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四駆の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 687



例文

運転者がアクセルを操作していない時間が微小な時間であっても、動状態を維持することが可能な車両の動制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a drive control apparatus of a vehicle capable of maintaining a state of four wheel driving even though the time while a driver does not operate an accelerator is a minute period. - 特許庁

車両の乗員がEVスイッチを操作することにより選択されたEV走行時においては、通常の走行時に比べて、動で動作する領域が縮小し、その分、二輪動で動作する領域が拡大する。例文帳に追加

In EV traveling selected when the crew of the vehicle operates the EV switch, the region where the vehicle operates by the four-wheel driving is reduced in comparison with the normal driving, and the region where the vehicle operates by the two-wheel driving is increased according to this. - 特許庁

既存の車載センサを流用できる低コストのシステムとしながら、、タイトコーナブレーキング現象の防止と発進加速性の向上との両立を達成した動車の動力配分制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a driving force transfer control unit for four-wheel drive vehicle that prevents phenomenon of tight corner braking and improves starting acceleration, while the system thereof made at a low cost carrying over a conventional onboard sensor. - 特許庁

半導体レーザ10に流す動電流は、バイアス電流源12、閾値電流源11、変調電流源13及び動補助電流源14のつの電流源からの和電流で構成されている。例文帳に追加

A drive current, which is made to flow into a semiconductor laser 10, is composed of a sum current from a bias current source 12, a threshold current source 11, a modulation current source 13, and a drive auxiliary current source 14. - 特許庁

例文

動輪21は隅のキャスター14同士を結ぶ外郭線Sの内側領域に2個設けられ、動部1の前後方向の中心線M_1に同軸状に配置される。例文帳に追加

Two drive wheels 21 are installed in the inner region of contour lines S tying together the casters 14 at four corners and arranged coaxially to the center line M_1 in the fore-and-aft direction of the drive part 1. - 特許庁


例文

ステアリングハンドルの回転操作により操向シリンダ20が動されると、揺動装置31を介してワイヤ38が引かれ、爪クラッチ28がスライドして四駆切換え装置21が「等速」かに「増速」に自動的に切換わる。例文帳に追加

When the steering cylinder 20 is driven by the rotating operation of the steering wheel, the wire 38 is pulled through the rocking device 31, and the claw clutch 28 is slid to automatically switch the four-wheel-drive switching device 21 to 'constant velocity' or 'acceleration'. - 特許庁

前輪または後輪の一方がモータで回転動される動車両において、段差の乗り越え時ならびに乗り越え後の車両の挙動を安定化することを課題とする。例文帳に追加

To stabilize the behavior of a four-wheel drive vehicle when and after climbing over a step, with respect to the four-wheel drive vehicle for which the rotation of either front wheels or rear wheels is driven by a motor,. - 特許庁

ECU30は、車速が所定値を超えた場合に車両が被牽引物を牽引しており、かつ車両が動状態で走行しているときには、2WD/4WD切換スイッチ42からの切換指示にかかわらずアクチュエータ12に対して動状態から二輪動状態への切換を指示する。例文帳に追加

The ECU 30 instructs change-over from the four wheel driving mode to the two wheel driving mode to the actuator 12 regardless of the change-over instruction from the 2WD/4WD change-over switch 42 when the vehicle travels in the four wheel driving mode, while the vehicle pulls a traction object when the vehicle velocity exceeds a specified value. - 特許庁

前輪1・1を後輪2・2の周速と略同速に動する動状態と、前輪1・1を後輪2・2の周速よりも増速して動する前輪増速速動状態に切換可能とした走行車両において、フロントアクスルケース13後部に動状態と前輪増速動状態を切り変えるための切換クラッチ20・21を設け、該切換クラッチ20・21の切換操作手段22と前輪1・1の回動基部とをリンク機構を介して連動連結した。例文帳に追加

The selector clutches 20 and 21 for switching between the four wheel drive state and the front wheel speed increase drive state are installed at the rear of a front axle case 13, and select operation means 22 of the selector clutches 20 and 21 are interlockingly connected to the turning base parts of the front wheels 1 and 1 through link mechanisms. - 特許庁

例文

通常の低トルク伝達時におけるコントローラの動回路の負担低減と、高トルクを必要とする条件で発生する異音解消との両立を図ることができる動車の動力配分制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a driving force distribution controller for a four-wheel drive vehicle reducing the load of a driving circuit for a controller in transmitting a general low torque and eliminating the abnormal sound generated in the conditions of requiring a high torque. - 特許庁

例文

2輪動状態での車両の発進時にスリップが発生した場合でも、噛み合いクラッチを介してトルクが伝達される補助動輪に速やかにトルクを伝達することが可能な動車及びその制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a four-wheel-drive vehicle capable of quickly transmitting torque to an auxiliary driving wheel to which torque is transmitted via a gear clutch even when slippage occurs when starting the vehicle in a two-wheel driving state, and a control device for the same. - 特許庁

動車両が後進変速段から前進変速段にシフトチェンジした際に、副動輪に過剰な実動トルクが発生してディファレンシャルギヤの耐久性が低下するのを、車両の発進性能を損なわずに防止する。例文帳に追加

To prevent the deterioration in the durability of a differential gear due to the generation of an excessive actual driving torque in a sub-driving wheel without impairing the starting performance of a four-wheel-drive vehicle, when the vehicle performs a shift change from a backward gear stage to a forward gear stage. - 特許庁

いずれか1輪の制動力が変化したり任意に変化させる場合における前後方向及び横方向の加速度と車両重心周りのヨーモーメントの変化を抑制可能な輪独立動車の動力配分装置を提供する。例文帳に追加

To provide a driving force distributer for four-wheel independent drive vehicle which can suppress the change of the longitudinal and lateral acceleration in the case where the braking/driving force of any one wheel changes or is to be changed and the moment around the center of gravity of a vehicle. - 特許庁

タイトターンブレーキ現象を比較的、簡易な構成により防止でき、それにより、コストを削減することができるとともに、主動輪のスリップ解消制御の応答性および車両の安定性を向上させることができる動車両の動力制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a driving force control device for a four-wheel drive vehicle capable of preventing a tight turn brake phenomenon in a comparatively simplified constitution to reduce the cost, and improving responsiveness for slip eliminating control for a main driving wheel an stability of the vehicle. - 特許庁

低μ路を走行する場合であっても高μ路を走行する場合であっても路面の状況に応じて動トルクの大きさを適切に反映させて過不足なくトルク配分用クラッチの締結力を調整することのできる動車の動力配分制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a drive force distribution controller for a four wheel drive car capable of reasonably regulating a tightening force of a torque distribution clutch, by properly reflecting magnitude of the drive torque corresponding to a road condition even when travelling on a low μ road or a high μ road. - 特許庁

異径タイヤが装着された場合であっても、路面の状況に応じて動トルクの大きさを適切に反映させて過不足なくトルク配分用クラッチの締結力を調整することのできる動車の動力配分制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a driving force distribution control device of a four-wheel drive vehicle capable of adjusting a fastening force of a clutch for distributing torque in just proportion while appropriately reflecting size of the driving torque in response to a road state, even when tires having different diameter are mounted. - 特許庁

動車が急発進準備状態であると判定されたとき、マイコン32は、前輪側及び後輪側への動力配分量が等しくなる方向に向けて(つまり電磁クラッチ機構21における締結力を強めるように)前記動力配分量を制御する。例文帳に追加

When it is determined that the four-wheel drive vehicle is in the rapid starting preparation state, a micro-computer controls a distribution amount of driving force toward a direction that the distribution amount of driving force to a front wheel side and a rear wheel side becomes equal (that is, so as to strengthen tightening force in a solenoid clutch mechanism 21). - 特許庁

該ストッパ装置12は、角箱状に形成された固定部30と、動源としての動モータ31と、該動モータ31により回動する回動部材32と、該回動部材32の回動に連動して上下方向へ回動するストッパ部材33とを備えている。例文帳に追加

The stopper device 12 includes: a fixing part 30 formed like a square box; a driving motor 31 as a driving source; a rotary member 32 rotated by the driving motor 31; and a stopper member 33 turned up and down interlocking with the rotation of the rotary member 33. - 特許庁

極低μ路での推定車体速が大きくなる問題と急な下り坂での車体速推定車体速が小さくなる問題との解消を両立した高精度の車体速度の推定を行え、動力制御性能を向上させることのできる動車の動力制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a driving force controlling device for a four-wheel drive vehicle capable of accurately estimating a speed of a car body for solving both of problems of increase in an estimated car body speed on very low μroad and of decrease in an estimated car body speed on a sharp descent, and improving driving force controlling performance. - 特許庁

上記課題は、ハイブリッド動車1の加速旋回時、エンジン2によって動される前輪5の動力増加タイミングと、モータジェネレータ6によって動される後輪9の動力増加タイミングとの間に時間差を設けることにより、解決できる。例文帳に追加

The time difference is set between the power increasing timing of a front wheel 5 to be driven by an engine 2 and the power increasing timing of a rear wheel 9 to be driven by a motor generator 6 during the accelerated turn of a hybrid four-wheel drive vehicle 1. - 特許庁

レンズの光軸方向から見たときの形状が略角形状となるレンズ動装置は、レンズを保持し光軸方向に移動可能な可動体と、可動体を光軸方向へ動するための動機構4とを備えている。例文帳に追加

The lens drive device that has an approximately quadrangular shape when viewed from the direction of the optical axis of the lens includes: a movable body holding the lens and able to be moved in the direction of the optical axis; and a drive mechanism 4 for driving the movable body in the direction of the optical axis. - 特許庁

前輪6に対する動トルクの伝達と遮断を切換えて二輪動と動を選択できる回転伝達装置10をツーウェイクラッチ11と、そのツーウェイクラッチ11の係合を制御する電磁クラッチ12とで構成する。例文帳に追加

A rotation transmission device 10 capable of selecting a 2WD mode and a 4WD mode by switching the transmission and the cutting-off of drive torque for the front wheels 6 comprises a two-way clutch 11 and an electronic clutch 12 for controlling the engagement of the two-way clutch 11. - 特許庁

レンズ動装置(10)は、レンズホルダ(14)に筒状部(140)の周囲に位置するように固定されたリング状の動コイル(16)と、この動コイル(16)と対向する複数個の平板状の永久磁石(18)を備えた角筒状のヨーク(20)と、を含む。例文帳に追加

A lens drive device (10) includes a ring shaped drive coil (16) fixed to a lens holder (14) at the circumference of a cylindrical part (140), and a square-cylinder shaped yoke (20) having plural flat-plate shaped permanent magnets (18) facing to the drive coil (16). - 特許庁

本発明の車両の動系制御方法及び動力伝達制御システム63によれば、通常モードでは、トルク伝達軸62の途中に備えたカップリング装置30の係合力が比較的高くなり、トルク伝達軸62が主動輪13と補助動輪14とを連結し、動走行が可能になる。例文帳に追加

In the vehicle driving system control method and the driving force transmission control system 63 of this invention, on a normal mode, engaging force of a coupling device 30 provided halfway in a torque transmission shaft 62 is relatively increased, the torque transmission shaft 62 connects a main driving wheel 13 and an auxiliary driving wheel 14, which makes four-wheel drive traveling possible. - 特許庁

動車などの全輪動車両のトラクションコントロールに於いて、全輪スリップ兆候の検出に応答して車両の動出力の低減の実行を判断する際、車両の走行する路面状況を識別して、動出力の低減の必要性を考慮し、不要な動出力の低減の実行を回避すること。例文帳に追加

To avoid unnecessary execution of reduction of drive output by taking necessity of reduction of drive output into account by discriminating a condition of a road surface on which a vehicle travels in judgment of execution of reduction of drive output of the vehicle responding to detection of sign of all wheel slippage in traction control for all wheel drive vehicles such as a four wheel drive vehicle. - 特許庁

転輪聖王の宝馬が方に馳して、これを威伏するが如く、生死の大海を跋渉して魔を催伏する大威勢力・大精進力を表す観音であり、無明の重き障りをまさに大食の馬の如く食らい尽くすという。例文帳に追加

This is Kannon who ranges over the ocean of life and death, symbolizing great power of briskness and effort to conquer Four Hindrances, as if the treasure horse of Tenrinjoo (universal ruler) ranges over all around to conquer, and it is said it eats up the heavy hindrance of avidya just like a gluttonous horse.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

モード切換えスイッチは、高速輪、高速二輪及び低速輪のような複数の動モードに応じて切り換えられる複数のポジション毎に、複数のスイッチ素子の出力の組合せとして冗長度を持った指令信号を出力する。例文帳に追加

The mode transfer switch outputs a command signal having a redundancy degree as combination of output of plural switch elements in each of plural positions switched according to plural driving modes of high speed four wheel, high speed two wheel, and low speed four wheel. - 特許庁

MS分析時に、質量走査を行うように前段重極3を動するとともに、イオンガイド5にはイオンを加速させる直流バイアス電圧を印加することで、前段重極3で選択されたイオンをCIDガスに衝突させプロダクトイオンを生成する。例文帳に追加

In the case of MS analysis, a pre-stage quadrupole 3 is driven to perform a mass scan and by applying to an ion guide 5 a DC bias voltage for accelerating ions, the ion selected by the pre-stage quadrupole 3 collides with a CID gas, thereby producing a product ion. - 特許庁

制御手段13は、第一の発光素子2aと第三の発光素子3aを点灯して第三の色で第一の表示領域を照明するサブフィールドを有する第一の動モードと、第二の発光素子2bと第の発光素子3bを点灯して第の色で第二の表示領域を照明するサブフィールドを有する第二の動モードと、により画像を表示する。例文帳に追加

The controlling means 13 displays an image in first drive mode having a subfield where the first light emitting element 2a and third light emitting element 3a are lit to illuminate the first display area in a third color and in second drive mode having a subfield where the second light emitting element 2b and fourth light emitting element 3b are lit to illuminate the second display area in a fourth color. - 特許庁

対向する二組の面が相互に平行な角筒体からなり、前記角筒体の稜線部12に沿って所定長だけ延在するスリット14が形成されたアクチュエータボデイ16と、回転動源18の動作用下に前記アクチュエータボデイ16のスリット14に沿って往復動作するスライダ24とを備える。例文帳に追加

This electric actuator has an actuator body 16 comprising a square cylinder with two pairs of surfaces opposing in parallel to each other and a lit formed extend only by a prescribed length along a ridgeline part 12 of the square cylinder, and a slider 24 reciprocating along the slit 14 of the actuator body 16 under the driving action of a rotational drive source 18. - 特許庁

差動歯車装置11の回転動機構16は、ハウジング13の側面に設置された第三かさ歯車15と、第三かさ歯車15を回転動する第かさ歯車20と、第かさ歯車20が設置され、装置本体11aに回転自在に支持された入力軸19から構成されている。例文帳に追加

A rotational driving mechanism 16 of a differential gear device 11 is composed of a third bevel gear 15 arranged on a side surface of a housing 13, a fourth bevel gear 20 for rotatably driving the third bevel gear 15 and an input shaft 19 provided with the fourth bevel gear 20 and rotatably supported by a device body 11a. - 特許庁

動ではないことが動状態判定手段に対応するステップS2において判定されている間は、伝達トルク制限手段に対応するステップS4においてエンジンから伝達される動トルクが自動変速機内で制限されることにより、出力軸に伝達される動トルクが低下させられる。例文帳に追加

Driving torque transmitted to an output shaft is lowered by limiting driving torque transmitted from an engine in an automatic transmission in a step S4 corresponding to a transmission torque limiting means while no four-wheel driving is determined in a step S2 corresponding to a driving state determining means. - 特許庁

いずれか1輪の制動力が変化したり任意に変化させる場合において、左右動力差に加えて車輪が舵角を有する場合における前後方向及び横方向の加速度と車両重心周りのヨーモーメントの変化を抑制可能な輪独立動車の動力配分装置を提供する。例文帳に追加

To provide a driving force distributor of a four-wheel independent drive vehicle capable of suppressing variation in longitudinal and lateral acceleration and variation in yaw moment about the center of gravity of the vehicle when the wheel has a steering angle in addition to right/left driving force difference and drive brake force of any one wheel varies or being varied arbitrarily. - 特許庁

本発明に係るシート折り装置5においては、観音つ折りを行う場合に、第2折り動ローラ53аの動を停止した後又は第2折り動ローラ53аの線速を第1折り動ローラ51аの線速よりも遅くした後、ガイド部材77を退避位置から案内領域へ変位させてシートを案内している。例文帳に追加

This sheet folding device 5 guides the sheet by displacing the guide member 77 to a guide area from a retreat position, after stopping driving of a second folding driving roller 53a or after delaying a line speed of the second folding driving roller 53a more than a line speed of a first folding driving roller 51a, when performing the double-leafed fourfold. - 特許庁

ロックモードからオートモードに移行する切り替え車速を伝達トルク相当値に応じて可変にすることにより、砂地,低μ路,オフロードでの発進性や連続走行性と、動系の耐久信頼性の確保と、動系振動の防止をうまく成立させることができる動車の動力配分制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a driving force distribution controller for a four-wheel drive vehicle well attaining the starting performance and continuous traveling performance on the sandy place, a low μ road, and off the road, security of durability and reliability of the driving system, and vibration prevention of the driving system by setting the changeover car speed shifting from a lock mode to an automatic mode variable according to the transmission torque equivalent value. - 特許庁

動制御手段は、前記各グループG11〜G14ごとに基本印字周期で各インク加圧室を動し、かつ、前記つのグループG11〜G14のうちの所定の二つのグループに属するインク加圧室、及び他の二つのグループに属するインク加圧室を、それぞれ前記基本印字周期の1/2の時間に基づいて、かつ、互いに設定時間だけ異ならせて設定された二つの動タイミングで交互に動する。例文帳に追加

The drive control means drives each ink pressurizing chamber of each group G11-G14 at a basic print period and drives the ink pressurizing chambers belonging to two specific groups among four groups G11-G14 and the ink pressurizing chambers belonging to the other two groups alternately at two drive timings set based on one half of the basic print period while being differentiated by a set time. - 特許庁

動力制御装置1の2/4WD・ECU11は、前輪W1,W2を主動輪とし、後輪W3,W4を副動輪とする動車両2の電磁クラッチ10,10の締結力を制御することによって、後輪W3,W4にそれぞれ配分するLSDトルクTLSLDを制御する。例文帳に追加

2/4 WD ECU 11 of the driving force control device 1 controls LSD torque TLSLD distributed to rear wheels W3 and W4, respectively by controlling the connecting force of electromagnetic clutches 10, 10 of the four- wheel drive vehicle 2 taking front wheels W1, W2 ad the main driving wheels and taking the rear wheels W3, W4 as the auxiliary driving wheels. - 特許庁

本発明の階段昇降可能な輪独立動電動車椅子では、各動輪4とアイドルホイール6夫々を個々のリンクに取り付け、動輪4による動とアイドルホイール6とのセットにリンクモーションの動きを組合せて、尺取虫状に階段を昇降できる構成としたものである。例文帳に追加

This independently driven four wheeled motorized wheelchair capable of climbing up and down stairs is composed so that it can climb up and down stairs like an inchworm by attaching each driving wheel 4 and idle wheel 6 to respective links and combining a link motion with a set of the idle wheels 6 and a drive by the driving wheels 4. - 特許庁

主に電気的に作動または制御される血帯を使用した人体肢の各種手術を実施する場合での、至適なる血帯圧パラメータやそのための制御手段を提供することで、前記手術対象者の人体損傷または肉体的苦痛を軽減させる、血帯使用時の至適血帯圧及びその手段を提供する。例文帳に追加

To provide an optimum tourniquet pressure and its means when using it for reducing damage or physical pain to a body of a patient to be operated by offering a parameter for the optimum tourniquet pressure parameter and a controlling means for it on various types of operations for four limbs of the human body using a tourniquet which is mainly electrically operated or controlled. - 特許庁

レンズ動装置20の動軸23と、移動部材25に設けられ動軸23と摺動自在に嵌合する嵌合部27とは、光軸X方向視にて同形の角形をなし、これら動軸23と嵌合部27とにより、光軸Xを中心とするレンズ2の回動方向のがたつきを防止するがたつき防止手段が構成されている。例文帳に追加

The driving shaft 23 of the lens driving device 20, and a fitting part 27 provided on the moving member 25 and slidably fit to the driving shaft 23 form the same quadrangle in view in the optical axis X direction, and a backlash preventing means preventing backlash in the turning direction of the lens 2 centering around the optical axis X is constituted of the driving shaft 23 and the fitting part 27. - 特許庁

車輌に要求される各車輪の制動力の制御による車輌の目標制動力Fvn及び目標ヨーモーメントMvnが演算され(S20)、各車輪の制動力の制御により目標制動力Fvn及び目標ヨーモーメントMvnを達成できないときには(S50)、目標制動力Fvn及び目標ヨーモーメントMvnを示す点Pと原点Oとを結ぶ線分Lと辺形100の外形線との交点Q1、目標制動力Fvn及び目標ヨーモーメントMvnを示す点Pと原点Oとを結ぶ線分Lと楕円102との交点Q2のうち原点Oに近い点の座標の値が補正後の目標制動力Fvt及び目標ヨーモーメントMvtとされる。例文帳に追加

The target driving/braking force Fvn and target yaw moment Mvn that the vehicle needs to have under control over the driving/braking force of the respective wheels are calculated (S20). - 特許庁

車両の走行状態に応じて前輪と後輪の動力が分配制御される動車両に用いられ、タイヤの偏摩耗を抑制して、タイヤの寿命を向上させると共に車両の走行安定性を確保することができる車両用キャンバ角制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a camber angle control device for a vehicle, used for a four-wheel drive vehicle in which the driving force of front wheels and rear wheels are distributed and controlled according to the traveling state of the vehicle, and which improves the life of tires and secures the traveling stability of the vehicle by suppressing partial wear on the tires. - 特許庁

動車の前輪及び後輪の一方に伝達される動トルクを他方より減少して伝えられる場合に、減少して伝えられる動力伝達系の構成部品のトルク伝達容量をもう一方の動力伝達系の構成部品より小容量で小型化する。例文帳に追加

To reduce and downsize a torque transmission capacity of a component of a driving power transmission to which reduced drive torque is transmitted, compared to the torque transmission capacity of the other component of the driving power transmission, when the drive torque transmitted to one of front wheels and rear wheels of a four-wheel drive vehicle is set smaller than that transmitted to the other. - 特許庁

前輪用及び後輪用の動装置を各別に独立に備える動車の車両走行制御に当たり、車両の各部に生じる振動を増減し、ひいては、当該車両の運転者の意図にかなう車両走行の実現を図ることができる車両走行制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle cruise control apparatus capable of increasing and decreasing vibrations generated in each portion of the vehicle in vehicle cruise control of a four-wheel driven vehicle which independently includes driving devices for front wheels and for rear wheels at respective portions, and capable of realizing vehicle cruise suitable for the intention of a driver of the vehicle. - 特許庁

動力伝達装置100は、二輪動状態と動状態とを切り替え可能な湿式多板クラッチ30と、フロントディファレンシャル14と右側の前輪11との間でトルクの伝達/非伝達を切り替えるディスコネクト機構50を備える。例文帳に追加

This driveline 100 includes: a wet multiple disk clutch 30 capable of switching the two-wheel drive state and the four-wheel drive state; and a disconnecting mechanism 50 for switching the transmission/nontransmission of torque between a front differential 14 and a right side front wheel 11. - 特許庁

ドアロック制御装置12においては、接地走行判定部125により自動車が輪接地走行をしていると判定された場合に、アクチュエータ動部129がアクチュエータ111へ動信号を供給してドアロックユニット11を制御し、ドアを自動施錠させる。例文帳に追加

When the judgement part 125 for ground contact traveling judges that the automobile is four-wheel ground contact traveling in the door lock control device 12, an actuator drive part 129 controls a door lock unit 11 by supplying a drive signal to an actuator 111, and automatically locks a door. - 特許庁

フレーム7に支持され、水平方向にスライドするスライドドア8と、このスライドドア8を動する上下一対の動ギア27と、スライドドア8の上下両端に設けられるラックギア26とを備え、スライドドア8の隅のスライドピンにカラー24を装着した。例文帳に追加

The slide door device comprises a slide door 8 which is supported by a frame 7 and slides in the horizontal direction, a pair of upper and lower drive gears 27 to drive the slide door 8, and a rack gear 26 provided on upper and lower ends of the slide door 8, and a collar 24 is attached to slide pins at four corners of the slide door 8. - 特許庁

前後加速度情報を坂道判断情報としながら、坂道発進時における発進トラクションの向上と、ドライ旋回急加速時におけるタイトコーナブレーキング現象の防止との両立をうまく達成できる動車の動力配分制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a driving force distribution controller for a four-wheel drive vehicle attaining the both of the improvement of a starting traction in starting on an uphill road while using front/rear acceleration information as a slope judgment information and the prevention of tight corner braking phenomena in abruptly accelerating in dry turning. - 特許庁

前輪1の操向角度が直進位置A1から右又は左の設定角度A2の範囲内であると動状態となり、前輪1の操向角度が右又は左の設定角度A2を超えて操向限度A3側になると、後二輪動状態となる。例文帳に追加

When a steering angle of a front wheel 1 falls between a straight-ahead position A1 and a right or left set angle A2, the four-wheel drive state is obtained, and when the steering angle of the front wheel 1 exceeds the right or left set angle A2 to approach a steering limit A3, the two-rear-wheel drive state is obtained. - 特許庁

例文

機体の後部に対地作業装置を昇降操作自在に連結した動型の農用トラクタにおいて、旋回時に前輪が後輪よりも高速で動される増速状態に切換操作される前輪変速装置を装備した場合、畦際での旋回時の操作性を向上させる。例文帳に追加

To provide an agricultural four wheel drive tractor to whose rear body portion a ground working machine is liftably connected and which has improved turning operability at the edge of a ride, when equipped with a front wheel speed-changing device which is switched into an accelerated state that the front wheels are driven at a higher speed than that of the rear wheels at the turning. - 特許庁

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