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「ピラー」に関連した英語例文の一覧と使い方(56ページ目) - Weblio英語例文検索


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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > ピラーの意味・解説 > ピラーに関連した英語例文

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ピラーを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 2861



例文

昇降制御、或いは姿勢制御を行うアクチュエータ24,32に対して伸張指令が出されているか、縮小指令が出されているか、又は制御不能な状態にあるか否か等を、座席に座ったオペレータが目視可能なセンターピラー9bに設ける表示ユニット57を介してオペレータに表示する。例文帳に追加

The operator who sits on the seat is informed by visual observation through the unit 57 of the center pillar 9b about whether extension or shortening command is issued to the actuator 24, 32 for lift control or posture control or whether or not the actuator is in an uncontrollable condition. - 特許庁

実施形態に係る半導体記憶装置は、第1の方向に延びる複数本のワード線を含むワード線配線層と、前記第1の方向に対して交差する第2の方向に延びる複数本のビット線を含むビット線配線層と、各前記ワード線と各前記ビット線との間に配置されたピラーと、を備える。例文帳に追加

A semiconductor memory device related to an embodiment comprises: a word line wiring layer including multiple word lines extending in a first direction; a bit line wiring layer including multiple bit lines extending in a second direction intersecting with the first direction; and a pillar arranged between each of the word lines and each of the bit lines. - 特許庁

ここでは、アンテナ軸mが水平方向と平行になるようにして且つ、ドアミラーが使用位置及び格納位置に位置しているとき、並びにそれら双方の間に位置しているときにアンテナ軸mの軸線上にピラー2a及び2bで挟まれる領域が位置しないようにバーアンテナ13を配設した。例文帳に追加

In this case, when an antenna axis m is made parallel to a horizontal direction and the door mirror 10 is located at the using position and the storing position and between both of the positions, the bar antenna 13 is disposed so that a region held by pillars 2a and 2b may not be located on an axis of the antenna axis m. - 特許庁

これにより、例えばセンターピラー用の補強部材のように、ブランク材を部分的に焼き入れ硬化させるために部分的に異なる温度に加熱する場合に、その加熱処理を容易に且つ短時間で行うことができるとともに、一度に加熱するため温度管理が容易であり、高い精度で目的とする温度分布が得られる。例文帳に追加

In this way, when heating the blank material to partially different temperatures for partially quenching and hardening the blank material such as a reinforcing member for a center pillar, for example, the heat treatment can be easily performed in a short period of time, and temperature control is easy since the heating is performed at a time, and objective temperature distribution is obtained with high precision. - 特許庁

例文

インストルメントパネル構造において、ワイヤハーネスの結線作業性を向上し、また、インストルメントパネルの車両への搭載時及び搭載後においてワイヤハーネスの車両への干渉を防止し、さらに、フロントピラートリムを取り付けるインストルメントパネルの車両幅方向外側端部の剛性を向上することにある。例文帳に追加

To improve a wire connection work performance of a wire harness, to prevent the wire harness from interfering with a vehicle during and after mounting an instrument panel on the vehicle, and further, to improve the rigidity of an instrument panel outside end portion in the vehicle width direction, where a front pillar trim is mounted, in an instrument panel structure. - 特許庁


例文

ロッカ14より上方に位置するセンタピラー12に対して車幅方向内向きの衝突荷重が入力されると、フロアクロスメンバ54の上壁部分の谷線58が下方へ向けて変形し、ロッカインナパネル30との結合側が上方へ持ち上がるような上下の波打ち変形、即ち座屈変形を生ずる。例文帳に追加

When a collision load toward the inside in the vehicle width direction is input to the center pillar 12 positioned above a rocker 14, a trough line 58 at an upper wall of a floor cross member 54 is deformed downward, thus causing wave deformation in the vertical direction in which a joint side with a rocker inner panel 30 is raised up, that is buckling deformation. - 特許庁

培養基材100は、細胞の接着性や遊走性を制御できるナノピラー103が形成された培養シートを、複数のホール101の低面である培養面に配置したことにより、各ホール101の培養面は、仕切り104を設けた構造となるため、播種された細胞の相互作用を制限することができ、形成される細胞の三次元構造の大きさを均一にすることが可能となる。例文帳に追加

The culture substrate 100 restricts interaction of sown cells and uniforms the size of three-dimensional structure of formed cells since the culture face of each hole 101 has a structure equipped with a partition 104 by arranging a culture sheet furnished with a nanopillar 103 for controlling cell adhesiveness and migration property on the culture surface of being a low surface of a plurality of the holes 101. - 特許庁

シリコン又はシリコン含有材料のピラー化粒子を製造する方法及び粒子をその活物質として含む電極、電気化学的電池、リチウム蓄電池のアノード、電池、電池によって駆動されるデバイス、複合電極を作成する方法、リチウム蓄電池を製造する方法、及び、シリコン含有ファイバーを製造する方法の開発。例文帳に追加

To develop: a method of manufacturing pillared particles of silicon or a silicon-comprising material and an electrode which contains the particles as an active material; an electrochemical cell; an anode of a lithium storage battery; a battery; a device actuated by the battery; a method of making a composite electrode; a method of manufacturing a lithium storage battery; and a method of manufacturing a silicon-comprising fiber. - 特許庁

ピラー5に対応する位置とこれを挟む前後両側位置の少なくとも3箇所に車幅方向に延びるルーフレインフォースメント4B〜4Dを設け、上記前後両側のレインフォースメント4B,4D各々に対応する位置において、サイドレール1のフランジ11a,12aに取付孔21を設けてキャリアブラケット7を取り付ける。例文帳に追加

Roof reinforcements 4B-4D extending in the vehicle width direction are arranged in at least 3 positions of a position corresponding to a B pillar 5 and both front and rear positions embracing it, and attaching holes 21 are arranged in flanges 11a, 12a of side rails 1 in the positions corresponding to the respective reinforcements 4B, 4D on both front and rear sides to attach the carrier brackets 7. - 特許庁

例文

フロントピラー22の後側縦枠部34は、サイドメンバアウタパネル42の後側枠部42Aと、後側枠部42Aより車両幅方向内側に配置されるアッパアウタリインフォース52の後側枠部52Bと、後側枠部52Bより車両幅方向内側に配置されるリアインナパネル46と、を備えている。例文帳に追加

A rear longitudinal frame 34 of a front pillar 22 includes a rear frame 42A of a side member outer panel 42, a rear frame 52B of an upper outer reinforcement 52 arranged at the inner side of the rear frame 42A in the vehicle width direction, and a rear inner panel 46 arranged at the inner side of the rear frame 52B in the vehicle width direction. - 特許庁

例文

自動車ドアのベルトラインに沿って取付けられ、ドアガラスに摺接するベルトラインインナーシール10又はベルトラインアウターシールの上側リップ12および下側リップ13の先端を、ピラーに沿って取付けられ、ドアガラスに摺接するグラスラン20の内側リップ22又は外側リップに突き合わせる状態で一体成形する。例文帳に追加

Fore ends of an upper lip 12 and a lower lip 13 of a belt line inner seal 10 or a belt line outer seal which are mounted along a belt line of a car door and slidably brought into contact with a door glass are integrated so as to be butted to an inner lip 22 or an outer lip of a glass run 20 which is mounted along a pillar and slidably brought into contact with the door glass. - 特許庁

センターピラーインナ21の上部に、ルーフサイドレールアウタ32とルーフサイドレールインナ31によって挟み込まれると共にルーフ5に至るまで延在する延長部24を形成し、ルーフ5とルーフサイドレールアウタ32とルーフサイドレールインナ31と延長部24とをルーフ5の車幅方向の端部にて結合する。例文帳に追加

In the vehicle structure, an extension part 24 extended to a roof 5 while being interposed between a roof side rail outer 32 and a roof side rail inner 31, is formed in an upper part of a center pillar inner 21, and the roof 5, the roof side rail outer 32, the roof side rail inner 31 and the extension part 24 are connected at an end of the roof 5 in the vehicle width direction. - 特許庁

本発明のセンターピラーアウタ10は、焼入れされると共にプレス成形された鋼板により構成された本体パネル20と、本体パネル20の一部の表面に塗布されたろう材を介して本体パネル20の一部に互いに板厚方向に重ね合わされると共に、このろう材により本体パネル20の一部に面接合された増肉用鋼板により構成された増肉部22と、を備えている。例文帳に追加

A center pillar outer 10 includes a body panel 20 constituted by a quenched and press-molded steel plate; and a thickness increase part 22 constituted by a steel plate for thickness increase superposed on a part of the body panel 20 through a brazing filler material coated on a surface of the part of the body panel 20 in a plate thickness direction and surface-joined to the part of the body panel 20 by the brazing filler material. - 特許庁

座屈変形が進行すると、下方へ凸となる波の凸部分(谷線58)が下方に延びてガセット46の第3壁部分46Cに干渉し、波打ち変形の波高の増大、即ち、フロアクロスメンバ54の座屈変形が抑制され、ロッカ14及びセンタピラー12の車幅方向内側への進入量が抑えられる。例文帳に追加

When the buckling deformation amount increases, the projection (trough line 58), that is a wave projecting downward, extends downward to interfere a third wall part 46C of a gusset 46 to restrain an increase of a wave height of the wave deformation, that is the buckling deformation of the floor cross member 54, thus restraining the advance amount of the rocker 14 and center pillar 12 toward the inside in the vehicle width direction. - 特許庁

ドリップチャンネルの前端部より延出してルーフ前端のコーナ部に沿う部分の成形を容易にし、ドリップチャンネルを流れる雨水等をフロントウィンドウ部に案内して、その前端部からピラーの表面に流れるのを防止し、かつ、位置決めして前端部を確実に固定することができる自動車用モールを提供すること。例文帳に追加

To provide a molding for an automobile capable of facilitating formation of a portion extending from a front end of a drip channel along a corner part at a roof front end, guiding rain water and the like flowing in the drip channel to a windshield part to prevent flow on the surface of a pillar from the front end, and surely positioning and fixing the front end. - 特許庁

左右のリアピラー1の上端間を連結するリアルーフレール2を、中空部3および該中空部の後縁に沿うフランジ部5とを備える押出成型材で形成すると共に、前記フランジ部を、ウェザーストリップ18の取付部とするべくテールゲート12の内面に合わせて矯正するものとする。例文帳に追加

A rear roof rail 2 to intercouple the upper end parts of right and left rear pillars is formed by an extrusion mold material having a hollow part and a flange part extending along the rear edge of the hollow part, and a flange part is corrected by matching it with the inner surface of a tail gate so that the flange part forms the mounting part of a weather strip. - 特許庁

ルーフサイドレール12とルーフクロスメンバ18との2個所の接合部位、即ち、第1の分岐枝部20Bとルーフサイドレール12との接合部位と、第2の分岐枝部22Bとルーフサイドレール12との接合部位との間に、Bピラー10とルーフサイドレール12との接合部位を配置する。例文帳に追加

Between two joint portions of a roof side rail 12 and a roof cross member 18, namely a joint portion of a first branch portion 20B and the roof side rail 12 and a joint portion of a second branch portion 22B and the roof side rail 12, a joint portion of a B pillar 10 and the roof side rail 12 is disposed. - 特許庁

ピラーアウタリインフォースメント26に形成した補強用凸部46の下壁部42Dの下方に間隔を開けて、リインフォースメント46の上壁部46Fが設けられており、補強用凸部46の車室内側方向への曲げモーメントがリインフォースメント46へ伝達されないようになっている。例文帳に追加

An upper wall section 46F of a reinforcement 46 is provided below a lower wall section 42D of a reinforcing projection 46 formed on a B-pillar outer reinforcement 26 with a space therebetween so that a bending moment of the reinforcing projection 46 toward the inside of the compartment is not transferred to the reinforcement 46. - 特許庁

地上波を受信する無指向性アンテナ10を、自動車1の誘電体で構成された部分であるフロントウインドウ2にループ状素子10Aを設け、自動車1を構成する導体である左右のピラー3L,3Rに近い部分に、ループ状素子10Aの給電点11,12を設置して構成する。例文帳に追加

The nondirectional antenna 10 receiving ground waves is composed of a loop-shaped element 10A provided to a front window 2 as a part formed of the dielectric material of a vehicle 1, and feeding points 11 and 12 of the loop-shaped element 10A located near the lateral pillars 3L and 3R as conductors constituting the vehicle 1. - 特許庁

エアバッグ11は、インフレーター25の前記第2ガス吐出口に対して、膨張用ガスを流入可能に、上縁側を連結させ、収納状態から、エアバッグ11を下方へ引き下げて展開可能とするピラー部CP付近に収納された展開手段38に対して、下縁側を連結させている。例文帳に追加

The upper edge of the air bag 11 is coupled in such a way as to allow the inflating gas to flow into the second gas discharge port of the inflator 25 while the lower edge is coupled with a developing means 38 accommodated near the pillar part CP capable of developing upon pulling down the air bag 11 which has been accommodated. - 特許庁

充電口を、車両の側部において、フロントドアとフロントフェンダとフロントピラーとにより囲まれた部位に配設した場合に、充電プラグが充電口に接続された状態にあるときに、フロントドアが開かれても、そのフロントドアのドアミラーが充電プラグと干渉するのを防止する。例文帳に追加

To prevent, in a case where a charge port is arranged at a position of a side part of a vehicle surrounded by a front door, a front fender, and a front pillar, a door mirror of the front door from interfering with a charge plug when the front door is opened while the charge plug is in a state connected with the charge port. - 特許庁

頭部保護エアバッグ装置Mは、車両Vの窓SW周縁の上縁側に折り畳まれて収納され、膨張用ガスGの流入時、窓SW2周縁における前後二つの前・後ピラー部CP・RPとともに窓SW2の車内側を覆うように、下方へ展開膨張するエアバッグ12、を備える。例文帳に追加

The head protecting airbag system M is stored as folded in the upper edge side of the circumference of a window SW of a vehicle V, and is equipped with an airbag 12 to deploy and expand downward to cover the vehicle interior side of the window SW2 and the front and rear pillars, CP, RP, upon the inflow of an inflating gas G. - 特許庁

本発明は、自動車運搬船の車両甲板の桁構造であって、横断面において中央にだけ1本のピラーを設けた構成のものにおいて、横桁の柔構造による局所的応力の集中を避け、応力を全体的に分散して、ラッキング変形に対応でき、また、下層階のクリアハイトを確保することができる車両甲板の桁構造を得ることを目的とする。例文帳に追加

To provide a girder structure for a vehicle deck in a car carrier of such a constitution that a single pillar is provided only at a center in a cross sectional surface capable of avoiding concentration of local stress caused by a flexible structure of a cross girder, totally dispersing the stress, coping with racking deformation, and securing clear height of lower floors. - 特許庁

分離構造の本体は、シートベルトスルーリング10と車両のピラー11の隙間に引っ掛けるのみで設置し、スライドシャフト4上でシートベルトを挟み込んだエッジ構造を有する連結バックル3の調節で圧迫感の緩和が得られると共に、これを上下動作させるのみでシートベルトの長さ調節が可能となる。例文帳に追加

A body of a separating structure is installed only by being hooked in a clearance between a seatbelt through ring 10 and an pillar 11 of the vehicle, the oppressive feeling can be moderated by adjusting a connecting buckle 3 having an edge structure in which the seatbelt is sandwiched on a slide shaft 4, and the length of the seatbelt can be adjusted only by vertically operating the buckle. - 特許庁

ピラーインナ15とレインフォース16の前後方向の中間部には上下方向に延び且つ互いに接近する方向に膨出する第1,第2の膨出突部18,26を形成することにより、第1,第2の膨出突部18,26内に車室側及び車室外側に開口する第1,第2の縦溝19,27がそれぞれ形成されている。例文帳に追加

First and second swelling projections 18, 26 vertically extended and swollen in a direction to mutually approach are formed in an intermediate part in the longitudinal direction of a pillar inner 15 and a reinforcement 16, thereby first and second vertical grooves 19, 27 opened to a cabin side and a cabin outer side are formed in the first and second swelling projections 18, 26, respectively. - 特許庁

カーテンエアバッグ装置を備える内装構造において、カーテンエアバッグの展開安定性を確保しつつ、ルーフトリム端部と車体間の隙間からエアバッグを展開可能にし、ルーフトリムの端部の変形を規制してその見映えと意匠性を高め、上部ピラー間トリムを変形させずにカーテンエアバッグを展開可能にする。例文帳に追加

To provide an interior structure equipped with a curtain airbag device allowing an airbag to deploy through a clearance between a roof trim end part and a vehicle body while ensuring stability in deployment of the curtain airbag and capable of regulating deformation of the roof trim end part to improve its design property and beauty of its appearance and deploying the curtain airbag without deforming trim between upper part pillars. - 特許庁

歩行者用エアバッグ装置10は、車体1のAピラー2に沿って車体前後方向に延在するベースプレート20と、このベースプレート20に沿って配置されたエアバッグ30の折り畳み体と、このエアバッグ30の折り畳み体を覆うカバー40と、該エアバッグ30の前端に接続されたインフレータ60等を備えている。例文帳に追加

This airbag device 10 for the pedestrian comprises a base plate 20 extending forward and backward of a vehicle body along an A-pillar 2 of a vehicle body 1, a folding element of an airbag 30 arranged along the base plate 20, a cover 40 covering the folding element of the airbag 30, and an inflator 60 connected to the front end of the airbag 30. - 特許庁

ECUは、自動車11の前部への衝突体の衝突が検知又は予測された場合に、ヘッドランプ24との接触によって衝突体の移動方向をフロントピラーに向かう方向に対し異ならせるのに適した衝突体案内姿勢を該ヘッドランプ24がとるように、ヘッドランプ駆動機構25を制御する。例文帳に追加

When it is detected or predicted that a collision body collides with the front part of an automobile 11, the ECU controls the headlamp drive mechanism 25 so as to allow the headlamp 24 to take a collision body guiding posture suitable for diverting a moving direction of the collision body from a direction toward a front pillar by contact with the headlamp 24. - 特許庁

実施形態に係る不揮発性記憶装置は、第1の方向に延びる複数本のワード線を含むワード線配線層と、前記第1の方向に対して交差する第2の方向に延びる複数本のビット線を含むビット線配線層と、各前記ワード線と各前記ビット線との間に配置されたピラーと、を備える。例文帳に追加

A nonvolatile storage device according to an embodiment comprises a word line wiring layer including plural word lines extending in a first direction; a bit line wiring layer including plural bit lines extending in a second direction crossed with the first direction; and pillars arranged between the respective word lines and the respective bit lines. - 特許庁

エアバッグの展開時に解放されるルーフライニングの端末部をピラーガーニッシュに対して隙間なく、容易に突き合わせることを可能にして、困難な設計・製造や組付作業性の低下等を招くことなく確実に外観品質の向上を図ることのできるエアバッグ装備車両のルーフライニング係止構造を提供する。例文帳に追加

To provide a roof lining fastening structure of a vehicle equipped with an airbag capable of enhancing the outside appearance quality certainly without bringing about difficulty in designing and manufacture, a drop etc. of the easiness in executing the installing operation, etc. by enabling the termination of a roof lining released when the airbag is spread and a pillar garnish to butt together easily without leaving a gap. - 特許庁

ディスプレイ10,10,…がm行×n列(m,nは、自然数)の行列状に配置されたマルチディスプレイシステム1に対し、リセット用ピラー2上で行方向に設けられた軌道に、リセット用台車3を走行させることで、行単位で、指定された列に対応するディスプレイに対してリセット信号を出力させる。例文帳に追加

A reset carriage 3 is made to travel on a track provided on a reset pillar 2 in the row direction with respect to a multi-display system 1 in which displays 10, 10, ... are disposed into a matrix of m rows and n columns (m and n are natural numbers) so as to output a reset signal for every row unit to a display corresponding to a specified column. - 特許庁

膨張遮蔽部20が、エアバッグ19の膨張完了時に、下端側における車外側を、ベルトラインBLの下縁側を構成する部材8に支持されるとともに、膨張完了時の前端側における車両のピラー部FPの領域に配置されて、膨張完了形状を上下方向に略沿った略棒状とされる支持膨張部28を、有する。例文帳に追加

The inflation shielding part 20 includes a support inflation part 28 whose outside lower end is supported by a member 8 constituting a lower edge of a belt line BL, and arranged in an area of a vehicle pillar part FP at the front end to be formed in a substantially bar shape substantially along a completely inflated shape vertically, when the airbag 19 is completely inflated. - 特許庁

ストラップベルト17と連結され、エアバッグ展開時におけるストラップベルト17の展開方向を規制するコントロールタグ19を、フロントピラー本体16の車体フランジ20に対して略U字形に巻き付け、且つウエルト部材18により車体フランジ20に挟み込むように取り付けた。例文帳に追加

A control tag 19 connected with the strap belt 17 and restricting the development direction of the strap belt 17 at the time of airbag development is wound with respect to a vehicle body flange 20 of a front pillar body 16 so as to form an approximately U-shape, and is mounted so as to be inserted in the vehicle body flange 20 by a welt member 18. - 特許庁

ウインドシールドガラス20には、本体部40の車幅方向端部に車両後方斜め外側に向って屈曲された取付部42が形成されており、取付部42の車幅方向外側端部42Aが、ピラーアウタパネル28の取付壁部28Fに接着剤44によって固定されている。例文帳に追加

The windshield glass 20 is furnished with a mounting part 42 at the end across the vehicle width of its body part 40 in such a way as bent outward aslant to the rear of the vehicle, wherein the outer end 42A across the vehicle width of the mounting part 42 is fixed by adhesive 44 to a mounting wall part 28F of a pillar outer panel 28. - 特許庁

本発明は、ロアートリム6との合わせ部に位置するアッパートリム5に、一対の突出部12が間隔を置いて設けられているピラートリム2の合わせ部構造において、突出部12は、ロアートリム6の内側で車幅方向へ向かって突出すると共に、アッパートリム5の下端部よりも下方へ向かって突出している。例文帳に追加

In this mating part structure of a pillar trim 2 provided with a pair of protruded parts 12 spaced each other in an upper trim 5 positioned in a mating part of a lower trim 6, the protruded part 12 is protruded toward a width direction of a vehicle in an inner side of the lower trim 6 and protruded toward downward from a lower end part of the upper trim 5. - 特許庁

車体インナパネルと上部ピラー間トリム14及びルーフトリム7との間に付設部材20を設けてその付設部材20を車体に固定し、この付設部材20にルーフトリム7の下端部7aの少なくとも一部を受け止めて車体側への移動を規制する規制部22を形成した。例文帳に追加

A member 20 to be attached to the interior structure is provided among an inner panel of a vehicle body, the trim 14 between upper part pillars, and the roof trim 7, is fixed to the vehicle body, and is provided with a regulation part 22 receiving at least a part of a lower end part 7a of the roof trim 7 to regulate its travel onto a vehicle body side. - 特許庁

本発明の半導体装置1は、基板10に形成される配線パターン11と、配線パターン11を覆う状態で形成される絶縁膜20と、絶縁膜20上に載置される第1の素子チップ2と、絶縁膜20を貫通し、配線パターン11と第1の素子チップ2とを電気的に導通させる導体ピラー4とを備えるものである。例文帳に追加

A semiconductor device 1 is equipped with a wiring pattern 11 that is formed on a substrate 10, an insulating film 20 that is formed to cover the wiring pattern 11, a first element chip 2 that is placed on the insulating film 20, and a conductor pillar 4 that passes through the insulating film 20 and allows the wiring pattern 11 to be electrically continuous to the first element chip 2. - 特許庁

車両前部との衝突によって車幅方向に広がりを備えていない障害物がフロントサイドフレームの車幅方向外側から侵入した時であっても、この障害物が車室内に侵入することをより確実に抑制できるヒンジピラーの補強構造を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a reinforcing structure of a hinge pillar, which is capable of surely suppressing an obstacle from going into a vehicle interior, even when the obstacle without a spread in a vehicle width direction goes into from an outside in the vehicle width direction of a front side frame due to a collision with a vehicle front. - 特許庁

リヤサスペンション取付部材1に作用する後輪等からの突上げ荷重を、車体アウタパネル部材2との接合部Pを介して、通常のリンフォースリヤピラー等の車体骨格部材3への転嫁に加えて、車体アウタパネル部材2にも転嫁させて、広範囲に広がる車体アウタパネル部材2へ効率的に分散させる。例文帳に追加

The projecting load from rear wheels or the like applied to the rear suspension mounting member 1 transferred to an automobile body skeleton member 3 such as a regular reinforcement rear pillar, and also transferred to the automobile body outer panel member 2 so as to be efficiently dispersed in the extensively developed automobile body outer panel member 2. - 特許庁

半導体装置は、n型ドリフト層4内にその平面と平行なY軸方向を長手方向としてストライプ状に且つY軸方向と直交するX軸方向において周期的に形成されたp型ピラー1と、終端領域200において素子領域100を取り囲むように同心環状に形成された複数のフィールドプレート電極2とを備える。例文帳に追加

The semiconductor device includes: p-type pillars 1 formed in an n-type drift layer 4 in stripes having lengths along a Y axis parallel to a plane of the n-type drift layer 4 and periodically along an X axis orthogonal to the Y axis; and a plurality of field plate electrodes 2 formed concentrically and annularly enclosing the element region 100 in the terminal region 200. - 特許庁

ルーフを一時的に、または常時開放されてなる車両において、フロントガラス20のフロントヘッダ21およびフロントピラー22に折り畳まれた状態で収納され、インフレータ14から供給されるガスによって乗員頭部の外側方および上方に沿って膨張展開可能なエアバッグ11を設けた。例文帳に追加

In the vehicle whose roof is temporarily or always open, an air bag 11 which is stored in the folded state of a front head 21 and a front pillar 22 of a windshield 20, and capable of expanding and developing outwards and upwards of the passenger's head by the gas fed from an inflator 14 is provided. - 特許庁

この結果、ピラーアウタパネル28の前壁部28Cとウインドシールドガラス20との間には、空間46が形成されており、この空間46により、ウインドシールドガラス20に所定値以上の荷重が、略前方斜め上方から作用した場合に、ウインドシールドガラス20の変形ストロークが増えるようになっている。例文帳に追加

As a result, a space 46 is formed between the front wall part 28C of the pillar outer panel 28 and the windshield glass 20, which increases the deformation stroke of the windshield glass 20 when a load equal to or exceeding the specified value is applied to the windshield glass 20 from above aslant approximately from ahead. - 特許庁

車体側部構造1は、フロントドア後端部34におけるフロントドアアウタパネル31とフロントドアインナパネル32との間を、従来よりも狭くすると共に、フロントドア後端部34とピラー外側面221bとの間の空間を、フロントドア衝撃伝達材5で充填することによって構成される。例文帳に追加

The vehicle body side part structure 1 is constituted by narrowing a clearance between a front door outer panel 31 at a front door rear end part 34 and a front door inner panel 32 as compared with conventional and filling a space between the front door rear end part 34 and a pillar outer side surface 221b by a front door impact transmission material 5. - 特許庁

本発明の方法は、表面を有する単結晶Si基板を形成するステップ(1202)と、基板内に、ビア、トレンチ、またはピラーのようなSiフィーチャを形成するステップ(1204)と、Siフィーチャの上に重なるGeまたはシリコンゲルマニウムの材料からドットを形成するステップ(1206)と、ドットを含む光路を形成するステップ(1208)とを含有する。例文帳に追加

The method includes a step (1202) for forming a single crystal Si substrate having surfaces, a step (1204) for forming Si feature such as via, trench, or pillar in the substrate, a step (1206) for forming dots from materials of Ge superimposed on the Si feature or silicon germanium, and a step(1208) for forming the path including the dots. - 特許庁

結合壁部と前側壁部との結合に、スポット溶接を用いる場合には、汎用のスポット溶接機を使用することができ、レーザ溶接を用いる場合には、生産性を向上させることができると共に、結合壁部と前側壁部とをより精度良く結合させることができる車両のフロントピラー構造を提供する。例文帳に追加

To provide a front pillar structure of a vehicle for which a general-purpose spot welding machine can be used when spot welding is used for connecting a connection wall and a front wall, and which improves productivity and allows the connection wall and the front wall to be connected with high accuracy when laser welding is used. - 特許庁

15〜45重量%のガラス繊維を含有するポリプロピレン系樹脂からなり、(A)主要部の平均面密度が0.22g/cm^2 以下、(B)製品切り出し3点曲げ試験における(B−1)最大荷重が70N以上、(B−2)曲げ剛性が80N/cm以上である自動車用ドアパネルあるいはピラーである。例文帳に追加

This door panel or pillar for automobile is made of polypropylene based resin containing glass fiber of 15 to 45 wt.% and has 0.22 g/cm2 or below in average surface density of a main part, 70 N or more in maximum load in product extraction three-point bending test and 80 N/cm or more in bending rigidity. - 特許庁

車両用シートベルト装置20は、リトラクタ26から延ばされたウェビング28が連結されるとともにセンターピラー25およびシートクッション21の外側部21a間に設けられ、ウェビング28を引き込み可能なアウタプリテンショナ31と、アウタプリテンショナ31を車両前後方向に移動可能なスライド機構35とを備えている。例文帳に追加

The vehicular seat belt device 20 is connected with the webbing 28 extended from a retractor 26, arranged between a center pillar 25 and an external portion 21a of a seat cushion 21, and is provided with an outer pretensioner 31 drawing the webbing 28 and a slide mechanism 35 moving the outer pretensioner 31 in the vehicle front/rear direction. - 特許庁

従来の自動車のアクセルペダルとアクセルペダルの上にあるダッシュボードとの間を結ぶ線上に光電センサーを配設し、該センサー及びシフトポジションや車速の信号によって、アクセルペダル上にドライバーの足がある場合、ドライバーの耳元に近いセンターピラーに設けられたスピーカから音声にて警告を発することによってドライバーに注意を促すことを特徴としている。例文帳に追加

A caution is promoted to a driver by giving a sound alarm from a speaker provided on a center pillar close to an ear of the driver by signals from the sensor and on the shift position and the vehicle speed when a foot of the driver is placed on the accelerator pedal. - 特許庁

バンパーレインフォースメント19は、車両前後方向視で少なくとも左右いずれか一方に設けられ、その車幅方向内方側は衝撃吸収用フレーム21に、車幅方向外方側はドアヒンジピラー25Lから前方に延設されたステー部材27a、27bに連結されている。例文帳に追加

The bumper reinforcement 19 is arranged at at least either of right and left sides as seen in the forward or rearward direction of the vehicle, its inside portion in the vehicle width direction is connected to the shock absorbing frame 21, and its outside portion in the vehicle width direction is connected to stay members 27a, 27b extended from the door hinge pillar 25L in a forward direction. - 特許庁

例文

この発泡充填部材109では、切り欠き部113より第1発泡基材110を、切り欠き部117に挿入し、かつ、切り欠き部117より第2発泡基材111を、切り欠き部113に挿入することによって、ピラーの内部空間に対応した立体形状に形成することができ、これを内部空間内に配置することができる。例文帳に追加

The foaming filling member 109 can be formed to have a three-dimensional shape corresponding to an internal space of a pillar by inserting the first foaming base sheet 110 to the notch part 117 by the notch part 113 and inserting the second foaming base sheet 111 to the notch part 113 by the notch part 117, and can be arranged inside the internal space. - 特許庁

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