1016万例文収録!

「車体」に関連した英語例文の一覧と使い方(356ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定


セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

車体を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 18533



例文

自動二輪車用ヘッドランプ装置11は、発光体22およびその前面に対向したレンズ23がそれらの中心軸Cのまわりに回転自在に設けられたランプ本体12と、前記レンズ23およびバルブ22を回転させる駆動機18と、車体のバンク角δを検知するバンク角検知手段19と、回転制御手段20とを備える。例文帳に追加

This motorcycle headlamp device 11 has a lamp body 12 provided with a light emitting body 22 and a lens 23 opposite to the front face of the light emitting body 22 which are rotatably provided around their center axis C; a drive machine 18 rotating the lens 23 and the bulb 22; a bank angle detection means 19 detecting a bank angle δ of a vehicle body; and a rotation control means 20. - 特許庁

車体前部構造10では、車幅方向の両端側でクラッシュボックス18に固定されたバンパリインフォースメント12におけるクラッシュボックス18への固定点Ji、Joに対する車幅方向外側に、クラッシュボックス18に設けられたパイプナット34に着脱されるフック部材40を貫通させるフック孔38が形成されている。例文帳に追加

In a vehicle body front structure 10, a hooking hole 38 for penetrating a hook member 40 attached and detached to/from a pipe nut 34 provided on a crash box 18 is formed on a vehicle width direction outer side with respect to fixing points Ji and Jo to the crash box 18 in a bumper reinforcement 12 fixed to the crash box 18 on both ends of the vehicle width direction. - 特許庁

雪上車を積雪の多い深雪の雪上面に走行させたときに、左右のクローラが積雪の中に深く沈み込んで、車体が傾き、クローラの雪上面との接触面積を減少させ、また、接触面における接触圧を不均衡にして、左右のクローラによる走行性を低下させるようになるのを防止する。例文帳に追加

To prevent the trouble wherein left and right crawlers are deeply sunk into snow coverage, a vehicle body is inclined and a contact area of the crawlers with an upper surface of snow is reduced when a snowmobile travels on the snow upper surface of deep snow of large snow coverage and that a contact pressure in a contact surface is made imbalanced and traveling property by the left and right crawlers is reduced. - 特許庁

フロントウィンド9の車体幅方向両側にガイドレール11を固定し、このガイドレール11を、ヘッドガード8の前上方に支持させた摺動案内子12を介してヘッドガード8の前面に沿って上下に摺動可能に、かつ摺動案内子12を中心に回転可能にヘッドガード8に支持させる。例文帳に追加

This windshield device for the working vehicle is constituted by fixing a guide rail 11 on both sides of a windshield 9 in the vehicle width direction, and supporting the guide rail 11 on a head guard 8 slidably to the vertical direction along a front surface of the head guard 8 through a sliding guide element 12 supported on a front upper part of the head guard 8 and rotatably around the sliding guide element 12. - 特許庁

例文

アタッチメント24の中間部24bに車体13に取付けるための複数の取付孔24cが形成され、アタッチメントが取付けられた状態で取付孔24cの中心軸線に把持部18aが干渉しないように一対の脚部18b,18bが把持部の幅方向に傾斜又は湾曲して形成される。例文帳に追加

A plurality of mounting holes 24c for mounting to the vehicle body 13 are formed at the middle part 24b of the attachment 24, and the pair of legs 18b, 18b are sidlingly or curvedly formed so that the holding part 18a does not interfere with a central axis line of the mounting holes 24c in a state that the attachment is mounted. - 特許庁


例文

激しく損傷、変形しそのままでは再使用できない車両部材1a,2bについては、それぞれ車体フレーム修正機4などを使用して修理した後、性能試験Tを行って一定性能を具備していることを確認し、これらの修正車両部材10a,20bを組み合わせることによって走行可能な再生車5を形成する。例文帳に追加

The vehicle parts 1a and 2b, which are damaged hard and deformed large and impossible to be used as they are, are repaired by a car body frame repairing machine 4 or the like, and the performance test T is performed to confirm a certain performance thereof, and thereafter, these repaired vehicle parts 10a and 20b are assembled to form a reproduced vehicle 5 possible to run. - 特許庁

高低2段の変速位置を有する第1主変速装置と、少なくとも3段以上の変速位置を有する第2主変速装置とからなる変速装置及び高中低3段の変速位置を有する副変速装置を備え、さらに車体が走行状態か作業状態かを指定または検出する手段S102を設ける。例文帳に追加

The vehicular shift control device is equipped with a transmission consisting of a first main transmission having two shift positions of high and low stages and a second main transmission having at least three or more shift positions, a sub transmission having three shift positions of high, intermediate and low stages, and a means S102 for specifying or detecting a traveling state or working state of a vehicle body. - 特許庁

また、シリンダヘッド部26は、シリンダ部27の端部を塞ぐとともに、検出装置22が挿入される挿入穴25aが設けられた下部シリンダヘッド部25と、車体側に取り付けられるとともに、検出装置22の他方端側を覆うように下部シリンダヘッド部25に固定される上部シリンダヘッド部17とを含む。例文帳に追加

The cylinder head part 26 also includes a lower cylinder head part 25 blocking up an end part of the cylinder part 27 and provided with an insertion hole 25a for inserting the detecting device 22, and an upper cylinder head part 17 installed on the car body side and fixed to the lower cylinder head part 25 so as to cover the other end side of the detecting device 22. - 特許庁

ラジエータサポートサイド18の側壁部18Bにおける前後方向中間部18Fに切欠30が形成されており、ラジエータサポートサイド18の前後方向中間部18Fは、センサ取付部18Dが形成された前部18Cに比べて車体前後方向の荷重に対して剛性が低い脆弱部となっている。例文帳に追加

A notch 30 is formed in a longitudinally intermediate part 18F in a side wall part 18B of a radiator support side 18, and the longitudinally intermediate part 18F of the radiator support side 18 forms a weakened portion of low rigidity against the load in the longitudinal direction of the vehicle body compared with a front part 18C with a sensor mounting part 18D formed thereon. - 特許庁

例文

車体フレーム2により操向軸線回りに操向可能に支持されたフロントフォーク3と、該フロントフォーク3の下端部に装着された車軸10と、該車軸10により軸支された前輪4とを備えた自動二輪車1において、上記フロントフォーク3の車軸取付ブラケット3b近傍に路面からの振動を吸収するダイナミックダンパ14を装着した。例文帳に追加

In the motorcycle 1 provided with a front fork 3 steerably supported around a steering axis by the vehicle body frame 2; an axle 10 attached to a lower end of the front fork 3; and the front wheel 4 pivotally supported by the axle 10, a dynamic damper 14 for absorbing the vibration from the road surface is attached to a portion neighborhood to an axle mounting bracket 3b of the front fork 3. - 特許庁

例文

また、コーティング方法は、自動車塗装保護用コーティング材を塗布用ツールによって自動車の車体上の塗布ゾーンに切れ目なく塗布したのち、拭き取り用ツールを用いて塗斑がなく、膜厚が5μm以下になるまで拭き取り、同じコーティング材を同じ塗布ゾーンに同様の方法で塗り重ねて拭き取り、自然乾燥又は強制乾燥によって塗布ゾーンを乾燥させるものである。例文帳に追加

The coating method comprises the application of the coating material for automobile coating protection to a coating zone on the automobile body with a coating tool in a seamless manner, wiping off the material with a wiping tool to obtain a uniform coating film having a thickness of ≤5μm, recoating the same coating zone with the same coating material, wiping off the material and spontaneously or forcively drying the coating zone. - 特許庁

一方、指令スイッチが操作されるとソレノイドバルブが駆動され、ハンドル13の回転軸と伝達機構との間には正転機構が介在され、ハンドル13の回転方向とドライブホイール14の旋回方向とは同一方向になり、ハンドル13の回転方向と車体の移動方向とが同一の正ステアリング状態となる。例文帳に追加

On the other hand, when the command switch is operated, the solenoid valve is driven, whereby a positive rotation mechanism is interposed between the rotating shaft of the handwheel 13 and the transmission mechanism and the rotative direction of the handwheel 13 is the same as the turning direction of the driving wheel 14 to put the rotative direction of the handwheel 13 and the moving direction of the body into the same positive steering condition. - 特許庁

高圧機器コンポーネント41を車体フロア10に形成された下方に凹む収納凹部20に吊り下げ状態で配設するとともに、高圧機器コンポーネント41と収納凹部20の底部20Eとの間に高圧機器コンポーネント41に冷却風を流す流路110を形成する断熱部材40を介装してなる。例文帳に追加

A high-voltage equipment component 41 is disposed in a hanging condition in a downwardly recessed accommodation part 20 formed in a vehicle body floor 10, and a heat insulating material 40 to form a flow passage 110 to pass cooling air to the high-voltage equipment component 41 is interposed between the high-voltage equipment component 41 and a bottom part 20E of the recessed accommodation part 20. - 特許庁

インテークパイプ50を介してエンジンに接続されたコンプレッサ20および電動機30を収容した第一ケーシング60Aと、インバータ装置40を収容した第二ケーシング60Bとの間に、緩衝材70を設け、エンジン側の振動が伝達される第一ケーシング60Aと、車体側の振動が伝達される第二ケーシング60Bとの相対変位を吸収する。例文帳に追加

A cushioning material 70 is provided between a first casing 60A housing a compressor 20 and a motor 30 which are connected to an engine via an intake pipe 50 and a second casing 60B housing an inverter device 40, and absorbs relative displacement of the first casing 60A to which vibration of the engine side is transmitted and the second casing 60B to which vibration of the vehicle body side is transmitted. - 特許庁

車体上に搭載した液体貯留タンク2内の液体をタンク側送水管4T及びノズル側送水管4Nを介して散布する液体散布車として、両送水管間に連結したバルブハウジング52のチャンバ52a内に、液体の流通量を調整する制御バルブ5を隙間Sを存して設ける。例文帳に追加

In this liquid spray vehicle for spraying liquid in a liquid storage tank 2 mounted on a vehicle body through a tank side water supply pipe 4T and a nozzle side water supply pipe 4N, the control valve 5 for adjusting the amount of the liquid to be passed is installed in the chamber 52a of a valve housing 52 connected between both the water supply pipes with a clearance S left. - 特許庁

植込み爪25の先端部が、走行車体1の前進時にあって、植込み爪25の先端部が下降途中で閉じ動作して苗の基部を挟持しその苗挟持状態のままで畝Aに突入して土中を浅く長く後方に進行し、その後、開き動作して苗を離し前後逆方向に折り返して前方上方に進行し土中から脱出するように動作する構成とする。例文帳に追加

When a travelling body 1 travels forward, the tip of the planting claw is closed on the midway of descent so as to nip the seedling base and plunged, in a state of holding the seedling, into a ridge A, advances backward shallowly and long, then, performs opening action to release the seedling, turns back and forth in reverse direction each other and advances upper front to get out from the soil. - 特許庁

シートバックの傾動軌跡に合わせて車体側に取着された直線状のレール部材11と、レール部材に摺動自在に装着されたスライダ12と、レール部材に対するスライダの移動を規制又は許容するロック装置20と、スライダに一端13a及び他端13bが連結されたコの字形のストライカ13とを備える。例文帳に追加

The vehicular seat reclining device comprises a straight rail member 11 attached to a vehicle body side to the locus of tiltation of a seatback, a slider 12 slidably fitted to the rail member, a lock device 20 for regulating or permitting the movement of the slider with respect to the rail member, and a U-shaped striker 13 with one end 13a and the other end 13b being connected to the slider. - 特許庁

本発明のカーテンガード100は、車体に固定されたアウタマスト205から当該アウタマスト205の前方に回り込むとともに、リフトブラケット203の昇降路を横断するガード102と、上記リフトブラケット203の昇降に応じて、上記横断状態から開放状態に遷移可能に上記ガード102を上記アウタマスト205に取り付ける取付手段101とを備える。例文帳に追加

The curtain guard 100 is provided with a guard 102 wrapping around the front side of an outer mast 205 from the outer mast 205 fixed to a vehicle body and crossing a lift passage of a lift bracket 203; and a mounting means 101 for mounting the above guard 102 to the outer mast 205 transitably from the crossing state to the release state in response to the vertical movement of the above lift bracket 203. - 特許庁

従来、電気自動車において、蓄電池やキャパシタ−等の蓄電用デバイスは、単に電力の貯蔵の手段としてのみ用いられていたため、車体に固定あるいは半固定の状態で設置されていたが、重量物の回転運動エネルギーを利用することで単位重量当りの蓄積エネルギーを増やすことのできる、蓄電デバイスの新しい設置手法を提供する。例文帳に追加

To provide a new installing method of an electric storage device which can increase stored energy per unit weight by utilizing rotation kinetic energy of a heavy load, although, in conventional electric automobiles, electric storage devices such as a storage battery and a capacitor are used only as means for storing electric power, therefore, they have to be installed in a fixing state or semi-fixing state in an automobile body. - 特許庁

クローラ式走行装置が具備されたコンバイン等の移動作業機において、畦畔超え時の車体の重心移動時や、コンバイン旋回時の横ズレ等により発生するクローラの脱落するのを防止する為の技術に関して、クローラの脱落を効果的に防止し且つ不快な金属音の発生を減少させる手段の提供を課題とする。例文帳に追加

To provide a crawler guide capable of effectively preventing the fall of a crawler and reducing the generation of disagreeable metal noise in a technology for preventing any fall of the crawler occurring during the movement of the center of gravity of a vehicle body when passing over a border or by transverse deviation when a combine makes a turn in a movable working machine such as a combine having a crawler type traveling device. - 特許庁

サスペンション装置1は、制動時に車輪102が進行方向後方に変位することで車輪102のトー角が変化して、車両の重心位置Gの車幅方向における偏りによって制動時に生じるヨーモーメントを打ち消すためのヨーモーメントが発生するように、車輪102と車体とを連結している。例文帳に追加

In the suspension device 1, the wheel 102 and the vehicle body are coupled to each other so that the wheel 102 is displaced rearward in a proceeding direction in braking to vary the toe-angle of the wheel 102 and generate the yaw moment for canceling the yaw moment that is caused by the deviation of the gravity center position G of the vehicle in a vehicle width direction in braking. - 特許庁

ここで、フロントサイドメンバ12におけるステー24との連結部35付近に、ステー28に対して連続的に延在されたサイドメンバリブ36が設けられるので、フロントサイドメンバ12が受けた前突荷重Fの一部は、サイドメンバリブ36を通ってステー24側に伝達され、車体フロア22に効率良く伝達される。例文帳に追加

Here, since a side member rib 36 continuously extended to the stay 28 is provided near a connection part with the stay 24 in the front side member 12, a part of the head-on collision load F received by the front side member 12 is transmitted to the stay 24 side through the side member rib 36 and is efficiently transmitted to the vehicle body floor 22. - 特許庁

車幅方向の両側にダンパベース71Aが設けられたダッシュアッパパネル7に、水平方向においてダッシュアッパパネル7の範囲内に収まるように両側のダンパベース71A同士を結ぶ補強パネル72を接合することで、実質的にエンジンルームER内のスペースに影響を与えることなく車体の捻り剛性を向上させる。例文帳に追加

A reinforcement panel 72 connecting damper bases 71A on both sides to each other to be stored within a dash upper panel 7 in the horizontal direction is joined to the dash upper panel 7 where the damper bases 71A are provided on both sides in the cross direction of the vehicle, whereby the buckling rigidity of the vehicle body can be improved substantially without any influence upon the space in the engine room ER. - 特許庁

前端部が車幅方向における複数箇所(中央部締結部2及び各端部締結部3)で車体35に締結された自動車用インストルメントパネル1の前部構造に対して、中央部締結部2と各端部締結部3との間におけるインストルメントパネル1前端部の剛性を確保して、その前端部が撓んだりするのを防止する。例文帳に追加

To provide a front part structure of an instrument panel for an automobile fastened to a car body at a forward end part at plural positions (a center part fastening part and end part fastening parts) in a car width direction in which rigidity of the forward end part of the instrument panel between the center part fastening part and the end part fastening part is secured to prevent the forward end part from being deformed. - 特許庁

入口タンクと出口タンクが独立した二パス直交形式の熱交換器の車体へのマウント構造において、第2熱交換器コアが第1熱交換器コアに対して相対的に収縮しようとすることによって熱応力が生じ、第1及び第2熱交換器コアにおける冷却水の折り返し側の端部の変形によって大きな応力が発生する。例文帳に追加

To solve the problem in a mount structure of a two-pass cross flow type heat exchanger with independent inlet tank and outlet tank on a car body that relative contraction of a second heat exchanger core to a first heat exchanger core causes a thermal stress, and deformation of a cooling water returning-side end part in the first and second heat exchanger cores causes a large stress. - 特許庁

フロントカウル7のカウルロア16とカウルカバー17の各前縁部を互いに固着すると共に、カウルロア16とカウルカバー17のそれぞれ前後方向の中途部同士を互いに固着し、カウルロア16とカウルカバー17のそれぞれ前部側により車体1の側面視で閉断面をなす補強部25を形成する。例文帳に追加

Front edge portions of a cowl lower 16 of the front cowl 7 and the cowl cover 17 are fixed to each other, and middle portions in the longitudinal direction of the cowl lower 16 and the cowl cover 17 are fixed to each other to form a reinforcing part 25 of closed section in side view of the car body 1 by each front part side of the cowl lower 16 and the cowl cover 17. - 特許庁

制御手段20は、第1操作手段14と、第2操作手段15とが同時操作された時に、車体センタに対してフォークが左右対称に位置していないことがセンタリング判定手段215により判定された場合には、駆動手段11を制御して左右いずれか一方のフォーク6L、6Rを移動させてフォーク間隔を調整する。例文帳に追加

When the first operating means 14 and the second operating means 15 are operated at the same time and a centering determining means 215 determines that the fork is not positioned symmetrically in right and left in relation to the center of the car body, the control means 20 controls the driving means 11 to move any one of the right and the left forks 6R and 6L for adjustment of the fork interval. - 特許庁

材料内の硬度分布が1つ以上のピークを持つ鋼材で、低硬度側のピークの中央値(Hl)と、最も高硬度側の側のピークの中央値(Hh)の比(Hh/Hl)が、Hh/Hl≧1.08を満たすことを特徴とする鋼材で衝撃吸収部材および自動車車体構造を構成する。例文帳に追加

The shock absorbing member and the automotive body structure are constituted of steel products characterized in that the hardness distribution within the material has at least one peak and that the ratio (Hh/Hl) of the central value (Hl) of the peak on the low hardness side and the central value (Hh) of the peak on the highest hardness side satisfies Hh/Hl≥1.08. - 特許庁

コンバーチブルカーに使用されるルーフウエザストリップ20において、ルーフウエザストリップは、可動ルーフの折畳みに対応して複数に分割され、可動ルーフ10が展開して車体を覆ったときに、その長手方向の端部が互いに当接して連続した一連の可動ルーフ側部のルーフウエザストリップを形成する。例文帳に追加

In the roof weather strip 20 used for a convertible car, the roof weather strip is divided into a plurality of ones corresponding to the folding of a movable roof, and when the movable roof 10 is developed to cover a car body, the roof weather strip of a series of movable roof side parts is formed, in which ends in the longitudinal direction are abutted on and continuous to each other. - 特許庁

車体前部構造10は、左右の前脚部27,35の下端部を左右のアッパメンバー25,32の前端部にそれぞれ連結するために、左右の前脚部27,35の下端部から左右のアッパメンバー25,32の前端部までそれぞれ上り勾配で延ばした左右の傾斜連結部51,53を備える。例文帳に追加

This front vehicle body structure 10 is provided with left and right inclination connection sections 51, 53 extended in rising gradients respectively from the lower ends of left and right front foot sections 27, 35 to the front ends of left and right upper members 25, 32 to connect the lower ends of the front foot sections 27, 35 with the front ends of the upper members 25, 32 respectively. - 特許庁

車両用マットの裏面の一部の面と協働してキャビティが形成されるように金型を配置し、そのキャビティに溶融樹脂が射出されることにより、車両用マットの裏面上に、車両用マットの裏面に接着する本体部と車体側の第二係合部材と係合可能な本体部から突出した係合突起とを有する第一係合部材を形成する。例文帳に追加

A die is arranged so as to form a cavity in cooperation with a part of a back side of a vehicular mat, molten resin is injected into the cavity to form a first engagement member having a body part to be adhered to the back side of the vehicular mat and an engagement projection protruded from the body part to be engaged with a second engagement member on the vehicle body side. - 特許庁

車体と電気的に絶縁された高電圧系の地絡を検出する車両用地絡検出回路1において、高電圧系との直流成分の遮断を行うカップリングコンデンサC1,C2を設け、複数のカップリングコンデンサC1,C2を通過させる信号により、高電圧系の地絡を検出するとともに、カップリングコンデンサC1,C2の断線、短絡を検出した。例文帳に追加

The earth fault detection circuit 1, which detects an earth fault of a high-voltage system electrically insulated with the vehicle body, is equipped with coupling capacitors C1, C2 which disconnect direct-current components to the high-voltage system, detects the earth fault of the high-voltage system, and detects the severance of wire or short-circuit of the coupling capacitors C1, C2. - 特許庁

排出ダクト55をベルト式変速機26の後部から後方に向かって延出させ、車体フレーム3に着脱自在に支持させる一方、排出ダクト55を、内部を流れる排風の排出方向に沿って連結される複数の構成部材55F,55Rから構成し、これらの構成部材55F,55Rを弾性素材によって形成された連結部材58を介して互いに着脱自在に連結した。例文帳に追加

The exhaust duct 55 is extended backward from the rear of the transmission 26, supported on the body frame 3 removably, and is composed of a plurality of constituent members 55F and 55R coupled in the exhausting direction of the exhaust gas flowing in the inside, wherein the constituent members 55F and 55R are coupled together detachably through a coupling member 58 formed from a resilient material. - 特許庁

このため、上記後面衝突時の衝撃荷重によって一側のリヤサイドメンバ14が車体上方側へ変形しようとした際には、一側のリインフォースメント36及び一側のトレーリングアーム24を介して中間ビーム26に荷重が伝達され、中間ビーム26がトーションビームとして機能する。例文帳に追加

Thus, when the one side rear side member 14 tries to be deformed to the vehicle body upper side by the impact load in the rear-end collision, the load is transmitted to an intermediate beam 26 via the one side reinforcement 36 and the one side trailing arm 24, and the intermediate beam 26 functions as a torsion beam. - 特許庁

雪や水等のホイールハウスの後方への回り込みを防ぐことができるとともに、2分割された上側ライニングと下側ライニングを固定具を用いることなく簡単に結合することができ、部品点数の削減、結合作業や車体への組付作業の容易化等を図ることができる車両のフェンダライニングを提供すること。例文帳に追加

To provide a vehicle fender lining capable of preventing turn-around of snow, water or the like behind a wheel house, easily coupling an upper lining and a lower lining divided into two with each other without using any fixing tool, reducing the number of components, and facilitating the coupling work and the assembly work to a vehicle body. - 特許庁

操舵装置10は、ステアリングハンドル21に連結したピニオン31と転舵車輪27,27に連結したラック軸33とからなるラックアンドピニオン機構25を、ハウジング35に収納し、このハウジング35を車体57に対し車幅方向へ移動させることによっても転舵車輪27,27を操舵することができるようにしたものである。例文帳に追加

The steering device 10 is structured so that a rack-and-pinion mechanism 25 consisting of a pinion 31 coupled with a steering wheel 21 and a rack shaft 33 coupled with steered wheels 27 is stored in a housing 35, wherein the steered wheels 27 can be turned in steering by moving the housing 35 across the vehicle width relative to the body 57. - 特許庁

車体1中心から偏倚させた駆動輪10を制動する駆動輪制動手段14が設けられたリフトトラックにおいて、マスターシリンダ18から給排される圧油で駆動されて前輪13を制動する油圧操作式制動機構部17が設けられると共に、上記マスターシリンダ18を駆動するロータリソレノイド19が設けられる。例文帳に追加

This lift truck provided with a driving wheel braking means 14 for braking driving wheels 10 shifted from the center of a body 1 is provided with a hydraulic operation type braking mechanism part 17 driven by a pressurized fluid supplied and discharged to/from a master cylinder 18 to brake front wheels 13, and a rotary solenoid 19 for driving the master cylinder 18. - 特許庁

シートバック11の背面に固定された第1のバックプレート19と、その第1のバックプレート19の後方に配置された第2のバックプレート20を設け、第1及び第2のバックプレート19,20の下部を回動可能に連結するとともに、第2のバックプレート20を車体1に対して回動可能に連結する。例文帳に追加

A first back plate 19 fixed with a back face of the seat back 11 and a second back plate 20 arranged behind the first back plate 19 are arranged to rotatably connect lower parts of the first and the second back plates 19, 20 and to rotatably connect the second back plate 20 with a vehicle body 1. - 特許庁

筐体状をした本体部の内側に発熱体を収容している車載用制御装置において、車載用制御装置のレイアウト上の制約をなくし、発熱を筐体外に効率的に放熱することを可能にした車載用制御装置及び該車載用制御装置を搭載する車体を得ることを目的とする。例文帳に追加

To provide an on-vehicle controller which has a heating body in a main body part in a housing shape and is enabled to efficiently radiate heat to outside the housing while eliminating restrictions of the on-vehicle controller on its layout, and a vehicle body on which the on-vehicle controller is mounted. - 特許庁

ヘッドパイプ12から後下方へ左右一対のメインフレーム51,51を延し、左右のメインフレーム51,51の後端から左右のピボット取付用ロアブラケット52,52を下ろし、左右のロアブラケット52,52にスイングアーム用ピボット19を設けた自動二輪車の車体フレーム構造である。例文帳に追加

This car body frame of a motorcycle includes a pair of left and right main frames 51 extended from a head pipe 12 toward a rear side, left and right pivot attaching lower brackets 52 lowered from the rear ends of the left and right main frames 51, and swing arm pivots 19 provided in the left and right lower brackets 52. - 特許庁

車体とバッテリカバーとの間にスライド部品を介してガススプリングを取付けて、バッテリカバーの開放角度をガススプリングの伸長動作により開放される第1角度範囲と、該ガススプリングの伸長後に上記スライド部品が滑動することにより開放される第2角度範囲とに区分した。例文帳に追加

A gas spring is mounted between the vehicle body and the battery cover through a slide component, so that the open angle of the battery cover is partitioned into a first angle range opened by the extension action of the gas spring and a second angle range opened by sliding the slide component after the extension of the gas spring. - 特許庁

本願発明は、般送コンベヤ4の始端部に第一刈刃6が刈り取った茎稈上部の種子部を供給して脱穀装置に搬送して脱穀選別する構成とし、第一刈刃6の後方、下方位置に設けた第二刈刃7が刈り取った茎稈中間部を、茎稈掻出し装置8が係合して車体1の側方へ搬送して放出する構成とした収穫機としている。例文帳に追加

The middle part of the culm reaped with the 2nd reaping blade 7 placed behind and below the 1st reaping blade 6 is treated with a culm scraping device 8 and transferred and discharged to a side of the vehicle 1. - 特許庁

また、制御回路16は、バンパ接触センサ14のオン信号が保持されており、且つフード接触センサ20がオンした、と判定した場合に、地面エアバッグ装置24のインフレータ30を作動し、地面エアバッグ袋体26を地面に近接した車体前方へ膨張展開させるようになっている。例文帳に追加

When the control circuit 16 determines that the ON signal of the bumper contact sensor 14 is held and a hood contact sensor 20 is turned ON, an inflator 30 of this ground surface air bag device 24 is operated to expand and deploy a ground surface air bag body 26 to the front of a vehicle body adjacent to the ground surface. - 特許庁

自動車の車体12に導電性材料からなる取付部材15を有する内装品若しくは部品11を固定用部材14により取付固定する際に、ワイヤハーネスに組み込まれた電線16に接続されたアース端子17を、前記取付部材15とともに該固定用部材14により取付固定することを特徴とするアース端子の取付方法。例文帳に追加

When an interior equipment comprising a fitting member 15 of conductive material or a part 11 is fitted to a car body 12 using a fixing member 14, a ground terminal 17 connected to an electric wire 16 built in the wire harness is fitted along with the fitting member 15 by the fixing member 14. - 特許庁

フロントバルクヘッドとフロントグリル・フロントバンパフェイスとの車体前後方向の距離(間隔)が長くても、エアダクトのアッパダクトメンバの大型化、重量増大を招くことなく、アッパダクトメンバをフロントバルクヘッドのアッパフレームより所要の強度をもって支持できるようにすること。例文帳に追加

To support an upper duct member on an upper frame of a front bulkhead with a required strength without increasing the size and weight of the upper duct member of an air duct even if the distance (interval) between the front bulkhead and a front grille/front bumper face in the longitudinal direction of a vehicle body is long. - 特許庁

車体の左右両側のフレーム1後端に、エンジン2搭載のミッションケース3の左右両側部に突出してクローラ4後端部を巻回する駆動軸5軸装のアクスルハウジング6を、弾性体7を介して上下揺動自在に支架したことを特徴とするクローラ走行装置の構成とする。例文帳に追加

In the crawler traveling device, at frame 1 rear ends on right and left both sides of a vehicle body, the axle housing 6 equipped with driving shafts 5 projecting to right and left sides of the transmission case 2 mounted on an engine 2 and around which crawler 4 rear end portions are wound through an elastic element 7 so as to vertically rock. - 特許庁

車体2のカウルボックス部10の一部を構成するカウルトップガーニッシュ11の端部が、ウインドウサイドモール26の下端部に重なり合うと共に、前記カウルトップガーニッシュ11の端部に、前記ウインドウサイドモール26の上面26bに密接する可撓性を有するリップ40が設けられることを特徴とする。例文帳に追加

The end of the cowl top garnish 11 to constitute part of the cowl box part 10 of a vehicle body 2 is overlapped on the bottom of the window side molding 26, and at the end of the cowl top garnish 11, a flexible lip 40 is provided which makes tight contact with the oversurface 26b of the window side molding 26. - 特許庁

車体のサイドフレームとアクスルハウジングとの間に架設されたVロッドのアクスル側取付部の組付け作業を容易化して組立工数を低減し、Vロッドの組立作業性を向上するとともに、部品交換工数及び部品交換に伴うメインテナンスコストを低下可能なVロッドのアクスル側取付構造を提供する。例文帳に追加

To provide a coupling structure of a V-rod capable of facilitating installation of the V-rod which is suspended between a side frame and an axle housing onto an axle, thereby reducing parts replacement man-hours and maintenance cost resulting from parts replacement as well as improving the installation operability thereof. - 特許庁

車体フレームの前端のヘッドパイプに操向可能に支承されるフロントフォークに、メータユニットを支持するステーが取付けられる鞍乗り型車両のメータ支持構造において、上記ステーを利用して、ハーネス、メータユニットの支持部およびヘッドライトを隠せるようにして、外観性を高める。例文帳に追加

To improve appearance by concealing a supporting portion of a harness and a meter unit and a head light using a stay in a meter supporting structure for a saddle riding structure where the stay supporting the meter unit is attached to a front folk that is supported to a head pipe of a front end of a vehicle frame so as to be steerable. - 特許庁

例文

充電プラグ構造10は、外部電源の接続プラグ104を着脱可能に接続するための充電用プラグ20と、充電用プラグ20を車体に保持させるためのグロメット40と、充電用プラグ20と自動車11に搭載されたバッテリ12とを導通する充電用ワイヤハーネス22とを備える。例文帳に追加

A charge plug structure 10 is equipped with: a charge plug 20 for detachably connecting the connection plug 104 of an external power source; a grommet 40 for making a car body hold the charge plug 20; and a charge wire harness 22 which conducts the charge plug 20 and a battery 12 mounted on an automobile 11 with each other. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS