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車体を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 18533



例文

車体前面に設けられるラジエータグリルに装着されるグリルガーニッシュの取付構造において、上記ラジエータグリル1に凸面4を形成し、該凸面4の車幅方向の側面に、該凸面4を貫通する開口穴24を形成し、該開口穴24にグリルガーニッシュ3を挿通支持させた構造。例文帳に追加

In the mounting structure of the grill garnish mounted to a radiator grill provided on the front of the vehicle body, a projected surface 4 is formed on the radiator grill 1, an opening hole 24 penetrating the projected surface 4 is formed on the vehicle width direction of the projected surface 4, and the grill garnish 3 is supportedly inserted into the opening hole 24. - 特許庁

エンジン3aが出力する駆動力をポンプ20Pの入力軸22と遊星伝動機構40のエンジン出力導入軸19とに分岐させて伝達する分岐伝動機構15Aを、静油圧式無段変速機構20のポンプ20P及びモータ20Mに対して車体前方側に配置して設けてある。例文帳に追加

A branch transmission mechanism 15A which branches the drive force output by the engine 3a into the input shaft 22 of the pump 20P and the engine output introduction shaft 19 of the planetary transmission mechanism 40 to transmit, is disposed at the vehicle body front side with respect to the pump 20P and the motor 20M of the hydrostatic stepless speed change mechanism 20. - 特許庁

ステアリングホイール21を直進状態に固定して車両1のホイールアライメントを調整する方法において、車体13に対するステアリングギヤボックス11の正規取り付け位置からのずれ量を検出し、その検出したずれ量に基づいてホイールアライメント調整目標値をオフセットしてホイールアライメントを調整する。例文帳に追加

In the method of adjusting a wheel alignment of a vehicle 1 by fixing a steering wheel 21 in a straight-traveling state, deviation amount from a regular mounting position of the steering gear box 11 in regard to a vehicle body 13 is detected, wheel alignment target value is off-set on the basis of the detected deviation amount, and thereby the wheel alignment is adjusted. - 特許庁

苗植装置の走行車体が前上りの傾斜姿勢で減速、乃至走行停止すると、フロートの浮力が低下して苗植装置が土壌面下に沈み易くなり、このフロートに設けられる施肥筒の沈下によって、この施肥筒内に泥土が詰り易くなり、正確な溝切りや、施肥作用が行われなくなる。例文帳に追加

To solve such problems that when a traveling vehicle body of a seedling transplanter reduces speed or stops in a front up inclined posture, the floating power of a float decreases and the seedling transplanter sinks below the soil surface, and by the sinking of a fertilizing tube installed in the float, mad tends to clog the fertilizing tube, and accurate gutter cutting or fertilizing action cannot be performed. - 特許庁

例文

車体側装置28において、前回送信した情報と車輪側装置における変更規則とに基づいて今回受信するキー情報が推定され、実際に受信したキー情報と推定したキー情報とが同じ場合には、対応する車輪側装置からの情報であると認識部88において認識される。例文帳に追加

In the device 28 on the body side, the key information to be received this time is presumed based on information transmitted last time and the modification rule in the devices on the wheel side and when the actually received key information is the same as the presumed key information, it is recognized as the information from the corresponding device on the wheel side in a recognition part 88. - 特許庁


例文

自動車の運転中の二次衝突で、衝撃力がハンドル軸に対し軸線方向に働き、ステアリングコラムは車体に対して軸線方向に前向きに変位し、軸状部材によって、帯板状弾性体の両脚部が押し拡げられ、その弾性変形により衝撃エネルギは吸収される。例文帳に追加

With a secondary collision of a car under driving, an impact force acts on the steering wheel shaft in its axial direction, and the steering column makes displacement relative to the car body forward in the axial direction, and the two legs of the band-shaped material are pushed wide by the shaft-form member, and with this elastic deformation, the impact energy is absorbed. - 特許庁

導電部材10は、サスペンションアーム3に沿って固定された第1の導電部材10aと、サスペンションアームを支持するヒンジ5近傍で一端が第1の導電部材10aと接続され、他端が車体側の接続端子13に接続される第2の導電部材10bで構成される。例文帳に追加

The electrical conductive member 10 is composed of a first electrical conductive member 10a fixed along the suspension arm 3 and a second electrical conductive member 10b whose one end is connected with the first electrical conductive member 10a in the vicinity of a hinge 5 supporting the suspension arm and whose other end is connected with a connection terminal 13 on a vehicle body side. - 特許庁

フード10の前端部を構成するインナフロント16の車幅方向両端部近傍に形成されたダンパーステー取付部40には、ダンパーステー42の一方の取付端部42Aが軸支されており、ダンパーステー42の他方の取付端部42Bはエプロンアッパメンバ44の車体前後方向中央部44Aに軸支されている。例文帳に追加

A mounting end 42A of a damper stay 42 is pivotally supported by a damper stay mounting part 40 formed near vehicle body width direction both ends of an inner front 16 constituting a front end of the hood 10, and a mounting end 42B of the damper stay 42 is pivotally supported by a vehicle body longitudinal direction center part 44A of an apron upper member 44. - 特許庁

フロントピラーインナパネル2bとルーフサイドエクステンション4との結合部を補強するために接合したルーフクロスメンバー5の、フロントピラーインナパネル2bの車体外側に接合される折り曲げ部5cに、フロントピラーインナパネル2bの長手方向と直交する方向に沿った2つの凸状部5h,5iを設けた。例文帳に追加

Two protruded parts 5h, 5i along a direction orthogonal to the longitudinal direction of a front pillar inner panel 2b are provided at bending part 5c connected to the car body outside of the front pillar inner panel 2b of a roof cross member 5 connected to reinforce a connecting part of the front pillar inner panel 2b and a roof side extension 4. - 特許庁

例文

車体フレーム15に接続されるとともに車両情報を表示させる表示部22が設けられた前部インストルメントパネル12と、前部インストルメントパネル12に支持部25を介して支持され、車両の操作部38が設けられた後部インストルメントパネル13とを、車両の前後方向に離間して並設する。例文帳に追加

A front instrument panel 12 provided with a indicating portion 22 connected to a vehicle body frame 15 and indicating vehicular information, and a rear instrument panel 13 supported by the front instrument panel 12 through a supporting portion 25 and provided with an operating portion 38 of a vehicle are provided in parallel so as to separate from each other in a fore-and-aft direction of the vehicle. - 特許庁

例文

車体の組み立て生産順番に従って、第1のパレット4A〜4Hから第1,第2ハンドリングロボット1,2にて所定のワーク3A〜3Hを取り出した後、組み立て生産順番となるように第2のパレット5A〜5Cに移し替えて順次配列させる作業を繰り返し行うワーク移し替えシステム。例文帳に追加

In this work transfer system, according to the assembling production order of a vehicle body, after predetermined works 3A to 3H are taken out of first pallets 4A to 4H by first and second handling robots 1, 2, they are transferred to second pallets 5A to 5C to be arranged in the assembling production order and then sequentially aligned. - 特許庁

走行時の車輪や車体の振動により、ラック61が振動すると、ピニオン54、ピニオン軸53を介してロアー側エクステンションシャフト52が振動するが、ロアー側エクステンションシャフト52の振動が弾性軸継手7の弾性体72により吸収され、中間シャフト3やステアリングシャフト12には伝わらない。例文帳に追加

If a rack 61 vibrates with vibration of the wheels or body when the vehicle is running, a lower extension shaft 52 is vibrated through a pinion 54 and a pinion shaft 53, where vibrations of the lower extension shaft 52 are absorbed by a resilient member 72 of a resilient shaft joint 7, so that the vibrations are not transmitted to the intermediate shaft 3 and a steering shaft 12. - 特許庁

屋根構10、側構20、及び、床構30を有する鉄道車両用車体1を、側構に設けられ上下方向にほぼ沿って伸びた柱状部材24と、屋根構10の下方に屋根構とは離間して設けられ、車幅方向にほぼ沿って伸びるとともに左右の柱状部材の上部間を連結する連結部材70とを有する構成とする。例文帳に追加

This railroad vehicle body 1 having a roof frame 10, a side frame 20 and a floor frame 30 is provided with columnar members 24 extending almost along an upward and downward direction on the side frame, and a connection member 70 isolated from the roof frame below the roof frame 10, extending almost along a vehicle width direction, and connecting upper parts of the right and left columnar members. - 特許庁

シートバックがシートパッドを覆う表皮と、このシートパッドの上端部の外側面から外側方に突出して車体側に係止される係止ピンとを備えた場合において、これら表皮とシートパッドとの組付作業が容易にできるようにし、かつ、シートバックの見栄えが良好に保たれるようにする。例文帳に追加

To facilitate work for assembling a skin and a seat pad and to excellently maintain the appearance of a seat back, with the seat back provided with a skin for covering the seat pad and a fastening pin which protrudes from an outer side to an inner side of an upper end portion of the seat pad to be fastened to the vehicle body. - 特許庁

識別情報提供部16が車体側装置に送信する情報は、車輪14が装着される場所の位置情報が更新された情報となり、ECU32では、常に車輪14の装着位置と装着された車輪14の情報とをセットで認識することが可能になり、装着された車輪の管理を行うことができる。例文帳に追加

Information to be transmitted to the vehicle body side device by the identification information providing unit 16 is information with position information of a place to which the wheel 14 is mounted being updated, the ECU 32 can always recognize the mounting position of the wheel 14 and information on the wheel 14 in a set, and the mounted wheel can be control device thereby. - 特許庁

フロアパネル(車体パネル)10またはフロアカーペット(内装材)20に貫通穴13を設け、衝撃を吸収可能な材質からなる衝撃吸収体30に貫通穴13を貫通してフロアパネル10またはフロアカーペット20に対して着脱可能に係合する形状とされた係合部34を設けた。例文帳に追加

An engaging part 34 made in a form to be engaged with a floor panel 10 or a floor carpet 20 through a through hole 13 free to connect and disconnect is provided on the shock absorber 30 made of a material capable of absorbing shock by providing the through hole 13 on the floor panel (car body panel) 10 or the floor carpet (interior material) 20. - 特許庁

本発明の車輪装置10は、車体3が前後方向のシャシー4に回転自在に軸支された傾斜軸13と、傾斜軸13に直交して固定される直交軸15と、直交軸15に回転自在に取り付けられる車輪装着用アーム11と、車輪装着用アーム11に装着される左右の車輪12とを備えることとした。例文帳に追加

The wheel device 10 comprises an inclined shaft 13 for rotatably and pivotably supporting a vehicle body 3 by a chassis 4 in the longitudinal direction, an orthogonal shaft 15 which is orthogonally fixed to the inclined shaft 13, a wheel fitting arm 11 which is rotatably mounted on the orthogonal shaft 15, and right and left wheels 12 fitted to the wheel fitting arm 11. - 特許庁

(4) ホイールの外側で斜め上下方向に延びる、バネとショックアブソーバからなるサスペンション、床下のサスペンション部品が廃止され、サスペンション、サスペンション部品がホイールモジュールの中に収められ、ホイールモジュール取付け部位における、車体の幅が、左右のホイールモジュールまで拡大されている。例文帳に追加

(4) The suspension which obliquely vertically extends at the outside of the wheel and is composed of a spring and a shock absorber, and the suspension part under the floor are eliminated, the suspension and the suspension part are housed in the wheel module, and the width of the vehicle body at the wheel module mounting portion is expanded to the right and left wheel modules. - 特許庁

先行車の車輪速等の情報を用いて車輪トルク制御により車体の振動を抑制する車両の制振制御に於いて、先行車の車速又はタイヤ径が自車両のものと異なる場合にも、先行車の情報から適切な車輪トルク補償成分を算定できる装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a device capable of calculating a proper wheel torque compensation component from information of a preceding vehicle even when vehicle speed or a tire diameter of the preceding vehicle is different from vehicle speed or a tire diameter of one's own vehicle, in vibration damping control for the vehicle suppressing vibration of a vehicle body by wheel torque control by use of the information such as wheel speed of the preceding vehicle. - 特許庁

自動車車体のフランジに嵌着され、内側に長短の保持リップを備えた断面略U形状の取付部を備えたEPDMゴムよりなるウェザストリップにおいて、フランジの厚みの変化に対応して保持リップの反力を変え、厚みの薄くなったフランジ部分に対してもしっかりと保持することができるようにする。例文帳に追加

To provide a weather strip consisting of an EPDM rubber which is attached to a flange of an automobile body, provided with a mounting part of a substantially U-shaped section having long and short retaining lips on the inner side, and capable of changing the reaction force of the retaining lips in response to the change in the thickness of the flange, and firmly retaining even a thinned flange portion. - 特許庁

フロントフォークを操向可能に支承するヘッドパイプを前端に有するフロントフレームに、乗員の足元を支持するフロアパネルが取付けられる、スクータ型車両の車体構造において、フロアパネルからの荷重をフロントフレームに均等に作用せしめるようにしてフロントフレームに大きな強度を持たせることを不要とし、フロントフレームの構造を簡略化する。例文帳に追加

To provide a vehicle body structure of a scooter type vehicle attaching a floor panel supporting occupant's feet to a front frame having a head pipe supporting a front fork so as to steer at a front end in order to simplify a structure of the front frame by letting a load from the floor panel act equally on the front frame and eliminating the necessity for providing the front frame with large strength. - 特許庁

衝撃吸収部材24の前端部24Aはバンパリインフォースメント20より、車体前方へ距離L突出しており、衝撃吸収部材24の上方におけるバンパリインフォースメント20とバンパカバー14との間には、衝突時にバンパカバー14が空走可能な空間26が形成されている。例文帳に追加

A front end part 24A of the impact absorbing member 24 is projected to the front of the car body by a distance L from the bumper reinforcement 20, and a space 26 in which a bumper cover 14 can freely run at the time of collision is formed between the bumper reinforcement 20 and the bumper cover 14 above the impact absorbing member 24. - 特許庁

ショルダーアンカー14が固定されたシートバックフレーム8の側面にシートバック側連結部材16を設け、該シートバック側連結部材16を介してシートバックフレーム8を車体側面4に連結自在に構成すると共に、前記シートバック側連結部材16を、前記ショルダーアンカー14よりも車両後方側に配置した車両用シートである。例文帳に追加

The vehicle seat is structured so that a seat back side coupling member 16 is provided on the side face of a seat back frame 8 whereto a shoulder anchor 14 is fixed, and the seat back frame 8 is arranged as coupled with the vehicle body side face 4 through the seat back side coupling member 16, which is positioned nearer the rear of the vehicle more than the shoulder anchor 14. - 特許庁

苗移植機で畦際の植付作業をする場合には、走行車体を畦際から畦の上り傾斜に沿って低速で走行させながら、補助昇降レバー71を上げ操作し、苗植装置を徐々に上昇させて、苗植装置を適正上昇位置に調節しながら畦際まで植付作業をしていく。例文帳に追加

When carrying out the transplanting operation at the side of the levee by the seedling transplanter, the transplanting operation is carried out at the side of the levee by operating an assistant lifting and lowering lever 71 to a lifting side to gradually lift the seedling transplanting device and regulating the seedling transplanting device at the proper lifted position while allowing a traveling machine body to run along the upward slope of the levee at a low speed. - 特許庁

バンパーリインフォースの前壁に金属製の補強部材が設置されたバンパー構造体において、重量を増加させずに補強部材のエネルギー吸収効率を高くし、かつ衝突時の空走距離を減らすことにより、バンパー構造体の衝突時の変形ストローク量を低減し、衝突時の車体本体部分の損傷防止及び乗員の安全性向上を図る。例文帳に追加

To provide a bumper structure of a vehicle in which a metallic reinforcing member is mounted on a front wall of a bumper reinforcement, capable of preventing damage to a vehicle body and improving the safety of an occupant upon collision by improving energy absorption efficiency of a reinforcing member without increasing the weight and reducing a free running distance upon collision, thereby reducing a deformation stroke of a bumper structure upon collision. - 特許庁

そして、最新のサンプル値と19サンプル前の値との差分を取ってサージレベル指標値DFILDMPとし、このサージレベル指標値をサージレベル判定閾値と比較してサージレベルを検出することで、車体振動系の影響や連続失火の影響を排除して適正にサージを検出する。例文帳に追加

The difference between the latest sampled value and the 19th pre-sampled value is used as the surge level index value DFILDMP, and this surge level index value is compared with the surge level judging threshold to serve for sensing of the surge level, and thereby a proper sensing of surge is established by removing the influence of the car body vibration system and/or influence of continuous misfires. - 特許庁

車体に触媒コンバータ10をアンダバンド30とアッパバンド48とによって固定する際に、ボルト54をナット56に締結すると、アンダバンド30に設けた凸部32の先端部32Aが、ケース24の凹部26の底部26Aを保持材22側に向かって突出変形させるようになっている。例文帳に追加

In fixing a catalyst converter 10 in the vehicle body by an under band 30 and an upper band 48, when a bolt 54 is clamped to a nut 56, a tip 32A of a projection part 32 provided at the under band 30 protrudes and deforms a bottom 26A of a recessed part 26 in a case 24 toward the side of a holding material 22. - 特許庁

カーナビ情報と自車の車体速情報(速度,加速度)とに基づいて自車の交差点への進入時刻を推定し(交差点進入時刻推定手段)、推定した交差点進入時刻とその交差点の情報、および自車の進行方向情報等を他車との間で互いに情報交換する(情報通信手段)。例文帳に追加

The time when an associated vehicle will enter an intersection is estimated according to car navigation information and body speed information (speed, acceleration) about the vehicle (intersection entry time estimation means), and the estimated intersection entry time, information about the intersection, and travel direction and other information about the vehicle are communicated to other vehicles (information communication means). - 特許庁

この発明は、リヤサイドフレームの剛性、強度の向上を図りつつ、リヤフロアパンを低い位置に配設することによって荷室深さを確保する一方で、リヤサブフレームの配置を可能にし、かつリヤフロアパン後部下方において消音器の容積を十分に確保することを可能にする車体後部構造を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a rear body structure for a vehicle, enabling arrangement of a rear sub-frame and enabling to sufficiently secure the volume of a noise eliminator in the rear lower part of a rear floor pan while improving rigidity and strength of rear side frames and securing the depth of a luggage compartment by disposing the rear floor pan in a low position. - 特許庁

左右の前輪および左右の後輪と車体との間に配置され、前輪側においてそれの左右輪間の相対変位を制御する前輪用シリンダと後輪側においてそれの左右輪間の相対変位を制御する後輪用シリンダとを流体的に互いに関連付ける車両懸架装置において、自己診断を可能にする。例文帳に追加

To allow self-diagnosis in vehicle suspension devices disposed between right and left front wheels and right and left rear wheels and a vehicle body and to relate a front wheel cylinder to control a relative displacement between the right and left wheels on a front wheel side to a rear wheel cylinder to control a relative displacement between the right and left wheels on a rear wheel side. - 特許庁

自動車などの車体のドア2の内側に配置される合成樹脂製のプレート3と、そのプレート3に対し、略上下方向に固定される鍔部4cを備えたウインドレギュレータ用の金属性のガイドレール4とからなり、そのガイドレール4の鍔部4cが前記プレート3にインサート成形されているモジュールプレート1。例文帳に追加

The module plate 1 is composed of a plate 3 made of synthetic resin installed on the inside of a door 2 of the body of an automobile etc. and a guide rail 4 made of metal for a window regulator equipped with a flange 4c fixed approximately in the vertical direction, wherein the flange 4c of the guide rail 4 is formed by insert molding in the plate 3. - 特許庁

チェーンカバー等のエンジンカバーにマウントブラケットを締結し、このマウントブラケットを利用してエンジンを車体に支持するための構造に対し、ボルト等の締結具の締結力以外の手段によってエンジン本体とエンジンカバーとの合わせ面同士の間のシール性を高めることができるエンジン支持構造を提供する。例文帳に追加

To provide engine support structure improving sealing performance of matching faces of an engine body and an engine cover by a means other than the fastening force of a fastener such as bolts with respect to the structure in which a mount bracket is fastened to the engine cover such as a chain cover and an engine is supported by a vehicle body utilizing the mount bracket. - 特許庁

車体2のカウルボックス部10の内部NとエンジンルームEとを隔てる隔壁部27にガーニッシュ開口部32を設け、このガーニッシュ開口部32にホルダ開口部38を有するホルダ34を着脱可能に設けると共に、ホルダ開口部38に、隔壁部27の壁面21aに沿うようにスライドする引き戸式のスライドプレート33を設けたことを特徴とする。例文帳に追加

A garnish opening 32 is formed in a bulkhead 27 partitioning the inside N of the cowl box part 10 of the vehicle body 2 from an engine room E and is fitted removably with a holder 34 having a holder opening 38, at which a slide plate 33 of sliding door type is installed alongside the wall surface 21a of the bulkhead 27. - 特許庁

自動車の衝突時に、フロントピラーを構成するインナパネルとアウタパネルの各後端部が互いに分離させられることを補強材により、より確実に防止して、車体の変形をより確実に抑制させて、車室の空間が狭められないようにすると共に、ドアの開扉性が良好なままに保持されるようにする。例文帳に追加

To surely prevent rear edge parts of an inner panel and an outer panel constituting a front pillar from being separated from each other by means of a reinforcing material in the case of a collision of an automobile for surely reducing deformation of a vehicle body so as not to narrow an interior space, and to maintain a good door opening property. - 特許庁

変速装置Tは、車体フレーム2,3に固定された変速装置Tのケース20に回転可能に支持されると共に変速スプロケット41〜47が設けられた出力軸24と、駆動スプロケット31と変速スプロケット41〜47のなかから変速切換機構M2のディレイラ60により択一的に選択された作動スプロケットとに掛け渡されるチェーン48とを有する。例文帳に追加

The speed change device T includes an output shaft 24 supported rotatably on a case 20 of the device T fixed on the frames 2 and 3, and a chain 48 wound between the driving sprocket 31 and an operating sprocket that is selected from the sprockets 41 to 47 alternatively by a derailleur 60 of a speed change switching mechanism M2. - 特許庁

発熱部品21を実装した回路基板20が収容される筐体30を車体Bに取り付ける支持台40の表面の一部には、カーボングラファイトシート50が配置されており、このカーボングラファイトシート50の一部が、筐体30の押圧部35により当該筐体30に押圧されている。例文帳に追加

A carbon graphite sheet 50 is disposed at a part of a surface of the support base 40 attaching the housing 30, housing the circuit board 20 where a heating component 21 is mounted, to a vehicle B, and the part of the carbon graphite sheet 50 is pressed against the housing 30 by a pressing part 35 of the housing 30. - 特許庁

前記規範ヨーモーメントが更に、規範ヨーモーメントの過渡特性として、車体スリップ角の微分値のフィードバック及び前輪舵角の微分値のフィードフォワードから計算される動的ヨーモーメントを更に含むものとすれば、定常状態のみならず過渡領域でも、それぞれ独立に適切な目標ヨーモーメント特性が指定できる。例文帳に追加

When the standard yaw moment includes a dynamic yaw moment calculated from the feedforward of a differential value of the front wheel steering angle and the feedback of a differential value of the vehicle body slip angle as a transient characteristic of the standard yaw moment, a proper target yaw moment characteristic can be independently specified even in a transient region as well as in a stationary state. - 特許庁

また、防除作業中は防除作業機を上昇状態で固定して散布作業をするので、第1油圧ポンプ28からの圧油はブーム昇降シリンダ27を経て操舵制御弁41、前・後操舵油圧シリンダ32,32に円滑に供給され走行車体の方向変向を円滑に行なうことができる。例文帳に追加

Since spraying work is performed by fixing the pest control work machine in a rising state at pest control work, pressure oil from the first hydraulic pump 28 is smoothly supplied to the steering control valve 41 and the front and rear steering hydraulic cylinders 32 and 32 via the boom lifting cylinder 27 so that the direction of a traveling car body can be smoothly changed. - 特許庁

合成樹脂製の弾性部材を備えたバンパー本体が、車体フレームに、合成樹脂製の弾性部材を備えたクラッシュボックス等の中間部材を介して、あるいはこれを介さないで取り付けられてなる、バンパー取付け構造において、弾性部材の弾性特性が健全な状態に保持されているバンパー取付け構造を提供すること。例文帳に追加

To maintain the elastic characteristic of an elastic member in a sound condition, in a bumper installing structure which is composed by installing a bumper main body furnished with an elastic member made of a synthetic resin, to a car body frame, through an intermediate member of a crash box and the like furnishing a synthetic resin elastic member, or through no such a member. - 特許庁

オイルフィルタ・オイルクーラ・ユニットUは、エンジン1またはエンジン1が搭載された車体Fに取り付けられる取付ブラケット5と、取付ブラケット5に設けたフィルタ支持部5aに支持されたオイルフィルタ3と、取付ブラケット5に設けたクーラ支持部5aに支持されたオイルクーラ4とを備えている。例文帳に追加

This combined oil filter and oil cooler unit U includes: a mounting bracket 5 fitted to an engine 1 or a car body F mounted with the engine 1; an oil filter 3 supported on a filter support part 5a provided on the mounting bracket 5; and an oil cooler 4 supported on a cooler support part 5a provided on the mounting bracket 5. - 特許庁

自動車前方にスペースを要することなく解体ライン上に設置して自動化を可能とし、作業性がよく効率よく窓ガラスの取り外しができ、特に台形窓ガラスの左右下辺側の隅部を充分に車体ピラーから引き剥がして回収率を高めた自動車の窓ガラス取外し方法を提供する。例文帳に追加

To provide a window glass removing method for an automobile that allows automation by installation on a disassembling line without requiring a space in front of the automobile, can efficiently remove the window glass with high workability, and in particular has high recovery by sufficiently peeling off the corners on right and left lower sides of trapezoidal window glass from a car body pillar. - 特許庁

本発明は自動車の車体及び構造材等に用いられる高延性及び高強度特性を有する高マンガン溶融亜鉛メッキ鋼板の製造方法に関し、高マンガン鋼をメッキ素材として使用し、溶融メッキ性及びメッキ密着性等のメッキ表面品質に優れた高マンガン鋼の溶融亜鉛メッキ鋼板を容易に製造する方法を提供する。例文帳に追加

To provide a method for producing a high manganese hot dip galvanized steel sheet having high ductility and high strength properties and used for an automotive body, structural material or the like, wherein a hot dip galvanized steel sheet of high manganese steel having excellent plating surface quality such as hot dip plating properties and plating adhesion can be easily produced by using high manganese steel as a plating stock. - 特許庁

車両用ドアミラー装置100では、フレーム102の保持部位104にミラー18を保持する鏡面角度調整装置16が結合されると共にフレーム102の支持部位106に車体側に固定された格納装置120が結合されることで、格納装置120がミラー18を支持している。例文帳に追加

A vehicular door mirror device 100 is joined with a mirror surface angle adjusting device 16 for holding a mirror 18 by a holding part 104 of the frame 102, and a support part 106 of the frame 102 is joined with a housing device 120 fixed to the car body side so that the housing device 120 supports the mirror 18. - 特許庁

インパネモジュールを車体側に組み付ける際、位置ずれして取り付けられ、オス端子用コネクタ部とメス端子用コネクタ部が正確に対峙していなくても、オス端子用コネクタ部とメス端子用コネクタ部とを接続することができ、かつ、両コネクタを接続後、モジュール間に位置ずれや振動が発生しても、変形したり破損したりすることを防止できるコネクタを提供する。例文帳に追加

To provide a connector capable of connecting a male terminal connecting part to a female terminal connecting part which are mounted on a displaced position to be inaccurately opposed each other when an instrument panel module is mounted on the car boy side, and of preventing deformation or breakage when positional displacement or vibration occurs between modules after both connectors are connected. - 特許庁

断面を最小化するとともに剛性を増大させ、部品を単純化することによって、占有空間を縮小して空間利用率を向上させ、全体荷重を低減させて車体の軽量化に寄与し、組立時間を短縮することによって生産性を向上させて原価を節減することができるようにしたステアリングギヤフレームを提供する。例文帳に追加

To provide a steering gear frame capable of reducing an occupied space to improve space ability and reducing total load to lighten a car body by minimizing a cross section and increasing rigidity and simplifying a component, and improving productivity and reducing a first cost by reducing an assembling time. - 特許庁

ばね下高周波振動に対しては、ダンパ力を弱めることによって、それを効果的に吸収することが可能であり、また、比較的低周波であり振幅の大きなばね下ばね上相対振動に対しては、ダンパ力を強めることでアブソーバの支持力を高めて、アブソーバを効果的に機能させるとともに、車体の安定性を向上させることが可能となる。例文帳に追加

Relative to non-suspended high frequency vibration, it can be effectively absorbed by weakening the damping force, and further, relative to non-suspended and suspended relative vibration of relatively low frequency and large amplitude, the absorber is effectively functioned by enhancing support force of the absorber by strengthening the damping force and stability of a vehicle body can be enhanced. - 特許庁

この車体前部構造10は、フロントピラー16およびフロントサイドフレーム11間に架け渡され、フロントピラー16からフロントサイドフレーム11の上直線稜線部41まで直線状に延びる補強稜線部22を有するガセット21を備え、補強稜線部22が上直線稜線部41に連結されている。例文帳に追加

The front vehicle body structure 10 includes a gusset 21 extended between the front pillar 16 and the front side frame 11 and having a reinforcement ridge line part 22 linearly extending from the front pillar 16 to the upper straight ridge line part 41 of the front side frame 11, and the reinforcement ridge line part 22 is connected to the upper straight ridge line part 41. - 特許庁

警報制御部10は、車体に発生する異常振動を検出する衝撃センサ等を備える盗行為検出センサ群11からの信号に基づき窃盗行為に起因する急激な振動等の異常を検知したときの発生原因、発生日時等のセキュリティ情報を記憶装置12に記憶させておく。例文帳に追加

An alarm control portion 10 stores security information of an occurrence reason and occurrence date and time when abnormal conditions such as abrupt vibrations due to the theft action is detected, in a memory device 12 on the basis of signals from theft action detecting sensors 11 equipped with an impact sensor and the like for detecting abnormal vibrations generated on a vehicle body. - 特許庁

アルミニウムからなるタンク本体31に、車体側への取り付け用のアルミニウムからなる取付ピン35を固定してなる熱交換器用タンクにおいて、前記取付ピン35を中空状に形成するとともに、前記取付ピン35の一端に形成されるフランジ部39を、前記タンク本体31にろう付けしてなることを特徴とする。例文帳に追加

In a heat exchanger tank obtained by fixing an aluminum attachment pin 35 for attaching a heat exchanger onto the side of a car body to an aluminum tank main body 31, the attachment pin 35 is formed into a hollow shape, and a flange portion 39 formed at one end of the attachment pin 35 is brazed onto the tank main body. - 特許庁

例文

本発明は、走行車体に対して作業部を昇降可能に設け、機体後進操作に起因して作業部を自動的に上昇させるバックアップ手段を設け、バックアップ入切スイッチ(25)のバックアップ「切」状態の時、作業クラッチ(16)入り状態での作業継続中に機体を後進操作した場合には、作業部が自動的に上昇するよう制御する。例文帳に追加

When the rear lifting-switching switch 25 is in a turned off state of the rear lifting, the operation part is controlled so as to be automatically lifted when the machine body is operated so as to go backward under operation in the turning-on state of the operation clutch 16. - 特許庁

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