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「車体」に関連した英語例文の一覧と使い方(359ページ目) - Weblio英語例文検索


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車体を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 18533



例文

フロントアンダランプロテクタは、車体フレーム10の前部に固着された左右一対のブラケット20と、ブラケット20により中間部が支持されつつ車幅方向に延びる、中空かつ均一の横断面を有するプロテクタ本体30と、プロテクタ本体30に挿入されるパイプなどの補強部材40と、を有する。例文帳に追加

The front underrun protector includes: a pair of right and left brackets 20 fastened to the front part of a vehicle body frame 10; a protector body 30 having a hollow and uniform cross-section and extending in a vehicle width direction while an intermediate portion thereof is supported by the brackets 20; and reinforcing members 40 such as pipes inserted into the protector body 30. - 特許庁

車体前部構造10の右フロントサイドフレーム12は、右前フレーム部材25の後縁25bと、右後フレーム部材26の前縁26cとを突き合わせて、突き合わせた部位をレーザ溶接で接合して接合部94とすることで、右前フレーム部材25および右後フレーム部材26を一体化したものである。例文帳に追加

A right front side frame 12 of the car body front structure 10 is integrated with a right front frame member 25 and a right rear frame member 26, by forming a joining part 94 by butting the rear edge 25b of the right front frame member 25 and the front edge 26c of the right rear frame member 26 and joining the butted part by laser welding. - 特許庁

パワーユニットの側部に固定したブラケット40と、このブラケットに対して外側の車体側部材32に固定し、内部に装着した弾性体34cの軸心をパワーユニット側に向けたインシュレータ34と、ブラケットの取付け面に固定されてインシュレータの弾性体と一体に連結する連結部38とを備えている。例文帳に追加

A bracket 40 fixed to the side part of a power unit; an insulator 34 fixed to the car body side member 32 at the outer side to the bracket 40, and directing the axial core of an elastic body 34c inserted at the inner side; and a connection 38 fixed to the installing surface of the bracket, and connected integrally with the elastic body of the insulator; are provided. - 特許庁

畝上で栽培する作物を跨いで走行し、収穫等の農作業を行う野菜等の作物収穫作業車にあって、座った状態で楽に作業が行え、又、車体を畝幅に合わせるために行う左右走行装置2,4の間隔変更時においても椅子6,6を収穫に適した位置に確保する。例文帳に追加

To easily perform work in a sitting posture and ensure a chair in a position suited for a harvest even when a space is changed of a right/left running device for matching a car body with a ridge width, in a crop harvest work vehicle for vegetables running astride a crop cultivated on a ridge to perform agricultural work of the harvest or the like. - 特許庁

例文

弾薬発射車両の車体のマンホール2に着脱自在に設けられ地表付近からマンホール2まで延びる軌道3と、軌道3に走行自在に設けられ弾薬4を保持してマンホール2まで揚げるシャトル6と、シャトル6を軌道3に沿って昇降移動させる駆動手段7とを備えたものである。例文帳に追加

The projectile lifter for ammunition discharging vehicle comprises a track 3 fixed removably to the manhole 2 in the body of an ammunition discharging vehicle while extending from the vicinity of ground surface to the manhole 2, a shuttle 6 traveling freely on the track 3 and lifting an ammunition 4 up to the manhole 2, and a driving means for moving the shuttle 6 up and down along the track 3. - 特許庁


例文

第1ケース半体13に対して第2ケース半体14が閉じられたときに、スプリング39の付勢力でヒンジピン32およびピン受け35間に隙間αを形成して接触面圧を解除することで、車体の振動によりヒンジピン32およびピン受け35が摩耗するのを防止することができる。例文帳に追加

When the second case half body 14 is closed to the first case half body 13, a clearance α is formed between the hinge pin 32 and a pin receiver 35 to release the contact surface pressure by the energizing force of the spring 39, whereby the hinge pin 32 and the pin receiver 35 can be prevented from being worn away due to vibration of the car body. - 特許庁

車体前部構造10は、車室CとエンジンルームEとを仕切るダッシュパネル12と、ダッシュパネル12の上方で車幅方向の両側に位置するフロントピラー22間を架け渡したカウルアセンブリ14と、ダッシュパネル12とカウルアセンブリ14とを車幅方向の両端部においてそれぞれ連結する一対のカウルアッパパネル28とを備える。例文帳に追加

The vehicle body front part structure 10 is provided with a dash panel 12 for partitioning a cabin C and an engine room E; a cowl assembly 14 laid between front pillars 22 positioned above the dash panel 12 and at both sides in a vehicle width direction; and a pair of cowl upper panels 28 for connecting the dash panel 12 and the cowl assembly 14 at both ends in the vehicle width direction respectively. - 特許庁

係る構成とすることで、ルーフカバー10の張設作業時及び収納作業時に該ルーフカバー10の全体を車体側に着脱する従来構成の場合に比して、該ルーフカバー10の張設作業及び収納作業が簡便且つ容易となり、延いては格納式ルーフの使用上の利便性が向上する。例文帳に追加

In comparison with a known configuration in which the entire roof cover 10 is attached/detached to/from the vehicle body side when the roof cover 10 is extended or stored, the extending work and the storing work of the roof cover 10 become simple and easy, and accordingly, the convenience in service of a storage type roof is enhanced. - 特許庁

後部窓ガラス板1にデフォッガ4を設け、デフォッガ4と後部窓用車体開口部との間で反共振するようにデフォッガ4にリアクタンス回路モジュール8を接続し、給電端子40とAM用ラジオ受信機30との間にリアクタンス回路モジュール41を入れ、デフォッガ4とAM用ラジオ受信機30の入力とを共振させる。例文帳に追加

A rear window glass plate 1 is provided with a defogger 4, a reactance circuit module 8 is connected to the defogger 4 so that antiresonance can be performed between the defogger 4 and a car body open part for a rear window and a reactance circuit module 41 is entered between a feeding terminal 40 and an AM radio receiver 30 to make the inputs of the defogger 4 and the receiver 30 resonate. - 特許庁

例文

インサート部材の剛性を高めることなくクロスフロータイプのメインラジエータを車体に対しピンによって円滑に支持してコア部(インサート部材、フィンおよびチューブ)への悪影響を抑制しつつ各チューブ間での熱歪みの発生を防止し、かつメインラジエータの汎用性を高めることができるクーリングモジュールの支持構造を提供する。例文帳に追加

To provide a cooling module supporting structure capable of smoothly supporting a cross-flow type main radiator by a pin with respect to a vehicle body without increasing the rigidity of an insert member, preventing generation of thermal distortion between tubes while suppressing adverse effect on a core part (the insert member, fins and tubes), and enhancing versatility of the main radiator. - 特許庁

例文

エンジンとミッションケースを前後に並べて配置し、左右方向のエンジン出力軸から左右方向のミッション入力軸へ、側面視で操向車輪と重複するベルト伝動装置を介して伝動する走行車体において、操向車輪とベルト伝動装置を干渉させることなく多数段の変速位置が得られるようにする。例文帳に追加

To provide multi-stage shift positions without interference between steered wheels and a belt transmission device which overlaps with steered wheels as viwed in a side view, in a running vehicle in which an engine and a transmission casing are longitudinally arranged, and power transmission is made from a transverse output shaft of the engine to a transverse transmission shaft through the belt transmission device. - 特許庁

車体1の平面視で、上記エプロンメンバ28の両側面のうち、少なくとも一方の側面の前後端部を結ぶ仮想直線48を設定したとき、上記一方の側面における上記エプロンメンバ28の長手方向の中途部を上記仮想直線48よりも凹ませて凹所49を形成する。例文帳に追加

When a virtual straight line 48 connecting the front and rear ends of at least one side surface within both side surfaces of the apron member 28 in the top view of the body 1 is set, recessed parts 49 are formed by recessing the intermediate part in the lengthwise direction of the apron member 28 in the one side surface more-than the virtual straight line 48. - 特許庁

車体前部に前照灯装置を備えた乗員が鞍乗りする鞍乗型車両において、前照灯装置はHIDバルブ30とフィラメントバルブ21を有しており、このHIDバルブ30の断線を検出する断線検出手段を設けると共に、HIDバルブ30が断線した時にフィラメントバルブ21を点灯させる。例文帳に追加

In a saddle-type vehicle having a head lamp device on a front part of a body and a saddle on which an occupant rides, this head lamp device has an HID valve 30 and a filament valve 21, a disconnection detecting means is mounted for detecting the disconnection of the HID valve 30, and the filament valve 21 is lit when the HID valve 30 is disconnected. - 特許庁

車輪を両側に取付けた本体には油圧シリンダーを摺動するプランジャーを備え、油圧を作用することでプランジャーが突出するようにし、そして本体から延びるレバーのハンドル操作にて任意の場所へ移動することが出来る簡易型ジャッキであって、夜間であっても車体底のジャッキアップポイントにプランジャーが当って持上げることが出来るようにした移動式簡易型ジャッキの提供。例文帳に追加

To allow a plunger to abut on a jack up point of a car body bottom and lift it even at night, in a simplified jack where a plunger for sliding a hydraulic cylinder is disposed in the body having wheels on its both sides, the plunger is projected by operating the oil pressure, and movement to any place is allowed by handle operation of a lever extending from the body. - 特許庁

ステアリングホイール11とステアリングギヤボックス17とを、ステアリングシャフト12、第1自在継ぎ手13、中間シャフト14、第2自在継ぎ手15およびピニオンシャフト16を介して接続し、ステアリングコラム18をテレスコピック機構19を介して車体20に前後位置調節可能に固定する。例文帳に追加

A steering wheel 11 and a steering gear box 17 are connected to each other via a steering shaft 12, a first universal joint 13, an intermediate shaft 14, a second universal joint 15, and a pinion shaft 16, and a steering column 18 is fixed to a vehicle body 20 adjustably in the longitudinal direction via a telescopic mechanism 19. - 特許庁

車輪がリバウンドしてコイルスプリング16が伸長し、コイルスプリング16の下端の車体外方側がスプリングシート51から浮き上がろうとしても、そこに配置された厚いゴムシート52の作用でコイルスプリング16の下端の浮き上がりが防止されて旋回性能の低下が防止される。例文帳に追加

Even when a wheel rebounds to extend the coil spring 16 and the vehicular body outer side of the lower end of the coil spring 16 is about to rise from the spring seat 51, rising of the lower end of the coil spring 16 is prevented by an action of the thick rubber sheet 52 disposed there, thereby preventing lowering of the turning performance. - 特許庁

エンジンの制御に用いられるエンジン制御ユニット10と、車体フレーム前部に設けられたヘッドパイプ102と、ヘッドパイプ102の後部に接続され後方に向けて左右一対延設されたメインフレーム101と、左右メインフレーム101間に配置されたエアクリーナ130とを備える。例文帳に追加

The engine control unit arrangement structure includes: an engine control unit 10 used for controlling an engine; a head pipe 102 provided in a body frame front portion; a pair of right and left main frames 101 which are connected to a rear portion of the head pipe 102 and extend backward; and an air cleaner 130 arranged between the right and left main frames 101. - 特許庁

車体12のカウルボックス12A内に車幅方向に沿って格納されているエアバッグ袋体26は、インフレータからのガスによって、カウルボックス12A内からカウルボックス12Aの上方に向かって膨張を開始し、フード23の後端部23Aの上面と、フロントウインドシールドガラス28の前端部28Aの上面とに跨って膨張展開するようになっている。例文帳に追加

The air bag 26 stored along with vehicle cross direction in a cowl box 12A of a car body 12 starts to inflate to upward of the cowl box 12A from inside of the cowl box 12A, and inflates and develops stretching from the upper face of a rear end 23A of a food 23 to a upper face of a front end 28A of a front window shield glass 28. - 特許庁

ハイパスフィルタ処理前の目標ヨーモーメントYMはヨーレート偏差に基づく第一の目標ヨーモーメントMyrと車体スリップ角に基づく第二の目標ヨーモーメントMsaとの重み和として演算され、重み係数Kt は限界状態評価量Aが大きいほど小さくなるよう可変設定される。例文帳に追加

The object yaw moment YM before the high-pass filter processing is operated as the weight sum of the first object yaw moment Myr depending on a yaw rate deformation, and the second object yaw moment Msa depending on the car body slip angle, and the weight coefficient is set variable to make a weight coefficient Kt the smaller, as a limit condition evaluation amount A is made the larger. - 特許庁

パワーユニット8はフロントサイドメンバ4の上方に全ての結合点を持つ別の車体側メンバ9に取付けてあるため、前面衝突時にフロントサイドメンバ4が軸圧潰変形してもパワーユニット8に影響が及ぶことがなく、パワーユニット8の後退によるブレーキユニット2との干渉を回避することができる。例文帳に追加

As the power unit 8 is attached to a car body side member 9, which is independent, having all the connection points at upper area of the front side member 4, the power unit 8 is not effected by an axial collapse- deformation of the front side member 4 by a frontal collision and can avoid interference with a brake unit 2 by retreat movement of the power unit 8. - 特許庁

燃料タンク24を車体後部に設けられたフロアの下部に配設する燃料タンクの取付構造において、前記燃料タンクの後方にリアサスペンションメンバ13を配設し、該リアサスペンションメンバ13の前縁部に設けられた前側サスペンションクロスメンバ27を、前記燃料タンク24の後面形状に沿った形状に形成している。例文帳に追加

The mounting structure is for the fuel tank 24 installed under the floor formed in the car body rear part and arranged so that a rear suspension member 13 is installed behind the fuel tank and a front suspension cross member 27 installed at the front edge of the rear suspension member 13 is formed in a shape tracing the rear surface of the fuel tank 24. - 特許庁

ビジュアルエイミング仕様とする傘歯車35には、ランプの車体への組み付け前に予めキャップ40を被着しておき、自動車の出荷に先立って開口45からドライバーDを差し込んでキャップ40内の傘歯車35を回動してエイミングした後に、蓋46を折り曲げて開口45を塞いで、ビジュアルエイミング仕様にする。例文帳に追加

The cap 40 is previously overlaid on the bevel gear 35 conforming to the visual aiming specification before attaching the lamp to an automobile body, and the visual aiming specification is achieved by closing the opening 45 by bending the lid 46 after carrying out aiming by rotating the bevel gear 35 in the cap 40 by inserting the screw driver D from the opening 45 before delivery of the automobile. - 特許庁

接続部20は、ドアフレームまたはドアパネルに装着される取付基部21と、取付基部に形成されドアフレーム及びドアパネルと、自動車の車体開口部周縁の間をシールするシール部22と、取付基部から延設されドアフレームとドアパネルとの接続部分を覆うカバー部材30を有する。例文帳に追加

The connecting section 20 has an attachment base 21 attached to the door frame or the door panel, a sealing section 22 formed in the attachment section and sealing a space between the door frame and the door panel, and the circumference of the vehicle body opening of the automobile, and the cover member 30 extended from the attachment base and covering the connection part between the door frame and the door panel. - 特許庁

フレーム取付部材44の後部の係合用凹部44cをチャージャ取付用パイプ32に係合させた状態で、フレーム取付部材44の前部の締結用穴44dを介して、ボルト45を締結することで、チャージャ41がチャージャステイCHSを介して車体フレーム10に対して固定状態となる。例文帳に追加

The charger 41 comes to be in a fixed state against the car body frame 10 through the charger stay CHS by fastening a bolt 45 through a fastening hole 44d of a front part of the frame mounting member 44 in a state where an engaging recessed part 44c of a rear part of the charger mounting member 44 is engaged with a mounting pipe 32 of the charger. - 特許庁

サスペンションECU13は、現在の旋回状態において車体に発生した最大実ロール角Φ_maxと実ピッチ角Θのうち旋回に伴って発生する旋回ピッチ角Θ_fy_maxとを用いて、二次関数で表される目標特性を変更するための目標特性可変係数a_newを計算し、この係数a_newを用いて目標特性を変更する。例文帳に追加

A suspension ECU 13 calculates variable coefficient a_new of the target characteristics for changing the target characteristics expressed by a quadratic function with a maximum actual roll angle Φ_max caused to occur to the vehicle in the present turning state and a turning pitch angle Θ_fy_max generated with turning among actual pitch angles Θ, and changes the target characteristics with the coefficient a_new. - 特許庁

エンジンEを始動するキック式スタータ25のキックペダル27を支持するキックシャフト26はベルト式無段変速機Tの車体外側のケーシング38に片持ち支持され、かつ前記キックシャフト26はベルト式無段変速機Tの駆動プーリ54および従動プーリ59の中心間を結ぶ線分L_1 よりも上方に配置される。例文帳に追加

A kick shaft 26 supporting a kick pedal 27 of a kick starter 25 for starting the engine E cantilevers from a body-covering casing 38 of the belt-drive continuously variable transmission T, and extends above a line segment L1 interconnecting the centers of a driving pulley 54 and a driven pulley 59 of the belt-drive continuously variable transmission T. - 特許庁

これにより、動力源部34を車体フレーム7に取付ける取付具を容易に製作することができ、また、例えば山岳地等の勾配の大きな傾斜地で作業を行う場合でも、潤滑油によってエンジン13を常時適正に潤滑でき、動力源部34を円滑に作動させることができる。例文帳に追加

Consequently, a mounting tool for mounting the power source portion 34 on the revolving frame 7 can be easily manufactured, and for example, even if a work is performed on a sloped place with large inclination in a mountainous area or the like, an engine 13 can be appropriately lubricated by a lubricating oil all the time, and the power source portion 34 can be smoothly operated. - 特許庁

これにより灯具10を車体パネル2に取り付ける際、弾性シール部材20に大きな圧縮荷重をかけなくても所要のシール性を確保可能とし、また環状リブ18に対して弾性シール部材20の位置ずれを生じにくくして所要のシール性を容易に確保可能とし、さらに環状リブ18自体の強度を高める。例文帳に追加

Thus, when a light tool 10 is mounted to a car body panel 2, desired sealing ability can be ensured without larger compression load to the elastic seal member 20, displacement of the elastic seal member 20 for the annular rib 18 is prevented to easily ensure the desired sealing ability, and strength of the annular rib 18 itself is improved. - 特許庁

前照灯10の空間は、車両平面視で車幅方向中央が前方に突出したフロント車体カバーの前面に沿って形成されたレンズ12によって中央部が前方へ突出して形成され、前照灯10のバルブ15及びリフレクタ18を車幅方向へ左右に並べて配置する。例文帳に追加

In a space of the headlight 10, a center part is projected forward and formed by a lens 12 formed along the front surface of a front vehicle body cover where the center in the vehicle width direction is projected forward in plan view of the vehicle, and a bulb 15 of the headlight 10 and a reflector 18 are disposed side by side in the right and left to the vehicle width direction. - 特許庁

トーイングフックの取付強度の向上を図ることができて牽引点の位置を充分に下方へ設定することができ、トーイングフックの組付の際にトーイングフックを容易に位置決め及び仮保持(仮止め)することができ、しかも車体側に新たに部品を追加することなくバンパを固定することができるような構成のトーイングフックの取付構造を提供する。例文帳に追加

To provide a mounting structure of a towing hook capable of improving the mounting strength of the towing hook, determining a position of a towing point sufficiently at a lower part, easily positioning and temporarily holding (temporarily fastening) the towing hook in assembling the towing hook, and fixing a bumper to a car body side without adding a new component. - 特許庁

車体コントローラ70のベーストルク演算部70e、回転数偏差演算部70f、トルク変換部70g、ベーストルク補正部70j、スピードセンシング目標回転数補正値演算部70m、スピードセンシング目標回転数補正部70n等とソレノイド制御弁32によりスピードセンシング制御を行う。例文帳に追加

Speed sensing control is conducted by a vehicle body controller 70 comprising a base torque computing part 70e, a rotation speed deviation computing part 70f, a torque converting part 70g, a base torque correcting part 70j, a speed sensing target rotation speed correction value computing part 70m, a speed sensing target rotation speed correction part 70n, etc., and a solenoid control valve 32. - 特許庁

ベルトガイド等の常設式ベルト転向装置をシートバック又はピラー等の車体に配設することなく、しかも、チャイルドシート等の比較的大型且つ高重量の設備を使用することなく、幼児又は低年齢児童等が従来のシートベルト装置を適切に着用し得るようにした簡易且つ軽量なシートベルト転向具を提供する。例文帳に追加

To provide a simple and lightweight seat belt turn tool allowing an infant, a low-aged child or the like to properly wear a conventional seat belt device without providing a standing belt turn device such as a belt guide to a seat back or a vehicle body such as a pillar, without using relatively large and heavy equipment such as a child seat. - 特許庁

マスタシリンダからの液圧出力に応じて作動するスレーブシリンダ37の出力を機械的に後輪ブレーキに伝達するロッド67の一部と、スレーブシリンダ37の少なくとも一部とが、後輪を軸支して車体フレームに揺動可能に支承されるスイングアーム17に平面視で重なる位置に配置される。例文帳に追加

A part of the rod 67 for mechanically transmitting output of a slave cylinder 37 operating in response to hydraulic pressure output from a master cylinder to a rear wheel brake and at least a part of the slave cylinder 37, are arranged in a position of overlapping in a plan view with a swing arm 17 pivoting a rear wheel and rockably supported by a vehicle body frame. - 特許庁

車体に取り付けられる電子ユニット収納箱の被水抑制構造において、前記電子ユニット収納箱の下部に設置された水抜き穴と、該収納箱内に収納された電子ユニットとの間に、前記収納箱内に浸入した水により前記電子ユニットが被水するのを抑制する貯水空間を設けて構成する。例文帳に追加

This suppressing structure of the electronic unit accommodation box becoming, that is mounted on a car body, is constituted by providing a pooling space, which prevents the electronic unit from getting wet by water that permeates inside the accommodation box, between a water-drain hole arranged at the lower portion of the accommodation box and the electronic unit stored inside the accommodation box. - 特許庁

自動車の車体を構成する基材表面に、光触媒粒子と、全固形分の重量に対して20〜80%のシリカ微粒子を含む光触媒性親水性コーティング剤をコーティングすることによって、自動車ボディー表面を高度の親水性になし、かつ維持することができ、クラックなどを発生することなく長期に外観を維持することができる。例文帳に追加

This photocatalytic hydrophilic coating agent for an automobile body can provide the surface of the automobile body with high hydrophilicity, maintain the hydrophilicity and appearance for a long period of time without causing a crack, etc., by coating the surface of the substrate constituting the automobile body with the photocatalytic hydrophilic coating agent containing a photocatalytic particle and 20-80% based on the weight of whole solid content of silica fine particle. - 特許庁

ステアリングコラム2を支持する車体取付けブラケット22に橋架された軸杆25と、互いに対峙したカム突起部30,33を係合させて軸杆を互いに協働して軸方向に移動させる固定カム部材26及び可動カム部材27と、可動カム部材を可動させる操作レバー28とを有するクランプ機構を備えた位置調整式ステアリング装置である。例文帳に追加

A position adjusting type steering device comprises a shaft column 25 bridging a vehicle body fixing bracket 22 supporting a steering column 2, a fixed cam member 26 and a movable cam member 27 for engaging cam protrusions 30, 33 oppositely faced to each other to move the shaft column axially under their cooperative actions, and a clamp mechanism having an operating lever 28 for enabling the movable cam member to be moved. - 特許庁

運転モードが自動ステアリングモードであってかつ車体の発進が開始されたときに、発進開始から一定時間が経過するまでは、走行速度が所定値を越えないように走行モータを制御するとともに、ステアリングタイヤの操舵速度が通常の操舵速度よりも大きくなるようにステアリングモータを制御する。例文帳に追加

When this auto-guidance type vehicle begins to start when a driving mode is set to an automatic steering mode, a running motor is controlled so that a running speed does not exceed a predetermined value, and a steering motor is controlled so that the steering speed of steering tires can be made higher than a normal steering speed from the start of the vehicle until a fixed time passes. - 特許庁

燃料電池の発電により発熱した熱を冷媒によって冷却する燃料電池冷却システムにおいて、燃料電池から熱交換器へと流れる冷却経路に、該燃料電池の発電時に冷媒に高電圧がかかることにより生じた電子を冷却システム外に取り除くアース手段5を設け、そのアース手段を車体6に接地した。例文帳に追加

For the fuel cell cooling system for cooling down heat generated by power generation of the fuel cell by a coolant, a grounding means 5 for removing electron toward outside the system, generated due to high voltage impressed on the coolant at power generation of the fuel cell at a cooling channel flowing from the fuel cell to a heat exchanger, and that grounding means is grounded to a car body 6. - 特許庁

トップリンクホルダをトップリンクの前端基部により近い位置に設ける場合であっても、トップリンクを上方に揺動させた退避位置に確実に保持することができると共に、トップリンクを退避位置に保持しないときにはトップリンクホルダをトラクタ車体から大きく後方突出しない位置に簡単に納めることができるようにする。例文帳に追加

To securely hold a top link at a retraction position where it is oscillated upward and simply store a top link holder at a position where it does not protrude backward and greatly from a tractor vehicle body when the top link is not held at the retraction position even when the top link holder is provided at a position closer to a front end basic part of the top link. - 特許庁

変速装置の変速位置を現位置からアップ若しくはダウン指令する一対のスイッチ式変速操作部を備えた作業車両に於いて、多段化した変速位置に対して変速操作を簡易化するとともに、車体の作業状態に応じて変速操作による車速の変化度合いを変更し、変速操作性の向上及び安全性の確保を図る。例文帳に追加

To facilitate gear changing operation for multistage gear shift positions and also improve its gear shift operability and secure its safety by changing the car speed change degree caused by gear shift operation according to the working conditions of a car body in a work vehicle provided with a pair of switch type gear shift operation sections for issuing commands to change the speed change pattern upward or downward from the current position. - 特許庁

車両走行時に発生する車両の全方向の荷重や、駆動時や減速時のモータのトルク変動によって起こるモータ軸中心の回転荷重を効率良く吸収し、パワーユニットの振動を緩和して車体への振動伝播を低減させ、パワーユニットが周囲の構造物と接触するのを低減させ、モータの高電圧ケーブル等の破損を抑える。例文帳に追加

To restrain damage to a high voltage cable of a motor, by reducing contacting of a power unit with a peripheral structure, by reducing vibration propagation to a vehicle body by relieving vibration of the power unit, by efficiently absorbing an omnidirectional load of a vehicle generated when the vehicle travels and a rotational load of the motor shaft center caused by a torque variation in the motor in driving and deceleration. - 特許庁

電線配索装置1は、自動車の車体に取り付けられた電子機器と乗員室の床2にスライド自在に設けられたシートとを接続した電線50と、床2に取り付けられ、電線50の中間部を収容したケース5と、電線50を保持した状態でケース5内のレール11上をシートに連動して移動するスライダと、を有している。例文帳に追加

The wire routing device 1 has an electric wire 50 connecting an electronic apparatus installed on the body of a car with a seat slidably provided on a floor 2 of a cabin; a case 5 attached on the floor 2 and housing an intermediate portion of the electric wire 50; and a slider movable interlockingly with the seat on a rail 11 in the case 5 while holding the electric wire 50. - 特許庁

この自動二輪車1は、車体の幅方向に所定の間隔を隔てて配置されたステー13の一対のバックミラー支持部13aによってそれぞれ支持される一対のバックミラー14と、一対のバックミラー支持部13aよりも外側にまで延びるように形成されたヘッドライト11と、ヘッドライト11を取り囲むように配置された風防装置12とを備えている。例文帳に追加

This motorcycle 1 comprises: a pair of rearview mirrors 14 respectively supported by a pair of rearview mirror supporting portions 13a of a stay 13 arranged at prescribed intervals in the cross direction of a motorcycle body; a headlight 11 formed so as to extend more outwards than the pair of rearview mirror supporting portions 13a; and the windshield device 12 disposed so as to surround the headlight 11. - 特許庁

車体に設けられたパネル13または該パネル13を覆う内装材14に自動車の衝突時に乗員が二次衝突する際のエネルギーを吸収する構造において、前記パネル13と前記内装材14との間に設けられた空間Sに、エアバック袋体16と、前記内装材14とは別個に形成されたエネルギー吸収体15を配設した。例文帳に追加

In the structure for absorbing energy occurring in the secondary collision of the occupant with a panel 13 provided to a body, or an interior member 14 covering the panel 13 when the automobile collides, the air bag body 16 and an energy absorbing body 15 formed separately from the interior member 14 are disposed in a space S provided between the panel 13 and the interior member 14. - 特許庁

走行時の車輪や車体の振動により、重量の重いダブルカルダン型等速自在継手4が振動するが、エクステンションシャフト5の軸方向長さの略中間位置に弾性軸継手7が介在しているため、ダブルカルダン型等速自在継手4の振動が弾性軸継手7の弾性体72により吸収される。例文帳に追加

A heavy double Cardan constant velocity universal joint 4 is vibrated by vibration of the wheels and the vehicle body at the time of traveling, but since an elastic shaft coupling 7 is interposed at a substantially intermediate position of an axial length of the extension shaft 5, the vibration of the universal joint 4 is absorbed by an elastic body 72 of the elastic shaft coupling 7. - 特許庁

本発明は、自動車の走行中に生ずる振動や衝撃などに耐える大きな剛性と防振機能を有し、ルーフ上に配設されたビデオカメラ群の撮像方向を上下に自由に設定可能なビデオカメラ保持具群のビデオカメラに接続されたモニタ群を運転者の視認し易いフロントウインドガラスに配設できるような機能的な車体上部構造を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a functional vehicle body upper structure having high rigidity and a vibration-isolating function for withstanding vibrations and shocks generated while an automobile travels, and capable of arranging a monitor group connected to a video camera of a video camera holder group for freely setting the image pickup direction of the video camera group arranged on a roof in the vertical direction on front windshield glass for the easy visibility of a driver. - 特許庁

ホイールや車体への取付用のねじ孔の強度、疲れ強さが向上し、車両旋回時等の繰り返し発生する高応力に対して耐久性に優れ、より大荷重に耐え、ねじ孔の雌ねじの摩耗も減少できて、ボルトの軸力低下・緩みを抑制できる車輪用軸受装置を提供する。例文帳に追加

To provide a wheel bearing device improving strength and fatigue strength of a screw hole for mounting to a wheel and a vehicle body, having excellent durability with respect to high stress repeatedly generated during turning of the vehicle etc., enduring larger load, capable of reducing wear of an internal thread in the screw hole and capable of suppressing axial force reduction/looseness of a bolt. - 特許庁

センタトンネル2aには、パーキングブレーキケーブルの数よりも多くのケーブル挿通孔21が車体の左右方向に沿って並んで設けられ、ケーブルブラケット20には、センタトンネル2aのブラケット取付孔と対応する固定孔27が設けられ、ケーブルブラケット20は、パーキングブレーキケーブルを保持すべく、各ケーブル挿通孔を覆う位置に取付可能に構成されている。例文帳に追加

A center tunnel 2a is furnished with cable inserting holes 21 in a number more than the parking brake cables in the left-right arrangement of the vehicle body, and the cable bracket 20 is furnished with a fixing hole 27 to mate with the bracket mounting hole in the center tunnel 2a and is structured able to be installed in a position covering the cable inserting holes so as to retain the parking brake cables. - 特許庁

そして、移動されるスライドドア7が、車体側取付部5aとドア側取付部7aとの間の距離が最も小さくなる位置に位置している状態、すなわちケーブルガイド1にたるみが生じている状態で、ケーブルガイド1が平面視略S字形状をなすように屈曲するように配設されている。例文帳に追加

The cable guide 1 is arranged so as to be bent into a substantially S shape in plan view, in a state that the moving slide door 7 is positioned at a position where the distance between the vehicular body side mounting part 5a and the door side mounting part 7a is reduced to minimum, or that the cable guide 1 is slacked. - 特許庁

例文

車体に形成された開口を上下2枚のドアによって開閉する車両に適用されるスロープ装置において、スロープを使用位置と格納位置との間で回動させる動作と、下部ドアを開き位置と閉じ位置との間で回動させる動作とを、動力を用いて行うに際し、駆動装置の構造を簡素化する上で有効な技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technique effective for simplifying the structure of a drive unit of a slope apparatus for swinging a slope between a use position and a housing position and a lower door between an opened position and a closed position through power drive in the slope apparatus used for a vehicle whose body has an opening opened and closed with upper and lower doors. - 特許庁

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