or not the steering (steering keeping) torque T detected by the steering torque sensor 44 is larger than the predetermined torque α preset as the torque at which a driver has the feeling of discomfort. - 特許庁

運転者がハンドル6を把持した状態で、且つ両が直進走行している状態であるとき、運転者の操舵力(操舵トルクT)が“0”となるように、操舵補助制御の電流指令値Iaを補正する(操舵トルク→0制御)。例文帳に追加

In a state of a driver holding a steering wheel 6 and the vehicle traveling straight, an electric-current command value Ia of a steering auxiliary control is corrected so that the steering force (steering torque T) of the driver becomes zero (steering torque zeroing control). - 特許庁

ハンドルの中立剛性を向上させて、両の安定な直進走行を可能とすると共に、ラック軸と出力軸との噛合部における衝撃を防止して破損を抑制できるようにしたパワーステアリング装置を提供するにある。例文帳に追加

To provide a power steering device enabling stable straight-ahead traveling of a vehicle by improving neutral rigidity of a steering wheel, and suppressing breakage by preventing impact in the engaging portion between a rack shaft and an output shaft. - 特許庁

乗客の人数や重量に左右されない安定した摩擦力を得ることができ、そのため急曲線を容易に曲がることができるとともに、高速直進時に安定して走行することができる旋回抵抗調整装置及び鉄道用両を提供すること。例文帳に追加

To provide a turning resistance adjustment device and a railway vehicle, which provide stable friction force not depending on the number of passengers and weight, easily go around a sharp curve, and stably travel in high speed linear traveling. - 特許庁

交差点での両の右折、左折、直進等、分岐方向別の交通量をリアルタイムに考慮して適切な信号制御パラメータを決定することで、渋滞の発生を十分に抑えることができる信号制御システムを提供する。例文帳に追加

To provide a signal control system capable of substantially reducing occurrence of traffic congestion by deciding a proper signal control parameter while considering traffic density of every branch direction such as right-turn, left-turn and straight of vehicles at an intersection. - 特許庁

操舵用操作部材1は通常形態と伸長形態との間で形態変更可能であり、直進時に回転中心の左右に位置する左右把持部1L、1Rを含む本体1aと、補助把持部1Aを含む補助部材34とを有する。例文帳に追加

The operating member 1 for steering is variable in form between an usual form and an elongation form, and has a body 1a including left and right gripping parts 1L and 1R positioned on the left and right sides of the rotation center at a linear motion time of the vehicle and an auxiliary member 34 including an auxiliary gripping part 1A. - 特許庁

両が直進走行中と判定され、かつ左右の操舵輪に働く作用力の差が予め定められた値以上であるとき、補助ラックバー機構40R、40Lを駆動して左右の操舵輪の少なくとも一方の操舵量を制御する。例文帳に追加

When it is determined that the vehicle is during linear advancement traveling and difference of the action force exerted on the left and right steered wheels is a previously determined value or higher, the auxiliary rack bar mechanisms 40R, 40L are driven to control a steering amount of at least one of the left and right steered wheels. - 特許庁

このため、両の左右回転速度差が所定値内を直進走行としてそのときの加速度センサ90、92の出力値をドリフト誤差とする従来の補正装置に比較して、加速度センサからの加速度値に対して正確に補正が行われる利点がある。例文帳に追加

Acceleration values from the acceleration sensors are thus advantageously and corrected accurately, in comparison with a conventional correction device which considers that a vehicle is linearly cruising, when the difference between right and left rotation speeds of the vehicle remains within a prescribed value and takes the output values of the acceleration sensors 90 and 92 at the time as drift errors. - 特許庁

例文

すると、両の操舵輪が、直進走行中であっても轍に捉えられたりして、その影響を少なからず受けることとなるため、ヘッドライトの光軸方向をスイブルさせ調整するスイブル制御が中止される(ステップS109)。例文帳に追加

Then, the steering wheel of the vehicle is affected by the rut not a little, for example, is caught by the rut even during straight travel, so that swivel control of swivelling and adjusting the optical axis direction of the head light is stopped (step S109). - 特許庁

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