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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > "アイドル運転"に関連した英語例文

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"アイドル運転"を含む例文一覧と使い方

該当件数 : 470



例文

自動車の減速開始後におけるエンジン1のアイドル運転時には、駆動負荷Tlossの増大に伴うエンジン回転速度NEの落ち込み及びエンジン1のストールを抑制すべく、駆動負荷Tlossの大きさに応じた増加量だけエンジン出力が増加させられる。例文帳に追加

During idling operation of the engine 1 after start of deceleration of the automobile, engine output is increased for the increase amount in accordance with the magnitude of the driving load Tloss in order to restrain lowering of an engine rotating speed NE and the stall of the engine 1 accompanied by increase of the driving load Tloss. - 特許庁

スロットルボデー3のスロットルボア壁面とスロットルバルブ2の外周端面部との間の隙間寸法の高精度化を実現し、アイドル運転時の全閉洩れ流量の悪化を防止し、且つスロットルバルブ2の動作不良やバルブロック等の発生を防止することを課題とする。例文帳に追加

To prevent deterioration of full close leak flow rate at a time of idling operation and preventing malfunction of a throttle valve 2 and valve lock or the like by materializing high precision of gap dimension between a throttle bore wall surface of a throttle body 3 and an outer circumference end surface part of a throttle valve 2. - 特許庁

暖気後のアイドル運転域で(ステップ1)、先ず吸気弁のリフト特性を所定の大リフトに維持する一定リフト運転を行い(ステップ2)、この一定リフト運転下で、吸入空気量の検出値に基づいてスロットル開度の補正を行う(ステップ3)。例文帳に追加

It performs fixed lift operation for maintaining the lift characteristic of the intake valve to predetermined large lift first (step 2) in an idle operation region (step 1) after warming-up and compensates throttle opening based on a detected value of amount of intake air (step 3) under the fixed lift operation. - 特許庁

ECUは、無負荷アイドル運転状態から機関回転速度が所定の割合で増加する加速状態が得られる様に、アクセル擬似装置を制御して、アクセル開度を一定時間に所定量(例えば30%)だけ変化させる。例文帳に追加

An ECU controls an accelerator simulating device so that an acceleration state in which an engine rotational speed increases from a no-load idle operating state at a specified rate can be provided so as to vary an accelerator opening a specified amount (for example, 30%) in a specified time. - 特許庁

例文

エンジンがアイドル運転されていて走行中であるときには(S410,S420)、変速機がLoギヤの状態であってHi−Lo変速が行なわれた直後でないときに(S430〜S450)、学習判定フラグF1に値1を設定し(ステップS460)、アイドル制御量の学習を行なう。例文帳に追加

When the idle operation of an engine is performed under traveling (S410, S420), and a transmission is put in the status of an Lo gear not just before Hi-Low speed change has been performed (S430 to S450), a value 1 is set in a learning decision flag F1 (step S460), and the learning of idle controlled variables is executed. - 特許庁


例文

筒内噴射型火花点火式内燃機関の制御装置において、燃料噴射制御手段は、アイドル運転時(S10)、所定空燃比以下の空燃比で運転するときには(S18)、燃料を吸気行程と圧縮行程とに分けて分割噴射(2段混合運転)するようにした(S20)。例文帳に追加

In the control system for a cylinder injection type spark ignition internal combustion engine, at an idle operation (S10) and for an operation with an air-fuel ratio not higher than a given air-fuel ratio (S18), fuel injection controlling means execute a split injection of fuel (two-stage mixture operation) divided for a suction stroke and a compression stroke (S20). - 特許庁

このため、吸気管負圧の小さな直噴エンジンまたはリーンバーンガソリンエンジン、更にはディーゼルエンジンにおいてもV−ACM4の振動伝達特性が適切に可変制御され、結果として主にアイドル運転時の振動及び騒音を大幅に低減することができる。例文帳に追加

A vibration transmitting characteristic of the V-ACM 4 is appropriately variably controlled even in the direct injection engine having small intake pipe negative pressure, the lean burn gasoline engine, or the diesel engine, and hence vibration and nose mainly in an idling operation are largely reduced. - 特許庁

これによって、アイドルストップの実行機会をなるべく確保すること(アイドル運転で実施される吸入空気量急変判定を最小限とすること)と、アイドル空気量学習値で追従できない吸入空気量の急激な増加(吸入空気量の過多)を確実に検知することとの両立を図ることができる。例文帳に追加

This allows achievement of both securing the opportunity of performing idle stop as much as possible (minimizing determination of sudden variation of the intake air quantity performed during idle stop operation) and surely detecting sudden increase of the intake air quantity (excess of the intake air quantity) which cannot be followed with an idle air quantity learning value. - 特許庁

内燃機関の高温始動時において、機関始動が完了して機関運転アイドル運転に移行したことを条件として、吸気通路インジェクタ20Bによる燃料噴射比率を徐々に増加することにより燃料噴射形態を直噴インジェクタ20Aによる燃料噴射から吸気通路インジェクタ20Bによる燃料噴射へと切り替える。例文帳に追加

The fuel injection form is changed over to fuel injection by the intake air passage injector 20B from fuel injection by the direct injector 20A by gradually increasing fuel injection ratio by the intake air passage injector 20B under a condition where engine start is completed and engine operation is shifted to idling operation in high temperature start of an internal combustion engine. - 特許庁

例文

仮にスロットルバルブ1のアイドル運転時のバルブ開度(アイドル開度)の調整量を間違えてアイドル開度調整用ボルト7を締め込み過ぎても、スロットルバルブ1のアイドル開度を適正範囲内に制限することで、運転者の意志に反して走り出してしまうアイドル回転速度となることを防止して、二輪自動車の安全性の向上を図る。例文帳に追加

To improve the safety of a motorcycle by limiting the idle opening of a throttle valve 1 within a proper range to prevent idling rotating speed for starting to run against a driver's will even when the adjusting amount of a valve opening (an idle opening) in idling of the throttle valve 1 is mistaken and an idle opening adjusting bolt 7 is fastened too much. - 特許庁

例文

電子制御装置(ECU)20は、吸気通路6にスロットルバルブ9を有するエンジン3の運転時に、吸気圧センサ21で検出される吸気圧の値がアイドル運転時の吸気圧の値より小さい状態が所定時間継続したときに車両が下り坂を減速運転で走行する降坂状態であると判定する。例文帳に追加

An electronic control unit(ECU) 20 decides that a vehicle is in a descending slope state of traveling on a descending slope by a decelerating operation when a value of intake pressure detected by an intake pressure sensor 21 is kept smaller than that at the time of an idle operation for prescribed time when an engine 3 having a throttle valve 9 in an intake passage 6 is operated. - 特許庁

例えば均質燃焼でのアイドル運転時には燃料と空気との混合がうまく行われなくなるが、このときには吸気行程にて燃料噴射弁40から噴射された燃料が燃焼室16から吸気通路17へと吹き返されるよう、燃料噴射時期及び吸気バルブ19の開閉タイミングが設定される。例文帳に追加

The mixing of fuel and air can not be carried out excellently during an idle operation in homogenous combustion, but in this time, fuel injection timing and opening/closing timing of an intake valve 19 are set so that fuel injected from a fuel injection valve 40 in an intake stroke is blown back from a combustion chamber 16 to an intake passage 17. - 特許庁

このアイドル回転速度制御装置では、アイドル運転状態にある内燃機関2の機関回転速度を内燃機関2の運転状態に応じて設定される目標回転速度に収束させるべく基本の見込み制御量を設定して吸気調量弁(ISCV)のアクチュエータ(ソレノイドコイル)を制御する。例文帳に追加

The idling rotation speed controller controls an actuator (solenoid coil) of an intake control valve (idling speed control valve) by setting a basic predictive control quantity for making the engine rotation speed of the internal combustion engine 2 which is in a state of idling operation converge to a target rotation speed set according to the operation state of the engine 2. - 特許庁

吸気バルブのバルブタイミングと吸気カムの作用角との両方を可変とする内燃機関にあって、アイドル運転からの機関停止開始後に、吸気バルブのバルブタイミングを確実に最進角状態から最遅角状態へと制御することのできる内燃機関の可変動弁装置を提供する。例文帳に追加

To provide a variable valve system of an internal combustion engine, capable of surely controlling a valve timing of an intake valve from the most advanced state to the most lagged state after start of an engine stop from an idling operating condition in an internal combustion engine in which both of the valve timing of the intake valve and a working angle of an intake cam are variable. - 特許庁

樹脂化されたスロットルバルブ4の板厚を大きくしても、スロットルバルブ4とスロットルボデー2のボア壁部1の内径との間のクリアランスを拡大させる必要がなく、バルブ全閉時(アイドル運転時)の全閉洩れ流量の増大や、スロットルバルブ4の喰い付きを生じ難くする。例文帳に追加

To restrict an increase of the leaked flow quantity when closing a valve full (idle operation time), and to restrict the generation of being caught of a throttle valve 4 by eliminating a necessity of enlarging a clearance between the throttle valve 4 and the inner diameter of a bore wall part 1 of a throttle body 2 even in the case where thickness of the resin throttle valve is formed large. - 特許庁

アイドル運転停止車両の変速装置にベルト式無段変速機構と直列に設ける発進クラッチの制御装置において、エンジン停止状態からの発進に際し、無段変速機構のドライブプーリやドリブンプーリの側圧が立上る前に無段変速機構に負荷がかかり、ベルトスリップを生ずることを防止する。例文帳に追加

To prevent generation of belt slip caused by a load applied on a belt type continuously variable transmission mechanism before side pressure of a drive pulley or a driven pulley of the continuously variable transmission mechanism starts up in starting from an engine stopped state in a control device for a starting clutch serially provided with the continuously variable transmission mechanism on a transmission of an idling operation stopped vehicle. - 特許庁

アイドル運転中に、少なくとも吸気絞り弁の開度を小さくすることによりフィルタに流入する排気ガスの酸素濃度を低下させ、フィルタの過剰昇温を抑制するフィルタ過剰昇温抑制制御を実行する内燃機関の制御装置において、フィルタ過剰昇温抑制制御実行中の機関回転数を吸気絞り弁の開度を調整することにより制御する。例文帳に追加

The control device for the internal combustion engine executing filter excessive temperature rise suppressing control for suppressing excessive temperature rise of the filter by at least reducing opening of an intake throttle valve to drop oxygen concentration of exhaust gas flowing in the filter during idling, is constructed to control engine speed during execution of filter excess temperature rise suppressing control by regulating opening of the intake throttle valve. - 特許庁

また、ECU30は、DPF18のPM堆積量を算出し、その算出したPM堆積量が、エンジン10が全負荷運転相当からアイドル運転相当に移行した場合におけるDPF温度の上昇分を見込んで設定してある再生開始堆積量に達した場合に、DPF18の再生処理を実施する。例文帳に追加

The ECU 30 calculates PM accumulation quantity of the DPF 18, and executes regeneration process of the DPF 18 if the calculated PM accumulation quantity reaches regeneration start accumulation quantity which is set with increment of DPF temperature in a case that operation state of the engine 10 shifts from a state equivalent to full load operation to a state equivalent to idling operation taken into account. - 特許庁

電子制御装置100はアイドル運転時に燃料噴射を行なう噴射弁としてポート噴射弁14が設定されているとき、デポジット堆積量DPが所定量DPthよりも大きくなった場合には燃料噴射を行なう噴射弁がポート噴射弁14から筒内噴射弁12に変更されることを許容する。例文帳に追加

When the port injection valve 14 is set as an injection valve for injecting fuel during the idle operation, an electronic control unit 100 allows the injection valve for injecting fuel to be changed from the port injection valve 14 to the in-cylinder injection valve 12 if a deposit accumulation amount DP is larger than a predetermined amount DPth. - 特許庁

圧力差ΔPが上限しきい値UTより大きいとき、又は下限しきい値LTよりも小さいときには、燃料フィルタ内又は上流側及び下流側燃料供給管内に許容できない目詰まりが生じていると判断し、警報装置を作動させ、要求負荷に関わらずアイドル運転を行う。例文帳に追加

When the pressure difference ΔP is larger than a upper limit threshold UT or smaller than a lower limit threshold LT, it is determined that an unacceptable clogging occurs in the fuel filter, the upstream side or the downstream side fuel supply pipe, and the device activates a warning device and carries out idle operation regardless of demand load. - 特許庁

アイドル運転時にエンジン回転数を所定の目標アイドル回転数に維持するアイドル回転数制御として、エンジンによりアイドル回転数制御を行うエンジンアイドルモードと、モータによりアイドル回転数制御を行うモータアイドルモードと、をバッテリの蓄電状態等に応じて切換可能とする。例文帳に追加

As idling rotation speed control for maintaining engine rotation speed at a predetermined target idling rotation speed during idling operation, an engine idling mode for controlling idling rotation speed by an engine and a motor idling mode for controlling idling rotation speed by a motor are switchable according the charging state of a battery, etc. - 特許庁

内燃機関10の制御装置70は、アイドル運転状態において同機関10の燃焼室20内に吸気が流入するときに、排気浄化触媒40に供給される吸気を増加させるべく吸気バルブ32及び排気バルブ38が重複して開くバルブオーバラップ期間を設定する。例文帳に追加

The control device 70 of the internal combustion engine 10 sets a valve overlap period wherein the intake valve 32 and the exhaust valve 38 open with overlap to increase intake air supplied to the exhaust gas purification catalyst 40 when the intake air flows into the combustion chamber 20 of the engine 10 in an idle operation state. - 特許庁

吸気バルブ1,2のリフト量が非常に小さくなるアイドル運転状態では、VCT18によりカムシャフト3のクランク軸に対する回転位相を変更して、吸気バルブ1,2が気筒への吸気流速の最も高いクランク角期間においてリフトピークを迎えるように、その開弁開始時期及び閉弁時期を遅角側に変更する。例文帳に追加

In the idling state when the lift quantity of the intake valves 1 and 2 is very small, a rotation phase of a camshaft 3 to a crankshaft is changed by a VCT 18, so that valve opening timing and valve closing timing are changed toward the delay side in such a way that the intake valves 1 and 2 have their lift peak in a crank angle period with the highest intake flow speed to a cylinder. - 特許庁

フューエルポンプとインジェクタの間に蓄圧タンクを接続し、およびフューエルポンプとインジェクタとエンジンECUとを備えた二輪自動車用の電子制御式燃料噴射装置において、エンジンがアイドル運転等の軽負荷低回転で、且つ蓄圧タンク内の燃料圧力が第1所定値(例えば140kPa)以上の場合には、フューエルポンプをONさせる。例文帳に追加

In this electronically controlled fuel injection device for a motorcycle connected with an accumulating tank between a fuel pump and an injector and provided with the fuel pump, the injector, an engine ECU, the fuel pump is tuned ON when the engine is under a light load low rotation condition such as idling operation and fuel pressure in the accumulating tank is not less than a first specified value (for example, 140 kPa). - 特許庁

エンジン1がアイドル運転状態のとき、インジェクタ5によりパイロット噴射を行って主噴射燃料の着火安定性や燃焼性を高めながら、吸気絞り弁22を閉じて、振動や騒音の低減を図るとともに、EGR通路35により燃焼室4に高温の排気を還流させて、パイロット噴射の前に燃焼室4の温度状態を上昇させる。例文帳に追加

When the engine 1 is put in an idle operation state, while enhancing ignition stability and combustibility of main injection fuel by performing pilot injection by an injector 5, an intake throttle valve 22 is closed, the vibration and the noise are reduced, high temperature exhaust gas is refluxed in a combustion chamber 4 by an EGR passage 35, and a temperature state of the combustion chamber 4 is raised before the pilot injection. - 特許庁

アイドル運転状態において、機関回転数NEが目標回転数NOBJと一致するように要求吸入空気量GAIRCMDを補正する回転数フィードバック制御が実行されるとともに、吸気ゲージ圧PBGAが目標ゲージ圧PBGACMDと一致するようにスロットル弁開度を制御する吸気圧フィードバック制御が実行される。例文帳に追加

Under an idling operation state, while rotation speed feedback control for correcting the required suction air amount GAIRCMD so as to conform engine rotation speed NE to a target rotation speed NOBJ is executed, intake pressure feedback control for controlling throttle valve opening so as to conform intake gauge pressure PBGA to target gauge pressure PBGACMD is executed. - 特許庁

吸気側の動弁系にリフト可変機構を設けて、エンジンの運転状態に応じて吸気バルブ1,2のリフト量を変更するようにした可変動弁装置において、ポンピングロスの増大をできるだけ抑制しつつ、アイドル運転時などの極低負荷の運転状態におけるエンジンの燃焼安定性を確保する。例文帳に追加

To secure combustion stability of an engine in a very low load operation state such as idling while minimizing increase of pumping loss in a variable valve gear composed in such a way that lift quantity of intake valves 1 and 2 is changed in accordance with operation states of the engine by providing a lift variable mechanism in a valve system on the intake side. - 特許庁

ブローバイガス還元装置60は、アイドル運転中に空気調和機80を駆動するエンジン10について、エンジン10の換気を行うものであって、エンジン10から吸気通路49に供給されるブローバイガスの量を機関負荷に基づいて電子制御式のPCVバルブ63により調整する。例文帳に追加

The crankcase emission control apparatus 60 performs ventilation of an engine 10 for the engine 10 in which an air conditioning machine 80 is driven during an idle operation, and adjusts an amount of blow-by gas to be supplied from the engine 10 to an air intake passage 49 by an electronic control type PCV valve 63 according to an engine load. - 特許庁

アイドル運転停止車両の変速装置に、エンジンからの動力を油圧作動式摩擦要素を組込んだ動力伝達機構を介して入力するベルト式無段変速機構と直列に設ける発進クラッチの制御装置において、エンジン停止状態からの発進を応答性良くスムーズに行い得られるようにする。例文帳に追加

To smoothly conduct starting from an engine stopped state at favorable responsiveness in a control device for a starting clutch serially provided with a belt type continuously variable transmission mechanism to receive input of power from an engine through a power transmission mechanism including a hydraulic actuation type friction element on a transmission of an idling operation stopped vehicle. - 特許庁

エンジン1の気筒2内にナノ粒子よりも径の大きいスス等の粒子状物質が生成されるように燃料を供給可能なインジェクタ19を備えた内燃機関の制御装置において、ECU30は、エンジン1の減速時又はアイドル運転時に気筒内に粒子状物質が生成されるようにインジェクタ19の動作を制御する。例文帳に追加

In the control device for the internal combustion engine provided with an injector 19 capable of supplying fuel into a cylinder 2 of the engine 1 to create particulate matter such as soot of larger diameter than nano particle, an ECU 30 controls operation of the injector 19 to create particulate matter in the cylinder at a time of deceleration or idling operation of the engine 1. - 特許庁

暖機後のエンジン1が成層燃焼モードでアイドル運転されているとき、このエンジン1の外部負荷を強制的にオフ状態にし、吸入空気量を略一定に固定するとともに、エンジン回転数neがアイドル回転数に収束するよう燃料噴射量を回転数フィードバック制御する。例文帳に追加

When the engine 1 after warming-up is idling-operated in a stratified charge combustion mode, an external load for the engine 1 is forcibly brought into an off-condition to fix a sucked air amount substantially constantly, and a fuel injection amount is controlled by rotation-feedback control to converge an engine speed ne to an idling speed. - 特許庁

動力伝達制御装置は、車両が停止されてエンジンがアイドル運転停止制御されている状態から車両を発進させるときに、エンジンへの燃料供給を停止させた状態で電気モータ・ジェネレータによりエンジンの出力軸を駆動させて油圧ポンプを駆動し、油圧ポンプからの油圧供給により発進クラッチが係合作動を開始したときにエンジンを始動させる制御を行う。例文帳に追加

For starting the vehicle whose engine is under idle operation stopping control after a vehicle stop, the power transmission control device executes control of driving the engine output shaft with the electric motor generator to drive the hydraulic pump while stopping fuel supply to the engine, and starting the engine when oil pressure supply from the hydraulic pump starts to engage the starting clutch. - 特許庁

低排ガス温度のアイドル運転や低負荷域運転等でDPF(ディーゼルパティキュレートフィルタ)に捕集されて蓄積されたPM(粒子状物質)を、酸化及び燃焼して除去する場合において、DPFにおける局所的な高温が発生するのを防止して、DPFの溶損及び焼損を防止することができる耐久性に優れたDPFを提供する。例文帳に追加

To provide a remarkably durable DPF (diesel particulate filter) which prevents its dissolution loss or burnout by preventing local occurrence of high temperature therein in the case of removing, by oxidation and combustion, the PM (particulate matter) which is trapped and accumulated on the DPF at an idling operation low in exhaust gas temperature or low load operation. - 特許庁

DPF再生制御運転において、アイドル運転時であっても、適切な排ガス流量を確保して、排ガス流量の減少によるDPFの昇温を回避して、DPFの溶損や触媒の劣化を防止することができる排ガス浄化システム及びその再生制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide an exhaust emission control system which avoids the temperature elevation of a DPF (diesel particulate filter) caused by the decrease of exhaust gas flow by ensuring the proper gas flow and thereby, prevents the dissolution loss of DPF and deterioration of a catalyst even at an idling operation in the control operation for DPF regeneration, and also to provide a control method for DPF regeneration. - 特許庁

フィルタ再生制御が実行されているときに内燃機関の運転状態がアイドル運転となった場合において、アイドル回転数の上限値よりもアイドル回転数を高くしなければフィルタの過昇温を抑制しつつフィルタ再生制御を継続させることが出来ないと判断される場合はフィルタ再生制御の実行を停止させる(S106)。例文帳に追加

In case the operating condition of the internal combustion engine becomes idle operation when filter regeneration control is executed, execution of filter regeneration control is stopped (S106) when it is decided that filter regeneration control cannot be continued if the idle speed is not increased to a value higher than the supremum value of the idle speed. - 特許庁

1燃焼行程毎に運転状態に応じて燃料噴射時期が複数回設定されるエンジンの燃料噴射制御装置において、所定の低負荷運転状態(吸入空気量がスロットル全閉時のアイドル運転必要空気量以下)にあるときにのみ、燃料噴射時期を複数回設定する(S23)。例文帳に追加

In this fuel injection control device for an engine, where a plurality of fuel injection timings are set for every combustion stroke, depending on operated conditions, the plurality of fuel injection timings are set, only when a predetermined low-load operated condition (the inlet air amount is not more than the air amount required for idling during fully closed throttle) is established (S23). - 特許庁

機関のアイドル運転中にセタン価推定の実行条件が成立し、エンジン冷却水温TWが所定閾値TWTH以下であるときは、エンジン冷却水温TWの目標水温TWOBJを、通常使用される第1所定水温TWOBJ1より低い第2所定水温TWOBJ2の変更する(S11,S12,S14,S15)。例文帳に追加

When the requirements for performing cetane number estimation while idling the engine are fulfilled and an engine cooling water temperature TW is below a predetermined threshold TWTH, the target water temperature TWOBJ of the engine cooling water temperature TW is changed to a second predetermined water temperature TWOBJ2 which is lower than the normally used first predetermined water temperature TWOBJ1 (S11, S12, S14, S15). - 特許庁

アイドル運転時に目標アイドル回転数を得るためのアイドル空気量を、工場などにおいて人為的なトリガ信号を受けて、学習(急速TAS学習)する場合に、工場などの学習地と仕向け地との気圧差や、エンジンの初期フリクション分などの学習時の誤差要因に的確に対処する。例文帳に追加

To respond to error factors during learning appropriately such as an atmospheric pressure difference between a learning location, a plant for example, and a destination, and an initial friction equivalent of an engine when learning an amount of air for achieving a target idle speed during an idling operation through receiving an artificial trigger signal at the plant and/or the like (rapid TAS learning). - 特許庁

また、選択還元触媒5に吸着されているアンモニアの吸着量を演算する吸着量演算手段7cと、エンジン20のアイドル運転状態を検出する状態検出手段7dと、選択還元触媒5よりも下流側に設けられ窒素酸化物濃度を検出する排気センサ9と、を備える。例文帳に追加

In addition, the exhaust emission control device is provided with: an adsorption amount calculation unit 7c for calculating an adsorption amount of ammonia adsorbed on the selective reduction catalyst 5; a condition detection unit 7d for detecting an idle operation condition of the engine 20; and the exhaust gas sensor 9 provided on a downstream side rather than the selective reduction catalyst 5 and detecting nitrogen oxide concentration. - 特許庁

アイドル運転時に、エンジン回転速度と冷却水温とに基づいて機械摩擦損失を算出し、吸気管圧力に基づいてポンピング損失を算出し、補機類の作動状態に基づいて外部負荷トルクを算出し、機械摩擦損失とポンピング損失と外部負荷トルクとを足し合わせて実図示トルクを求める。例文帳に追加

During idling operation, mechanical friction loss is calculated in accordance with an engine speed and a cooled water temperature, pumping loss is calculated in accordance with inlet pipe pressure, external load torque is calculated in accordance with the operated conditions of accessories, and actual illustrated torque is determined by adding the mechanical friction loss, the pumping loss and the external load torque together. - 特許庁

ピストン5冠面に設けたキャビティ5aの壁面により燃料噴霧を点火プラグ16周りに案内して、成層化させるようにした火花点火式直噴エンジン1において、アイドル運転時等の低速域においても良好な燃焼性を確保して、燃費を改善しかつ排気状態の悪化を防止する。例文帳に追加

To secure preferable combustion even in a low speed region such as during idle operation, improve fuel consumption and prevent aggravation of condition of exhaust gas in a jump-spark ignition direct injection engine 1, in which fuel spray is guided around an ignition plug 16 by a wall surface of a cavity 5a provided in a crest plane of a piston 5 so as to be stratified. - 特許庁

内燃機関のアイドル運転中に一部気筒運転から全筒運転へ移行するときに、基本スロットル弁開度THCBが一部気筒運転用基本値THCBIPから全筒運転用基本値THCBIAに切り換えられるとともに、過渡補正項THTRが所定値THTR0に設定される(S14)。例文帳に追加

When transferring from partial-cylinder operation to all-cylinder operation during the idle operation of the internal combustion engine, a base throttle valve opening THCB is changed from a partial-cylinder operation base value THCBIP to an all-cylinder operation base value THCBIA, and also a transient correction term THTR is set to a predetermined value THTR0 (S14). - 特許庁

エアチャンバ9と燃料タンク18とを連通するパージ通路19に設けられたパージ制御バルブ21を制御することによってエバポパージを行うエンジンの制御装置において、エバポの発生量を検出するHCセンサ24と、アイドル運転時において、アイドル回転数を制御するとともに、パージ制御バルブ21を制御するECU12とを有する。例文帳に追加

This engine control device purging the evaporation by controlling a purge control valve 21 provided in a purge channel 19 communicating an air chamber 9 with a fuel tank 18 is provided with an HC sensor 24 for detecting the generation quantity of the evaporation and an ECU 12 controlling the idling speed at idling and controlling the purge control valve 21. - 特許庁

ブレーキペダルの操作力を倍力する倍力装置に供給される内燃機関のアイドル運転時の吸気負圧を制御する内燃機関の制御方法において、ブレーキペダルの操作の有無を検出し、ブレーキペダルの操作があった場合に吸入空気量を減少させ、かつ点火時期を所定量進角させる。例文帳に追加

In the method of controlling the internal combustion engine for controlling the negative intake pressure at the idling operation of the internal combustion engine supplied to a booster for boosting the operation force of a brake pedal, whether the brake pedal is operated or not is detected; when the brake pedal is operated, the quantity of intake air is reduced and the ignition timing is advanced by a prescribed quantity. - 特許庁

インジェクタへの燃料供給系にエア溜まりが懸念される場合には、両方のインジェクタ110,120からの燃料噴射を行なう通常運転時への初回移行時において、一部の気筒については他方のインジェクタの使用を所定期間禁止して、エンジン始動時およびアイドル運転時と同様の一方のインジェクタのみで燃料噴射を行なう。例文帳に追加

When there is concern that air may accumulate in a fuel supply system to the injectors, in first transition to the normal operation period wherein fuel is injected from both the injectors 110, 120, the other injectors are prohibited for a predetermined period in some cylinders and fuel is injected only by the one injectors similarly to the engine start time and the idling operation time. - 特許庁

スロットルバルブ45の開度が小(燃焼室31内の負圧が大)となるエンジン10の始動制御時等において、前回のエンジン停止直前のアイドル運転時の噴射量補正量(燃料希釈率)、現在の油温、ソーク時間とからブローバイガス中の気化燃料量が許容範囲内か否かの判定を行う。例文帳に追加

In starting control of an engine 10 when opening of a throttle valve 45 becomes small (negative pressure in the combustion chamber 31 becomes large), whether or not a vaporized fuel quantity in the blow-by gas falls within an allowable range is determined from an injection quantity correction quantity (the fuel dilution ratio), the present oil temperature and a soak time in idle operation just before stopping the engine last time. - 特許庁

エンジン1のアイドル回転速度制御装置は、自動車に搭載されたエンジン1のアイドル運転時に、エンジン1のアイドル回転速度を目標アイドル回転速度に一致させるために吸気通路2に設けられた電子スロットル装置21をエンジン1の運転状態に応じて制御する電子制御装置(ECU)60を備える。例文帳に追加

An idling speed control device for an engine 1 includes an electronic control unit (ECU) 60 that controls an electronic throttle device 21 provided in an air intake passage 2 so as to make the idling speed of the engine 1 agree with a target idling speed during the idling operation of the engine 1 mounted in a vehicle, depending on an operating condition of the engine 1. - 特許庁

アイドル運転以外の運転状態(走行時またはレーシング状態)のときに、スロットルバルブが全閉となったときには(ステップST13)、排気バルブの開閉タイミングを最進角位置に対して所定量だけ遅角することで(ステップST14)、排気バルブの閉じタイミングを排気TDC付近にする。例文帳に追加

In an operation state other than an idle operation (in a traveling or racing state), when a throttle valve is fully closed (step ST13), the opening/closing timing of the exhaust valve is retarded by a prescribed angle relative to a most spark-advance angle (step ST14) to bring the closing timing of the exhaust valve close to exhaust TDC. - 特許庁

エンジン1が冷間始動後に実質的に継続してアイドル運転状態になっているとき、インジェクタ5により燃料の主噴射に先立ってパイロット噴射を行わせるとともに、設定期間ΔT1が経過するまで(SA4)、VGT31のノズルを全閉とし、燃焼室4に高温の燃焼ガスを滞留させて、その温度状態を急速に高める(SA5〜SA8)。例文帳に追加

When the engine 1 is in a substantially and sequentially idle driving state after cold starting, a pilot injection is implemented prior to the main injection of the fuel by an injector 5, the nozzle of the VGT 31 is fully closed till elapsing a set time ΔT1 (SA4), high temperature combustion gas is retained in a combustion chamber 4, and its temperature state is rapidly increased (SA5-SA8). - 特許庁

例文

エンジン1の吸気系に排気を還流させるEGR機構2と、エンジン1の燃焼室内に燃料を噴射する燃料噴射弁3と、燃料噴射弁3の燃料噴射を制御する燃料噴射制御手段24と、エンジン1のアイドル運転が所定時間継続したときに、EGR機構2の作動を停止するEGR停止手段23とを備える。例文帳に追加

This device includes an EGR mechanism 2 recirculating exhaust gas to an intake system of the engine 1, a fuel injection valve 3 injecting fuel into a combustion chamber of the engine 1, a fuel injection control means 24 controlling fuel injection of the fuel injection valve 3, and an EGR stop means 23 stopping operation of the EGR mechanism 2 when idling operation of the engine 1 continues for a prescribed period of time. - 特許庁

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