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四駆の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 687



例文

4WDモード時におけるアクセルペダル操作のフィーリングを向上可能な動車およびその制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a four-wheel drive car capable of improving the feeling of an accelerator pedal in a 4WD mode, and to provide a method for controlling the four-wheel drive car. - 特許庁

ブロックパターンを形成しているので、動用のタイヤとしての基本性能(悪路走行、氷雪上走行等)を確保できる。例文帳に追加

As a block pattern is formed, a basic performance (bad road running, running on ice) as a tire for four-wheel drive can be secured. - 特許庁

既存の排気管を利用して、フロントプロペラシャフトの脱落を防止する動車の排気装置を提供する。例文帳に追加

To provide an exhaust device of a four-wheel drive vehicle to prevent a front propeller shaft from falling off by utilizing an existing exhaust pipe. - 特許庁

発電機の発電電力が所望の目標値となるように制御することが可能な動制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a four-wheel drive control device capable of performing control such that generation power of a power generator becomes a desired target value. - 特許庁

例文

更なる燃料消費率の低減を図ることのできる動車の動力伝達装置を提供する。例文帳に追加

To provide a power transmission of a four-wheel drive vehicle which can further reduce fuel consumption. - 特許庁


例文

そして、回転用動モータ9及び回転用機構部10を設け、正角錐形プリズム5をその中心軸を回転軸として自転させる。例文帳に追加

A rotary driving motor 9 and a rotating mechanism part 10 are arranged to rotate the prism 5 around its own center axis as a rotating axis. - 特許庁

動車において、前輪と後輪の回転数比の精度向上と、変速機ケースの左右幅のコンパクト性維持である。例文帳に追加

To enhance the accuracy of the ratio of number of rotation of front wheels to that of rear wheels of a four-wheel drive vehicle and to maintain the compactness of the horizontal width of a transmission case. - 特許庁

間欠的に回転動される回転支持体3に、その円周方向に沿ってつの治具4を配設する。例文帳に追加

Four jigs are disposed along the circumferential direction in a rotating support 3 which is intermittently rotated. - 特許庁

低加速度状態でのスリップも検出可能な動車両の加速スリップ検出装置を提供する。例文帳に追加

To provide an acceleration slip detector for a four-wheel drive vehicle capable of detecting a slip even in a low accelerating state. - 特許庁

例文

第一及び第二の連結軸22a,22bをその軸線の回りに回転させることによって、第一ないし第動機構7a〜7dが連動して動作すると共に、第一ないし第動機構7a〜7dが可動鋳型長辺1bの傾斜角度を変化させる。例文帳に追加

By rotating the first and second connection shafts 22a, 22b around respective axis lines, as the first to fourth driving mechanisms 7a to 7d are moved interlockingly, the first to fourth driving mechanism 7a-7d change the angle of inclination of the long side 1b of the movable mold. - 特許庁

例文

パイロット弁20において、ロータ5とステータユニット6とからなる電動モータを動し、ロータ5の回転力をねじ送り機構によりパイロット弁体23を直線状に移動させて、方切換弁10に対する高圧冷媒の流入先を切り換えて方切換弁10を動する。例文帳に追加

In the pilot valve 20, an electric motor comprising a rotor 5 and stator unit 6 is driven, the pilot valve body 23 is moved linearly by the rotational force of the rotor 5 using a screw feed mechanism, and the four-way selector valve 10 is driven by switching between the destinations of high pressure refrigerant inflow with respect to the four-way selector valve 10. - 特許庁

この発明は、前後輪のタイヤ径の違いに応じて、前後輪の周速が同じになるように前後輪の変速比を個別に制御して、動力循環等の不具合を回避し、スムーズな動を実現する動車における前後輪変速装置を提供する。例文帳に追加

To provide a front-rear wheel transmission for a four-wheel drive vehicle realizing smooth four-wheel drive, avoiding defectiveness such as power circulation by individually controlling the gear ratios of front and rear wheels to equalize the peripheral speed of the front and rear wheels according to the tire diameter difference between the front and rear wheels. - 特許庁

倍速変速装置24の前・後輪等速四駆状態及び前輪倍速四駆状態の切替手段32を、油圧ポンプからの圧油を切り替える制御弁34及び油圧の給排される油圧シリンダ35からなる倍速油圧ユニット33により作動する。例文帳に追加

A changeover means 32 between the four wheel drive state of front/rear wheel equal speed and the four wheel drive state of front wheel double speed of the double speed transmission 24 is operated by a double speed hydraulic unit 33 formed of a control valve 34 for changing pressure oil from a hydraulic pump and a hydraulic cylinder 35 for feeding or discharging the oil pressure. - 特許庁

動ハイブリッド車両用動力伝達装置の制御装置において、第2電動機MG2の発電制御に伴って発生する負トルクを防止することができる動ハイブリッド車両用動力伝達装置の制御装置を提供する例文帳に追加

To provide a control device for a power transmitting device for four-wheel drive hybrid-vehicle capable of preventing the occurrence of negative torque resulting from power generation control of a second electric motor MG2 in the control device for the power transmitting device for four-wheel drive hybrid-vehicle. - 特許庁

エンジン14の回転速度N_Eが動系の捩り共振発生域となると、動選択手段88によって動モードを選択させることで、エンジン14から出力される動力が、プロペラシャフト28および電子制御カップリング12を介して後輪34にも伝達される。例文帳に追加

When the rotational speed N_E of an engine 14 becomes the torsional resonance generation area of the drive system, a driving force output from the engine 14 is transmitted to a rear wheel 34 through a propeller shaft 28 and an electronic control coupling 12 by selecting a four-wheel drive mode with a four-wheel drive selection means 88. - 特許庁

センタデフに速度拘束方式又はトルク感応方式のデフを採用した動車に於いて、旋回加速時の限界性能を向上するための前後左右輪への動力又は動トルクの最適な配分を決定することのできる動力配分制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide, in a four-wheel drive vehicle in which a differential of a speed-straining type or torque-sensitive type is employed for a center differential, a driving force distribution controlling device capable of determining an optimum distribution of a driving force or a driving torque to front and rear, right and left wheels to improve a limit performance at the time of the vehicle accelerating while turning. - 特許庁

また各軸方向の動手段を動して各軸方向の動きの組み合わせで施療子に20mm角方の中で円状の軌跡を描く動きを上記掴みマッサージ用動部の動中に行わせる制御部8を備える。例文帳に追加

In addition, the massage machine has a control section 8 which makes each therapeutic element to perform a circular movement within a square with 20 mm sides by driving each driving means in the axial direction and by combining the axial movements while the grasping massage driving section is being driven. - 特許庁

動力切断装置23は、四駆運転時、カム軸48等の動側回転部材が制止された時にアウターレース52等の被動側回転部材がフリー状態となるように、カム軸48とアウターレース52の間をローラ55等のトルク伝達媒体により断続可能に接続する。例文帳に追加

At the time of a four wheel drive when drive power side rotation members as a camshaft 48 are restrained so as to free non drive power rotation members as an outer race 52 the drive power cut device 23 is inserted to be capable of on and off by a torque transfer medium as a roller 55 between the camshaft 48 and the outer race 52. - 特許庁

全輪動、又は、動を備え、且つ、重量物をけん引すること、あるいは、悪路上を運転することが期待されるハイブリッド電気自動車において、後進動に供給される車輪トルクの大きさを簡易な構成で増大することが出来る動ユニットを提供する。例文帳に追加

To provide a drive unit capable of increasing a value of wheel torque supplied to backward drive by a simple structure, in a hybrid electric vehicle having all-wheel drive and four-wheel drive, and expected to pull a heavy load and to be driven on a rough road. - 特許庁

施療子を異なる軸方向に個別に往復動する動手段と、制御データに基づいて各軸方向の動手段を動して各軸方向の動きの組み合わせで施療子に20mm角方の中で円状の軌跡を描く動きを行わせる制御部とを備える。例文帳に追加

The massaging machine is equipped with a driving means for driving treatment elements independently in reciprocating manner in different axial directions and a control part which drives the driving means in each direction based on control data so that the treatment elements move in a circular trajectory within a 20 mm square by the combinations of movements of each axial direction. - 特許庁

動輪へ動力を配分するクラッチの締結力を最大にするロックモードの実行および解除を、車両の状況に応じて適切に制御でき、それによりロックモードの実行頻度および実行期間を低減できる動車両の動力制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a driving force control device capable of properly controlling execution and release of a lock mode to set tightening force of a clutch to distribute driving force to auxiliary drive wheels at the maximum in accordance with situations of a vehicle, and reducing the execution frequency and the execution period of the lock mode. - 特許庁

低μ路面でもスムーズに発進できるとともに、副動輪への動力を、実際の加速状態に応じて過不足なく配分できることにより、応答性および燃費を向上させることができる動車両の動力制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a driving force control device for a four-wheel drive vehicle capable of smoothly starting even on a road surface of a low μ value, and properly distributing driving force to auxiliary drive wheels in accordance with an actual acceleration state so as to improve responsiveness and a fuel consumption. - 特許庁

内燃機関で前輪を動する二輪動方式と内燃機関で前輪を動すると共に電動機で後輪を動する動方式とを変更するハイブリッド車において、動方式の変更による車両挙動の乱れを防止しながら運転者の要求に応じた走行性能を実現する。例文帳に追加

To obtain travelling performance responding to a request of a driver while preventing disturbance in behavior of a vehicle caused by change of a driving system in a hybrid car whose driving system is changed between a two-wheel driving system for driving front wheels by an internal combustion engine and a four-wheel driving system for driving rear wheels by an electric motor while driving the front wheels by the internal combustion engine. - 特許庁

動機構4は、レンズ動装置1の隅に配置される略三角柱状の動用磁石部17と、略三角筒状に巻回され、その内周面が動用磁石部17の外周面と所定の隙間を介して対向配置される動用コイル18と、動用コイル18よりも被写体側に配置される磁性部材19とを備えている。例文帳に追加

The driving mechanism 4 includes: driving magnet parts 17 shaped substantially like a triangle pole and disposed at four corners of the lens driving device 1; a driving coil 18 wound substantially like a triangular cylinder and disposed with the inner peripheral surface thereof opposite to the outer peripheral surface of the driving magnet part 17 through a predetermined gap; and a magnetic member 19 disposed to an object side from the driving coil 18. - 特許庁

引きずりトルクを低減しつつ、副動輪側へのトルク伝達応答性を向上させることが可能な動車の動力伝達装置を提供する。例文帳に追加

To provide a power transmission device for a four-wheel drive vehicle that can reduce drag torque while improving torque transmission responsiveness toward secondary drive wheels side. - 特許庁

既存の車載センサを流用できる低コストのシステムとしながら、タイトコーナブレーキング現象の防止とトルクハンチングの防止との両立を達成した動車の動力配分制御装置を提供すること。例文帳に追加

To make compatible both prevention of a tight corner braking phenomenon and prevention of torque hunting, while serving as a low cost system capable of diverting an existing on-vehicle sensor. - 特許庁

レンズの光軸方向から見たときの形状が略角形状となるレンズ動装置において、搭載されるレンズの径が大型化する場合であっても、小型化することが可能なレンズ動装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a lens driving device, whose shape is substantially quadrangular when viewed from the optical axis direction of a lens, miniaturized even when the diameter of a lens to be mounted is made larger. - 特許庁

センターデファレンシャル装置に代わる機能と、デファレンシャル装置の差動制限機能を、ツインビスカスカップリングに担わせるとともに、動トルクの分離設定を行うことができる動システムを提供する。例文帳に追加

To provide a four-wheel drive system capable of performing separation setting of driving torque while charging a differential limiting function of a differential gear and a function replacing with a center differential gear on a twin viscous coupling. - 特許庁

更に、エンジンで動する油圧ポンプに加えてクラッチを介してブレ−キ付電動モ−タ−により動できる第油圧ポンプを備えることにより、作業機械の石油燃料使用量を節減可能にした。例文帳に追加

By further providing a fourth hydraulic pump capable of being driven by an electric motor with a brake via the clutch in addition to the hydraulic pump to be driven by the engine, it is possible to reduce petroleum fuel consumption of working machines. - 特許庁

動時において車両を安定して走行させることができるとともに、その安定走行に必要な動力を得るための電力を確保する。例文帳に追加

To realize stabilized traveling of a vehicle even at the time of four-wheel driving while ensuring an electric power for producing a driving force required for the stabilized traveling. - 特許庁

そして、二輪動モードでは自由に回転させられているプロペラシャフト28などの後輪側の部材の剛性が、動モードに切り換えられることで増大する。例文帳に追加

Rigidity of the member at the rear wheel side such as the propeller shaft 28 which is freely rotated in a two-wheel drive mode is increased by being switched to the four-drive mode. - 特許庁

ブラシ付きの直流電動機を用いる電動四駆車両に対して、ブラシ寿命を長くできる4輪動車制御装置を提供することにある。例文帳に追加

To provide a controller for four-wheel drive car in which the lifetime of a brush can be prolonged for an electric four-wheel drive car employing a DC motor with brush. - 特許庁

内外両回転部材間にメインクラッチ、カム機構、電磁式のパイロットクラッチ機構を備える動力伝達装置を搭載する動車での異音(バキ音)の発生を防止する。例文帳に追加

To prevent an abnormal noise (whack) in a four-wheel drive car mounting a driving force transmission device equipped with a main clutch, a cam mechanism and an electromagnetic pilot clutch between an internal and outer rotating members. - 特許庁

S15でアンダーステアと判定する場合、S18でK1=1とし、K2=0とすることにより、動走行させるも左右後輪間に動力差を設定しない。例文帳に追加

If understeer is determined in S15, in S18, K1 is set to 1 and K2 is set to 0, thereby allowing four-wheel drive without setting a driving force difference between the right and left rear wheels. - 特許庁

情報検出素子保持体は4本の各両端を自在にして弾性ワイヤーで二軸平行移動と二軸チルト制御を行い、質量平衡動体は動制御を行うための電磁力発生機構を有する。例文帳に追加

The information detecting element holder performs 2-axis parallel movement and 2-axis tilt control by making both ends of four free and elastic wires, and the mass balancing drive has an electromagnetic force generation mechanism for performing 4-axis driving control. - 特許庁

加速応答性の向上と旋回性能の向上とを両立させることのできる動車の前後動力配分比制御装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide an apparatus for controlling distribution ratio of front and rear driving force for a four-wheel-drive vehicle, which strikes a balance between improvements of acceleration response properties and turning performance. - 特許庁

固定鋳型長辺1aの上下方向に配置された第二の動機構7b及び第動機構7dを第二の連結軸22bで連動可能に連結する。例文帳に追加

A second driving mechanism 7b and a fourth driving mechanism 7d, which are positioned in the vertical direction of the long side 1a of the fixed mold, are connected interlockingly by a second connection shaft 22b. - 特許庁

またギヤー軸33は回転継手5を介して角柱61、ネジ杆101、ガイド63およびモータ105で動されるネジ送り機構10からなる計量皿負荷機構6により昇降動される。例文帳に追加

Also, the gear shaft 33 is subjected to elevation drive by a weighing pan load mechanism 6 comprising a screw feeding mechanism 10 driven by a square pole 61, a screw rod 101, a guide 63, and a motor 105 via a rotary joint 5. - 特許庁

普通路面と低μ路面が混在した道路上を走行する際に、動車の前後輪を連結する動力伝達装置に大きなトルクが瞬間的に生じるのを防止する。例文帳に追加

To prevent a large torque from being temporarily generated on a driving force transmission device for connecting front and rear wheels of a four-wheel drive vehicle when it travels on a road in which a normal road surface and a low μ road surface are mixed. - 特許庁

車両の操縦性及び車両挙動の安定性をそれぞれ向上させると共に、クラッチ接続時のショックやノイズ音を低減させることができる動車の動力配分制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a driving force distribution control device enhancing maneuvability of a vehicle and stability of a vehicle behavior respectively and reducing a shock at the time of connection of a clutch and a noise. - 特許庁

加速応答性の向上と旋回性能の向上とを両立させることのできる動車の前後動力配分比制御装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a front/rear driving force distribution ratio control device of a four-wheel drive vehicle that can satisfy both acceleration response improvement and turning performance improvement. - 特許庁

平行節機構の変位に拘わらず出力端の姿勢を一定に保ち安定した動力伝達が可能な動力伝達機構を提供する。例文帳に追加

To provide a driving force transmission mechanism capable of fixedly retaining the attitude of an output end and stably transmitting a driving force despite the displacement of a parallel four-joint mechanism. - 特許庁

二輪動モードと動モードとを選択可能になっているとともに、回転動力の変速(高速レンジと低速レンジとの変更)が可能な車両用トランスファにおいて、比較的小型・軽量な構造の提供。例文帳に追加

To provide a relatively small size and light weight structure in a vehicular transfer in which a two-wheel drive mode and a four-wheel drive mode are can be selected and shift of rotation power (change of a high speed range and a low speed range) is possible. - 特許庁

前輪をエンジン、後輪をモータで動するバッテリレスモータ動車の極低μ路発進時のける加速走行を滑らかなものとする。例文帳に追加

To provide a brake control device for a battery-less motor four-wheel drive vehicle whose front wheel are driven by an engine and rear wheels are driven by a motor, capable of smoothening the accelerative running at starting on an ultra-low μ road. - 特許庁

の香箱16は、仕上げ輪列19,20,21,22を動し、一方で第一の香箱は、一方向にのみ回転を可能にするバネの作用に従うこはぜ10を動する。例文帳に追加

The fourth barrel drum 16 drives finish train wheels 19, 20, 21, and 22, and the first barrel drum 7 drives a click 10 which follows the action of a spring that enabled the click 10 to be rotatable in only one direction. - 特許庁

トランスファ22は、パートタイム式動車に搭載され、変速機20からの動力を前後輪12に分配するとともに高速ギヤ位置と低速ギヤ位置とを切り換える機能を有する。例文帳に追加

The transfer 22 is mounted on a part time type four-wheel drive vehicle, distributes a drive force from the transmission 20 to front and rear wheels 12 and has a function for switching between a high speed gear position and a low speed gear position. - 特許庁

動力配分装置の制御装置の構成を簡素化可能な動車両用制御装置のフェイルセーフ装置を提供することである。例文帳に追加

To provide a fail-safe device of a control device for a four-wheel drive vehicle capable of simplifying the constitution of a control device of a driving force distributing device. - 特許庁

後輪動型式や動型式の車両の車体構造において、例えば側面衝突が発生した場合、衝突の衝撃が右(左)のクロスメンバーから左(右)のクロスメンバーに無理なく伝達されるように構成する。例文帳に追加

To provide a vehicle body structure of a rear-drive type or a four-wheel-drive type vehicle capable of reasonably transmitting a collision impact from a right (left) cross member to a left (right) cross member when a side impact or the like occurs. - 特許庁

また、動状態判定手段に対応するステップS2において動では無いと判定されている間は、変速制限手段に対応するステップS4において変速比を最大値に設定することが禁止される。例文帳に追加

The setting of the shift ratio to the maximum value is inhibited in a step S4 corresponding to a shift limiting means while no four-wheel driving is decided in a step S2 corresponding to a driving state deciding means. - 特許庁

例文

制御ハンチングの抑制と主動輪のグリップ力の維持とを両立できる動車の電動機トルク制御装置および方法を提供する。例文帳に追加

To provide a motor torque control device and method of a four-wheel drive vehicle capable of both establishing the suppression of control hunching and the maintenance of the grip force of a main driving wheel. - 特許庁

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