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車体を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 18533



例文

クロノグラフ車51は、ハートカム51cと、クロノグラフ針を固着しハートカム51cを圧入固定するクロノグラフ真51dと、金属製のクロノグラフ歯車体51aと回転中心穴を形成した合成樹脂製のクロノグラフ歯車座51bとより構成されたクロノグラフ歯車とより低トルクで安定したスリップ構造を構成することができる。例文帳に追加

As for a chronograph wheel 51, a stable slip structure with a low torque can be constituted of a heart cam 51c, a chronograph arbor 51d for fixing a chronograph hand and press fitting and fixing the heart cam 51c, and a chronograph gear constituted of a metal chronograph gear body 51a and a chronograph gear seat 51b made of a synthetic resin where a rotation center hole is formed. - 特許庁

特に前輪用のスリップ防止装置を設ける際に従来の車体フレームやエンジンルーム内の構造を変更することなく、従って新設計の車両であれ既販売済の車両であれ共通に利用できるスペースに量産可能な共通サイズのユニットを取付可能に構成した車両用スリップ防止補助装置を得る。例文帳に追加

To provide a slip prevention auxiliary device for a vehicle constituted to mount a mass-produced unit of a common size in a space usable in common, regardless of a vehicle of a new design or an already sold vehicle, without changing structure within conventional vehicle body frame and engine room when providing a slip prevention device for front wheels. - 特許庁

コントローラ28は、センサ20が上記危険場所2から遠い位置にある第1ガイドワイヤ5aを検出したときは警報を発するための制御を行い、センサ20が第1ガイドワイヤ5aより危険場所2に近い位置にある第2ガイドワイヤ5bを検出したときは車体を停止させるための制御を行う。例文帳に追加

The controller 28 performs a controlling operation for generating an alarm when the sensor 20 detects the first guide wire 5a placed at a position far from the dangerous location 2 and further performs a controlling operation for stopping a vehicle body when the sensor 20 detects the second guide wire 5b placed at a position nearer to the dangerous location 2 than the first guide wire 5a. - 特許庁

ゴム弾性体部15は、コア部材のフランジ部のコイルスプリングの装着面側全面に加硫成形により一体的に形成され、装着されたコイルスプリングの端部全体が密着するようになっており、かつフランジ部の車体側部材側の面には切欠き部位置に対応してその面に開口した凹部を設けている。例文帳に追加

The rubber elastic part 15 is integrally formed by vulcanization molding over the entire surface of the mounting face side of the coil spring of the flange part of the core member, thereby the entire edge of the mounted coil spring is made firmly contact, and opened recesses are provided on the surface of the side of the car body side member corresponding to the positions of the cutouts. - 特許庁

例文

回転コネクタ装置1は、自動車の車体側に設置されるステータハウジング2と、該ステータハウジング2に回動自在に設置すると共にステアリングホイールに連結されるロータハウジング3と、該ロータハウジング3と前記ステータハウジング2で構成する収納空間Aに収納されるフラットケーブル5と、を備えている。例文帳に追加

This rotary connector device 1 is provided with a stator housing 2, arranged on the car body side of an automobile, a rotor housing 3 rotatably arranged in the stator housing 2 and connected to a steering wheel and a flat cable 5 housed in a housing space A, composed of the rotor housing 3 and the stator housing 2. - 特許庁


例文

左右一対の足載せ部と、それらの足載せ部間で上方に隆起したフロアトンネル部とを有する車体カバーでエンジンが覆われるスクータ型自動二輪車において、温度上昇によってエンジン性能に悪影響を及ぼす可能性がある補機にエンジンからの熱による悪影響が及ぶことを防止する。例文帳に追加

To prevent an auxiliary unit having the possibility of harmful effect on engine performance by its temperature rise from affecting the harmful effect by the heat from the engine for a scooter type motorcycle structured so that its engine is covered with a body cover having a pair of right and left foot placing parts and a floor tunnel part bulging up between the foot placing parts. - 特許庁

自動車のドア2と自動車の車体開口部周縁6との間をシールするオープニングウエザストリップ等のウエザストリップ10に使用される不乾性のシーラント部材70において、シーラント部材70は、少なくとも粘着性を有するゴム系又は合成樹脂系のベース材料に発泡樹脂の粉体が混入されていることを特徴とするウエザストリップ用のシーラント部材である。例文帳に追加

The non-drying sealant member 70, used for the weather strip 10 such as an opening weather strip etc. for sealing a space between automobile door 2 and the periphery 6 of an opening of an automobile body, is made by mixing a foam resin powder in a rubber-based or synthetic resin-based fundamental material having at least stickiness. - 特許庁

表面から静止した水を除去する方法及び装置であって、複合的で、かつ、急激になることがある車体の曲率と、乾燥させる表面からのリベット頭及びその他の突起と、に倣うように適合し、同時に、表面仕上げ面に対して優しく、使い易く、低価格であり、耐久性のある方法及び装置を提供する。例文帳に追加

To provide an easy-to-use, inexpensive, and durable method and device friendly to a surface-finished face, for eliminating still water from a surface, adapted to follow compound and rapid curvature of a vehicle body and a rivet head and other projections from a surface to be dried. - 特許庁

車体のフロアに取付けたねじスタッド等を利用して取付けるフットレストの取付構造において、フットレスト本体2が、ウレタン等の軟質材から成るむくの材料で形成されており、フットレストのフロアへの取付け面3には、スタッドに対応する位置に、スタッドを受入れる筒状の剛性クリップ5が不動に固着されている。例文帳に追加

In the mounting structure of a footrest mounted utilizing a screw stud mounted to a chassis body, a footrest body 2 is formed by a solid material comprising a soft material such as urethane and a cylindrical rigid clip 5 for receiving the stud is stationarily fixed to a mounting surface 3 of the footrest to a floor at the corresponding position to the stud. - 特許庁

例文

次いで、製造ライン30のメインライン32で、上記ルーフアッシー26に含まれるアルミニウム合金製のルーフパネル10と、車体の他の部品群の中のルーフサイドレール8やピラーレイン15等の部品を含んだ2枚の鋼板とを重ね合わせ、その複数個所を電気抵抗スポット溶接により接合する。例文帳に追加

Then, the aluminum alloy-made roof panel 10 included in the roof assembly 26 overlaps two steel sheets including components such as a roof side rail 8 and a pillar reinforcement 15 or the like among other component groups of a vehicle body on a main line 32 of the manufacturing line 30 to join the plurality of parts by the electric resistance spot welding. - 特許庁

例文

エアバッグのうち、膨張時にケースの周囲に広がり出すようにして車体外面に沿って展開する部分が、テザーによって該ケースに連結されている歩行者用エアバッグ装置において、該テザーの張力によりエアバッグに反り等の変形が生じることが抑制された歩行者用エアバッグ装置を提供する。例文帳に追加

To provide a pedestrian airbag apparatus capable of suppressing deformation such as warping in an airbag by the tension of a tether while a part of an airbag to be deployed along an outer surface of a vehicle body so as to expand around a case during the inflation is connected to the case by the tether. - 特許庁

車体骨格構造10では、フロント骨格モジュール12とキャビン骨格モジュール50とが結合されると共に、キャビン骨格モジュール50とリヤ骨格モジュール70が結合されるのみならず、フロント骨格モジュール12、キャビン骨格モジュール50及びリヤ骨格モジュール70が下側のフレーム骨格モジュール90に結合されている。例文帳に追加

In the vehicle body skeleton structure 10, a front skeleton module 12 and a cabin skeleton module 50 are connected, the cabin skeleton module 50 and a rear skeleton module 70 are connected, and the front skeleton module 12, the cabin skeleton module 50 and the rear skeleton module 70 are connected to the lower side frame skeleton module 90. - 特許庁

トレッド幅調整用アクチュエータを作動させて左右の車輪の間隔を走行条件に合わせて変化させることによって、走行条件が変化しても車体の安定を維持することができ、また、旋回性能を向上させることができるとともに、乗り心地がよく、安定した走行状態を実現することができるようにする。例文帳に追加

To maintain stability of a vehicle body by varying a clearance of left and right wheels fitting to the traveling condition by operating an actuator for adjusting tread width even if the traveling condition is varied, to enhance turning performance, and to attain the stable traveling state with sufficient riding comfortability. - 特許庁

バッテリ18の上部に接続されたブリーザホース31が下方に延長され、このブリーザホース31の下端開口31aが車体下方を覆うアンダーカバー34の上側で開口されると共に、このアンダーカバー34には、ブリーザホース31の下端開口31aから流れ落ちたバッテリ液を下方に排出する液抜き孔34aが形成された。例文帳に追加

The breather hose 31 connected to an upper part of a battery 18 is downwardly extended, a lower end opening 31a of the breather hose 31 as formed at an upper side of an under cover 34 covering a lower part of a car body, and the under cover 34 is provided with a fluid discharging hole 34 for downwardly discharging the battery liquid flowing out of the lower end opening 31a of the breather hose 31. - 特許庁

スライドドアに支持されたドア側係止部74は、ユーザによるドアレバーの操作によって、その一部が車体側係止部9に形成された一連の係止孔90の何れかと嵌合可能となるロック可能状態と、何れの係止孔90とも嵌合不可能となるロック解除状態と、に切り替わる。例文帳に追加

Then a door-side engaging porion 74 supported by the slide door is switchable by door lever operation by the user, between a lockable state in which part of the engaging portion 74 can fit into one of the engaging holes 90 formed in series in the chassis-side engaging portion 9, and a lock canceling state in which the engaging portion cannot fit into any of the engaging holes 90. - 特許庁

車両用回転シート1を、車体フロア11に固定されるスイベルロア12と、スイベルロア12の回転中心軸13に回転中心ベアリング14を介して回動自在に支持されたスイベルアッパー15と、スイベルアッパー15に支持されたシートレッグアッパー17と、シートレッグアッパー17に固定されたシート本体18とで構成する。例文帳に追加

This rotary seat 1 for the vehicle consists of a swivel lower 12 fixed to a vehicle body floor 11, a swivel upper 15 supported on a rotary central shaft 13 of the swivel lower 12 through a rotary central bearing 14 so as to turn freely, a seat leg upper 17 supported on the swivel upper 15, and a seat body 18 fixed to the seat leg upper 17. - 特許庁

車体フレームFに搭載されたエンジンEの排気管PがエンジンEの前方からオイルパン13の下方に延びて配置され、オイルパン13のオイル貯留室13cに連通し、オイルパン13から前方に突出してオイルOの一部を貯留するサブタンク18が、オイルパン13における排気管Pの側方に設けられている。例文帳に追加

The exhaust pipe P of the engine E mounted to a body frame F is arranged extending under the oil pan 13 from the front side of the engine E, and a sub-tank 18 communicating with the oil reservoir chamber 13c of the oil pan 13 and projecting forward from the oil pan 13 to store a part of oil O is provided at the side of the exhaust pipe P in the oil pan 13. - 特許庁

検出された運転手の状態に基づき、警告・覚醒処理選択部301aが記憶部301bを参照して実行する処理を選択し、スピーカ504からの警告音出力、送風器116からの送風、車体制御ECU206によるシート111の振動およびウインドウ110の開放によって運転手に対して注意や覚醒を促す。例文帳に追加

A warning/awakening processing selecting part 301a selects processing to be executed by referring to a storage part 301b based on the detected status of the driver, and encourages the driver to pay attention or wake up by making a speaker 504 output a warming sound, making a blower 116 blow wind, making a vehicle control ECU 206 vibrate a seat 111 and opening a window 110. - 特許庁

車両の車種を判別する車種判別装置1であって、車両を検出する車両検出手段3aと、車両検出手段3aで検出した車両の車体のフレームを検出するフレーム検出手段3bと、フレーム検出手段3bでの検出結果に基づいてフレームの有無又は/及び形状によって車種を判別する車種判別手段3cとを備えることを特徴とする。例文帳に追加

A vehicle type discrimination device 1 for determining types of vehicles includes vehicle detection means 3a for detecting the vehicles; frame detection means 3b for detecting frames of vehicle bodies of the vehicles detected by the detection means 3a; and vehicle type discrimination means 3c discriminating the types according to the presence/absence and/or shapes of the frames on the basis of detection results of the detection means 3b. - 特許庁

前輪2及び後輪3にて支持された走行車体1に、前から順番に操縦ハンドル4、座席5、原動機7及びバッグキャリア部7を設けて成るゴルフカートにおいて、ゴルフプレーヤにおける持ち物を物入れ箱に入れる場合に、雨で濡れたり、飛び出したりすることを阻止するとともに、視界を邪魔しないようにする。例文帳に追加

To prevent belongings of a golf player from being wet in rain or projecting when the belongings are stored in an article storage box and from being obstacles in the golf player's visual field in a golf cart with an operation handle 4, a chair 5, a motor 7 and a bag carrier part 7 disposed in the order from the front on a running vehicle body 1 supported by front wheels 2 and rear wheels 3. - 特許庁

更に、サブタンク26をタンク本体11の外部に固定する手段が不要になるだけでなく、タンク本体11の車体への搭載時にサブタンク26をタンク本体11に接続する配管の結合作業が不要になり、しかも前記配管を透過して蒸発燃料が大気に放散されるのを防止することができる。例文帳に追加

Further, not only a means for fixing the subtank 26 to the outside of the tank main body 11 but also a connecting work of a pipe for connecting the subtank 26 to the tank main body 11 at the time of mounting the tank main body 11 on a vehicle body become unnecessary, and the evaporated fuel can be prevented from being radiated to the atmosphere by being transmitted in the pipe. - 特許庁

パネル側コネクタ21にオプション機器とつながるオプション用コネクタブロック213が合体されていて、車体パネル20に前方から電子モジュールユニット10を装着することによって、オプション用コネクタブロック213を含むパネル側コネクタ21がモジュール側コネクタ11に一括して結合されて、オプションを含む電気接続がされる構成とする。例文帳に追加

This is constituted so that a connector block 213 for option connected to the option equipment in a panel side connector 21 is united, and by mounting the electronic module unit 10 on a car body panel 20 from the front, the panel side connector 21 including the connector block 213 for option is integrally connected in the block in a module side connector 11, and an electric connection including the option is performed. - 特許庁

このセンサ付車輪用軸受10は、複列の転走面4が形成された固定輪1と、この固定輪1の転走面4と対向する転走面5を形成した回転輪2と、対向する両転走面4,5間に介在した複列の転動体3とを備え、車体に対して車輪を回転自在に支持する。例文帳に追加

The wheel bearing 10 with the sensor includes a fixed ring 1 having a plurality of rows of rolling surfaces 4, a rotation ring 2 having a rolling surface 5 facing the rolling surface 4 of the fixed ring 1, and a plurality of rows of rolling elements 3 interposed between both facing rolling surfaces 4 and 5, and rotatably supports the wheel with respect to the vehicle body. - 特許庁

樹脂製パネル部材を車体部材に取り付けるナット等の部材の脱落を防止し、かつ、該ナット等の部材の表面からの塗膜の剥落を回避しつつ、塗装作業時等における樹脂製パネル部材の大きな熱膨張、収縮を吸収することができる車両用樹脂製パネル部材の取付構造及び取付方法を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a mounting structure and a mounting method for a resin vehicle panel capable of preventing fall of a member of a nut or the like for mounting the resin vehicle panel on a car body, avoiding peel-off of a coating film from the surface of the nut or the like, and absorbing large thermal expansion and contraction of the resin vehicle panel during a coating work or the like. - 特許庁

高低2段の変速位置を有する第1主変速装置41と、少なくとも3段以上の変速位置を有する第2主変速装置43とからなる変速装置及び高中低3段の変速位置を有する副変速装置44を備え、さらに車体が走行状態か作業状態かを指定または検出する手段75を設ける。例文帳に追加

The speed change controller for the vehicle is provided with a transmission comprising a first main transmission 41 having two speed positions of high and low stages and a second main transmission 43 having at least three or more speed positions, a sub transmission 44 having three speed positions of high, intermediate and low stages, and a means 75 of specifying or detecting a traveling state or working state of a body. - 特許庁

車体側部材1とサブフレーム2とを連結する支持部材3は、前記支持部材は、サブフレーム2に結合して上方に延びる外側筒状部材31と、この外側筒状部材31の上部に内嵌する内側筒状部材32と、この内側筒状部材32に内嵌し、上下方向の長さが外側筒状部材31よりも短いインシュレータ33と、を備える。例文帳に追加

A supporting member 3 to couple a body side member 1 with a sub-frame 2 is equipped with an outer cylindrical member 31 coupled with the sub-frame 1 and stretching upward, an inner cylindrical member 32 fitted in the upper part of the outer cylindrical member 32, and an insulator 33 fitted in the inner cylindrical member 32 and having a length in the vertical direction shorter than the outer cylindrical member 31. - 特許庁

本発明の歩行者用エアバッグ装置Sは、車両の前輪4の前方側における車体1の下面側に配設されて、折り畳まれて収納されるエアバッグ34と、エアバッグ34に膨張用ガスを供給するインフレーター31と、エアバッグ34を収納して保持するとともにエアバッグ34を突出させるための突出用開口14aを下面側に配設させたケース14と、から構成される。例文帳に追加

This airbag device S for the pedestrian is constituted of the airbag 34 arranged on the lower surface side of a car body 1 on the front side of a front wheel 4 of a vehicle, folded and stored, the inflator 31 to supply gas for expansion to the airbag 34 and a case 14 arranging an opening 14a for projection to store and hold the airbag 34 and to project the airbag 34. - 特許庁

車体前後方向に延びるフロアパネル4と、このフロアパネル4上に配設されたシート6と、フロアパネル4上であってシート6に着座する乗員の足部配置領域に配設されている可動フロアパネル8と、この可動フロアパネル8をフロアパネル4に対して昇降動させる昇降機構9とを備える。例文帳に追加

The movable floor device for the automobile is provided with a floor panel 4 extending in a vehicle longitudinal direction; a seat 6 arranged on the floor panel 4; the movable floor panel 8 arranged on the floor panel 4 and at an arrangement area of the leg of an occupant sitting on the seat 6; and a lifting mechanism 9 for performing lifting movement of the movable floor panel 8 to the floor panel 4. - 特許庁

車体フレームの後部にグラブレールが取付けられ、タンデム型の乗車用シートが備える後部シートの後方に、グラブレールに取付けられるバックレストが配置される自動二輪車のバックレスト構造において、バックレストの外観性を高めつつ優れた空力性能が得られるようにし、しかも後部シートから後方にはみ出す荷物を後部シートに載せることも可能とする。例文帳に追加

To provide excellent aerodynamical power performance while enhancing appearance of a back rest and to place a baggage rearwardly projected from a rear seat on the rear seat, in a back rest structure for a motorcycle in which a grab rail is mounted to a rear part of a vehicle body frame and the back rest mounted to the grab rail is arranged at a rear side of a rear seat provided on a tandem type riding seat. - 特許庁

パワーステアリング装置10において、ステアリングギヤハウジング11のラック軸収容部11Aの長手方向に沿う一方側の1個のマウント孔42と他方側の1個のマウント孔52が、該ステアリングギヤハウジング11を車体に対して位置決めする位置決め用マウント孔42、52とされ、他の1個のマウント孔62を固定専用マウント孔とするもの。例文帳に追加

In the power steering device 10, a mount hole 42 on one side and a mount hole 52 on the other side along the longitudinal direction of a rack shaft housing part 11A of the steering gear housing 11 are used as positioning mount holes 42 and 52 for positioning the steering gear housing 11 to the vehicle body, and the other one mount hole 62 is used to be dedicated for fixation. - 特許庁

フロアパネル1に結合されたリヤホイールエプロン2の近傍に、リヤシート用のバックレスト5のヒンジ6を取り付ける車体構造において、フロアパネル1とリヤホイールエプロン2とに亘って延在し、かつフロアパネル1およびリヤホイールエプロン2にそれぞれ結合して、ヒンジ6を取り付けるためのヒンジ取付用ブラケット7を設ける。例文帳に追加

In this car body structure where the hinge of a back rest 5 for a rear seat is attached to the vicinity of the rear wheel apron 2 coupled with a floor panel 1, a bracket 7b for hinge attachment for attaching a hinge is provided, being extended over the floor panel 1 and the rear wheel apron 2 and besides being coupled with the floor panel 1 and the rear wheel apron 2, respectively. - 特許庁

シート21、22は、車両の側面衝突時において車体側部との間で衝撃荷重の入出力を行う又は隣接するシート21、22との間で衝撃荷重の入出力を行う一対の荷重入出力部材31と、一対の荷重入出力部材31間において衝撃荷重を伝達する荷重伝達部材32とを備えている。例文帳に追加

The seats 21, 22 are furnished with a pair of load input output members 31 to input and output an impact load between the load input output member and a vehicle body side part or to input and output the impact load between the adjacent seats 21, 22 in the side surface collision and a load transmitting member 32 to transmit the impact load between a pair of the load input output members 31. - 特許庁

単一の等速自在継手50を、電動アシスト機構20の出力軸25とピニオンシャフト60との間の連結に使用しているので、中間シャフト95が不要となるため、電動アシスト機構20を車体前方側に寄せて配置することが可能となり、電動アシスト機構20とステアリングホイール42との間の距離が長くなるため、コラプスストロークS1を長くとることが可能となる。例文帳に追加

It is possible to arrange an electric assist mechanism 20 to the front side of a car body as an intermediate shaft 95 is eliminated because a single constant velocity universal joint 50 is used for connection between an output shaft 25 and a pinion shaft 60, and it is possible to take the collapse stroke S1 long as a distance between the electric assist mechanism 20 and a steering wheel 42 increases. - 特許庁

乗り物1が、車体などの静止側部材2に取り付けられ、走行用駆動手段11を電源17に対し電気的に断接自在とさせるメインスイッチ19と、静止側部材2に取り付けられ、メインスイッチ19に電気的に接続されて走行速度等の走行状態を処理するメータ20とを備える。例文帳に追加

The vehicle 1 comprises a main switch 19 that is mounted to a static side member 2 such as a car body and can electrically connect or disconnect a driving means 11 for running to a power supply 17, and a meter 20 mounted to the static side member 2 and electrically connected to the main switch 19 to process a running state such as running speed. - 特許庁

そして、コントローラ24は、変速モード切換スイッチ26が自動変速位置(a)に設定された状態で、圧力センサ22の検出圧力が上昇したときに、車体が前進走行していると判定し、切換弁28、容量制御弁18A,18B等によって走行モータ11A,11Bを1速に切換える。例文帳に追加

When the detected pressure of the pressure sensor 22 is raised in such a state that a shift mode switching switch 26 is set in an automatic transmission position (a), a controller 24 determines that a vehicle body is in the advancing travel state, and switches the traveling motors 11A and 11B to the first position by a selector valve 28 and capacity control valves 18A and 18B. - 特許庁

衝突初期にフロントサイドフレームに入力される衝突荷重をトンネル部で支持して、フロントサイドフレームの軸圧縮を誘発でき、衝突後期にフロントサイドフレームの車幅方向への変形を阻害しない構造と成して、衝突性能の向上を図る車体前部構造を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle body front structure capable of enhancing the collision performance by materializing a structure in which the axial compression of front side frames can be induced by supporting a collision load to be input in the front side frames by a tunnel part in the start of the collision, and preventing the deformation in the vehicle width direction of the front side frames from being impaired in the end of the collision. - 特許庁

車体側面の前部ウィンドウガラスと後部ウィンドウガラスとを、全閉時に両ガラスの前後の縦縁間をガラスウェザストリップでシールするとともに、両ガラスの上縁をルーフサイドに沿って装着されたルーフウェザストリップによりシールされるウィンドウガラスにおいて、ガラス開閉時のルーフウェザストリップとガラスウェザストリップの上端との擦れによる摩耗を防止すること。例文帳に追加

To prevent abrasion due to rubbing of a roof weather strip and the upper end of a glass weather strip at opening and closing window glasses where a front window glass and a rear window glass on the side of a vehicle body are sealed with the glass weather strip between the vertical edges of both glasses when fully closed and the upper edges of both glasses are sealed with the roof weather strip fitted along a roof side. - 特許庁

キャビンを有しない軽車両において,そのバーハンドルに従来普通に設置されるスイッチケースを遠隔ロック操作装置の赤外線受信部に対する支持部品に兼用させて,該受信部に対する支持構造の軽量,小型化とシンプル化を図り,さらに軽車両において要求される赤外線受信部の指向範囲を,シートや後部車体の影響を極力受けずに容易にカバーできるようにする。例文帳に追加

To lighten, miniaturize and simplify a support structure for an infrared receiving part by using a switch case conventionally normally mounted on a bar handle of a light vehicle not equipped with a cabin also as a supporting part for the infrared receiving part of a remote locking device and to easily cover the directional range of the receiving part required for the light vehicle without influenced by a seat or a rear body to the utmost. - 特許庁

台車上の左右何れか片側或いは両側の長さ方向端縁部箇所で、一定高さ上方へ立設させた複数の支柱間に対し、凡そ7mm〜20mmの目間隔となしたネット体を脱着自在に取付けしめ、該ネット体で台車上へ積載して搬送中の複数車体側面が外方からの飛来物などから防御されるものとする。例文帳に追加

In this carrier, a net element with about 7 mm-20 mm mesh intervals is detachably attached to a plurality of struts standing upward at constant height at longitudinal direction edge portions on one or both of right and left sides on a carriage, and the struts are loaded on the carriage with the net element, so that a plurality of vehicle body side faces in transportation are protected from flying objects from the outside. - 特許庁

車体に設けられ、少なくとも車輪部分の温度を対応する電気信号に変換する赤外線センサ1と、電気信号に基づいて障害が発生したかどうかを判断し、その判断に基づいて警報信号を送信するメモリ判断装置2と、警報信号に基づいた警報教示を行う警報教示部6とを備えている。例文帳に追加

The device includes an infrared sensor 1 provided on a vehicle body for converting the temperature of at least the wheel portion of the vehicle body into a corresponding electric signal, a memory determination device 2 for determining if any trouble has occurred according to the electric signal and for transmitting a warning signal based on this determination, and a warning display part 6 for providing a warning display based on the warning signal. - 特許庁

独立懸架式サスペンションに装着されるスタビライザ10を、車体に支持固定されるステアリングユニット11に形成したスタビライザ取付部15に支持固定し、スタビライザ10のストローク時にスタビライザ取付部15に発生する上下方向力によりステアリングユニット11が移動しステア角変化を生じさせる。例文帳に追加

A stabilizer 10 mounted to an independent type suspension is supported and fixed to a stabilizer mounting part 15 formed on a steering unit 11 supported and fixed to a vehicle body, and the steering unit 11 is moved by an upward and downward direction force generated to the stabilizer mounting part 15 at the time of a stroke of the stabilizer 10, so as to change a steering angle. - 特許庁

左右駆動輪WHrl,WHrrは、リンク機構により車体BDに連結され、左右転舵輪WHfl,WHfrおよび左右駆動輪WHrl,WHrr間の長い伸長状態と、左右転舵輪WHfl,WHfrおよび左右駆動輪WHrl,WHrr間の短い収縮状態とに切換えられる。例文帳に追加

The right and left driving wheels WHrl, WHrr are connected to a vehicle body BD by a link mechanism, and changed into a long elongated state between the right and left turning wheels WHfl, WHfr and the right and left driving wheels WHrl, WHrr, and a short contracted state between the right and left turning wheels WHfl, WHfr and the right and left driving wheels WHrl, WHrr. - 特許庁

車体1の傾斜を検出する傾斜センサ2と、ローダアーム3の昇降、及びこのローダアーム3先端部のバケット4の姿勢を操作する操作レバー5とを有するフロントローダにおいて、前記傾斜センサ2が一定以上の傾斜を検出することによって、前記操作レバー5の操作によるバケット4の作動を牽制する構成とする。例文帳に追加

In this front loader comprising a tilt sensor 2 detecting the tilt of the vehicle body 1 and the operation lever 5 operating the lifting of the loader arm 3 and the operation of the attitude of the bucket 4 at the end of the loader arm 3, the bucket operating device checks the operation of the bucket 4 by the operation of the operation lever 5 by detecting the tilt exceeding a specified limit by the tilt sensor 2. - 特許庁

フロアパネルの下側面にフロアフレームが固着され、そのフロアフレームの前端部にダッシュパネルが固着されていると共に、ダッシュパネルの前面にクロスメンバが固着されたキャブオーバ型車両の車体において、ラジエータの冷却効果の低下を阻止し、かつフロアフレームとクロスメンバの補強機能を高める。例文帳に追加

To prevent a decrease in cooling effect of a radiator and to increase reinforcing function of a floor frame and a cross member in a cab-over-engine vehicle where the floor frame is secured to a lower side surface of a floor panel, a dash panel is secured to a front end part of the floor frame, and the cross member is secured to a front face of the dash panel. - 特許庁

車両側面を覆うサイドカバー95を備える鞍乗り型車両のカウリング構造において、前記サイドカバー95に、車体下方に臨む下向き面(傾斜部84b)を形成する溝部84を設け、前記傾斜部84bに、カウリング内側の空気をカウリング外側に導出する空気導出口97を設けた。例文帳に追加

In the cowling structure of the saddle-riding type vehicle including side covers 95 covering sides of the vehicle, a groove portion 84 forming a downward face (a slope portion 84a) facing downward of the vehicle body is provided in each of the side covers 95, and an air guide outlet 97 for guiding air inside the cowling to the outside of the cowling is provided on the slope portion 84b. - 特許庁

屋根の上に配設した燃料ガス容器とエンジンルーム内のエンジンとを屋根上から車室内を通過する燃料ガス供給管40に外気に連通した通気可能なガス抜きチューブ50を沿わせて弾力材の筒状シール部材60内を貫通させ、この筒状シール部材60を止め具5にて車体10aに締め付け固定した。例文帳に追加

From a fuel gas vessel arranged on a roof to an engine in an engine room, a ventilable degassing tube 50 for communicating with outside air is run along a fuel gas supply pipe 40 passing through the inside of a cabin from above the roof being penetrated into a cylindrical seal member 60 of a resilient material, and this cylindrical seal member 60 is fastened and fixed to a car body 10a by a fastener 5. - 特許庁

ルーフライニングを車体に組み付ける際に室内ランプも一緒に組み付けられて、工数削減、作業性向上、作業者の負担軽減が図れ、組付作業の自動化にも対応でき、しかも、ルーフライニングの開口部とランプハウジングとの間の隙間の発生を無くして、見栄えを良くし、また、補強部材を必要とせず、コストダウンが図れるようにする。例文帳に追加

To reduce man-hour, improve workability, and reduce the load of a worker by assembling a cabin lamp at the same time when a roof lining is assembled to a vehicle body, to automate the assembly work, to eliminate any clearance between an opening part of the roof lining and a lamp housing, to improve the appearance, to dispense with any reinforcement member, and to reduce cost. - 特許庁

シートバック6がヒンジ14によってシートクッション5の上面に向かって前倒可能に設けられた車両のシートにおいて、シートベルト9が着脱可能に接続されるバックル12を、連結部材21によって車体4a又はシートクッション5に連結するとともに、シートバック下部のヒンジ14の近傍に支持する。例文帳に追加

In the vehicle seat in which the seat back 6 is provided to be inclined forward toward an upper face of a seat cushion 5 by a hinge 14, the buckle 12 detachably connected to the seat belt 9 is jointed to a vehicle body 4a or the seat cushion 5 by a joint member 21, and supported at adjacent the hinge 14 at a lower part of the seat back. - 特許庁

本発明に係る電動補助自転車の車体フレーム2は、フレームパイプ4を側面視で略U字状に湾曲成形することにより、ヘッドパイプから後斜め下方に延びるダウンパイプ部5と、サドルを支持するシートパイプ部7とを一体に形成し、その湾曲部28の内周側に電動パワーユニット30を設置したことを特徴とする。例文帳に追加

In this car body frame 2 for an electrically driven auxiliary bicycle, forming a frame pipe 4 roughly in a U-shape as viewed from the side in order to integrally form up a down pipe part 5 extended obliquely rear down below with a seat pipe part 7 supporting a saddle, so that an electrically driven power unit 30 is thereby set up in the inner circumferential side of its curvature part 28. - 特許庁

例文

支持ブラケット34は、動力源23に車体前方側から衝撃荷重Fが作用したとき、まず第1ボルト85で締結された横アーム43が破断して第1ボルト85による締結が解除され、つぎに第2ボルト88で締結された上支え部44が破断して第2ボルト88による締結が解除されるように形成されている。例文帳に追加

The support bracket 34 is formed so that a horizontal arm 43 fastened with the first bolt 85 is fractured first when the impact load F is applied to the power source 23 from the front of the body and the fastening with the first bolt 81 is released, and next, an upper support part 44 fastened with the second bolt 88 is fractured and the fastening with the second bolt 88 is released. - 特許庁

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