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車体を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 18533



例文

車両衝突時に、サスペンションメンバ3の後方移動に伴って該サスペンションメンバ3の後側連結部3bをサイドメンバ2から下方に脱落させるようにした自動車の前部車体構造において、上記サスペンションメンバ3に、該サスペンションメンバ3の後方移動を阻害する方向aにスタビライザ18が移動するのを抑制する突起部(抑制部)22dを設ける。例文帳に追加

In the front body structure of an automobile dropping out a rear side coupling portion 3b of the suspension member 3 downward from a side member 2 with the rearward movement of the suspension member 3, the suspension member 3 is provided with a projecting (suppressing) portion 22d suppressing the movement of a stabilizer 18 in a direction preventing the rearward movement of the suspension member 3. - 特許庁

構造の見直しと工夫により、板状支持部の表面に配される車体フレームの相対的な位置が種々に変更されることがあっても、板状支持部の板厚変更が必要最小限度で済む或いは不要として、生産設備コストや製品重量増加等の不都合を抑制又は解消し得るよう、改善された空気ばねを提供する。例文帳に追加

To provide an air spring capable of suppressing or eliminating such inconvenience as an increase in the costs for production equipment, the weight of the product, etc. by reducing to possible minimum the thickness change of a plate-form supporting part or eliminating necessity for the change even through the relative position of the body frame arranged on the surface of the plate-form supporting part is changed variously. - 特許庁

自動二輪車の車体の前部を覆うカウリング1内にラジエタ6が配設されていて、該ラジエタの後方位置に対応したカウリングの側面にカウル窓1aを形成すると共に、該カウル窓を走行風の所定の風圧(ラム圧)により開閉するフラッパ手段7を該カウル窓に設けている。例文帳に追加

A radiator 6 is arranged inside the cowling 1 for covering a front part of a car body of the motorcycle, and the cowl window 1a is formed in a side surface of the cowling corresponding to a rear position of the radiator, and the cowl window is provided with a flapper means 7 to be opened/closed by the predetermined air pressure (ram pressure) of the travelling air. - 特許庁

車体13に揺動自在に設けられるバックドア12を自動的に開閉する車両用自動開閉装置10であって、バックドア12に一端が揺動自在に装着される出力ロッド30を有し、推力発生部16に一端が揺動自在に装着され、前後進に往復駆動される入力ロッド15を有する。例文帳に追加

The automatic opening/closing device 10 automatically opens and closes a back door 12 swingably attached to the vehicle body 13, and comprises: an output rod 30 with its one end swingably attached to the back door 12; and an input rod 15, with its one end swingably attached to a thrust generating part 16, driven to reciprocate longitudinally. - 特許庁

例文

前後2つのシートA・SとS・SLは車体フロア1上の第1ガイドレール3上の使用位置からそれぞれ前方向へスライド移動し、第2ガイドレール4上へスライド向きを直角に変えて車幅方向へスライド移動させて、インストルメントパネル2の下側に車幅方向に並べて格納することができる。例文帳に追加

Front/back two seats A.S and S.SL are slidingly moved from a used position on a first guide rail 3 on a car body floor 1 in the frontward direction respectively, vertically changed their sliding direction onto a second guide rail 4, slidingly moved in the car width direction, and stored in the lower side of the instrument panel 2 with their aligned in the car width direction. - 特許庁


例文

車体フレーム21に対し後輪とともにエンジン29を揺動可能に取付け、該エンジンの吸気通路40にインジェクタ50を臨ませた燃料噴射エンジンのインジェクタ配置構造において、インジェクタ50の中心軸C方向を、前記エンジンの揺動軸31とクランク軸38とを結ぶ直線に対しほぼ直角に対置した。例文帳に追加

In the injector arrangement structure of the fuel injection engine in which the engine 29 is fitted to the vehicle body frame 21 together with rear wheels in a rocking manner, and the injector 50 faces the intake passage 40 of the engine, the direction of the axis C of the injector 50 is arranged substantially orthogonal to the line to connect a rocking shaft 31 of the engine to a crank shaft 38. - 特許庁

車両の衝突検知装置は、車体の前部に配置され車両の衝突時に加わる衝突荷重Fを後方に伝達する荷重伝達部材25と、荷重伝達部材の後方に配置された補強部材20と、荷重伝達部材と補強部材との間に配置され衝突を検知する機械式の衝突センサ30と、を備える。例文帳に追加

The collision detection device for the vehicle is provided with a load transmission member 25 arranged at a front part of a vehicle body and rearward transmitting collision load F applied at collision of the vehicle; a reinforcement member 20 arranged behind the load transmission member; and a mechanical collision sensor 30 arranged between the load transmission member and the reinforcement member and detecting the collision. - 特許庁

折り畳まれたエアバッグ袋体16を車体に取付けた状態において、エアバッグ袋体16の折り畳まれた部分16Eと、ルーフサイドレール28におけるアシストグリップ取付用ブラケット42の取付フランジ44A及びそのスポット打点部Pとの間に、エアバッグ袋体16における上端縁部の取付部間に独立して突出形成された突出非膨張部40が介在している。例文帳に追加

With the folded air bag body 16 mounted on a car body, a projected non-inflation part 40 independently projected between the fitting parts of the upper edge parts in the air bag body 16 is interposed between the folded part 16E of the air bag body 16 and a fitting flange 44A of an assist grip mounting bracket 42 and its spot hitting point P in a roof side rail 28. - 特許庁

前記センターベアリング装置15よりも車体の前方側に位置するプロペラチューブ7に、プロペラシャフト1の軸方向に所定の力が加わったときに、半径方向外方に膨出すると共に、センターベアリング装置15及び/またはブラケット20に当接可能な変形部26を形成した。例文帳に追加

When a prescribed power is applied in the direction of the axis of a propeller shaft to a propeller tube 7 which is located closer than the center bearing device 15 to the front side of the car body, a transformed part 26 which evaginates radially and outwardly, and can contact the center bearing device 15 and/or the bracket 20 is formed. - 特許庁

例文

車体1中心から偏倚させた駆動輪10と、この駆動輪10を制動する駆動輪制動手段が設けられたリフトトラックにおいて、左右の前輪13に油圧操作式制動機構部17を組付け、この油圧操作式制動機構部17にプッシュ・プルソレノイド19で駆動されるマスターシリンダ18より作動油を給排する。例文帳に追加

On a lift truck, which is equipped with the driving wheels and a driving wheels control means to control the driving wheels 10, a hydraulic braking mechanism units 17 are mounted on the both front wheels 13, and hydraulic oil is supplied and discharged by a master cylinder 18 driven by a push pull solenoid 19 on the hydraulic braking mechanism units 17. - 特許庁

例文

自動車車体の内,外面接着用接着剤の噴射ノズルにおいて、ノズルの先端から垂直一直線に吐出される接着剤にその外周からエアーを放射状に噴き込みながら前記噴射ノズルを一定方向に移動させ、接着剤の塗布跡を渦巻きの形に形成せしめる構成。例文帳に追加

The spray nozzle for the adhesive for the interior and exterior surface of an automobile is so configured that a coating pattern of the adhesive is formed as a shape of convolution by transferring the spray nozzle in a predetermined direction while blowing air into the adhesive, discharged vertically in a direct line from the tip of the nozzle, from its periphery in a radial pattern. - 特許庁

パワーステアリング装置10において、ステアリングギヤハウジング11のラック軸収容部11Aの長手方向に沿う一方側の1個のマウント孔42と他方側の1個のマウント孔52が、該ステアリングギヤハウジング11を車体に対して位置決めする位置決め用マウント孔42、52とされてなるもの。例文帳に追加

In this power steering device 10, one mount hole 42 on one side and one mount hole 52 at the other side along the longitudinal direction of a rack shaft housing part 11A of the steering gear housing 11 are formed as positioning mount holes 42 and 52 for positioning the steering gear housing 11 in relation to the vehicle body. - 特許庁

ステアリングメンバの両端に形成したサイドブラケットに把持用ブラケット19を着脱可能に装着し、この把持用ブラケット19の把持用孔65に搭載ハンド11の両端の治具側把持用ピン63,73を挿入することで、コクピットモジュール1を把持して車体内に搬入する。例文帳に追加

By attachably/detachably mounting a bracket 19 for clamping on side brackets formed at both ends of the steering member and inserting pins 63 and 73 for clamping jig sides at both ends of a mounting hand 11 into a hole 65 for clamping of the bracket 19 for clamping, the cockpit module 1 is clamped and is carried into a vehicle body. - 特許庁

センサ装置2は、車体取付け用フランジ部13の基部に等間隔で4カ所に設けられてタイヤ接地点に作用する垂直荷重、左右荷重および前後荷重によるモーメント荷重を検知する荷重センサ8と、荷重センサ8の出力からタイヤ接地荷重の垂直荷重、左右荷重および前後荷重を求める処理部とを有している。例文帳に追加

The sensor device 2 has load sensors 8 provided at four places on the base of a body mounting flange portion 13 in equally spaced relation for detecting a moment load consisting of vertical, sideways and longitudinal loads on a tire grounding point and a processing part for finding the tire grounding vertical, sideways and longitudinal loads from the output of the load sensor 8. - 特許庁

構造が簡単であり、車体の所定位置に嵩張らずにコンパクトに収容することができるとともに、エアバッグ膨張展開時に乗員を安定して的確に緩衝しながら支持できる膨張展開形態や衝撃吸収特性などを容易に、迅速に且つ確実に変更することができるサイドエアバッグ装置を提供する。例文帳に追加

To provide a side airbag device with a simple structure, that can be housed compactly in a prescribed position of a vehicle body without being bulky, and speedily and reliably varied in inflation development shapes or impact absorption characteristics capable of stably and properly buffering and supporting an occupant at the time of the inflation development of the airbag. - 特許庁

そして、オンロード時において車体左右方向の振動加速度を検知する加速度検知手段31の信号とダンパのピストンロッド6の移動速度を検知するダンパ速度検出手段44の信号に基づいてダンパ定数を選定し、これが所定の値より小さい場合には、アンロードに切り換えるようにした。例文帳に追加

A damper constant is selected based on a signal of an acceleration detecting means 31 detecting a vibration acceleration in the car body left/right direction in on-load and a signal of a damper speed detecting means 44 detecting the moving speed of a piston rod 6 of the damper and, when the constant is smaller than a prescribed value, it is changed over to unload. - 特許庁

車両に対して該車両の前後方向に相対運動可能なフレームを備えた洗車機による車両の艶出し方法において,アミノ変性シリコーンオイルを含む艶出し剤の使用量を少量としても車体表面に良好な撥水性が得られ,しかもその良好な撥水性を長期間維持できるようにする。例文帳に追加

To provide excellent water repellency on a surface of a body even when a using amount of a glazing agent containing an amino-modified silicone oil is reduced, and to maintain the excellent water repellency for a long period, in a method of polishing a vehicle by a car washer provided with a frame movable relatively along a longitudinal direction of the vehicle with respect to the vehicle. - 特許庁

クレーン車による自動車の懸吊移動作業を容易に行なうことができ、また、強風時にも懸吊用ロープによって車体に傷が付くことがなく、更に、懸吊状態にある自動車の姿勢が崩れて落下等の事故が起きるおそれもない、車輪に装着して使用される簡易な車輌用懸吊器具を提供する。例文帳に追加

To provide a simple suspension apparatus for a vehicle used being mounted to a wheel, facilitating automobile suspension-moving work by a crane truck and preventing an automobile body from being flawed by a suspension rope even in a strong wind and free from the occurrence of a fall accident or the like due to the attitude collapse of the automobile in the suspended state. - 特許庁

その結果、ドアビーム27の初期抗力が向上し、フロントドア2単体のクラッシュストロークが縮小され、又フロントドア2からフロントピラー11に伝達される衝撃荷重をステアリングサポートビーム25で受け止めることができるため、側面衝突時の衝撃荷重をフロントピラー11を介して車体側へ効率よく伝達させることができる。例文帳に追加

The initial resistance of the door beam 27 is improved, the crush stroke of a front door 2 unit is shrunk, the impact load transmitted to a font pillar 11 from the front door 2 can be accepted by the steering support beam 25, thereby the impact load at the side impact can be efficiently transmitted to the vehicle body side via the front pillar 11. - 特許庁

車体とバッテリカバーとの間にリンク部材を介してガススプリングを取付けて、バッテリカバーの開放角度をガススプリングの伸長動作により開放される第1角度範囲と、該ガススプリングの伸長後に上記リンク部材が回動することにより開放される第2角度範囲とに区分した。例文帳に追加

A gas spring is mounted between the vehicle body and the battery cover through a link member, so that the open angle of the battery cover is classified into a first angle range opened by the extension action of the gas spring and a second angle range opened by the rotation of the link member after the extension of the gas spring. - 特許庁

これら各シート14が上記フロアパネル3の上方に配設されるシートクッション15と、車体1の幅方向で互いに対向する上記各シートクッション15の内側部15aを上記フロアパネル3に支持させるレッグ16,17と、上記シートクッション15の後端部から上方に向けて突設されるシートバック18とを備える。例文帳に追加

These respective seats 14 are provided with a seat cushion 15 disposed above the floor panel 3; legs 16, 16 for supporting an inner side portion 15a of the respective seat cushions 15 opposed to each other in a width direction of the car body 1; and a seat back 18 upwardly projected from a rear end portion of the seat cushion 15. - 特許庁

昇降制御手段55は、傾斜角補正モードになると、自走車体の傾斜角センサ51による検出前上がり傾斜角が設定値より大であるほど設定制御目標フロート角に対応するフロート姿勢が前下がり方向になった状態の設定制御目標フロート角を設定する。例文帳に追加

The lifting control means 55 sets a set control target float angle in an inclination angle control mode in a state that a float posture corresponding to the set control target float angle is progressively downward directed, as a forward lifted inclination angle detected with the inclination angle sensor 51 of the self-propelled vehicle body is larger than a set value. - 特許庁

エンジンフードとフェンダを支持するカウルとの間に架設されエンジンフードの開閉のためのヒンジであって、衝撃力により可撓に形成され、衝撃力の緩和を行うと共に、頭部等の衝撃物との直接衝突が防止され、衝突エネルギの吸収効率が高く、簡便,安価に実施できる車体のエンジンフードヒンジを提供する。例文帳に追加

To provide an engine hood hinge of a car body flexibly formed by impact force, relieving the impact force, preventing a direct collision with an impact object such as a head part, having high absorbing efficiency of collision energy and easily and inexpensively executable in the hinge installed between an engine hood and a cowl for supporting a fender and opening and closing the engine hood. - 特許庁

台車に搭載された台車タグに記憶されている車体識別情報を読み取ることに加えて、部品8とともに台車に載せられている部品タグに記載されている部品識別情報も読み取る処理を実施するように、第1読取装置11、第2読取装置12、第3読取装置13、第4読取装置14をそれぞれ構成した。例文帳に追加

First, second, third and fourth reading devices 11, 12, 13 and 14 are each configured to read not only vehicle body identification information stored in a carriage tag mounted on a carriage, but also, component identification information entered on a component tag loaded on the carriage together with a component 8. - 特許庁

ステアリングサポートビーム1の端部を車体に固定するビームブラケット8をサイドパネルアウタ4a及びリンフォースメント4bに一体的に結合し、且つビームブラケット8の屈曲部8bによってステアリングサポートビーム1の軸中心前方に強固な箱型構造を形成する。例文帳に追加

A beam bracket 8 for fixing an end part of the steering support beam 1 to a car body is integrally joined to a side panel outer 4a and a reinforcement 4b, and a strong box-shaped structure is formed in front of the shaft center of the steering support beam 1 by a bending part 8b of the beam bracket 8. - 特許庁

フック孔とフックとの位置関係のずれをフック孔とフックとのルーズ嵌合により吸収する構成とすることで、排気系振動の車体への入力増加によるこもり音の発生を低減することができると共に、インシュレータの耐久性を向上させることができる車両用排気系支持装置を提供すること。例文帳に追加

To provide an exhaust system support device for a vehicle capable of reducing the production of booming noise due to increase of an input of exhaust system vibration into a vehicle body and improving the durability of an insulator by providing a configuration that absorbs deviation of positional relation between a hook hole and a hook by loose fitting of the hook hole and the hook. - 特許庁

ギヤボックス101とは別体である軸受ユニットBUにより、アッパシャフト105を回転自在に支持すると共に、軸受ユニットBUをブラケット30を用いて車体に固定しているので、従来技術のようにコラムチューブを必要とせず、軽量且つ簡素な構成で低コストなステアリング装置を提供することができる。例文帳に追加

Because an upper shaft 105 is rotatably supported by a bearing unit BU that is separated from a gear box 101, while the bearing unit BU is fixed to the vehicle body using a bracket 30, the lightweight and simple steering device can be provided at a low cost without requiring a column tube as used in the art. - 特許庁

ドレンホース150の配索構造は、車体1のバックピラー2の内側を構成するバックピラーインナ111と、バックピラーインナ111の車外O側に設けられたレインフォースバックピラー121と、このレインフォースバックピラー121の車外O側に位置してバックピラーインナ111に接合したバックピラーアウタ3とを備えている。例文帳に追加

The laying structure for the draining hole 150 is equipped with a back pillar inner 111 to constitute the inside of the back pillar of a car body 1, a reinforcing back pillar 121 installed on the car-outside O of the back pillar inner 111, and a back pillar outer 3 positioned on the car-outside O of the reinforcing back pillar 121. - 特許庁

サポートラバー2を有するセンターベアリングサポート1を一対のブラケット11,12で挟み込み、ブラケット11,12を車体にボルト止めするセンターベアリングサポート1の装着構造において、ブラケット11,12を互いに溶接しなくてもブラケット11,12およびセンターベアリングサポート1を組立状態に保つことができるようにする。例文帳に追加

To provide a mounting structure of a center bearing support 1 whereby the support 1 having a support rubber 2 is pinched by a pair of brackets 11 and 12 which are fastened to a vehicle body by bolts, capable of keeping the brackets 11 and 12 and the center bearing support 1 in the assembled condition even if they are not welded to each other. - 特許庁

衝突時に減速度の作用方向に沿う圧縮荷重を受ける反力発生メンバ1を、減速度の作用方向について離間しかつ減速度の作用方向に直交する向きについて互いにオフセットした車体構造の2点間を、ヒンジ手段5F・5Rを介して連結した圧潰部6を有するものとする。例文帳に追加

This automobile body structure is to include a crushing part 6 separating reaction production members 1 receiving compression load parallel with the actuating direction of the deceleration at the time of collision as for the deceleration actuating direction and connecting the two points of a mutually offsetted body structure together through hinge means 5F, 5R as for the direction facing orthogonal to the actuating direction of the deceleration. - 特許庁

シフトレバー装置2のベースプレート4が車体のフロアパネル1上に配設され、ペースプレート1のベース側取付孔(9a1)内に筒状のカラー10が嵌合され、カラー10及びフロアパネル1を貫通する固定用ボルト13でベースプレート4がフロアパネル1に取り付けられている。例文帳に追加

A base plate 4 of a shift lever device 2 is arranged on a floor panel 1 of a vehicle body, a cylindrical collar 10 is fitted in a base side fitting hole (9a1) of a base plate 4, and the base plate 4 is mounted on the floor panel 1 by a fixing bolt 13 passing through the collar 10 and the floor panel 1. - 特許庁

車体のサイドフレームとアクスルハウジングとの間にラジアスロッドを架設した連結構造において、ラジアスロッドのフレーム側取付部のサイドフレーム側ブラケットへの組付け作業を容易化して、ラジアスロッドの組立作業性を向上した車両のアクスルハウジングとサイドフレームとの連結構造を提供する。例文帳に追加

To provide a coupled structure of an axle housing and a side frame of a vehicle, which constructs a radius rod between the side frame and the axle housing of a vehicle body, capable of facilitating installation operations of a frame side mounting portion of the radius rod onto a side frame side bracket and improving workability in assembling the radius rod. - 特許庁

洗車ブラシを構成する洗浄片の原料をポリオレフィン系樹脂を主原料とし、得られる発泡体の硬度、連泡率および引張強度等の物性値を制御することで、洗車ブラシに好適に使用可能であり、かつ車体を損傷させることなく確実な洗浄を行ない得る洗浄片を提供する。例文帳に追加

To provide washing pieces capable of be properly used for a car wash brush, and surely washing a car body without scratching the same by applying a polyolefin resin as a main material of the washing pieces forming a car wash brush, and controlling physical property values such as hardness, an open cell rate and tensile strength of the obtained foam. - 特許庁

接合した上フランジ同士を上合わせフランジ53、接合した下フランジ同士を下合わせフランジ54とすると、上下の合わせフランジ53,54は、車体後方に張り出した部位にエアーバッグ装置25が設けられ、エアバッグ装置25が設けられた部位から右フロントピラー22に向けて徐々に上下の向きに張り出されている。例文帳に追加

The upper join flange 53 composed of the upper flanges and the lower join flange 54 composed of the lower flanges are fitted with an air bag device 25 in their parts overhung to the rear of the vehicle body, being overhung gradually in the vertical direction toward a right front pillar 22 from a position where the air bag device 25 is installed. - 特許庁

自動二輪車100に装着されるエアバッグ装置120は、エアバッグ121を車体側に連結する長尺状のウェビング140の弛み部分を、エアバッグ収容時において折り重ね部143として所定の束ね態様で保持する一方、エアバッグ展開膨張時において当該保持を解除する構成とされる。例文帳に追加

The air bag device 120 installed on the motorcycle 100 is constituted to hold a loose part of a lengthy webbing to connect the air bag 121 to the side of a car body in a specified bundling state as a folded and superposed part 143 in storing the air bag and to release the holding in deploying and inflating the air bag. - 特許庁

この発明は、車体に固定されるベース2と、ベース2に格納ユニット3を介して可倒可能に装備されていてミラーユニット18を有するミラーアセンブリ4と、格納ユニット3に取り付けられていてミラーユニット18に弾性当接してミラーユニット18の振動を防止する防振スプリング32と、を備える。例文帳に追加

The outside mirror device for the vehicle includes: a base 2 fixed to a vehicle body; a mirror assembly 4 fallably provided on the base 2 through a storage unit 3 and having a mirror unit 18; a vibration-proof spring 32 mounted to the storage unit 3 and preventing vibration of the mirror unit 18 by resiliently abutting it on the mirror unit 18. - 特許庁

運転席1後側で車体2の後端部に搭載されるエンジン3の一側部にわたって囲繞する鈎型状形態の燃料タンク4を設け、このエンジン3の他側部を開放5させてエンジンマフラー6を隣設し、これらエンジン3及び燃料タンク4の上側を覆うカバー7を設けたことを特徴とする作業機のエンジン搭載装置の構成とする。例文帳に追加

Because the fuel tank 4 is formed so as to have the hook-like shape over the range from one side portion of the engine 3 to its rear side portion, its capacity is large. - 特許庁

上記撮像手段16による撮像対象には、車体に対して移動可能なシート(3)と、該シートに着座した着座乗員(B)とが含まれ、上記画像認識手段18は、上記シート(3)とその着座乗員(B)との外形を画像上で比較することにより、上記着座乗員(B)の体格を判定する例文帳に追加

Objects of the image picked up by the imaging means 16 include a seat (3) movable relative to a vehicle body and a passenger (B) seated on the seat, and the recognizing means 18 determines the physique of the passenger (B) by comparing contour of the seat (3) with contour of the passenger (B) on the image. - 特許庁

その上で、作業範囲補正手段は車両の傾斜角度検出器により車体が傾斜していると判断されるときに、予め記憶されたブーム先端の移動可能な作業範囲A_Hを補正し、作業範囲規制手段はこのように補正された作業範囲A_Cを超えてブーム先端部が移動することを規制する。例文帳に追加

The working range correcting means corrects a previously stored movable working range AH of the end of the boom 4, when the body of a vehicle is judged to be tilted by the tilting angle detector, and a working range restricting means restricts the movement of the end of the boom 4 beyond a working range AC corrected in this way. - 特許庁

通常の手動車椅子の車体前部の左右いずれか一方の側部に簡単に取り付けることができ、それを取り付けることによって当該車椅子を容易に電動タイプに構成することができると共に、車椅子を自在に操向することのできる車椅子用操向・駆動ユニット及びこれを使用した電動車椅子の提供。例文帳に追加

To provide a steering/driving unit for a wheelchair that can be easily mounted on one of the right and left sides of the front part of a vehicle body of a common manual wheelchair, allows the wheelchair to be easily modified to a motorized type by its mounting, and allows arbitrary steering of the wheelchair, and provide a motorized wheelchair using the unit. - 特許庁

本発明は、自動車の走行機構のためのスプリングダンパーユニットであって、このスプリングダンパーユニットが、車輪3を、車両の車体2に対して支持する、液圧的なマスターシリンダー装置4、および、この走行機構の外側で、自動車内において設けられており、且つ、このマスターシリンダー装置4と液圧的な導管7を介して結合されている、液圧的なスレーブシリンダー装置5、を有する様式の上記スプリングダンパーユニットに関する。例文帳に追加

To use advantages of structural space in a known device from an automobile for racing, similarly in a mass-produced vehicle. - 特許庁

互いに対面するアウタ、インナパネルのそれぞれ幅方向の端縁部同士がスポット溶接されることによりリヤピラーが形成された車体の後部構造において、前突時の着座者からの衝撃力にリヤピラーが十分に対抗して、着座者がより確実にシート上に拘束されたままに保持されるようにする。例文帳に追加

To enable a rear pillar to sufficiently oppose to impact force from a seated person upon front collision, and to hold the seated person while further certainly restrained on a seat, in a rear part structure of the vehicle body wherein the rear pillar is formed by spot welding end edge portions in a width direction of outer and inner panels opposite to each other. - 特許庁

車体フレームの前端部にフロントフォークの上端部を保持するアッパブラケットおよびロアブラケットに対して弾性体71,74を介して、ヘッドランプハウジングブレース16を浮動状態で取り付けるとともに、ヘッドランプケース13の上部に弾性体44,50を介して、計器盤14を浮動状態で一体的に支持する。例文帳に追加

The head lamp housing brace 16 is mounted to the front end part of a vehicle body frame in a floating state through elastic bodies 71, 74 relative to an upper bracket and lower bracket holding the upper end part of the front folk, and the instrument panel 14 is integrally supported on the upper part of the head lamp case through the elastic bodies 44, 50. - 特許庁

具体的には、推定駆動軸トルク算出部2bで求められた推定駆動軸トルクに前輪走行外乱推定部2dで求められた走行抵抗外乱を加算したものを現在の駆動力とし、この現在の駆動力に応じたピッチング振動を車体バネ上振動モデルの状態方程式および出力方程式から求める。例文帳に追加

Concretely, traveling resistance disturbance estimated by a front wheels traveling disturbance estimating part 2d is added to estimated driving shaft torque estimated by an estimated driving shaft torque calculating part 2b so that a current driving force can be calculated, and pitching vibration corresponding to the current driving force is calculated from the status equation and output equation of a driving model on the body spring. - 特許庁

ロータリーダンパー10と車体側部材とに跨って、ロータリーダンパー10の回転軸11と同一軸線上にトーションバースプリング20を連結し、ロータリーダンパー10の回動に対してトーションバースプリング20にばね力を発生させて緩衝機能を発揮させるようにしている。例文帳に追加

The torsion bar spring 20 is connected between the rotary damper 10 and the vehicle body side member on the same axis as the rotating shaft 11 of the rotary damper 10 so that a spring force can be produced in the torsion bar spring 20 against the rotation of the rotary damper 10 so as to exhibit the damping function. - 特許庁

冷却ユニットの支持構造10では、フロントバンパ14を構成するバンパリインフォースメント16の後方に配置された冷却ユニット12は、その上端がバンパリインフォースメント16の後方に配置されると共に、その下端近傍が第1支持部22によって車体Sに対し車幅方向に沿う軸線廻りに回動可能に支持されている。例文帳に追加

The supporting structure 10 is to support a cooling unit 12 which is installed behind a bumper reinforcement 16 constituting a front bumper 14 and arranged so that the top is positioned behind the reinforcement 16 and the area near the bottom is supported on the car body S by a first supporting part 22 rotatably round the axis stretching in the car width direction. - 特許庁

回転コネクタ装置1は、自動車の車体側に設置されるステータハウジング2と、該ステータハウジング2に回動自在に設置すると共にステアリングハンドルに連結されるロータハウジング3と、該ロータハウジング3と前記ステータハウジング2で構成する収納空間Aに収納されるフラットケーブル5と、を備えている。例文帳に追加

A rotary connector unit 1 is provided with a stator housing 2 equipped onto the body side of the automobile, a rotor housing 3 equipped turnably onto the stator housing 2 and connected to a steering housing, and a flat cable 5 stored in a storage space A constituted by the rotor housing 3 and the stator housing 2. - 特許庁

一方、インナーパネル2のブラケット取付孔7、7より突出するグロメットスクリュー8、8の先端部を、前記グロメットスクリュー用突起18、18により押し広げて前記ブラケット取付孔7、7の開口周縁部に押圧せしめることにより、車体取付用ブラケット1をインナーパネル2に固定させる。例文帳に追加

The tips of the grommet screws 8, 8 projected from bracket fitting holes 7, 7 of an inner panel 2 are pushed to the peripheral edge of openings of the bracket fitting holes 7, 7 while forcibly widening the openings with the projections 18, 18 for the grommet screws so as to fix the car body fitting bracket 1 to the inner panel 2. - 特許庁

ドレンホース150の配策構造は、車体1のリヤピラー110の内側を構成するリヤピラーインナ111と、リヤピラーインナ111の車外O側にドレンホース150を上下に通すドレンホース通路151を空けて設けられてリヤピラーインナ111を補強するレインフォース2とを備えている。例文帳に追加

The laying structure of the drain hose 150 comprises a rear pillar inner 111 constituting the inside of a rear pillar 110 of a vehicle body 1, and a reinforcement 2 that is disposed while forming a drain hose passage 151 for passing the drain hose 150 on the outside O of a vehicle of the rear pillar inner 111 and reinforces the rear pillar inner 111. - 特許庁

例文

スペアタイヤ格納室20を構成する車体12のフロア14上に固定された複数の取付部材16、18と、複数の取付部材16、18間に架設されるとともに、その複数の取付部材16、18にボルト締結されたスペアタイヤ保持部材30と、を有するスペアタイヤ50の搭載構造とする。例文帳に追加

This mounting structure of the spare tire 50 includes: a plurality of mounting members 16 and 18 fixed to a floor 14 of a vehicle body 12 constituting the spare tire housing chamber 20; and a spare tire holding member 30 mounted between the plurality of mounting members 16 and 18 and fastened to the plurality of mounting members 16 and 18 with bolts. - 特許庁

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