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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 直進車の意味・解説 > 直進車に関連した英語例文

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直進車の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 524



例文

両の直進方向とほぼ平行な光軸を有し、光量の制御により照射範囲を制御できる第一のヘッドライトと、第一のヘッドライトの照射範囲より外側の照射範囲を持つ第二のヘッドライトを備える。例文帳に追加

The light distribution controlling device is equipped with a first headlight having an optical axis approximately parallel with the vehicle advancing direction and capable of controlling the irradiation range through the control of the photo-quantity and a second headlight whose irradiation range lies outside that of the first headlight. - 特許庁

両の直進走行中は、ギヤ位置GEARP及び路面の摩擦係数に応じて駆動輪スリップ制御の目標値及び基準値の補正量VRCP,VRCL,VRCM,VRCHを算出し(S16〜S18)、目標値VRP及び基準値VRL,VRH等に加算する(S19)。例文帳に追加

During straight line running a vehicle, correction amounts VRCP, VRCL, VRCM, VRCH of the target value and the reference value of a driving wheel slip control are calculated, according to a gear position GEARP and coefficient of friction on road surface (S16-S18), and are added to the target value VRP and the reference values VRL, VRH, etc., (S19). - 特許庁

効率よくロール方向の姿勢変化を抑制すると同時に、操舵時の違和感を防止しながら、輪のトー角をロール時にコントロールし、直進安定性と旋回時の安定性を両立することのできるフロントサスペンション装置を提供する。例文帳に追加

To provide a front suspension device to control the toe angle of a wheel during roll with a feeling of a physical disorder prevented from occurring during steering simultaneously with suppression of a change of attitude in a roll direction with high-efficiency and make straight advance stability and stability during turning compatible with each other. - 特許庁

特に両の直進走行中からカーブ路への進入時において、ドライバがカーブ路の先を見て安全確認をしている場合でも、ドライバモニタカメラが脇見と誤判定して警報することを防止するドライバ状態監視装置を提供する。例文帳に追加

To provide a driver state monitoring device for preventing a driver monitoring camera from erroneously determining it to be inattentive driving and issuing an alarm, even if a driver safely drives a vehicle, looking ahead a curve, especially when the vehicle enters the curve from straight-ahead driving. - 特許庁

例文

小径の輪を有する補助輪においても高い段差乗り越え性能と段差乗り越え時の直進性を確保し、また補助輪が段差を乗り越える際にも駆動輪の接地状態を保持して走行安定性を確保することのできる自走式ロボットの走行装置を提供する。例文帳に追加

To provide a traveling device of a mobile robot capable of ensuring the high-step ride-over performance and the straight traveling when riding over the step even in an auxiliary wheel having a wheel of a small diameter, and ensuring the traveling stability by keeping a ground contact state of a driving wheel even when the auxiliary wheel rides over the step. - 特許庁


例文

伸長形態においては、直進時に左右把持部1L、1Rの上方および下方の中の少なくとも一方に位置する補助把持領域に、補助把持部1Aが位置するように本体1aと補助部材34とが相対配置される。例文帳に追加

In the elongation form, at the linear motion time of the vehicle, the body 1a and the auxiliary member 34 are relatively arranged so that the auxiliary gripping part 1A is positioned in an auxiliary gripping region positioned in at least one of the upside and downside of the gripping parts 1L and 1R. - 特許庁

直進走行中のバンプ/リバウンド時に安定的なタイヤの接地状態を具現するとともに、旋回走行時にも確実なタイヤの接地力を確保して、強いコ−ナリングフォ−スの形成を可能とするキャンバコントロ−ルサスペンションを提供する。例文帳に追加

To provide a camber control suspension capable of forming a strong cornering force by embodying a stable tire ground contact condition on bumping/ rebounding during running straight for a vehicle and securing a positive tire ground contact force even on turning. - 特許庁

間違った曲り方をしようとしたり、曲がらなければならないときに直進しようとしたりすることを事前に検知し、走行ルートを外れてしまう前の段階でルート外れとなることを案内することができる両走行経路の誘導装置を提供する。例文帳に追加

To provide an apparatus for guiding a vehicle travel route which can guide an off-route before the vehicle goes out of the run route by detecting in advance that the vehicle attempts to make an incorrect turn or running straight when the vehicle must make a turn. - 特許庁

この発明は、作業者の足場および昇降の直進性が容易に確保され、作業者の負荷が軽減され、階段アプローチ時の重量物の安定性が確保される安価な重量物の階段昇降工法、それに適用される台およびレール固定治具を得る。例文帳に追加

To provide an inexpensive technique for moving a heavy material along a stairway, facilitating the footing of a worker and straight movement, relieving the worker from loading and assuring the safety of the heavy material during an approach to the stairway, and a truck applied thereto and a rail fixture. - 特許庁

例文

トレッド部構造の適正化を図ることにより、特にはレース走行用の自動二輪用空気入りタイヤにおいて、直進走行時の高速安定性、コーナリング走行時の走行安定性及び大キャンバ角でのグリップ性能を有効に向上させる。例文帳に追加

To effectively enhance the high speed stability during the straight travel, the traveling stability during the cornering travel, and the grip performance at a large camber angle in a pneumatic tire for a motorcycle for, in particular, the race travel by realizing the adequate structure of a tread part. - 特許庁

例文

(a),(b)では走行経路βが直進状態であるため、矢印αの形状・長さは変化せず、(b)に示すように矢印αの矢尻が交差点に到達した後さらに両が走行すると、(c)に示すように矢尻が左折する。例文帳に追加

Since the traveling route β has a straight state in Fig. (a), (b), the shape and the length of the arrow α are not changed, and when the arrowhead of the arrow α reaches a crossing and then the vehicle travels furthermore as shown in Fig. (b), the arrowhead turns to the left as shown in Fig. (c). - 特許庁

機体の走行距離Gと、操向操作自在な輪1の直進位置からの操向角度とにより、作業行程からの旋回開始L01に基づいて、旋回開始前の機体の進行方向+Y,−Yでの旋回中の機体の位置を検出する。例文帳に追加

The position of a vehicle body during turning in the traveling direction +Y, -Y of the vehicle body before its turning start is detected by the travel distance G of the vehicle body and the steering angle from the straight-ahead position of the wheels 1 to be freely steering-operated on the basis of a turning start L01 from a working progression. - 特許庁

左右の走行クローラ2を駆動して移動する作業において、直進用の走行クローラ2駆動力を出力させる油圧変速走行機構40と、旋回用の走行クローラ2駆動力を走行機構40の出力側から取出す機械式旋回機構66とを設けることを特徴とする。例文帳に追加

This working vehicle moving by driving right and left side traveling crawlers 2 comprises a hydraulic transmission and traveling mechanism 40 outputting the drive forces of the traveling crawlers 2 for straightforward traveling and a mechanical swing mechanism 66 taking out the drive force of swing traveling crawlers 2 from the output side of the traveling mechanism 40. - 特許庁

別途設定による目標方位がずれている場合の修正操作を容易にして、作業性及び作業効率を向上し、簡易な構成で信頼性の高い制御部により自律直進操舵制御が適正に行われる圃場作業両を提供することにある。例文帳に追加

To provide a field work vehicle improved in working property and working efficiency by easy correction of shift in objective direction set separately, and capable of appropriately performing autonomic straight steering control by a reliable controlling part having a simple structure. - 特許庁

ぬかるんだ地面を安定して走行することができ、作業時の直進性を維持することができ、更に傾斜地での横荷重に対する滑り防止が可能であって、地面の様々な状況に適した輪を低コストで提供することができる。例文帳に追加

To provide a driving front wheel for a walking type agricultural working machine consistently traveling on a muddy ground, maintaining the straightness during the work, and preventing any slip against a lateral load on an inclined ground, and suitable for various conditions of the ground at low costs. - 特許庁

左右の駆動輪2の駆動力を少なくとも独立して制御可能とした駆動制御装置であって、駆動輪2の作動異常により出力低下があり(S10)、両が直進走行中であるときには(S12)、出力低下した駆動輪2の左右対称輪の駆動を停止する(S18)。例文帳に追加

In the drive control device capable of at least independently controlling drive forces of left and right driving wheels 2, when output reduction is generated by operation abnormality of the driving wheel 2 (S10) and the vehicle travels in linear advancement (S12), driving of the left and right symmetric wheels of the driving wheels 2 with output reduction is stopped (S18). - 特許庁

特に、左右駆動力差が生じないように油圧クラッチCLL、CLRの係合トルクTcl、Tcrが同じ大きさとされるため、油温Toil を速やかに上昇させるための油圧クラッチCLL、CLRの係合制御に拘らず両の直進走行性能が良好に維持される。例文帳に追加

Especially, the engaging torque Tcr and Tcl of the hydraulic clutches CLR and CLL are made to have the same size not to generate a right and left driving force difference, and thereby the straight forward traveling performance of the vehicle can be maintained in a superior state, regardless of the engagement control of the hydraulic clutches CLR and CLL to quickly raise the oil temperature Toil. - 特許庁

低床化を図ることができ、設置スペースが搬送方向に直交する水平方向に増大することがなく、製造コストを低減することができ、直進経路から直交経路への切り換えが容易な台を利用した搬送装置を提供する。例文帳に追加

To provide a carrying device using a truck featuring that: a low floor is achieved; an installation space is not extended to a horizontal direction perpendicularly intersecting to a carrying direction; manufacturing cost is reduced; and the truck is easy to switch from a straight route to an orthogonal one. - 特許庁

挙動制御装置80は、両の直進状態が検出されたときの操舵角θ2を検出し、操舵角θ2が変化している場合には、操舵機構10の舵角中立点が変化したとして、CAN通信システムに中立点ずれ情報を出力する。例文帳に追加

A behavior control device 80 detects the steering angle θ2 when the straight moving state of a vehicle is detected, and outputs neutral point deviation information to a CAN (Controller Area Network) communication system informing that the steering angle neutral point of a steering mechanism 10 is changed when the steering angle θ2 is changed. - 特許庁

直進安定性や、振動制御にかかる運転性の大幅な改善と、スティックスリップ防止性とを高いレベルで両立でき、特に二輪のフロントフォークの緩衝器に適用した場合に上記性能に特に優れる緩衝器用油圧作動油組成物を提供すること。例文帳に追加

To provide a hydraulic fluid composition for a shock absorber, effective for compatibilizing the remarkable improvement in the driving performance relating to straight-motion and vibration control and a stick-slip prevention at a high level, and especially excellent in the above performance in the case of applying to a shock absorber of a front fork of a motor bicycle. - 特許庁

その後、発進にて旋回の途中でスイブル制御に移行しようとする際、交差点や交差点内での一旦停止や微速で走行中と判定されることで、両が直進走行状態となったのちスイブル制御が再開される(時刻t08以降)。例文帳に追加

Thereafter, swivel control is restarted (after time t08) after the vehicle comes to be in a rectilinear travelling state as it is judged that the vehicle stops once or is in the middle of travelling at the intersection or within the intersection in moving to the swivel control in the middle of turning after starting. - 特許庁

電動モータ6と、差動変速手段(遊星歯変速機構5)と、回転運動を直進運動に変換して摩擦部材を制動部材(ディスクロータ10)に当接する方向に駆動する運動変換手段(運動変換機構7)を備える。例文帳に追加

This brake device for a vehicle is provided with the electric motor 6, a differential gear shift means (a planetary gear gear shift mechanism 5), and a movement conversion means (a movement conversion mechanism 7) for converting rotary movement into linear movement and driving a friction member in the direction in which the friction member is abutted on a braking member (a disc rotor 10). - 特許庁

速がある程度の速度を出して走行中、舵角変化が直進状態とみなせる所定の舵角内である場合(S412)にのみステアリングセンサからの舵角値に基づき所定区間内の最大舵角と最小舵角を舵角候補値としてメモリに記憶する(S413)。例文帳に追加

Only when the change of a steering angle is within the specified steering angle regarded as a straight advancing state during travel at a certain degree of vehicle speed (S412), a maximum steering angle and a minimum steering angle within a specified range are stored as steering angle candidate values in a memory on the basis of a steering angle value from a steering sensor (S413). - 特許庁

直進走行からハンドル5を切ってコーナリング走行を行うとき、ハンドル5と一体に動くステアリングプレート29により伝達手段39を引っ張り、フレーム体2をハンドル5の回転方向に強制的に傾けて、2輪の感覚に近いフレーム体2の傾きを得た。例文帳に追加

When the cornering traveling is implemented by steering the handle bar 5 from the straight traveling, the transmission means 39a, 39b are pulled by the steering plate 29 integratedly operated with the handle bar 5, and the frame body 2 is forcibly inclined in the rotational direction of the handle bar 5 to obtain the inclination of the frame body 2 close to that of a bicycle. - 特許庁

ステアリングホイール16には、両の直進状態でのステアリングホイール位置を基準として、右側ホイール部及び左側ホイール部にそれぞれ右手用振動パッド14及び左手用振動パッド15が設置される。例文帳に追加

A steering wheel 16 is provided with a vibration pad 14 for right hand and a vibration pad 15 for left hand respectively in the right-side wheel part and the left-side wheel part, using a steering wheel position under a rectilinear advancing condition of a vehicle as reference. - 特許庁

そして、自動走行が第一の誘導線6aから第二の誘導線6bへ分岐をする際には、第一の誘導線6aを無視した状態で第二のマグネット21bを検出するまで直進走行を行った後に、第二の誘導線6bに沿って走行する。例文帳に追加

When diverged from the first guidepath wire 6a to the second guidepath wire 6b, the automated vehicle travels straight until detecting a second magnet 21b as ignoring the first guidepath wire 6a, and then travels along the second guidepath wire 6b. - 特許庁

直進状態で運転者によるブレーキ操作により停した際のヨーレートからクリアランス左右差取得手段34が左右のブレーキ装置のクリアランスの左右差に相当するクリアランス値CLEを取得し、記憶手段35が記憶する。例文帳に追加

A clearance lateral difference acquiring means 34 acquires a clearance value CLE corresponding to a lateral difference in a clearance of the right-left brake devices from a yaw rate when stopping by brake operation by a driver in a straightly advancing state, and a storage means 35 stores the value. - 特許庁

作業の走行伝動構造において、エンジンの動力により右及び左の油圧ポンプを駆動し、右及び左の油圧ポンプから吐出される作動油により右及び左の油圧モータを駆動するように構成した場合、直進性の向上を図る。例文帳に追加

To improve straight advancing ability in the case of constituting a travel transmission structure of a working vehicle to drive right and left hydraulic pumps by the power of an engine and to drive right and left hydraulic motors with an operating fluid discharged from the right and left hydraulic pumps. - 特許庁

イグニッションスイッチが閉じられる毎に、ステアリングホイールHの位置が両の直進状態に対応するか否かが判定され、対応すると判定される時点の第1操舵量センサによる検出操舵量が中点として記憶される。例文帳に追加

Every time the ignition switch is closed, whether or not the position of the steering wheel H corresponds to a straight advance state of a vehicle is determined, and detected steering quantity by a first steering quantity sensor when it is determined so is stored as the neutral point. - 特許庁

ECUは、挙動制御の終了後、ブレーキ液圧がマスターシリンダの圧力に略一致した、両が直進状態で安定となった、または挙動制御終了から所定時間経過したのいずれかの条件が成立した時点で警報装置の作動を終了させる。例文帳に追加

After completing the behavior control, the ECU completes the operation of the alarm device at the time when either of conditions that the brake fluid pressure is approximately accorded with the pressure of the master cylinder, the vehicle is stabilized in a straight driving state, or a prescribed time is elapsed after completion of the behavior control is held. - 特許庁

ステアバイワイヤシステムを採用した両用操舵装置において、操舵フィーリングを低下させることなく、コンパクトな構造で、大きなエネルギーを消費することなく、操作用アクチュエータの異常時に、操作部材を直進操舵位置に復帰させる弾力を作用させる。例文帳に追加

To activate elasticity of returning an operating member to a straight line steering position at an abnormal time of an actuator for operation without reducing steering feeling, in a compact structure, and without consuming large energy, in a steering gear for a vehicle employing a steer-by-wire system. - 特許庁

前記制御手段6は、急ハンドルによって急旋回走行位置に操作すると、前記アクチュエ−タ8に通常速度より緩やかな速度で前記直進・旋回切替装置4を操作する制御信号を出力する構成とした移動両の旋回制御装置である。例文帳に追加

The above control means 6 outputs a control signal for the linear advancement/turning switch device 4 against the actuator 8 at a speed looser than a usual speed when it is operated to a rapid turn traveling position by a rapid handle. - 特許庁

このため、両の左右回転速度差が所定値内を直進走行としてそのときの加速度センサ90、92の出力値をドリフト誤差とする従来の補正装置に比較して、加速度センサからの加速度値に対して正確に補正が行われる利点がある。例文帳に追加

Acceleration values from the acceleration sensors are thus advantageously and accurately corrected, in comparison with a conventional correction device which considers that a vehicle is linearly cruising, when the difference between right and left rotation speeds of the vehicle remains within a prescribed value and takes output values of the acceleration sensors 90 and 92 at the time as drift errors. - 特許庁

トレッド部構造の適正化を図ることにより、特にはレース走行用の自動二輪用空気入りタイヤにおいて、直進走行時の高速安定性、コーナリング走行時の走行安定性及びグリップ性能を有効に向上させる。例文帳に追加

To effectively enhance high speed stability in linear advancement traveling and traveling stability and grip performance at cornering traveling in a pneumatic tire for a motorcycle, in particular, for race traveling, by achieving a proper performance of a tread part structure. - 特許庁

これにより、両の直進走行を妨げる方向への操舵反力トルクが働かなくなり、また、他のトルク成分Tb,Tcの増加補正により目標操舵反力トルクT*が急変しないため、操舵操作に係る違和感を低減することができる。例文帳に追加

Thereby, since the steering reaction force torque in a direction for obstructing a linear advancement traveling of the vehicle is not acted and further the target steering reaction force torque T* is not rapidly varied by correction of increase of the other torque components Tb, Tc hence, the incompatible feeling relating to steering operation can be reduced. - 特許庁

作業において、直進時に右及び左のブレーキペダルが踏み操作されて、右及び左のブレーキが制動側に操作されると、走行用の無段変速装置が高速側から停止位置側に操作されるようにしながら、小回り旋回時の操縦性を向上させる。例文帳に追加

To improve controllability at small turning, while operating a continuously variable transmission from a high-speed side to a stop position side, when right and left brake pedals are depressed at straight-ahead traveling and operated to a braking side in a work vehicle. - 特許庁

前輪1L、1Rは、直進方向に対して直交する横方向へ自在に回転する複数個の横転ローラ1aが、その前後方向の一方の端部の直径を他方の端部の直径よりも小さくして周面により輪外周円の円弧を形成するように、輪の周囲に配列されている横転ローラ付の全方向輪である。例文帳に追加

Front wheels 1L, 1R are omnidirection wheels with lateral rollers aligned around the wheels so that a plurality of lateral rollers 1a freely rotating in a lateral direction perpendicular to a vehicle linear traveling direction form an arc of a wheel outer circle by a periphery by making a diameter of one end in a forward and backward direction smaller than a diameter of the other end. - 特許庁

これにより、交差点で右折しようとしている右折側で路上からの警報情報を識別コードと方向コードから自両に対する警報メッセージか否かを判断し、自両に対するメッセージである時にはカーラジオ14のスピーカ14Cからの音声警報で対向直進車の存在を知らせる。例文帳に追加

Consequently, it is on the side of a vehicle which is to turn right at the intersection, it is judged whether or not the warning information from the road is a warning message addressed to this vehicle according to the identification code and direction code and when so the presence of the oncoming vehicle is indicated with the voice warning from the speaker 14C of the car radio set 14. - 特許庁

夜間等見通しの良くない交差点、特に狭いT字路や十字路の交差点に於いて、左方向から来て交差点内に進入し左折や直進をしかけて停している自動等は、自動の一部が交差点内に進入し又は居残っていても、自からはヘッドライトもテ−ルライトも見えず方向指示器も見る事が出来ないため等、認知が遅れる事によって起きる事故を防ぐ。例文帳に追加

To provide an automobile capable of easily recognizing it from a far place even if the automobile is parked/stopped in any attitude at night or the like. - 特許庁

次に基板1と基板3間及び基板2と基板4間に スライド可動機構11を設け首振り自由な5と首振り自由なないしは直進車6を各々基板に取り付ける(計四個)以上の構成の軽量カート及びその軽量カートとバッグより成る軽量付バッグはコンパクトに折り畳め、縮小可能で牽引の負担も小さく上記課題を解決する。例文帳に追加

The lightweight cart and the bag with the lightweight wheel composed of the lightweight cart and a bag can be folded compactly to be smaller and require the reduced burden for pulling. - 特許庁

両の進行方位角が目標両進行方位角になるように制御を行う方位角フィードバック式の両操舵装置で直進時と旋回時のいずれの場合にも操作素子の操舵入力として最適な操舵特性を実現し運転者の負担を軽減できる両操舵装置を提供する。例文帳に追加

To provide a directional angle feedback type vehicle steering device which controls in such a way that a traveling directional angle of the vehicle becomes a target vehicle traveling directional angle, realizes a suitable steering characteristic as a steering input of an operation element in both cases while the vehicle is being turned or traveled straight, and capable of reducing a burden on a driver. - 特許庁

そして、直進時には発光チップ34bを点灯させ、両左曲進時には発光チップ34aを点灯させ、両右曲進時には発光チップ34cを点灯させることにより、上方突出部の形成位置を水平方向に移動させて両進行方向の路面を明るく照射するようにする。例文帳に追加

The chip 34b is lighted when the vehicle runs straight, the chip 34a is lighted when the vehicle turns left, and the chip 34c is lighted when the vehicle turns right, thereby the lighting fixture unit 30 shifts the forming position of the upper projection in the horizontal direction and irradiates the road surface in the vehicle travelling direction brightly. - 特許庁

図の状況では、分岐点Bの手前が右折専用レーンであるため、それ以前で右端線に寄ってしまってはいけないが、推奨走行線の伝播をすれば、分岐点Bの手前では直進可能レーンを走行し、分岐点Bを超えてから案内分岐点である分岐点A手前の右折専用レーンに線変更するような推奨走行線が決定される。例文帳に追加

In the situation of the figure, since this side of a branch point B is an exclusive use lane for a right turn, a vehicle must not veer toward the right end prior to this. - 特許庁

コーナリング時に変化する両状態量(ヨーレート、操舵角)の検出をする載検出装置の出力値を零点補正する載検出装置の出力補正装置において、前記零点補正に確実に直進している期間であるETCレーン9走行中の前記出力値を用いることを特徴とする載検出装置の出力補正装置。例文帳に追加

This output correction device of the on-vehicle detection device for performing zero-point correction of an output value of the on-vehicle detection device for detecting a vehicle state quantity (a yaw rate and a steering angle) changing at the cornering time is characterized by using for the zero-point correction, an output value during ETC lane 9 running which is a period of surely advancing straight. - 特許庁

判断の結果、両の走行状態が所定の直進状態である場合に、バッテリが充電不足である又は劣化している場合は、通常モード調整手段により輪のキャンバ角が調整される場合よりも遅いタイミングで、バッテリ低下モード調整手段によってキャンバ角調整装置が駆動され、輪のキャンバ角が絶対値が大きくなるように調整される。例文帳に追加

As a result of determination, when the traveling state of the vehicle is the predetermined straight-advancing state, and the battery is insufficiently charged or degraded, a camber angle adjusting device is driven by a battery degradation mode adjuster at the timing slower than that when the camber angle of the wheel is adjusted by a normal mode adjuster so that the absolute value of the camber angle of the wheel is increased. - 特許庁

直進走行状態及び旋回走行状態のいずれの状態においても、体の左右傾斜角を適切に検出することができ、体の左右傾斜角が設定傾斜角に維持されるように姿勢変更操作手段を制御することを適切に行うことが可能となる作業の姿勢制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an attitude controller for a working vehicle capable of sensing the left-right inclination angle of the vehicle body properly whether the vehicle is in the straight running condition or in turning and able to perform proper control of an attitude changing means so that the left-right inclination angle of the vehicle body is maintained at the set inclination angle. - 特許庁

ポンプ・モータともに可変容量型とした静油圧式無段変速装置(以下「HST」)を左右二個配置して、左右の軸を同回転数で駆動させることにより両を直進させ、左右の軸に回転数差を与えることにより旋回させるトランスミッションにおいて、コンパクト性の向上や軽量化を図る。例文帳に追加

To improve the compactness and weight reduction of a transmission by disposing right and left continuously variable hydrostatic transmission (hereinafter, referred to as 'HST') having both a pump and a motor of variable displacement type, driving right and left axles at the same number of revolution to advance a vehicle straight and give the difference in number of revolution to the right and left axles to turn the vehicle. - 特許庁

その連結前に、操作部材1の指標Mにより示される基準方向が直進時に両前後方向に対応するように、操舵用アクチュエータ2と操作部材1に作用する操作用トルクを発生する操作用アクチュエータ19の中の少なくとも一方を制御することで、操作側部材10と輪側部材15の回転方向における相対位置を変化させる。例文帳に追加

Before the connection, a relative position in the rotational direction of the operation side member 10 and the wheel side member 15 is changed by controlling at least one of the steering actuator 2 and an operation actuator 19 for generating operation torque acting on the operation member 1 so that the reference direction indicated by an index M of the operation member 1 corresponds to the vehicle longitudinal direction when a vehicle rectilinearly advances. - 特許庁

そして、ECU3は、直進状態であることを判定した場合には、両1が路面段差7を通過したときに各輪2FL〜2RRごとに設けられた加速度センサ4FL〜4RRから上下方向の加速度検出値を取り込み、これらを互いに比較して、ランフラット状態にある輪を判定する。例文帳に追加

If the straight-ahead condition is judged, the ECU 3 fetches a vertical acceleration detection value from acceleration sensors 4FL-4RR installed to respective wheels 2FL-2RR when the vehicle 1 passes through the road step 7, and compares them with one another, so as to judge a wheel under the run-flat condition. - 特許庁

例文

輪1が直進向きから設定角以上横向きになった横向き側操向状態に操向操作されると、操向制御手段33は、旋回内側に位置する後輪2が旋回外側に位置する後輪2よりも低回転速度で駆動されるように両後輪変速装置32,32を操作する。例文帳に追加

The steering control means 33 operates both of the rear wheel speed changers 32, 32 so that the rear wheel 2 positioned on the turning inside is driven at rotating speed lower than the rear wheel 2 positioned on the turning outside when a front wheel is operationally driven to the laterally driven state in which the front wheel 1 is directed lateral more than a set angle from straight direction. - 特許庁

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